Lokakuun Lapsoset Kesä- Heinäkuussa 2017 ♡

Mammatapaaminen Tampereella

  • Kesäkuu

    Ääniä: 1 25,0%
  • Heinäkuu

    Ääniä: 2 50,0%
  • Elokuu

    Ääniä: 1 25,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    4
  • Kysely suljettu .
Jee, Hyviä ultrauutisia tullut lisää! (y)

Minulla on ollut myös melko tiukka linja kiellettyjen ruokien suhteen, esim. juustojen, maitotuotteiden, kalojen ja lihojen kanssa oon ollut tarkkana + pessyt vihannekset ja hedelmät entistä tarkemmin.

Nyt täytyy hehkuttaa, jos jollain on ollut vaikeuksia liikkumisen kanssa niin oletteko kokeilleet tukivyötä? Ei pelkkää kangastuubia, vaan sellasta säädettävää ja napakampaa versiota. Aivan loistava keksintö, jonka kanssa ainakin minä pystyin nyt paremmin mielin treenaamaan ja koko ajan oli hyvä tunne tehdessä. Huomenna on varmasti paikat kipeänä, mutta itse tekeminen ei sattunut. :) Ja siis suht rauhallisesti ja lyhyitä pätkiä tehdään nyt tuolla koiraharrasteissa, mutta pääasia että pääsee vielä vähän liikkeelle. (y)
 
En oo kyllä tullut ees ajatelleeksi tukivyötä @Tassuttelija :eek: mahtaiskohan se helpottaa liittareihin.. :love:

Meikämamman suoli meinaa alkaa nyt toimimaan kun ei ois ehkä paras hetki :LOL: toivon et raskauden jälkeen eka vessakäynti ei ois niin hirveen tukala :cautious:

Ei parane valittaa, 17 viikkoa laskettuun aikaan jäljellä :love: tai meillä vissiin 12 viikkoa, ylimääräinen uä kokokartoitukswn vuoksi jossain 35 - 37 paikkeilla kun kirppu menee pituiskasvussa 3 viikkoa edellä :rolleyes: ei ois kovin kiva puskea ekana muksuna sellasta 60 senttistä ulos :LOL:

Hyppsu ja Kurnu 23+1 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Hiekkasärkkä79 mulla on se et rytmi on huomaamatta muotoutunut et aikaisin nukkumaan ja aikaisin hereille. Sit tulee niitä öitä ku tankkaan unta et nukun kellon ympäri :D meillä koira ihan innoissaan kun herään aamuisin aikasin ja hänen ei tartte olla enää "yksin" :ROFLMAO: joka aamu se ottaa vastaan sellasella hätääntyneellä ilolla "voi juku!! Mä oon ollut täällä niin kauan yksin ja mulla on tässä pallo sulle!":LOL::LOL:

Palaisin tällä viikkoa töihin mut katotaan kauanko taas ollaan. Edelleen flunssa ja yskä vaivaa.. en näytä pääsevän siitä eroon. Lisäksi oon saanut kaveriksi kipuja joita en ihan miellä liitoskivuiksi, mut ei kai siellä mikään muu kipuilis. Lähinnä tuolilta nousemisen jälkeen ja itseasiassa kävellessä tuntuu siltä kun joku oli mäntännyt mun paikat rikki ja ne on pahasti mustelmoitunut. Esimerkiksi housujen laitto päälle on yhtä tuskaa kun pitää toista jalkaa nostaa niin venyttää tuolta alhaalta:oops:

Tinnis&Tirris 24+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
:poop:(y)Huomenta kaikille:)! Mä&norpanpoikanen herättiin taas klo04:30 maissa.
Nytpä istun kissan kanssa täällä keittiössä
Aamuteellä...zzz

@Hiekkasärkkä79 mulla on se et rytmi on huomaamatta muotoutunut et aikaisin nukkumaan ja aikaisin hereille. Sit tulee niitä öitä ku tankkaan unta et nukun kellon ympäri :D meillä koira ihan innoissaan kun herään aamuisin aikasin ja hänen ei tartte olla enää "yksin" :ROFLMAO: joka aamu se ottaa vastaan sellasella hätääntyneellä ilolla "voi juku!! Mä oon ollut täällä niin kauan yksin ja mulla on tässä pallo sulle!":LOL::LOL:

->@Tinnuli sama homma täällä:p paitsi että se On meidän kissa joka ensinnä saa "aamuhyödyn" mun 05 heräämisestä.. pitää paijata ja seurustella ja hän on aivan onnessaan kun saa mut&masun yksin itelleen;). Koirien vuoro on sitten 07maissa kun oon kissasta selvinnyt, niillä on oma
Huone missä nukkuvat.

