Lokakuun Lapsoset Kesä- Heinäkuussa 2017 ♡

Mammatapaaminen Tampereella

  • Kesäkuu

    Ääniä: 1 25,0%
  • Heinäkuu

    Ääniä: 2 50,0%
  • Elokuu

    Ääniä: 1 25,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    4
  • Kysely suljettu .
Meillä oli kiva viikonloppu. Vieraita kävi molempina päivinä ja sääkään ei ollut hassumpi.

Vauva liikkuu mahassa paljon ja masu kasvaa. Vaivoja ei pahemmin ole. Välillä turpea olo, jos syö liikaa kerralla. Siihen auttaa kun syö usein ja vähän kerrallaan. Suontakin veti viikonloppuna, ei onneksi pahasti.

Itellä mieli on pysynyt melko hyvänä. Välillä ajattelee tulevaisuutta ja miten kasvattaa kunnon kansalaisia tässä nykyajan maailmassa. Raskauden suhteen melko hyvä fiilis. Jotenkin sitä on edellisen raskauden jälkeen levollisin mielin. On asioita joille itse ei vaan voi mitään. Mutta raskaus on niin kovin yksilöllistä, että miten sen kokee eikä sitä voi itsekään etukäteen tietää.

Tuo on ikävä kuulla ettei neuvolassa huomioida huolia. Meille sattunut ihana terkkari, joka kuuntelee ja opastaa hyvin. Pelkopolistakin kyseli jo aiemmin, että onko tarvetta. Ei ainakaan vielä.

Mukavaa viikkoa ja hyviä vointeja

Nerinah ja vauva 22+2, kait ;)
 
@Tifa kuulostaapa hurjalta :eek: pidetään sormet ristissä että käärö olis vielä 10 viikkoa kasvamassa :love:

Mulla oli vähän hektinen viikonloppu - ja itseasiassa koko viimeviikko :sleep: päivitän tiedot kyllä! :LOL:

@Nerinah täällä eilinen oli aivan mahtava keliltään, oikein ihana :love: lauantaina tuuli kylmästi.. mutta siivottiin ja järjesteltiin koto siihen kuntoon että ensi viikolla voidaan hakea pinnikseen patja :love: sitten voidaan koota pienen rakkaan sänky konkretisoimaan tätä kaikkea :love:

Saatiin miehen isältä yhdistelmävaunut lahjaksi :cry::love: meille tulee Tutek Turran savenharmaat vaunut, käytetyt, mutta uudenveroiset :love: ilmaisin heille selkeästi että ensisijaisesti kaikki käytettynä, maailmaan suolletaan uutta tavaraa ihan tarpeeksi :cautious:

Rupesinkin juuri pohtimaan, pinnasänky, hoitopöytä, vaunut.. kaikki käytettynä ovat yhteensä tehneet sen 450 euroa, mikä säästö :eek: vaunut saatiin siis kaverialennuksella kun tuttavani myi omiaan ja kysyi ensin meiltä :love: ajatteli että jos voisi meitä edes hieman auttaa myymällä omansa tarpeettomina.. :unsure::love: ihana ihminen :love:

Isyyspakkauksen suunnittelua jatkava hyppsu ja kurnustus, 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
en oo hommannu viel mitään vauva kamaa,katellaan sit loppukesästä. Aattelin myös selvitä ilman hoitopöytää,peskoneen päälle vaan hoitoalusta...muutenkaan mitään ylimäärästä tai tarpeetonta en aio ostaa. Semmosta vauvapesää/petiä mikä nyt onkaan, olen miettiny. Oiskohan se kätevä,siin vois nukuttaa vauvaa vaikka sohvalla tai päikkäreillä vieressä.
Hyvät vaunut haluun,mutta en niihinkään mitään ylimääräsiä kääntyviä renkaita tai niit puolta vaihdettavia työntöaisoja.

