Lokakuun Lapsoset Meidän Kuu!! 2017❤

Moikka kaikki!

Onnea synnyttäneille! :love:

Täällä käyn kyllä säännöllisesti lukemassa teidän kuulumisia, mutta en ole jaksanut itse osallistua keskusteluun. Ollut aika negatiiviset fiilikset ja odotan vaan, että tää vauva ymmärtäis pungertaa itsensä pihalle :LOL: Synnytykseen viittaavia oloja ollut vain hetkittäin, mutta muuten ollut vain kärvistelyä tukalan yleisolon kanssa. Mutta kyllä se tästä. Enää maks kolme viikkoa ja 2 päivää ni sitte oon viimeistään äiti :love:

Mullaki maha napsuu usein.. hauskan kuuloista :LOL: Ja vauva hikkailee tosi paljon.. se vissiin ennustaa sitä, että vauva on kova pulauttelemaan :eek: Täytyy vissiin lähtä täydentämään harsovarastoa..haha.

Tsemppiä kaikille ja jaksamista :)

t. Sinkkumama ja bebe 38+5
 
Stressi nostaa päätään, mulla oli aamulla neuvolassa proteiinit ja valkuaiset +2, näin lapun itse, mut sitä ei merkitty mun korttiin ja äsken ennen suihkuun menoa mulla oli vaikeuksia irrottaa vihkisormus (n)

Huonosta nesteytyksestä ei pitäis johtua, oon tänään (ja eilen) kitannut neljättä litraa vettä :unsure: mut koska korttiin ei ole merkitty sitä +2 niin mitä mä teen? Huolettaa ja pelottaa vaikka haluisin aatella et on vaan väärä hälytys...:cry:
 
Moi. Aika menee niiiiiiin nopeasti; meidän pieni poika on jo viikon vanha.:eek: Poika on niin pikkuinen, että vielä herätellään syömään kolmen tunnin välein. Muuten on kyllä nukuttu yllättävän hyvin, vaikka esikoinen tekee hampaita.

Kotiin pääsimme siis torstaina kuten olin toivonut. Keskiviikkona ei näyttänyt hyvälle kotiinlähdön puolesta, kun yöllä huomattiin, että pojan sokerit ei millään nouse. Poika siirrettiin silloin yöllä teholle ja minut käskettiin osastolle nukkumaan. Voin sanoa, että synnytyksen jälkeiset hormonit iski vasten kasvoja aika pahasti siinä vaiheessa. Meni kauan, että sain itseni kasattua osastolla, mutta sain kuitenkin sitten nukuttua pari tuntia ja seuraavana aamuna menin suoraan pojan luo. Teholla sokerit olivat kuitenkin kohonneet ja pysyneet hyvinä ja mataliin sokereihin oli syynä vain pojan pieni koko.

Miestä harmitti kovasti, ettei hän ehtinyt synnytykseen mukaan. Tietysti se oli ikävää myös minusta ja olen sitä mieltä, että mies olisi voinut ehtiä, jos olisi lähtenyt silloin, kun itse sitä hänelle ehdotin. En ole kuitenkaan viitsinyt miestä tästä piinata.:LOL:

Synnytykset ovat olleet yllättävän samanlaisia, molemmat nopeita ja ilman lääkkeitä, kun en ole mitään ehtinyt saamaan.

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen ja synnytyksiin! :)

Mama_Red ja pikkuinen
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku- ja Tyttti
40+1 ja täällä ei poksunut eilen kuin viikot vaikka kuinka yritin. Kävin koiran kanssa lenkillä, vein sen trimmaukseen ja kiertelin kauppoja sen aikaa eli 2 tuntia. Tänään olisi äidin syntymäpäivä, eikä vaikuta että saadaan synttärilahjana hänelle vauvaa :ROFLMAO: tosin jotenkin ihana tietää että oma keho toimii kuten kuuluu ja pitää vauvan turvassa niin kauan kunnes hän on valmis tulemaan tänne sateiseen ja kylmään lokakuiseen maailmaan :love:

Jännittävää lukea näitä vauva uutisia, täälläkin muutama vauva ehtinyt jo tulemaan ja Facebookin ryhmässä tuntuu että putkahtelee kuin sieniä sateella :ROFLMAO: aina joku on lähdössä.

