Lokakuun Lapsoset Kesä- Heinäkuussa 2017 ♡

Mammatapaaminen Tampereella

  • Kesäkuu

    Ääniä: 1 25,0%
  • Heinäkuu

    Ääniä: 2 50,0%
  • Elokuu

    Ääniä: 1 25,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    4
  • Kysely suljettu .
Hei kaikki! :)

Tammi - Maalis
Https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset.2486731/
Huhtikuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-huhtikuussa-2017.2489089/
Toukokuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-toukokuussa-2017.2490190/

Facebook ryhmä on suljettu 2.7. Alkaen eli uusia jäseniä ei tähän ryhmään enää oteta :)

Ja alle laitan uusimman listan lasketuista ajoista :) jos joukkoon tulee uusia mammoja tai tietoihin tulee päivityksiä, niin ilmoittakaa punaisella muutokset :)

Punaisen värin saa pisarasta valittua.

1.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS

2.10.
Ebbas-/ 25/ ensimmäinen(set)/ TAYS/ tyttölupaukset
Tassuttelija/30/ensimmäinen/tyttölupaus
emilllia/24v/2/K-SKS
Leijonaemo17/30

3.10.
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS/poikalupaus
Katriina82/34/toinen lapsi/KOKS
Hanna-Mari90/27/ensimmäinen/KSks
Tifa/30/toinen/Saksa/tyttölupaus

4.10.
Popsis/35/kolmas/poikalupaus

5.10.
Maaretti82/34/neljäs lapsi/HUS

7.10.
Nerinah/33/toinen/poikaolo

8.10.
Isabella2015/36/neljäs/KPKS
Mama_red/25/toinen/MKS/poikalupaus
Ajatuksissa/27/ensimmäinen

10.10.
Tyttti/27/ensimmäinen/EKKS/selkeä poikalupaus

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen
Sinkkumamatobe/29/ensimmäinen/tyttölupaus

13.10.
Enisa82/34/viides/Tays/tyttölupaus

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP/poikalupaus
Tantara/31/toinen/TYKS

17.10.
Hyppymassu/23/ensimmäinen/TAYS/poikalupaus

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.
Emmiina85/31/ensimmäinen

22.10.
-pansku-/ 29/ kolmas/ OYS

25.10.
Pupsukka/25/ensimmäinen/KOKS/tyttölupaus
Sitruunasuola/kolmas/tyttölupaus

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
Marjuska1/30/ensimmäinen

28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks
Hannne78/38/6./KSks

29.10
Ainia/37/3.lapsi

30.10
Milpin/39/eka ja toka/TAYS/tyttölupaus ja poikalupaus

1.11
Innukka/ 39/ 7 lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos hyppymassu:love::love:
 
Kiitos Hyppymassu taas uuden ketjun teosta :)

Sitten päivän "uutisiin", Evira oli lisännyt kieltolistalleen siemenet (esim. auringonkukka+pellava), saattavat sisältää raskasmetalleja?

Ja näin ekakertalaiselle tuli puun takaa (raskaus) omegojen haitat synnytystä ajatellen = ohentaa verta ja lisää verenvuotoriskiä erityisesti leikkaukseen joutuville. :eek: Hiukan pelästyin kun muutenkin meinasivat hyytymistekijöitä tutkia loppuraskaudessa... :( Vauvan kehitykselle noiden pitäisi kuitenkin olla vain hyväksi. o_O

Muuten kaikki hyvin ja viikonloppukin alkamassa :) Sää on kamala, mutta ei anneta sen haitata menoa, mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Tassuttelija ja Pikkuinen 22+4:love:
 
Jostain luin, että nuo siemenet eivät haittaa leivässä ja tällaisissa tuotteissa (y)
Niitähän on tosiaan tungettu vaikka minne.

