Lokakuun Lapsoset huhtikuussa 2017 ♡

Lokakuun lapsosien mammatapaaminen?

  • Kesällä

    Ääniä: 7 63,6%
  • Äippälomilla

    Ääniä: 3 27,3%
  • En halua mukaan

    Ääniä: 1 9,1%
  • Koska vain

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    11
  • Kysely suljettu .
mullakin kuuluu välillä semmosta sukeltelun ääntä :) ja molskimista, sillon ei saa sydänääniä kunnolla kiinni ,niin oon ajatellu et se varmaan oikeestikki vetää sillon jotain kunnon liikuntahetkiä :rolleyes:

mä näin unta että synnytin ja ennen kun edes näin koko lasta niin lähdin välinpitämättömästi kavereitten kanssa ulos :eek:...sit olinki jo rapulassa ja mietin et onkohan se lapsi ees elossa,menin kattoo ja se oli tyttö joka osas jo puhuu ja kävellä heti syntyissään..ihmelapsi siis.

hyi mitä unia (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Mulla kamalin uni ollut, että oon rouskuttanut mun hampaat rikki syödessäni perunamuusia :unsure:

On siis trauma taustalla, jossa eskarissa perunamuussia syödessäni oikeesti irtos hammas. Ja sen jälkeen kun löysin sen hampaan mun suusta.. :sick:

Lisäks oon nähnyt myös unia missä meen vauva syntyy sinertävänä, ja joutuu keskoskaappiin happiviiksissä :cry: lääkäri vaan töksäyttää siinä meille, että ei oo kovin korkeet mahikset tolla selviytyy.. ja lähtee onnittelemaan sellasta äitiä jolla lapsia on 15 ja sai kolmoset siihen päälle o_O
 
Mulla kans kuuluu noita kopsahduksia aina välillä, ihmetellykki niitä et mitä ne on :LOL: Ultraa vielä pieni hetki, 20 päivä tule jo, haluisin nähä taas pienen mussukan :love: Ja miten paljon se on kasvanu alkuraskaudenultrasta :rolleyes:
mullakin on ultra 18.4, sillon viikkoja 12+5 :love: jännittää
mitkä viikot sulla on sillon?

voiko viikot viel muuttua tässä ultrassa jos ne on jo muuttunu alkuraskaus ultrassa?
mulle tehtiin se rv6 ja sillon siis sano että on tasan 6+0...
ei kai se siit voi muuttuu,muutenhan on kehityksessä joku vika, tietääks joku?
 
Minulla todettiin alkuraskauden ultrassa, joka oli neuvolan laskujen mukaan 7+3, että pikkuinen vastasi 6+6. Eli neljä päivää nuorempi. Np-ultrassa hänet todettiinkin ihan neuvolan laskujen mukaiseksi, eli ei ollut yhtään nuorempi. Päinvastoin näytti vielä +1 päivää vanhemmalta, mutta laskettua aikaa ei muutettu.

Alkuraskauden ultrassa tulee kuulemma helposti heittoja, koska mitta on vaikea ottaa tarkasti.

Täällä on kanssa niin sekoja ja todentuntuisia unia. Hulluimpia on varmaan sellainen, että minun päänahka alkoi mätänemään :ROFLMAO: Ja sellainen, että vauva oli jo syntynyt ja oleskelin hänen kanssaan sohvalla ja koko ajan huomasin, että olin huomaamattani kasannut hänen päälle kirjoja ja kaikkia tavaroita. Siinä sitten otin niitä pois ajatellen, että "miten mie oikein teen tämmöstä, enkä edes itse huomaa mitään" :ROFLMAO::ROFLMAO:

Tyttti ja Papunen 13+4. Maanantain neuvolaa ja sydänääniä odotellen :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
nii aivan, ku ei siit välttämättä saa oikeeta mittaa siin ekas ultrassa (y)
ja ei kai välttämättä täs niskaultrassakaan jos on vaikka tosi liikkuva kaveri...

hauska lukee noit toisten unia :rolleyes: pitäs vaan muistaa et ne on unia, mä ainaki jään helposti miettii et mitähän sekin nyt tarkotti (n)

tänään onki ollu muuten kiva päivä mut kauheeta hormonimyrskyä muutamat tunnit...voi kumpa nää mielialatkin rupeis tasottumaan,tosi väsyttävää kun mieli hyppii monta kertaa päivässä :unsure::):mad::(:cry::LOL::sneaky::love:
 
