Lokakuun Lapsoset Kesä- Heinäkuussa 2017 ♡

Mammatapaaminen Tampereella

  • Kesäkuu

    Ääniä: 1 25,0%
  • Heinäkuu

    Ääniä: 2 50,0%
  • Elokuu

    Ääniä: 1 25,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    4
  • Kysely suljettu .
Ilmoittelen tässä välissä et lokakuisten face ryhmä sulkeutuu, että uusia pyyntöjä ei enää hyväksytä :) ihan vain siksi että rakenneultrat alkaa olee kohta takana ja viimeinen kolmannes lähestyy :eek: tää on käytäntönä ollut muissakin ryhmissä ja päätettiin facessa että aika sulkea ovet. :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Kesäterveiset kaikille:)!

Takana minulla&norpanpoikasella aikas vauhdikas viikko.
Ensin pari päivää Helteisessä Porvoossa sukuloimassa, ja siitä sitten yhden yön "lepotauon" jälkeen Kalajoelle mökille perheen kanssa. Huh. Helteet muuten seurasivat, ja nyt tuntuukin yllättävän ihanalta kun täällä kotona on viileämmät ja sateisemmat säät:ROFLMAO:!

Kiva lukea teidän kaikkien kuulumisia:)! Tsemppiä yksin odottajille, ihmettelen kyllä niitä miehiä jotka jättävät lastansa odottavan naisen yksin. Vaikka eivät seurustelisi tms niin ainakin voisivat olla henkisenä/rahallisena tukena jollakin tavalla. Paljon tsemppiä ja voimia yksin odottaville!

Minulla on huomenna aamulla neuvola,
Nyt eri paikassa kuin normaalisti, ja eri Neuvolantäti myös, kesäaikojen takia. Haluaisin vaihtaa kokonaan tähän neuvolaan sillä pääsisin vaunuilla vauvan kanssa sinne kävellen kotoa. Mitä luulette.. voisiko riittää perusteluksi vaihtoon? Oletteko vaihtaneet neuvolaa tai neuvolantätiä..?

Äitiyspakkaus on saapunut:love:!
Haen sen huomenna sillä tänään olen ihan uupunut kaupunkireissusta, varmaan myös eilinen automatka Suomen halki vie veronsa.
Äitiysrahasta en ole saanut mitään päätöstä,
Saitteko te muut samaan aikaan päätökset?

Masu kasvaa kohinalla ja norpanpoikanen jumppailee terhakkaasti, tuntuisi jo viihtyvän pää alaspäin kun kylkiluita yrittää potkia:X3:. Anoppia näin tänään ja hän silitti masua ja sanoi ihanasti "tämä täällä on vähän myös minun" ja vastasin että niin on:barefoot:. Ihanaa kun vauvalla on ympärillään rakastavia ihmisiä:love:.

Tämmöistä täällä, huomisaamun neuvolaa ja uunissa kypsyvää makaroonilaatikkoa odotellessa:p
-Hiekkis&Norppis 27+4
 
Hei vaan kaikille!

Maija Myöhäinen ilmoittautuisi vielä mukaan faceryhmään, jos se vielä mahdollista on.. :) Uskaltauduin mukaan nyt vasta rakenneultrankin jälkeen. (y)

1.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS

2.10.
Ebbas-/ 25/ ensimmäinen(set)/ TAYS/ tyttölupaukset
Tassuttelija/30/ensimmäinen/tyttölupaus
emilllia/24v/2/K-SKS
Leijonaemo17/30

3.10.
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS/poikalupaus
Katriina82/34/toinen lapsi/KOKS
Hanna-Mari90/27/ensimmäinen/KSks
Tifa/30/toinen/Saksa/tyttölupaus

4.10.
Popsis/35/kolmas/poikalupaus

5.10.
Maaretti82/34/neljäs lapsi/HUS

7.10.
Nerinah/33/toinen/poikaolo

8.10.
Isabella2015/36/neljäs/KPKS
Mama_red/25/toinen/MKS/poikalupaus
Ajatuksissa/27/ensimmäinen

10.10.
Tyttti/27/ensimmäinen/EKKS/selkeä poikalupaus

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen
Sinkkumamatobe/29/ensimmäinen/tyttölupaus

