Lokakuun Lapsoset huhtikuussa 2017 ♡

Lokakuun lapsosien mammatapaaminen?

  • Kesällä

    Ääniä: 7 63,6%
  • Äippälomilla

    Ääniä: 3 27,3%
  • En halua mukaan

    Ääniä: 1 9,1%
  • Koska vain

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    11
  • Kysely suljettu .
@Hyppymassu Voiei mikä tilanne. Uskon et todella stressaa ja paljon mietityttää miten edetä tossa tilanteessa. :cry::unsure: En oikein osaa mitää neuvoja antaa, mut kauheesti jaksamista tohon tilanteeseen <3

Itekkin oon työtön periaatteessa, nyt kuntouttavassa työtoiminnassa ja saan liiton päivärahaa joka loppuu nyt tänä syksynä. Vähän ahistaa just kans raha-asiat... Miäki oon monesti joutunu myymää tavaroita, et saan ostettuu ruokaa. Se on iha kamala tilanne, ku ei oo ees maitopurkkii varaa.... :unsure:
Onneks porukat ja mummo on luvannu auttaa kaikessa mahollisessa, mut en haluis kumminkaa muidenkaa rahoille jäähä eikä sen varaa voi kummiskaa laskee.
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
@Milpin Kurjaa :(toivottavasti pahaolo alkaisi tasoittumaan ekan kolmanneksen jälkeen.

@Hyppymassu Höh! Mitenkäs nyt noin, minäkin olin siinä käsityksessä että teillä olisi kaikki suhteessa hyvin anoppia lukuunottamatta... :( Oletko jutellut neuvolassa asiasta? Jos miehen päähän ei iskostu tärkeysjärjestys, niin saisitko purettua tilannetta neuvolan kanssa. Heillä pitäisi olla apu ja kontaktit sekä raskauteen liittyvään terapiaan, että myös esim. perheterapiaan ja tukea äidille jos tilanne on niin paha ettei kotona voi olla. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Pupsukka
@Hyppymassu voi paljon haleja <3 :( oliko teillä np ultra jo? Ajattelin jos miehelle iskostuisi paremmin päähän että tosiaan vauva on tulossa. Meillä ei ihan noin tilanne mutta mies ei ymmärrä miksi en jaksaisi joskus lähteä koiran kanssa ulos tai miksi olen kuin kuollut kun kapuan rappuset. Sekä hakusessa vielä hänellä että ei tulla pärjäämään tässä asunnossa vaan täytyisi muuttaa :unsure: kovasti voimia sinne, jos haluat juttelu seuraa niin pistä mulle yv:tä jos haluat

Täällä ei kummempaa, töissä ravaan vessassa ja tiimiläiseni kysyi onko minulla tulehdus :p totesin sitten että tämä tulehdus päästää minut töistä "lomalle" elokuun lopussa:D ilmeisesti ymmärrettiin kun onnittelut tuli sekä viisaita neuvoja "jo näin ja näin monen lapsen kasvattaneelta " :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
@Pupsukka , @Tinnuli ja @Tassuttelija , kiitos kovasti neuvoista ♡

Tinnuli; oli meillä np jo, mies lähinnä kimpaantui, kun sikiö vastasikin 12+5 sijasta 12+0 :unsure: hänestä oli sietämätöntä, että sikiö on vieläkin niin pieni, eikä meinannut oikein käsittää jokaisen meistä olevan yksilö. (n)

Onneksi asian sain hänelle selitettyä sitä kautta että pikkuinen menee hänen kasvukäyriensä mukaan, hän oli siis 32+ jotakin kun syntyi ja oli siis pikkukeskonen kooltansa. Tähän voin kertoa että sain hänen isältään mieheni lapsuusajan neuvolakortin :LOL:

Itsekin tunnen kuolevani kun käyn kävelyllä, sunnuntaina lähdin ensimmäistä kertaa pidemmälle metsälenkille, mutta loppumatkalla jalat pettivät, enkä päässyt kävelemään :(

Tuntui niin pahalta, kun piti pysähdellä 5 minuutin välein ottamaan tukea ja hengittämään.. ennen olen voinut juosta kyseisen lenkin. :LOL:mut eikös rapakunnon voi laittaa talvenkin piikkiin ;)

Kohta lähtee bussi, kipaisen Tampereen keskustasta Ikeaan hakemaan uniharsoja, on niin suloinen tähtikuvio :love: ja äiti pyysi huippukallista 4 euron paistinpannua :LOL::LOL:

Tänään on mielialallisesti parempi päivä, tupakoijat ottaa pattiin :whistle: eivät ajattele lainkaan kanssakulkijoita, tulevat istumaan viereen haisten roskiksilta :sick:

Tänään meinaan jutella epävirallisen anoppini kanssa vaunuista, löydettiin täydellinen setti :love: tähän sanon siis, että he olivat suunnitelleet ostavansa turvakaukalon meidän vauvalle autoonsa, ettei meidän tarvitse sitä ostaa. Löydettiinkin yhdistelmävaunut mihin tulee mukaan turvakaukalo :love:

Olisi taivaanlahja jos he maksaisivat sen kanssamme puoliksi, itkisin varmaan onnesta :ROFLMAO: nyt pitäisi löytää työkokeilupaikka, jolloin saisin 3kk ajalta 600 euroa vauvaa varten säästöön :love: mieskin yrittää venyttää työkokeilunsa kesä-heinäkuulle että saisi 400 sukanvarteen :love:

Tulipa pitkä liirumlaarum :LOL:

Nyt tosiaan seuraavalla bussilla ikeaan, autoton kun olen ;) mut julkisissa on tunnelmaa ja onhan se työttömälle edullisemoaa ;) 50,- kulkee 20km matkan edestakaisin Tampereelta kotiin ja toisinpäin :) rajattomasti :X3: autoa pelkästään tankkaisi samaan summaan viikon (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Hyppymassu hyvä kuulla että parempi päivä tänään, meilläkin (lue: minullakin. Mies ei suostu astumaan jalallaankaan Ikeaan:LOL::LOL:) reissu siis Ikeaan mutta ensi kuussa. Päätin että sillon hankitaan suurin osa siitä mitä tarvitaan.

Toi turvakaukalollinen vaunu hötskä tulee meillekin koska näen että haluan kantaa vauvan kaukalossa ylös ja alas portaita vielä kun on pieni. Meille tulee isosiskolta todennäköisesti vaunut, toivottavasti pitää lupauksensa :ROFLMAO:

Meillä on auto mutta mies käyttää sitä töissä 7-16 joka päivä joten sillon se ei ole käytössä ollenkaan ellei satu työmaa olemaan naapurissa :D onneksi oma työmatka on vain 1,5 km jonka vielä pääsen pyörällä. Tosin jouduin lainaamaan toista pyörää kun oma on maastopyörämallia niin toi eteenpäin kyyristynyt asento pisti vatsan ahtaalle ja lyttäsi keuhkot kasaan niin että polkaisin kahdesti ja tuntu et kärsin happivajeesta:ROFLMAO:
:ROFLMAO: Nyt mulla on sellainen jossa saa ajaa selkä suorassa, ja taas rullaillaan!

Tinnuli + Tirris 15+0 tänään!​
 
  • Tykkää
Reactions: Pupsukka
Huomenta kaverit :)!

Taas uusi viikko aluillaan, tsemppiä meille kaikille duuneihin sun muihin juttuihin!

Ihana lukea teidän unia, aika paljon hammasjuttuja?? Itse olen nähnyt kolme unta että synnytin poikavauvan, yhdessä laitoin heti vauvan synnyttyä maitoa tuttipullossa mikroon ja aloin miettiä että hetkinen eikö tätä pitäisi imettää..:whistle: kummallisia unia kaiken kaikkiaan.

Mieheni veikkaa että meille tulee tyttö, ja minä taas olen nähnyt noita poikaunia. Mutta eroa kahteen aiempaan poikaraskaukseen on ainakin se että tumma viiva vatsalla on lyhyempi ja haaleampi kuin aiemmin. Hmm.

@sitruunasuola, ehkäpä joku "lokakuisten kokoontuminen" jossain välissä jossain kaupungissa voisi olla kiva juttu:)? Helsingissä.. Hämeenlinnassa, Tampereella? Kesämmällä kun helpompi reissata vähemmissä vaatteissa, tai sitten äippälomien aikaan :). Mitä muut olette mieltä kokoontumisesta jossain vaiheessa?

Meillä mökkireissu sujui kivasti, lunta oli paljon ja lampi umpijäässä;). Hyvä oli silti nukkua ja kamiinalla saatiin lämpöä. Paluumatkalla kävimme äänestämässä eli kantamassa kortemme kekoon. Mites muuten meidän ehdokas @Hannne78 pääsitkö :)? Mitä puoluetta edustat, jos saa udella? En jaksanut katsella vaalivalvojaisia loppuun vaan menin nukkumaan. Työviikko odottaa ja lähdempä tästä nyt ajelemaan. Vähän jänittää vastaanotto töissä, viikonloppuna infosin pomoa(pomoja) nyt sitten vihdoin. Jotenkin huono olo minulla asiasta, kun ovat ehkä hieman ongelmissa sijaista etsiskelleessään:(huokaus.

