Lokakuun Lapsoset Elo- Syyskuussa 2017 ❤

Pysyäksesi mukana, tykkää nickistäsi :)


  • Äänestäjiä yhteensä
    26
  • Kysely suljettu .
@Enisa82 mun maha on kaikkea muuta kuin nätti :D se on jo ihan tipahtanut ja näyttää vaan äkkiä lihonneen kaljapötsiltä :oops: onneks ulkona kulkiessa voi jalkaan sujauttaa mammafarkut mitkä vähän nostaa ja pyöristää tota kumpua :LOL:

Eilen lääkärin kieltoa uhmaten painelin kuitenkin Tampereelle.. ei oo pitkät kävelyt enää mua varten, lähdin siis suoraan neuvolasta ja päivälle tuli mittaa yli 7 tuntia, ja kotimatkalla saatiin vielä kutsu anopin syntymäpäiville :cautious: olin kirjaimellisesti ankka.

Nyt lonkka vaivaa, tää taitaa olla ummetuksen ja selkäkipujen ohella niitä asioita joita en jää kaipaamaan :rolleyes: viimeyö oli niin superperseestä, kipujen takia en saanut nukutuksi ja nyt särkee päätä :cry:

Jalat on kuin pylväät turvotuksesta.. :confused: vettä napaan vai miten se meni ;) tänään keskityn helpompiin hommiin, saa toi mies käydä kaupassa hakemassa meidän liberokassin :whistle:

Neuvolassa veikkasivat kovin ettei olisi kuin kolme viikkoa, kun pienellä on jo pituutta näppituntumalla aikalailla :oops: viisihän se maksimi on että katsotaan nyt (y)

Me kaikki ollaan kohta ÄITEJÄ, siis myös me joilla ei ennestään näitä pieniä vipeltäjiä ole :love:

 
Itselläni masu myös alhaalla, mutta arpia siihen ei onneksi ole tullut.
Täällä makaillaan sängyssä, kun supistelee taas niin:cry::cry:

Niin ollaan ja itse jo viidennen kerran tulen äidiksi:love:mutta aina yhtä ihana tunne.

Ihanaa loppu odotusta sinne ja kaikille muillekin, yritän nukkua hetken.
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah ja Tyttti
Heippa!

Tiistaina kävin synnytystapa-arviossa esikoisen sektion takia. Eipä siellä ihmeitä. Otettiin sydänkäyrää, hyvin jyskytti sydän.
Paikat oli vielä aikalailla kiinni, tuskin heti syntymässä. Ultrasi myös. Lapsivettä normaalisti, liikkui hyvin. Pääalaspäin, selkä vasemmallekyljelle kääntyneenä vauva oli. Hieman viikkoja pienempi on, muttei hälyyttävästi. Nyt oli painoarvio 2651g ja viikkoja 36+3.
Mitään tarvetta sektiolle ei ole.

Eli veikkaan, että itse olen viimeisten joukossa synnyttämässä :D Olo muuten ihan hyvä, mutta närästys vaivaa ajoittain paljon sekä olo on tukala, kun vauva potkii vatsalaukkua ja kylkiluita.

Nyt alkaa sairaalakassi olla valmiina ja muutenkin valmista vauvaa varten.

Huomenna neuvolaan.

Mukavaa viikkoa, jännätään milloin meidän lokakuiset vauvat alkaa syntymään.

Nerinah + vauva 36+4
 
@Nerinah ihanaa kuulla että kaikki kunnossa ja että vauva viihtyy vielä yksiössään :) itsekin olen tyytyväinen että tää meidän pikkunen ei toivottavasti pidä mitään kiirettä jotta ehtii kasvaa isoksi ja vahvaksi! Me käytiin 35+2 kun oli epäilys että isompi vauva Sf mittojen mukaan niin siellä arvoiksi tuli 2,3kg ja syntymäpainoksi veikkailtiin 3-3,2kg et ei nyt mikään mahdottoman suuri :)

@Enisa82 tsemppiä supistusten kanssa! Toivottavasti vähän rauhottuisi niin pystyis puuheileekin jotain..

