Lokakuun Lapsoset huhtikuussa 2017 ♡

Lokakuun lapsosien mammatapaaminen?

  • Kesällä

    Ääniä: 7 63,6%
  • Äippälomilla

    Ääniä: 3 27,3%
  • En halua mukaan

    Ääniä: 1 9,1%
  • Koska vain

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    11
  • Kysely suljettu .
ihanaa :love: joko testasit?
Pakkohan se oli :love:

Niin söötti pieni ääni ja pari potkua :LOL:

Ei oikeen tykännyt :) mut aika korkeelta sai etsiä, mullakin kun tota mahaa on entuudestaan, niin varmaan 15 senttiä karvarajan yläpuolelta ennenkui löytyi o_O

Mutta pieni kun sattuu olemaan aktiivinen niin hän oli koko ajan muualla :LOL:

Mut oon kyl niin laiska siivooja ja tää on niin sottaista puuhaa, et ei tästä kyllä päivittäistä tapaa tuu, taitaa mennä huolipäivien puuhaksi, onneks unbornheartilla saa tallennettua äänen niin voi kuunnella sitä sitten kun siltä tuntuu :love:
 
Viimeksi muokattu:
(y)
@Hiekkasärkkä79 lähtikö vaunut mukaan? Nuo kietaisubodyt ja paidat tuntuvat tosiaan olevan käteviä pienen kanssa. Pääsen ystävän luo melko pian rakenneultran jälkeen hakemaan vaatetta. Mukana on kuulemma myös noita haalareita, eli pitääpä katsoa sillä silmällä että ottaisi järkevästi eri kokoja. :)[/QUOTE]

@Tassuttelija kiitos kysymästä, ja jep lähtivät mukaan :)! Miltei kuin "pakasta vedetyt" ja säästöä kaupasta haettuihin tuli n.650e!! Ja saan jälleenmyytyä vähintään samalla hinnalla vielä eteenpäinkin. Loisto-ostos. Ja suosittelen Emmaljungan yhdistelmiä muillekkin(y)nimenomaan Duo Edge -yhdistelmiä. Kaverilta saan vielä matkarattaat, joita helppo pitää vaikkapa vakituiseen auton takana mukana, kunhan vauva on sen 5-6kk ikäinen.
Kerro sitten millaisia pikkuvaatteita sinulle tarttui matkaan,kun pääset sieltä ystävältä niitä hakemaan:barefoot::)!
Ps:eek:hessa kuva meidän Emmaljungista,
Yritän liittää...
T:Hiekkis&Norppis 17+2
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: sitruunasuola
@Hiekkasärkkä79 Hienot on! Ystävätkin ovat kehuneet emmaljungia ja on palvelleet useampaa lasta. (y)

Me näillä näkymin ostetaan brion happyt kun saataisiin ne toisilta ystäviltä edullisesti. Koitetaan hankkia mahdollisimman paljon vauvalle tavaroita ja vaatetta käytettynä lähipiiristä tai kirpputorilta. Käyttöikä on kuitenkin melko lyhyt eikä meilläkään rahaa liikaa ole. :)

Onko muuten vinkkejä millä tavoin on turvallista pestä/puhdistaa/desinfioida vauvan leluja tai tavaroita joita ei voi pestä 60C pesukoneessa?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Emmaljungia saa kyllä edullisestikin ainakin faceryhmistä! Emmaljunga myynti- ja turinaryhmä löytyy ja emmaljunga kirppis, ja sitten vielä lastenvaunuhullut jossa myydään kaikkia merkkejä. Vaunujen postittaminenkasn ei maksa kuin max 20€ muistaakseni niin voi katsoa ihan ympäri suomea! Toki paikanpäälläosto on varminta saada hybäkuntoiset mutta minusta nuissa ryhmissä ei oo kyllä valitettu huonoista kaupoista..
 
