Lokakuun Lapsoset huhtikuussa 2017 ♡

Lokakuun lapsosien mammatapaaminen?

  • Kesällä

    Ääniä: 7 63,6%
  • Äippälomilla

    Ääniä: 3 27,3%
  • En halua mukaan

    Ääniä: 1 9,1%
  • Koska vain

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    11
  • Kysely suljettu .
Minä täällä taas :)

Luin keskiraskauden juttuja etsiessäni tietoa eri kipumuodoista (liitoskivut mietityttää). Törmäsin tähän tekstiin: "Myös korvan sisäosat ovat kehittyneet. Sikiö pystyy jo 17. raskausviikon lopulla kuulemaan kohtuun äidin puheen sekä sydämen ja suoliston ääniä." - Heh... Pikkuinen on saanut kuunnella automatkoilla mun radiolauleskeluani... :D Saa nautiskella tän mamman laulutaidoista vielä pitkään, joka päivä työmatkat edes takas... :whistle:

@Hiekkasärkkä79 Meillä oli viime viikolla lääkärineuvola. Rakenneultra on 17.5., eli päivää myöhemmin kuin sinulla. Seuraava neuvola 29.5., silloin saan opastusta kelan asioihin ja raskaustodistuksen ym. (y)
Liikkeitä on tuntunut nyt muutamia päiviä, ei vielä hirmu selkeitä, mutta välillä tuntuu kuin vatsa värähtäisi sisältä päin ja tuntuu kuin jokin liikkuisi. Hassua ja jännää :love: En kyllä pystynyt liikkeitä tuntemaan/etsimään viime yönä kun panikoi, mutta dopplerilla sai onneksi sydänäänet, sen avulla kesti aamuun ja päivystykseen.

Etukäteen mietin pitäväni kesälomia ennen äitiysloman alkua, jolloin töistä jäisin pois hiukan reilu 2kk ennen laskettua. :) Onkos muut laskeskelleet kuinka pitkään pystyy töissä olemaan?

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 17+1
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Mulla on järkyttäviä liitoskipuja :cry:

Niinä kipupäivinä en kävele, en ollenkaan :cry:

Mutta tänään ostettiin pinnasänky :barefoot: löytyi tori.fistä käytettynä "pikkurahalla" mikä meneekin sitten kevyesti 4 ikävuoteen asti :love:

Ainoastaan patja tarvii ostaa, mutta on valmiina jo sänky :love: seuraavaksi hoitopöytä ja vaunut :barefoot: sitten odottelemaan pieniä varpaita maailmaan :love::barefoot::barefoot:

Hyppsu ja Kurnu 15+1:barefoot:
 
Minulla on lääkärineuvola huomenna. Käsittääkseni ultraa ei ole meidän neuvolassa, mutta josko sydänäänet pääsisi kuulemaan :love: Sen tuomalla innolla voisin kertoa töissä tämän uutisen, koska johan tässä pitäisi ryhtyä sijaisen hakuun, että kerkeää opettamaan. Kesälomatkin tulossa eli täysipainoista opetusaikaa ei ole järin paljon.

Olen laskenut, että äippälomalle jäisin 5 vkoa ennen laskettua eli 5.9. Aiemmin kesällä pitäisin tämän kesän lomat 4 vkoa. Entä kannattaako se talviloma jo pitää, mikä olisi muutoin talvella edessä? (n) Onhan tässä uusia lomia jo kertynyt ja kertyy myös äippälomalla tietyn aikaa. Eli joskus töihin palattuani lomia on odottamassa kuitenkin. Jos olen oikein käsittänyt. :) Mutta en tiedä miten on järkevä toimia.

Tänään minua on kolottanut lantion/nivusten lähelle, oikealla puolella. Toivottavasti tämä on niitä normaaleja venymiskipuja :)

Tuntemuksista en tiedä oikein vieläkään. Välillä vatsassa pulpahtelee, mutta epäilisin niitä kuitenkin suolen toiminnaksi, koska mielestäni nämä tuntemukset on pääosin liian ylhäältä :ROFLMAO: En oikein siis tiedä. Selviä tuntemuksia odotellen.. :rolleyes:

Tyttti ja Papunen 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Mä oon nyt päätynyt jättämäön tämän ryhmän,

Aika ei riitä jokaiseen ryhmään kirjoitella ja lueskella, fb on tullut liityttyä pariin ryhmään ja siellä tulee enemmän käytyä joten tähän nyt päädyin.

Meillä kaikki siis hyvin ja kohta muutaman viikon päästä puoliväli jo kolkuttelee.

Kiitos seurasta, ihanaa loppuraskautta teille muille keihin ei fb törmää! Tiedot voi etusivulta poistaa.
 
Tervetuloa sakkiin (y)

Mille päivälle on laskettu aika? Tiedän mille päivälle sijoitan :geek:
Pitkästä aikaa täällä lueskelin ketjua ja onpas paljon tekstiä
Huomenna olisi neuvolalääkäri, saa nähdä mitä sanoo kun töissä on nyt ihan tuskaa olla, särkee selkää ja jalkoja jatkuvasti. Yöt menee valvoessa kun ei oikein mikään asento oo hyvä nukkua.
Mulla ei tota sokerirasitusta tehdä ollenkaan, nyt alkanut miettiä, että mistähän tää jatkuva jano johtuu Useampi litra menee vettä päivän aikana
5.10 olisi siis laskettu aika.
 