:love: mulla vauva potkii jonnekki sisuskaluihin,suolistoon varmaan. Nyt parina päivänä liikkeet ruvennu voimistuu. Aika jännää, jospa se tästä rupeis selkiytyy todellisemmaks ku rupee liikkeet tuntuu kunnolla.huuiiiiii silti edelleen :)
viikko rakenne ultraan, ihan hirvee jännitys päällä. meillä on suvussa huulihalkioita niin sekin sit täs jännittää.

tää palsta on kyllä aika jees (y)

rv19+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Hei kiva ku @Hyppymassu kommentoi tämän palstan hiljentymisestä nii kaikki reipastu kirjottamaan :D ehkäpä minäkin sitte. On niin mukava lukea muiden kuulumisia.

Mä en oo hankkinut mitää. Tai no ehkä vähä vauvanvaatteita käytettynä :love: mut mitää muuta en vielä. Aloin vaa miettii, et pitäisköhä sitä jo? Saan siskolta ilmaseksi yhdistelmävaunut. Muu pitää ostaa myöhemmin. Mä aion hankkia sen vaavisängyn ensisängyksi :) Mut osaisitteko sanoa, ku mä haluisin jonku ihanan lämpöpussin vaunuihin esim Elodie detailsilta tai petite cherieltä, mut ne on aivan valtavia ja liian isoja vaunuihin..sopivat rattaisiin. Että siis osaatteko sanoa, missä olis samabtyyppisiä värikkäitä lämpöpusseja iha vaunukoppaan? Vai pitäiskö tunkea tuommonen iso lämpöpussi vaa vaunuihin? :D

Mulla ollu nyt iha hyvä vointi. Ihana tuntea potkut päivittäin. Tulee hyvä mieli niistä. Mahaa kyllä kiristää koko ajan et kasvu taitaa olla vauhdikasta. Närästys myös vaivaa. Mut aika helpolla oon nyt päässy :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Hyvät vaunut haluun,mutta en niihinkään mitään ylimääräsiä kääntyviä renkaita tai niit puolta vaihdettavia työntöaisoja.
Me saatiin miehen isältä tosiaam (oon varmaan miljoona kertaa sanonutkin :LOL:) tutek turran vaunut lahjaksi :love:

Saatiin kaverialennuksella yhdistelmät ja turvakaukalo telakalla yhteensä 260 :love:

Vaunut on mun unelmat, metallinen tavarakori ja suuret renkaat :love: ne oli mun ainoat ehdot vaunuissa :LOL:

Mahaa kyllä kiristää koko ajan et kasvu taitaa olla vauhdikasta. Närästys myös vaivaa
Täälläkin masu venyy silmissä :oops: en voi oikeen uskoa et 20 viikkoa laskettuun aikaan torstaina kun 22+0 paukkuu :love:

Ollaan tosiaan käytettyinä ostettu vaatteita, tuttipulloja (ostan kyl uudet tutit), leluja, pinnasänky, harsoja, pinnasuoja... oikeastaan ihan kaikki :coffee: on säästynyt tajuttoman pitkä penni :eek:

Taidan jatkossakin hommata käytettyinä kamppeita, uutta tavaraa ostetaan ihan tarpeeksi ympäri maailman :eek: hyvä jos itse pystyn vaikuttamaan omaan luonnonvarojen kulutukseen suosimalla käytettyä, hyvin pidetystä saa rahansa takaisinkin (y)
 
Miä en oo nyt hetkee ees kirjotellukkaa mitää. Saatii isompi kämppä ja muutto ois tässä kuussa loppupuolella :D Eipä toi muuttaminen koskaa mitää herkkuu oo, mut tosi kiva päästä muuttamaa isompaa ja päästä laittelee kaikkii vauvajuttui yms ku mahtuu hyvin :love::giggle:

Tänää menin töihin takas kahen vkon saikun jälkee, pikkune ei vissii mahas siit tykänny ku rupes monottaa iha urakal mua siel :LOL::LOL:

Pupsukka 19+5
 
Heippa!
Täällä ollaan nyt sairaslomalla töistä, saa olla kaikki päivät kotosalla isompien lapsosten kanssa seuraavat 14 kk ja toki vauva liittyy seuraan oletettavasti lokakuussa :) Voi sitä rahan menoa, kun tästä lomailusta joutuu maksamaan, näin kun yrittäjiä ollaan :confused: Mies on siis huolissaan meidän taloudesta koko tämän ajan, kun meidän tulo on hyvin pitkälti kiinni vieraista ihmisistä, jotka vielä vaihtuu muutaman päivän välein, ainakin tämän kesäkuun ajan, jonka jälkeen helpottaa.. Epäilyttää toki minuakin kovasti, mutta yritän kuitenkin keskittyä tähän vauvan maailmaan saattamiseen ja pyrin kaikin fyysisesti mahdollisin tavoin olla apuna ja mukana hommassa myös koko sairasloman ja sitten äitiysvapaan, jonka aion kyllä pitää vähintään siihen asti kun vanhempainvapaa päättyy, eli laskurin mukaan vasta ensi vuoden elokuussa :eek: Hullua, kun tämä on kuitenkin meidän elinkeino. No katsotaan, miten hullujen käy ja joutuuko joustamaan jossain vaiheessa, jos rupeaa talous kärsimään.

Meillä ei ole paljoa hankintoja mitä tehdä, koska kolmas ja kaikki tarvikkeet tallella, mutta uusia vaatteita aion kyllä hankkia jonku verran neutraaleissa väreissä, kun tosiaan ei aiota selvittää sukupuolta tällä kertaa. Ja ainakin vielä tässä vaiheessa tuntuu, etten aio paljoa ostella mitään pikkusälääkään, esim. tuttipulloja yms., vaipat toki valmiiksi joitain viikkoja ennen oletettua synnytystä. Nekin tosin kerkeää napata kotimatkalla tai isäntä hakee kun ollaan synnärillä, ei siis paniikkia mistään :ROFLMAO: Ajattelin jopa, että nukutetaan vauvaa aluksi vaunuissa, koska makkarimme on erittäin pieni eikä vauva tarvitse isoa pinnistä vielä pitkään aikaan, ja sitä on helppo vieläpä siirrellä tarvittaessa eri huoneisiin ja pois tieltä (y)

Muuten asiat on ok. Aika levollisin mielin mennään edelleen, isoja riitoja ollaan tosin saatu tästä tilanteesta aikaiseksi, vaikka vauva tervetullut onkin, mutta ne on selvitetty heti ja eteen päin tässä on kuitenkin mentävä.
Vointi noin muuten on ihan hyvä, vaikka supisteluja ja muita kipuja tosiaan on jonkin verran. Suonenvetoja on ollut ajoittain. Tämä keskiraskaus on tosiaan sitä "seesteistä" aikaa, mitä se ikinä sitten kellekin tarkoittaa :rolleyes:

-pansku- 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Ehdin kirjoittelemaan harvemmin, mutta lukemassa käyn juttujanne joka ilta :)

Viime viikolla oli neuvola ja koska ei oikein ole mitään vaivoja ja sokeritkin pysynyt ok, oli aika nopea käynti...niin nopea, että soitettiin perään, että unohti antaa todistuksen raskaudesta :D tuli sitten tänään postissa.

Vaatteita en ole hankkinut, koska pitäisi ensin käydä läpi poikien vanhat, mitä siellä on käyttökelpoista. Käytettynä ostin kaukalopussin ja himoitsen babybjörnin sitteriä..sen kun vielä löytäisi käytettynä sopuhintaan.

Popsis 22+5 ( tai jotain sinnepäin :ROFLMAO:)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Heippa!

Vietettiin aurinkoinen ja lämmin päivä esikoisen kanssa sairaalassa. No, ehkä näitä kesäisiä päiviä tulee lisää.

