Lokakuun Lapsoset huhtikuussa 2017 ♡

Lokakuun lapsosien mammatapaaminen?

  • Kesällä

    Ääniä: 7 63,6%
  • Äippälomilla

    Ääniä: 3 27,3%
  • En halua mukaan

    Ääniä: 1 9,1%
  • Koska vain

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    11
  • Kysely suljettu .
Hyvää viikonalkua kaikille :)

mulla oli eilen oikeen hyväpäivä, siivoilin kotona ja vähä sisustelin ja maalailin. Kevättä rinnassa, oikeen hymyilytti vaikka touhusinkin yksin kokopäivän....

no tänään taas aloin miettimään ja huolestuminen kaikesta alkoi :unsure:
ressaan paljon niitä seulontatutkimuksia...ja jos kaikki tommonen menis hyvin niin mitä jos saan synnytyksenjälkeisen masennuksen?aikasemmista ei ole ollut mutta mitä jos en nyt jaksakkaan,olenhan kuitenkin jo 35v ja aikasemmat lapset jo suht isoja ja silleen helpompia.osaanko ylipäätään hoitaa enää vauvaa :(
aikasemmista vauvoista oon jotenkin ollu varmempi mut nyt oon jotenki ihan pihalla kaikesta.
ois kiva kuulla jos jollain samanlaisia ajatuksia?

ois niin ihana vaan hehkuttaa tätä raskautta ja katella jotain vauvajuttujakin mutten uskalla..mitä jos kaikki meneekin päin peetä :unsure:

mullekkin tää ryhmä on kyllä korvaamaton, ei oo oikeen ketään kelle puhua näistä asioista,tai ketä kiinnostas,tai jaksas kuunnella..miten yksin tämän raskauden kanssa oliskaan ilman teitä :love: kiitos siis teille.

ite en haluais facebook ryhmään ,en tykkää koko naamakirjasta hirveesti..joten toivottavasti tännekkin porukkaa jää.

mua jo hävettää kun aina mun viestit on tämmösiä "huoli" viestejä..ois pitäny päivittää eilen ku oli niin hyväolo :):love:

rv 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Me ei osallistuta seulontoihin :whistle:

Mennään vaan ultrat, joista ensimmäinen on huomenna :love:

Mutta todiaan ei osallistuta niihin, koska stressaan tosi helposti ja koko ajan, niin ei mennä koska stressaisin mitä jos- no lukemat on riskiä? Mitä jos mitä jos mitä jos..

Helpompaa luottaa vaistoon että kaikki on varmasti hyvin :)

Hyppymassu ja Sammakko 12+4
 
@sitruunasuola Huolet ja murheet lienee ihan normaaleja ja ihmettelisin enemmän jos ei mikään asia raskaudessa jännittäisi missään kohtaa matkan varrella. Parhautta kuitenkin jos on hyviäkin päiviä välissä ja oletko jutellut neuvolassa ajatuksistasi? Toivottavasti siellä on sinulla myös mahdollisuus kasvotusten keskustella kaikesta mieltä painavasta. :)

Seulonnoissa ollaan mukana ja ensimmäisen tulokset oli normaalit (y) Rakenneultraa ja seuraavia seuloja odotellessa... Itselleni ahdistusta aiheuttaa eniten tuo oma kohdun rakennepoikkeama ja sen tuomat vaikeudet loppua kohden. Jokainen raskaus ja synnytys on varmasti ainutkertainen, mutta kyllä ennakkoon tiedossa olevat haasteet lisäävät epävarmuutta. Koitankin siis nauttia ja iloita kaikista hyvistä asioista ja hetkistä etten jäisi liikaa vielä miettimään tulevaa. :rolleyes:

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 14+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Hei!

Uusi ketju :)
Ultra kuulumisia, pikkuisella oli kaikki hyvin ja vastasi täysin viikkoja.
Siellä heilutteli käsiään ja vei meidän sydämet.
Seulonnoista ei löytynyt mitään poikkeavaa ja niskaturvotusta ei ollut.

Ymmärrän hyppymassu, mäkin olen kova stressaamaan..

Seuraavana vuorossa neuvolalääkäri 25.4, taas saa odotella

Itseänikään ei niin nappaa tuo Facebook ryhmä, toki oon naamakirjassa mutta tänne jotenkin kivempi kirjoitella.


