Lokakuun Lapsoset Meidän Kuu!! 2017❤

Heipä hei ihan tosi pitkästä aikaa! :) Mä en ole täällä kirjoitellut, kun kanssa jumiuduin tuonne facebookin puolelle. Välillä aina olen kyllä käynyt lueskelemassa, mutta etenkin kännykällä tää sivusto jostain syystä hyppii ja pomppii miten sattuu, ja tietokoneella jaksan harvoin istua. Listalta tietysti tipahdin jo, mutta ihan ymmärrettävää, kun kuukausiin en ole kirjoitellut.

Täällä mennään rv 39+5, eli sunnuntaina olisi laskettu aika. Yhtään ei ole olo, että mitään olisi vielä tapahtumassa, ja tuskin onkaan. Kovasti tässä jo merkkejä odotellaan, vaikka toisaalta kotonakin olisi vielä asioita kesken. Toki ainahan sitten voikin itseltään kysyä, onko ikinä mikään täysin valmista? :D Kyllä ne vaatehuoneet saa siivottua joskus muulloinkin ja pakastimen sulatettua vaikka talvella. Tavarat on vauvalle pääosin hankittuna kuitenkin, ja loput hankitaan sitten, kun nähdään, mitä todellisuudessa tarvitsemme.

Lenkkeillyt olen melko paljon, ihanaa kun olo on ollut hyvä ihan tänne loppuun saakka. Koirat ovat onneksi saaneet nyt kohtuullisesti liikuntaa, kun mä oon ollut jo pitkään kotosalla. Toki välillä on hitaampia ja huonompia päiviä, mutta kuitenkin metsässä ollaan joka päivä käyty ja koirilta virrat sitä myöten purettu. Muuta liikuntaa ei sitten oikein olekaan tullut harrastettua koko raskauden aikana...

Meillä tapahtui paljon tässä kesän aikana. Mä valmistuin ammattiin ja olin hetken oman alan töissä. Kesäkuun lopussa menimme miehen kanssa kihloihin ja siitä vähän reilu kolmen viikon päästä naimisiin. Saatiin järjestettyä ihan kirkkohäät ja pienet, 20 hengen, juhlat ravintolassa. Häät olivat aivan meidän näköiset, ja lyhyestä suunnittelusta huolimatta just sellaiset kuin kumpikin meistä toivoi. :love: Nyt on tullut opeteltua rouvana olemista ja uuden sukunimen kanssa elämistä. Se on ollut haastavin asia tässä. :ROFLMAO:

Oikein paljon onnea kaikille jo lapsen syliin saaneille, ja tsemppiä synnyttämässä oleville! Ja kärsivällisyyttä meille muille odottajille! :D
 
Paljon tsemppiä sinne synnärin puolelle tositoimissa oleville :)(y)!!! Ihanaa kun vauvoja putkahtelee maailmaan:love:!!

Ja samoin tsemppiä meille joilla odottavan aika on edelleen piiiiitkä...:rolleyes:.

Sain maanantaille 8:30 ajan äitipolille, jos Norpanpoikanen vain jatkaa köllöttelyö ja pulskistumista eikä älyä viikonloppuna syntyä..
Aion pyytää käynnistystä jos tosiaan maanantaille menee.

Minulla ei ole aiempa kokemusta köynnistyksistä,
Ilmeisesti se ballonki on tosi hyvä systeemi? Kuvailkaa/kertokaa kokemuksia jos jaksatte tai ehditte ja jos niitä siis teillä muilla on:).

Ihanaa kun meillä on tämä meidän vertaistukiryhmä olemassa. Ihan kullanarvoista, rauhoittaa mieltä ja tuo iloa ja sympatiaa (y)!

Nyt saunaan mars, siivottu on, saapa nähdä päädytäänkö vielä tänäänkin seksin puolelle.. se alkaa tosin olla jo niin haastavaa toteuttaa että saas tosiaan nähdä:ROFLMAO:!

