Lokakuun Lapsoset Kesä- Heinäkuussa 2017 ♡

Mammatapaaminen Tampereella

  • Kesäkuu

    Ääniä: 1 25,0%
  • Heinäkuu

    Ääniä: 2 50,0%
  • Elokuu

    Ääniä: 1 25,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    4
  • Kysely suljettu .
Täällä on kaameaa väsymystä ilmassa..liekö univelkaa vai mitä. Hemoglobiini oli viime neuvolassa 118, kun se on yleensä ollut 130----> ( myös ed.raskauksissa) kunpa ei olisi laskenut tuosta vielä :(

Huomasin muuten eilen, että meikäläisen säärikarvat ei ole kasvaneet takaisin edellisen sheivauksen jälkeen (n) hormoonit? Ihan ihme juttuja tapahtuu tässä raskauksessa...

Popsis 25+4
 
mulla ollu vähä parempi mieli,oon nähny nyt parina yönä synnytys unta ja se rakkaus sitä vauvaa kohtaan on ollut jotain käsittämättömän suurta :love: tullu siitä olo että jospa tää tästä sittenkin.

kävin päivystyksessä äitipolilla eilen illalla, ihan tarkastaa kohdun suun kun ollu öisin ihme kipuiluja selässä,tullut ruskeaa vuotoa ja mahaan sattunut. Kaikki ok, paitsi mulla on joku alapää tulehdus...sain jotain puikkoja siihen.Mun suolistosairaus taitaa välillä kipuilla mahassa.
vauva oli kuitenki hyvin kasvanu :love:

rv 22+4
 
Nukkumisasiat hämmentää. Pitikin taas googlettaa. Sen tiedän, että kylkiasento on suositeltu nukkuma-asento. Selällään ei suositella, mutta ei haittaa jos siihen menee (pahaan oloon kyllä herää, jos siitä olisi haittaa, näin sanotaan).

Kylkiasennot alkanu risomaan itseäni, kun on vain kaksi vaihtoehtoa. Kyljet ja muu sivu kipeytyy. Mutta nyt luin netistä, että oikealla kyljelläkään ei saisi nukkua?? Siis vainko vasemmalla saa nukkua? Pystyykö siihen kukaan? Olen äimänä :confused:

Mutta, ensimmäinen kesälomapäivä. Pitkään nukuttu ja Papuska potkuttanut juuri hyvät huomenet. :)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Tyttti ja Papunen 24+6
 
@Tyttti oikeella kylellä nukkumista ei suositella ainakaan raskauden lopulla kun vauva saattaa painaa joihinkin hermoihin (n) vasemmalla nukkuessa sydän vissiin pumppaa paremmin ja tehokkaammin (y)

Itse kyllä nukun sellaisessa asennossa mikä hyvältä tuntuu, tarvis muuten nukkua niin pienessä kolossa et pysyis koko yön sillä vasurilla :LOL: kyllä kroppa ilmoittaa kun jokin ei tunnu hyvältä (y)

@sitruunasuola ihan kuulla että voit paremmin! Lisäksi helpottava kuulla tuosta vuodosta että syy selvisi :rolleyes:

Oon alkanut haaveilemaan että saisin poitsulle jonkun oikeen mahtipontisen etunimen :love: sama koskee tyttöä, tahdon typykällekin oikeen komean etunimen :love:

Ollaan nyt kisun kanssa Porissa, toin kisun vanhemmille hoitoon kun 1. - 2.7 olen miehen kanssa Turussa :rolleyes: ei tarvi murehtia kisulle hoitajaa kun on niin seurallinen tapaus ettei viihdy pätkääkään yksin :cautious:

Reissun jälkeen kun pääsee kotiin niin pesänrakennusvietti pääsee irti :LOL::love:

Hyppsu ja Kurnu tälläerää, 24+3 :love:
 
Heissan. Tää ilma masentaa. Ei jaksa tehdä mitään. Tai sit oon väsynyt vaan juhannuksen Tallinnan reissusta. Huomenna olis kelaneuvola ja siitä sit lähdetään mökkeileen miehen kanssa kahdestaan. Ainoa mikä nyt vähän varjostaa mökkeilyä on kefexin-kuurista alkanut hiiva. Toivotaan et rasva auttaa siihen kun muistan et lääkäri nlassa sanoi et ensisijaisesti muut käyttöön kuin tabletti. Onneksi toi kuuri on sentään auttanut alkuperäiseen vaivaan eli luomityven tulehdukseen. Ens viikolla sit eroon koko luomesta.