13.10.
Enisa82/34/viides/Tays/tyttölupaus

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP/poikalupaus
Tantara/31/toinen/TYKS

17.10.
Hyppymassu/23/ensimmäinen/TAYS/poikalupaus

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.
Emmiina85/31/ensimmäinen

22.10.
-pansku-/ 29/ kolmas/ OYS

25.10.
Pupsukka/25/ensimmäinen/KOKS/tyttölupaus
Sitruunasuola/kolmas/tyttölupaus

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
Marjuska1/30/ensimmäinen

28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks
Hannne78/38/6./KSks

29.10
Ainia/37/3.lapsi

30.10
Milpin/39/eka ja toka/TAYS/tyttölupaus japoikalupaus

1.11
Innukka/ 39/ 7 lapsi
 
Ilmoittelen tässä välissä et lokakuisten face ryhmä sulkeutuu, että uusia pyyntöjä ei enää hyväksytä :) ihan vain siksi että rakenneultrat alkaa olee kohta takana ja viimeinen kolmannes lähestyy :eek: tää on käytäntönä ollut muissakin ryhmissä ja päätettiin facessa että aika sulkea ovet. :X3:
@Marjuska1 faceryhmä on kuulemma
Täynnä, mutta tänne toki mahtuu kirjoittelemaan :)!
Tervetuloa ja onneksi olkoon lokakuun vauvasta!
T:Hiekkis&Norppis
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Nuutunut hyppsu päivittää;

Voimat ja jaksaminen aivan nollissa, voin pahoin henkisesti ja fyysisesti :unsure: muolkasin ketjun siis kattamaan kahden kuukauden erän, toki jos joku jaksaa niin uuden voi tehdä tälle loppukuulle..

Kävin tosiaan ennen juhannusta nlapsykolla joka vain kohautti olkiaan sanoen että maailmassa on suurempiakin murheita kuin mun ja passitti matkoihin.. tosi lohdullinen loppuodotus.. :cry:

Väliin on alkanut kaduttaa kaikki tämä, en tiedä oliko tää oikea ratkaisu ja kannattaako tää kaikki.. :unsure: haluaisin vaan pois :unsure:

Hyppsu ja kurnu 25+5
 
Maanantaina sokerirasitus - hirvittää jo valmiiksi :cautious: omalla terveysasemalla ois ollut vasta 18.7 alkaen aikoja niin meenkin sitten taysiin :rolleyes: saanpahan sen pois jaloista :cautious:

Lisäksi kuulin että tayssissa annettaisi colaa (tai sen tapaista) siinä litkussa :rolleyes: tekee hiukan siedettävämmäksi ajatuksen..
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Onko teillä muilla ns "levottomat jalat"? Mulla on ilmaantunut kyseinen ilmiö nyt tämän viikon ajan joka yö. Aivan älyttömän inhottava tunne, verrattavissa hampaiden vihlontaan:confused::X3: ihan karseeta yäk!!
Ja siksipä taas valvon täällä yksinäni kun muu perhe kuorsaa tyytyväisenä.
Laitoin Hirudoid fortea ja tukisukat ja nostin jalat keittiönpöydälle, hörpin Jaffaa ja toivon että alkaisi helpottaa:rolleyes:.
Vauva sen sijaan tuntuu porskuttavan iloisena ja tyytyväisenä masussa...:barefoot: huokaus. No hyvä niin.
Kahdessa aiemmassa raskaudessa minulla ei tällaista vaivaa ole ollut ollenkaan.