Meillä arki sujuu normaalilla painollaan. Isäntä oli eilen nielurisaleikkauksessa ja on nyt sitten potilaana 1-2 viikkoa. Jääkaappi on täynnä pilttejä yms joten tästä tämä vauva-arki alkoi!
No ei. Todella kipeä hän on ja ihan mielellään tässä olen hoivaillut. Viime yönä heräsin varmaan 3-4 kertaa tarkistamaan hengittääkö se vielä. Jotenkin arastaa omaa mieltä noi vahvat kipulääkkeet jotka tekee siitä vähän höpsön. :D

Muuten kaikki kuten ennen. Vielä yhtenä kappaleena ja vauvan kanssa tulee höpöteltyä entistä enemmän :D viikon päästä perjantaina on taas neuvola, siirryttiin joka viikkoisiin tarkistuksiin tosiaan

Tinnuli & Tirris 37+2
 
Eilen oli lääkäri, ja tilanne kohdunsuulla melkeinpä sama kuin huhtikuussa. Kova ja kiinteä, pituus 3cm (aiemmin oli 4cm). Lähete tuli synnytystapa-arvointiin sf-mittojen vuoksi, kun keskikäyrän yläpuolella mennään yhä.

Toivottavasti sinne arvioon pääsisi pian, en ole vielä saanut aikaa. Äippäpolin lääkäri soittelee huomenna jos on kiireinen tarkistus, muuten kutsu tulee postitse. Posti on kyllä nykyään niin hidas, että varmaan kerkeisi syntymään ennen kutsun tuloa :ROFLMAO:

Mutta kaikki hyvin, se on pääasia :)Pesukone laulaa viimeisiä pestäviä juttuja :geek:

Tyttti ja Papuska 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Ihanaa kun täällä on nyt käynyt tasainen pulina, jatketaan naiset tällä! :)

Liikkuminen tuntuu täälläkin päivä päivältä haasteellisemmalta kun alapää kipuilee ja kävellessä supistelee herkästi. Sitä kuitenkin koittaa vielä päivittäin puuhailla mitä pystyy ja olenkin tehnyt mm. ruokaa pakkaseen odottamaan sairaalasta pääsyä... Ehkä hiukan aikaista, mutta eipähän tarvitse yrittää olla hellan äärellä kun kotiudutaan. :D Oliko muilla suunnitelmissa varautua ensipäiviin jotenkin erityisesti? :)

Neuvolassa käyty ja kaikenlaista taas mittailtu. Vaavilla tuntui olevan kaikki hyvin, sydänäänet kuului hyvällä tahdilla ja sf-mitan perusteella kasvuakin oli taas tapahtunut. :barefoot: Minulla hb olikin nyt laskenut 159--> 130, lukema edelleen hyvä, mutta mun normiin jo matala. :rolleyes: Verenpaineet laukkaa liian korkeina neuvolassa, mutta kotona edelleen hyvät. Nyt pitää mitata kotona aamuin illoin ja jos menee samoihin kun neuvolassa niin yhteys äpolille. Pissa muuten puhdas, mutta siinä oli verta... Tulehdusta ei siis pitäisi muiden lukemien perusteella olla, joten oletus on että veri tulee synnytyskanavan/kohdunsuun puolelta joka on siis ollut aukeamaan päin jo vkolta 32. Kontrollinäyte tulehduksen varalta kuitenkin labraan ensi viikolla. Ja jos vedet nyt menee/tulee runsaampaa verenvuotoa, niin äpolin päivystykseen heti ja mieluiten ilmeisesti lanssilla koska perätila, eikä tiedetä varmasti onko vaavi vielä kiinnittynyt. Riskinä olisi että napanuora voisi luiskahtaa vesien mukana ja joutua puristuksiin. Hurjia skenaarioita tuli, mutta ei tässä mitään ylimääräisiä riskejä halua ottaa. :unsure:

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja kuten @Hyppymassu jo sanoikin, niin me (ensikertalaisetkin) ollaan kohta äitejä! :love::cry::love:

Tassuttelija ja Pikkuinen 37+4 :love:
 
Viimeksi muokattu:
Näköhäiriöt jatkuu :cry:

Mä alan olla jo ihan hukassa tässä, pissa oli plussalla ja nyt nää näköhäiriöt vaan jatkuu :unsure: vatsanpohjaa sieppaa..