Meillä ollu tänää raskas ja surullinen päivä :cry: Meiän pieni rakas koira vaipui ikiuneen, koska oli niin huonossa kunnossa ja ennuste oli todella huono... Oon niin rikki, vasta 5v. ois kesällä täyttänyt. Muuta oikee pystyny tekemää ku itkemää koko päivän.. :cry::cry:
 
Kyseessä Aarikan puiset perintölelut, jotka olleet vintillä säilytyksessä. Elämää on nähneet, mutta on niin ihanat että haluisin ne vielä omallekin käyttöön... :love:

En tiedä kauan puisia uskaltaa vedessä liottaa ettei turpoa/halkea... :unsure:
 
Kyseessä Aarikan puiset perintölelut, jotka olleet vintillä säilytyksessä. Elämää on nähneet, mutta on niin ihanat että haluisin ne vielä omallekin käyttöön... :love:

En tiedä kauan puisia uskaltaa vedessä liottaa ettei turpoa/halkea... :unsure:
Pesin just omasta lapsuudesta kans puisia palikkaleluja, liotin vedessä sen aikaa kun kuivasin edellistä, eli meni vajaa 10 sekuntia vedessä lillumiseen :LOL:

Vähän siitä kiinni miten yksityiskohtainen lelu on, monelle riittää vaan huolellinen pyyhkiminen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Meillä ollu tänää raskas ja surullinen päivä :cry: Meiän pieni rakas koira vaipui ikiuneen, koska oli niin huonossa kunnossa ja ennuste oli todella huono... Oon niin rikki, vasta 5v. ois kesällä täyttänyt. Muuta oikee pystyny tekemää ku itkemää koko päivän.. :cry::cry:
@Pupsukka otan osaa. Tosi surullista ja pystyn samaistumaan noihin sinun tuntemuksiin, itsekkin olisin ihan surun murtama.
Meilläkin on kaksi koiraa, 3v ja 4v tänä kesänä, sekä maatiaiskissa 8v tänä kesänä. Rakkaita perheenjäseniä, toivon että meillä olisi vielä edessä monta yhteistä vuotta.
T: Hiekkis & Norppis
 
Huomenta!

Hitsi nämä vatsantoiminta = ummetusvaivat on inhottavia! Jouduin ottamaan varalla olleen Levolacin käyttöön toissapäivänä, kun vessassakäynti teki ihan kipeää, ja jäi vielä vuorokaudeksi se kipeä olo:X3:. No nyt sitten on ihan jäätäviä ilmavaivoja, eli se Levolac selkeästi kerää kaasua mun vatsaan. Ja kun vata on täynnä kaasua, alkaa kohtu supistaa ihan kovaksi, ja voin sanoa että eilisiltana oli kyllä tukalaa... Nyt aamulla onneksi vatsa toimi. Toivottavasti teillä muilla ei ole vastaavia vatsaongelmia, ihan järkkyä.

Nimiä olen kovasti miettinyt. Miehen kanssa meillä olisi pojalle nimi/nimiä mietittyinä, mutta jos tulokas onkin tyttö, kuten olen alkanut epäillä, ei ole nimen nimeä. Ja ompas vaikeaa edes pohtia tytölle nimeä? Kahdelle aiemmalle pojalle oli aika helppo keksiä nimet, mutta että tytölle..? Miten teillä muilla, onko valmiina nimiehdotuksia?

Ja toinen mitä mietin kovasti on kummiasia. Tähän ikään (olemme miehen kanssa 38v ja 39v syksyllä kun vauva syntyy) mennessä ystäväpiirissä on ihmisillä jo useita kummilapsia, ja emme haluaisi ns kuormittaa ketään "kymmenennellä kummilapsella" :whistle:. Eli mietinnässä sekin asia siis.

Myös ristiäisiä olemme pohtineet. Itse olen kallistunut seurakuntakeskuksen puoleen. Johtuen siitä että sukua varmaankin lappaa mukaan kekkereihin jonkun verran.. ja jos vaikka vauva valvottaa niin tuskin jaksan nelilapsisen lapsikatraan kera siivota ja kokkailla täällä kotona, lisäksi meillä tulisi olemaan tosi ahdasta vierasmäärään nähden. Ja seurakunnalta saisi valmiina myös kakut ja kaffet, kaikinpuolin olisi helppo ratkaisu siis. Oletteko muut pohtineet asiaa..:)?

Tällaisia mietteitä tänään.
Ja lunta on näköjään satanut yöllä, joten se sunnuntaille suunnittelemistani puutarhahommista:p.

