Lokakuun Lapsoset huhtikuussa 2017 ♡

Lokakuun lapsosien mammatapaaminen?

  • Kesällä

    Ääniä: 7 63,6%
  • Äippälomilla

    Ääniä: 3 27,3%
  • En halua mukaan

    Ääniä: 1 9,1%
  • Koska vain

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    11
  • Kysely suljettu .
Huomenta ja anteeksi kun en eilen tullut päivittämään! Oli iltavuoro töissä ja kiireistä ennen töihin lähtöä..

Ultrassa näkyi yksi pieni joka hieman raajojaan liikutteli, taisi olla unilla juuri.
Meillä näytettiin 3D ja 4D kuvaakin
Niskaturvotuksen määrä vähäistä!
Kahden viikon sisään tulee soittoa jos riskiluku on kokeiden ja ultra mittojen mukaan koholla, muutoin ei kuulu mitään. Rakenneultra-aika saatiin 6.6., sitä nyt sitten odotellessa :)
La pysyi samana 14.10. Vaikka ultran mukaan viikot vastasi kaksi päivää nuorempaa.

Spoke 12+4
 
Kamala yö :(

Näin taas pitkästä aikaa keskenmenounta :( stressaan ihan järjettömästi miehen äitiä, joka on ainoa kenen mielestä pitäisi hankkiutua pienestä eroon.. :cry:

Sydämetön olento :cry:

Ko. Henkilö ei koskaan ole minusta pitänyt enkä tiedä mitä pahaa olen hänelle koskaan tehnyt :(

Olen itse sitä mieltä, että jos hän ei persettään meidän pienen kastejuhlaan raahaa, niin hänellä ei myöskään ole sijaa pienen elämässä. :sneaky:

Ja jos hän sinne "jaksaa" kipujen ja kaiken voivoivoin lisänä ja kehtaa esittää kaikkien aikojen rakastavinta äitiä ja isoäitiä niin saa kyllä painua hevonkuuseen :cautious: kaikki tietää tyyppi on miehiään.

Taidan olla tämän päivän sisällä, itkuherkkä päivä edessä :cry:

Hyppsu ja Kurnu 12+1
 
Ihania ultrakuulumisia Hyppymassu ja Spoke! :love:

Rakastan matkustelua ja uusia paikkoja. Teidän kaikkien lomasuunnitelmat kuulostaa ihanilta! @Hiekkasärkkä79 jenkkireissu ja kiipeilemään vielä nuinkin pitkälle wau!

Matkustelu (ulkomaat/lentomatkat) kuuluu jossain määrin työnkuvaanikin, mutta minun oli pakko jo alkuraskaudessa jutella pomon kanssa ja todeta etten voi matkustaa raskausaikana. Pitkään toivottu ja yritetty ihanuus tuolla masussa kasvamassa, mutta koska riskiraskaus kyseessä, niin en antaisi itselleni anteeksi jos jotain sattuisi. Lisäksi on vielä vakuutusasiat, koska matkavakuutukset ovat melko tarkkoja siinä ettei raskaus ole korvattava sairaus. Etenkin kun on jo tiedossa kohdun rajoitteet ja siitä seurannut lisäseuranta. Kotimaanmatkailua tehdään kesällä lähinnä sukulaisten luo ja joitain kaupunkireissuja. :) "Lohduttelen" itseäni, että ehtii sitä sitten matkustella kaukomaille ja Eurooppaan taas lapsosen synnyttyä ja kasvettua, niin perheen kanssa kuin työnkin puolesta. :barefoot:

@Hyppymassu Inhottava anoppi :cry: Toivottavasti tajuasi itsekin kuinka törkeä on käytökseltään. Onneksi miehesi tuntuu olevan teidän perheen puolella! (y)

Pari työpäivää vielä ja ensi viikko onkin talvilomaa :rolleyes:

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 14+2 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti ja Nerinah
Ihania ultrakuulumisia @Hyppymassu ja @spoke.

Inhottava anoppi kyllä @Hyppymassu. Toivottavasti tajuaisi edes jotain omasta käytöksestään.