Ja mitä tulee omegaan, sehän on erittäin suositeltavaa, mutta täytyy vaan jättää pois viikolla 36. Tuo poisjättö tuolla viikolla on ihan kirjattu neuvolakorttiini :) Eli "haitat" kerkeää poistumaan kyllä. Eiköhän tuo viikko 36 ole laskettu niinkin, että jos sattuisi syntymään aiemmin. Uskoisin siis sen olevan sopiva viikko :)

Sateista mutta kivaa viikonloppua kaikille!

Tyttti ja Papunen 21+3
 
@Tyttti hyvä että on huomioitu ja huomattu kertoa hyvissä ajoin. Minulle ei kerrottu (enkä ollut osannut itse tällaista selvittää). Neuvolakorttiin on kyllä merkitty että syön raskausvitamiinia ja omegaa, muttei sitä ettei niitä saisi enää loppuun asti syödä. Harmittaa kun kuitenkin tuosta verenhyytymisasiasta ollut siellä puhetta, mutta tätä ei ole huomioitu. :(
Muoks. Minulla ei ole siis todettu verenvuototautia, mutta sitä on tutkittu aikoinaan ja loppuraskaudessa tarkistetaan vielä hyytymistekijät.
 
Viimeksi muokattu:
mä käyn päivittäin lueskelemassa täällä vaikkei tuu kauheesti kirjoteltuu...oon jumittunu tähän tilaan,ootan vaan sitä ultraa :rolleyes:.
maha on tosiaan popsahtanu kunnolla esiin,aina hetken osaan siitä iloita ja sit rupeenki panikoimaan et onko kaik hyvin,meneekö kaikki hyvin,mitä jos mitäs,pyörii kaikenmaailman kysymykset mielessä...osaanko rakastaa,hoitaa,olla hyvä äiti vauvalle,pärjäänkö rahallisesti jne..en oo ees nähny vauvoja aikoihin :whistle: huiiiiiii

en vaan voi vielkään tajuta että on vauva tulossa vaikka on jo maha :love:
:love::love:

rv 19+1
 
@sitruunasuola , ihanaa että painit samoissa ajatuksissa, mulla vaan lisänä siihen, et osaanko mä olla äiti? Mitä jos mä en osaa? Pärjäänkö mä? Mitä muut ajattelee? Mktä jos en pärjää, viedäänkö lapsi pois? Mitä jos lapsi menee rikki? Mitä jos pudotan sen kömpelyyksissäni? Osaanko mä kasvattaa lapsen oikein? Pystynkö mä suojelemaan sitä pientä kääröä kun en kunnolla pysty itseenikään?

Ja tuntuu et ei ole ketään joka välittäisi tai ketään kelle puhua :unsure:

@Tassuttelija ei tullut mieleenkään että valmistujaiset on tänään/eilen :cautious: oikeesti, ei sarkasmia :LOL: huomaa et oon työttömänä sohvaperunana jolla ei oo ketään valmistuvaa lähipiirissä :rolleyes::LOL::LOL:
 
Mulla kans tuota Omegaa pyydettiin vähentämään tuolla rv 15 kun alko tulla mustelmia ilman et olisin kolauttanut minnekään :unsure: sanoivat sillon et juu omega vähän ohentaa verta, et ota sittenkin 1 tablettiin kahden sijaan. Oon sit sillä mennyt ja hb noussut ja ei oo mustelmia tullut :D

Täällä tosiaan pakkaustouhuissa. Sain miehen lopultakin tajuamaan että tässä asunnossa ei pärjätä koska ei ole hissiä ja vaunuja ei saa rappukäytävään alakertaan. Plus sit täytyy viedä koiraa samalla. Vuokrattiin sitten neliö, vaikka kolmiota etsittiin, mutta sattu löytyy kolmion hinnalla neliö ja oon aivan täpinöissäni et saadaan vierashuone (lue: vauva nro 2 huone kun sen aika on :love:). :LOL:

Meillä tosiaan oli toi ru viikko sitten ja poikalupausta sieltä tuli niinkuin kävin mainitsemassa. Meille sanottiin et pikkunen on tiukasti perätilassa eikä suostunut liikkumaan sieltä minnekään. Tästä johtuen en ole kunnolla aikaisemmin liikkeitä siis tuntenutkaan ja kaiken kunniaksi istukka sijaitsee vielä etuseinämällä :X3: nytkin tuntuu että tää tyyppi monottaa tuonne kohdunsuulle. Mies sai pari päivää sitten tuntea ekat potkut ihan tuolta alavatsalta mistä ultrailtiin sillon ihan ekoja ekoja rv 7 sairaalassa. saisi nyt alkaa viihtymään jotenkin muutoinkin päin :ROFLMAO:

Tinnuli & Tirris 22+4
 
21+0 poksuu täällä tänään!
Rakenneultra 3 päivän päästä!

Flunssassa oltu reilu viikko ja nyt parina päivänä jatkuvasta yskimisestä johtuen alkanut supisteleen kovemmin yskiessä sekä välillä suuremmassa rasituksessakin. Päivystyksessä sitten kävin illalla kun esikoisen keskosuuden ja hänen raskauden supistusten vuoksi on painotettu useasti että herkästi näytille jos alkaa supisteleen. Paikat kiinni onneksi, pitää toivoa nyt että supistelutkin loppuisi kun saa flunssan ohitse.
Kova potkiskelija tuolla mahassa kyllä on, potkuja tuntuu ihan ympäri vuorokauden tosi tiheästi ja jo niin voimakkaasti että iho värähtelee ajoittain potkuista.

4pvän sairaslomalla nyt siis(vaikkakin kesälomalla), pitää pyytää äippäpolilta lisää aaikkua ensi viikolla sitten jos supistelut jatkuu niin saa lomasairastelun omavastuuosuuden täyteen ja lomapäiviä säästöönkin.
 
@spoke täälläkin osa potkuista on niin voimakkaita, että läpi asti näkyy :love: vaikka kipeäähän se tekee :)

Se on sen arvoista, odotusta jäljellä enää reilu 4 kk ja sitten on jäljellä lapsosen loppuelämä :love: meillä pieni jää varmaan viimeiseksi, oon ajoittain huonossa hapessa ollut tänä aikana :(

Ru torstaina (y)

Hyppsu sekä kurnu, 21+3 kai? :LOL:
 
@spoke täälläkin osa potkuista on niin voimakkaita, että läpi asti näkyy :love: vaikka kipeäähän se tekee :)

Se on sen arvoista, odotusta jäljellä enää reilu 4 kk ja sitten on jäljellä lapsosen loppuelämä :love: meillä pieni jää varmaan viimeiseksi, oon ajoittain huonossa hapessa ollut tänä aikana :(

Ru torstaina (y)

Hyppsu sekä kurnu, 21+3 kai? :LOL:

Miks oot huonossa hapessa? Onko siis ollu kipuja vai ahistaako raskaus muuten vaan?
 
Kyllähän tää ahdistaa aikalailla :unsure:

On tosi itsekästä ajatella, että oisin halunnut olla vielä "lapsi" olla sellainen vastuuttomampi aikuinen kun ei ole vastuussa kuin itsestään :cautious:

Nyt tarvii kasvaa niin nopeasti ulos lapsuudesta, tottua ajatukseen että joo o, tulin raskaaksi miehelle jota rakastan ja joka on elämänkumppanini, mutta silti ainakin äidin näkökulmasta lapsuus on ohi :unsure:

Mitäs jatkossa? Vauvakuume on ollut vuosia muttei sitä koskaan ajatellut loppuun asti, että ihminen on noin 80 vuotiaasta elämästään vauva vain muutamia kuukausia kun alkaa oppiminen :unsure:

Oonko mä varmasti valmis siihen, että seuraavat ainakin 18 vuotta huolehdin rinnallani omaa, rakasta lastani ja nään kun hän kasvaa? Oonko aikanaan valmis päästämään irti?

