Lokakuun Lapsoset Kesä- Heinäkuussa 2017 ♡

Mammatapaaminen Tampereella

  • Kesäkuu

    Ääniä: 1 25,0%
  • Heinäkuu

    Ääniä: 2 50,0%
  • Elokuu

    Ääniä: 1 25,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    4
  • Kysely suljettu .
Mä kävin eilen neuvolassa ja terkkari totes et kaikki näyttää menevän ihan oppikirjan mukaan :D eli siis ilmeisesti kaikki hyvin. Arvot kunnossa, vaikka hemoglobiini laskenu, mutta vielä ei tarvetta lisäraudalle. Kuluis vaa aika vielä nopeempaa :D en malta odottaa, että pääsisin jo nuuhkimaan omaa vauvaa :love:

Sinkkumama ja beibi 26+5
 
  • Tykkää
Reactions: Milpin
Huomenta:)!

Ihan ekaksi pakko jakaa tämä teidän kanssa, hyvällä ystävällä meni nyt aamulla lapsivedet klo:9 maissa, vaikka huomenna aamulla olisi ollut käynnistys raskaushepatoosin vuoksi. Meneillään hänellä vko 38 joten vauva on tervetullut ja valmis maailmaan:love:!! Olen vain aivan täpinöissäni täällä ja jännitän, sillä eilen juuri näimme ja nyt jo hän on matkalla tositoimiin! Jotenkin liippaa omaa tilannetta tosi läheltä tämä synnytyksen odotus ja käynnistyminen että jännittäessä menee minulla nyt ennen syntymäuutista:barefoot::)! Onko teillä muilla lähipiirissä raskaana olevia ystäviä?

Mukava kuulla että kaikki sokerirasitukseen päätyneet olette selviytyneet hienosti siitä urakasta:p! Pidän peukkuja että tulosket olisivat hyviä!

@Nerinah kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa:) täällä samoin vauhdikkaan oloinen vauva, erityisesti iltaisin ja alkuyöstä hän rakastaa jumppailla yksiössään;). En tiennytkään että isyys tunnustetaan nykyään neuvolassa ja vieläpä ennen vauvan syntymää? Ompa kätevää. Hyvä että asiat muuttuvat ja modernisoituvat tälläki saralla.

@Tyttti mitä rautaa "vedät"? Itselläni tablettimuotoinen rauta ei tehonnut, nyt hörpin Floravital-nimistä nestemäistä valmistetta, 10ml kahdesti päivässä. Seuraava neuvola minulla on 20.7.torstaina, silloin tsekataan sekä HB että saan samalla Anti-D pistoksen sen RH - veriryhmäasian takia.

Esikoisten suhtautumisista on jonkun verran kirjoiteltu:) ja ilmeisesti monella vauvalla isompi sisarus on olemassa aika pienellä ikäerolla? Onkohan kenelläkään mulla tässä meidän porukassa uusperhekuvio kyseessä:)? Meillä tosiaan vauvalla 13-v isosiskopuoli, sekä 12- v ja 10v- isovelipuolet odottamassa häntä. 10-vuotiaan kanssa meillä on iltaisin "leikki" vauvan kanssa;) 10-v painaa masua ja vauva potkaisee takaisin, tätä aina nauramme yhdessä vedet silmissä, niin huvittavaa joka kerta:D:LOL:! 12-v on sanonut että hänestä on kivaa leikkiä pienten 1-3v lasten kanssa, mielellään puuhastelee pienen kanssa kuulemma. 13-v odottaa kuulemma kaveria itselleen, ja olemekin isänsä kanssa vähän rauhoitelleet että pieni vauva ei oikein ole kaveri, vaan pikemminkin hoidettava tapaus. Ikäerona 13v on jo aika paljon, joten kaverisuhde saattaa muodostua heille sitten pikemminkin aikuisiällä:).