Yöterveisin: Hiekkis &Norppis 27+6
 
@sitruunasuola Vaikka tilanteeseen olisi päädytty miten ja kuinka kauhealta tuntuukin juuri nyt, niin se ei poista sitä tosiasiaa että sinäkin tarvitset tukea, apua ja läheisyyttä kuten kaikki muutkin odottavat äidit. Toivon todella että sinulla on edes yksi tai kaksi ystävää/läheistä, joiden kanssa pystyt arkielämässä juttelemaan ja heitä näkemään. Lisäksi toivon, että pystyisit saamaan tukea ja neuvoja esim. neuvolasta tuohon isyys-asiaan. Vaikka jossain mielessä tuntuisi hyvältä vaatia elatukset ym. lakiteitse, niin toisaalta siitä voi myös koitua vain enemmän stressiä ja pahaa mieltä sekä sinulle että lapselle. :(

Henk. koht. en arvosta pettämistä keneltäkään osapuolelta, enkä missään tilanteissa, mutta silti haluaisin kaikkia kohdeltavan ihmisinä ja jokaisen saavan tukea elämää mullistavissa tilanteissa. Yksin jäämistä ei varmasti tarvitse lopun elämää pelätä, mutta toki tuollaisesta toipuminen ja ihmisiin luottaminen vie aikansa. Tärkeintä olisi ettet nyt jää odotuksen loppuajaksi ja vauva-aikana yksin ajatustesi kanssa, vaan pystyisit puhumaan esim. kaverin + neuvolan kanssa. Tsemppiä!
 
@sitruunasuola mielestäni kenelläkäön ei ole oikeutta tulla tuomitsemaan sinua. Jokainen elää elämäänsä ja toisten saappaisiin/pään sisään ei pääse tutkimaan, millainen tilanne teillä on ollut. @Tassuttelija kirjoittikin kivasti ja olen aivan samaa mieltä. Toivottavasti saat tukea ja pääset purkamaan ajatuksiasi ystäville tai esimerkiksi neuvolassa. Yksin ei kannata jäädä. Tsemppiä sulle kovasti!!
 
@sitruunasuola yhdyn edellisiin kommentteihin, eli sinun parisuhdeasiasi ovat sinun yksityisasioitasi sekä sinun yksityisiä ratkaisujasi, ei meillä ole oikeutta eikä tarvetta sinua tuomita mitenkään. Mielestäni jokaisella on oikeus omiin ratkaisuihin, eikä niitä tarvitse kenelleekkään selitellä eikä puolustella. Me ihmiset kun emme toisen ihmisen "nahkoihin" pääse, emme mielestäni voi näin ollen toisen puolesta hänen ratkaisujaan tuomitakkaan. Ja kukapa meistä ei olisi elämässään virheitä tai virheratkaisuja tehnyt, eiköhän jokainen.
Toivon että sinulla on tukiverkostoa olemassa, ystäviä, vanhemmat, sukulaisia tai vaikkapa neuvolantäti, joille puhua asioista. Puhuminen helpottaa omaa oloa, jos ei heti niin vähitellen kuitenkin. Tsemppiä ja voimia tuohon sinun tilanteeseen, asiat onneksi aina järjestyvät ajallaan!

Täällä itse puolestani starttaan hyvin nukutun (8tuntia) yön jälkeen työterveyslääkärille, saikku luultavasti jatkuu sillä "raskaustilanne" ei ole parantunut vaan etenee koko ajan:barefoot:.

Laitoin eilen illalla kylmägeeliä jalkoihin, otin imeskeltävän magnesiumtabletin ja otin päivän toisen rauta-annokseni illalla myöhään. Nukuin kuin tukki. Tosin syynä saattoi olla suurimilta osin valtava univelka;).

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua teille kaikille lokamammoille&masuvauvoille:)nautitaan auringosta ja kesästä eiks jep!

Terkuin: Hiekkis&Norppis 28+1
 
kiitos tsemppi viesteistä :love:
tunnen itseni lähinnä hölmöksi kun uskoin sanoihin...ois pitäny uskoo omaan vaistoon kun viimekuukaudet epäilin hirveesti hänen juttuja,tuli olo ettei kaikki ehkä oo niinkuin se sanoo.:unsure:

On mulla perhettä kelle puhua ja neuvolassakin olen puhunu asiasta.Kaikki lähimmät tietää asiasta ja ovat seuranneet tilannetta alusta asti.

