Lokakuun Lapsoset Kesä- Heinäkuussa 2017 ♡

Mammatapaaminen Tampereella

  • Kesäkuu

    Ääniä: 1 25,0%
  • Heinäkuu

    Ääniä: 2 50,0%
  • Elokuu

    Ääniä: 1 25,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    4
  • Kysely suljettu .
kävin tänään ultrassa ja kaikki näytti olevan ok, paitsi että sydämen jotain verisuonia ei saatu näkyviin koska vauveli oli selkä edellä niin uusintakäynti keskiviikkona...ei myöskään näkyny kumpi siellä on ku jalka ja napanuora oli haarojen välissä.
Mun pitäis keretä viikonloppuna jukolan viestiin joensuuhun niin päätin nyt silti uskaltaa ostaa junaliput vaikkei tosta ultrasta viel varmuutta et mitä ne sanoo.
Hui että kyl tää on jännittävää touhuu koko raskaus.

Mullaki tosiaan semmonen olo että tää raskaus syö mun itsetuntoa..jotenki kaikki seksikkyys peilistä katottuna on hävinny,lähen salille kans heti kun pystyn.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Tinnuli ja @Pupsukka mää niin ymmärrän teitä, samanlaiset fiilikset itsellänikin kun jos satun tarkastelemaan ulkomuotoani yhtään enempää...
Ensinnäkin karvojen kasvu tuntuisi saavuttaneen aivan uudet mittasuhteet, eikä asiaa helpota se että karvat ovat mustia ja pitkiä. No, alapäätä en enää edes näe joten hankalaahan sen siistiminen kieltämättä on,
Mutta yritän osua sinneppäin.
Ja satuin näkemään itsestäni otetun valokuvan eilen, näytän omasta mielestäni miltei kuin olisin jo viimeisilläni, ja syksyyn on kuitenkin vielä aikaa?! Mietin että mahdunko kohta enää näihin nykyisiin mammavaatteisiinkaan. Huokaus.

Huomenna työterveyslääkäriaika, pitkät
Vuorot on aiheuttaneet suppareita joten tsekataan tilanne.

Keskiviikkona kesän eka neuvola, vihdoin. Aiempiin raskauksiin verrattuna huomaan neuvolakäyntejä olevan nyt tosi harvoin. Ja punnitus ke edessä..saapa nähdä mitä lukemia tulee..o_O

T:lomalta palannut aikaeron uuvuttama Hiekkis&Norppis 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
@Hiekkasärkkä79 haluisin nähdä sun masun :LOL:

Mulla oli lauantaina tosi kipeitä suppareita, kävin neuvolassa ja tilanne tsekattiin. Inasen oli kohdunkaula lyhennyt joten nostelukielto napsahti :cautious: en saa siis nostaa ees mein kissaa lattialta :(

Mieli vähän maissa, katsotaan nyt mitä tuleva tuo tullessaan :unsure: vauvaani rakastan se ei miksikään muutu. Hän on mun mun pieni rakkaani aina ja ikuisesti, rakkaudesta alkunsa saanut :love:

Mutta siis mies on nyt aika valinnan eessä, joko minä, vauva, kisu ja muutto inhoamaansa kaupunkiin tai kotoa poistumiskielto vauvan syntymän jälkeen seuraavat 6kk masennuksen takia :unsure:

Maailman menoa sivusta seuraava hyppsu ja pomppiva sammakko 22+4 :love:
 
kävin äsken 6kilsan lenkillä..huh huh. Kyl täl mahal voi hiljakseen kävellä mut silti painaa ja vähä sattuuki mahaan ja pitää pysähtyy välil venyttää selkää,alaselkään vetää oudosti. Parempi ku makaa vaan sohval .

mitkä viikkoarviot saitte rakenne ultrassa ja mitä mitta arviot?
mulla sano et ois viikkoja nyt 21+5 ja 460g ja 20cm.

rv 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Täällä on myös ei niin hehkeä olo. Naama kukkii myös kuin perunapelto, ehkä vähän laantumisen merkkejä, mutta uutta kuitenkin pukkaa vaan. Onneksi ne on lähinnä poskien sivuissa, ettei näy ihan etu-profiilissa.