Esimerkiksi housujen laitto päälle on yhtä tuskaa kun pitää toista jalkaa nostaa niin venyttää tuolta alhaalta:oops:
-> ja sama homma tässäkin asiassa. Housut, sukat ja kengät. Ja jalkojen raivaaminen. Ja myös alapään karvojen sheivaamimem. Aika epätoivoista jumppaamista nykyään:LOL:!! Ei voi muuta sanoa kuin että ajatellaan positiivisesti, sillä thank god ei ole sentään talvi...:D!

Viikonloppu hurahti mökillä rakkaan aviomiehen seurassa. Hitsi että hän osaakin olla aktiivinen ja puuhakas.. minulla&masulla kun tahti vain hidastuu koko ajan, niin tuntuu että hänellä puolestaan päinvastoino_O!
Veneajelukin jäi minulta välistä,
Kun oli pakko ottaa päikkärit illalla. Hänpä kävi sillä aikaa itekseen sitten(y)reippaana.

Oli ihanaa saunoa mökkisaunassa ja katsella ikkunasta lammelle. Sain saunan myös pesaistua mäntysuopalla!
Masussa Norpanpoikanenkin tuntui rentoutuvan, ja pystyin jopa makoilemaan selälläni ylälauteilla löylyissä:barefoot:. Selällään makoilu kun on ollut aika epämukavaa tämän raskauden aikana.

Oletteko muut saunoneet normaalisti/ylipäätään?

Ostin muuten taas perjantaina alennusmyynnistä ihania pikku vauvanvaatteita! Kokoa 56 ja 62cm.

Muistan että aiempien lasteni kanssa juurikin näitä ihan pieniä vaatteita(kietaisubodyja ja housuja/puolipotkuhousuja "kului"
Eniten. Löysät maitokakat usein pursusivat vaipan reunojen välistä ja vaihtovaatearsenaalin piti olla riittävä.
Myös patjan muovitettuja suojuksia ostan vielä lisää, sillä luulen vauvan taas nukkuvan meidän sängyssä minun kainalossani enimmäkseen, ja muovisuojat estävät suuremmat pissa&kakkasotkut itse sängyssä:poop:(y)!

Synnytys pyörii minulla jo mielessä yksinäisinä aamun tunteina. Ja mietityttää.
Hyvä pohdiskella ajoissa ja etukäteen, se on sitä valmistautumista:) ihan kohta meidän jengillä alkaa tosipaikat olla käsillä!

Kuulumisiin taas!
T:Hiekkis&Norppis 25+4
 
@sitruunasuola joo koko pituus painelee jossain viikon 26 tietämillä :LOL: ja painoarvio viikolle 21 (tosin virallisesti 22) oli lähempänä 500 kuin 400 :whistle: äitiinsä tulee :love::LOL::LOL:

Käsittämätöntä mihin tää aika menee :unsure: mä ikävöin nyt jo mun masua vaikka odotus on vasta puolessa välissä :cautious: nää pienen potkut on jotain niin ihanaa, lähestulkoon aina purskahdan itkuun kun olen niin onnellinen että pieni liikkuu ja voi hyvin :love:

Housuista hän ei tosiaan tykkää joten taidan haudata ne kaappiin loppuodotuksen ajaksi.. :love:

Me saatiin pinnasängyn patja lahjaksi :cry::love: sekä hervoton keko petivaatteita pinnasänkyyn.. :love:

Tällä erää, Hyppymassu ja Sammakko, 23+4 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Heipparallaa kaikki!

Pitkän tauon jälkeen päätin laittaa viestiä.
Kiva lukea toisten kuulumisia
Itsekin uskalsin jo ostaa pikkuiselle vähän vaatteita ja supersöötit tutit:love:

Meillä Tays aika torstaina, kun sokerit hieman hyppii..varsinkin aamun paastoarvoissa heittoa.
Katsotaan ilmeisesti pikkuisen kasvua ja mietitään insuliinihoitoa."toivottavasti katso tai myös istukan paikkaa uudelleen kun rakenneultrassa oli vielä kovin alhaalla.