Omaan neuvolaan en voi enää soittaa, eivät vastaa enää (n) tarttiskohan ottaa äpolille yhteys?
 
Huomenta:)!

Ihanaa lauantaita kaikille lokamammoille&masuvauvoille:barefoot:! Viimeisiä viikonloppuja viedään vauvat masuissa, kohtapa meillä tuhisevat jo kääröt sylin puolella!

Onko joku meistä jo päätynyt synnärin puolelle tai ihan vain seurannassa pyörähtämään nyt viikonloppua vasten..?

Itse valvoin taas yöllä keittiössä, ja tuli muutama hyvinkin muheva kipeä supistus:X3:. Supistuskipu tuntuu jo hyvin alhaalla. Muutamaan jäi, hyvää harjoitusta. Mutta vakavoitti minua siinä mielessä, että ei aikaakaan kun ollaan tositoimissa...hui!

Ensi viikolla maanantaina kynsiuolto ( kynnet kauniiksi synnärille:p) ja tiistaina neuvolakäynti.
Kuulumisin kamut(y);)!

T: Hiekkiis & Norppis 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Voi mitkä valvomiset! Mies oli nielurisaleikkauksessa keskiviikkona ja nyt sit valvotaan yöt. Päivystystä ahdisteltu kahdesti eilen kun kipulääkkeet ei vain pidä ja kävinkin yötä vasten vielä hakemassa uudet lääkkeet. Melkein tässä jo toivoo et synnytys ei ihan vielä käynnistyisi kun mulla ei ainakaan riittäisi millään energia. :sleep:

Muuten on vielä ihan hyvä olo mutta oikea kylki tuntuu että se repeää pian. Neuvolassa sanoikin että vauva on saanut ahdettua itsensä hyvin kylkiluiden alle ettei kunnon mittaakaan saanut. Sen kyllä tuntee :unsure: mut ei aikaakaan kun meillä on pikkuset sylissä :love:

Erittäin väsynyt Tinnuli ja Kylkiluita murskaava Tirris 37+4
 
@Hiekkasärkkä79 mä olin eilen äpoliin yhteydessä voimakkaan päänsäryn ja näköhäiriöiden vuoksi, laittoivat tietoihin että seurantaa seurantaa :)

Mulla oli 12. Pvä neuvolassa alapaineet koholla, olivat siis 119/87 :whistle: normaalisti paineet on n. 120/72 :coffee: tään päivän oon itekseni kun mies menee kaverinsa polttareihin :LOL: pohdin että mitähän touhuisin ja päädyin että teen vaunuverhon valmiiksi :love: lisäksi ois lelutiskiä hiukan :sleep:

Eihän vauva heti mitään leluja tarvi mutta ompahan valmiiksi pestyt odottamassa (y)

Keräilin takavuosina bukowskin nalleja ja nyt saan laittaa ne pinnasänkyyn pientä odottamaan :love:

Järjestelin vauvan vaatteet ja löysin vielä pussillisen pesemättömiä :oops: olin jemmannut ne niin ettei mies saisi vihiä että kesän aikana hommailin vielä söpösiä... :love:

Ääh pakko se on ottaa kipulääke, toivottavasti on vaan flunssa tulossa :cautious:
 
@Hyppymassu Onpas ihmeellistä että pyysivät vain seuraamaan tilannetta. Muista olla rohkeasti äpoliin yhteydessä jos jatkossa tulee moista.

Täällä on monella synnytys selkeästi lähellä. Ekan kerran tällä viikolla on itsellä ollut olo et saisivat tulla, tosin oletan et sen 4 viikkoa saan odottaa. Mitään ei tällä viikolla ole jaksanut tai no, vaatekaapin oon siivonnut. Homma johon menee yleensä pari tuntia vei nyt 3 päivää :D Tiistaina äpoli-aika ja ma suuhygienisti, jotain odotettavaa ens viikolle.

Milpin ja vilkkaat 33+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Kävin eilen poimimassa 60 litraa marja-aroniaa sekä 30 litraa omenoita. Tänään olis tarkoitus ne taikoa mehuksi. Täällä on siis jälleen kerran vaihe kun ei tunnu yhtään siltä että lähiviikkoina olisi synnytys edessä :ROFLMAO: toisaalta olen kiitollinen koska joka päivä lisää vauvalle on vain vauvan parhaaksi vaikka on jo täysiaikaisuuden saavuttanut. Varsinkin kun meille ennustettiin kauhean pientä.