Meikkiä saa kyllä mättää, että kehtaan mennä ihmisten ilmoille :LOL: Täytynee mennä arpihoitoon sitten talvella, kun minulla on aika arpeuttavaa laatua (vastaavaa tuli 2 v sitten kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn, muuten ei koskaan mitään). Mutta oon ajatellut, että mitä vaan vauvan tähden, mutta saishan se naama olla kukkimatta. Kai tästä vähän saa marmattaa :ROFLMAO:

Nälkä minulla on koko ajan ihan hirmuinen. Voisin syödä koko ajan. Ja olen kyllä ihan mieluusti syönytkin. :D Muutamassa viikossa on tullut 4 kg. Eli kaikkiaan painoa nyt sit tullut 7 kg.

Ilmaa kertyy täälläkin ja sehän tekeekin välillä melkoisen kipeääkin.

Rakenneultrassa pienokaisen todettiin olevan kooltaan 4 päivää ikäänsä suurempi. Paino, päänmitta ja oliko se sitten hartian leveys oli käyrissä siellä "isommalla suunnalla". Muut mitat oli aikalailla keskikäyrällä. Voipi tulla potra poika, kun minäkin olen ollut syntyessäni 55 cm ja + 4 kg.. Esikoislapsi, enkä ollut edes yliajalla.:LOL:

Tyttti ja Papunen 22+6, tai jotain sellaista, enää ei pysy laskuissa :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Pupsukka
Noniin. RU takana ja plakkarissa 20+0. Oli kyl ihana ultra vaikka tunnin jouduinkin pötkötteleen. Molemmilla kaikki kuten pitää. Sukupuoletkin nähtiin eli meille tulee molempia, kuten toivoinki. Tyttö 371 g ja poika 376 g, pituutta en nyt muista. Mut kyllä, mä voisin haljeta onnesta :love::love:

Edit. Lupaukset saa päivittää :)
 
Viimeksi muokattu:
Menin lukee netistä ultraus juttuja niist isoist sydänsuonista mitä meil ei saanu kuvattuu ja nyt mua vast ahistaaki! :( pelottaa et on joku sydänvika. Luin kauheita kuolema kertomuksia vauvojen sydänvioista,ihan hirveetä. Pelolla huomista odottaen :unsure:

kaikilla muilla tais näkyy kaikki tarvittava hyvin?
 
@sitruunasuola ja @Hyppymassu meillä vauva oli alkuun niin, että selkäranka varjosti sydäntä eikä saanut kriteerejä täyttäviä kuvia. Tauon jälkeen oli kääntynyt, ni saivat onnistuneet kuvat. Ja maallikollekin sydän näkyi paljon selkeämmin. Jos vauva ei olisi kääntynyt, olisi meillekin tullut uusi ultra-aika. Ilmeisesti on aika tarkkaa miten selkeästi pitää saada tärkeimmät elimet ultrattua. Luulen, että tuosta kyse.

Kävin eilen neuvolassa. Ei ihmeitä. Sain raskaustodistuksen ja vauva oli taas vauhdikkaalla päällä, liikkuvainen kaveri.

Miten meinaatteko vakuutuksia ottaa jo nyt raskausaikana vauvalle? Meillä selvitystyöt menossa asian suhteen.

Nerinah ja vauva 23+3
 
Itsekritiikki peilin edessä on mennyt aaltoliikettä, mutta pääosin on vielä saanut pidettyä homman positiivisena. Syömisten suhteen on joku tolkku pysynyt vaikka herkkujakin on tullut syötyä. Koittanut vain pitää huolen että joka aterialla on kasviksia, hedelmiä tai marjoja. Ne on auttaneet pitämään jotain rajaa muun ruuan määrässä, myös toistaiseksi pahimman syömiskauden ajan. :D

Sokerirasituksessa kaikki arvot normaaleja, eli siitä on nyt selvitty. Yllättävän ok, vaikka ajallisesti olikin tylsä parituntinen. Loppua kohti pääkipu alkoi jomottaa ja käsivarret jäi verikokeista aika mustelmille... :sick: Suosittelen ottamaan mukaan lukemista (kokeen aikana ei saa rasittaa itseään edes neulomalla) vaikka hyvän kirjan ja lämmintä vaatetta ettei iske vilu odotellessa.

