Lokakuun Lapsoset Toukokuussa 2017 ♡

Mammatapaamisen paikkakunta?

  • Helsinki

  • Tampere

  • Turku

  • Pori

  • Vaasa

  • Vantaa

  • Espoo

  • Kesäkuussa

  • Heinäkuussa

  • Elokuussa?


Results are only viewable after voting.
Heips ja mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Vielä aiempaan palatakseni, niin ruokien kanssa olen pyrkinyt olemaan tarkkana vaikka Suomessa ollaankin. Kalat(graavit yms. "raa'at"), tuorejuustot ja metukat on jääneet kauppaan. Paitsi jos tekee ruokaa joka kypsennetään, niin niihin olen käyttänyt. Hiilihapolliset juomat närästää, joten nekin on melkein jääneet pois. Ravintolassa ja työpaikan ruokalassa on kuitenkin tullut käytyä, joten ihan en ole neljän seinän sisällä (rempan keskellä) ja omin eväin mennyt. ;)

Ihana aurinkoinen viikonloppu edisti pihahommia ja lisäistutuksia on tehtailtu. :)

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 19+0!!!:love:

Huh kuinka aika rientää, viikko puolivälin etappiin... :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Metukastakin on monenlaista tietoa. Söin alkuraskaudessa sitä päivittäin, sitten luin netistä ettei saisikaan. Neuvolakäynnillä sitten kysyin hädissäni, että mitäs nyt kun olen syönyt metukkaa koko ajan. Neuvolassa oltiin ihan ihmeissään, että miksi se olisi kielletty -totta kai saa syödä. Etenkin Suomalaista. Tarkisti vielä viralliset listatkin.

Eli olen jatkanut kotimaisen metukan syöntiä. Jos se on muidenkin intohimo, niin metukkaa vaan leivän päälle ihan hyvällä mielellä :D(y)

Perjantain "sydänääni"-neuvolaa odotellen, sain viimeksi tämän extra-ajan, kun ei tosiaan sitä doppleria ole :) Terkkari kysyi, että pärjätäänkö rakenneultraan saakka, sanoin että "joo". Mies korjasi, että laita sinne väliin vaan aika :LOL: Hyvät naurut saatiin siellä, että hyvä kun mies osasi avata suun ja tuntee minut niin hyvin :ROFLMAO:

Tyttti ja Papunen 17+6
 
  • Tykkää
Reactions: spoke
On jotenkin omituinen olo, tuntuu hassulta ajatella että pienen jalkapohja on jo 2.5 senttiä pitkä :love:

Hurja vauhti päällä aina iltaa kohden, nyt kun oon kovassa flunssassa niin tuntuu että vauva menee vielä lujempaa ympäriinsä :cautious:

Unohdin sitten pitää evakkopäiväkirjan loputkin osat, mutta loppuviikko meni puhelutappeluissa, ulkoillessa sekä lepäämisessä :) oli hyvä viikko ilmeisesti :)

Saattaa tosin olla että meikäläisen synnytyssairaala muuttuu (n) miten mahtaa neuvolan vaihtaminen onnistua? Ei siis vaihtoa vastaan oo mitään, inhoan nykyistä nlatätiä :cautious:

Näillä tunnelmilla parantumisesta haaveileva hyppymassu ja sammakkoinen, 17+4 :love:

Ei enää pitkää pätkää ja puoliväli täälläkin :sleep::love:
 
Moi vaan kaikki:) En oo taas ehtinyt kirjotella pitkään aikaan. Käydään nyt tosi usein neuvolassa, kun esikoista pitää käyttää kasvukontrollissa.

Minulla oli viime viikon perjantaina ensimmäinen kerta uudessa neuvolassa. Meni ihan kivasti ja terkkari oli ihan mukava. Neuvolalääkäri olisi sitten ensi viikolla ja sitä vähän jännitän, kun täällä se onkin mies. Ehkä vähän typerää jännittää..:oops: Pitää yrittää tsempata edes sen verran, että uskaltaisin kysyä kaikesta, mikä vaivaa mieltä. Perjantaina oli ihanaa taas kuulla sydänäänet. Jostain syystä tässä raskaudessa pelkään usein, että kaikki ei olisikaan hyvin.