Murehdin hirveästi etukäteen.. lisäksi mä pelkään kauheasti että kestääkö miehen pää kaikkea tulevaa - että häipyykö hän jos ei jaksakaan öisin ja muulloinkin itkevää, valvottavaa lasta? :unsure:

Hirveästi huolia ja murheita mutten kehtaa puhua niistä kun en tahdo vaivata ketään (n) tuntuu kovasti siltä että ihmiset kyllästyy samojen asioiden läpikäyntiin :unsure:
 
@Hyppymassu

mulla on ihan samoja ajatuksia vaikka ennestään on jo kaksi lasta,ne tosin on jo sen verran isoja ettei mitään vauva kamaa oo ollu aikoihin kämpässä. Mut joo kaikki pelottaa ihan hulluna ja jotenki kummasti mun itseluottamus on tipotiessään...sillon parikymppisenä kun sain muksut niin ei oikeesti käyny ees mielessä ettenkö osais hoitaa tai pärjäis..raha tai oma jaksaminen ei sillon huolettanu ollenkaan.

Nyt lähinnä nään itteni tukka rasvasena ja väsyneenä,elämänilottomana työntämässä vaunuja,toivottavasti en saa mitään synnytysmasennuksia...mietin siis kaikkea mahdollista paskaa.
pelkään että jos vauva ei ookkaan terve,tai jos itelle sattuu jotain,tai jos synnytyksessä repee jokupaikka niin pahasti että menee pidätyskyky tai tunto koko alapäästä,eikä voi enää ikinä nauttii ees seksistä...näitä huolia on miljoona.

Itekkään en voi puhua oikeen kellekkään ja tännekkin mietin kirjottaa koska muut on niin innoissaan omistaan,että jos pilaan fiilistä.
Mun kaikki kaverit on hävinny,en oo ikinä ollu näin yksinäinen..
mun facebookissa on muutamia jotka odottaa lasta ja voi että ,ne ei ikinä valita mistään,ne on elämäsä onnellisimpia.
Kateeks käy,miks ei ite osaa nauttii ja miks musta on tullu tämmönen elämän pelkuri??!

no tässäpä tätä valitusta taas hetkeks (y)
pitäs vaan keksii kauheesti kaikkee puuhaa ettei kerkeis miettii liikaa..mut tsemppii meille :)

lainaten mauno koiviston mietelausetta
-"Ellemme varmuudella tiedä kuinka tulee käymään,olettakaamme,että kaikki käy hyvin"

:love:
 
@sitruunasuola onneksi mulla on mun vanhemmat jotka ovat jo sen mullekin sanoneet, että jos voimat uhkaavat loppua ja oma jaksaminen on äärirajoilla, voin hetkeksi pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä vauvan kanssa kotiin, siellä on apukäsiä jotka auttavat ja saan levätä :cry:

Se hiukan helpottaa, mutta en tahtoisi mennä sinne kun mun siskot eivät käsitä mitä käyn läpi, vähättelevät vaan jos tahdon äidin kanssa puhua :unsure:..

Eivät oikeen käsitä mitä käyn nyt läpi..
 
Hei!

Taidan hypätä tässä vaiheessa keskusteluun mukaan :). Odotan kolmatta, ikää on jo. Olen seuraillut keskustelua sen alusta asti mutta piti keräillä rohkeutta liittyä mukaan.

@Hyppymassu ja @sitruunasuola mulla on ihan samoja fiiliksiä kuin teillä vaikka kolmatta odotan ja isommat lapset ei vielä kovin isoja ole. Pitäisi siis muistaa hyvin miten raskaus etenee ja minkälaisia haasteita vauva-aika tuo mukanaan. Mutta ei... Paljon olen lukenut ja saanut teiltä tsemppiä :) Luulen että nuo epävarmuuden tunteet johtuu ainakin osaksi hormoneista. Itse olen ollut tässä raskaudessa hirveän herkkä ja kiukutellut tosi paljon. Normaalisti käyttäydyn mielestäni kypsemmin :rolleyes:

Kaikki ne epätoivon fiiliksetkin on kuitenkin aitoja ja ne on hyvä käsitellä jos jää pitemmäksi aikaa vaivaamaan. Millainen neuvola teillä on? Siellä olen jutellut näistä aika avoimesti ja tosi hyvin saanut tukea ja ihan käytännön neuvoja.