Perjantaiterkuin: Hiekkis&köllöttelevä Norppis 40+5
 
@Hiekkasärkkä79 : Esikoinen aikoinaan käynnistettiin rv 42 ja käynnistys tapahtui cytotecillä ja sen kokemuksen takia itsekkin toivon, että tämä herra syntyisi ihan itsestään ennen ensi keskiviikkoa. Paikat oli epäkypsät ja kun supistukset lopulta alkoivat, alkoivat ne tosi rajuina heti. Viimeeksi ihmettelinkin miten supistukset ei koskeneet juuri lainkaan :D

Meitä käynnistettiin samaan aikaan toisen äidin kanssa ja hänellä silloin alkoi supistukset 4 tuntia aikaisemmin, mutta lapsi syntyi 4h meidän poikaa myöhemmin. Kaikki on niin yksilöllistä...:rolleyes:

Täällä on pientä jomotusta alavatsalla, mutta ei sen kummempaa.. niska on pahasti juntturassa ja viime yönä joutuikin valvomaan karsean päänsäryn takia ennen kuin panadol hieman helpotti.

Onnea synnyttäneille ja tsempit muille tuleviin koitoksiin :love:

Popsis 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Tähän se odotus päättyi :love:

6.10 kello 16.15 pieni poika saapui 36 tuntia kestäneen synnytyksen jälkeen :love:

Pituutta oli 49cm ja painoa 3325g :love: pipo 33 :love: taitaa tykätä kolmosista pikkunen :love:

Selvisin sit häntäluun hiusmurtumalla ja kahdella tikillä :) tens-laite oli suoraan taivaasta, käytin sitä epiduraaliin asti :love: mulla siis valtaosa supistuksista oli selässä ja toi tens auttoi :love:

@popsis mulla oli kahtena päivänä ennen synnytyksen alkua kova migreeni joten tsemppaan sua täältä ;):love::love:
 
@Hyppymassu Onnea paljon :love: sulla tais synnytys mennä suht rauhallisesti vaikka pientä nirhamaa tulikin?

mulla on kaikki oireet loppunu, eilen oli muutamia jomottavia supistuksia.
Toivottavasti itekkin sais hyvän kokemuksen synnytyksestä ja kaikki menis hyvin :love: välillä jännittää paljon.
Lähinnä se sairaalaan siirtyminen kun ei oo ketään kuskaamassa,no toivottavasti taksi ottaa sit kyytiin (n)
 
@Hyppymassu Tätäkin kautta vielä onnea ❤ Ihana kuulla että kätilö otti sut hyvin huomioon!

@Hiekkasärkkä79 Toivotaan et saat kanssa käynnistyspäätöksen ma. Saa nähdä kumpi meistä ehtii eka.

Mun paineet varmasti tekee sen et me päästään tositoimiin maanantaina. Pelottaa vaan kun sisätutkimus nyt sairaalassa sattui ihan saakutisti et miten mä selviän. Ja kun noissa hoidoissa on tottunut ronkkimiseen niin ei voi siitä olla kii. Kohdunkaula oli kyllä tosi takana et siksi lääkäri epäili kipuja tulevan. Ja oli myös epäily hiivasta joten josko kaikki menis vähemmän kivuttomasti kun kuitenkin mulla on (ollut) korkea kipukynnys aiemmin.

Milpin ja kaksio 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
@Milpin mullakin viimeksi sattui aivan älyttömästi vaikka koskaan ei ole sattunut. Täällä sama homma et kohdunkaula takana, ei kätilö päässyt tunnustelemaan ollenkaan. Sanoi vain et kyllä siellä vielä on vaikken ylläkään :D

Meillä tiistaina viimeinen neuvola jolloin 41+0 ja siirrytään äitiyspolille sitten. Lähetteen kirjoittavat tiistaina ja neuvolatäti tosiaan sanois et viimeistään sit 13.10 olis käynnistys mut katsotaan onko äippäpoli samaa mieltä

Tinnuli & Tirris 40+4
 
Mä pidän @Milpin peukut pystyssä et pääset maanantaina jo synnyttäneiden 2a osastolle, haluun päästä tapaamaan sua ja pikkuisia :giggle: itse vietän sairaalassa aikaa jonkin verran, kun tosiaan vesien menosta pojan syntymään oli kauemmin kuin 24h :unsure:

Koville urakka otti - ja uskokaa pois - ottaa kovemmalle kun ekan kerran tarvii päästä isolle - ainakin jos häntäluu saa osumaa... :cautious:

Itsellä urakasta on muistona epiduraalien mustaama selkä, mut onneksi se ei sen pahemmin satu, kun en mustelmia näe :whistle:

Ja onhan tämä tuhiseva pieni potti paras palkinto koko maailmassa :love:
 
@Hyppymassu Me ei taideta saada nähdä :( Mä oon altistunut 2 viikkoa sitten streptokokki A:lle joten nyt kun sitä kysyttiin niin sain pikasiirron yhden hengen huoneeseen. Viime viikolla ei tästä kysytty mitään.