Tämmöistä täällä tänään, ja ompa ihanaa kun tämä meidän porukka kirjoittelee näin aktiivisesti, aina yhtä ihana lukea kaikkien kuulumisia:)!

t: Hiekkis&Norppis RV 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Kuten kellonajasta huomaa täällä on vähän samaa vikaa. Herään aina 4-5h sen jälkeen kun olen nukahtanut ja totta kai koska on jo sen verran nukkunut niin olen ihan pirteä. Epäilen et Mä heräilen tuohon selkäkipuun myös. Mulla just päätty 2 viikon sairausloma ja ajattelin et jaksaisin 3 viikkoa tehdä töitä, saas nähdä. @sitruunasuola onko sulla päivisin noita kipuja ja onko sulla tukivyö? Mä sain tukivyön ja totesin et vähän apua mut ei se tätä hommaa pelasta :D

Yöeläimet tinnuli & Tirris 28+0
@Tinnuli mä heräilen myös aamuyöllä, mutta vaivana ollut lähinnä levottomat jalat ja olen aina ottanut samalla yöpalaa vauvan jumppaillessa, sitten takaisin nukkumaan. Silloin tällöin saan täydet yöunet, kun univelkaa kasautunut liikaa.
Selkäkipua minulla ei ole, mutta tukivyö on olemassa ihan vain valtavan masun vuoksi, ainakin viime raskauksissa tukivyö auttoi harkkasuppareiden hillitsemisessä. Nyt vielä odottaa pakkauksessaan, käytän jos tarvetta tulee.
Hyvä sänky ja patja ja tyynyillä vartalon tukeminen voi auttaa selkävaivoihin jonkun verran? Itse tuen vartaloani tyynyvirityksillä ja saan asennon paremmaksi. Ja ehkäpä neuvolasta saisi myös lisäohjeita/apua asiaan..? Tsemppiä!

T:Hiekkis&Norppis
 
Mä kävin eilen neuvolassa ja terkkari totes et kaikki näyttää menevän ihan oppikirjan mukaan :D eli siis ilmeisesti kaikki hyvin. Arvot kunnossa, vaikka hemoglobiini laskenu, mutta vielä ei tarvetta lisäraudalle. Kuluis vaa aika vielä nopeempaa :D en malta odottaa, että pääsisin jo nuuhkimaan omaa vauvaa :love:

Sinkkumama ja beibi 26+5
@Sinkkumamatobe ihana kuulla hyviä neuvolakuulumisia(y)! Minulla myös ensin laski HB vähän ja sitten seuraavalla kerralla se olikin salakavalasti romahtanut 90-100 kieppeille. Nyt yritän sitten saada sen nousuun, kun luulen että tällä hetkellä syömäni rautalisä menee ihan "ylläpitoon" eikä mitään varmaan vielä riitä elimistön tyhjentyneitä rautavarastoja täyttämään. Myös alhaisesta HB:stä johtuva uupumus on iskenyt ihan viiveellä jälkeenpäin, en tuntenut HB laskua silloin kun se on humahtanut alas. Kummallista sinänsä.

T: Hiekkis&Norpanpoikanen
 
@Tinnuli mulla ei oo päivisin ollenkaan sitä tulipallo ongelmaa selässä,selkä on kyl muuten väsyny heti jos kävelen enemmän ku kilsan. Huomaan käveleväni selkä notkolla. Tekis mieli mennä salille tekee selkälihaksii mut en uskalla ku pelkkä kävelyki on jo niin raskasta.
 
@Hiekkasärkkä79 ihana iltaleikki teillä :love:Vedän Obsidan Fe ++. Neuvolassa oli tästä suositus, ja sain mainoksen siitä mukaan. Mutta tietysti kaikki rautavalmisteet oli ok, tuo oli heiltä vain yksi esimerkki. :) Katsotaan, saisiko hb:n laskun pysäytettyä.

