Lokakuun Lapsoset Elo- Syyskuussa 2017 ❤

Pysyäksesi mukana, tykkää nickistäsi :)


  • Äänestäjiä yhteensä
    26
  • Kysely suljettu .
Ei hyvänen aika @Hyppymassu, voiko oikeasti joku kommentoida tuolla tavalla. Näköjään siis voi. Ihmiset osaa olla kamalia joskus. Mä varmaan alkaisin itkemään, jos mulle noin sanottais. Pitäs olla jossai takaraivossa napakka vastaus heti valmiina tuommosille inhottaville ihmisille. Mua tuli vaa viime viikolla kauppakeskuksen vessassa kaks vanhempaa rouvaa vastaan, ni ne vaa huolehti etten mene likaiseen vessakoppiin vauvan kans :LOL: kertoivat, mikä koppi on tarpeeksi puhdas mulle. Haha.
 
Hauskinta hommassa on, että miehet avaa oven jos on menossa kauppaan ja ovi avataan itse, mutta naiset on yllättävän pahoja suustaan :coffee:

Paras kommentti oli, kun istuin oikeen kuumana päivänä penkillä odottamassa linja-autoa kotiinpäin, joku nainen isoon ääneen miehelleen sanoi kuinka vastenmielinen näky on kun hikinen valasporsas kulkee ihmisten ilmoilla johon naisen seurassa ollut mies tokaisi että eikö tämä nainen ole ikinä nähnyt kesällä raskaana olevaa naista ;)

Tämän jälkeen nainen ilmeisesti nolostui kun lähti niin nopiaa pois paikalta :whistle:

Mut esimerkiksi jos on ylittämässä katua, miesautoilijat pysää useammin kuin naiskuskit :LOL: jostain kumman syystä vielä oman ikäryhmän edustajat, joilla hakkaa bassot täysillä autossa, päästävät vielä helpommin raskaana olevan kadun yli :coffee:

Siitä tulee hyvä mieli :love:
 
@Hyppymassu voi kun ihmiset (naiset) osaa todella olla välillä pahoja suustaan. Pääasia ettet itse ole kommentteja päästänyt ihon alle. Itsestä tuntuu että nyt hormonihöyryissä kommentit uppoaa liiankin kanssa ja välillä luen omiani rivien välistä. Ollaan ylpeitä pienokaisistamme ja masuistamme! :)

Appivanhemmat tarkoittaa hyvää, ovat ihania ja kovia puhumaan ja neuvomaan... mutta... esim. nyt kun lääkäri on kehottanut lepoon ja olemaan rauhassa/makoilemaan, niin anoppi puolestaan hätyyttää liikkumaan ja pysymään liikkeessä. :cautious: Ei ymmärrä että kohdunkaulan avautuessa näin aikaisin on oikeasti riski ennenaikaiseen syntymään ja lapsi olisi tässä vaiheessa vielä keskonen. Koitetaan nyt vaan pysyä kokonaisena ainakin syyskuun alkuun. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
@Hyppymassu voi kun ihmiset (naiset) osaa todella olla välillä pahoja suustaan. Pääasia ettet itse ole kommentteja päästänyt ihon alle. Itsestä tuntuu että nyt hormonihöyryissä kommentit uppoaa liiankin kanssa ja välillä luen omiani rivien välistä. Ollaan ylpeitä pienokaisistamme ja masuistamme! :)

Appivanhemmat tarkoittaa hyvää, ovat ihania ja kovia puhumaan ja neuvomaan... mutta... esim. nyt kun lääkäri on kehottanut lepoon ja olemaan rauhassa/makoilemaan, niin anoppi puolestaan hätyyttää liikkumaan ja pysymään liikkeessä. :cautious: Ei ymmärrä että kohdunkaulan avautuessa näin aikaisin on oikeasti riski ennenaikaiseen syntymään ja lapsi olisi tässä vaiheessa vielä keskonen. Koitetaan nyt vaan pysyä kokonaisena ainakin syyskuun alkuun. :p
Mä varmaan tuossa kohden olisin jo etsinyt anopille kirjaimellisena riskiluvut ennenaikaiseen syntymään, laittanut vierelle omat luvut ja vähän suurennellut asiaa että varmasti ymmärtäisi ;)

Eli siis jos ottais vaikka oletuksen että ennenaikasen synnytyksen riskilukuihin (en tiedä näistä sit pätkääkään)

Kohdunkaulan pituus 0,5cm -> oma luku 0,6

Kohdunsuu pehmeä tmv -> oma tikattu kiinni ettei aukea

Viikot vauvan varmaan selviytymiseen 33 -> omat viikot

Miksi vielä ei ole ihan paras hetki vauvan ulostulolle?