Mutta nyt mennään hyvillä mielin eteenpäin kohti kesää.

Terkuin. Enisa 12+3
 
Täälläkin ultrassa kaikki hyvin, isoveljensä näköinen mutta rauhallisempi tapaus, sai vähä herätellä ja houkutella että saatiin kaikki mitat otettua, seuloinnoissa ei ollut mitää poikkeavaa. Lasketuksi saatiin 10.10. että sen saisi itselle listaan vaihtaan, kiitos :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Moikka. Miä en ookkaa vähää aikaa käyny kirjottelemas mitää, joten nyt aattelin palailla taas vähä kertoilee kuulumisia :D Tullu enemmän kirjoteltua facen puolelle, ni tänne kirjottelu jääny taka-alalle. Piti ihan käyä kattomas millo oon viimeks ees kirjottanu ja mitä oon kertonu edellisee ketjuu :ROFLMAO:

Pari viikkoo sitten kävin neuvolalääkärissä juttelemassa mun lääkityksestä ja siitä, et miten edetä sen kans täs raskaudessa. Saan syyä lääkkeitä vielä jonku aikaa enneku ne ruvetaan purkamaa. Loppuvaihees pitäis sit olla lääkkeittä tai siis ilman näitä mun kys. lääkkeitä. Vähä jännittää niien purkaminen, mut onneks ei oo ajankohtanen asia viel hetkee. Sieltä myös se jostaa syystä määräs mut PAPAA ja jäin miettimää sitä, et emmiä haluu siihe mennä raskausaikana ku ei ollu ees mitää erityistä syytä. Soitinki viime vkolla neuvolaa ja sanoin etten sinne haluu mennä nyt raskausaikana, ottavat sen sitten jälkitarkastuksessa (y)

Viime to kävin antamassa verikokeet ja pissanäytteen. Soitin pe alustavia vastauksia nii oli pissa puhas, et ei ollu mitää. Soitan viel huomenna ja kysäsen ne vielä niistä ns. kunnon tuloksista. Ainii ja siellä se näytteenottaja katto iha suu auki, et miks on PAPA laitettu kun on raskaana ja sano, eteivät sitä kovin mielellään tee, pitää olla hyvät perustelut siihen :mad:(n)

Vointi on ollu ihan hyvä, välillä etovaa oloa ja joskus iltasin saattaa tulla tosi huono olo. Jonku näkösii kasvukipuja aina välillä. Mieliala on suht ok, ainut että ärsyynnyn hirveen helposti ja siinä on mies tulilinjalla hyvin nopsaa, ku rupee joku ottaa pattii liikaa :D Tiiä viel mikä kunnon hormonihirviö musta tulee tätä menoo :whistle:

Reilu pari viikkoo enää ultraa, ei malttais oottaa sit yhtää! :love:

Ainii ja mut saa lisätä kans listaa, en käytä konetta. LA 25.10, selviää sit tarkemmin parin vkon päästä ultrassa.

Pupsukka 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Moikka. Miä en ookkaa vähää aikaa käyny kirjottelemas mitää, joten nyt aattelin palailla taas vähä kertoilee kuulumisia :D Tullu enemmän kirjoteltua facen puolelle, ni tänne kirjottelu jääny taka-alalle. Piti ihan käyä kattomas millo oon viimeks ees kirjottanu ja mitä oon kertonu edellisee ketjuu :ROFLMAO:

Pari viikkoo sitten kävin neuvolalääkärissä juttelemassa mun lääkityksestä ja siitä, et miten edetä sen kans täs raskaudessa. Saan syyä lääkkeitä vielä jonku aikaa enneku ne ruvetaan purkamaa. Loppuvaihees pitäis sit olla lääkkeittä tai siis ilman näitä mun kys. lääkkeitä. Vähä jännittää niien purkaminen, mut onneks ei oo ajankohtanen asia viel hetkee. Sieltä myös se jostaa syystä määräs mut PAPAA ja jäin miettimää sitä, et emmiä haluu siihe mennä raskausaikana ku ei ollu ees mitää erityistä syytä. Soitinki viime vkolla neuvolaa ja sanoin etten sinne haluu mennä nyt raskausaikana, ottavat sen sitten jälkitarkastuksessa (y)