Saatiin myös 100 litran pakastin tuossa synttärilahjaksi (oli siis 13.9) ja nyt oon alkanut täyttämään sitä ruoka-annoksilla ja meinasin jos jaksais tehdä pullataikinan sekä pari kuivakakkua sinne jemmaan niin saa vieraille sitten tarjota. :rolleyes:

Mites teillä muilla menee? :)

Leipuri Tinnuli & Kaiken aikansa ottava Tirris 37+6
 
Jee, en ole ainoa pakastimen täyttöön höpsähtänyt :ROFLMAO: Korvapuustit leivoin valmiiksi asti ja vielä mietin jos pakastaisi jotain muutakin leivonnaista vierasvaraksi. Rotinatuomiset on kaunis ajatus, mutta jotenkin uskon että meidän vieraiden tuomiset liittyy ruokaa ja kahvipöytää enemmän vauvaan. On totutettu vieraat siihen että olen aina jotain itse leiponut... :p

Viikonlopun tikuttelut heitti joka kerta jotain eri tulosta, millon näytti että oli puhdas tai leukkarit koholla, toisella kerralla verta ja sitten proteiinit. Muita oireita päänsärky ja lievä turvotus, joten odottelen nyt alkuviikosta kuitenkin suht rauhassa tän aamun virallisia labratuloksia. En halua ottaa stressiä kotimittailusta kun tuntui heittelevän niin paljon. (n) Paineetkin olleet ok viikonloppuna ja Pikkuinen pyörinyt vilkkaasti masussa. (y)

Tassuttelija ja Pikkuinen 38+0 :love:
 
Heipparallaa

Pikkuisen supistelut väistynyt. Torstaina sitten tiedetään, ja supistusten esto lääke loppuu, samoin metformiini.
Juu synnytys alkaa olemaan nurkan takana jo meillä kaikilla, kiva nähdä kuka sinne synnärille ensimmäisenä pääsee.
Mua ei pelota niinkään se synnytyskipu vaan vauvan sokerit mietityttää, jos kovin alhaiset joudun jäämään osastolle :cry: Ja olisi niin paljon mukavampi päästä kotiin mahdollisimman pian synnytyksestä. Viimeksi 3v sitten pääsin jo 6h synnytyksestä kotiin, kaikki oli hyvin vauvalla..niin mitään estettä kotiutumiselle ei ollut. Itse palaudu synnytyksistä nopeasti.

Ihanaa viikkoa kaikille:love: ja voimia loppu rutistukseen.

Torstaina viim. Päivittelee taas tilannettani.

Hyppymassu ole vaan rohkeasti yhteydessä äippäpolille, mulle ainakin sanottiin ettei tarvi edes soittaa sinne vaan jos supistelee kipeästi tai joku muu huolettaa.
Voimia sinne:love:

Ai niin paukkui taas uusi viikko 37 täältä tullaan

Terkuin. Enisa
 
@Enisa82 etköhän se oo sinä joka täällä kirjottelevista on ekana käärön kanssa ;)

Mulla on toksemiaoireet selätetty :love: painoa vauvalla ihan vähän vaille kolmen kilon, pituutta sitten piisaa :LOL: kaksi viikkoa jäljellä neukkatädin ennusteeseen, laskettuun neljä :confused:

Mies nauroi mulle eilen kun yritin päästä meidän sohvalta ylös :unsure: ähisin ja puhisin ja lopulta vinkaisin että voisko se auttaa mut ylös, en tykkää olla kilpikonna :LOL:

Mä en kyllä haluais olla viimeisilläni, kumpa vois kelata aikaa tonne kesäkuun puolelle kun ekat potkut alkoi tuntumaan kunnolla :love:
 
moikka
mulla oli tänään painokontroli ja painoarvio näytti 2700g lääkäri veikkas että tulee olee vajaa neli kilonen jos kuukauden viel pysyy sisällä.
sisätutkimuksessa sano että kanavaa hiukan jälellä ja alku sormelle auki,ultrassa näytti kuitenki 2,5cm kanavaa jäljellä ja ihan hyvin kiinni (n)

no oli miten oli, tuskin tää on heti syntymässä. pojastaki oli vaikka mitä oireita viimeset kaks kuukautta ja supisteli tosi paljon, silti meni viikon yli lasketun...että oli ne oireet mitä tahansa ni ei se synnytystä välttämättä tarkota tai jos ei oo oireita niin voi silti syntyy. Tää on tämmöstä arpapeliä.
Ite yritän henkisesti valmistautua vielä 5 viikkoa tässä tilassa olemaan (y) vaikka viikonloppu oli aika tuskasta jo, oli huono olo. Mulle on myös tullut pukama :mad: ja on ihan sairaan kipee, en tienny että ne voi aiheuttaa niin paljon kipua..ei oo ollu aikasempaa kokemusta.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille...ite yritän keksiä jotain tekemistä että sais ajan jotenki järkevästi kulumaan :)
 
Huh huh mikä puuhapäivä. Aamulla keitetty marja-aronia/omena mehua ja toisella levyllä pinaattikeittoa miehelle. Sit kun sain 10 litraa mehua keitettyä aloin heittää punaviinimarjoja mehustumaan ja kokkasin samalla siinä sivussa sitten perunajauhelihasoselaatikon miehelle kun ei saa mitään kunnon karkeaa ruokaa syödä leikkauksen jäljiltä ja on kyllästynyt keittoihin. Nyt on sit mehua vaikka muille jakaa ja huomenna pitäs vielä lopu omenoista heittää mehustimeen. :ROFLMAO: Meillä ei taideta talvena tehdä mitään muuta kuin juoda mehua.
 
Heissan! Äpolilla käyty. Kasvu vähän rauhoittunut mut nää on yhteensä yli 5 kg. Kaikki hyvin vauvoilla. Kohdunkaulaa ei mitattu koska saan mennä synnyttään koska vaan :D Mulla paineet olleet vähän yläkanttiin joten seuraan niitä kotona ja oon svo::lle yhteydessä tarvittaessa. Jos pysyy näissä niin käynnistykseen ens äpolikerralta eli 4.10. :ninja: Hurjaa jos tässä on sen 2 viikkoa jäljellä.

@sitruunasuola Hyppymassu tuossa antoi hyviä neuvoja. Itselle auttoi myös ac3-comfort voide pukamaan. Luojan kiitos se myös hävisi rasvailun ja vatsan paremman toimivuuden myötä. Ja se myös auttoi kun jäi pois istumatyöstä.

Viime viikolla varasin tärkeimmät ristiäisiä varten. Pappi, paikka, kakut ja kahvittaja. Eilen tein kutsun mallikappaleen mistä tuli hyvää palautetta Facessa joten niitä tein eilen. Huomenna sit teen ne loppuun kannen osalta. Sit miettiin sisätekstiä. Ja vaikka kutsutaan lähimmät juhliin niin meitä tulee 35 (juhlakalut laskettu mukaan). Ja mä tein nää tarkoituksella pois alta kun kohta keskitytään johonki tärkeämpään!

Hyvää viikkoa kaikille!
Milpin ja hikkaajat 34+1
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
@Milpin oijoi, siis sullahan on maksimissaan se 2 viikkoa :love: alan jo jännittää :love::love:

Siivous on yllättävän paljon supistuksia aiheuttavaa puuhaa :confused: oon tämän päivän siivonnut 'turhia' juttuja pois, missään se ei näy paitsi sohvapöydän välissä :cautious:

Huomenna ois nlalääkäri, toivottavasti ei yritä sisätutkimusta, potkaisen muuten :rolleyes: mulla on niin herkät limakalvot että ne alkaa vuotaa verta heti..

Mussa taitaa olla jotain vikaa, en oo kärsinyt/kokenut pesänrakennusviettiä, en oo himoinnut mitään outoa, läheisyys miehen kanssa lähinnä inhottaa eikä tunnu luonnolliselta olla toisen lähellä.. Ajatuskin saa tuntumaan oudolta :confused:

Olenko ainoa?
 

Yhteistyössä