Liikkeitä on alkanut jo tuntua enemmän ja se onneksi helpottaa mieltä. Tänään kävin sokerirasituksessa ja se litku oli mielestäni kamalampaa kuin ensimmäisellä kerralla, mutta selvisin. Ihanaa oli se, että pääsin sinne yksin:LOL: Mies oli esikoisen kanssa ja heillä oli mennyt kerrankin tosi hyvin, enkä saanut edes yhtään kamalaa viestiä perään.. (Miehellä tapana laittaa vähän ajattelematta viestejä, joista minulle tulee tosi paha mieli)

Mama_Red 18+1
 
Näin eka kerran nyt unta, että olin synnyttämässä. Synnytys ei edennyt oikein mihinkään. Kätilö sanoi, että mun silmänympärys punoittaa, ni hän rasvaa sen. Minulle iski nälkä ja pyysin välipalaa. Hirveesti ihmisiä pyöri ympärillä, mut ite synnytys ei aiheuttanut tuskaa. Uni loppu kesken, ni en tiiä lopputulosta.

Muuten olo nyt hyvä, vatsa tuntuu kasvavan.

Nerinah ja vauva 18+3
 
@Nerinah En ole vielä synnytyksestä... tai itseasiassa lapsestakaan nähnyt unta (ainakaan niin että muistaisin), mutta viime yönä näin painajaista nukesta joka heräsi eloon ja jahtasi minua. (n) Uni oli niin todentuntuinen ja ahdistava, etten saanut yöllä unta vaan pyörin tunnin verran enkä uskaltanut edes vessaan mennä... :whistle: Taisi kyllä olla ensimmäinen tällainen painajainen raskausaikana... :rolleyes:

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 19+1
 
Minä oon nähnyt unia kerran pojasta ja kahdesti tytöstä..

Poikaunessa vauva nukkui tuolilla peittojen keskellä, mun isä istui lattialla vauvan vierellä ja huokaili. Kysyin isältä, haluaisiko hän ottaa tyttärenpoikansa syliin? Uni päättyi.

Ensimmäisessä tyttöunessa pidin sylissäni pienen pientä, tummatukkaista tyttöä, jonka pieni kieli oli vähän ulkopuolella suusta :love: tytöllä ooli päällään pikkuinen raitamekko jonka raidat olivat kapeita ja vuoroin vaaleanpunaista ja valkoista, mekossa oli rimpsuja siellätäällä.. jalassa oli pienet valkoiset töppöset ja päässä valkoinen hiuspanta. Uni päättyi kun annoin suukon tyttösen päälaelle :love:

Itkin herättyäni lohduttomasti :cry:

Toisesta tyttöunesta en muista paljoa :eek: pidin pienen tytön käsistä kiinni uimarannalla kun pieni hyppeli ja kiljui onnesta rantavedessä roiskuttaen vettä mun päälle niin että mun mekko kastui :ROFLMAO:
 
Korjaan!

Oon nähnyt unta myös kaksosista! :coffee:

Olin synnytyksessä (!!!) Ja ponnistin potran pojan. Murruin kun haaveilin tytöstä. Hetken päästä kätilö kutsui avustajan paikalle ja huusi että PERKELE PÄÄ NÄKYY JO!! Sain yli 5 kiloisen tytön :LOL::LOL:
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Verenpaineseurantaan pääsin kun alapaine huiteli omiaan. Onneksi saan hyvän laitteen lainaan :) Toivotaan et käy yhtä hyvin kuin sokeriseurannan kanssa.

Sykkeet saatiin molemmilta kuuluun ja sisätutkimuksessa kaikki hyvin. Kyllä ne sykkeet vaan pysäyttää :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Moi pitkästä aikaa! Paljoa en täällä ole ehtinyt käydä, nytkin olen lomailemassa kaukomailla vielä tän viikon. :) Kiva lueskella teidän kuulumisia.