Masussa tuntuu potkuja mukavasti joka päivä. Ensi viikon maanantaina neuvolaan ja sen jälkeen kampaajalle. Ajattelin raitoja hiuksiin, mutta voi olla että leikkaus riittää tällä kertaa. Miten ootteko muut värjännyt raskausaikana hiuksia?
@Hyppymassu tsemppiä ultraan :)

Nerinah ja vauva 22+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
normaalisti värjäilen aika usein mut nyt oon raskauden aikana värjänny kerran ja aion värjätä ku löydän jonku kivan värin.

mulla on vanhin lapsi riparileirillä nytten...outoa että mulla on jo tuonikänen tyttö ja poika ja oon silti raskaana :)
 
@Hyppymassu Tsemppiä ultraan ja kerro kuulumiset huomenna (y)

@Nerinah voi että, saako udella mikä teidät sairaalaan vei? Toivottavasti kaikki nyt kuitenkin hyvin. ❤

Oon nyt kerran värjännyt hiukset raskausaikana ja huomenna taas kampaaja... En ollut tuota kyllä tajunnut haitalliseksi. :(

Täällä on töiden ja harrastusten lomassa koitettu ihmetellä ohjeita itsetehtyyn päälliseen juurikin tuohon @popsiksen mainitsemaan Baby Björnin sitteriin. :geek: Innostuin nyt näistä ompeluksista vaikken mitään ole vielä valmiiksi saanut... :whistle: Tai no parit sukat neuloin, mutta ompelukset on kaava/kankaiden leikkuu vaiheessa. :)

T. Tassuttelija ja Pikkuinen 23+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Muaki tekis mieli värjää hiukset, mut oon pohtinu sitä et sinnittelis nyt sinne lokakuuhun. Toisaalta taas eikö se oo todettu et se riski, et vauvalle sitä mitää aiheutus, on minimaalinen.:)

Hei mulla olis semmonen kysymys, ku mua ahdistaa ihan hulluna ku joudun nyt syömää antibioottikuurin (kefalex). Että te jotka ootte äitejä ennestää, ni ootteko joutunu syömää antibioottia raskausaikana ja onko lapsi ollu vauvana sit enemmä sairaana ku yleensä lapset tai allerginen monelle asialle? Siis ku mulla tuli tulehdus/haava ja sit lääkäri sano et riski verenmyrkytykselle, jos en syö antibioottikuuria. Olin raskauden alussa jo päättäby etten syö yhtään ainoaa lääkettä koko raskauden aikana, mut nyt oli taivuttava. Tuntuu hullun pahalta. :(

T Sinkkumama ja beibi 21+6
 
@Tassuttelija ja @sitruunasuola Anteeksi, ei mitään vakavaa. Itelle jo niin rutiinia tää, että välillä käydään sairaalassa tutkimuksissa eikä tajua selventää. Esikoisella rakennepoikkeamaa ja tänään oltiin magneettikuvassa. Hieman tuli mutkia matkaan, mutta tytöllä kaikki hyvin ja saatiin tutkimus tehtyä.

Ei tuossa hiustenvärjäyksessä taia mitään isompaa haittaa olla. En oo nyt vuoteen värjännyt ja oma väri tällä hetkellä ihan jees, niin miettii jos jatkais näin. Ja jospa aurinko vaalentais vähän. Esikoisen aikaan olin hyvin varovainen kaiken suhteen enkä värjänny hiuksia.
 
@Nerinah , hyvä että kaikki kunnossa :)

Hiustenvärjäystä pohdin alkuun todella paljon, että mikä on kantani. Luin netistä tekstejä, enkä tullut siitä viisaammaksi oikein suuntaan tai toiseen. Kun en osannut päättää, niin päätin sitten etten värjää. Mutta kyllähän monet värjäilee, ei kai siinä vaaraa ole (y)

Lueskelin taannoin antibiooteista, kun pelkäsin että miehen angiina tulee minulle. Kyllä ne antaa raskaana olevalle sellaista antibioottia, joka on turvallista. Ja käsittääkseni siinä aina pohditaan, että onko antibiootti pienempi paha kuin lääkitsemättä jättäminen, usein taudeissa niin on. Pätee lääkkeeseen kuin lääkkeeseen.

Tyttti ja potkiva Papunen 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
@-pansku- Hyvä idea toi vaunussa nukuttaminen aluksi. Jos ei löydä jotain super halpaa netistä viel sillon,uutta en ainakaan osta.
Usein tuola facen kirppiksel porukkaa lahjottaa myös niitä.