Me otettiin vakuutus tulevalle vaaville heti rakenneultran jälkeen. (y)

Äpakkaus oli lähtenyt matkahuollon kautta, eli kohta pääsee hypistelemään! :p

Tassuttelija ja Pikkuinen 24+1 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Milpin
Mulla on hassusti kehonkuva muuttunut matkanvarrella ihan päinvastaiseen :confused:

Toki kadehdin niitä jotka ovat masuinensa isompia, mut toisaalta kyllä munkin kasvaa jahka mini tuolta nousee :love:

Mut siis jotenkin on silleen "hoikka" olo kun masu kuitenkin lähtee kun pikkurakas tulee :) pyrin olemaan onnellinen ja positiivinen kaiken suhteen.

Hankinnoissa puuttuu enää oheissälät ja sitteri sekä itkuhälyttimet :love:

Baby, we're ready! :love:

Hyppymassu 22+5
 
Kyllä se varmasti niin on, että jos asento on väärä, oikeanlaisia kuvia ei kertakaikkiaan saa, ja uudestaan on mentävä. Ei se varmasti tarkoita, että mitään on vialla - kunnollista katsausta ei ole vain saatu.

Vänkää, meidänkin äitiyspakkaushakemus on Kelassa ratkaistu. Nyt vaan odotellaan itse pakkausta, että toimittaja saa sen matkalle :love: Olen aina ajatellut, että sitten raskaus on pitkällä kun sen saa ja se aika koittaa pian :geek:

Meillä on vauvalle vakuutus otettu Op Pohjolasta, myöskin heti rakenneultran jälkeen, jolloin se oli aikaisintaam mahdollista. Vakuutus on vuodeksi ilmainen (y)

Joo, kiloista ei kannata ottaa paineita, ne kuuluu asiaan ja painon kuuluukin nousta. :)

Olipa ihanaa taas äsken, kun kerroin yhdelle ystävälle vaavasta - olin pantannut tätä livetapaamiselle. Hän hyppi ja pomppi ja oikein ihokarvat nousi pystyyn :LOL: Kaikki ystävät on kyllä reagoinu niin ihanasti: ne hyppii ja/tai itkee :LOL: <3
 
  • Tykkää
Reactions: Milpin
Taas kerran joka toinen viesti on multa :LOL:

Mulla tosiaan osa kavereista on onnellisia, osa lähti pois. Yksi lapsuudesta asti tuttu kaverini meni täysin hajalle raskausuutisesta, oli vain faceen kirjoittanut että voi pahoin ja on surullinen kun kaikki muuttuu ja hän on pysähtynyt Luojan turhaksi luomana paikoilleen..
 
Meilläkin ultrattiin pitkään sydäntä, täysin hiljaa, ja lopuksi kommentti "kaikki näyttää hyvältä". Ehdin kyllä jo melkein huolestua. Viime raskaudessa kävimme rakenneultran jälkeen uudessa ultrassa, koska tyttö oli niin pieni, ettei rakenteita nähnyt kunnolla. Jouduimme tämän jälkeen käymään säännöllisesti ultrassa, koska tyttö oli koko ajan pienempi kuin viikkojen mukaan olisi pitänyt olla. Olen kyllä miettinyt, että voiko lapsien pienuus olla perinnöllistä, koska oma äitini on saanut kaksi 'pientä' lasta ja hänen äitinsä kaikki kuusi lasta ovat myös olleet syntyessään pieniä. Tälläkin kertaa sanottiin, että poika on pari päivää pienempi, mutta sain vain koko ultran viikon 30 jälkeen.