Mulla supisteli menkkakipujen kera tänään ekaa kertaa,on tullu aikasemminki supistuksia mutta ollu vaan painon tunnetta....outoa.
onko teillä tuntunu supistukset missään?


Nyt yritän unohtaa kaiken paskan ja keskittyä kaikesta huolimatta tähän muuhun elämään.Pelottaa silti hirveesti jos kaikki ei meekkään hyvin, ja kun ei oo toinen tukemassa missään (n)

rv24+2
 
@sitruunasuola Hyvä kuulla että läheisiä on ja pystyt toivottavasti heidän kanssaan viettämään aikaa nyt ja myös sitten kun vauva syntyy. Voimia ja tsemppiä!

Minulla alkoi supistelemaan rasittavassa liikunnassa juurikin pari viikkoa takaperin. Kipeää puristavaa tunnetta vatsasta ja menkkatyylistäkin vihlontaa alhaalla. Äpolilla tarkistuksessa todettiin kohdunkaulan jo hiukan lyhentyneen ja pehmenneen, mutta muutos aiempaan oli vielä suht pientä. Pyysivät välttämään supistelua aiheuttavaa toimintaa ja jos jatkuu niin uudelleen näytille + mahd. saikulle. Olen ottanut lenkit rauhallisemmin ja nopeatempoiset treenit jättänyt nyt pois. Suppareita on tullut "rauhoittumisen" jälkeen vähemmän ja lähinnä silloin jos touhuaa todella paljon/kiireellä jonain päivinä. Kannattaa siis käydä näytillä jos supparit on kipeitä. :)

@Hiekkasärkkä79 Levottomat jalat ei ole vaivanneet, mutta parina päivänä oon käyttänyt polvimittaisia tukisukkia töissä, jos niillä ja tarpeeksi vettä juomalla voisi ennaltaehkäistä pahinta turvotusta jaloissa. Lisäksi unirytmissä on selkeä muutos, joka toinen yö nukun kuin tukki ja joka toinen pyörin ja valvon. Meillä koirat nukkuu tyytyväisinä, eli yksin saa valvoa jos ei uni tule... :D

Tassuttelija ja Pikkuinen 27+5 :love:
 
@Tassuttelija mä liputan tukisukkien puolesta! :LOL: karmean näköiset mut pääseepä kävelemään ;)

Oltiin tosiaan viikko sitten Turun keskiaikamarkkinoilla, ja kiinnitin huomiota erääseen naiseen.. en muista tarkkaan mutta hänen kävelynsä näytti hyvin tuskaiselta :cautious: kiinnitin huomion järjettömän turvonneisiin jalkoihin :cry: tuntui pahalta..

Kävin myös parturissa, ihanaa kun niska saa ilmaa :love::love: tänään leffaillaan miehen kanssa, huomenna tarvii ottaa iisimmin kun maanantaina on sokerirasitus :rolleyes: wish me luck :LOL:

Hyppymassu ja Sammakko, 26+3 :love:
 
Heissan! Onpas ollut vilkasta keskustelua täällä, hyvä niin!
@Hiekkasärkkä79 Suosittelen magnesiumsitraattia noihin levottomiin jalkoihin. Se on useammalla auttanut.
@sitruunasuola Sä olet todella rohkea kun kerroit mite hommat teillä on mennyt. Hirveästi en luottaisi jos miehestä jotain kuuluu, mutta olishan se hyvä jos pitäis lapsensa edes sit yhteyksiä.
@Hyppymassu Pyydä uutta käyntiä psykalle. Toiselle henkilölle. Ja varaudu et Fimlabilla vaihtuu aine mitä rasituksessa tarjoavat. Laita viestiä niiden sivujen kautta et vadelma ei sulle sovi.