Jano on täälläkin, mutta kuuluu kuulemma asiaan. :) Pitäisikin muistaa juoda paljon vettä, koska keho tarvitsee sitä nyt enemmän. Yölläkin menee lasillinen vettä, ja silti aamulla herätessäkin kamala jano. Toki siellä vessassakin sitten saa rampata..
 
Pitkästä aikaa täällä lueskelin ketjua ja onpas paljon tekstiä
Huomenna olisi neuvolalääkäri, saa nähdä mitä sanoo kun töissä on nyt ihan tuskaa olla, särkee selkää ja jalkoja jatkuvasti. Yöt menee valvoessa kun ei oikein mikään asento oo hyvä nukkua.
Mulla ei tota sokerirasitusta tehdä ollenkaan, nyt alkanut miettiä, että mistähän tää jatkuva jano johtuu Useampi litra menee vettä päivän aikana
5.10 olisi siis laskettu aika.
Heippa! Haluaisitko antaa vähän lisäinformaatiota? :)

Ollaan yleensä merkitty muotoon

Nimimerkki/ikä/mones lapsi/synnytyspaikka

Kaikkea ei ole pakko kertoa :)
 
Mä oon nyt päätynyt jättämäön tämän ryhmän,

Aika ei riitä jokaiseen ryhmään kirjoitella ja lueskella, fb on tullut liityttyä pariin ryhmään ja siellä tulee enemmän käytyä joten tähän nyt päädyin.

Meillä kaikki siis hyvin ja kohta muutaman viikon päästä puoliväli jo kolkuttelee.

Kiitos seurasta, ihanaa loppuraskautta teille muille keihin ei fb törmää! Tiedot voi etusivulta poistaa.
En tykkää, harmi että lähdet :(

Otin tietosi pois tuolta etusivulta, ikävä jää! :(
 
Tuliko erityinen syy huoleen? :unsure:
Kyllä tuo sydänäänten etsintä jännittää, että löytyyhän ne vielä varmasti (etenkin kun ei ole kotona sitä laitetta). Minäkin jännitin tänään omaani, mutta sieltä ne löytyi helposti. Hän oli vähän aikaa linjoilla ja häippäs :LOL:

Lääkäri sanoi, että ei varmaan tarvitse enää etsiä, kun ovat niin kovia vaihtamaan paikkaa. Mutta kaikki oli siis hyvin :love: Sisätutkimuskin meni hyvin, kaikki oli reilassa.

Tyttti ja Papunen 16+1
 
Tuliko erityinen syy huoleen? :unsure:
Kyllä tuo sydänäänten etsintä jännittää, että löytyyhän ne vielä varmasti (etenkin kun ei ole kotona sitä laitetta). Minäkin jännitin tänään omaani, mutta sieltä ne löytyi helposti. Hän oli vähän aikaa linjoilla ja häippäs :LOL:

Lääkäri sanoi, että ei varmaan tarvitse enää etsiä, kun ovat niin kovia vaihtamaan paikkaa. Mutta kaikki oli siis hyvin :love: Sisätutkimuskin meni hyvin, kaikki oli reilassa.

Tyttti ja Papunen 16+1
En tiedä onko syytä, pelottaa vaan :unsure:

Viikot ja päivät muuttui taas vähän mutta la ei onneksi :LOL:

Eli nyt siis 15+6 ota näistä nyt selvää sit :LOL:
 
Mikäköhän on kun ryhmässä ollaan näin hiljaisia? :unsure:

Kaipaisin niin juttukaveria just nyt :LOL: oon onnesta soikeena ja haluaisin hölpöttää ja touhottaa :LOL:

Mulla on virtaa vaikka muille jakaa mut liitoskivut käskee levolle :cautious: ne onkin olleet mun ainoita raskausoireita viimeiset 6 viikkoa :LOL:
 
Sain huomiseksi ylimääräisen neuvola-ajan ja pääsen taas kuuntelemaan luennon ruokavaliosta ja saan kolmannen sokerimittarin o_O. Katselin edellisista neuvolakorteista, että ensimmäisesaä raskaudessa kiloja tuli yli 20 ja toisessa vain 12. Toivon, että tälläkin kertaa kilot jää vähäisemmiksi...ja vauva pienemmäksi kuin 4,7 kiloisena syntynyt isoveljensä :rolleyes:

Pidän heinäkuussa 2 viikkoa lomaa ja viikon elokuussa ennen äitiyslomaa. Luultavasti pidän taas äitiyslomalla kertyvät lomat ennen kuin palaan töihin ja jätän säästöön talvilomat.

Popsis 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Eka päivä mittailuja. Kovin lukema 5,6 päivällisen jälkeen :) Voi kun menis näin hyvin. La-su voi olla haasteelliset kun mennään ensin kummitytölle käymään ja siitä illalla Gracelle. Mies totes et kun laiva lähtee niin vaimo sammuu :D Ei kyl haittaa ollenkaan, kun bändinä on Yö. Mulle sais maksaa et niitä menisin kuunteleen.
 
