Lokakuun Lapsoset Elo- Syyskuussa 2017 ❤

Pysyäksesi mukana, tykkää nickistäsi :)


  • Äänestäjiä yhteensä
    26
  • Kysely suljettu .
@Milpin vautsi kuin tehokasta ja järkevää tehdä suurin osa valmisteluista näin hyvissä ajoin. Etenkin kun teillä hommaa tulee olemaan kahden edestä! :geek:(y)

Mä oon kunnostautunut vain ompeluiden ja kodin laittamisen saralla...:whistle: Ompeluksina tuli kyllä tehtyä pari rapinalelua pikkuiselle. Lisäksi saatiin kavereilta muutamia leluja, eli niitäkin alkaa kertyä. :)

@Hiekkasärkkä79 taisi olla laskettu aika myös ihan tässä viikon sisään? Jännittävää ja tosiaan oireita tai ei niin kunkin synnytys saattaa käynnistyä milloin vain. :barefoot:

Labrat oli puhtaat ja paineet ok. Meillä olisi vielä viikon verran sektioon, joten malttamattomana ja jännittyneenä odotetaan pientä kääröämme syliin. Valmistelujen puolesta ollaan valmiina, mutta samaan aikaan sitä ajattelee mihin tämä 9kk hujahti vaikkei matkan varrella aika aina nopeasti tunnukaan menevän. :love:

Tsemppiä kaikille ja ihanaa loppuviikkoa! :)

Tassuttelija ja Pikkuinen 38+2 :love::barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Milpin ja Tyttti
Tänään tasan 2 viikkoa laskettuun aikaan ja toisaalta olisin aivan valmis luopumaan tästä mahasta ja toisaalta kauhistuttaa ajatus synnytyksestä o_O

Kummassakaan aikaisemmassa raskauksessa ei ole ollut kipeitä supistuksia ennakkoon tai muitakaan merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Viimeeksi raskauden ensimmäinen supistus tuli illalla klo 22 ja poika syntyi seuraavana päivänä 10.30 :LOL:

Nyt on leikattu nurmikkoa ja lenkkeilty useampaan kertaan päivässä että jos ne vaikka vauhdittaisi synnytyksen alkamista... ensi maanantaina jälleen kokoarvioon ja sekin ahdistaa :unsure:

Tsemiä kaikille tulevaan koitokseen :LOL:
 
Tuntuu hassulta, mulla ei oo lainkaan tuota kokoarviointia :confused: Lääkäri tosin ihmetteli tänään että miksi ... Mun kohdunpohja ei laskeudu, ja tunnusteli sitten masua, selvisi että meidän napero on niin pitkä ettei kohdunpohja pääse laskeutumaan :cautious:

Pitkä ja hoikka muksu ja kuulemma tämä lääkäri ihmettelee jos pääsen vielä seuraavalle neuvolakäynnille, joka on siis 3.10. Arvatkaas tuliko vähän sellanen.. Jännittynyt olo, kun neuvolantätsä ja lääkäri sanoo samaa o_O

Tosiaan masusta en tahtoisi eroon, en lainkaan, mutta fatkahan on että lokakuu on kulman takana.. :confused: Sinne se 9kk sujahti ja kehtaavat väittää että odottavan aika on pitkä.. Veikkaan että itelle pisin aika tulee olemaan se kun kärvistelee tuskissaan ensin kotona ja sitten synnärillä ennen maailman suurinta ihmettä :love:

Nyt odotuksen lopulla huomaan että oon harmitellut, etten aloittanut esim. Blogia, minne oisin voinut kirjoittaa kuulumisia säännöllisesti :( noo, onneksi näitä tunnelmia voi täällä käydä muistelemassa (y) Kaikki maailman ristiriitaisimmat tunteet on tullut käytyä läpi ja nyt odottelen kutsua pelkopolille :confused: Miten mahtaa, saanko ajan ennenkuin on käärö sylissä, tiedä sitten :D