Niin ja omat tiedot : Ainia/3.lapsi/LA 29.10.
 
@Ainia
Täällä ainakin on neuvola touhu muuttunut ihan täysin, ennen sai paljon henkilökohtasempaa palvelua mutta nyt voi olla vaikka jokakerta uusi henkilökunta vastassa. Tuntuu että käyntejäkin oli ennen paljon useemmin, nyt oon käyny 2 kertaa ja raskaus puolessavälissä. Tääl ei pysty ees soittamaan omaan neuvolaan, vaan se menee vaihteeseen mistä erikseen varataan soittoaika. Kyl siel viimeks kysyttiin että miltä tuntuu ja sit vaan sanottiin että voi että, voisin kuulema mennä pelkopolille juttelemaan (puhuin siis myös synnytys pelosta).

mut onhan tää aikamoista, yksin tästä pitää selviytyy. Välillä saankin jotain sisäisiä voima tunne kuohuja että perhana mä selviin tästä!!..no mut nekin hiipuu aika äkkiä epätoivoon.

Mulla on tässä myös ongelmallinen suhdetilanne takana (jos voi edes suhteeksi sanoa)...en tiedä isän kykyä ja halua olla asiassa mukana. Sekin rasittaa paljon ja tuo epävarmuutta tulevaisuuteen.
 
Tsemppiä @sitruunasuola ja @Hyppymassu! Ei täällä minun mielestäni kukaan fiilistä pilaa kirjoittamalla "ääneen" omia mietteitään tai epävarmuuksiaan. Tulevaisuus jännittää varmasti jokaista tavallaan, mutta lähipiirin tai puolison tuen puuttuminen on toki iso kolaus itseluottamukseen uudessa tilanteessa. Tuo on kyllä surkeaa jos neuvolassa ei tunnu saavan tukea ja apua. Saako udella onko iso vai pieni kunta kun palveluista on noin karsittu? Neuvola palvelun jos minkä toivoisi olevan tasavertaista ja tiheää, siitähän suomi maailmallakin tunnetaan... (n)

Tervetuloa @Ainia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ainia
Terveisiä täältä Minnesotasta:)!

Kuulumisiani voitte muuten käydä lukemassa: www.Pikkuvaimonjutut.blogspot.com osoitteessa ;)! www.blogger.com -saitilla.

Kiva myös lukea teidän muiden kuulumisia kesä ja kasvavat masut tosiaan luultavasti hiljentävät tätä foorumia. Keskiraskaus on muutenkin yleensä se "seesteisin" aika meille odottajille:p.

Itse huomaan olevani jo isossa kunnossa, tuntuu että masua täytyy varoa täällä reissun päällä.. onneksi äippävaatteita on mukana jääkiekkokassillinen;) ja äsken laitoin isäntämme Peterin pyykkikoneen pyörimään. Täällä jenkeissä "jossa kaikki on isompaa", on pyykkikone aivan ihanan VALTAVAN iso :love:!! Olen miltei rakastunut. Miksi Suomessa ei myydä tällaisia megaluokan koneita? Siis tämäkin poikamiehen masiina on varmasti vähintään kolme kertaa isompi kuin meidän 9kg Boschimme kotosuomessa. Ah autuutta.

Täällä lämpötilat huitelevat Suomen mittakaavassa +30 kieppeillä, kuuma! Mekkopäivä tänäänkin.

Masussa Norpanpoikanen pärjäilee ilmeisen hyvin, potkut ja kuperkeikat ovat voimistuneet ihanasti, vointi minulla on hyvä(y)

Ihanaa kesän alkua kaikille, masuvauvoille myös:barefoot: kuulumisiin1

T: Hiekkis&Norppis 23+3
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah ja Tyttti
Tuttuja fiiliksiä. Kyllähän tässä kaikkea käy läpi ja on käynyt koko ajan. Pelkoja riittää vaikka muille jakaa - olen myös kateellinen niille, jotka "vain" onnellisena odottaa.