@Tyttti kiitos nukkumavinkeistä. Mä nukun muutenki kyljelläni mut hyvä tietää toi vasen. Tosin EA-kursseilta toi pitäis olla tuttu asia :)

Toivotaan sitä aurinkoa kaikille!

Milpin 22+0
 
Huomenta:)!

Täällä poksuu torstaina jo RV 27 ääk:p?! Olo on iso, ja liitoskivut sen kun yltyvät, ja uutena vaivana ovat saapuneet selkäkivut. Aiemmissa raskauksissa - 12 vuotta sitten..- selkävaivoja ei ole ollut. Ikä (38v) tekee ehkä tehtävänsäo_O?

Juhannus meni perheen kanssa mökkeillessä ja kumma kyllä nukuin hyvin koko yön putkeen. Eli on levännyt olo. Samoin nyt kotona huomaan nukkuvani hyvin, kunhan ensin saan vääntäydyttyä sopivaan asentoon, siinä menee joka ilta oma aikansa:rolleyes:.

Eilen maanantaina kävin Hyvinkään sairaalalla labroissa, koska minulla on RH- veriryhmä. Tutkivat on vasta-aineita veressä, jos on niin saan vasta-ainepiikin Ettei elimistöni hylji vauvaa. Aivan ihania laboratorio-tätejä:love:, juttelimme pitkään ja jäi hyvä mieli.

Tänään pakkaan pojat kyytiin ja huristelen Porvooseen serkun ja pikkuserkkujen luo kyläilemään. Mies tekee kovasti töitä juuri nyt joten saa "työrauhan" kun olemme poissa jaloista. Pinnasänkykin on meillä vielä hakematta, kun hän on ollut aikataulullisesti niin ylikuormitettu. Toivottavasti myyjä jaksaa kärsivällisesti odottella hakua, ainakin olen maksanut jo kaiken.

Ostin pehmeän muovisen hoitoalustan, hoitopöytää en aio hommata. Hoitoalustan voi öisin nostaa sängylle ja päivisin kodinhoitohuoneen pöydälle:). Vauvojen hoidosta muistissa minulla on se että vaipat saa kyllä vaihdettua ihan missä vain;)(y). Ostin myös vaunuihin roikkumaan pienen lelun:love:. Voi että miten odotankaan jo pienintä tulokasta, hän on niiiiiiiin rakas ja tärkeä nyt jo!

Tässäpä tätä "omaa napaa" taas kerran, luen teidän muiden kirjoituksia kyllä mutta tässä kirjottamisvaiheessa harvemmin tulee selailtua enää taaksepäin. Ihana lukea että samankaltaisia juttuja käymme kaikki läpi ja tuntuu hyvältä että vaikka täällä ns yksin vietän sairaslomaa/kesää, niin siellä te kaikki palstalaiset olette nettiverkon päässä vertaistukena:).

Ihanaa loppuviikkoa kaikille ja työssäkäyville energiaa töihin&arkeen!

T: Hiekkis&Norppis 26+5
 
Heippa!
Pitkästä aikaa. Ei oo ollut mitään ihmeellistä asiaa ni on jäänyt kirjoittamatta. Lukemassa käyn kuulumisia melkein päivittäin.

Vauva on aktiivinen masussa, nyt liikkeet muuttuneet. Olisiko vähemmän tilaa, ni tuntuu eri tavalla. Suonenvetoja tulee jonkinverran öisin. Muuten ei vaivoja. Ja nukuttua saan hyvin. Syödä ei saa liikaa kerralla, muuten tulee tukala olo.

Kelaan tein hakemukset ja valittiin äitiyspakkaus. Päätös tuli viikossa, lähetetty viikko sitten. Ei oo vielä tullut. Pian varmasti. Tällä viikolla oon menossa verikokeeseen, ku oon Rh-. Mies ja esikoinen on myös, mutta kai tuo tulee tehdä vaikka pitäis melko varma olla, että vauva myös Rh-.

Tänään tuli aika synnytystapa-arvioon, syyskuun 8. klo 9. Onhan tuohon hetki aikaa.

Juhannus oltiin maalla. Saunottiin ja vietettiin aikaa mun vanhempien ja sisarusten perheiden kanssa.