En kyllä oo itse varma, haluanko käydä siellä polilla, kun olen enempi näitä joille tieto lisää tuskaa, mutta mun lääkärini oli vahvasti sitä mieltä että mun on pakko mennä sinne pelkopolille, kun olen ensikertalainen joka ei ole käynyt edes synnytysvalmennuksessa. Samaan aikaan toitotti että meidät naiset on luotu raskaana olemiseen ja kuinka me tiedetään alitajuisesti mitä tehdä jos vaan kuuntelee kätilön ohjeita. Meidät naisethan on luotu synnyttämään uutta elämää. :cool:

Synnytys ei siis pelota meikäläistä juurikaan, mutta se mikä enemmän, on ensimmäinen yö vauvan kanssa :confused: mitä jos en herääkkään, mitä jos vauvalla on kylmä, mitä jos en saa itkua loppumaan, mitä jos, mitä jos, mitä jos.... Lisäksi pohdiskelen kovasti, meidän rapussa ei ole ainoatakaan vauvaa, miten mahtaa naapurit reagoida kun vauvan kanssa tullaan kotiin ja vauva itkeekin ensimmäiset viikot jokaikinen yö enkä saa itkua loppumaan :cry:

Tosiaan ainakin meidän alapuolella asuva vanhempi rouva hyväksyy ja tietää että unettomat yöt ovat ainakin meillä edessä, sillä hänen omat lapsensa ovat jo yli 20v ikäisiä :ROFLMAO: mutta muilla jotka täällä asuvat ei ole lapsia.. Hohhoh..

Nyt tuli vähän tälläinen teksti taas :ROFLMAO: pahoittelen! Ihme jos joku teistä jaksaa tämän tästä lukea ;)

Hyppymassu ja Sammakkoinen, 36+6 :love:
 
Täällä vointi edelleen hyvä. Yöllä tietysti on sitä levotonta nukkumista ja kyljen vaihdokset käyvät työstä. Jos synnytystä saa odottaa vielä kuukauden, niin johan tuohon hommaan tarvitaan pian jonkunlainen nosturi :ROFLMAO:

Synnytystapa-arvio on ensi viikon perjantaina. Jännittää.. kun siitäkin toimenpiteestä saa lukea netistä monenlaista tarinaa. Ja tietysti myös lopputulos jännittää: mahtuuko alakautta, mennäänkö sektiolla vai ruvetaanko kenties käynnistelemään asap. No, niin tai näin - täytyy luottaa että kaikki menee hyvin :love:

Täällä on touhuiltu kaikkea mahdollista, tehty myös mehua talveksi, keitelty tutteja, tuttipulloja yms. Paikkoja pitäisi kyllä pistää vielä paremmin järjestykseen. Papusen huone muistuttaa ehkä enemmän varastoa tällä hetkellä kun kaikku jutut on siellä täällä. Mutta alkuunhan hän meidän huoneessa onkin, että eipä silläkään oikeasti kiire ole :) mutta sen kimppuun käyn huomenna ja pesen myös muovilelut. Jotain hommaa täytyy olla joka päivälle nyt kun on energiaa :LOL:

Oli kiva käydä eilen elokuvissa katsomassa ystävän kanssa Napapiirin sankarit. Papunen tykkäsi tai ei tykännyt kovasta musasta, hyvät rummutukset sai aina musan soidessa :LOL: ja ehkä leffanamuista hän sai sokeribuustia :whistle:

Pian jälleen keskustaan ystäviä tapaamaan. Kiva kun jaksaa nyt touhuilla, viime viikolla oli paljon väsyneempi viikko.

Tyttti ja Papunen 37+1 (jee täysiaikaisuus :love:)
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
Jännät paikat tosiaan vähän jo jokaisella :)

Itsellä olo on ollut nyt päivä päivältä hankalampi, ei pysty tekemään yhtään mitään, koska aina seisoessa ja etenkin kävellessä maha tuntuu räjähtävän, kun pikkuinen puskee vatsanahkan läpi :confused: Nukkuessa hyvän asennon löytäminen alkaa olla hankalaa ja jokaisella kyljen käännöllä vatsaa kiristää ja vatsalihakset on kipeänä jännityksestä, kun maha painaa jo melkoisesti. Nyt kiristää pystyasennossa erityisesti oikealta puolen mahaa, onneksi istuessa helpottaa. Tuntuu siis jatkuvasti, että maha kyllä kohta repeää! Taitaa vauveli kasvaa siellä melkoista vauhtia ja vielä olisi reilu neljä viikkoa laskettuun :eek: Jos sinne asti menee, olen varmasti jo erittäin kipeä :oops:

Ensi viikolla vielä lääkärineuvola, luultavasti viimeistä kertaa ennen synnytystä. Siellä otetaan streptokokkinäyte ja tarkastetaan kohdunsuun tilanne. Hb on onneksi ollut tasaisessa nousussa koko ajan nämä edelliset viikot, viime viikolla oli 110 -> 116 (y)

Paljon voimia ja tsemppiä jokaiselle viimeisille viikoille! :)

-pansku- 35+3
 
@-pansku- toi streptonäyte oli epämukava kokemus :cautious: noo, vauvan parhaaksi se on :) mulla on tuskaisaa kun oikeassa jalassa on hermopinne :cry: aina kun nousen ylös levosta tai istumasta, kävelyyn tottumiseen menee hetki.. ja se tuska on samanlaista kuin joku repisi jalkaa irti :cautious:

@Tyttti pystyisitkö postittaa mullekin tuota sun energiaa? :LOL: mä oon niin kuollut tähän energiavajeeseen :unsure: josko vaikka saisin tänään tehtyä omenapiirakkaa ja saisin siitä jotakin buustia ;)

Tänä aamuna sain vihdoin leikattua vaunuverhon kappaleet :love: ehkä mä voisin sen verran yrittää kerätä voimia että surauttaisin sen kasaan (y) en mä nirso ole mutku kaupoissa ei ollut semmosta mikä oisi miellyttänyt silmää :rolleyes:

Ja oishan se vähän kurjaa jos ois kokomusta tai kokovalkoinen vaunuverho harmaissa vaunuissa o_O noo verhossa on sit mustaa, valkoista ja harmaata :LOL: harmaa päävärinä :)

On vähän harmillista, että jokapaikassa toitotetaan, että äiti, jolla on mukana ensiapupakkaus esim. Leikkipuistossa, olisi ärsyttävä o_O itse aina ihaillut äitejä jotka pitävät pakkauksen mukana että haavat saa heti putsattua..

@Tassuttelija kiitos vinkistä, taidanpa poiketa ;)
 
@Hyppymassu mutta onhan se kivakin tehdä pienelle jotain itse ja saa sellaisella kuosilla tai värillä kun haluaa. :)

Energiat menee kyllä ylös alas jo päivissä... Eilen touhusin pihalla ja sisällä ja yö tuli valvottua, tänään voisin vaan nukkua koko päivän. Ja todella voin @Tyttti samaistua tuohon nosturin tarpeeseen öisin kun pitäisi vaihtaa kylkeä lonkkien puutuessa... :LOL:
 
Huomenta lokamammat;)!

Jep meillä kaikilla tosiaan jännitys tiivistyy ja tukaluus lisääntyy jättimasujen kanssa :p!! Ihana lukea teidän muiden kirjoituksia, ja kuinka samantyyppisiä tuntemuksia meillä kaikilla on. Meillä on täällä keskustelu virkistynyt huimasti loppulaskentaa kohden.

Täällä minulle on iskenyt kurkkukipu... ja vähän nuhaa. Ei mitään vakavaa mutta ikävää kun yöllä herään muutenkin ja sitten vielä kurkkua särkee:X3:.

Onko teillä muilla mitään syysflunssia tms flunssavaivoja? Nythän alkaa olla sesonkiaika. Ja ajattelitteko muuten ottaa influenssarokotuksen tai oletteko aiemmin ottaneet? Itse menen ottamaan influenssarokotuksen ilmaiseksi neuvolasta itselleni ja pojilleni, olen aiempina vuosinakin toiminut samoin, tosin jo sh-työni puolesta se on ollut välttämätöntä. Ei rokote kaikilta viruskannoilta suojaa, mutta suunnilleen 3/5:ltä yleisimmältä suojaa. Vauvan kannalta hyvä homma;). Tosin.. rokotetukusta ei ole saapunut rokotteita neuvolaan, ei tetanusrokotteita eikä influenssarokotteita, joten ei auta kuin odotella:rolleyes:.