Meillä on viikon päästä neuvola. Mies ja tytär tulee mukaan. Mies ei päässyt ultraan, ni pääsee sit edes kuulemaan sydänäänet. Lippulappuja vino pino odottaa täyttämistä tonne neuvolaan.

Rakenneultraan mennään Naistenklinikan sikiöpolille. Aika tais olla 24.5. Täytyy tarkistaa tuo vielä.

Meillä kesällä luvassa kotimaan matkailua pienissä erissä. Miehelle puhuin, ett voitais tehä lähialueille päiväretkiä. Mutta kunhan päästään Saimaan rannalle, ainakin muutaman kerran.

Nerinah ja vauva 13+4
 
Tänää 11+0 poks ja löysin VIHDOIN JA VIIMEIN pikku vaavin sydänäänet dopplerilla :love: Ennen oon vaa löytäny omat ja nyt löysin kunnon sykkeet, meinas ihan itku tulla. Oli pakko ihan äänittää luurii pieni ääninäyte, sitä voi sit aina kuunnella ku siltä tuntuu :giggle:
 
Tänää 11+0 poks ja löysin VIHDOIN JA VIIMEIN pikku vaavin sydänäänet dopplerilla :love: Ennen oon vaa löytäny omat ja nyt löysin kunnon sykkeet, meinas ihan itku tulla. Oli pakko ihan äänittää luurii pieni ääninäyte, sitä voi sit aina kuunnella ku siltä tuntuu :giggle:
Eikö olekin ihana kuunnella jumputusta? :love:

Mä löysin melko varhain (9vko) kun ihan bikinirajasta haki. Nyt saa hiukan metsästää kun on aavistuksen ylempänä ja melko vilkas kaveri. Välillä tuntuu, että lähtee doppleria karkuun ja sitten tulee takaisin. Oon kanssa nauhoittanut pätkiä miehelle ja tulevalle mummolle kuultavaksi. :geek: Vaikka kotona tulee kuunneltua kerran pari viikossa, niin silti odotan seuraavaa neuvolaa pääsiäisen jälkeen, että saa sielläkin kuunnella. :love:

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 14+2
 
Eikö olekin ihana kuunnella jumputusta? :love:

Mä löysin melko varhain (9vko) kun ihan bikinirajasta haki. Nyt saa hiukan metsästää kun on aavistuksen ylempänä ja melko vilkas kaveri. Välillä tuntuu, että lähtee doppleria karkuun ja sitten tulee takaisin. Oon kanssa nauhoittanut pätkiä miehelle ja tulevalle mummolle kuultavaksi. :geek: Vaikka kotona tulee kuunneltua kerran pari viikossa, niin silti odotan seuraavaa neuvolaa pääsiäisen jälkeen, että saa sielläkin kuunnella. :love:

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 14+2
Joo, siis aivan ihanaa :love: Miäki metsästin noit äänii pitkän aikaa, mut mul on kohtu käänty taaksepäin ja se kuulema vaikuttaa asiaa aikalailla ettei välttämättä saa kuuluviin. Mut ihana helpotus ku nyt löyty! :barefoot: Aluks oli pieni paniikki, ku en löytäny niitä ja monet just kertoo löytäneensä ne nii ajoissa.. (n) Joo, miäki laittelin vähä joka suuntaa sydänäänii, oon nii innoissani :giggle: :rolleyes:
 
@Tassuttelija ja @Pupsukka minkä merkkiset laitteet teil on?
Itekkin sain kuuluviin 9 viikolla aivan sen häpyluun alta..nyt noussu noin sentin luun yläpuolelle.
Mulla on unbornheart ja aivan mahtava laite ja sovelluskin kivana lisänä :) oon kuunnellu jokapäivä hetken ja fiilistelly sitä :love: tuntuu kun pääsis niin lähelle sitä pientä :love::love:...jos oisin tienny tämmösen laitteen olemassaolon niin oisin kyllä ostanu jo aikasemmissa raskauksissa, en kyllä tiiä oliko näitä jo 10 vuotta sitten :whistle:
ja pitää kyllä sanoo että mun mieltä ainakin rauhottaa(veikkei se mitään takaa), :D suosittelen muillekkin...miettikää jos sieltä kuuluski kahet sykkeet oman lisäks :eek:

rv10+6
 
Mulla on toi angelsound, jossa ei oo sitä näyttöö. Oon välil miettiny, et toisaalt ois parempi ollu se mis näkee ne sykkeet, mut en nyt sijottanu sen enempää kun ostin tän ei näytöllisen. Tosi hakemist se oli ekat kerrat ja nyt löyty tänää siis tosi helposti, ei tarvinnu ees kauaa ettii (y) Toki hankin dopplerin ehkä vähä liian ajoissa, tulee vaa liikaa huolta jossei löyäkkää niit äänii, niiku itellä meinas käyä :cautious: Miehen kiljuin heti kans kuuntelemaa, kyl sil nous hymy korvii asti. :love::giggle:

Ultraaki viel pari viikkoo aikaa, odottavan aika on pitkä... :notworthy:

Pupsukka 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Se on niin ihana ääni, neuvolassa olen päässyt kuulemaan :love: Olen miettinyt tuota dopplerin hankkimista, mutta en ole kuitenkaan uskaltanut, koska pelkään että se aiheuttaa turhaa huolta. Esim jos istukka on edessä tai vaavi on sellaisessa asennossa, ettei kuulu. Varmaan turha pelko tuokin ja se toisi mielenrauhaa, kun voisi kuulla että pienellä on kaikki hyvin. Mutta en ole silti uskaltanut hankkia. Onpa kakspiippuista ja sekavaa (n):LOL: Oli hyvä kuulla teidän positiivisia kokemuksia :)
 
Se on niin ihana ääni, neuvolassa olen päässyt kuulemaan :love: Olen miettinyt tuota dopplerin hankkimista, mutta en ole kuitenkaan uskaltanut, koska pelkään että se aiheuttaa turhaa huolta. Esim jos istukka on edessä tai vaavi on sellaisessa asennossa, ettei kuulu. Varmaan turha pelko tuokin ja se toisi mielenrauhaa, kun voisi kuulla että pienellä on kaikki hyvin. Mutta en ole silti uskaltanut hankkia. Onpa kakspiippuista ja sekavaa (n):LOL: Oli hyvä kuulla teidän positiivisia kokemuksia :)
Mulla on istukka keskellä edessä :LOL:

Mut kyllä sen sitte hiukan sivuviistoista kuulee ja löytää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Moikka! Mua vähän arveluttaa jutella tuntemattomien kans, mut oon vertaistukee vailla ja teidän keskusteluja oon seurannut jo parisen kuukautta ja vaikutatte mahtavilta ja keskustelu on avointa

Nii eli mut mut voi lisätä sinne listaan. Laskettu aika 12.10. ja eka lapsi tulossa. Vielä en tiedä, missä synnytän.

Oon saamassa yksin lasta erinäisistä syistä johtuen, mutta lapsen isä tulee olemaan lapsen elämässä jonkun verran..hän ei varmaan itsekään osaa sanoa vielä, miten paljon, koska eikö raskaus ole miehille aina hankalammin ymmärrettävä asia, vaikka en tajua kyllä tätä itsekään kunnolla

Oon siis tänään raskaana 12+6 ja paha olo on aivan järkyttävä. Oksentelen päivittäin ja jatkuvasti on heikko olo. Pitäisi olla maaten aamusta iltaan, että pysyis ruoka sisällä, mutta olisi muutakin tekemistä tässä Lisäksi kaikki negatiiviset ajatukset on säikäyttänyt kovasti. Olen koko elämäni toivonut saavani lapsen ja tietenkin kuvitellut raskaana olemisen ihanaksi asiaksi. Mutta. Toistaiseksi tämä on ollut helvettiä Välillä toivon keskenmenoa tai jotain vikaa lapsessa, että voisin tehdä abortin, koska vointi on niin huono. Pelkään ihan hulluna, että en tule rakastamaan tätä lasta, kun se syntyy. Olen alkanut epäilemään, että onkohan tämä kaikki tuska sen palkinnon arvoista, joka lokakuussa odottaa? Perheelliset ystävät lohduttaa, että palkinto on moninkertainen tähän odotukseen verrattuna, mutta vaikea uskoa. Ja nämä ajatukset on säikäyttänyt mut, koska en voinut uskoa, että saattaisin ajatella tällä tavalla joskus. Koska olen kuitenkin kiitollinen ja onnellinen tästä mahdollisuudesta saada oma lapsi.