Oi jänniä hetkiä ystävälläsi ja sinulla siinä rinnalla :) Minulla yksi ystävä odottaa samaan aikaan, ollaankin välillä kirjoiteltu ja vaihdeltu kuulumisia. Asumme aika kaukana toisistamme, mutta onneksi on whatsapp. :)

Isyyden tunnistus neuvolassa oli kyllä superkätevä juttu, meilläkin se oli viime viikolla. Paperit menee vasta syntymän jälkeen byrokratiaportaassa eteenpäin ja siinä on vielä 1kk kiistämisaikakin :D Mutta paperit meidän osalta nyt kunnossa, hyvä niin.

Selkäkipuja esiintyy nyt päivittäin. Keskiselän yläpuolella. Varmaan siihen käy "mahan kannattaminen". Hyviä selkäliikkeitä raskaana oleville löytyy osoitteesta www.selkakanava.fi . En ole vielä lomatohinoissa kerennyt niitä katsomaan, mutta täytynee perehtyä asap.:)

Ainiin, neuvolassa katsottiin meidänkin käyrää - keskikäyrän yläpuolella jonkun verran kuljetaan, kuten koko ajan tähän mennessä. :)

Tyttti ja Papunen 27+0 (tosiaan n. 3 kk laskettuun, käsittämätöntä :love:)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Aamulla oli neuvola, kaikki arvot oli tosi hyvät :LOL: paasto oli 4.8, 1h 5.0 ja 2h 5.3 (y) ja meikäläinen oli vuorenvarma radista :whistle:

Sain tänään iPana.net tunnukset, muutama kohta aiheuttaa hämmennystä mutta eiköhän siitä selviä :)

Mulla on tällä hetkellä muutamia tuttuja jotka odottaa ja kaksi ystävää :) toinen saa kaksoset elokuussa :love: hänen esikoisensa täytti juhannuksena vuoden :whistle:

Uskoisin toisen tunnistavan itsensä, onneksi on whatsapp :ROFLMAO: hän käy lueskelemassa meitä lokakuisia täällä :oops: mutta hän on mulle tosi tärkeä ystävä :)

Tänään olen pessyt vauvan lakanoita ja harsoja :love: niistä tuli niiiin pehmoisia :love::love:

Nyt ryhdyn viikkailutouhuihin, vaunupussit henkareissa kaappiin :love: pimahdan pian :love:

Hyppymassu ja Sammakko, 26+5 :love:
 
Mulla oli tänää sokerirasituskoe ja must se litku oli aika kamalaa. Sain sen juotua suht nopeasti ja hoitaja vielä hoputti lisää siinä vieressä koko ajan, nopeempaa jos oisin juonu nii ois varmaa laatta lentäny. :sick: Eka tunti oli iha kamala, meinas taju lähtä ja oksetti jatkuvasti, oisin voinu oksentaa sen koko litkun ulos. Kävin pitkäksee nii sain pidettyy sen sisällä. Mies tuli onneks loppuajaks seuraks :giggle: Huomenna sit kyselemää tuloksia. Jänskättää!

Muuten valtakunnassa kaikki suht ok, alaselkä oikeelta puolelta ruvennu kipuilemaa ja nykysin en pysty nukkumaa jos en oo laittanu parii tyynyä jalkojen alle. Lonkkasärky on nimittäin iha järkyttävää.. :unsure::( Välillä unissani potkin tyynyt alas ja heräänki sit siihe kauheesee lonkkasärkyy..

Pupsukka 24+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Pupsukka onneks se litku on toivottavasti tältä erää juotu :unsure:

Mulla on ruvennut lonkat ja nivelet särkemään kovasti.. en oikeen tiedä, että mikä auttaisi kun kaikki tekee kipeää:confused: korotus, tyyny polvien välissä.. eikä ees auta :(

Ainakin voidaan sanoa et ei, raskaus ei oo aina niin ihanaa ;) en tiedä tahdonko uudelleen tätä kokea, mut uskon että viiden vuoden sisällä oon taas pieniin päin, jään kaipaamaan pientä möyrijää potkimassa masua :love:
 
Ihania uutisia :)!! Hyvä ystäväni sai tänä aamuna klo 5 aikaan esikoisensa, 7h synnyttelyn jälkeen, ja pieni reipas tyttö tuli:love:!! Olen niin onnellinen hänen puolestaan! Ehkä poksahdan kohta..:p:LOL:!