Mua harmittaa, kun vieläkään ei näy maha. Kun lähdettiin reissuun, tuntui että se vähän tuli esille, mutta nyt täällä reissussa minusta se ei ole kasvanut yhtään, oikeastaan päin vastoin. :( Vähän jotenkin huolettaakin asia, kun kuitenkin parin viikon päästä alkaa olla puoliväli. Toki mulla on sen verran vararengasta vyötäröllä, että varmaan jää senkin alle piiloon, mutta väkisin tulee täällä maailman äärissä mietittyä, onko kaikki OK.

Kuinka pitkään saa nukkua selällään? Kun ei maha vielä näy eikä tunnu, niin mä oon vielä ollut aika huoletta selällään. Myös mahallaan tulee välillä oltua, mutta se alkaa tuntua sen verran jo oudolta, että mahallani en enää paljoa ole. Öisin joskus "vahingossa". Mut tuota selällään maksamista oon nyt miettinyt.

T. ajatuksissa, 18+3
 
@ajatuksissa , eikös kroppa kerro koska tarvii asentoa vaihtaa? :)

Mulla kertoo hyvinkin selvästi kun jokin juttu joko tuntuu pahalta tai jos jokin ruoka ei kelpaa :LOL: jumaliste sitä pahaa oloa mikä tulee jos syö jotakin mistä pikkuinen ei tykkää :sick:

Mut siis kyllähän kroppa sen ilmoittaa et nyt tuntuu pahalta ja tarttee vaihtaa asentoa (y) vähän sama kuin jos seisot pitkään kassajonossa ja vaihat painoo jalalta toiselle :) tai vaikka istut pitkää matkaa bussissa ja vaihdat vuorotellen jalat ristiin :) niin pitkään on miten tykkää kun se tuntuu hyvältä (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Heipparallaa

Täällä varmaan moni jo tuntee vauvelin liikkeet. Itse aloin tuntemaan noin viikko sitten, kokoajan selvemmin ja selvemmin.:love:
Jouduin kotimittauksiin kun verensokerin paastoarvo oli hieman koholla. 6 pv piikitysjaksot ja tulokset lähettelen neuvolaan. Tämä ihan tuttua puuhaa kun joka raskaudessa paastoarvot romahtanut.:(
Saa nyt nähdä joudunko insuliinihoidolle.
4 pv ihana työputki edessä ja harjoitussuppareita jo tulee työssä, teen seisomatyötä ja tämä kyllä rasittaa kovasti.
Mitenkäs masupallot ovat kiinteytyneet?
Mulla jo varsinainen pötsi:LOL: nuorimmainen 3v kysyi että miten se vauva meni äitin masuun ja miten se pääsee ulos:p:D
Ihania kysymyksiä siihen jotakin yritin selittää, kunnes hän hyppäsi jo toiseen kysymykseen.

Ihanaa loppuviikkoa kaikille, hieman viileää on mutta toivotaan että äitienpäiväksi lämpenisi.

Terkuin. Enisa rv 17+3
 
Mulla maha nousi ensin esille, sitten se laski kun se levis sivuille :love: pienen sykkeet on tosi korkeet, eilen doplerilla katsottuna 172 :love:

Eikös korkea syke anna ihan pikkiriikkistä toivoa rinsessasta? :love: oooaaaaaa en malta odottaa 8.6 olevaa rakenneultraa :love::love: sillon saa kuulla jos asento on hyvä että prinsessa vai prinssi :love::love:
 
Mulla menee aina oudommaks ja oudommaks unet :ROFLMAO: Viime yönä näin unta, et jouduin vankilaan ja ennen sitä synnytin lapsen. Ja istumaan lähin 19 vuodeks ja syytä en ees tiedä (n):LOL: No onneks nää on vaa unia eikä mitään tosijuttuja!