Huomenna on taas neuvola ja ilmeisesti olisi nyt viimeinen ja varataan äippäpolille aika ja varaillaan aikaa käynnistykseen. Viime viikolla oltiin tosiaan sitä mieltä että viimeistään ens viikolla perjantaina käynnistellään. 13.perjantai Hui :confused:

Tinnuli + lomailija Tirris 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Hyppymassu eikös se haittaa vasta sitte ku on +3 , näin oon ite ymmärtäny....

mulla eilen ja viimeyönä poltellu alamahaa ja häntäluu + muut alaluut niin kipeet ettei kunnolla kävelemään pysty. Ihan ku ois pesäpallomailalla hakattu suoraan sinne! Sit tänään iski aivan järkyttävät vihlomis kivut kohdunsuulle, luulin että synnytän siihen paikkaan, en pystyny liikkuu enkä hengittää kunnolla :cry: aivan jotain niin järkyttävää, miten ihmeessä voi voittaa sen synnytys kivun sitten kun tääki on jo niin tuskaa.
Joo no oonhan mä synnyttäny ennenki mut kyl toi 10 vuotta tossa välissä pistää unohtaa..

kävin taas juttelemassa neuvolapsykologin kanssa, käytiin läpi kaikkia pelkotiloja synnytyksestä äitiyteen ja yleensäkkin elämään. Itkin sille ehkä puolet ajasta ja pitää kyllä sanoo että aivan mahtavaa että on asiantuntevaa keskusteluapua tarjolla :love: suosittelen kaikille jos vähäkin enemmän mietityttää asiat.
Ja sinne voi ihan mennä juttelemaan ennaltaehkäsevästi, ei tarvii olla romuna sitä varten.Ite oon aikasemmin vältellyt kyseisiä paikkoja ja just luullut että sinne mennään vasta kun ryömitään pohjamudissa.

Nyt päikkäreille jos joutuu vaikka kohta synnyttää :LOL:
 
Heissan! Niinhän siinä kävi et eilen tuli passitus osastolle. Paineet normaaliin nähden korkealla ja neidin vedet vähissä. Nyt sit odotellaan lääkärin mielipidettä et miten jatketaan. Jos jään sairaalaan niin sit toivon et pääsee pian synnyttään. Painoarviot eilen 3000g ja 3400g. Eli hyvänkokoiset epelit mahassa :) Täällä Taysissa on vaan vähän ruuhkaa synnytyspuolella niin saa nähdä miten käy.

Milpin+ kaksio 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku- ja Nerinah
Huh @Milpin , meillä on välissä kaks viikkoa mutta siulla on molemmat isompia kuin mulla kurnu..:unsure:

Kurnun painoarvio oli viikko sitten 2,9 ja ennuste syntymäpainolle on nippa nappa 3,5 :sleep: pituutta kuulemma tosin jo niin ettei kannata niitä 50senttisiä kaappiin hommata :whistle:
 
[QUOTE="Tinnuli,

Huomenna on taas neuvola ja ilmeisesti olisi nyt viimeinen ja varataan äippäpolille aika ja varaillaan aikaa käynnistykseen. Viime viikolla oltiin tosiaan sitä mieltä että viimeistään ens viikolla perjantaina käynnistellään. 13.perjantai Hui :confused:

Tinnuli + lomailija Tirris 40+1[/QUOTE]

@Tinnuli täällä sama juttu, viimeistään 13.10. perjantaina käynnistellään jos Norpanpoikanen ei ennen sitä älyä aloittaa syntymistä:love::barefoot:! Ja samaa sanoin neuvolassa, että huh mikä synttäripäivä.. että eikö voisi vaikka 12.10. torstaina käynnistellä mieluummino_O kuulemma ei:confused:!

Mikä sairaala sulla on?
Itse suuntaan Hyvinkään sairaalaan.

T: Hiekkis ja 1.10. LA ollut Norppis
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
@Milpin tsemppiä sinne synnärihommiin(y)!! Hyvän kokoiset pikkuiset sinulla, varmasti kaikki sujuu hyvin heidän kanssaan jos nyt alkavat syntyä!

@Hyppymassu menikö sinulla nyt aamulla lapsivedet kokonaan:)?! Mites tämä tapahtui? Millainen olotila sinulla on? Voi olla että antavat vielä odotella kotosallakin, jos lapsivesi oli kirkasta, ja sitä kuitenkin muodostuu koko ajan lisää. Saapa nähdä päädytkö vielä synnärille vai jäätkö kotio odottelemaan(y) tsemppiä jokatapauksessa sillä tuskin enää menee kauaa kun on vauva sylissä sinulla:love::barefoot:!

@mama_Red ihana kuulla että siellä kaikki hyvin vauvan kanssa, onnea vielä ja ihania vauvantuoksuisia ensipäiviä:love:.