Hain myös äitiysavustuksen, päätin ottaa sen rahana...kun vauvavaatetta vielä varastossa.
Mutta tuo 140€ menee täysin vauvahankintoihin.:)

Tulen kertomaan kuulumiset

Terkuin. Enisa ja nyytti rv 23+3
 
Sokerirasitus 10.7 :eek: en tahdo en halua.. :LOL:

Tampereella on käytössä ipananetti, kuulin siitä tänään.. sinne saa laitettua synnytystä koskien toiveita ja voin laittaa sinne myös tiedon siitä etteivät pakota imettämään kun siihen en suostu. Saan sitten lääkityksen lähempänä ettei ala maito tirsumaan :rolleyes:

Oon aika varma että radi tulee :oops: mut sitten tulee :whistle: se on elämää. Nyt täyttelemään kelalappuja! :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
ahistaako synnytyksen ajattelu?
Hyi kauheeta tuli hirvee paniikki ku mietin, pelottaa sekin.
Mun on tosi vaikee hyväksyy tää raskaus, tai haluan hyväksyä mut pelkään helkutisti miten tuun pärjää ja miten osaan enää olla vauvan kanssa..hui hui ja hui.
Pelottaa ettei oo enää vapaa aikaa, väsymys ja kaikki! Ihan hirveetä. Tänään työnsin siskon tytön vaunuja ja pelotti et miten voin ottaa nii pienestä vastuuta..herääkö mun äidin vaistot enää vauvalle?!
Mitä jos en tunnekkaan mitään ...kertokaa mitä teijän päässä liikkuu?
 
@sitruunasuola mun päässä pyörii kuin onnenpyörässä :cautious: onneksi pääsen juttelemaan myllerryksestä ammattilaiselle (y)

Pelkoja onkin sitte niin hemmetisti että..

Listaan muutaman ->

• pelko että pakotetaan imettämään
- en halua imettää koska rinnat olleet aina arat, pelkään kipua niin paljon etten halua edes yrittää.
• vauva syntyy hyvin ennenaikaisesti
• käynnistykseen joutuminen
• kipu
- pelkään kaikkea kipua mitä en ole ennen kokenut
• mitä jos äidinrakkaus ei alakkaan heti syntyessään?

Ja liuta muita :rolleyes:
 
Synnytys jännittää ja pelottaa näin ensikertalaista. Lisäjännitystä tuo kohdun poikkeama, joka voi aiheuttaa ongelmia. Kääntöpuolena on että kaikki voi mennä hyvinkin, mutta sitä ei voi tietää ennen synnytystä. Lisäseuranta on antanut itselleni mielenrauhaa ja turvallisuuden tunnetta. Puhuminen auttaa myös, mutten ole liikaa asiaa vatvonut, etten lietsoisi itseäni eri skenaarioilla turhaan paniikkiin.

Yövalvomiset ja unirytmit olleet sekaisin nyt pari päivää. En tiedä johtuuko työstressistä vai masuasukista. En ainakaan mielestäni heräile mylläykseen, vaan liikkeet tuntuu heräämisen jälkeen. Kesä on selkeästi kiireisin aika töissä ja muiden lomat aiheuttaa itsellekin lisätöitä. Reilu kk pitäisi vielä jaksaa... :)

En sitten voinut olla itkemättä, kun äitiyspakkaus tuli ja päästiin miehen kanssa hipelöimään kaikki vaatteet ja muut läpi. Tassupöksyjen kohdalla kyynelet virtasi ja toistelin vain että meille tulee vauva. Miten niin raskausaikana hiukan herkässä mielentilassa? :rolleyes: Konkretisoitui jotenkin tämä puolivuosikas ja samalla vahvistui toive, että kaikki menisi hyvin loppuun asti ja saataisiin terve pieni syliin. :love::barefoot:

Hyvää Juhannusta kaikille lokakuisille <3

Tassuttelija ja Pikkuinen 25+2 :love:
 