Katsoin jo pari laatikollista esikoisen vaatteita läpi ja huomasin, että meillä on ollut todella paljon pinkkiä ja vaaleanpunaista :rolleyes::LOL:. Tein myös Kelan hakemukset jo ja höpsönä mietin kauan, että otanko avustuksen pakkauksena, koska on siinä tosi ihania juttuja. Päädyin lopulta rahaan, koska esikoiselta on tallessa vielä kaikki. Pakkauksen toppapuku esimerkiksi on todennäköisesti ihan liian iso ja joutuu ostamaan pienemmän ja sitten olisi ollut kaksi liian isoa pukua:ROFLMAO:.

Maha ahdistaa täälläkin välillä..Olo on kaukana hehkusta. Synnytys käy jo välillä mielessä ja jännittää hieman. Minulla on todella suuri todennäköisyys sille, että joudun taas käynnistykseen, koska on radi ja verenpaineet, vaikka arvot ovatkin kotona hyvät. Toisaalta käynnistys olisi ehkä ihan hyväkin asia, koska meiltä on noin kahden tunnin matka synnytyssairaalaan ja esikoisen synnytys kesti hieman reilut kaksi tuntia. Pelottaa, että joutuisin synnyttämään matkalla. Mutta käynnistyksessä sairaalassa joutuu olemaan pidempään ja se oli hirveää jo viimeksi. Nyt en haluaisi jättää esikoista niin pitkäksi aikaa..(n) En siis tiedä itsekään kumpaa toivon..

Mama_Red 23+3
 
ultra takana ja kaikki hyvin ainakin tähänasti :love: ja ilmeisesti tyttö tulossa:rolleyes:

muuten onki ollu ihan sikakireellä hermot tänään. Oon ihan hirveeks muuttunu, en yhtään ihmettele että oon yksin tässä raskaudessa...hyvä kun ite jaksan itteeni...plaah :cautious:
 
Heräsin tänää klo 4 jännittämää rakenneultraa, pikkune myös myllers mahas ja tunsin ekaa kertaa liikkeet mahan päältä. Mikä tunne :)

Ultrassa tosiaan kaikki hyvin :giggle: Ja tääkin kätilö oli sitä mieltä, että tyttö tulee :love::love: Meiän pikkune järjesti kunnon venyttelyshown, piti kädellää jalastaa kii ja kädellää piti jalkaansa nenänsä päällä :p Kätilö nauro ja sano ettei oo ennen toista samanlaista nähnykkää :LOL::LOL: Ehkä pienestä tulee viel akrobaatti :D Katottii myös et pieni monottaa mua suoraa virtsarakkoo eli ei ihme ku välil tuntuu hyvinki ikävältä..

Ens vkolla neuvola ja saan raskaustodistuksen :geek: Sit pitääki ruveta hakemuksia väsäilemään :)

Pupsukka 21+0
 
Täälläkin on jo aika iso olo vaikka viikkoja vasta 20. Liikkuminen alkaa olla jo hankalaa ja kovin paljoa ei pysty syömään kun tulee liian täysi olo ja sitten on taas nälkä parin tunnin päästä. Onneksi vielä ei ole närästys iskenyt.

Meillä on ensi viikolla rakenneultra. Viime viikolla aloin tuntea vauvan liikkeet tosi selvästi ja se on vähentänyt stressiä onko kaikki hyvin. Mutta stressaan hirveästi ruuan tuoreuden kanssa. Olen aina ollut aika tarkka mutta joka raskaudessa se vaan pahenee. Tilastot ei paljon auta jos lautaselle sattuu vanhan näköistä salaattia. En vaan pysty syömään kun alan heti miettiä listeriaa sun muuta. Onko muilla ollut samanlaista?
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Heissan!

@sitruunasuola ihana kuulla että kaikki meni UÄ:n suhteen hyvin:)! Ja @Pupsukka onnea samoin ihanista UÄ kuulumisista!