Itse puolestani valvoin taas viime yönä 24-02 ja aamulla 8 kun heräilin, olin tosi väsynyt. Norpanpoikasta masussa ei kyllä väsytä:barefoot: hän vaikuttaa oikeinkin reippaalta..

Ihanaa vauvakeskiviikkoa kaikille:)!

T:Hiekkis&Norppis 28 + 6
 
Ihana kuulla hyviä vauvauutisia @Hiekkasärkkä79 .:love:

Mulla olis semmosta kysyttävää, et onko joku teistä saanut jo kelasta päätöksen vanhempainrahasta? Siellähä lukee et se käsittelyaika noin 4 viikkoa. Mulla tänään just menny 4 viikkoa, eikä oo päätöstä tullu. Hermostuttaa, ku epäilen et joudun alkaa kelan kans vääntämää siitä summasta kuiteski :confused: Ne joulle tullu päätös, ni kaua meni siitä hakemuksen tekemisestä? :)

Sinkkumama ja beibi 26+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Minäkään en ole saanut päätöstä, vaikka tuo 4 viikkoa on paukkunut jo aikaa sitten. Käsittääkseni päätös saattaa tulla vasta joskus syksyllä?

Ainakin minun tapauksessa, jossa haluan että 6 kk tulot tarkistetaan. Ja nehän katsotaan vasta sitten syksyllä, että tulee oikeasti katsottua ne viimeiset 6 kk. Eli tämän vuoksi ei ole voinut tulla päätöstäkään. En osaa sanoa sitten tilanteesta, jossa katsotaan niitä vuoden 2015 tuloja?
 
Meillä palkkis laittaa 6kk palkkatiedot vasta elokuussa kelaan, joten päätös tulee vasta elo-syyskuussa. Joutuu siis vielä jännäilemään mitä sieltä kuuluu.

Ihania vauvauutisia @Hiekkasärkkä79 :) Minullakin on muutama kaveri juuri saanut lapsen ja yksi saa vähän minun jälkeeni. Vauvoja siis riittää, toivon vain että meillä kaikilla menisi loppuun asti kaikki hyvin ja saataisiin nyytit syliin :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Aika jännä, minäkin hain kaikki samassa, mutta päätöksen sain vain äitiysavustuksesta. Äitiyspakkauskin on ollut minulla jo yli 2 viikkoa. Mitään muita päätöksiä ei ole kuulunut, ja minulle on kerrottu että päätös voi tulla vasta syksyllä?

Käsittääkseni he ainakin syksyllä vielä tarkistaa työnantajalta ne 6 kk tulot siinä tuoreessa tilanteessa, jos niihin on tullut muutoksia.
 
Aika jännä, minäkin hain kaikki samassa, mutta päätöksen sain vain äitiysavustuksesta. Äitiyspakkauskin on ollut minulla jo yli 2 viikkoa. Mitään muita päätöksiä ei ole kuulunut, ja minulle on kerrottu että päätös voi tulla vasta syksyllä?

Käsittääkseni he ainakin syksyllä vielä tarkistaa työnantajalta ne 6 kk tulot siinä tuoreessa tilanteessa, jos niihin on tullut muutoksia.
@Tyttti sama täällä.
Äitiyspakkaus tuli nopeasti, sen sijaan äitiysrahasta en ole saanut päätöstä, odottelen vain. Kenties Kelassa pyörivät kesälomat ja paperit seisovat jonkun pöydällä odottamassa..o_O? Jos elokuun alkuun mennessä ei kuulu mitään soitan Kelaan.