Kahden viikon päästä saan koota pinnasängyn kun saan haettua patjan vanhemmiltani :barefoot: uijuijui ja vuivuivui :love:

Pohdiskelin, että jos ostaisi sellaisen ikean kallax-lokerikon ja siihen niitä laatikoita, saisi pinniksen petivaatteet sinne säilöön :barefoot:

Onnifiilikset meneillään nyt :barefoot: oon tyytyväinen :love: kirppistä kurkistelen taas tänään, jos löytäisin pehmeän hoitoalustan tällä kertaa :LOL: mitäköhän muuta.. ei puutu oikeen mitään enää :)
 
Nyt minäkin tiedän, että miltä tuntuu kuin pieni ei anna yöllä nukkua :LOL: Herään kyllä yöllä vessaan noin kolme kertaa, ja monesti sänkyyn palattuani saan muutaman kevyen rummutuksen tervehdykseksi ja jatkan unia iloisesti. Mutta viime yönä se mahdoton rummutus kesti reippaasti yli tunnin. Eipä oo koskaan ollut aiemmin noin yhtäkehtoista ja pitkään kestävää. Ja nyt monotus on siirtynyt eri kohtaan, niin jotenkin piti hyvin valveilla. :ROFLMAO: Nyt myös tiedän miltä tuntuu, kun vatsa ahdistaa -niin kuin fyysisesti. Kyllä kirraa joka suunnalta. Mutta kasvaa, kasvaa :)

Aloin jo miettimään yön pimeinä tunteina, että ei kai hän ole jostain negatiivisesta syystä levoton. Mutta kaipa tuo on normaalia yöpeuhua sitten :) Oli kyllä muutenkin ihan pimee yö, söin sängyssä nälkääni banaania ja sain lasinsirun jalanpohjaan vessahyppelyni aikaan (aiemmin viikolla rikoin bonapurkkini laattalattiaan). Onneks huomenna alkaa kesäloma, jos nää yöt alkaa olee tälläsiä.. ;)

Me kasattiin pinnasänky, niin olisi kerennyt Ikeaan valittaa jos se paketti olisi ollu puutteellinen, kun oli asioita Helsinkiin. Patjat ja muut jutut on paketissaan, mutta voisi laittaa jo "tuulettumaan". Pesuhommia pitäisi kans kesällä tehdä (y)

Äitiyspakkaus pitäisi tulla viim. ensi viikon alussa, joten sitä ja melkovarmoja itkuja siis odotellen :geek: Sokerirasituskin ensi viikon perjantaihin, sekin juttu olisi sitten hoidettu. (y)

Tyttti ja Papunen 24+1.
 
Mulla kans valvottanut beibi muutamana yönä, ku alottanu joskus kolmen aikaan oman shown : D Välillä tuntuu jo pahalta se myllerrys ja ahdistavalta, mutta yritän ajatella, et onpahan kiva tietää, että vauva hengissä : )

Vatsa alkanu kiristää nyt parin viikon aikana tosi paljon. Reipas kävely aiheuttaa tukalaa oloa ja tuntuu semmoselta repivältä ja puristavalta. Mietin, että täytyy vissiin lähteä tukivyöostoksille. Onko teillä kellään vielä jonkinlaista tukea hommattuna?

Mut jännä, ku kiintymys lasta kohtaan on selkeesti alkanu muodostuu. Tuntuu, että rakastan beibiä jo kovasti. :love: aluksi huoletti silloin, ku ei ollut minkäänlaista tunnetta.

Synnytys ei jotenki yhtään jännitä, eikä pelota. Se tuntuu vielä niin utopistiselta, että synnytän joku päivä : D Ja jotenki luotan siihen, että selviän siitä, enkä turhaan stressaamalla voi siihen mitenkäön vaikuttaa. Mutta varmasti se jännitys sieltä tulee, kunha h-hetki lähenee. : )
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
@Tyttti yömonot on ihania :love::LOL: oon itse tulkinnut yömonot kiitoksren että sai enemmän möyrimisvaraa :LOL: miniminä siis veulaa ihan tuolla alavatsalla o_O nousis jo ylemmäs (n)