Omaa napaa. Vikat lomapäivät käsillä. Ollut kyl niin mahtava loma että. Näin loppuun tehtiin vielä pieni reissu Hanko-Helsinki-koti-Jyväskylä. Voin sanoa et olen poikki mutta onnellinen. Pääsin ystävien kanssa skoolaamaan lempparibändin jäsenten kanssa niin meidäm tulevia ipanoita kuin vähän jäljessä mun synttäreitä. Ja eilinen keikka ❤ Huh huh! Top 5-keikkoihin heittämällä :) Ti olis kasvu-ultra. Toivottavasti tyypit on kasvaneet vaikka mun paino on pysynyt maltillisena. Viime viikon monikkovalmennuksessa kun oli puhe paljonko ylipainoisellakin pitäisi tulla kiloja. Ja mä oon aika kaukana niistä kilosta! Huomenna 24+0.

Milpin
 
Huh, kiitos kun varoitit @Milpin ! Mun tarvii huomenna paikan päällä sitten kiekaista että tarviin jotain mikä maistuu joltakin mut ei vadelmaa tai saavat siivota oksennukset lattialta :sick: ja pyydän varmaan heti mahollisuutta lepopaikalle, en mä kestä jos joudun sitä litkua kittaamaan muiden katsellessa :sick::sick:
 
Tsempit sokerirasitukseen! Se litku juodaan siellä labrahuoneessa, eli sen puoleen ei huolta :) Mutta kyllä minulle sanottiin, että kerro vaan heti jos tarvitsee päästä lepäilemään. Hyvin ottavat huomioon kyllä. Minulla se lepohetki koitti sitten tunnin kuluttua litkun juonnista, kun olo sitä vaati.
Tulokset sain seuraavana arkipäivänä, kaikki arvot ok.

Perjantaina oli neuvola, hemoglobiini laskenut niin, että lisärauta aloitettu. Tosin tarve vaan joka toinen päivä ja katsotaan miltä sitten seuraavaksi näyttää. Ehkäpä väsymys nyt helpottaa. Alkoi olla taas alkuväsymyksen kaltaista messevää väsymystä.

Mutta kaikki todettiin olevan kuten pitää :) Terveydenhoitaja tunnusteli asentoa, nyt vauva on pää alaspäin. Eli on vaihtanut asuntoa sitten rakenneultran. Sen kaltaista mönkimistä olinkin tuntenut, että asento olisi vaihtunut :)

Papunen liikuskelee kovasti, tuntemukset ovat nykyään vähän toisenlaiset. Varmasti johtuen asennon vaihdoksesta ja kun hän on kuitenkin jo vahvempi ja isompi. Jännää. :)

2 viikkoa vielä kesälomaa. Kyllä ihmisen kelpaa lomalla olla :geek:

Tyttti ja Papunen 26+5
 
Mahtaiskohan ne kaataa sen litkun johonkin mukiin? (n) emmä tiedä pelottaa niin paljon että oksennan kohta :sick::sick: hauskinta on että pelkään eniten sitä ajantappoa :LOL:

Tuohon väsymykseen, mulla on ihan sama juttu :sleep: voisin taas nukkua vaan kellon ympäri.. varmaan johtuu ennestään laskeneesta hempasta :coffee: joudun syömään lisärautaa päivittäin, laihoin tuloksin :unsure:

Jos joku tahtoo pelastaa hyppsun tylsyyskuoleman niin viestiä sa laittaa ;) aika tosiaan 8.50 :) huomenna aamusta neuvola, kuulee sitten tuomion :unsure:
 
Tsemppiä @Hyppymassu sinne rasitukseen, toivottavasti sait jotain muuta kuin vadelmaa. Kyllä se litku ainakin täällä mukiin kaadettiin eikä pullosta juotu. Olihan kirja tai muuta lukemista mukana? :)