- keuhkojen kehitys
- kaikkien sisäelimien 100% valmius

Ja siis tonkisin kaikkiin niin viimesen päälle tarkat lukemat että anoppi köyttäis mut sänkyyn ja melkeen vahtis että pysyisin siellä ;):whistle:
 
Heissan:)!

Terkut täältä remontin keskeltä;).

Meillä alkoi perjantaina lattiaremontti, ja samalla pikkueteinen tyhjennettiin kokonaan, sinne myös uusi mikrosementtilattia jonka alla lattialämmitys jee(y)!

Tänään olen maalannut pikkueteistä "kaura"-värisävyllä, parin tunnin päästä toinen maalikerros ja sitten vielä oven karmit Helmi-maalarinvalkoisella. 1-2 viikon sisällä saapuvat tilaamani koko seinän mittaiset peililiukuovet ja saan takit ja kengät takaisin paikalleen. Ja nyt kun seinäpatteri lähti pois, saan pienen penkin myös pikkueteiseen. Hyvä siinä sitten engin istua kenkiään laittamassa:).

On kyllä ihanaa remontoida omaa kotia ja seurata samalla kun tulee kaunista ja uuden näköistä:p jotenkin tosi onnellinen olo! Ehkäpä raskaushormonit tekevät tyytyväisyydestäni tuplasti isompaa:barefoot::geek:!

Eilen illalla kävimme rakkaan aviomieheni kanssa Vantaan näyttämön teatteriesityksessä "Täällä pohjantähden alla". Serkkuni sekä tätini mies näyttelevät kyseisessä teoksessa. Suosittelen kaikille teatterin ystäville. Paluumatkalla ajoimme kotiinpäin hirmumyrskyn läpi, oli kyllä kokemus sekin.. onneksi mitään ei käynyt vaan päädyimme turvallisesti kotiin.

Yöt ovat minulla huonontuneet entisestään. Vaikka olisin kuinka väsynyt, saan unta vasta 01-02 maissa ja herään senkin jälkeen pari kertaa vessaan. Sängystä ylös vääntäytyminen masun kanssa on oma projektinsa, mutta nin on kyljen kääntäminenkin... Näillä mennään:rolleyes:. Ensi viikolla keskiviikkona on neuvola niin saan tietää miten tuo hemoglobiini on noussut vai onko edes noussut.. ainakin rautalitkut ja tipat sun muut ovat saaneet vatsani ihan sekaisin. Aargh tätä rautasouvia. Loppuisipa.

Ja jep itsekkin olen aika ärhäkkäänä kaikenlaisille kommenteille ylipäätään, tuntuu että reagoin hyökkäämällä jos koen saavani epäoikeudenmukaista kohtelua tai kommentteja, ylipäätään..:mad:. Mieli on selvästi herkillä:cautious:. Masun suhteen olen saanut vain ystävällisiä kommennteja ja huvittuneita reaktioita. Masuni kun näyttää ihan rantapallolta:p täysin pyöreä kiinteä pallo, ja sen jatkeena minun tikkujalkani.. kuin olisin sarjakuvahahmo tai jotain:LOL:! Tässä asiassa osaan itsekkin nauraa itselleni, huvittavaa kieltämättä ja ihana tämä pallomasu:barefoot:,

Tsemppiä kaikille raskauden viime metreille. Pidetään pikkuiset turvassa kohduissaan mahdollisimmaan pitkälle, lepoa ja hyvää mieltä toivotan kaikille tasapuolisesti:love::barefoot:(y)! Olemme upeita vahvoja naisia kun kannamme uusia pikkuihmisiä sisällämme:)! Hyvä me.