@Sinkkumamatobe mä stressaan et saanko huonetta missä ois allas ja mahollisuus että mies pääsis mukaan :cautious: en oo ikinä ollut sairaalassa yötä niin haluan ehdottomasti et mies pääsis mun vierelle sairaalaan yhdessä tutustumaan meidän pieneen ihmeeseen :rolleyes::love:

Ajatuksia kokoillen

Hyppsu ja Kurnu, 23+6
 
Terveisiä sokerirasituksesta! Litkut on juotu ja ensimmäiset näytteet otettu. Nyt sitten täällä muutama tunti.. Hyvin mielin tämä menee kun tänään saa palkinnoksi oman auton! Asutaan sen verran syrjässä että haluan että mulla on oma auto käytössä kun mies vie arkisin auton 7-16. Se mahdollistaa sit et voin ajella myös arkisin käymään sukulaisillakin vaavin kanssa :)

Tinnis & Tirris 25+2
 
onks kellään tullu mitään vuotoa?
mulla tuli tänään jotain rusehtavaa.oon muutenki välillä tosi väsyny.oikeestaan oon vaan aamulla sen 4h pirtee ja sit voisinki vaan nukkuu. Taidan käydä ensviikolla tarkistuttaa veriarvot. Mulla on täs raskaudessa ollu 2 kertaa neuvola + 2 ultraa, koska oon reissussa niin seuraava neuvola on vasta joskus rv 30... Ihmeellisen vähä. Mulle ei oo myöskään kukaan maininnu tosta sokerirasitus testistä, vaikka oon jo 35v... en tiedä nykypäivien käytäntöä mutta edellisissä raskauksissa oon rampannu paljon enemmän neuvolassa jne.
mun mieli on välillä ok, muuten vuoristorataa, välillä vituttaa suunnattomasti ja pelottaa ja mietin oonko tehny oikeen ratkasun pitäessä tän. Mitään onnen fiiliksiä en oo nyt kokenu..tulevaan isäänki on välit ihan kylmentyny. Raskaus on raskasta aikaa, ollu aina mulle...lähinnä vois sanoo lusimista. En nauti yhtään.
pelottaa myös jäänkö ilman toisen aikuisen kosketusta vuosikausiksi...kuka haluu tänikäsen yh äitin..ei kukaan.
 
Heip taas:)!

Täällä sitä vain paisutaan... ja säätiedotus taisi luvata hellettä..:LOL:voi ääk!!

Tänään -sairasloman kunniaksi- sain älynväläyksen ja lähdin poikieni kanssa pyörälenkille.. no, paluumatkalla satoi kaatamalla ja ukkosti joten pistin vauhtia fillariin ja se sitten kostautui tukalina supisteluina:whistle:Lepäilin kiltisti loppuillan. Ja puolasin ompelukoneeseen alalankoja sekä otin kankaat esiin. Talvella tuli ostettua Marimekon ale-paloja ja nyt ois vihdoin aikaa väsätä mm mökille verhoja ja vauvalle trikoopöksyjä:):barefoot:.

Täällä oli pohdittu synnytysjuttuja,
Taisin jo kirjoittaakkin että minulla myös pyörivät mielessä, varsinkin aamuöisin jolloin Norpanpoikanen jumppailee masussa ja herään valvomaan. Aluksi synnytysajatukset miltei herättivät pelkoa, mutta nyt olen alkanut kypsyä ajatukseen ja olen levollisempi asian suhteen. Keho ottaa ohjat käsiinsä ja minä en voi kuin antautua synnytyksen vietäväksi. Uskon että kaikki sujuu hyvin(y).

Pohdin tulevaa talvea.. tiedän jo millaista on vauva-aika sekä 3kk koliikkivauvan kanssa että hyvin nukkuvan vauvan&taaperon kanssa. Tiedän että yhdistelmänä pimeä talvi ja vauva sekä univelat tulee olemaan kaiken ihanuuden lisäksi myös rankkaa. Mutta kevät tulee pian joskus suunnilleen maaliskuussa:) ja vauva täyttää 6kk ja elämä voittaa. Hyvä ajatella etukäteen ja tiedostaa että vauva-arki ei ole pelkkää ruusuilla tanssimista, vaikka uskomattoman ihanaa onkin:love:.

Onko teillä muita raskaana olevia / kotiäitejä / vauvaperheitä kavereina lähipiirissä?