Energistä viikkoa toivotellen: Hiekkis & Norppis 15 + 4

En päässyt läpi mutta ihan mielenkiintoista oli. Nyt voi keskittyy taas muihin hommiin. Vajaan kahen viikon päästä on Jyväskylässä Lastenvaatekarnevaalin pop up ja sinne pitäisi vielä ahkeroida lisää myyntiin. Ennen raskautta ilmottauduin Tampereen lastevaatekarnevaaleihin ja nyt oon todennu et menee aika lähekkäin lasketun ajan kanssa, vähän alkoi jännittää, mutta täytyy hommata joku seisomaan sinne mun tilalle jos ei ite enää kykene
 
Tänään vähän raskaampi aamu... pääsin eilen töistä vasta 21 ja kun sain käveltyä kotiin ja koiran lenkitettyä, saikin jo mennä nukkumaan. Nyt klo 8 on neuvola ja siitä suoraan töihin kun työt alkaa tänään klo 9. Väsyttää aivan kamalasti:sleep::sleep: jänskättää vähän mitäs tuolla neuvolassa tänään :rolleyes:

Tinnu & Tirris 15+1
 
12+0 ! :barefoot: Muistan kuinka paljon ootin, et ylitän tän rajan ja oon ns. turvallisimmilla vesillä. Ei tää silti vielä siltä tunnu (n):ROFLMAO: Aika tuntuu vaa nyt matelevan ku oottaa ens vkon torstaita ja ultraa. :mad: Onneks ultra on jo heti aamusta, klo 10:45. Toivon niin et kaikki on ok :love:

Toissa yönä heräsin jo klo 4, en ymmärrä miten :alien: Olin koko eilisen päivän ihan väsyksis ku en viittii päivisin nukkuu, muuten en saa öisin unta. Ja olin töis iltapäivästä iltaa, ni ei se ois onnistunu muuteskaa :LOL:

Viime yönä näin unta, et sain tyttövauvan jonka nimi ois Helmi. Ekassa unessa vauva kuoli, käännyin unissani sen päälle ja yritin elvyttää sitä :cry: Ja sit yhtäkkii se oliki elossa taas jossaa kohtaa unta. Unet on kyl iha ihmeellisiä nykyää.. :cautious::ROFLMAO: Tai no painajaista toi nyt aluks oli ainaki. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Heipparallaa!

Voimia hyppymassu <3 riidat kuuluu parisuhteeseen. Itse olen kanssa ottanut muutaman kerran yhteen miehen kanssa. Hän kyllä tukee ja tekee suurimman osan kotitöistä..mutta silti kiukuttaa välillä. :( mutta sopiminen on ihanaa.

Eilen olin pikkumiehen kanssa Ikeassa ja oksensin siis tosi pitkästä aikaa. Eiku tilattiin sitten lihapullat muusilla :) taisi olla vaan huono olo kun masu oli tyhjä.

Liikkeitä olen kuulostellut, mutta mitään ei toistaiseksi ole tuntunut. Neljännestä tunsin rv 15. Saa nähdä miten nyt käy.

Pikku kysely: Mitä olette pienelle jo ostanut. Itse en ole uskaltanut ostaa vielä mitään. Vaunuja olen katsellut. Kaukalo ja Pinnasänky jo löytyy :)

Ihanaa pääsiäisen aikaa kaikille
Eli oikein munarikasta :p
Itselläni hieman vapaata oravanpyörästä

Terkuin rentoutunut Enisa 13+5
 
Voimia @Hyppymassu. Meilläkin riitoja aina silloin tällöin, muttei onneksi mitään suurempaa. Alkuraskaus oli itelle vaikeaa aikaa, ku väsytti ja oli huono olo kaiken aikaa.
Toivottavasti teillä rauhoittuu tilanne.

@Enisa82. Me ei olla ostettu vielä mitään. Ootetaan ainakin rakenneultraan ja tuskin sen jälkeenkään mitään ihmeempiä. Esikoisen jäljeltä on jo paljon kaikkea. Ehkä syntymän kynnyksellä jotain pientä.