Onko teistä kukaan muu käynyt samanlaisia hulluja ajatuksia läpi? Vai sekoileeko vaan mun mieli? Ja sori ku tuli pitkä vuodatus.
 
Hei @Sinkkumamatobe ! Tervetuloa mukaan! :)

Itse olen paininut suurin pirtein samankaltaisten ajatusten parissa :unsure:

Mutta olen tullut siihen tulokseen, että pää pystyyn! Olen menettänyt jo kaksi, nyt aletaan olla turvallisilla vesillä että kolmas selviytyisi meidän luoksemme :love:

Meistä taitaa suurinpirtein toksensa tietää sellaiset, jotka faceryhmässä rustailee, mutta jotenkin koen tietynlaisen anonyymiyden turvallisemmaksi :)

Mutta joo, vertaistukea varmaan suurin osa täällä hakeekin, ja onhan se mukavaa vaihtaa kuulumisia muiden saman tilanteen kokeville. (y)

Lisään sinut listaan ihan pian, tahdotko kertoa ikäsi? Ei ole pakollinen tieto :)

Jos tulee jossain kohden arka olo, niin eiköhän täältä löydy joku jolle voi laittaa viestiä ja keskustella rauhassa :)

Mulle ainakin voit laittaa viestiä, pähkäillään yhdessä :) itse 12+1 ja ikää 23 :LOL:

Ihanaa, että rohkaistuit liittymään seuraan!
 
@Sinkkumamatobe Tervetuloa ja onnittelut raskaudesta, asioilla ja ajatuksilla on tapana järjestyä (y) Tilastollisesti pahoinvointi tasaantuu 13-14vko kieppeillä/jälkeen,kun hormonit hiukan tasoittuu. Oletko kokeillut näitä akurannekkeita? http://www.pahoinvointirannekkeet.fi/ Jotkut on saaneet niistä helpotusta huonoon oloon.:geek:

Oletko käynyt jo ultrassa ja neuvolassa, oliko kaikki hyvin? Hyvä että sinulla on lapsiperheitä joiden kanssa voit myös purkaa ja pohtia tilannetta. Ja tännekin on hyvä avautua, sillä joku toinen voi miettiä ihan samoja asioita, vertaistukea samassa tilanteessa olevilta. :)

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 14+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
@Sinkkumamatobe ihan samoja ajatuksia olen joutunut käymään läpi...viimeksi kun sain lapsen olin raskausajan yksin, sillon ajattelin että jos joskus vielä lapsen teen niin olen naimisissa ja järkevässä parisuhteessa..no kuinkas kävikään nyt näin 10 vuotta myöhemmin,raskaaksi tulin ehkäisystä huolimatta ja aborttiin en pystynyt/halunnut...
Luovuin tavallaan vauva haaveista jo parivuotta sitten ja rupesin elämään vapaampaa arkea näitten isompien lasten kanssa..pääsin just siihen vapauden tuntuun mikä tulee kun lapset kasvaa,voi mennä ja tehä lastenkin kanssa kaikkea mukavaa ja mennä myös omien kavereitten kanssa.
noh, nyt olen raskaana ja todennäköisesti odotan tätä yksin ja tulen tämän kanssa myös olemaan yksin.Mies on paripäivää todella ihana ja sitten paripäivää kusipää(ei asuta onneks yhessä)..en tiedä miten pitkään ite jaksan katsoa sen mielenhyppimistä, :confused: tuntuu että vihaan sitä tänään ja todennäkösesti huomenna:mad:...noh se miehestä.
Olen kuitenkin varma että lapset tekee elämästä elämän, en tiedä missä oisin ilman mun rakkaita lapsia..oon saanu niiltä niin paljon :love: arvostan heitä ihan älyttömästi ja antasin kaiken niitten puolesta (kylläpä herkistää tää purkaminen :cry: huh,hormoonit),tästä syystä myös tiedän että päätökseni pitää vauva on oikein.
Huonoina päivinä kuitenkin mietin just sitä että onko tämä kaiken arvoista,menetän vapauden,menetin ystävät,pystynkö yksin,jaksanko,pärjäänkö,mitä jos,mitä jos,onko mulla edes oikeutta pitää lasta kun toinen ei sitä halua?

