Lokakuun Lapsoset huhtikuussa 2017 ♡

Lokakuun lapsosien mammatapaaminen?

  • Kesällä

    Ääniä: 7 63,6%
  • Äippälomilla

    Ääniä: 3 27,3%
  • En halua mukaan

    Ääniä: 1 9,1%
  • Koska vain

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    11
  • Kysely suljettu .
Täällä on pulistu ihan hirveästi! Tervetuloa uusille! @Sinkkumamatobe en usko että oit ajatustesi kanssa yksin. Anna itsellesi aikaa! Ja väitän että aika "normaaleille" nuo sun ajatukset kuulostaa!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! Odotan kuumeisesti omaa np-ultraa joka on heti pääsiäisen jälkeen!

Mä oon taas saikulla. Pahoinvointi is back! Lisäksi mulla on jäätävä päänsärky kun niskat on jumissa. Onneksi saan siihen huomenna helpotusta hieronnan myötä! Hieroja on ystäväni joka on tietoinen tilastani.

Kävin eilen verikokeissa jonka tulokset menee neuvolaan. Mietin et onko ne muhun yhteyksissä vai pitääkö mun soitella niistä sinne?

Joka tapauksessa aurinkoa jokaisen päivään!
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
@Hiekkasärkkä79 Kiitos! Joo oon saanut tästä keskustelusta koko raskauden ajan tosi paljon irti, kun olette keskustelleet niin avoimesti, mutta nyt uskaltauduin itsekin mukaan :) Eli siis ei miehestä ole paljon hyötyä, vaikka hän olisikin arjessa läsnä, koska ei voi käsittää näitä tuntemuksia ja ajatuksia. Harmi, jos sinua on valvottanut ikävät ajatukset. Mulla ei oo valvottanut kuin pahaolo, josta on seurannut ikäviä ajatuksia, mutta muuten onneksi oon nukkunut.

@Pupsukka kiitos! :) Toivottavasti päänsärkysi helpottavat ja painajaiset myös!

Enää yksi viikko 1. kolmannesta ja sit alkaa toivottavasti energisempi osuus eli 2. kolmannes :D

Sinkkumama 13+0
 
@Milpin kiitos! Toivottavasti pahoinvointisi helpottaa pian. Se on aivan järkyttävää..tai siis tämä. Eihän se vielä minulta pois ole mennyt kun pahenee vaan. Kävin tänään ostamassa pahoinvointirannekkeet, joita ajattelin käyttää vapaapäivinä.. töissä en kyllä pysty käyttämään, mutta jospa ne tois edes vapaapäiviin helpotusta. :) Oletko kokeillut itse?

Mulle sanottiin niistä verikokeista, että ottavat itse yhteyttä, jos löytyy jotain poikkeavaa ja varmaan seuraavassa neuvolassa näet tulokset viimeistään?
 
@Sinkkumamatobe Ei tää tosiaan herkkua ole. Mulla on välissä hyviä päiviä ja nautin niistä täysillä! Sit kun taas on paha olo niin oon kyl niin veto pois. Mulla on noi rannekkeet mut mulla niistä on ollut apua lähinnä automatkoilla. Ja mun mielestä ne painaa ranteita sen verran etten tykkää niitä juuri käyttää. Mut on ne mulla laukussa koko ajan.

Ja kiitos tuosta verikoemuistutuksesta. Eiköhän neuvola tosiaan ole yhteyksissä jos on tarve. Sinne meen vasta 9.5.

Tuli muuten yllärinä (mies oli sen tiedon löytäny) et me saadaan kolme äitiyspakkausta :D Tai kolme rahaa tai miten ikinä halutaan ottaa. Kolmesta sais kuusi, mut kyllä näissä kahdessakin on tarpeeksi ;)

Milpin+ dt 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
onks kellään tullu mitään vuotoo tuolt alapäästä?tai ollu mitään tuntemuksii?
mul on ollu ehkä semisti jotain menkkakipuja ja tullu tänään semmosta vaaleeta rusehtavaa(enkä oo ees harrastanu seksiä,et siit vois johtuu)...nytkö se menee kesken, toivottavasti ei :unsure:

sydänäänet ainaki kuulu onneks :love:

rv11
 
onks kellään tullu mitään vuotoo tuolt alapäästä?tai ollu mitään tuntemuksii?
mul on ollu ehkä semisti jotain menkkakipuja ja tullu tänään semmosta vaaleeta rusehtavaa(enkä oo ees harrastanu seksiä,et siit vois johtuu)...nytkö se menee kesken, toivottavasti ei :unsure:

sydänäänet ainaki kuulu onneks :love:

rv11
Mulla tuli rv 11 :eek:

Hetken supisteli niin et henkee ei saanut, verta tuhersi vaaleenpunaisena ja vähäsen ruskeena :notworthy:

Mut meillä meni kyllä hyvin, tarkastin mun kierron pituuden, ja sen mukaan ois pitänyt menkat alkaa sillon tuherruksen aikana :unsure:

Ota kalenteri käteen ja laskemaan, jos pitäis menkat alkaa näillä näppäimillä (+/-5vrk) niin koita rentoutua ja rauhoittua. Stressi pahentaa supistuksia ja aiheuttaa suurta epätoivoa ja pelkoa. (n)

Odottele aamuun, jos tuhertelu lakkaa, tai ei, niin kokeile silloin uudelleen äänien löytämistä.

Tsemppaan täältä korvesta, jaksuhali!
 
siis täh..seulonnoista kysyisin?..soitin neuvolaan et oisko se seulonta verikoevastaus tullu niin sano et se tulee vasta ultran jälkeen, et se verikoe ja ultra yhdessä antaa vasta sen vastauksen (n) kun mun mielestä porukka on saanu sen vastauksen jo ennen ultraa ja sit ultras mitatan se niskaturvotus...oonko ymmärtäny jotain väärin
 
siis täh..seulonnoista kysyisin?..soitin neuvolaan et oisko se seulonta verikoevastaus tullu niin sano et se tulee vasta ultran jälkeen, et se verikoe ja ultra yhdessä antaa vasta sen vastauksen (n) kun mun mielestä porukka on saanu sen vastauksen jo ennen ultraa ja sit ultras mitatan se niskaturvotus...oonko ymmärtäny jotain väärin
Mulle sanottiin kans neuvolasta ihan samalla tavalla, et ultran jälkee vasta saan tietää ne tulokset (n)
 
  • Tykkää
Reactions: sitruunasuola
@sitruunasuola Meillä nlassa eivät suostuneet kommentoimaan enempää verikokeen seulatuloksia ilman ultraa. Kertoi kyllä ettei verikokeiden perusteella tarttuvia tauteja ollut, eikä tarvita seurantaa vasta-aineiden varalta. Ja virtsatietulehduksen takia kommentoi, että pissanäytteet oli puhtaat. Seuraava neuvola + lääkäri on pääsiäisen jälkeen ja ultrastakin on aikaa jo muutama viikko, joten ajattelin kysyä tarkemmin niistä tuloksista sitten reilu viikon päästä. Ja HUSin alueella kun ollaan, niin sain kirjeen jo kotiin, että seulontatulokset oli normaalit, eikä havaittu lisäänynyttä riskiä downiin. :) Jospa ne sinullekin kertoisivat edes nuo sinun perusterveyteen liittyvät jo aiemmin ja sitten ultran jälkeen vasta seulonnan varsinaiset tulokset?
 
  • Tykkää
Reactions: sitruunasuola
@sitruunasuola. Tuolleen ainakin täällä meni, ett ensin oli verikoe ja sitten ultra, jonka jälkeen tulokset tuli postissa kotiin. Ultrassa sanoivat sen turvotuksen ja ett muuten tulokset tulee kotiin. Ilmeisesti ynnäilevät niitä yhteen ja molemmat vaikuttaa siihen arvoon. Saikohan mitään selvää tästä.

Täällä tuntuu, että olo parempi ja jaksavampi. Unet on aikamoisia, ei onneksi mitään vauvaan liittyviä painajaisia, mutta erikoisia unia kyllä.

Nerinah ja vauva 13+6
 
Meillä päin on ensin np-ultra ja vasta sen jälkeen verikokeet (sairaalaan jäädään heti ottamaan verikokeet). Sain kaikki tulokset jo viiden arkipäivän jälkeen neuvolakäynnin yhteydessä. Terkkarikin yllättyi, että tulipa tulokset nopeasti. Täällä on muutoin tapana, että jos kaikki ok, niin mitään ei kuulu. Jos seulat hälyttää, niin ottavat yhteyttä puhelimitse.