Iloista sunnuntaita kaikille ja kirjoittelemisiin taas:)
T: Hiekkis&Norppis 17 + 3
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Huomenta!

Hitsi nämä vatsantoiminta = ummetusvaivat on inhottavia! Jouduin ottamaan varalla olleen Levolacin käyttöön toissapäivänä, kun vessassakäynti teki ihan kipeää, ja jäi vielä vuorokaudeksi se kipeä olo:X3:. No nyt sitten on ihan jäätäviä ilmavaivoja, eli se Levolac selkeästi kerää kaasua mun vatsaan. Ja kun vata on täynnä kaasua, alkaa kohtu supistaa ihan kovaksi, ja voin sanoa että eilisiltana oli kyllä tukalaa... Nyt aamulla onneksi vatsa toimi. Toivottavasti teillä muilla ei ole vastaavia vatsaongelmia, ihan järkkyä.

Nimiä olen kovasti miettinyt. Miehen kanssa meillä olisi pojalle nimi/nimiä mietittyinä, mutta jos tulokas onkin tyttö, kuten olen alkanut epäillä, ei ole nimen nimeä. Ja ompas vaikeaa edes pohtia tytölle nimeä? Kahdelle aiemmalle pojalle oli aika helppo keksiä nimet, mutta että tytölle..? Miten teillä muilla, onko valmiina nimiehdotuksia?

Ja toinen mitä mietin kovasti on kummiasia. Tähän ikään (olemme miehen kanssa 38v ja 39v syksyllä kun vauva syntyy) mennessä ystäväpiirissä on ihmisillä jo useita kummilapsia, ja emme haluaisi ns kuormittaa ketään "kymmenennellä kummilapsella" :whistle:. Eli mietinnässä sekin asia siis.

Myös ristiäisiä olemme pohtineet. Itse olen kallistunut seurakuntakeskuksen puoleen. Johtuen siitä että sukua varmaankin lappaa mukaan kekkereihin jonkun verran.. ja jos vaikka vauva valvottaa niin tuskin jaksan nelilapsisen lapsikatraan kera siivota ja kokkailla täällä kotona, lisäksi meillä tulisi olemaan tosi ahdasta vierasmäärään nähden. Ja seurakunnalta saisi valmiina myös kakut ja kaffet, kaikinpuolin olisi helppo ratkaisu siis. Oletteko muut pohtineet asiaa..:)?

Tällaisia mietteitä tänään.
Ja lunta on näköjään satanut yöllä, joten se sunnuntaille suunnittelemistani puutarhahommista:p.

Iloista sunnuntaita kaikille ja kirjoittelemisiin taas:)
T: Hiekkis&Norppis 17 + 3
Meillä on poitsun nimi täysin valmis, tytsyltä puuttuu toinen nimi :whistle:

Ollaan laadittu vieraslista, paikalle kutsutaan n. 55 meidät mukaanlukien (y) (minä, mies ja vaaveli) täällä meilläpäin Suomi100 vuoden kunniaksi seurakunta antaa uusille seurakuntaan kastettaville lapsosille ilmaisen juhlatilan käyttöön kastepäivän ajaksi, eli se ottaa n. 150euron siivun pois menoista, voidaan sillä rahalla tilata kakut ym. Tarjottavat :love: tarttee vaan toivoa et allergiat saadaan tietoon vähintään viikkoa ennen tilauksien tekoa et saadaan "ruokavammasille" omat safkat :LOL:(y)

Muksuille suunniteltiin kolmioleipäbuffettia, helppo sormisyötävä ja niihin saa parhaiten tehtyä yhdistelmät mitä allergialapsillekin voi antaa (y) meidän paikkakunnalta ei ole hirveästi osallistujia, lähes kaikki ovat pitkänmatkan kulkevia (n) tarvii kehitellä jos jokin helppo lämminruoka väsättäisiin sekaan, osa vieraista on ikäihmisiä (y)

Kirjotetaan koneella listaa mitä muokataan aina tarpeen tullen kun jotakin tulee mieleen :ninja:

Hyppsu ja Kurnustus 14+5 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
@Tassuttelija @Hiekkasärkkä79 Kiitos teille <3 Kyl tää on ollu raskasta, pieni nii nuorii vielä, et ois voinu oottaa monta vuotta yhessä :cry: Sai se onneks elää rakastetussa perheessä ja mulle se oli kuin pieni lapsi :love: Viime yö meni mietties koiraa ja aamusta asti melkein itkeny vaan. Pakko surra kun surettaa ettei jää mitään patoutumia. Onneks on mies tukena <3

Miä oon niin haaveillu tyttölapsesta, nimeeki oon jo pyöritelly muutamaan kertaan. En yhtään tiiä minkä annan nimeks jos onkin poika :LOL: Toki molemmat on tervetulleita :giggle:

Pupsukka 13+4
 
Oi, nimiä ollaan mietitty (tai lähinnä minä olen miettinyt). Mies totesi, että hän haluaa pohtia vasta sitten kun tiedetään kumpi on tulossa. Pari nimiehdotusta on kyllä jo ehtinyt torppaamaan... :cautious: Ristiäiset haluaisin pitää kotona, esikoinen kyseessä joten ei ole muita huollettavia kuin koirat ja vauva. Haluaisin leipoa ja koristella kun tykkään tehdä omin käsin ja muihinkin juhliin tullut tehtyä kakkuja yms. Mieli voi toki vielä muuttua jos vauva-arki ei vastaakaan mielikuvia. :LOL: Meillä on kyllä vähän sama tilanne kummien kanssa, monilla ystävillä on jo monta kummilasta. Sitä toivoisi että kummilla olisi aikaa ja halua nähdä lasta muulloinkin kuin synttäreillä.

Käytiin aamulla lapsimessuilla, oli vielä ihanan rauhallista kierrellä. Mukaan tarttui lähinnä vaippanäytteitä ja ajatuksia siitä mitä kaikkea saattaa tarvita. :LOL: Kelan standilla oli ihana päästä hypistelemään äitiyspakkauksen tuotteita. Kertoivat että viime viikosta asti olisi postitettu jo pelkästään 2017 pakkausta, eli nyt ja myöhemmin pakkauksen tilaavat saavat jo tämän vuoden pakkauksen. :love:Haalarit oli kyllä ison tuntuisia, saa nähdä tuleeko kaikki käyttöön ensimmäisenä talvena. :)

@Hiekkasärkkä79 Minäkin laitoin eilen raekuuroa uhmaten ensimmäiset kesäkukat ja toivoin että kevät lämpenisi... Nooh, tänään olikin valkoinen maa ja lunta satoi vain lisää... Ei siis toiminut tämän Tassuttelijan kesätanssit... o_O

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 16+6
 
Meillekin tuli sanallinen kirje kotiin, jossa ei ollut riskilukua. Riskilukua eivät kertoneet myöskään äitipolilla, eikä neuvolassa. HUSin alueella ollaan. Kaikki kuitenkin edennyt kirjeen ja ultran mukaan normaalisti. Rakenneultraan enää pari viikkoa, joten siinä sitten vielä varmistelut että kaikki olisi ok.
 
Terkkuja sokerirasituksesta. Ekan tunnin pistos otettu jo ja neste meni yllättävän hyvin alas 2 minuutissa alas. Ja vaikka kaikki on sanonut et kirjalla ei tee mitään niin oonpa lukenut yhtä kirjaa kohta 100 sivua :D Ja onneksi tää ei ollut viime viikon lopussa vaan nyt :)
Mä odotan niin kauhulla kun on mun vuoro heinäkuussa :sick: muutenki kaikki makea ällöttää ja saa voimaan pahoin ja ajatus siihen päälle latkittavasta sokerilitkusta = :censored::sick::sick:

Ehkä se on syy miksi mulle riittää se kertakäynti, kun makea ällöttää :LOL:

Tänään 15+0! Maha pömpsähti eilen, nyt on navan alla toinen maha :whistle::LOL:
 
@Milpin tsemppiä loppurasitukseen (y) Mielenkiinnolla odotan omaani, mutta se on vasta joskus viikoilla 24+