Enkä myöskään nauti raskaanaolosta niin kun useemmat, mun mielestä musta tulee ruma,lihava ja jokapaikkaa koskee,kaikesta saa olla huolissaan ja synnytyskin sattuu hitosti...kaikesta tuosta paskasta huolimatta olen elämäni onnellisin ja kiitollinen tästä tilaisuudesta saada vielä kokea tämä raskaus ja ennen kaikkea olen varmasti valmis luopumaan omista etuisuuksista/vapaudesta tämän pikkuisen takia :love: ei voi kun toivoa että kaikki menisi hyvin

huh huh, olipa tunnelataus :whistle:

mutta siis pointti tässä sekavassa kirjotuksessa oli että nuo ajatukset on varmasti normaaleja, ja kaikki tulee selkiintymään kun aika on kypsä (y):love:


rv 10+6
 
Oih vitsi te ootte kyl ihania ja kannustavia. :)

@Hyppymassu olen siis 29 :) Hyvä, että en ole yksin ajatusteni kanssa.

@Tassuttelija kiitos vinkistä. Sitä mulle neuvolassakin ehdotettiin, kun tänään sinne itkien soitin, mutta en voi oikein käyttää työni vuoksi mitään ranteissa, koska täytyy olla hygieenistä. Vapaapäivinä se tietenki vois toimia :) Itse asiassa oon käynyt jo kahteen kertaan ultrassa ja neuvolassa kerran. Kahden viikon päästä seuraava neuvola. Kyllä se lapsen liikkeiden näkeminen ilahdutti ja helpotti oloa hetkeksi.

@sitruunasuola kurja sanoa, mutta tuli hyvä mieli, että joku muukin kokenut samanlaisia ajatuksia ja huomaan, että olet selvinnyt hyvin. Eiköhän tämä tästä ja taitaa ne hormonit suurentaa näitä mietteitä valtaviin mittoihik. Olis vaa helpompi, ku kotona olis joku jolle heti vois purkaa, mut ei oo. Mun kohdalla lapsen isä on ihan huipputyyppi onneksi ja varmasti tukee, mutta en halua hänelle puhua näistä huolista. Hoen itselleni vaan, että asioilla on tapana järjestyä :D Jospa se riittäis. Tsemppiä sulle kovasti!

Ajattelin myös semmosen dopplerin hommata, jos se sais ajatuksiakin helpotettua, kun tavallaan sais yhteyden aina vauvaan ja se tekis vauvasta jotenki todellisemma!? :)
 
Kamala yö :(

Näin taas pitkästä aikaa keskenmenounta :( stressaan ihan järjettömästi miehen äitiä, joka on ainoa kenen mielestä pitäisi hankkiutua pienestä eroon.. :cry:

Sydämetön olento :cry:

Ko. Henkilö ei koskaan ole minusta pitänyt enkä tiedä mitä pahaa olen hänelle koskaan tehnyt :(

Taidan olla tämän päivän sisällä, itkuherkkä päivä edessä :cry:

Hyppsu ja Kurnu 12+1
@Hyppymassu otan osaa tuon anopin suhteen, kuulostaapa ikävältä:mad:! Mielestäni kenelläkään ulkopuolisella ei ole oikeutta esittää toisen raskaudesta omia mielipiteitään. Poikkeuksena tietysti läheiset joiden mielipiteen raskaana oleva itse haluaa. Ja tällaiset keskustelu/vertaistukiryhmät, joiden osallisilta raskaana oleva itse toivoo kannanottoja ja mielipiteitä. Tuo anoppisi kuulostaa ilkeältä ja olen tuohtunut puolestasi! Tsemppiä ja energiaa sinulle tuohon tilanteeseen, yritä olla välittämättä ja nauti rauhassa raskaudestasi:barefoot:.
Halaus.
Ps: Huomaan olevani ärhäkällä tuulella tänään (kuten nyt olen ollutkin raskauden ajan..) ja haluni puolustaa muita on aika suuri, ehkä tämä tästä laantuu..;).