Varmastikkaan eivät kommentoi veriseulasta mitään, ennen kuin niskaturvotus on otettu. Riskiluku lasketaan molempien pohjalta, kuin myös ikä taitaa vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Siis kuin taas voi hormonihöyryissään liikuttua, ihana harrastuskaveri toi mulle kassillisen mammavaatteita! Tulee tosiaan tarpeeseen kun ei vielä ollut kuin yhdet housut ja joku paita. :love: :love::love:

Kaikista maailmalla tapahtuneista hirveyksistä huolimatta toivotan kaikille ihanaa viikonloppua! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: sitruunasuola
onks kellään tullu mitään vuotoo tuolt alapäästä?tai ollu mitään tuntemuksii?
mul on ollu ehkä semisti jotain menkkakipuja ja tullu tänään semmosta vaaleeta rusehtavaa(enkä oo ees harrastanu seksiä,et siit vois johtuu)...nytkö se menee kesken, toivottavasti ei :unsure:

sydänäänet ainaki kuulu onneks :love:

rv11
@sitruunasuola itselläni tuli joskus.. RV8-11 välillä seksin jälkeen haaleaa vaaleanpunaista paperiin veesakäynnin yhteydessä, mutta ei ole tullut enään. Limakalvot ovat herkemmät ja verekkäämmät nyt kuin ennen raskautta, johtunee ihan vain siitä:). Myös menkkatyyppiset jomottelut ovat normaaleja, sillä kohtu kasvaa ja kiputuntemukset, jopa vihlaisut liittyvät yleensä siihen. Itselläni on ilmaantunut aivastaessa "ongelma", sillä yhtäaikaa sekä vihlaisee usein ikävästä kohdun sivuilta ja meinaa pissat lirahtaa housuun..;) hiukan hankalaa:LOL:!

T: Hiekkis RV 15+2
 
siis täh..seulonnoista kysyisin?..soitin neuvolaan et oisko se seulonta verikoevastaus tullu niin sano et se tulee vasta ultran jälkeen, et se verikoe ja ultra yhdessä antaa vasta sen vastauksen (n) kun mun mielestä porukka on saanu sen vastauksen jo ennen ultraa ja sit ultras mitatan se niskaturvotus...oonko ymmärtäny jotain väärin
@sitruunasuola , sama juttu täällä. Eli ensin labrat, sitten 1. UÄ ja sitten ne tulokset (y)

T: Hiekkis
 
Viikonlopputerkut kaikille:)

Taisin juuri tilata Zalandolta pari ihanaa lyhyttä mamamekkoa ja caprifarkut kesäksi.. ainakin sovitukseen siis:whistle: hups! En vain voi olla selaamatta kesän mamavaatteita aikani kuluksi, ihanaa vähän haaveilla tulevasta kesästä, vauvamassusta, mammalomasta ja mekoista:love:

Uutiset ovat parin viime päivän ajan olleet niin televisiossa kuin lehdissä ja radiossakin niin surullisia, että itseäni ainakin alkaa joka kerta itkettää. Olen jättänyt nyt uutiset väliin. Jotenkin lohduttoman surullista se miten ihmiset tappavat toisiaan, ja sivullisia siinä ohessa. Huhhuh:(.

Viikon ihanimpia asioita ovat olleet lintuaurat, kun palaavat muuttomatkoiltaa takaisin, väsymättä, vuodesta toiseen. Luonto on ihmeellinen ja ainakin minulle loppumaton voimavara, metsälenkin jälkeen on aina hyvä olla.

Starttaamme tästä kohta mökille miehen ja koirien kanssa, kiva mennä talven jälkeen katsomaan miltä siellä näyttää! Mökkimme on lammen rannassa rinnetontilla, meillä on erillinen pieni rantasauna&nukkuma-aitta sekä hirsimökki kahdella makkarilla ja parvella. Juuri sopivan kokoinen mökki meidän perheen tarpeisiin. Emme ole halunneet sähköjä vaikka liittyminen olisi helppoakin, voi olla että laitamme aurinkopaneelit, saa nähdä:). Vakiokaverit mökillä ovat joutsenpariskunta sekä muut linnut, aamuisin on melkoinen mekkala kun pitävät ääntä lammella;) saa nähdä miten me nukutaan ensi yönä...!

@Tassuttelija sulla on ihana kaveri:) vitsit miten kiva kun toi kassillisen mamavaatteita! Ja tulee tarpeeseen jo varmasti.

Ihanaa viikonlopua kaikille, ladataan akkuja ja nautitaan kasvavista masuistamme:love:

T: Hiekkis&norpanpoikanen RV 15 + 2
 
  • Tykkää
Reactions: Hannne78
@Hiekkasärkkä79 mulla tuli sitä vuotoo ton yhen päivän ja menkkakivutki meni ohi. mulla samaa yskiessä että tarvii ottaa mahasta kiinni ettei vihlo.

oon ruvennu näkee paljon unia,verenvuodoista,ultrasta,lapsista...
Tää raskauskin tuntuu taas välillä niin epätodelliselta :unsure: sit suututtaa ihan törkeesti että oon ajanu itteni tämmöseen tilanteeseen.
Ja taas viikonloppu..kaikki "kaverit"on viettämässä kivaa aikaa porukalla, ja multa ei edes enää kysytä miten menee :mad: ja tuntuu että ainut mun portti ulkomaailmaan on tulevan lapseni isä, kenen seurassa en enää tunne oloani hyväksi. Elän omassa kuplassa,vankilassa...yksin. Toivottavasti elämä on vielä joskus kivaa ja ihanaa :cry:
sori purkautuminen,paska päivä.
 