Olipahan ilta ja yö ja aamu ja huh! o_O Soittelin illalla/yöllä päivystykseen kun ekaa kertaa raskauden aikana aloin vuotaa verta. Paniikkihan siitä nousi kun iski tajuntaan. Täytyy kyllä kehua rauhoittelevaa ja kilttiä äitipolin päivystäjää. Hän oli hyvin realistinen, mutta rauhoittava. Pysyin kotona aamuun asti ja verenvuotokin lakkasi. Ei siis ollut pulppuavaa, vaan silloin tällöin vuosi vähän, lähinnä vessakäynnillä. Pyysivät tulemaan tarkistukseen ja siellä todettiin kuitenkin kaiken olevan hyvin.:love: Masu-asukkikin näytti nautiskelevan aamupäivästä ilman tietoa tulevan äipän paniikeista ja huolista. Vuodon syy ei selvinnyt, mutta oletettavasti ei siis sittenkään ollut vakavaa. Rakenneultraa odotellessa... Koitan taas hetkeksi huokaista. :love:

Hyviä vointeja kaikille, pidetään huolta itsestämme ja pienistä! :)
Tassuttelija ja Pikkutyyppi 17+1
 
@Milpin tsemppiä loppurasitukseen (y) Mielenkiinnolla odotan omaani, mutta se on vasta joskus viikoilla 24+

Olipahan ilta ja yö ja aamu ja huh! o_O Soittelin illalla/yöllä päivystykseen kun ekaa kertaa raskauden aikana aloin vuotaa verta. Paniikkihan siitä nousi kun iski tajuntaan. Täytyy kyllä kehua rauhoittelevaa ja kilttiä äitipolin päivystäjää. Hän oli hyvin realistinen, mutta rauhoittava. Pysyin kotona aamuun asti ja verenvuotokin lakkasi. Ei siis ollut pulppuavaa, vaan silloin tällöin vuosi vähän, lähinnä vessakäynnillä. Pyysivät tulemaan tarkistukseen ja siellä todettiin kuitenkin kaiken olevan hyvin.:love: Masu-asukkikin näytti nautiskelevan aamupäivästä ilman tietoa tulevan äipän paniikeista ja huolista. Vuodon syy ei selvinnyt, mutta oletettavasti ei siis sittenkään ollut vakavaa. Rakenneultraa odotellessa... Koitan taas hetkeksi huokaista. :love:

Hyviä vointeja kaikille, pidetään huolta itsestämme ja pienistä! :)
Tassuttelija ja Pikkutyyppi 17+1
Mulla syyksi selvisi, kun olin rampannut portaissa eestaas ja välillä harpponut kahta askelmaa, muutenkin olin juossut paikasta toiseen koko päivän, summaan lisätäkseni vielä sen, että olis ollut luomukierron mukasesri menkkojen alkamispäivä (y)

Mulla kanssa verta tuhrutti vessakäynneillä, mutta sekin helpotti :) tapahtuneesta nyt 5 viikkoa :coffee:
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Moikka:)

Tänään oli sitten se lääkärineuvola!
Kaikki hyvin. Ja olipa ihanaa nähdä pikku norpanpoikanen ultrassa ja kuulla taas sydänäänet.

Paino on nyt 54kg, eli kuulemma maltilliset +280g/vko ja saa kyllä tullakkin painoa. Verenpaineet matalat kuten ennenkin mutta hyvät siis.

Minut patisteltiin varaamaan aika työterveyslääkärille, erityisäitiysrahaa tai sairaslomalle jäämistä ajatellen, meillä kun on lastensuojelussa vaaratilanteita kasvavaa masua ja vauvan turvallisuutta ajatellen. Täytyy siis varailla aikaa.
Seuraavaksi onkin 2. UÄ 16.5. Ja neuvola on sitten vasta kesällä 13.6.-17 jolloin saankin kelaa varten paperit.

Joko muut olette käyneet lääkörineuvolassa? Ja tunnen nyt ajoittain/päivittäin ihan pienen pieniä potkuja tai tönäisyjä:love::barefoot: ihanaa sekin! Tunnetteko muut liikkeitä:)?
Kuulumisiin taas!

T:Hiekkis&norppis 17+5
 
  • Tykkää
Reactions: Milpin ja Tyttti

Yhteistyössä