T: Hiekkis&Norppis 15+0
 
@Sinkkumamatobe lämpimästi tervettuloa porukkaan:) ja oikein paljon onnea vauvauutisesta, ajattelen että olet onnekas kun saat vauvan, ja varmasti kaikki asiat tulevat tavalla tai toisella järjestymään(y)!

Raskaushormoonit tosiaan herkistävät kaikenlaisille ajatuksille. Itse heräilin alkuraskaudessa (ennen rv 12) kauhun ja paniikin tunteeseen aamuöisin, pelkäsin tulevaa, tuntui turvattomalta ja pienetkin asiat tuntuivat pään sisällä ylitsepääsemättömiltä. Eikä mieheni ymmärtänyt/osannut tukea minua kun aamuisin yritin häneltä hakea apua näihin tunteisiin. Nyt nuo "yökauhut" ovat onneksi jääneet taa (koputtaa puuta..) ja yöt ovat rauhoittuneet.
Silti mieleen tulee usein huolia, jotka ehkä muiden mielestä tuntuvat pieniltä mutta jostain syystä itseä jäävät vaivaamaan.

Tämä meidän pieni keskusteluryhmä tuo paljon apua odotusajan murheisiin ja samalla on tosi ihana jakaa kaikkien ilonaiheita:).

@Tyttti en ole itsekkään hankkinut doppleria, sillä tulisin luultavasti hermoheikoksi sen kanssa, stressaisin liikaa:p! Minulle sopiva väli on neuvolakäynneillä kuunnella, ja se on kyllä uskomattoman ihanaa ja huojentavaa. Ymmärrän hyvin että moni hankkii kotiin dopplerin. Vauvan sydänäänet ovat tässä vaiheessa raskautta mielestäni ehkä parhaita hetkiä:love:.

Mukava kuulla että muillakin teillä kesäreissusuunitelmia, olivat sitten kotimaahan tai ulkomaille:). Mekin varmaan vietämme viikonloppuja pitkälti mökillä lasten kanssa tai kahdestaan koirien kanssa. Nuo isommat lapset (minun 10v ja 12v sekä miehen 13v) alkavat kohtapuoliin tulla siihen ikään jolloin mökkireissu perheen kanssa häviää kaupunkiin jäämiselle kavereiden kanssa...;).

Puutarhahommia olen pohtinut myös, ihanaa suunnitella tulevia "kuopsutteluja". Villiviiniä ajattelin istuttaa kasvamaan ristikkoa pitkin, ja pari korallikanukkaa aiempien kahden kaveriksi, sillä kehittelen pientä aidantapaista tuohon etupihalle. Terassin kaiteet pitää maalata uudestaan valkoisiksi ja terassin lattia pitää pestä ja käsitellä. Tällaisia pohdintoja:) myös virkistävää vaihtelua raskausjutuille, niin en ihan höpsähdä:LOL:!

Vauvalle pitäisi hankkia...pinnasänky, ne yhdistelmävaunu, autokoppa ja minulle&vauvalle rintareppu. siinäpä isoimmat. Mutta ehtii kesämmällä:).

Oikein ihanaa keväistä torstaita teille kaikille ja masuvauvoille myös:)

T: Hiekkis&Norpanpoikanen 15 + 0
 
@Sinkkumamatobe Tervetuloa munkin puolesta mukaan! :)

Miä en nyt malttais olla kuuntelematta pientä, kun kerta ne sydänäänet löyty :LOL: Tänäkin aamuna olin taas kuuntelemassa pienen hetken :love: Niin ihana pieni jumputus :barefoot:

Mulla on nyt iltasin ollu päänsärkyy, en tiiä mistä lie johtuu, en oo lääkkeitäkää nyt ottanu. Yritän pärjätä mahd. vähällä lääkkeiden kanssa.

Unet jää nykysin hyvin mieleen, ne on nii todentuntuisia. Melkee joka yö tulee nähtyä painajaisia :unsure::confused: Ja vielä jotaa tosi ahistavia, saan keskenmenon tai jotaki muuta. No onneks ne on vaa unia... (n)

Pupsukka 11+1:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija

Yhteistyössä