Viime to kävin antamassa verikokeet ja pissanäytteen. Soitin pe alustavia vastauksia nii oli pissa puhas, et ei ollu mitää. Soitan viel huomenna ja kysäsen ne vielä niistä ns. kunnon tuloksista. Ainii ja siellä se näytteenottaja katto iha suu auki, et miks on PAPA laitettu kun on raskaana ja sano, eteivät sitä kovin mielellään tee, pitää olla hyvät perustelut siihen :mad:(n)

Vointi on ollu ihan hyvä, välillä etovaa oloa ja joskus iltasin saattaa tulla tosi huono olo. Jonku näkösii kasvukipuja aina välillä. Mieliala on suht ok, ainut että ärsyynnyn hirveen helposti ja siinä on mies tulilinjalla hyvin nopsaa, ku rupee joku ottaa pattii liikaa :D Tiiä viel mikä kunnon hormonihirviö musta tulee tätä menoo :whistle:

Reilu pari viikkoo enää ultraa, ei malttais oottaa sit yhtää! :love:

Ainii ja mut saa lisätä kans listaa, en käytä konetta. LA 25.10, selviää sit tarkemmin parin vkon päästä ultrassa.

Pupsukka 10+5
Listassa on (y)

Haluaisitko kertoa hiukan lisätietoja? Ikä, monesko lapsi ja synnytyssairaala (y) eivät ole pakollisia! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pupsukka
Moikka vaan kaikille.
Mä en oo käyny mun ekan viestin jälkeen muuta kun pikaiseen vaan selaamassa muiden juttuja. Itse myös mielummin täällä lueskelen muiden kuulumisia vaikka aika vähän itse tuleekin kirjoiteltua.
Järkyttävä väsymys ja ajoittainen huono olo alkaa onneksi täällä pikku hiljaa jo helpottaa.
NT ultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin, seuraavaksi olisikin sitten lääkäri kuun lopulla.
Meillä on muutto edessä kevään aikana ja vähän harmittaa jos joutuu neuvolaa vaihtamaan sen takia, tuolla kuitenkin käynyt jo edellisten lasten kanssa 6 vuoden ajan..
Mua ei ollutkaan vielä lisätty tonne listalle, puhelimella kovin hankalaa joten jos joku ystävällinen viitsii lisätä.

Iloista odotusta kaikille
Maaretti82 ja tulokas 13+4
 
Moikka vaan kaikille.
Mä en oo käyny mun ekan viestin jälkeen muuta kun pikaiseen vaan selaamassa muiden juttuja. Itse myös mielummin täällä lueskelen muiden kuulumisia vaikka aika vähän itse tuleekin kirjoiteltua.
Järkyttävä väsymys ja ajoittainen huono olo alkaa onneksi täällä pikku hiljaa jo helpottaa.
NT ultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin, seuraavaksi olisikin sitten lääkäri kuun lopulla.
Meillä on muutto edessä kevään aikana ja vähän harmittaa jos joutuu neuvolaa vaihtamaan sen takia, tuolla kuitenkin käynyt jo edellisten lasten kanssa 6 vuoden ajan..
Mua ei ollutkaan vielä lisätty tonne listalle, puhelimella kovin hankalaa joten jos joku ystävällinen viitsii lisätä.

Iloista odotusta kaikille
Maaretti82 ja tulokas 13+4
Tervetuloa sakkiin (y)

Mille päivälle on laskettu aika? Tiedän mille päivälle sijoitan :geek:
 
Sitruunasuola: Täällä myös on ilmassa ajattelua "mitäs jos.." Tänä aamuna verenpainetta nosti labratädin "täällähän on tämä seulonta lähete, että otetaanko se samalla?" Kävin kuitenkin siinä verikokeessa jo pari viikkoa sitten... onneksi tänään oli neuvola ja selvisi että se seulonnan verikoe oli otettu. Piti vielä kysellä sitä riskilukuakin, vaikka tiesin että kutsu kyllä käy lisätutkimuksiin jos aihetta o_O

Kerrottiin aprillipäivänä isovanhemmille ja sisaruksille :D kukaan ei kuitenkaan luullut aprillipilaksi...