Eka päivä mittailuja. Kovin lukema 5,6 päivällisen jälkeen :) Voi kun menis näin hyvin. La-su voi olla haasteelliset kun mennään ensin kummitytölle käymään ja siitä illalla Gracelle. Mies totes et kun laiva lähtee niin vaimo sammuu :D Ei kyl haittaa ollenkaan, kun bändinä on Yö. Mulle sais maksaa et niitä menisin kuunteleen.
 
Miä oon aika paljon kirjotellu tuol faces, ni aina muista tulla tänne vielä päivittelee :ROFLMAO:

Suru alkanu pikkuhiljaa muuttaa muotoaa, nyt en oo parii päivää itkeskelly enää, vaikka ikävä painaa ja mietin meiän pientä koiraa joka päivä.. :(Koirasta oikeesti voi tulla nii tärkee, se oli meille kuin perheenjäsen :love::cry: Kaikki ei ihan ymmärrä sitä suruu ja varsinkaa sellaset joilla ei omaa lemmikkiä oo ollu, ainaki lähipiirissä huomaan heti etteivät ymmärrä sitä miks oon niin rikki koiran kuolemasta.. :unsure:

Raskausoireina tullu iha hirveen huonot kynsinauhat (n) Enne ollu todella hyvät ja nyt menny iha repaleisiks.. :cautious: Myös iltasin jalat vaivaa, aina ku menee sänkyy lepäilee ni särkee iha tolkuttomast ja en tiiä miten päin nukkusin... :alien:

Ainii ja ruaika tuli vähä aika sit, se on 14.6 :geek:Odottavan aika on pitkä :rolleyes:

Pupsukka 14+1
 
Täällä aika perusmeininki. Pahoinvointi ilmeisesti nyt hellittänyt, mistä kyllä iloitsen :) Energiaa enemmän, eikä päikkäreitä tartte ottaa enää päivittäin. Mut sit se jatkuva nälkä. Mä en ymmärrä, miten just söin ja taas on nälkä :D oon muutenki huono syömää säännöllisesti ja nyt se olis vähä ku pakollista. Välillä kuvittelen, et vauva on kuollu jo mahaa, ku en oo muistanu syödä moneen tuntiin ja yhtäkkiä havahdun hirveeseen näläntunteeseen. Pitää skarpata siis syömisessä. Ja enää 4 viikkoa, ni rakenneultra ja saa tietää sukupuolen. Odotan sitä malttamattomana :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Tänää tippu pikku söpöyksiä postiluukusta, sellanen ihana pörrönen nallepuku, jossa korvat ja häntä :giggle: Pienestä tulee söpö nallukka sitte :love: Sit myös sellanen uniriepu :love: Vähän sitä pitää taas jotaa tilailla sitte kun on taas rahaa :p

Hyvät viikonloput ja vaput kaikille! (y)

Pupsukka 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: Milpin ja Tyttti
Sotatantereelta tervehdys!

Miten selittää imbesillille että kymmenen bodya, viidet potkuhousut ja viidet puolipotkarit ei riitä paljoa kakkaavalle vauvalle?? Plussana puklut ja muut sohrot??

Äijänkäppänä vetäisi herneen nenäänsä siitä, että ostettiin pinnasänky nyt, eikä jätetty viimeiselle kolmannekselle :mad:

En voi kun sanoa että hyvä luoja!! En mä halua että meidän vauva kulkee perse paljaana paikasta toiseen kun äijä ei hyväksy että naperolle hommataan vaatteita :mad::mad::mad:

Häippäsen perheeni luo viikoksi ja katson josko tilanne on yhtään parempi :cautious:
 
Tänää tippu pikku söpöyksiä postiluukusta, sellanen ihana pörrönen nallepuku, jossa korvat ja häntä :giggle: Pienestä tulee söpö nallukka sitte :love:

Hyvät viikonloput ja vaput kaikille! (y)

Pupsukka 14+2
@Pupsukka mulle tupsahti myös Ellokselta postia..:whistle:hups tuli tilattua! Pienelle 2 koon 56 kietaisubodya, 2 koon 56 puolipotkuhousuja, 1 veluusrihousut kokoa 62 ja ihana ruskea pörröinen nalle-välikausi tai aluspuku kokoa 56 :love:! Ajattelin tuon nallepuvun ottaa sairaalaan mukaan,saadaan sitten pikkunalle lämpöisenä kotiin sieltä. Kun kaikki äitiyspakkauksen vaatteetkin ovat tietysti yli-isoja silloin vielä.

Harsoja minulla ei ole vielä ollenkaan. Poikieni raskausaikana ompelin vauvaharsot itse ompelukoneella:) lukuunottamatta äitiyspakkauksen mukana tulleita.

Ja @Hyppymassu tsemppiä sinulle sinne "evakkoon", toivottavasti tilanne pian rauhoittuu!

iloista Wappua kaikille:D!!

T: Hiekkis ja Norppis 18+2
 

Yhteistyössä