T: Remontti-Hiekkis ja Polskutteleva Norpanpoikanen Rv 33+3
 
Nyt on huoli taas perseessä, mitäs tämä meinaa? Reisiä polttaa ihan tauotta :( kävely on tukalaa (n) auttakaas nyt tumpeloa tietämätöntä että riittääkö olon seurailu? Oon viikoissa aivan sekasin, tiedä mikä on se virallinen viikkomäärä nyt :cautious:
 
Miten @Hyppymassu lla on nyt mennyt? Kävitkö näytillä jossain?

Ei jumankekka! Osaatteko arvata, mitä hemoglobiinille on käynyt nyt viimeisen parin viikon aikana? No ei kerrassaan yhtään mitään?!:mad: Siis nyt aletaan tutkia jo se B12-vitamiini taso ja vielä sen lisäksi keliakia vasta-aineet verestä! Ei oo tosi, ettei 300mg rautalisä ole nostanut hb:ta yhtään, ollen jälleen 103, toki rautavarastojen tilanne selviää vasta keskiviikkona. Taas pitää vaihtaa rautavalmistetta, takaisin nestemäiseen muotoon, koska ilmeisimmin nuo kiinteämmät versiot eivät vain jostain syystä imeydy. Ne Maltofer-tipat mahtoivat imeytyä silloin hetken paremmin, mutta sellainen pikkuputeli ei riittäisi näillä annoksilla kuin muutamaksi päiväksi ja yhdestä saa kuitenkin pulittaa yli 20€..

Vauva vaikuttaa kuitenkin voivan mainiosti ja itsestäkin on kyllä tuntunut löytyvän enemmän virtaa ja jaksamista, hermokaan ei ole läheskään niin kireällä kuin yleensä, jaksan ottaa vastaan jopa pää punaisena huutavan esikoiseni kiukkukohtaukset pääosin mallikelpoisen rauhallisena :D

Vauvan vaatteitakin jo uskaltauduin tilaamaan ja ajattelin tässä seuraavaksi kantaa koko vaatevaraston inventaariota varten vintiltä pirttiin. Laitan ihan listaa, mitä kaikkea sitä tarvii vielä hommata.
Olen kovasti miettinyt myös sitä, millaisissa vermeissä olisi parasta vauveli kotiuttaa. Asiaan toki vaikuttaa, millainen keli silloin on, mutta olen päätynyt ratkaisuun että vauvalle laitan päälle bodyn, potkarit, villasukat ja tumput sekä villamyssy tms. ja sellainen kaukalopussi, jossa siis alaosa pussimainen, haaroissa reikä vöiden lukolle ja käännettävät hihansuut ja huppu. Materiaaliltaan se on jotain veluuripäällysteistä kevytvanua, mennee siis syksystä/alkutalvesta hyvinkin automatkoilla, tai toisena vaihtoehtona villapuku ja villapeitto päälle, kun autolle ja pois kipitellään. Meinasin, että pitää ostaa pieni toppahaalari, mutta luulempa että pärjätään nuilla alkuun ja kotona vaunuissa voi olla sitten se äippäpakkauksen kevytvanuhaalari ja pakkasilla toppahaalari yms. makuupussit.
Nuo kaikki yllämainitut löytyy siis jo ennestään, niin ei tarvitsekaan välttämättä ostaa mitään haalareita ennen ensi kevättä, jos onkin poika. Mies ei varmastikaan suostuisi siihen, että meidän poika esiintyisi pinkeissä tamineissa missään julkisesti, vaikka maalla pikkukylässä asutaankin:ROFLMAO:

-pansku- 30+1
 
@-pansku- olo helpotti levolla :) tänään ollut taas hyvä olo :)

Ikeassa oli ehkä maailman suloisimmat kisuheilistimet :love: arvatkaas tuliko heräteostos :LOL:

Mikähän se on, justiinsa retostelin että selviin ikeasta ilman herätteitä, ja ostin hoitoalustalle vaihtopäälisen, ne helistimet ja vetoketjupohjaiset laatikot hoitopöydän hyllyille :coffee:

Ois ihanaa jos ois täälläpäin joku mammakaveri joka pääsis pomppaamaan yllättäenkin mukaan johonkin :unsure: on tylsää kulkea yksin :unsure:
 