Tänään neuvolaan, jospa sydänäänet kuultaisiin. Aika on klo 15, mies ja tyttö lähtee mukaan.

Vuotta vanhempi Nerinah ja vauva 14+4
 
Emmää tiedä kehtaanko ees sanoa mitä oon jo ostiskellut.. :unsure:

Rakastan kirppareita! 20 eurolla saa kaksi täysinäistä pussillista hyväkuntoisia vauvanvaatteita! Oon satsannut koosta 60 ylöspäin, kun en viitsis hirveesti noita 50 senttisistä hakea :) olin itse syntyessäni 56 senttinen niin ei ne 50 senttiset paljoo lämmitä :LOL:

Henkkamaukan löydöistä, osa 50 senttisistä vastaa muuten täydellisesti toisen merkin 62 senttistä :eek: löysin kirpalta tiku ja taku aiheisia yöppäreitä niin veetasin niitä muihin..

Mutta siis..

-bodyja pitkillä hihoilla
-potkuhousuja
-puolpotkareita
-toppapuku (laitan kuvan siitä kun vaan rakastan sitä haalaria :love:)
-töppöset ja rukkaset
-pienet lammastossut :love:
-valkoinen nallepuku mukaan synnärille :love::love:
-kevytvanupukuja
-tuttipulloja
-muutamia leluja
-ensipupu
-uniharsot
-suojelusprismaenkeli pinnasänkyyn

Onhan niitä varmaan vielä jotain mitä en listannut mutta tuossa ne mitä valmiina on.. :love:

En vaan malta odottaa että saan oman pienen rakkaani käsivarsilleni tuhisemaan :love: vaikka pieni on vasta kymmensenttinen, on rakkaus häntä kohtaan ääretön :love:

Hyppymassu ja Sammakko 13+1 :love:
 
En näemmä lähetäkkään kuvaa, mutta vuosi sitten näin vastaantulevalla pariskunnalla ja heidän vauvallaan valkoisen toppapuvun, missä oli tummanharmaalla, vaaleanharmaalla ja limenvihreällä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi ympäriinsä painettu loru;

"Hyppää, hyppää, hytkytassu, hyppää, hyppää, hytkymassu, sinä senkin sylihassu ☆" :love:

Vuoden ajan etsein sitä haalaria kunnes uudenveroisena löysin uffin myymäkästä eurolla viimesyksynä sen haalarin :love::love:
 
Tsemppiä kaikille töihin ja neuvoloihin tälle viikolle! :)

Me ei olla varsinaisesti hankittu vielä mitään, mutta viime vuonna pari kaveria sai lapsia ja heille metsästin babyshowerlahjoja, joista jäi "vahingossa" jotain pientä itsellekin kaappiin. Kuten pari ruokalappua, koirabody, villahousut ja pieni helistinlelu...:whistle:

Olen virkannut tuttinauhoja ja neulonut pikkusukkia muille, joten niitä tulee varmasti tehtyä kesän aikana omallekin. :love::love:

Pääsiäisen alla sain tyhjistä yllätysmunankuorista idean virkata pehmopalloja, joiden sisään laittaa tuon muovimunan ja munan sisään vähän riisiä helisemään. Saa nähdä onko enemmän koirien kuin lapsen mieleen... :LOL:

Ihana ystävä on kasannut meitä varten kummipojan vaatteita + vaunut lunastetaan näillä näkymin heiltä. Pinnasänky tulee mahdollisesti veljen vaimon puolelta, mutta vaatii maalia pintaansa kun on 70-luvun perintökalu. Lisäksi äitini kaivoi kätköistään muutamia 80-luvun vaatteita, joita minä ja veljeni olemme käyttäneet. :p Kirppareita tykkään kiertää itsekin, mutta katsotaan ensin lähipiiri ja koitan malttaa kirppareiden kanssa kesään asti. :D Ikean mennään ehkä huomenna kun siellä päin liikutaan... :rolleyes:

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 15+2 :love:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tyttti ja Pupsukka
Olen virkannut tuttinauhoja ja neulonut pikkusukkia muille, joten niitä tulee varmasti tehtyä kesän aikana omallekin. :love::love:
Voi vitsi, en ees tiennyt että tuttinauhan voi virkata :eek:

Taidampa poiketa huomenna käsityöliikkeeseen jos sais niitä lenksuja päihin ja lisäks niitä klipsuja :LOL: olikohan tarpeeks epäselvästi :LOL::LOL:

Tai sitten oottelen että pääsen äitin kanssa Porissa ostamaan lankaa ja niitä osasia :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Minäkään en ole tohtinut tehdä vielä hankintoja muutamaa vaatekappaletta enempää. Ne ovat sellaisia "konkretia-vaatteita", joita on ihana käydä silloin tällöin hypistelemässä :rolleyes: Lisäksi ystävältä ja miehen äidiltä olemme saaneet muutaman jutun :) Kirppikseltä tulee varmasti tehtyä hankintoja, mutta vähän myöhemmin sitten vaikka mieltä jo syyhyttääkin :ROFLMAO:

Olen katsastanut Torista vaunutarjontaa. Miellyin niihin Emmaljunga Duo-vaunuihin, joita täällä kehuttiin. Torista niitä näyttää mukavasti löytyvän ja tällä viikolla ihastuinkin yksiin, mutta ehkä rakenneultran jälkeen voisi alkaa toimimaan isompien hankintojen kanssa -tai myöhemmin kesällä :)

Maanantaina käytiin Neuvolassa, sydän jumpsutti vahvasti ja kovasti hän kuullun perusteella liikehtikin siellä :love:

Tuosta kesä-miitingistä.. Luulen, että kesällä ei meinaa aika riittää sen enempään reissailuun, kun kaipaan kesältä sitä rentoa mökkeilyäkin. Kun on noita reissaamisia Suomen sisällä jo tiedossa. Viikonloput on aika harvassa.. Mutta toki tulen paikalle, jos se sattuu itselleni sopivasti -en osaa vain ennalta luvata asiaa. Olisi kyllä mukava tavata teidät :) Helsinki on varmaan kaikille hyvien kulkuyhteyksien päässä? Mammaloma on varmaan hankala, kun se alkaa kuitenkin kaikilla vähän eri aikaa ja silloin ei ehkä kunto ole oikein reissailulle sopiva :ROFLMAO: Mutta äänestän yllä olevassa kyselyssä.

Tyttti ja Papunen 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Neuvolassa kaikki hyvin.
Oma painoni oli tippunut pari kiloa, mutta onhan tässä ollut noita vatsatauteja sun muuta.

Lopuksi kuultiin pikkuisen sydänäänet. Löyty heti, mut hän karkas vähä väliä. Syke oli 155. Esikoinen ei tykännyt, ku äitiä tutkittiin. Hän kävi itkemään.

Nyt voi rauhoittua pääsiäisen viettoon. Mukavaa pääsiäistä kaikille!
 
Nyt en tiedä onko kaikki hyvin (n)

On nyt muutaman kerran jalat lakannut kantamasta, pettävät siis ykskaks alta.

En pääse ylös sängystä, pisin matka minkä taittaa on makkari - wc eli n. 3 metriä kun jalat pettää taas (n)

Toki mulla verenpaineet on tosi alhaalla lisäraudasta ja lakritsasta huolimatta (n)

Koko ajan oon tosi väsynyt, voin olla iloinen ja hyperaktiivinen kun lepään, mutta veto katoo kun nousta pitäis :unsure:
 
@Hyppymassu onks sulla selkä kipeä? mulla ainakin on menny alaselkä nyt ajoittain niin kipeeks et jos makaan jotenki vääräs asennossa niin sit kun nousen ylös niin meinaa jalat lähtee alta,sit pitää muutamat askeleet ottaa "mummo tyylillä" ja kun selkä lämpee/vetreytyy niin jalatki toimii hyvin ja kipuki katoaa. voi kyllä johtuu siitä että olen tässä raskauden aikana maannut todella paljon,pitäis liikkua paaaaaljon enemmän.
 
@Hyppymassu: toivottavasti asiat selkeytyy miehen kanssa, ettei tarvitsisi stressata ja murehtia :unsure:

Olen huomenna menossa aamulla sokerirasitukseen ja hirveeeee nälkä! :rolleyes: Normaalisti voi ihan hyvin olla syömättä, mutta näin pakon edessä tekee koko ajan mieli jotain.

En ole vaatteita oikeastaan vielä miettinyt kun poikien jäljiltä on vaikka mitä. Tietysti jos sattuisi vaikka niin, että tyttöä lupailisivat, niin minähän lähden kaupoille asap :D Toinen auto menee vaihtoon, kun kumpaakaan ei mahdu koko sakki samaan aikaan matkustamaan. Tämä asia on kyllä ollut miehen osalta hoidossa jo jonkin aikaa. Itseasiassa ensimmäinen, joka tiesi raskaudesta taisi olla autokauppias :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija

Yhteistyössä