Nerinah ja vauva 25+3
 
Ihanan rauhallisia juhannusrientoja ollut itse kullakin. :)

Tsemppiä muuttorumbaan @Pupsukka vältä liikaa rehkimistä ja painavemmat muille muuttajille :D

@popsis tännekin kelpais kyllä tuollainen harvempi karvojen kasvuväli... Tuntuu että joka kerta saa olla suihkussa höyläämässä. Toivottavasti jaksaa vielä loppukesästäkin sen verran katsoa, ettei villasukissa lähde helmat hulmuten kauppaan vaikka muuten kotona sitten jo olenkin... :LOL:

Omaa napaa... Äpoli seurannassa typykkä voi hyvin, hiukan on siron puoleinen kokoarvion mukaan, mutta kasvaa kuitenkin normaalin rajoissa, joten siltä osin kaiken pitäisi olla ok. :love:
Hb oli noussut ilman lisärautaa, jännittävää kuinka noin voi heilua, mutta hyvä niin. Nyt ollaan taas itselle normaaleissa ylälukemissa. :geek:
Lenkeillä ja välillä muutenkin alkanut tulla kipeitä suppareita, jotka kuitenkin helpottaa levossa ja täydessä levossa ei niitä edes ole (kopkop) vielä ollut. Liitoskipuja ja menkkamaista jomotusta kylläkin. Kohdunkaula oli hiukan lyhentynyt ja pehmennyt, muttei vielä aiheuta toimenpiteitä. Pitäisi vaan vältellä suppareita aiheuttavaa toimintaa... Pitää ottaa lenkit rauhassa ja agility taitaa jäädä nyt miehen harteille/tauolle. :( Mies tosin nauroi, että jos vaan ensin ottaisin rauhassa noi lenkit, enkä leikkisi maratonkävelijää... Hmhm... yhtään en ymmärrä mitä tarkoittaa... :whistle:

Kasa kankaita ja lankoja odottelee myös tekijäänsä, eli jos tässä "lepäilemään" joutuu, niin on ainakin pikkupuuhaa... :)

Tassuttelija ja pikkuinen 26+2 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Kävin kans tosiaan neuvolassa + neuvolalääkärissä tällä viikolla. Häpyluun kivut on sellaisia et epäiltiin iskias ongelmia mut nyt ilmeisesti päädyttiin siihen että häpyluu joka vaivaa. Lääkäriltä tuli aika masentava kommentti että tämä paranee vasta synnytettyä ja tulee pahenemaan kohti laskettua aikaa, eikä usko että palaan töihin. Vähän tuossa mietin et jos itsepäisesti tän saikin jälkeen vaan menee töihin. :ROFLMAO:

Tutkimuksissa Vaavi oli edelleen perätilassa ja pientä huvittuneisuutta aiheutti kun lääkäri tunnustelemalla kokeili asentoa ja mutisi "ei löydy pää, ei löydy pää". Totesikin sitten huvittuneena, että kyllä lapsella varmasti pää on, mutta sitä ei voi tuntea, että lapsi on perätilassa. :D Seuraava aika neuvolaan tulikin jo 2 viikon päähän :eek:

@Pupsukka meilläkin muutto meneillään. Tai no, muutto muuten valmis mutta täytyisi täyttää auto viimeisillä romuilla jotka menee hyötykäyttöasemalle sekä siivota asunto. Tämä tapahtuu sitten tänään tai huomenna. Meille kyllä sanottiin et koko viikonloppu saadaan aikaa koska olen raskaana, mut lupailin vähän että jos saatais aikaisemmin palautettua avaimet

Tinnis & Tirris 26+2
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Jopas on aikaa vierähtänyt edellisestä käynnistä täällä. No tässä on ollut sukulaislapsia kesälomanvietossa ja kaikenlaista muuta menoa päivittäin, ei ole paljoa kerennyt koneella istumaan.

Rakenneultrassakin kävimme parisen viikkoa sitten. Siellä oli kaikki hyvin. Pienen sydämessä tosin oli joku tiivistymä nähtävissä valkoisena pisteenä, mutta se ei kuulemma vaikuta sydämen toimintaan millään tavalla eli ihan normaalia. Sukupuolta ei siis kysytty, kuten tarkoitus oli ;) Tytöltä taas tosin itsestä näytti, kun miehen kanssa kuvaa tihrustettiin ultratessa. Kooltaan oli pikkusta vaille 400g painoinen, pituutta en nyt muista. Hieman pienemmältä viikkojen osalta taas vaikutti, mutta se ei vaikuta laskettuun aikaan.