Välitervehdys täältä. Ollaan juuri lähdössä kokeilemaan uimista että saisin itseäni vähän enemmän liikkeelle. Ensi viikolla on keskiviikkona neuvolakäynti :) saan samalla sokerirasitustestin tulokset.
Täytyy sanoa että kaikki raskausoireet on hävinnyt ja ihan hölmönä täällä ollut sen kamalan pahoinvoinnin jälkeen. Ensimmäinen raskaus uni oli sellainen että saatiin poika mutta se oli oli senttimetrin pituinen kultakala. :) Se osas kyllä puhua ja kasvatettiin se ensin lavuaarissa ja sit rakennettiin vanhaan kahvilaan koko kahvilan kokoinen allas. Siellä se kultakala poika sitten kasvo isoksi :) :)

Toinen uni tuli seuraavana yönä että saatiin tyttövauva ja olin puistossa jossain äiti-vauva joogassa ja vauvan vaippa piti vaihtaa ja jostain syystä en sit enää osannutkaan. Sit se kakkavaippa vaan luiskahti irti ja vauvan koko selkä oli kakassa ja se pyöri siinä nurmella :) :) :)

Että tällaista täällä

Tinnu + tirriäinen 14+5
 
Mä ostin eilen sen dopplerin. Vitsi että on kiva kuunnella niitä sydänääniä ja kopsahteluita, ku pikkunen liikkuu. Tosin hirveen vaikee löytää ne sydänäänet..johtuskoha siitä, et istukka kuulemma edessä.. tai sit vaa etsin alkuu väärästä paikasta :D Tuntuu et heti helpompi ajatella positiivisemmin beibistä ja raskaudesta, ku saa jonku yhteyden.
Voi olla että liikkuukin niin paljon ettei heti löydy sen takia. Itsellä tuntuu aina välillä pieni karkaavan toiselle puolelle polskimaan, jolloin joutuu taas hetken hakemaan. :)

Tervetuloa @Emmiina85! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Emmiina85
Mä oon kahteen kertaan nähnyt hammasunia. Ekassa aikoja sitten multa iteltä lähti ISO hammas ja tässä joku yö sitten katsoin nuorimman lapsen suuhun ja sieltä tipahteli hampaita ja paikkoja kämmenelle vaikka kuinka paljon

Vaalivalvojaisissa tässä istuskelen ja jännitän pääsenkö kunnanvaltuustoon ja voin pahoin. Tuntuu ettei tää paha olo lopu ikinä!

Ens keskiviikkona ois vihdoin ultra.
Viime viikolla soittelen neuvolaan et eikö mitenkään pääsis kattoon jollain laitteella on masussa ketään, mutta ei! Ei kuulemma voi kuunnella edea sydänääniä, koska kuuluu vasta rv 16 neuvola laitteilla Muistaakseni joskus mulla on kuunneltu rv 10 ja on kuulunut. Omalla doplerilla en oo vielä löytänyt.

Rv 12+3
 
@Hannne78 kannattaa pistää reilusti sitä geeliä ja ihan rauhassa ettii ne äänet,käy aina yhen paikan kerrallaan ja vääntelee ja kääntelee sitä siin yhes kohdas kerrallaan. ite etin ekankerran tunnin ennenku löysin :) nytkin välillä se pikkunen menee ihan häpyluun kohdalle piiloon kun taas välillä voi löytyy parisenttii ylempää :rolleyes:
kuuluuko sulla sieltä mitään? onks patterit ihan ok?

rv11+3
 
Huomenta kaverit :)!

Taas uusi viikko aluillaan, tsemppiä meille kaikille duuneihin sun muihin juttuihin!

Ihana lukea teidän unia, aika paljon hammasjuttuja?? Itse olen nähnyt kolme unta että synnytin poikavauvan, yhdessä laitoin heti vauvan synnyttyä maitoa tuttipullossa mikroon ja aloin miettiä että hetkinen eikö tätä pitäisi imettää..:whistle: kummallisia unia kaiken kaikkiaan.

Mieheni veikkaa että meille tulee tyttö, ja minä taas olen nähnyt noita poikaunia. Mutta eroa kahteen aiempaan poikaraskaukseen on ainakin se että tumma viiva vatsalla on lyhyempi ja haaleampi kuin aiemmin. Hmm.

@sitruunasuola, ehkäpä joku "lokakuisten kokoontuminen" jossain välissä jossain kaupungissa voisi olla kiva juttu:)? Helsingissä.. Hämeenlinnassa, Tampereella? Kesämmällä kun helpompi reissata vähemmissä vaatteissa, tai sitten äippälomien aikaan :). Mitä muut olette mieltä kokoontumisesta jossain vaiheessa?

Meillä mökkireissu sujui kivasti, lunta oli paljon ja lampi umpijäässä;). Hyvä oli silti nukkua ja kamiinalla saatiin lämpöä. Paluumatkalla kävimme äänestämässä eli kantamassa kortemme kekoon. Mites muuten meidän ehdokas @Hannne78 pääsitkö :)? Mitä puoluetta edustat, jos saa udella? En jaksanut katsella vaalivalvojaisia loppuun vaan menin nukkumaan. Työviikko odottaa ja lähdempä tästä nyt ajelemaan. Vähän jänittää vastaanotto töissä, viikonloppuna infosin pomoa(pomoja) nyt sitten vihdoin. Jotenkin huono olo minulla asiasta, kun ovat ehkä hieman ongelmissa sijaista etsiskelleessään:(huokaus.