Täällä ollaan sairaalassa odottamassa lääkärin tutkintaan pääsyä. Verenpaineet oli hyvät 158/94 . Ja sit myös sitä et testataan tuo streptokokki. Vaan mikäs täällä ollessa. Viime yönä supisteli klo 2 asti, ei kivuliaasti mut siten et kyllä tunsi. Ihan hyvä jos kroppa heräilis itsenään ja tyypit tajuais tulla ulos vaikka huomenna kun olis sopivasti liputuspäivä :D Ja muutenkin helppo muistaa. Mut katsellaan miten tää tästä etenee!

Milpin+M&T 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Heippa @Milpin ! :) me päästään kotiin tänään toivottavasti :love:

Vähän kyllä jännittää että miten tuo kotona oloilu lähtee sujumaan :)

Saatiin rintapumppu neuvolasta lainaan pariksi viikoksi, ehtii sitten hakemaan rauhassa oman :love: joo ei mun pitänyt imettää, enkä pystykkään mut rinnat kestää pumppauksen niin sillä mennään (y)
 
Viimeksi muokattu:
Yöterkut...;) yritä tässä nyt taas nukkua jättimasun ja näköjään tänä yönä myös kipeiden supistuksien kanssa.. suppailee noin 30min-10min välein, mutta lähinnä vain alavatsalla. Pikkareihin oli äsken tullut vähän verta, näytti "vanhalta" joten epäilen että olisi aamuisen sisätutkimuksen peruja. Laitoin ison vaipan ja otin Panadolia 1g ja yritän kohta saada vähän unta. Olisi kyllä hyvä jos paikat tässä olisivat lähteneet aukenemaan ja lyhentymään :):LOL: vihdoin!! Saapa nähdä.

@Hyppymassu ihanaa että siellä jo kotiutushommia vauvan kanssa, pääsette viettämään vauva-arkea yhdessä:barefoot::love:paljon onnea!

@Milpin mitenkäs siellä hommat etenee cytotec-murusen kanssa..? Pidän peukkuja ja varpaita että kaikki sujuisi hyvin ja saisit pian myös vauvat kainaloon(y):love:!

Muille lokakuisille myös tsemppiä sekä odotteluun että vauva-arkeen, ihana lukea kaikkien kuulumisia:).

@Tinnuli mulla myös takaraja on 13.10. perjantai ja sitä vielä kuulemma ehkä sunnuntaille odotellaan eli 15.10. asti..

Aamulla kävin miehen kanssa äitipolilla tsekkauksessa. Paineet hyvät 130/80 luokkaa ja vauva terhakka sykkeet hyvät. Pissanäyte puhdas. Kohdunsuu sormelle auki ja kaulaa reilusti vielä. Kuulemma ei kannata näin epäkypsässä tilanteessa käynnistellä, olisi hidasta ja kivuliasta ja rankkaa. Uusi aika perjantai aamulle ellei ennen sitä tapahdu.

Nyt tosiaan ärhäköitä suppareita vähän väliä, jotenkin veikkaan silti että ne laantuvat aamuun mennessä, saapa nähdä.

Yöterkuin: Hiekkis ja Norpanpoikanen:sleep::barefoot:
 
@Hiekkasärkkä79 mites siellä kävi suppareiden kanssa? :)

Tänään on neuvolalääkäri ja odotan kyllä jännityksellä mitä siellä sanotaan. Saa luvan tehdä vähän ronskimman tutkimuksen jos lähtis paikat siitä sitten aukeemaan.