Mitään valmisteluja ei ole aloitettu, paitsi eilen laitoin äitiysavustus ja -tukihakemukset vetämään. Rahana avustus olisi tulossa jälleen, kuten keskimmäisen aikaan, koska esikoiselta on äitiyspakkaus tallessa ja tosiaan pitäisi kuitenkin ostaa pienempi haalari alkuun, koska se pakkauksen haalari on jotain kokoa 70 ja niitä meillä on ennestään jo kolme erilaista :D ja samoin makuupusseja on ainakin kaksi ja sitä vaatetta. Ostaa sitten sillä rahalla vaatetta lisää, jos sattuu olemaan poika tällä kertaa.

Muutenkin on jotenkin epätodellinen olo vieläkin, vaikka pikkuinen on melkoinen myllääjä ihan pitkin päivää ja yötä. Aina öisinkin kylkeä kääntäessä alkaa pieni elämöimään ja nukkuminen on aika katkonaista. Tietääpähän tosiaan, että kaikki on oletettavasti kunnossa :)

Mullahan laski Hb jo ihan alkuraskaudessa, kuten ennenkin, mutta jatkoi laskua vain rautalisästä huolimatta. Nyt on käytössä Maltofer-tipat, jospa niistä olisi viimein apua. Tabletit ja nestemäinen Floradix -valmiste eivät ole auttaneet. Nyt siis alettiin hoitaa jo raudanpuutosanemiaa nuilla tipoilla, 40 tippaa päivässä.

Minkä merkkistä rautalisää te olette ottaneet?

-pansku- 23+4
 
mulla on ollu ihan järkky väsymys nyt muutamat päivät, ei minuuttiakaan päivästä että oisin pirtee. Kävin mittaa hemoglobiinin ja oli 128.. joten ei sekään voi olla väsymyksen syynä.
Tuleva isukki ilmotti että asianajajankautta kautta kaikki asiat..ei tuu kuulema olee missään tekemisissä vauvan kanssa.
Ihan uskomatonta miten ihminen voi muuttua. Aikuinen mies jolla kaikki asiat hyvin ja ollut muutenkin hyvä/fiksu ihminen niin tekee tämmösen päätöksen.
No näillä mennään...

rv23
 
mulla on ollu ihan järkky väsymys nyt muutamat päivät, ei minuuttiakaan päivästä että oisin pirtee. Kävin mittaa hemoglobiinin ja oli 128.. joten ei sekään voi olla väsymyksen syynä.
Tuleva isukki ilmotti että asianajajankautta kautta kaikki asiat..ei tuu kuulema olee missään tekemisissä vauvan kanssa.
Ihan uskomatonta miten ihminen voi muuttua. Aikuinen mies jolla kaikki asiat hyvin ja ollut muutenkin hyvä/fiksu ihminen niin tekee tämmösen päätöksen.
No näillä mennään...

rv23

Samojen ongelmien ääressä painittu tällä viikolla, tulevan isän mielestä asia on mitä kauhein, jopa verrattavissa maailmanloppuun. Vielä ei ole heittänyt ilmoille tätä asianajaja korttia, mutta kuulemma häneltä vien kaikki koska haluan isyyden tunnustettavan.. ei ole yhtään se sama ihminen jonka opin tuntemaan, no kai se suurimman kriisin hetkellä ihminen paljastaa todellisen luontonsa (n) ja ainut kenelle on omalta puoleltaan tästä asiasta kertonut tähän mennessä on ex-vaimoa :eek: oma perheensä ei siis tiedä ko asiasta mitään ja se onkin eri kätevää näin pienellä paikkakunnalla :unsure:

Mutta jaksamista sulle, ei helppoa, mutta itse lohduttaudun sillä että kasvatan tällä hetkellä jotain todella ainutlaatuisia ja rakkaita ihmisen alkuja sisälläni. :love:

Ebbas- 26+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Heipparallaa

Tayssissa tosiaan kävin noista paastosokereista kun niissä hieman heittoa.
Alkoi metformiini lääke, vauvan painoarvio oli 579g. Ihan normaali ja vastasi viikkoja.
Todella virkeä sikiö siellä potkiskeli.:love:
Istukka oli noussut ylöspäin, eli alatiesynnytys mahdollinen:love:

Voi kurjuus sitruunasuola:cry:paljon voimia

Mietittekö jo tulevaa synnytystä, aika mennyt kyllä tosi nopsaan...kohta meillä nyytit sylissä.