Listaan voi päivittää la 4.10/ 35v./3 lapsi

Popsis 13+5
 
@Tassuttelija kyllä varmaan neuvolassa pääsee sitten puhumaan,kerran oon käyny ja sillon oli sijainen, niin ei kiinnostanu sille puhuu yhtään ylimäärästä ...muutenki se oli outo,kerroin mun kainaloon ilmestyneestä patista,ei se ollu yhtään kiinnostunu, katteli vaan mun miestä ja hymyili sille :cautious:. oli muutenki laittanu neuvolakorttiin ikänikin väärin (y)

onko muilla ollu mitään patteja kainaloissa?
mulla ilmesty se nyt ihan yhtäkkiä, samoihin aikoihin kun tissit turpos ja tuli kipeeks. Se pattikin on kipee ja melkeen heti tossa ihon alla,se on kipee kun painaa..voisko olla finni.Toivottavasti ei ainakaan mitään vakavaa. Näytän sen siellä 12 viikon ultrassa lääkärille.

@popsis voikohan nää mietteet liittyä meijän ikään? Nuorempana otin asiat paljon rennommin, vaikka sillonkin jo ressasin mut ei mitään tähän verrattuna.ollaan näköjään samanikäisiä ja mullakin kolmas lapsi tulossa.
 
Itellä tähän asti vähemmän huolestumista ku eka kerralla, ainakin vielä. Meillä ekalla tosin ei kaikki mennyt niin sanotusti käsikirjoituksen mukaan. Ja asiaa on pohdittu miehen kanssa paljon.

Nerinah ja vauva 13+3
 
Tsempit myös täältä @Hyppymassu ja @spoke! :)

@Nerinah minulla oli tuota unettomuutta vko 11-12... Oli kyllä rasittavaa valvoa yöt kun muutenkin on edelleen väsynyt. Onneksi nyt on jonkin aikaa taas yöt menneet yhdellä vessareissulla. (y)

@sitruunasuola No juu, onhan nuo neuvolatädit ilmeisen erilaisia, ainakin mitä on palstoilta lukenut :D Meillä ihan rento täti, mutta välillä vähän väsyneen oloinen. Tuosta synnytys ym. seurantajännityksistä kun puhuin, niin pyysi suoraan ottamaan asian esiin raskauttani seuraavan lääkärin kanssa. Nooh, lääkäri ei tietty ole ennustaja, mutta torppasi aika nopeasti keskustelun aiheesta. Antoi ymmärtää että mietitään ja tehdään päätöksiä sitten vasta kun sen aika on. Nyt vain seurataan ja ihmetellään. (n) Pitää siis itse koittaa ottaa sama asenne, vaikkei se helppoa ole... :cautious:

Muoks: patteja ei ole ollut, mutta kipeitä finnejä sitäkin enemmän... Hormonit ilmeisesti saa ihon kukkimaan, kun ruokatottumukset ei kuitenkaan ole kovin vaihtuneet... :(

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 14+1 :love:
 
Viimeksi muokattu:
@sitruunasuola maitotiehyet ainakin ylettyvät kainaloihin ja jopa kylkiin. Ihmettelin itse imetyksen alussa, kun kainaloissa pisteli ja selvisi sitten että se johtui maidon herumisesta. Patti ei siis välttämättä ole vaarallinen, kun on tullut samaan aikaan kuin tissienkin turvotus. Kannattaa tietysti tarkkailla, että jos se muuttuu kipeämmäksi, niin käydä heti näyttämässä lääkärille. Kai tukoksia tai tulehduksia voi mahdollisesti tulla jo raskausaikana..? Mutta ei syytä paniikkiin:)

Minä jouduin ensimmäisessä raskaudessa jäämään ennen äitiysloman alkua sairaslomalle, koska työni koostui tiukka aikatauluisista projekteista ja se sitten hieman nosti verenpaineita. Ja siihen päälle ne jännitysverenpaineet, niin eräs lääkäri ei olisi suonut minulle edes lyhyitä kävelylenkkejä. Nyt olen kotona esikoisen kanssa, niin ei ole ainakaan vaaraa, että työt stressaisi. Kaikesta muusta huolehdin joskus kyllä turhaankin:ROFLMAO:

Minutkin voisi lisätä listaan 8.10/25 v/2 lapsi/MKS

Mama_Red 13+2
 
Meillä on liikkuvainen vaaveli :love:

Ei pysynyt hetkeäkään paikoillaan, jumppasi koko ajan :LOL: ainakin sai kehuja :barefoot:

Mulla on niin ihana puoliso :love: meni hirveeseen paniikkiin kun näki miten pieni pomppi ja kieri :LOL: kuperkeikat luonnistui hyvin (y)

Vähän oli mittaamisvaikeuksia, mutta kaiken varalta siirtyi la 17.10 :) eli oli siis 5 päivää pikkuisempi. Nt mitattiin varalta, oli kuulemma erittäin hyvä lukema :)

Meillä täällä Kangasalla kunta tarjoaa Tampereen terveystalolla ultraukset :) ei se multa poies ole, saatiin 4D kuvaa vauvasta nyt jo :love: hurjat 8.5 senttiä on jo mittaa rakkaalla :love::love:

Eli tällä erää,

Hyppymassu ja Sammakko 12+0 :love:20170404_121327.jpgAnteeksi, ihan oli pakko :love::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: nnipsu!
Moikka kaverit:)!

@Hyppymassu oi miten ihana kuva teidän
Pikkuisesta:love:!

Meillä oli tänä aamuna se 2. Neuvola.
Painoa on tullut näköjään +450g/vko ja kuulemma maximisuositus olisi +500g/vko. Mutta painonnousuhan yleensä vaihtelee pitkin raskautta. Hyvä kun nousee;).
RR oli 110/69 ja enemmän taipumusta alhaisiin paineisiin kuin korkeisiin. Aiheuttaa välillä huimausta tosin.
Kaikenlaisia kyselykaavakkeita sain, parisuhteesta, syömisistä, liikkumisista.. tuntuu vähän rasittavalta, kun ollaan liikkuvainen perhe ja kaikki on hyvin, en vain jaksaisi rustailla noita kaavakkeita. Ymmärrän toki että tekevät seurantaa odottajien voinnista jne mutta silti plääh..:rolleyes:.
Sydänäänet kuuluivat ihanasti:love:kaikki hyvin meidän norpanpoikasella.

Seuraava neuvola+lääkäri RV 17, ja sitten vasta kesäkuun puolivälissä vko 24 muistaakseni.

Meillä on tiedossa kahden viikon road trip & kiipeilyreissu jenkkeihin kesäkuun 2 ekan viikon ajan:)sitä jo odottelen! Masu varmaan on jo kohtalaisen kokoinen siinä vaiheessa, mutta ainakaan aiemmissa raskauksissani se ei ole menemistä haitannut.

Matkusteletteko muut, onko teillä kesälle reissusuunnitelmia?

Nyt lapset pesuille ja nukkumahommiin, minä myös sillä herätys on jo 5:50....zzzz
Olipa kiva taas lukea teidän kaikkien kuulumisia, kirjoittelemisiin :)!

T:Hiekkis ja Norppis 14+5
 
Meillä ei ole tiedossa nyt lomamatkoja tai mitään, ja se on aika ihanaa pitkästä aikaa :)Viime kesänä ja syksynä oli tosi paljon kaikenlaisia juhlia ja lomamatkoja, ettei keretty oikein oleilemaan lainkaan. Tänäkesänä sitten löhöillään mökillä ja kotosalla + pari reissua Suomen sisällä sukulaisia helssaamaan :rolleyes: Mutta voihan se olla, että matkakärpänen puree, ja itsensä löytää kuitenkin jostain reissusta :D

Oli puhetta näpyistä. Minulla niitä puskee ihan urakalla, on puskenut raskauden alusta saakka ja loppua ei näy. Ihan kunnon hormoniaknelta vaikuttaa, ja nyt kun ei voi oikein hoitaa millään mömmöillä, mitkä auttaisi. Sama juttu kävi jokunen vuosi sitten, kun luovuin hormonaalisesta ehkäisystä. Se parantui vain 3 kk:n hevoskuurilla antibioottia :cautious: Mutta, otan vastaan aknen tai mitä vaan, kunhan saan lokakuussa vauvan syliini :love:

Kerroin tänään äidille raskaudesta, olipa jännittävää ja voi sitä reaktiota. Vielä kertominen lopuille tuleville isovanhemmalle. :)

Tyttti ja Papunen 13+0
 

Yhteistyössä