Tänään on sitten istukanpaikka tarkastettu, ja on onneksi noussut riittävän korkealle. Eli ei ole este alatiesynnytykselle. :)

Painoarviota katsottiin, ja se oli 1984 grammaa :barefoot: Kuulosti jotenkin paljolta, mutta PregLife-sovelluksen mukaan aivan viikkoja vastaava :) Koko noin yleensä oli vähän keskiarvon yläpuolella, kuten on ollut neuvolan sf-mittakin. Kaikki vaikutti olevan hyvin :love:

Tyttti ja kovasti möyryävä Papunen 31+6
 
Täällä on myös aloitettu miettimään vaatetuspuoltakin hieman.. pojat on ollut kesävauvoja, joten nyt ollaankin ihan uudessa tilanteessa :D Kotiutumismatkalle ajattelin varata perus body+housut yhdistelmän lisäksi jonkin college-haalarin(?) ja sitten koko paketti lämpöpussiin. Meillä vaan ei taida olla yhtään pientä lämmintä myssyä, joten sitä pitää vielä etsiä. Totesin tänään miehelle, että jos meille tuleekin veljiään pienempi tapaus, niin saa käydä ostamassa pienempää vaatetta... meillä ei kokoa 56 pienempää vaatetta nimittäin ole :whistle::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@-pansku- voisinpa vähän jakaa omasta hb:stani, toivottavasti jollain konstilla vähän nousisi vielä loppua kohti :)

@Hyppymassu hyvä että tilanne jo parempi. Lepoa vaan!

@Tyttti helpotti varmasti kun istukan tilanne selvisi (y)

Kotiutumisvaatteita ja sairaalakassi
On mietitty täällä viime päivinä ihan uudella otteella. Mieskin otti asian puheeksi ihan itse ja kyseli mitä ha mihin pakataan. Onko meillä kaikkea mitä neuvolan/perhevalmennukseen listalla oli ja ja ja... Pistettiin sitten hoitolaukku tilaukseen ja viikattiin pienin 50cm vaatekerta valmiiksi. Meilläkin body+housut+sukat+tumput+pipo ja lisäksi lämpöpussi kaukaloon. :love: Toiveena edelleen päästä useampi viikko vielä eteenpäin, joten myös 56cm vaatteet on pesty valmiiksi ja onhan nuo 50cm vielä isot jos lähiviikkoina jo syntyisi. Eikä sieltä ihan heti varmasti kotiin pääsisikään.

Olen kyllä viimeisen viikon ottanut super rauhallisesti. Ei yhtään minun tapaistani, mutta nyt on vaan uskottava muita ja kuunneltava omaa kroppaa. Supistuksia ei saisi tulla ja sen mukaisesti touhuttava. :censored: Keskiviikkona neuvola, joten katsotaan mitä siellä sanovat. Kesäloma muuttui jo sairaslomaksi äitiysloman alkuun asti.

Tassuttelija ja Pikkuinen 33+0:love:
 
Sairaalakassista, pakkasin oman jo valmiiksi, kassissa on vaatteet itselleni ja vauvalle, mut voi olla että viihdyn sairaalakaavussa :LOL: lisäksi oon alkanut lataamaan suklaata ja salmiakkia kassiin :whistle:

Enkä edelleenkään aio imettää :sneaky: mut en ymmärrä, tayssissa mainistetaan kovaa että eivät painosta synnyttäjää mihinkään ratkaisuun, mutta meinaavat silti pakottaa imettämään ensimmäiset pisarat :unsure: mä en tiedä tahdonko synnyttää siellä (n)

Oon kovasti yrittänyt pitää synnytyksen pois mielestä, se kun ei ole ajankohtainen vielä, mutta pakko myöntää että vaivaa se jo pahasti :unsure: voisin vaikka kirjoittaa listan mieltä painavista asioista :coffee: ja lista niistä toiveista :cautious:

Toiveisiin ainakin seuraavia
- ei epparia
- kaikki mahdolliset kipuläkkeet paitsi aquarakkulat
- ei saa sanoa koska pistetään, verikokeet, tippa ym..
- ei painostusta imetykseen :mad:

Ja että huomioisivat limakalvoherkkyyden ja sen että mä pelkään synnytystä just noiden limakalvojen takia :cry: ei auta, tarvii alkaa ruinaamaan lähetettä pelkopolille :cry:
 