Yritän olla täällä aktiivisemmin kun jään töistä äippälomalle..nyt työ ja lapset vie kaiken ajan...

Ihanaa viikonloppua kaikille, paljon aurinkoa ja iloa päiviinne:)

Terkuin. Enisa rv 24+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Minkä merkkistä rautalisää te olette ottaneet?
Mulla käytössä perus obsidan 100mg, mut sanoivat neuvolassa et jos ei tällä kohene niin jään seuraavalla käynnillä rautatipalle osastolle :whistle:

Ihan uskomatonta miten ihminen voi muuttua. Aikuinen mies jolla kaikki asiat hyvin ja ollut muutenkin hyvä/fiksu ihminen niin tekee tämmösen päätöksen.
Joskus niitä kamalia yllätyksiä mahtuu matkaan.. Toisaalta parempi että lähti heti pois eikä jäänyt odottamaan ja lähtenyt kun vauva-arki olisi käynnissä.. :unsure: asiaan totuttelu on helpompaa nyt :coffee: itse totesin miehelle et jos ei tahdo olla syystä tai toisesta vauvan elämässä mukana, niin ero haetaan ennen syntymää :coffee:

Samojen ongelmien ääressä painittu tällä viikolla, tulevan isän mielestä asia on mitä kauhein, jopa verrattavissa maailmanloppuun. Vielä ei ole heittänyt ilmoille tätä asianajaja korttia, mutta kuulemma häneltä vien kaikki koska haluan isyyden tunnustettavan.
Mulle maailmanloppua tarkoittaa jääminen asuinkaupunkiin vauvan syntymän jälkeen :whistle: haluan mahdollisimman kauas sieltä :LOL: meillä mies vaatii isyyden testaamista, mutta ei voi tajuta sitä, että jotta joku muu voisi olla isä, niin mulla ois pitänyt silloin tammikuussa olla muitakin petikavereita kuin oma mies :unsure: käytös on äärimmäisen loukkaavaa ja joskus tekisi mieli laittaa vauvan tietoihin että isä tuntematon :oops: silloin ei voisi tehdä isyystestiä, mies on yhtä vainoharhainen kuin äitinsäkin.. :LOL:

Mietittekö jo tulevaa synnytystä, aika mennyt kyllä tosi nopsaan...kohta meillä nyytit sylissä.
Minä täällä oon jo vähäsen pohdiskellut :LOL: oon pohdinnoissa päässyt niin pitkälle että haluan lähetteen pelkopolille :cautious: lisäksi mulla ipana.net tiin tulee tieto etten aio imettää :rolleyes: syy tälle on se, että mun nännit eivät tuu kestämään sitä röykyytystä.. ne on aina olleet tosi arat enkä siis tahdo yrittää.. :sleep: aijuu ja seuraavassa neuvolalääkärissä määräävät mulle sitten jotkut lääkkeet millä maidontuotanto loppuisi :rolleyes:

Nyt tarvii keskeyttää, palailen astialle myöhemmin:coffee:

Hyppymassu ja kurnu, 25+1 :love:
 
Nuo on kyllä ikäviä kuvioita. Mutta varmastikin sitten parempi niin, että lähtee nyt eikä vauva-arjessa. En oikein osaa muuta sanoa :unsure: Voi, isyyden epäileminen vakaassa parisuhteessa olisi järjetön loukkaus. Suuttuisin myös todella pahasti, jos moista epältäisiin.

Tänään oli sokerirasitus. Ajattelin, että se on ihan helppo nakki, tältä tuntui ainakin vielä puoli tuntia litkun juonnin jälkeen. Kun eka tunti alkoi lähestyä, niin iski hirveä väsymys ja paha olo. Ei pystynyt edes lehteä lukemaan. Verikokeen jälkeen pääsinkin yhteen huoneeseen pötköttelemään ja odottamaan sitä viimeistä verikokeen ottoa. Labrahoitaja sanoikin heti alussa, että kerro heti jos tulee huono olo, niin pääsen pitkälleen. Se teki kyllä hyvää, jopa nukahdin. On kuulemma yleistä, että paha olo ja väsymys tulee juuri tuossa kohtaa, kun sokeriarvot on ensin noussu ja sitten laskee. Nyt vaan toivon, että arvot olisi hyvät.