T:Hiekkis
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
@Tyttti Juurikin näin, eli päätös tulee vasta kun ovat tarkistaneet palkkatiedot 6kk äitiysloman alusta taaksepäin. Eivät siis katso 6kk hakemuksesta taaksepäin vaan älomasta. Jos siis on pyytänyt tarkistusta 6kk mukaan. Itsekin kyllä meinasin perään soitella jos ei elokuussa mitään kuulu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Mä hain iha 2015 vuoden verotietojen mukaa sitä rahaa. Mut piti perua jo myönnetty opintotuki, ni se saattaa vaikuttaa, että kestää. Mut siitä perumisesta on kyllä tullu päätös jo :D mut hyvä ku muitaki samassa tilanteessa, ni ei varmaa oo sit virhettä munkaa kohdalla tapahtunu..siis et olis vaa unohtunu käsitellä. Täytyy sit alkaa elokuussa soittelee, jos ei sitä ennen kuulu mitään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Meikäläinen haki kaikki ne kelajutut samalla kertaa, ekana päätöksenä sain äp:n jonka jo olenkin hakenut, pian sen jälkeen tuli äitiysavustus, lapsilisä ja joku muu päätös :coffee: voikohan se vaikuttaa että oon työttömänä ollut kelan rahoilla ettei oo paljoa tarkistettavaa? :coffee:

Hyppymassu ja Sammakko, 27+1 :love:

(Mies syntyi vko 37+2, hyvällä tuurilla 10 vko ja 1 päivä enää :love::love:)
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Heipparallaa

Täällä supistelut alkaneet ja olen ollut Sairaslomalla näiden takia.
Kävimme myös Tayssissa koska supistelut olivat sen verran kipeitä, kohdunkaula oli jo lyhentynyt ja paikat pehmenneet sormelle auki.
Sitä tää teettää kun on monta synnytystä jo takana, paikat aukeaa ennen aikojaan :(
Vauvalla kaikki hyvin:love: hyvin energinen tapaus ja potkut jo lujia.

Kyllä tässä synnytys käy jo väkisin mielessä

Ostettiin Pinnasänky, vaunut ja hoitopöytä.
Vaatteita oon huudellut huuto.netistä.

Terkuin, Enisa ja tyttö rv 26+6 huomenna poks poks
 
Huomenta:)!

Mökkiviikonloppu takanapäin miehen ja masuvauvan sekä koirien kanssa. Kyllähän minulla meno on hidastunut kieltämättä, ja pakko hidastellakkin ettei supistele niin kovasti. Samoin liitoskivut ovat aika viheliäisiä, ne tuskin helpottavat ennen synnytystäo_O.
Mutta perusvointi on onneksi hyvä! Vauva on hyvinkin vilkkaan oloinen:p ja potkut tuntuvat vahvistuvan päivä päivältä..

Tänään käyn varmaan ostamassa pari äitiys&imetys t-paitaa H&M:ltä, kun mikään ei enää mahdu päälle. Onko teillä muilla imetysvaatteita hankittuna?

Pesukone pyörittää tälläkin hetkellä vauvan vaatteita;) niitä alkaa olla ihan mukavasti. Anoppi ompeli siskonsa kanssa vauvalle lakanoita viime viikonloppuna tuli kyllä tarpeeseen. Täytyy ostaa myös pari muovitettua lakanaa, olen kaikki antanut pois kahden vanhemman lapsen kasvettua isommiksi. Ja myös meidän parisänkyyn hommaan varmaan pari vaihtolakanaa lisää, niitä kun saattaa jatkossa mennä välillä useampi yhdessä yössä pyykkiin.

Myös kantoreppu hakusessa vauvalle. Vanhemmilla lapsillani sellainen oli ja tykkäsin sen käytöstä. Oli kätevä.