@Sinkkumamatobe mä oon ainaki joutunu syömään antibioottia viime raskaudessa,ihan terve lapsi tuli ,eikä oo pahemmin sairastellutkaan.

Tässä raskaudessa joudun syömään solumyrkkyjä suolistosairauteni takia,sen pitäs olla ihan siedetty raskaana mut eihän noista tiedä.Meinasin lopettaa sillon ku tulin raskaaks mut lääkäri sano että suoli voi sairastua siitä niin pahasti että tulee kesken sen takia..voihan se suoli sairastua silti vaikka syökin mut oompahan ainaki yrittäny ja kuunnellut myös lääkäriä.

Joutuuko muut syömään mitään arveluttavia lääkkeitä?
 
Heips! Täällä taas tovi taustalla seurailtu ja ajattelin päivittää vähän meidänkin kuulumisia. :)elikkäs täällä voidaan melko hyvin, viikko sitten jouduin kyllä käymään synnytysvastaanotossa kun terassin pesun ja puunauksen takia alkoi sellainen paineen tunne ja selänjomotus jotka kyllä helpotti parin päivän lepohommilla (y) mutta kun tuplat niin haluavat herkästi tsekkiin sinne niin tulipa sitten käytyä ja paikat kunnossa :)
Tällä viikkoa uskaltanut jo taas vähän kotosalla puuhailla ja mattopyykilläkin käytyä, toki Kaks mattoa kerrallaan ja Kanto homman olen jättänyt Kaverille, että enemmän niinkuin mielen virkistystä :ROFLMAO:

Eilen olikin taas poli kontrolli ja hyvin ne palleroiset siellä jakselivat, rt:ssä molemmat ja nassut vastakkain toisiaan potkivat :love: painoarvioo molemmille sellainen 620g, tasaisesti kasvavat keskikäyrää :love::love:

Tuosta hiusten värjäyksestä teillä näkyi olleen pohdintaa ja sitä myös itse miettinyt. Tähän mennessä en raskauden aikana ole värjänny. Neuvolasta viimeksi kysyin kantaa tähän niin vastaus oli, toiset värjää toiset ei, mutta ei pitäisi mitään haittaa olla (y) ja tänään ajattelinkin kampaaja ajan varata :)

Tulipas romaani :oops::LOL:

Ebbas- 23+6
 
Hei niinhän se olikin!

Hiusten värjäys on turvallisinta kampaajalla, heillä on oikeesti käytössään värit mitkä on vähemmän vaarallisia, markettivärit on niin jöötejä, että voivat olla haitallisia!

Muista mistä tämänkin olen lukenut, mutta kampaajat ovat se turvallisempi valinta just sen väriaineen hapetteen voimakkuuden vuoksi :)

Alle 2h rakenteeseen, maailmankirjat menee sekaisin jos tyttönen vahvistetaan, miehen sukuun ensimmäimen tyttö yli 25 vuoteen, omaan sukuuni ensimmäinen yli 5 vuoteen 3 poikalapsen jälkeen! :love:

Lisäks miehen suvun ensimmäinen esikoistyttö yli 50 vuoteen :cautious: paineita, paineita.. :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Heissan! Täällä taas saikulla. Meinas lähtee taju toistamiseen viikon sisään. Pääsin sit neuvolan kautta lääkäriin ti, mutta ei mitään normaalista poikkeavaa :) Pääsin näkeen tyypit ultrassa :love: On se vaan joka kerta helpottavaa nähdä et tyypeillä on kaikki ok. Ma sit olis rakenneultra!

@Hiekkasärkkä79 Hyvää lomaa teille :) @Tifa Enpä oo tikkauksesta kuullut aiemmin mut hyvä et tuolleen voi tehdä :)

Äsken bongasin ekat varmat liikkeet kun tulin käymästä neuvolasta (hain sokerimittaustikkuja). Melko hieno tunne ❤Vielä kun jääräpääkin liikkuis niin hyvä!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Milpin 19+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti

Yhteistyössä