Mulla alkaa yöt olee sellaisia että en tahdo nukkumaan koska ne tuntuu loputtoman pitkiltä noiden heräilyjen takia. Viime yönäkin sain itseni vasta 2 aikaan laittamaan silmät kiinni vaikka oli väsynyt. Yöt on vaan niin vastenmielisiä tällä hetkellä :/

Tinnuli & Tirris poksahtelee 41+0
 
Huh! Huonosti nukuttu yö takana :sleep:
Heräsin 2:26 kipeään supistukseen, ja taas sattui oikealle puolen mahaa piiitkän aikaa ja siis supisteli ihan jatkuvasti. Sitten se kipu oikealla loppui, mutta supisteli 7min välein ja lopulta soitin 4:20 maissa synnärille, että jokohan tässä pitäisi lähteä kun matkaa sen 100km. No käski tulla, mutta olisi pitänyt soittaa ambulanssi, koska ei ´muuta kyytiä. Sitten ne supistukset loppui :rolleyes: No, nyt olen tässä valvonut sieltä 4:30 lähtien ja n. 10min välein tulee supistus, enemmän tai vähemmän kipeänä. Päätin äitini rohkaisemana, että lähdetään miehen kanssa tästä pian tarkistamaan tilanne, viimeksi kuitenkin oli aika nopea synnytys, tosin lähti etenemään vesienmenolla ja heti kipeillä supistuksilla. Mutta loppu oli nopea, vaikka mennessä olin vain sormelle auki. Katsotaan! Jonku tunnin päästä viisaampi, eihän se vara venettä kaada ;)

-pansku- 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Milpin ja Tyttti
mullakin supistellu nyt kahtena iltana puolentunnin välein..välillä ollu jo ihan kipeitäkin. yöks ne ovat loppuneet ja oon saanu nukuttuu suht ok.
Tänään kävin neuvolassa ja sydänääniä ei meinannu millään löytyy, kerkisin jo vetästä itteni paniikkiin että tässä tää nyt oli, kroppa vetäs ihan löysäks ja kerkesi kelata jo päässä kelle soitan jne...no viiden minuutin jälkeen ne onneks löyty :love: no nyt oonki sit paniikissa seurannu liikkeitä ja heti jos on hijasempi väli niin mietin pahinta.
Oon aivan loppu jo tähän raskauteen, jotenki niin väysny ja kyllästyny..päässä pyörii pelkkiä pelkoja, :cry:osaanko,rakastanko...saanko ylipäätäsä pidettyy semmosen rääpäleen hengissä.
Kyllä nyt toivois että ois toinenkin aikuinen jakamassa vastuuta ja silittämässä uskoa tulemvaan.

Tää ryhmä on ihan super hyvä juttu kun saa tänne edes purettua oloja ja luettua toisten juttuja. Toivottavasti tää jatkuu vaikka vauvat syntyy. Mä ainakin tarviin teitä kaikkia :love:

Nyt näköjään supistukset taas alkaa ..ihanku tulis tiuhempaan ku eilen :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku- ja Tyttti
Täällä tehtiin 6 kivuliasta yritystä saada ballonki paikalleen. Huomiseksi tilattiin spesiaalivälineet sitä varten. Tunti tuosta lähti vedet ja siitä puolisen tuntia alkoi supistaa. Nyt on 2 h tullut kivuliaita supistuksia ja onhan ne saaneet hyvää aikaiseksi. Kohdunkaula hävinnyt ja oon 2 cm auki. Kipua levitetään nyt tens:in avulla ja voi olla et kohta on pakko ottaa kipupiikki. Tänään tai viimeistään huomenna aamusta saliin.
 
Neuvola takana 41+0 ja perjantaille tosiaan vahvistui nyt äippäpoli aika. Verenpaineet koholla ja viidessä päivässä tullut 2.3kg painoa lisää ja totesikin että kauheesti turvotusta on ainakin nilkoissa. Kaikki muu oli hyvin. Pohtivat että varmaan perjantaina tai lauantai aamuna olisi käynnistys. Lauantaina jos osastolla on ruuhkaa perjantaina. Hurjaa! Ei vieläkään merkkiä siitä että napero haluaisi syntyä :D

Tinnuli & mukavuudenhaluinen Tirris 41+0
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti

Yhteistyössä