@Hyppymassu :lla, on siis 3.10. seuraava neuvola, meillä Norppiksen kanssa on seuraava 2.10. joka muutetaan kotikäynniksi mikäli Norppi on syntynyt jo:love:!

@Tyttti kerroppas sitten mitä synnytystapa-arviossa päätettiin(y) tsemppiä!!

@popsis sinulle myös tsemppiä tulevaan koitokseen:) meillä molemmilla näköjään kolmas vauva kyseessä;) luulisi että "röörit olisivat jo auki" kuopusten tunkea maailmaan!

@Milpin oot ollut tehokas (y) hyvä sinä! ja myös tsemppiä lähestyvään koitokseen!

@Tassuttelija tosi jännittävää että sulla jo ensi viikolla se sektio:giggle: varmasti jännittää, ja samalla ihanaa kun tiedät jo milloin saat pikkuisen syliin 9kk odottelun jälkeen! Tsemppiä:)!

Nyt lähden tästä kuopukseni 5lk terkkarikäynnille, voisin samalla ostaa mynthon-pastilleja josko tämä kurkku tästä asettuisi.

Kuulumisiin kamut!

T: Hiekkis & Norppis 39+1
 
Heippa!

@Hiekkasärkkä79 Meillä kanssa jotain lievää, mutta ilmeisen sitkeää flunssaa. Välillä olo täysin terve ja välillä tuntuu, että pahenee. Esikoinen tervehtynyt jo, mutta itellä vaivaa. Mies taitaa selvitä vähimmällä.

Neuvola olisi ensi viikon keskiviikkona. Silloin 38+4.

Olo tällä hetkellä ihan hyvä. Tukalaa on, kun vauva potkii ylös ja närästää. Ja öisin kyljen kääntäminen täälläkin melko vaivalloista. Mutta muuten on ok. Väsymyskin yleensä vaan pientä, viime yön tosin nukuin hyvin huonosti ja nyt väsyttää.

Kaverin laskettuaika oli jo yli viikko sitten eikä kuulemma vielä merkkejä synnytyksestä. Jännään nyt ensin hänen puolestaan.

Mukavaa viikonloppua. Jännätään yhdessä, kuka vauvan saa syliinsä ensiksi.

Nerinah ja vauva 37+6
 
@Tassuttelija tuuthan heti kertomaan kun pieni on nokosilla niin strategiset mitat ;)

Pyrin muokkaamaan aloituksen listan äänestyksen avulla, laitan jokaisen lasketun ajan omaavalle oman nimimerkin äänestyslokeroon, tykkäilkää omastanne niin nähdään samalla ketkä on vielä täysillä mukana :)

Tämä siis tapahtuu viikonloppuna :):love:

Jakautumislistalle päästessään poistan lasketun ajan listalta nimimerkin :)

Onnistuisiko jakautumisessa muoto

Nimimerkki / tyttö tai poika / kg / cm / pipo

:love::love::love:

@Milpin tietty kertoo kummankin tiedot ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
:X3:@Tyttti täälläkin keitetty mehuja :ROFLMAO: sain arkkupakastimen lahjaksi niin oon sitä alkanut täyttämään mehulla :LOL:

@Hiekkasärkkä79 täällä ollaan säästytty vielä flunssalta mut koputetaan nyt puuta. Mies tosin on ollut kipeenä ihan muista syistä. Kuukauden sisään nyt leikattu kitakieke ja alta 2 viikkoa sitten nielurisat :cry: mulle kuuluis toi rokote astman takia mut en oo käynyt pariin vuoteen hakemassa. En tie pitäiskö nyt käydä (n) inhoan piikkejä!