Energistä viikkoa toivotellen: Hiekkis & Norppis 15 + 4
 
@sitruunasuola, ehkäpä joku "lokakuisten kokoontuminen" jossain välissä jossain kaupungissa voisi olla kiva juttu:)? Helsingissä.. Hämeenlinnassa, Tampereella? Kesämmällä kun helpompi reissata vähemmissä vaatteissa, tai sitten äippälomien aikaan :). Mitä muut olette mieltä kokoontumisesta jossain vaiheessa?
Toihan kuulostaa hyvältä! :)

Mulla vain yksi pieni ongelma, kärsin matkustuspahoinvoinnista :sick: pystyn bussilla kulkemaan kerrallaan maks 45 min pätkän ja sitten tulee öklö olo :(

Se on ainoo missä voin enää pahoin :ninja:

Et jos omanapaisuus sallitaan niin Tampere ois mulle helpoin (y)

Tein joka sivun alkuun kyselyn, johon on kuukausi aikaa vastata eli kysely sulkeutuu 10.5.

Teen sen jälkeen uuden kyselyn eri kaupungeista :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas!

Viikonloppu meni mukavasti, meillä kävi vieraita, ulkoiltiin paljon ja käytiin äänestämässä.

Mulla jostain syystä olo, että tää on poika. Kummipoikakin 7v sanoi, että tulee poika. Saa nähä :) En kyllä oo nähnyt mitään unia tytöstä enkä pojasta.

Huomenna pääsen hierojalle. Ihanaa, ku mulla on taipumusta saada hartiat ihan jumiin.

Keskiviikkona on neuvola, silloin 14+4 ja oon koko ajan ajatellut, että kuullaan sydänäänet. Toivottavasti näin on.

Nerinah ja vauva 14+2
 
Heipähei! :)

Kummipojan äiti on tytön kannalla, on aivan varma siitä :LOL: on jo käynyt omien tyttöjensä vanhat mekot ynnä muut läpi ja pakannut uutista varten että saa antaa sen kun mennään katsomaan :LOL:

Itse olen tyttöoloilla :coffee: mies toivoo poikaa mutta pohtii tytön nimeä :whistle:

Epävirallinen anoppini (miehen äitipuoli) toivoo tyttöä, sillä menetti aiemmin oman tyttärensä kätkytkuolemalla vuosia sitten :cry: tahtoisi siis hemmotella rusetein ja hepenin meille saapuvaa mummin pientä tyttöä :cry::cry:

Mulla on tänään päivä jolloin hanat on auki, padot murtuneet, joet virtaa.. :cautious: itken kaikesta, kaikelle ja ihan kelle tahansa :LOL:

Ps. Älkää tehkö virhettä missä katsotte call the midwife - kutsukaa kätilö - sarjaa, vollotus 100% varmuudella :LOL:
 
Heips
Mä oon lähinnä vaan lukijana pysynyt täällä taustalla kun tuntuu että ei meinaa tämä raskaus ollenkaan iskostua päähän..Mutta perjantaina kun ultrassa kävin niin kaikki hyvin joten kai se nyt on jo pakko uskoa elikkä la olis 16.10 ja tyksissä pitäisi synnyttää ja toinen lapsi olis tulossa välissä yksi keskenmeno ja ikää olis kertynyt 31v. (Puhelinta kun käytän niin enpäs osaa itseeni lisätä tonne listoille )
Kelle sitä viestiä piti laittaa että sinne face ryhmään mukaan pääsisi?
Ihana on ollut seurata teidän kaikkien alkuraskauksia ja jotenkin saanut myös tukea omaan jaksamiseen..Kiitos siitä kaikille ❤

Tantara ja muru 11+5
Mäki oon pitkään ollut hiljaa ku siellä faveryhmässä on jotenkin helpompi käydä ja se ei pätki...
Me ollaan sit varmaan samoihin aikoihin tyksissä ku mulla la14.10 ;) ikää mullakin kohta 31 ja toista odotan :)
 
Mä en ole viimepäivinä nähnyt vauvaan liittyviä unia, enemmänkin jotain kauhujuttuja/outouksia sarjasta jota miehen kanssa katsottiin viikonloppuna. :confused:

Kaupoissa huomaa katseen kiinnittyvän kaikkiin pieniin ihanuuksiin ja tekisi mieli jotain hankintoja tehdä. Sovittiin kuitenkin miehen kanssa, että tehdään ekat hankinnat vasta rakenneultran jälkeen... :)