Listat on kivoja, niitä tehdessä joutuu vähän miettimään ja puntaroimaan. Etenkin jos pohtii pro/con mielessä jotain asioita. Pelkopoli kannattaa hyödyntää jos yhtään siltä tuntuu. Ainakin siitä on tuntunut olevan hyötyä niille tutuille jotka on käyneet. (y)

Sairaalakassi siis edelleen pakkaamatta, mutta sisältö suunnilleen kasassa. Laitetaan sitten johonkin muuhun kassiin, jos se tilattu symbolinen hoitolaukku ei ehdi tulla ennen lähtöä... Suklaata(mulle) ja jotain välipalajuttuja miehelle pitää vielä sinne hommata. :p

Tein viikonloppuna virheen lukiessani Googlen hakutuloksia aiheesta perätilasynnytys ja perätila muutoinkin. o_O Google jatkossa kiellettyjen listalle... Miehen jo tosin vannotin avaamaan suunsa sektion puolesta, jos en itse kykene pitämään puoliani ja joku uusi lääkäri koittaisi pakottaa ensisynnyttäjän perätilassa alateitse synnyttämään. Eri asia jos lapsonen vielä tekisi taikatemput ja kääntyisi lähtökuopassaan.
 
Mä en anna itselleni lupaa googlailla mitään :rolleyes: poislukien että pitääkö tutit keittää, voiko tuttipullon pestä koneessa ja keitetäänkö sen jälkeen yms.. :LOL: ja miten puhdistaa fischer pricen masukoira (n)

Ostin sen uffen myymälästä 2 eurolla ja se tarvis kyllä pestä mut heitä tommonen elektroniikkahaukku sit pesuun :cautious: taidan ottaa vettä, tiskiainetta ja pesusienen ja pyyhkiä haukkua puhtaaksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Oon muuten huomannut hankkineeni paljon sellaisia vauvanleluja mitä oisin itselleni haaveillut naperona :cautious: oishan se ollut ihanaa ja kivaa että olis sillon yli 20 vuotta sitten ollut pehmohauvoja joista kuuluu lauluja :rolleyes:

Sen sijaan saatoin lauleskell auton takapenkillä onnellisena barbiekuvioisesta lasten jalkapallosta yli 20 minuuttia :rolleyes: taisin olla aika onnellinen lapsi :LOL:
 
Heippa

Täällä jääty lomalle.
Supistelee lähes päivittäin.
Ensi viikolla taas Tayssiin, uskon että kohdunsuulla on tapahtunut muutoksia,
No poika syntyi 37, joten jos samoilla mennään eihän tässä olisi enää paljoo :oops:
sokeriarviot pysyneet aika hyvin kurissa ja pahoinvointi vähentynyt.

No ensi tiistaina tiedetään enemmän.

Hyppymassu mennään samoissa mulla myös kohdunkaulaa 2cm

Ihanaa äippälomalle kaikille, poikkean taas.

Ai niin tuli shoppailtua huuto.netissä vauva vaatetta 75€ nyt taitaa meidän vaatevarasto olemaan tässä.:LOL::LOL:

Mukavaa viikon jatkoa

Terkuin Enisa ja tyttö 31+3
 
Neuvola takanapäin tältä viikolta ja siellä kaikki ok. Hbta ei enää mittailtu kun on pysynyt niin korkeana viime kerrat. Oma paino lähes pysähtynyt, mutta syy taitaa löytyä osittaisesta ruokahaluttomuudesta... Vaavin pää puskee kylkikaaressa kiinni ja painaa vatsalaukun niin ahtaalle, ettei ruoka vain maistu kunnolla. Syön kyllä säännöllisesti ja vatsan mitan perusteella + vaavin paino(arvio)käyrän perusteella pikkuinen saa omansa, vaikkei minun oma painoni olekaan juuri viime viikkoina enää noussut kuin parisataa grammaa. :barefoot: Katsotaan ottaako omakin paino vielä loppuspurtin ennen syntymää. Nla th neuvoi hemmottelemaan itseään näin loppua kohden... ei tosin varmaan tarkoittanut pelkkiä herkkuja... :D :rolleyes:

Pienen/keskisuuren paikkakunnan neuvolassa on se hyvä puoli, että jakavat vielä kaikkia ilmaisnäytteitä. Saatiin mm. pampers-, libero- ja muumivaipoista näytteitä ja vuokkosia. Liberokerhon kassikorttikin saapui tänään, eli loppuviikosta voisi uskaltautua kauppaan sen verran että hakisi kassin ihmeteltäväksi. :)

Sairaalakassiksikin suunniteltu hoitolaukku saapui postissa tänään ja on nyt melkein pakattu. Säilyvää eväspatukkaa, suklaata ja pikkuiselle pari eri kokoista vaatekertaa. Omat vaatteet + hygieniatuotteet katson vielä tässä pikkuhiljaa kasaan. Hoksasin, ettei minulla ole vielä neulottuna ihan pikkuisia tumppuja ja sukkia. Jo tehdyt tuntuu 50cm vaatteiden rinnalla jättimäisiltä... Eikun puikot heilumaan... :geek:

Tori.fi ja Huuto.net ovat kyllä koukuttavia paikkoja... Minäkin vannoin etten rupea hamsteriksi, mutta minkäs teet kun kivaa löytyy tai iskee silmänsä johonkin tiettyyn tuotteeseen/vaatteeseen, niin sitä sitten metsästää... :whistle: Lelut jätän kyllä suosiolla muiden innokkaiden ostettavaksi. Meillä ei ole kuin pari hassua omasta lapsuudesta säästynyttä Aarikan puulelua ja lisäksi pari pehmoa, jotka saatiin työkavereilta. :)

Ihanaa viikonjatkoa kaikille kanssaodottajille! :)

Tassuttelija ja Pikkuinen 33+2 :love:
 
Heips
Mullakaan ei oo painoa tullu tähänasti kun 8kg, ja viimeseen 3 viikkoon 200g. Vauveli on kuitenkin ollu aina ultrassa isokokonen niin kai tää on ihan ok. Päivisin ei kauheesti ruoka maistu mutta iltasin tankkaankin sitten kunnolla :)

mulla on ollu kohdunsuulla kaikenlaista tunnetta,vihlontaa ja painon tunnetta..pari yötä sitten poltteli perseeseen,paikat kuitenkin hyvin kiinni. Neuvolassa kuitenkin sano että toi perseen polttelu on yksi supistuksen muoto, joten jos niitä tulee niin näytille.harkkasuppareita tulee pitkin päivää.

Varasin myös neuvolapsykologille ajan ihan ennaltaehkäsevästi, on ruvennut pelottaa ja mietityttää synnytysmasennus kun se kuulema voi tulla niin salakavalasti. Aikasemmista ei oo ollut mutta nyt kun on tota ikääkin hiukan enemmän ja tulevat valvomiset mietityttää niin ajattelin käydä juttelee. Onko teistä kukaan käynyt koskaan?

Mieli muuten ihan hyvä, odotan hirveesti että tulis syksy. Välillä kun silittelen mahaani niin saan ihan hirmusen rakkaudentunne kuohun ja herkistyn :love:. Tulee tunne että kyllä tästä selvitään ilman miestäkin.
Pitää vaan toivoo että kaikki menis hyvin.

Ai niin neuvolalääkäri määräs mut sokerirasitukseen vauvan isokokoisuuden vuoksi, ja ihmetteli kyllä muutenkin miks mulle ei oo sitä määrätty kun ikääkin kuitenkin se 35.
Hemoglobiini on laskenu 148->118 , vielä ei kuulema oo pakko alottaa lisärautaa??

Hyvää loppuviikkoa kaikille :rolleyes: rupeen hommaamaan iltaähkyä :D

rv30
 
Terkut taas täältä sängyn pohjalta:)!

Bonjovin akustinen keikka soi kännykästä, vieressä nektariineja ja porkkanoita, ihanaa vain olla ja köllötella masun kanssa:barefoot::love:. Kyllä tulen vielä kaipaamaan tätä raskausaikaa ja jättimasua, vaikka olo onkin välillä aika tukala.Silti.