Mun piti vielä joihinkin vastata mut painoin jotain kännykästä ja nyt tää ei näytä aikaisempia viestejä ollenkaan :cautious:

Meillä neuvolat ollut nyt kuukauden verran joka viikko ja tällä viikkoa käytiinkin sitten eilen. Hb nousussa, paino on jopa laskenut! Viime viikkoinen plussa pissanäytteessä oli kadonnut eli todennäköisesti johtui vaan niukasti näytteestä kuten neuvolatäti sanoi. Seuraavan kerran mennäänkin keskiviikkona taas neuvolaan :)

Mites teillä muilla yöt sujuu? Täällä heräillään vakiosti joka yö 2-5 kertaa. Tänä aamuna tuntui kuin olisi nukkunut kolme päivää putkeen kun heräsin vain kerran yössä :ROFLMAO: olikin sitten intoa paljon joten kävin osallistumassa pihapiirin pihlaja-talkoisiin ja kaadettiin kaikki pihlajat. Aikaisemmin viikolla kävin uimassa kilometrin uimahallilla ja tunnin lenkkejä nyt joka päivä mennyt koiran kanssa. Meillä koiran alkanut eilen ja tänään käyttäytymään todella levottomasti ja ei saada rauhoittumaan sitä ollenkaan. Vessaankaan en saa mennä edes yksin. Vaistoaisikohan jotain? :eek: Ainakin raskauden alun vaistosi ennen meitä. :ROFLMAO:

Tinnuli & Tirris 38+4
 
Lauantaiterkut :)!

flunssa ei ole helpottanut vaan jos mahdollista muuttunut tukalammaksi...:X3: Kuumaa hunajateetä ja sitruunaa ja panadolia. Ja mustaviinimarjoja ja omppuja omista puista. Nukuin just kissan kanssa päikkärit ja nyt laitoin saunan päälle sekä eucalyptusta löylyveteen.. josko tämä tästä. Flunssaisena olisi kurja alkaa synnytyshommiin, joten joko flunssan selätys tai sitten synnytys saisi käynnistyä vasta vähän myöhemmin. No, mun tuurilla tosin...:rolleyes:saas nähdä.

@Hyppymassu mites tuo äänestys.. laitoin siis "palluran" sen porukan kohdalle jossa oli myös mun oma nimimerkki, mutta onko jossain vielä jokaiselle nimimerkille erikseen omat "pallura"-kohdat;)? Yritän näillä raskauden pehmentämillä aivoillani ymmärtää:barefoot:pahoittelut luultavasti hiukan tyhmistä kysymyksistä:p.

@Tinnuli vautsi sä teet jokapäivä tunnin lenkkejä koirien kanssa:eek:hatunnosto sulle(y)!! Mä en samaan kykene tässä tilassa, on sen verran hankala/tukala olo fyysisesti. Tosin nyt flunssassa pakko yrittää muutenkin vain lepäillä että menisi ohi ennen synnytystä. Meillä kissa on nyt viimeiset viikot kantanut minulle hiiriä 2-4 vuorokaudessa, eli ihan megatahtia. Ja vahtii minua samoin, mietin ihan samaa että vaistoaako jotain.. :cautious:

@Tifa mites sulla muuten siellä saksassa sujuu nyt..? Kerro sitten kun alkaa tapahtua ja myös olisi kiva kuulla saksalaisesta synnäristä ja sen toiminnasta, eroaako meidän kotosuomen systeemeistä paljonkin:).

@Nerinah jokohan se sun ystävä synnytti..:)? yksi minun ystäväni puolestaan synnyttää noin 3vko minun jälkeeni, eli lokakuinen myös näillä näkymin:love:!

Eilen täällä meillä kyläili minua ystävä ja hänen 2,5kk ikäinen tyttövauvansa:love: voi että miten ihanaa oli tuuditella pientä ihmistä olkapäällä! Ja tuli meidän hoitotasokin testattua;)hyvin toimii systeemit.

Nyt kuumaa mehua ja kohta saunaan, norpanpoikanen myllertää masussa, ahdasta meillä molemmilla näissä nahoissa:barefoot:. AJoittain tukalia suppareita, mutta menevät muutamalla ohi. Aiempien lasteni kohdalla supparit muuttuivat oikeasti kivuliaiksi vasta siinä vaiheessa kun synnytys lähti käyntiin, ja niistä ei voi erehtyä, sen tuntee kyllä nahoissaan;).

Lokoisaa lauantai-iltaa kamut, nautitaan vikoista päivistä ja viikoista parhaamme mukaan(y)!