Kerrottiin viikonloppuna veljen perheelle ja omalle isoisälle, olivat superiloisia ja lapset odottelee nyt sitten serkkua. :barefoot:

Ensi viikolla olisi neuvola ja lääkäri, toivottavasti sielläkin kuunnellaan sydänäänet ja olisi ihana nähdäkin pieni uudelleen ultrallakin. :love:

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 15+0 :love:
 
Tänää taas käyty vähä ulkoilemassa. Ihanan raikas sää :giggle:

Ens viikolla torstaina ois ultra !! :love:Tää oottaminen on nii piinaavaa :geek: Vähä pyöriny päässä, et mitäs jos kaikki ei ookkaa ok, on jotaki vikaa yms :confused:(n)

Sydänäänet taas tältä päivältä kuunneltu :giggle:

Pupsukka 11+5
 
Huoh. Mä niin toivoin et pahoinvointi helpottais. My ass. Taas niin karsee olo ettei tosikaan. Josko se sit viikonloppuna kun saa 4 päivää vaan levätä. Inhottavaa kun joutuu oleen töistä pois, tai tän viikon yritän kyllä sinnitellä. Onneksi työprojekti mitä teen on enemmän kuin hyvällä mallilla! Viikko ultraan eli heti pääsiäisen jälkeen olis np-ultra :)

Milpin & dt11+0
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Nyt ne padot murtuu :cry:

Kaikki tää stressi. Oon koko päivän pohtinut, onko tää oikeesti mua ja meitä varten. Ei meidän liitto mistään paremmasta päästä ole.. Ulkoisesti "näyttää" hyvältä, semmoselta 1990 luvun kiiltokuvaliitolta.

Todellisuus on karua. Ei mitään muuta kuin riitelyä, tappelua, huutoa ja itkua. Voiko pieni vauva tulla tämmöiseen tilanteeseen? Itselläni mieli on niin maassa ja alhaalla etten jaksa yhtään mitään päivän aikana, en järjestellä mitään, en siivota hänen sotkujaan. Hän tulee töistään kotiin ja ensimmäiseksi alkaa huutamaan, kun en ole taaskaan tehnyt mitään.

Ei auta vaikka sanoisin että on huono olo. Hän ei hyväksy. Kaikki musiikki, kaikki sarjat, kaikki mikä ei miellytä häntä, on :poop:. Jos haluan kuunnella musiikkia, joudun laittamaan kuulokkeet. Mutta kun hän tahtoo kuunnella omia juttujaan, niin luuri saa huutaa kailottaa täysillä. Korvan juuressa. Aamusta iltaan.

Viikonliput on yhtä tuskaa. Kuluneena viikonloppuna hän itse omin käsin hukkasi kuulokkeensa ja tänäaamuna herään hirvittävään huutoon ja kiukkuun, kun hän ei löydä romujaan pitkin poikin asuntoa (n)

Tahtoisin pois täältä :unsure: mutta mies on toimillaan ja asenteellaan ajanut mut nurkkaan enkä jaksa sanoa hänelle enää ei :( ei se kuitenkaan hyödytä..

Eikä tää raskaus helpota asiaa, tuntuu vaan pahentavan :unsure: jos otan puheeksi että mitä meidän tulisi hankkia nyt ja hieman ennenkuin vauva on täällä, hän vaan laskeskelee menoeriä omiin harrastuksiinsa (n) eikä helpota vaikka sanoisin asiallisesti, että vauva olisi kuluissa etusijalla, meidän pitäisi yhdessä kerätä säästöön kaikki liikenevä.

Yksin se on vaikeaa.. Lähden ensikuussa viikonlopuksi vanhempieni luokse lataamaan akkuja, en vain jaksa päivästä tokseen samaa kaavaa; mies lähtee töihin - itselle 6.5h omaa aikaa - mies tulee kotiin - huuto ja riita alkaa.

En kehtaa nukkua miehen ollessa kotona, joten nukun yleensä suurimman osan tuosta 6.5 tunnista.. Herään muutamia tunteja ennen kuin hän tulee kotiin ja sen ajan käytän pohtimalla, mistä voin tinkiä kuussa että saisin edes hiukan vauvalle tavaraa.. Työttömän tuloilla pärjää kyllä ruokaostoksissa, mutta ei sillä vauvalle paljoa saa :( olen myynyt lähestulkoon kaiken oman osuuteni, että olen saanut pienelle edes vaatteita kerättyä valmiiksi.

Mies ei halua lähteä mukaani kiertelemään. Eniten harmittaa, että marraskuussa myin ompelukoneeni, muutamalla hassulla kympillä, että sain ostettua viikoksi ruokaa, eikä miestä edes kiinnostanut :cry:

Häntä ei taida kiinnostaa enää mikään mikä meitä ennen yhdisti tai yhdistää nyt..

Hyppymassu hiljenee.
 

Yhteistyössä