Mukava lukea kun moni oli kirjoitellut taas kuulumisia(y) tulee hyvä mieli itselle kun huomaa että meitähän on tässä ihan mukavan kokoinen porukka "samassa veneessä" ja samankaltaisten ajatusten ja tilanteiden kanssa painitaan kaikki:p!

Neuvolakuulumisia: Sain uuden neuvolantädin kun se toivomani siirto lähempään neuvolaan onnistui. Hän on jo iäkkäämpi ja ihanan rempseä ja kokenut, tuli oikein hyvä mieli hänen kanssaan jutustellessa.

PAINO noussut nyt reilusti +500g/vko ja nyt 50kg->61,6kg. Sf-mitta on pompsahtanut yläkäyrille... minkäköhän kokoinen "pikku iltatähti" sieltä oikein yrittää punkea maailmaan.. :eek:? 1. poikani oli n.3500g ja 2. poikani n.3700g. Kumpa nyt ei tulisi ihan nelikiloista jössikkää:sick:?
HEMOGLOBIINI oli vihdoin noussut 120 asti jeee:LOL:!
RR edelleen alhainen.
SYDÄNÄÄNET hyvät ja taas norpanpoikanen hermostui kuuntelulaitteelle, latasi kovaa takaisin niin että minähän siitä sitten kärsin..:rolleyes:.
Seuraava käynti RV36 ja lääkäri + TH.

Sain listan HUS synnäreistä, kuulemma nyt syksyllä HUS on aika täynnä ja monella synnärillä on sulku joa samanaikaisesti. Kiva. Tsemppiä muillekkin HUS-synnyttäjille.

Sairaalakassi edelleen pakkaamatta..
Pinnasänky osina makkarissa..
Hoitolaukku vaunuihin ostettu, kun Björn Borgin olkalaukun sain halvalla alennusmyynnistä niin ostin.
Kirpparilta löytyi 2e Ikean petauspatja pinnasänkyyn, kuin uusi!

Pikkuvaippoja pitäisi vielä ostaa valmiiksi.. ja baby wipeseja ja liivinsuojia. Minulla on nyt kolmet imetysliivit olemassa, ajattelin yrittää niillä pärjätä.

Valmista alkaa olla jee:p ja jännitys tiivistyy..!
Yöt ovat hnakalia 02 asti, sitten yleensä nukun ainakin aamu 06 asti. siitä torkkuen ja päiväunet 14-16.

Kuulumisiin taas kamut;) hyvät loppuviikot kaikille!
T: Hiekkis&Norppis 33+6
 
Huomenta

Maanantaina oli neuvola. Paino on noussut minulla noin 6kg yhteensä, verenpaine 108/74, Hb ei otettu. Vauva majaili ainakin silloin pääalaspäin. Sf-mitta oli nyt keskikäyrällä ku aiemmin oli vähän yläpuolella. Seuraava neuvola 14.9 ja synnytystapa-arvio ois 8.9.

Viikonloppuna vanhempani olivat meillä käymässä ja käytiin kirppiksellä. Löyty jopa yksi body pienelle. No meillä kyllä on esikoisen jäljiltä vaatetta.

Tänään olen lähdössä Helsinkiin ystäviä tapaamaan. Onneksi löytyi sopivat bussit ettei tarvitse liikoja kävellä, jotta jaksaa kaupungilla. Ajattelin käydä kattomassa imetysliivejä, jos ois parempi valikoima kun viimeeksi.

Nerinah ja vauva 32+5
 
Moi kaikki. En oo ehtinyt kirjoittelemaan piiiiitkään aikaan, mutta oon käynyt välillä lueskelemassa teidän viestejä. Miehen kesäloma on saanut kaikki arkirytmit sekaisin :ROFLMAO:

Kävin tässä välissä neuvolassa ja kokoultrassa (radin takia). Poika ei kuitenkaan ollut suuri sokerivauva, vaan oikein sopusuhtainen. Pari viikkoa sitten painoarvio siis 1500g. Täällä vaikutettiin siltä, että jos kaikki sujuu yhtä hyvin kuin tähän asti, niin ei välttämättä oltaisi käynnistämässä ainakaan kovin aikaisilla viikoilla.