T: Hiekkis&Norppis 39+2
 
@Hiekkasärkkä79 Flunssalta vielä vältytty(kopkop) ja olen ollut kahden vaiheilla tuon influenssarokotteen kanssa, en ole sitä aiempinakaan vuosina ottanut, mutta nyt mietin olisiko vauvan takia järkevä ottaa. Eihän sitä tosin paljoa ekoina kuukausina yleisöpaikoissa liikuta. (n)

@Tinnuli Koira voi hyvinkin vaistota synnytyksen lähenevän. Vastaavia juttuja on tullut luettua netin ihmeellisestä maailmasta ja kuultua muilta koiranomistajilta. Meillä nuorempi koira on ollut viimeiset viikot takiaisena ja tulisi mielellään myös vessaan mukaan. Vanhempi koira ruvennut myös hakeutumaan lähelle, vaikka alkuraskaudessa otti ennemminkin etäisyyttä. :rolleyes: Saas nähdä kuin kaikki keskinäiset kemiat menee kun vauva kotiutuu. :barefoot:

Tassuttelija ja Pikkuinen 38+5 :love:
 
@Hiekkasärkkä79 ihana kissa! Tuo sulle lounaan valmiiksi :ROFLMAO: Mullakin ollut kyllä noita päiviä et ei millään pysty ihan tuntia mut sit käpötellään koiran kanssa vähän hitaampaa ja pienempää lenkkiä, koira kyllä aina välillä tuskastuu kun hänellä olis energiaa mennä :LOL:

@Tassuttelija samaa pohdin et mitenhän sitten kun vauva on syntynyt :D kaks päivää tuo on ollut nyt ihan hullu, tää aamu ollaan menty rauhallisena et ehkä se tajuaa et ei tässä nyt vielä mikään paniikki ole :rolleyes:

Mulla päätty eilen ilta ikävästi.. olin pistänyt saunan päälle itelleni kun mies ei saa vielä sanoa. Vähän ennen tuli huono olo ja ajattelin et no, käyn kuitenkin. Saunasta päästyä alko velloo vielä enemmän ja ajattelin et oon taas unohtanut syödä hyvin. Kävin hakee jugurtin et sais vähän syötyä ja se päättyikin siihen että olin halaamassa pönttöä ja sitten tulikin ihan lohduton itku siitä kuinka järkyttävän huono olo mulla oli. En tiedä mikä tuon aiheutti koska nyt aamusta kaikki on taas hyvin :cautious: Nukahdin sitten melko nopeaa pönttöhalailun jälkeen ja nukuin melkein kellon ympäri.

Tinnuli & Tirris 38+5
 
@Tinnuli pöntön halailu ei kiva, mutta samanmoisia kokemuksia muutaman viikon takaa. Yhtenä päivänä ei vesikään pysynyt sisällä, mutta meni ohi päivässä. Todennäköisesti itsellä tuo liittyi stressiin ja tai jännitykseen, kun samoihin aikoihin oli äpolikäyntejä ja päätöksiä synnytystavasta jne. (n)

Lemmikit ja niiden touhujen seuraaminen on kyllä ollut oma osansa tätä hormonimatkaa. Itsekään en ole kyennyt tunnin lenkkeihin viimeisen 2kk aikana, mutta on kehitelty kaikenlaista pientä aivojumppaa ja temppujuttuja. Varsinkin nuorempi koiruus vaatii aktivointia tai muutoin menee touhu levottomaksi. :D
 
moikka, itellä meni viikonloppu vähä niin ja näin. perjantai illalla menin päivystykseen koska sain näköhäiriöitä ja vasen käsi ja kasvojen puoli puutui muutamaksi minuutiksi :unsure: siellä sit makoilin sydänfilmissä ja verikokeita sun muita oteltiin...lääkäri päästi sit kotiin kun veikkas migreeniä, sano että ois tietty voinu kuvata pään muttei nyt viittis koska vauva, ja kun kaikki näytti olevan muuten kunnossa. Nyt sit toivon että se tosiaan oli sitä migreeniä eikä joku aivojen verenkiertohäiriö. Mulla on aikasemminkin ollut muutaman kerran tommosta välkkyvää sahalaita näköhäiriötä, mutta aina mennyt ohi ilman päänsärkyä.