@Ainia, itse syön miltei mitä sattuu... en siis ole turhan tarkka, vaikka varmasti olisi hyvä olla. Johtuneeko siitä että tämä jo kolmas raskaus, ja elämänkokemustakin ehtinyt tulla tähän 38v ikävuoteen mennessä, vaiko mistä. Siemenet olen nyt jättänyt pois, samoin suuri herkkuni graavilohi odottaa vauvan syntymää ja lihan syön "Well done" vaikka pidän mediumista enemmän. Ja sushia syön taas vasta raskauden jälkeen. Siinäpä ne:) muutoin ihan normaali ruokavalio. Mitää erityisiä mielitekoja minulla ei tässä raskaudessa ole, mitä nyt herkkusieniä söisin raakana rasiatolkulla ja maito&piimä maistuvat!

Tänään oli neuvola piiiitkästä aikaa. Painoa oli tullut sen +530g/vko ja kokonaispaino on noussut nyt 50kg -> 57,2kg. Ilmankos on ollut niin tuhti olotila...;).
HB oli ensin 90 ja sitten 110 uusintamittauksella. Kuulemma täytyy ottaa lisärauta käyttöön.
Kesäkuuun vikalla viikolla menen labraan, tutkitaan vauvan veriryhmä, kun itse olen RH- . Jos vauva on RH+ saan "vasta-ainepiikin" jolloin elimistöni ei ala hylkiä vauvaa.
Vauvan sykkeet olivat hyvät:) sykevaihtelun kuuluu kuulemma olla n.120-140 ultrauksen aikana. Sain myös Kelapaperit täytettäviksi, jee äippäpakkausta odotellessa:)!

Kävin muuten eilen työterveyslääkärillä, ja iltasupistelujen sekä häpyliitoskipujen vuoksi jäin nyt sitten saikulle. Mukavaa kun saan ottaa päikkäreitä päivittäin, sillä jostain syystä heräilen aamuöisin 03 - 04 maissa enkä enää
saa unta... norpanpoikanen vaikuttaa tosin tyytyväiseltä kun nousen ylös, itse nukkuisin mieluusti pidemmälle aamuun.

Hyvät yöt kaikille lokakuisille, kuulumisiin:).

T:Hiekkis&Norppis 24+6
 
Huomenta..:sleep:
Hitsit mä tosiaan herään siinä 03 ja tässä sitä edelleen 5tuntia myöhemmin valvotaan. Norpanpoikanen masussa on puolestaan aivan täpinöissään näistä aamuyön valvomisista, samoin kissa joka tuossa jaloissa kehrää onnellisena:X3:.
Olen keittänyt teetä.. selannut reissuvalokuvia(pitää mennä teettämään!) ja lukenut kirjoja. Koiratkin ehdin äsken lenkittää pellolla aamuauringossa.
Nyt puuro porisee ja kahvit taidan laittaa Tippumaan, josko tuo mieskin kohta heräisi aamupalalle ja töihin.

Onko teillä muilla tällaisia heräämis/nukkumisongelmia tai muutoksia rytmeissä..? Ihan kummallista yksin valvoa. Ei vain nukuta. Päiväunet sitten taas maistuvat lounaan jälkeen, eli ihan vauvarytmissä tässä nyt sitten mennään:barefoot::rolleyes:.

Huokaus.

T:valvova Hiekkis ja jumppaileva Norppis 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
@Hiekkasärkkä79 mulla ainoastaan kolmesti yöheräämiset vessaa varten :) tosin aina ei saa unta sen jälkeen :oops:

Etenkään jos käynti on 6 jälkeen aamulla :mad: ois niin ihana nukkua sen jälkeen vielä tonne kasiin (työtön) niin sitten meidän minimies kyllä pitää hereillä..

Onko muilla jo kipeitä potkuja? Nyt jo välillä parkaisen tuskasta kun pikkuinen oikeen polkaisee.. toisaalta, koko on tällä hetkellä jo kahvipaketin luokkaa pituudelta ja painolta :rolleyes::love: ehkä se selittää potkujen kasvavan voiman :sleep:
 

Yhteistyössä