Itselläni on kaksi ystävää jotka saavat vauvat samoihin aikoihin, pääsen sitten yhteisille vaunulenkeille ja saamme kaikki vertaistukea toisiltamme. Onneksi.
Lisäksi Norpanpoikaselle syntyy serkku marras-joulukuun vaihteessa, mukavaa kun ovat niin samanikäisiä
:).

Pesin tänään vauvanvaatteita ja harsoja, 56cm ja 62cm vaatteita alkaa nyt olla sopivasti. Äitiyspakkausta odottelen nyt kovasti, kauankohan sen hakemisesta kestää sen saamiseen..? Tiedättekö?

Ja samoin täällä neuvolakäyntejä on kyllä vähänlaisesti, varsinkin jos vertaan -04 vuoden ja -06 vuoden raskauksiini. Tähän mennessä olen käynyt 3 kertaa, 2 UÄ kertaa ja vaikka olen 38v ei sokerirasitusta tehdä. Tosin en kuulu riskiryhmään jos ikää ei lasketa, ja mieluusti jätänkin väliin.

Huomenna mökille Juhannuksen viettoon perinteisesti:) myös teille muille ihanaa ja rentouttavaa keskikesän juhlaa!

Toivottelevat: Valasmainen yhdistelmä Hiekkis&Norppis RV26+1
 
pelottaa myös jäänkö ilman toisen aikuisen kosketusta vuosikausiksi...kuka haluu tänikäsen yh äitin..ei kukaan.
@sitruunasuola en usko että sinulla on syytä huoleen:) itse löysin rakkaan aviomieheni ollessani yli 30v kahden pojan yksinhuoltaja, ja kaikki on sujunut hyvin. Kun löydät "sen oikean"
Tai "ehdokkaita" ei sillä ole merkitystä oletko yh vai et(y)kunhan kemiat kohtaavat. Uskon että et jää vuosikausiksi yksin, lähdet sitten liikenteeseen kun vauva/taapero on sen ikäinen että se tuntuu sopivalta.

Tsemppihalaus:)!

T:Hiekkis
 
Hei pitkästä aikaa!
Minulle tuli äitiyspakkaus noin 1,5 vko hakemisesta, torstaina illalla hain ja sitten viikon jälkeen maanantaina oli perillä.
Minua ei ole juurikaan murehdittanut mikään muu kuin, että vauvalla olisi kaikki hyvin ja vielä kymmenisen viikkoa pysyisi masussa. Mitään valtavia rummutuksia en öisin ole tuntenut tai sitten nukun vain sikeästi. Fyysisesti kovempina päivinä minulla on ollut myös supistuksia, mutta täytyy ottaa vähän rauhallisemmin.
 
@Hiekkasärkkä79 Äitiyspakkaus tuli noin kolmessa viikossa hakemuksen jättämisestä. Käsittely kesti reilu viikon ja hakemuksen hyväksymisen jälkeen paketin saapumiseen meni vielä reilu viikko. :)

@sitruunasuola Ymmärsin että radi testataan riskiryhmältä (suvussa tms.) jo ennen vko 16 ja ensikertalaisilta noin vko 24-26. Jos aiemmissa raskauksissa ei ole ollut epäilyjä eikä ole sukurasitetta, niin sitä ei testata enää ellei pissanäytteeessä tai muussa huomata kohonneita sokereita. Tyhmää kyllä vähentää käyntejä, etenkin jos olet huolesi ilmaissut myös neuvolassa. Tsemppiä ja kyllä täällä keskustelupalstallakin kanssaodottajat antavat tukea ja kuuntelevat <3 Hiekkasärkällä oli viisaita sanoja (y)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna neuvola 8:15 ja tulokset sokerirasituksesta :) kärsin tällä hetkellä melko pahoista selkävaivoista ja kiireellinen lähete lähti fyssarille mutta mun on varmaan pakko yrittää päästä huomenna hierojalle jos onnistuisi edes jonnekin. Menee niin pahaksi että istumisen jälkeen kun nousen seisomaan, jalat ei välttämättä tottele kivun takia. :(

Meillä muutto aikalailla valmis. Pitäisi vielä vanha asunto loppusiivota ja se siinä! Ihan voittaja fiilis :rolleyes:

Tinnis & Tirris 25+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija

Yhteistyössä