Ihanaa kun synnäririntamalla tapahtuu täällä meidän keskuudessamme:LOL:! Antaa itsellekkin toivoa että josko Norpanpoikanenkin ryhtyisi aktivoitumaan...! Kuopukseni syntyi 40+6 ja nyt Norppiksella menossa 40+4 LA:sta laskettuna joten saapa nähdä olisiko viikonlopulla vauva jo sylissä:love: niin kovin häntä jo odotamme!

Mieheni varasi autokaukalon ja adapterin jostain vauvatarvikekaupasta (?) netin kautta nyt sitten, aikoo käydä hakemassa kun ennättää:rolleyes:hmm.. ei kiirettä ei...:p.

Tämä kylkikipu yrittää tuhota mun mielenterveyden. Ymmärrän nyt paremmin ihmisiä joilla on kroonisia kipuja. On vaikeaa liikkua tai maata tai olla paikoillaa, kun oikeassa kyljessä tuntemuksia kuin joku työntäisi keppiä tai puukkoa kylkiluiden väliin. Oikean käden nostaminen tai liikuttaminen on tosi hankalaa. Mie sanoi aamulla että minula on oikea puoli vartaloa korkeammala ja edempänä kuin vasen, kysyin mistä hän sen näkee, niin vastasi että "no sun tisseistä":LOL: heko! Kiva kun tästä mun valas-ulkomuodosta huolimatta on kiinnostunut tiirailemaan mun rintavarustusta;) eli luultavasti seksielämämme jatkuu joskus vauvan syntymänkin jälkeen! Mutta itsekkin katsoin niin totta se on. Olen aivan kierossa ja toispuoleinen tämän kyljen takia. Kiva.

Ja taas sain lohkaistua tällaisen romaanin...:rolleyes:.
Täytyypä ryhtyä tiskikoneen täyttämiseen ja lakanat pesukoneeseen. Viikonloppua kohti mennään ja toiveet vauvasta ovat korkealla:) kuulumisiin taas kaverit, tsemppiä myös teille!

T:Jättihiekkis ja Nautiskelija-Norppis 40+4
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
@Hiekkasärkkä79 mulla oli illalla sellanen.. Epäluuloinen olo ja laitoin varmuuden vuoksi siteen johon olikin vaaleanpunertavaa valunut kuuden ja kahdeksan välillä vähäistä määrää :love:

Soitin synnärille ja kutsuivat käymään viimeistään seitsemältä käyrillä ja tsekkaavat aukiolon tilanteen :) nää alkusupparit tuntuu ihan menkkajomolta :LOL:

Mutta pikkuhiljaa valuen tää menee, mies on huolissaan veden mukana tulevasta verestä, mutta koska se on kirkasta niin en koe huolta itse :)

Oon vaan innoissani, mieli tekis juosta kehää ja tehdä kaikkea, virtaa meinaan riittää (y)

Hyppsu ja Kurnj, 38+2 virallisten lappujen mukaan :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
@Hiekkasärkkä79 Porissa synnytän :) jos tää nyt on syntyäkseen :ROFLMAO: miehen töissä olivat kysyneet voisiko vaimo odotella ensivuoteen saakka kun miehen työpanosta kaivattaisiin töissä :ROFLMAO:

Jännää nyt kun monet ovat eilisillan aikana facenkin puolella hiljentyneet että onko meillä kohta vauvauutisia roppakaupalla! Meillä oli eilen lupaavia supistuksia ja ällötys vyöryi päälle. Oli sellainen olo kuin vatsataudissa olisi ollut ja verensokerit olis ollut liian alhaalla. Jospa jo vähän jotain ennakoisi ettei tarvitsisi tosiaan silloin perjantaina käynnistellä.

Neuvolaa odottavat Tinnuli & Tirris 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
No nyt tapahtuu paljon :love::love:(y)

Itselläni ei tosiaan ole ollut mitään ennusmerkkejä. Mutta eilen illalla ja yöllä kohdunsuun tienoille poltteli, vihloi ja kipuili. Josko vihdoin siellä tapahtuisi kypsymistä (jota ei vielä viikko sitten ollut tapahtunut yhtään, kun tutkittiin).

Olipa yö.. nukuin yöllä klo 01-04.. sitten valvottiin, mutta onneksi sain klo 08 unta ja juuri heräilin :)

Tyttti ja Papunen 39+2
 
Hei vaan!