Nyt koirat pissalenkille ja sitten kaupungille, ihanaa alkavaa viikkoa koko lokakuisten porukalle&masuvauvoille:)!

T: Hiekkis 29+4
 
Huomenia ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)

@Enisa82 Kuulostaa hurjalta, että paikat aukeaa noinkin paljon, täällä taisi olla muutama muukin odottaja, jotka on samasta syystä levossa/sairaslomalla loppuajan. Toivottavasti pieni pysyy vielä useamman viikon kasvamassa siellä. Itselläni oli kesäkuun tarkistuksessa "vain" paikat pehmenneet ja hiukan kohdun kaula lyhentynyt, joten en valita omasta raskaamman liikunnan kiellostani. Supistuksia tulee edelleen jos liikaa touhuaa, mutta levossa/rauhoittuessa loppuvat. :barefoot:

Onkos aiemminkin raskaana olleilla/useamman lapsen saaneilla jokin käsitys mikä on normaalimäärä liikettä/energinen tapaus masussa? Tuntuu, että vauvan liikkeet ovat hyvin jaksottaisia, tuntuvat tosi hyvin silloin kun tuntuu ja "sarjatulella" pikkuinen tykittää alaspäin (perätilassa). Virtsarakko ja kohdun pohja on kovilla etenkin lenkillä... :D Mutta päivittäin on myös ajankohtia jolloin ei välttämättä tunnu mitään, ellei sitten supistele. Onkohan ne sitten niitä vauvan lepohetkiä ja ihan normaalia? Nlassa ja äpolilla ovat vain kysyneet että liikkeet tuntuu päivittäin ja tuntuuhan ne. :love:

Päänsärky on palannut alkuraskauden jälkeen, mutta saattaa johtua niskajumistakin. Varmuudeksi mittailen verenpainetta nyt päivittäin, ettei päänsärky ole viite raskausmyrkytyksestä. Toistaiseksi paineet on pysyneet normaalitasolla.

Hankintoja on tehty jonkin verran ja kodin kunnostusta jatkettu oman kunnon mukaan. Käytetyt emmaljungat hankittiin jo olemassa olevien citykärryjen kaveriksi. Emmaljungat tuntuvat vielä hiukan tukevammilta mm. metsälenkeillä kuin aiemmat, ja kun kerran todella edullisesti sai. :whistle: Ilmaiseksi saatu pinnasänky meni sitten kuitenkin vaihtoon. Osa kiinnitystarpeista puuttui, eikä vanhan pinnan mekanismit toimi ilman ko. paloja. Rautakauppa ei tässä asiassa auttanut, joten katse uudelleen Torin suuntaan ja edullista pinnaa etsimään.

Pikkuaskarteluja ja ompeluksia on aloiteltu, eli työn alla on käytettynä hankittuun baby björn sitteriin uusi päällinen ja unipesä. Suuri Käsityö-lehdessä 2/2016 oli unipesään hyvänoloinen ohje, joten sitä mukaellen koitan ompelukonetta ajella. Sitterin kaavoja hahmottelin vanhan päällisen pohjalta.

Tulipahan kilometripostaus, mutta ei muuta kuin ihanaa viikon alkua kaikille! :)

Tassuttelija ja Pikkuinen 29+0 (pokspoks) :love::barefoot:
 
@Hiekkasärkkä79 H&M alesta tuli ostettua pari imetyspaitaa ja aiemmin olin jo hommannut imetysliivejä. Oma rintavarustus ei ole kasvanut niin huikeasti, että olisi vielä kaikki liivit menneet uusiksi, joten näillä muutamilla koitan selvitä alkuun. Rinnat kyllä erittää jo jotain nestettä, sillä liiveihin tulee tahroja etenkin iltaisin. Olisikos sekin sitten merkki maitotehtaan käynnistelystä, toivottavasti, sillä olen haaveillut näin ensikertalaisenakin täysimetyksestä. :)
 

Yhteistyössä