@sitruunasuola tulisit vaikka Tampereelle käymään joskus ja pyrittäisiin näkemään? :)

Olen itse menossa Turkuun keskiaikamarkkinoille äijän kanssa kesällä :ROFLMAO: ja ehkä laivallekkin (y)

Terve Pirkanmaa lehdessä oli hyvä kolumni, mutta empäs saa otettua kuvaa kun tiedoston koko olisi liian suuri :unsure:

Tänään kokeilen että mites pyöräily mahtaa luonnistua (n) uiminen aiheuttaa supistuksia joten sen saan unohtaa :( ei voi kun tuumata että höh ja pöh kun kesällä ois ollut ihana mennä uimaan :(
 
@Hyppymassu kiitos kutsusta tampereelle :) ei sitä tiiä vaikka joskus tulisinki

mullaki supisteli ensimmäisestä varmaan koko raskauden, ei siis mitään kivuliaita vaan just mahan kovettumista ja painon tunnetta..onks ne sit niitä harjotus suppareita. Toisesta supistelikin vimpan kolmanneksen, ja oli jo kipeitäki..olin kokoaika varma et syntyy mut meniki ihan yliajalle.

Lähen ulkoilemaan ku niin hieno ilmakin..nyt kun toi aamu ärsytys/itsesäälikohtaus meni ohi :cool::whistle:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Heips taas ! Miä kävin äskettäin 1.5h koiran ja miehen kans ulkoilemassa, kun on niin hyvä sää (y) Ootan kyl kesää innolla, oon ihan kesäihmisiä. Tulispa hyvä kesä säiden suhteen :love:

Mullakin on unet aika sekavia ja välillä ihan todentuntuisia. Nyt viime yönä näin unta, et mun hampaat mureni mun suuhun ja aamul olin iha varma ettei mul oo enää hampaita, sen verran todentuntunen se oli :unsure::LOL: Myös ultrasta näin unta, jossa pieni uiskenteli sitä laitetta karkuun :ROFLMAO: Painajaisia on melkein joka yö, toki mulla vielä lääkitys lisää niitä, mut kyl nää on menny jo iha uudelle levelille :alien: Varsinkin se, et muistan nää selkeesti, en yleensä uniini muista.

Eilen illalla oli tosi kovia juilinta/menkkamaisia kipuja. Meni ne sit ohi hetken päästä. Noita tulee mulla aina välillä, sit on päiviä ku ei tunnu mitään. Tuntuu et tissitki ois taas kipeytyny enemmä, yhes vaiheessa ne ei ollu oikeen aratkaa. Aamulla oli pakko taas kuunnella pikkusen sydänääniä, on se vaa ihanaa kuultavaa :love::love:

Pupsukka 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Ihanat ulkoiluilmat todella! Tuli vähän järjesteltyä ja rapsutettua pihaa. :)

Minullakin on edelleen ollut noita repäiseviä kipuja jos aivastaa/yskii, muttei kestä kauaa. Tänään kaupassa tuntui ikävää painetta, mutta sekin loppui nopeasti. En kyllä osaisi tunnistaa harkkasuppareita tai sitten niitä ei ole ollut. :geek: Pitkään istuessa tuntuu alaselkä/takalisto puutuvan, mutta liikkeellä ollessa on hyvä olo.

Aloitin pienen maalausprojektin... Olisikohan jouluna valmis, mieskin pyörittelee päätään mun kanssa, mutta kun en ole paikallaan pysyvää sorttia...:D

Ja paineista, kotiseurannassa olleet lähes ihanteelliset kaikenlaisesta touhuamisesta huolimatta 120/79! (y) Toivotaan, että pysyy loppuun asti kurissa.

Dopplerilla kuunnellessa kuuluu välillä kopsautuksia ja lumpsahduksia, niistä päättelin että tyyppi polskii siellä vaikken vielä liikkeitä tunne. Ultrassa totesivat hyvin liikkuvaiseksi kaveriksi. Onko muilla kuulunut vastaavaa? :geek:

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 14+5:barefoot:
 

Yhteistyössä