Jopas täällä on tapahtumia. Tsemppiä kaikille synnytyksiin! (y):love:

Käytiin neuvolassa. Esikoinen suuttui ku äitiä tutkittiin, ei ilmeisesti sais. Vauvakin riehaantui ku hänen rauhaansa häirittiin :) Ei ihmeitä muuten, ajan sain vielä ensi viikon torstaille neuvolaan. Siitä viikon päästä eka yliaikakontrolli. Suuresti uskon, että sinne saakka päästään :unsure: Toki toivon, että lähtisi ite syntymään.

Nerinah ja vauva 39+5
 
Neuvolassa käyty ja nyt vähän ihmettä kun viime viikolla käytiin vedenmenon epäilyn takia sairaalassa ja ultrasivat ja tekivät tikulla testin joka oli Nega. Kävin nyt sit neuvolassa jossa ihmeteltiin kun tietokannassa lukee että mulla lapsiveden määrä alakantissa, AFI 5. Laittoi neuvola ajan mulle nyt vielä tiistaiksi mutta ihmetteli miksi mitään ei ole asialle tehty. :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Jo rupesi porukalla pikku hiljaa tapahtumaan! Tsemppiä :)

Itsekin saatan tässä piakkoin liittyä synnyttäneitten joukkoon.
Kävin tänään neuvolassa, kaikki oli ok. Ajan sain vielä ensi viikon keskiviikolle, mutta kohdunkaula oli jo pehmennyt ja lyhentynyt 4cm->2cm ja siirtynyt ns. keskilinjaan, kun aikaisemmin ollut jännästi sivussa. Pää tuntui kuulemma selvästi siellä olevan asemissaan ja kyllähän tuo tuntuu vihlovan kipeästi, kun vauva oikoo jalkojaan ja puskee alaspäin. Paineentunne tulee aina supistellessa ja nyt välillä jopa jonkinasteista jomotusta ainakin alamahalla. Se paineentunne ja vauvan pään puskeminen saa pidättämään hengitystä, milloin kalvot paukahtaa paineen voimasta ja päästään tosi toimiin! Jännällä jäämme odottamaan, mitä ensi yö ja viimesitään ensi viikko tuo tullessaan :) Neljä päivää keskimmäisen syntymäviikolle!

-pansku- 37+4
 
Kello tulee puol kolme, mä tuun pääseen salin puolelle kun kipupiikkikään ei tehonnut :LOL:

Tenssiä suosittelen lämmöllä jos supistukset menee selkään, on avautumisvaiheessa taivaan lahja :love: meinaan pitää "omaani" niin pitkään kun vaan voin :X3:

Musta tulee ihan oikea äiti ihan pian :love:

Hyppymassu ja kipupiikin sekoittama pää sekä kiirejalka Sammakkoinen :love: 38+3 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
Huomenta!

Täytyy käydä täällä aina välillä lukemassa ku tuntuu, että vauvoja voi syntyä koska vaan. Jokohan?!

Itellä huomenna laskettu eikä mitään suurempia tuntemuksia, että vauva syntyisi. Hän on ottanut tavaksi riehaantua iltaisin, kun itse käyn nukkumaan. Eilen illalla selvästi porasi itseään alaspäin ku vihloi välillä tuonne alas.

Tänään tutustun Tulaan ja radiopuhelimiin, jospa saataisiin vauvalle hankittua kantoreppu ja nuo puhelimet itkuhälyttimiksi. Sain niistä vinkin.

Mukavaa viikonloppua ja tsemppiä kaikille!

Nerinah ja vauva 39+6
 
Heippa kaikki

Meidän pieni tyttömme syntyi rv 38+1 3.10 klo.18.45
Sisätutkimuksen jälkeen alkoi supistelut mitkä sitten käynnistivät synnytyksen ja vauva oli maailmassa 7h päästä ekoista supistuksista.
Synnytys oli helppo mutta häntäluu joutui koville ja todennäköisesti siihen tuli jonkun asteen murtuma:cry: mutta palkinto tästä kaikesta maailman paras.
Painoa prinsessalla oli 3,5kg ja hän oli 49 cm pitkä.
Kotiutumispaino oli 3280g
Eilen pääsimme kotiin. Imetys sujuu hyvin:love:

Kiitän kaikkia ja varsinkin Hyppymassua tästä ihanasta foorumin päivittelystä ja että sain jakaa tänne ilot ja surut teidän kanssa.
Odotusaika on nyt ohi ja ihana vauva arki alkanut.

Onnea kaikille pienen nyyttinsä saaneille:love::love:
Ja ne jotka vielä ei ole poksunut niin onnea koitokseen kohta se tapahtuu:love:

Vauvantuoksuisin terveisin Enisa ja pikku neitiIMG_1576.JPG
 

Yhteistyössä