Äitiyspakkaus tuli tiistaina, on se ihana :rolleyes::rolleyes:

Tyttti ja Papunen 25+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
@sitruunasuola ja @Ebbas- surullista, että ootte joutuneet tuohon tilanteeseen. Meitä on näköjään niin moneen junaan :( Toivottavasti teillä on hyvät tukijoukot muuten sitten arjessa mukana :) Mä oon jostain kumman syystä ilmeisesti superonnekas. Lapsen isän kanssa ollaan tosi hyvissä väleissä ja viestittelimme yhtenä päivänä taas ja kerroin, mitä olen jo hankkinut lapselle, niin hän sanoi, et jätä jotai hänelleki, ettei mun tarvi yksin kaikkea ostaa. Ei käyny mielessäkää, et se haluis osallistua mitenkää. Oon kuvitellu et lapsen isä haluaa olla se hauska vanhempi, joka on kaikessa mukavassa vaan mukana lapsen elämässä.

Mullla meinaa lähteä ihan lapasesta tuo vaatteiden ostaminen :LOL: Tekis mieli ostaa kaikkea ja paljon.. pitää yrittää pitää järki matkassa, mut ei oo helppoo, ku ne vaatteet on ni söpöjä :love:

Oon ajatellu synnytystä, mutta jostain syystä se ei pelota yhtään. Ihmettelen itekki. Haluisin synnyttää mahdollisimman pystyssä ja omaa kehoa kuunnellen, mutta saa nähdä miten menee :)Mut ollu semmosia jänniä fiiliksiä, et tullu semmonen pakottava tarve saada jo vauva syliin paijattavaksi ja nuuskuteltavaksi. Sillo vähä harmittaa, ettei vauva ole jo täällä. Olis ihana ku sais jo vauvan syliin. Onneks aika on menny tähä saakka ainaki nopeesti ja kohta meillä onki nyytit sylissä niiku @Enisa82 kommentoiki :love::love:

Närästääkö muilla muute? :censored: Mulla joka päivä kauhee närästys ja tuntuu et voimistuu päivä päivältä.

@sitruunasuola mä oon kans ollu tosi väsynyt. Jospa se sulla helpottais (y) Hemoglobiini tosin laskenu 157 -> 118, et ehkä selittää osittain, mut työpäivän jälkeen ei jaksa tehdä yhtään mitää.

Hyvää viikonloppua!

Sinkkumama ja beibi 25+1
 
Sokerirasituksesta, minkä makuinen juoma on teille osunut? Osa kertoo tuolla naamakirjassa vauva 2017 ryhmässä että ois vadelmaa tai colaa :coffee:

Onkohan ihan sekopäistä jos sanon heti alkuunsa et pliis jotakin muuta kuin vadelmaa? Purjoon siitä :cautious: mulla siis vadelma hajuna, makuna, näkynä ja ajatuksena saa voimaan tosi pahoin :sick:

Tosiaan tarvisi varata se rasitus ensikuun puoleen väliin :rolleyes: tuleekohan siitä sanktioo jos sen unohtaa? :cautious:
 
Minun litku oli sitä vadelmaa. Kyllähän se selitti, että mitä kaikkea se sisältää. Kaikenlaistahan siinä oli, enkä oikeastaan kummemmin ajatellut, että maistuiko se oikeasti niin kamalasti vadelmalta? Makealtahan se toki maistui, mutta siinä janossa oisin juonut mitä vaan ja kuinka paljon tahansa. :LOL: Ei ollut pahaa ainakaan minun mielestä (y) Voithan tietty kysyä, että jos sieltä löytyisi jotain muuta makua :)
 
Sokerirasituksessa sain ekalla kerralla vadelman makuista litkua ja se oli ihan fine, kun oli todella kylmää. Toisella kerralla sen kuulemma piti olla vadelmaa, mutta maistui omaan suuhun ihan batterylle tai vastaavalle energiajuomalle ja sitä oli vaikea saada alas.:sick:

@Hyppymassu eikö tuon maidonestolääkkeen saa vasta synnytyksen jälkeen, kun varsinainen maidon tuotanto alkaa vasta istukan irtoamisesta?