Moni tuntuu pitäneen lomia jo nyt kesällä, pitääkö kukaan juuri ennen äitiyslomaa kesälomia ja jatkaa siitä suoraan mammikselle? Olen usein lomaillut elokuun ja niin teen nytkin, parin viikon päästä alkaakin sitten pidempi loma kun jatkan siitä suoraan äitiyslomalle. Aamukammasta jo työkaveri kyseli... Pitäisiköhän sellainen tuunata? :whistle:

Tassuttelija ja Pikkuinen 28+0 :barefoot::love:
 
Heippa!
Odotus sujuu tällä hetkellä rauhallisesti. Vauva on hyvin vilkasliikkeinen. Nytkin kovasti touhuaa mahassa. Yöt saan pääosin nukuttua, mutta jos herään yöllä, vauva kovasti liikkuu silloinkin.

Ensi viikolla on neuvola ja hoidetaan isyyden tunnustaminen. Ihan kiva, että voi tehdä näin ennakkoon.

Esikoinen on ehkä alkanut hieman ymmärtämään, että mitä äitin mahassa kasvaa. Haluaa välillä kurkata masua paidan alta.

Minä vältyn myöskin sokerirasitukselta ellei nyt jotain syytä ilmene. Ekassa raskaudessa kävin ja yllätyin miten helposti se sujui omalta osaltani.

Nerinah sekä vauva 27+2

Aika menee nopeasti :) Mukavia kesäpäiviä teille naiset.
 
Täällä ollaan ensimmäistä päivää kesälomalla, tarkoitus oli pitää viikko lomaa ennen ä-lomaa, mutta työvoimapulan takia lupasin pitää kaikki lomat nyt :D

Tänään oli neuvola ja hemoglobiini oli noussut ilman rautalisiä.Painoa tullut vajaa 3kg ja muutenkin valtakunnassa kaikki hyvin :D. Sf-mitta menee käyrillä keskiarvon alapuolella, joten tää tyyppi ei ilmeisesti ja toivottavasti ainakaan vielä kasvata massaa liikaa. Edellisten kohdalla sf- mitat ovat olleet isompia...tosin ipanan asennostakin se mittatulos riippuu.
 
heips...kävin taas äitipolilla tarkastuksessa koska öisin järkyt selkäkivut. Tuntuu kun tennispallon kokoinen tulipallo syttyis hohkamaan, pitää nousta jalottelemaan ja sit voi jatkaa unia...kohta pariviikkoa ollut tätä ja ei toivoo että loppuis. Kaikki oli masussa kuotenki hyvin,kohdunsuu hyvin kiinni ja vauvelin painoarvio 750g. En tiedä mikä sitten on...sisko puhui jostain s nivelestä. Enää vähäyli 3 kk laskettuun, jotenki ihan uskomatonta :love:

rv 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
heips...kävin taas äitipolilla tarkastuksessa koska öisin järkyt selkäkivut. Tuntuu kun tennispallon kokoinen tulipallo syttyis hohkamaan, pitää nousta jalottelemaan ja sit voi jatkaa unia...kohta pariviikkoa ollut tätä ja ei toivoo että loppuis. Kaikki oli masussa kuotenki hyvin,kohdunsuu hyvin kiinni ja vauvelin painoarvio 750g. En tiedä mikä sitten on...sisko puhui jostain s nivelestä. Enää vähäyli 3 kk laskettuun, jotenki ihan uskomatonta :love:

rv 24+4
Kuten kellonajasta huomaa täällä on vähän samaa vikaa. Herään aina 4-5h sen jälkeen kun olen nukahtanut ja totta kai koska on jo sen verran nukkunut niin olen ihan pirteä. Epäilen et Mä heräilen tuohon selkäkipuun myös. Mulla just päätty 2 viikon sairausloma ja ajattelin et jaksaisin 3 viikkoa tehdä töitä, saas nähdä. @sitruunasuola onko sulla päivisin noita kipuja ja onko sulla tukivyö? Mä sain tukivyön ja totesin et vähän apua mut ei se tätä hommaa pelasta :D

Yöeläimet tinnuli & Tirris 28+0
 

Yhteistyössä