Eilen kävin muutaman tunnin sienestys reissulla, oli kyllä jo rankkaa,mentiin hakkuu alueen läpi ja se jalkojen nostelu puitten yli oli todella raskasta...sai pysähtyy aina haukkomaan happea ja pitelemään mahaa. illalla sitten polttelikin vähän alamahaa ja alaselkää. Tein myös todella hyvää sienipiirakkaa (y) nyt on suppiksia metsät täynnä, kannattaa hakee jos kykenee.

Vauveli potkinut nyt ajoittain todella paljon :love: Odotan arkea hieman jännittyneenä että millasta se sit tulee olemaan.Miten kaikki asiat lähtee rullaamaan jne..isyysasiatkin vähä mietityttää jo. Liityin facebookissa yksinodottajien ryhmään ja järkytyin miten paljon meitä on :eek: ja miten paljon siellä on naisia jotka ovat olleet vuosien suhteissa,avo/avioliitossa, on yhteiset asunnot ja elämät..vauvaa suunniteltu ja toivottu pitkään ja kun tärpännyt niin mies jättänyt kaiken ja sulkenut itsensä täysin pois :mad: En vaan voi käsittää mikä joitain miehiä vaivaa!!! :cautious:

ollaan me ihmiset vaan niin erillaisia.
no niin tuli taas vähän purettua tänne,sori :rolleyes:
Hyvää sunnuntaita kaikille :whistle:
 
Hei kaikille! Meidän pikkuinen syntyi tosiaan eilen lauantaina raskausviikolla 38+0. Mittoja hänellä on 52cm ja 3580 grammaa, olikin jo kasvanut isommaksi kuin ajateltiin. Torstaina lääkärin arvio oli ollut 3150 g. Synnytys meni hyvin ja tytöllä kaikki hyvin, ollaan nyt vain lepäilty ja harjoiteltu syömistä. Tsemppiä kaikille raskauden loppumetreille ja synnytykseen, se on sen arvoista! :)
 
Paljon onnea @Tifa Hyvänkokoinen tyttö syntyi. Onnellisia päiviä.

@Hiekkasärkkä79 Ei ole vielä syntynyt. Oliko tiistaina rv41+5 ja silloin eka kontrollikäynti. Tää on kolmas lapsi ja molemmat aiemmatkin on mennyt reilusti yliajalle.

Meillä oli kiireinen viikko, mut nyt vaikuttas että vähän rauhoittuu elämä. Flunssa vielä vaivaa. Ihmeen sitkeä tapaus.

Keskiviikkona neuvola.

Nerinah + vauva 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Tifa, ihan superisti onnea prinsessasta ❤

Se olis huomenna eka virallinen älomapäivä. Ajattelin sen kunniaksi käydä töissä kun meillä firma maksaa sen ekat 3 kk:ta äitiysrahasta ja oon näköjään laskenut alkuvuodesta verokortin väärin. Ja ihan kiva nähdä työkavereita ja samalla matkaan treffaan illaksi ystäviä :)

Mä oon pitänyt itseni tän viikon kiireisenä ja on kyllä ollut kiva tehdä jos jotakin pientä. Tänään sit kyllä yritän levätä. Paineet olleet ok, eilen yläpaine ekan kerran yli 140 eli kaippa mä saan näitä odottaa sinne rv 38 asti. Muutamia supistuksia tullut viikolla mut yksikään ei ole tehnyt kipeetä. Neiti tosin painaa alapäätä väliin oikein mojovasti.

@sitruunasuola Kyllä tuo sun kohtaus kovasti migreeniltä kuulostaa. Onhan sekin tosin aivoissa tapahtuva häiriö. Toivottavasti ei uusi sillä mukavaa se ei ole.

Nyt kun sain itseni ylös päikkäreiltä taidan mennä ulos nauttimaan upeasta kelistä. Mies nauttii siitä ajamalla tänään Kalajoelle. Vähän jännittää päästää sitä niin kauas (menee viikolla Joensuuhun), mut eiköhän me selvitä. Mies itse ehkä jännittää meidän puolesta enempi ;)
 

Yhteistyössä