Täällä masu on selkeästi "poikamaha", esikoisesta maha pysyi aika piilossa pitkään, mutta nyt on oikein kunnon vauvamasu. Liikkeitä tuntuu päivittäin usein ja se on ihanaa. Olin tässä kipeänä pari päivää ja tietysti myös lapsi on silloin kipeänä, kun itse tarvitsee lepoa:ROFLMAO: Taisin sitten tehdä hieman liikaa myös kotitöitä ja yhtenä iltana iski kamala kipu selkään ja vatsaan ja alkoi jo pelottaa, mutta se meni sitten onneksi ohi. Rasitus selvästi lisää itsellä harjoitussupistuksia, näin oli jo esikoisen raskaudessa. Pitää vain muistaa rauhoittaa välillä.

On ollut ihana hypistellä taas pienen pieniä vaatteita :love: Ja jotenkin toisaalta ihanaa myös, että uudelle tulokkaalle saa ostaa myös uusia vaatteita. Tosin tällä kertaa yritän pitää järjen mukana ostoksissa ja ostaa oikeasti järkeviä ja käytössä toimivia vaatteita. :)

Mama_Red 25+5
 
mulla vaivaa selkäkivut öisin, heräilen niihin pitkin yötä..alaselkä juilii kummasti.
Oon myös miettiny synnytystä, vauva kamojen hankintaa jne. tää ääliö mies vielä pariviikkoa sitten lupas että hommataan kamat lähenpänä synnytystä et hän maksaa ja nyt sit päättikin olla osallistumatta mihinkään. Ky miehil on helppoo..ei tarvii olla raskaana,kärsii kipuja,synnyttää,ottaa vastuuta..voi vaan unohtaa kaiken ilman sen kummempia tunnontuskia.
mietin myös miten kestän synnyttää ilman miestä :unsure: entä jos vauval ei ookkaan kaikki hyvin, miten selviin kaikesta :cry:
hitto että vihaan sitä miestä kun jätti mut yksin tähän tilanteeseen.
Toivottavasti kaikki muut osaatte arvostaa pikkuisten isiä jos ovat hyviä teille :love:
 
Muutto hoidettu ja suurin osa kamoista saatu jo paikoilleen. Vauvan tavaroita yms laiteltu myös ja porukoilla ois meille pinnasänky oottamassa kasaamista :love: Huh, olin kyllä ihan poikki sen päivän jälkee vaikken juurikaan mitään kantanu.. Ihanaa kun on tilaa ja mahtuu olemaan, kyl 33 neliöö ois ollu aivan liia pieni vaik kelasta olivat eri mieltä.. No mut itse säästin takuuvuokran yms, nii niillä ei oo mitään nokan koputtamista asiaan :)

Liikkeitä tuntuu aina välillä, jonkun verran vaimentaa kun istukka edessä :barefoot: Kelan hakemukset laitoin viikko sitten ja päätökset oli tullu torstaina. Nyt vaa odottelen äitiyspakkausta saapuvaksi :giggle::love:

Pupsukka 23+3
 
@Hyppymassu Mulla se oli sitruunaa. Ei mikään mieltä ylentävä maku ollut mut alas sen sai.

Onpa täällä ikäviä käänteitä useilla. Tsemppiä kovasti toivotan!

Huomenna 23+0. Meillä edelleen Mauno liikkuu ja potkii vilkkaasti. Tellervo ottaa rauhallisemmin :)
 
Hei hei facebook, muistin juuri miksi sieltä aikanaan lähdin :unsure: mä olen aika surkea sometöppäilijä..

Nää on näitä hetkiä missä alkaa pohtimaan et miksi tahtoo aina auttaa ja kommentoida vinkkejä mutta toimiikin väärin kun ei muista ensin kysyä muilta (n) anteeksi siis vielä täällä!
 
Täällä 23 viikkoa täynnä. Poikaa lupailivat ultrassa, uskon kun näen itse :sneaky: edellisissä raskauksissa olin varma että ovat poikia vaan tyttöjä meille syntyi :) oireet on kyllä kovin erilaiset tässä raskaudessa ja virtaa löytyy kunhan saan nukkua. Pikkuinen monottaa jatkuvasti alaspäin ja luulen että se saattaa käydä raskaaksi kun päästään lähemmäs synnytystä. Selkä on myös alkanut vaivata, toivottavasti ei mene kovin pahaksi.

Sää on onneksi ollut upea viime päivät (y)
 

Yhteistyössä