Harkkasuppareita tulee päivittäin ja niitä on selvästi enemmän silloin kun on enemmän rasitusta. Pitäisi muistaa levätä tarpeeksi. Vauva oli ultrassa jo raivotarjonnassa ja varmaan jo hieman painunut alaspäin kun on alkanut tuntua ikävästi painetta välillä.

Hieman on ollut miehen kanssa vaikeuksia ja niistä kyllä yritetään päästä yhdessä yli. En ole itsekään varma, että johtuuko oma surkea olo enimmäkseen raskaudesta ja sen aiheuttamasta herkkyydestä vai mistä. Jotenkin minun on nyt ollut todella vaikea päästä miehen ikävistä sanoista yli ja ne saavat minut vieläkin itkemään välillä. Tilanne oli siis se, että riideltiin ja mies sanoi tosi kamalia asioita, mutta pyysi kaikkea anteeksi ja sanoi ettei tarkoittanut niitä. Mies mm. toivoi tämän vielä syntymättömän lapsemme kuolemaa:unsure: Nyt sitten pelkään myös sitä, että jos lapselle käy jotain, niin en varmasti pystyisi jatkamaan miehen kanssa yhteiselämää, kun meni tuollaista sanomaan..

Lauantaina ollaan kuitenkin lähdössä koko perhe helsinkiin tätini luo ja tuota matkaa kyllä odotan kovasti. Alkaakin olla viimeiset hetket matkustella niin kauas; lähempänä laskettua aikaa tuskin uskaltaa kovin kauas lähteä, kun matka kotoakin synnärille on noin pari tuntia.

Pitäisi yrittää kirjoitella useammin, ettei tulisi tällaisia romaaneja :ROFLMAO:

Mama_Red 32+4
 
@mama_Red en oikeen tiedä kuinka reagoida (n) tykätä ei voi negatiivisien vuoksi eikä oikeen dislikeäkään iloisten vuoksi (n)

Miehesi sanoi kyllä tosi ikävästi :(

@Enisa82 toivotaan että masukas oysyisi vielä muutaman viikon kasvamassa että on varmasti turvallista päästää ensihuutonsa ulos:geek:

@Tassuttelija me ollaan ostettu lähinnä viilennettäviä puruleluja ikeniä varten ja ensipuput :love: ja tupperwaren palapallo ja yksi pinottava tornilelu :) oon nähnyt liikaa ns. Ongelmalapsia, joilla vanhemmat on vähän.. Omapäisiä, eivät oikeen oo välittäneet kasvattaa lastaan ja kolmevuotias lapsi on mykkä :(

@sitruunasuola lisärautaa suositellaan vasta lähempänä 110 (y) mullakin on tarpeen vaatiessa, hb ollut 113-117 :whistle: mulla on myös painon tunnetta alhaalla, ei paljon mukulakivikatuja istuta bussin kyydissä :rolleyes:

@Hiekkasärkkä79 mulla on noi wipet ja vaipat vielä hankkimatta :cautious: vaippoja on kyl silleen että pärjätään kyllä päivä kotiuduttua mutta hyvähän ois hakea jättisäkkiä jemmaan, vaikka oiskin ykköskokoa, tiedä vaikka saiskin pikkuisen tytön niin saa sitten nukelle vaippoja ;)

@Nerinah kiertelin eilen ideaparkissa, ja mulla on kyllä voimat ihan loppu jo :sleep: on rasittavaa kuljeksia ympäriinsä etsien "tuol on vessa, tuol on penkki, tuolta saa vettä.." :rolleyes: eikä asiaa helpota rakontyönnöt :cautious:

Huomenna aamulla pääsenkin katsomaan Hope ry Tampereen pisteelle lielahteen :) vien samalla pari ylimääräistä toppahaalaria, tuskimpa yksi vauva tarvii viittä :oops: mutkun halvalla sai.. Vien ne sinne hopelle että saa sitten joku tarvitseva haalarin omalle vauvalleen :rolleyes: ajattelin myös kurkistaa jos löytäisin "varmuuden vuoksi" yhden äp.n haalaria pienemmän toppapuvun, kun ei ole kiva jos Kurnu hukkuu haalariinsa talvella :cautious:

Hyppsu ja Kurnu, 32+0 (laskettu ja tarkistettu, nyt on oikein taas ;))
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti

Yhteistyössä