Ekat 12 viikkoa pelkäsi, että tuleeko jälleen keskenmeno, sitten rupesi pelkäämään että mitä jos hän ei olekkaan terve. Nyt rakenteen jälkeen pelkään sitä, että istukka ei nousekkaan ja jos jotain sattuu jne jne...

Nyt näkee asioita yli vauva-ajan teini-ikään saakka. Kaupungilla näkee teinejä, jotka imee tupakkaa ja haistattelee ohikulkijoille ja sitä vaan ajattelee "osaammeko me kasvattaa lapsesta hyväkäytöksisen ja kohteliaan ihmisen".

Olen yrittänyt nyt päästä hyvään flowhun, että kyllä asiat hyvin menee. Kyllä se alkaa jo hetkittäin luonnostumaankin, mutta kyllähän tämä aikanoinen opin tie on (1. lapsi kyseessä). Sinänsä koen olevan melko valmis tähän kaikkeen, ja aika tuntuu todella oikealta. Ollaan keretty hummaamaan monen monta vuotta ja tämä tuntuu nyt luonnolliselta askeleelta ja muutokselta elämässä. Mutta varsinaisesti valmiiksi sitä ei varmasti tule koskaan.

Ei auta kuin luottaa tulevaan, en enää jaksaisi pelätä mitään. Nyt olen rakenneultran jälkeen uskaltanut tulla enemmän ulos "vauvakaapista". :) Kovasti hän liikkuu ja riehuu mahassa - eilen ekaa kertaa koko maha heilui ja nousi eri kohtaa saman aikaisesti. Hassu tunne :LOL:

Käytiin nyt viikonloppuna Ikeasta ostamassa vähän vauvajuttuja, pikkuisen lähti lapasesta mutta kaikkea tarpeellista ostettiin kuitenkin (y)

Tyttti ja Papunen 21+5
 
@Tyttti tekstisi olisi voinut olla suoraan minun näppikseltäni.

Kauan odotettu ja toivottu esikoisemme touhuaa nyt masussani ja huolia tulee varmasti olemaan raskauden loppuun asti. Syntymän lähestyessä ja sen jälkeen murheet ja huolenaiheet vain muuttuvat, mutta eihän huoli toisesta koskaan häviä. <3

Tassuttelija ja Pikkuinen 22 +6 <3
 
Mulla on kauhean itsekäs olo :unsure:

Tuntuu että oon liian nuori äidiksi, vaikka parikymppisen yli olenkin :cautious: ja aina kun rupean näitä miettimään niin tuntuu siltä, että en saisi olla epävarma kun tuhannet suomalaiset kärsivät lapsen saamisen mahdottomuudesta :unsure:

Pitäisi niin pystyä hymyilemään ja ajattelemaan että siunattu olen kun näin suuri onni on myötä, mutta silti epäröin vaikka myöhäistähän tämä jo on.. julma ajattelumaailma :(
 
Moikka! Mulle voi vaihtaa lasketun ajan 3.10 sekä tyttölupauksen. :) Kaksi eri lääkäriä on jo tyttöä veikannut niin voi varmaan sanoa jo aika varmaksi. :D Toinen tyttö siis meille tulossa.
Mulla oli tosiaan rakenneultra ja sen yhteydessä lääkäri teki sisätutkimuksen, koska esikoinen tosiaan syntyi ennenaikaisesti. Siinä selvis että kohdunkaula oli jo lähtenyt aukeamaan, oli jo monta senttiä auki. Lääkäri lähetti miut sitten suoraan sairaalaan ja siellä ne laitto kohdunkaulan kiinni tikeillä. Nyt saan sitten lepäillä kotona loppukesän, ei sentään vuodelepoa määrätty mutta töihin en saa enää mennä... Ja nyt tosiaan menossa rv 22+6. :)
 

Yhteistyössä