Muuten vointi oikein hyvä. Aamusin aina kuuntelen pienen dopplerilla ja siel se kovasti monottaa doppleria, ei oikee tykkää :LOL::LOL: Silti kuunneltava oman mielenrauhan takia.

Masun kasvua en ite oikee huomaa (n) Mut vaatteet ruvennu kiristää, et kaipa se masu kasvaa. Ite ei vaa huomaa, ku näkee ittensä joka päivä.

Töissä oon nyt ma-to aina 4h, kun paikka nyt vaihtu viime vkolla. Tai kuntouttavaa työtoimintaahan tää on, mutta kuitenkin :) Loppuu sitten elokuussa jos vointi sallii sinne asti jaksavan. Nyt ainakin tuntuu hyvältä.

Tänään 16+0 poks :love:
 
Kiva kuulla teistä muistakin pitkästä aikaa! :)

@Milpin minulla on kotiseurannassa ollut ihanteelliset paineet, vaikka neuvolassa aina nousevat. Toivotaan että sinullakin on kotona paineet ok! (y)

@ajatuksissa jostain luin selällään nukkumisesta vko 16 asti ja sitten taas jossain ollut että kroppa ilmoittaa millon ei enää ole hyväksi. Tuon voisi vaikka muistaa kysyä neuvolasta seuraavalla kerralla :geek:

@Enisa82 Masua on tullut ja äippävaatteita olen pääosin jo käyttänyt pari viikkoa. Treeneihin ja juhliin koittaa soveltaa jotain vanhoista ja uusista. Töissä ei ole kuitenkaan kukaan kehdannut pyöristymisen syytä vielä kysyä, vaikka toki pomo + muutama tietää kun olen itse kertonut. :)

Onko muut innostuneet lukemaan lapsen kehityksestä nyt tai jossain muussa yhteydessä? Innostuin lukemaan tuota "pää edellä" - kirjaa jota on kehuttu. Mielenkiintoista ja jännää, vaikka jotkut asiat olikin jo tiedostanut. :)

T. Tassuttelija ja Pikkutyyppi 19+2

Tasan viikko rakenneultraan, samaan aikaan niin jännittävää ja ihanaa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti ja Pupsukka
Hurjaa ajatella että viiden viikon päästä, rv 22, jos vauva syntyy sen jälkeen, pikkuinen voi jo jäädä henkiin :eek:

23viikon jälkeen vielä todennäköisemmin, vaikka nuppu joutuisikin keskoskaappiin :unsure::love:

Uskomatonta ajatella että 15 viikon päästä ekoilla on varmaan nyytit mykkyrällä sylissä :love:
 
Minäkin olen nähnyt tosi outoja unia. Yhdessä unessa veljeni valitteli, että hänen koiransa valvottaa häntä:LOL: Toisena yönä heräsin omaan itkuuni, koska näin unta, että oma äitini kuoli:cry:. Yhden unen olen nähnyt synnytyksestä ja se oli kyllä todella outo. Synnytin unessa osastolla, en siis synnytyssalissa, eikä apunani ollut ketään. Kätilö tuli huoneeseen vasta synnytyksen jälkeen ja sanoi punnitsevansa vauvan vasta huomenna, koska hän nukkuu niin nätisti nyt. Sitten sanoin, että jälkeiset eivät ole vielä syntyneet, mutta kätilö vain lähti pois. Heräsin tämän jälkeen :D

Minullakaan ei ole vielä kunnon vauvamasua, korkeintaan syömisen jälkeen näytän siltä, että olen raskaana.:ROFLMAO: Kohtuni tosin taitaa olla enemmän selkäänpäin, koska esikoisesta kerroimme sukulaisille vasta rakenneultran jälkeen ja masukin alkoi ilmestyä vasta silloin. Toisaalta se on ihan kiva, ettei tarvitse raskausvaatteita, mutta välillä tuntuu, että näytän vain siltä kuin olisin lihonut. Tosin oikeasti painoni on pudonnut hieman. Alussa se huolestutti, mutta ehkä kehoni vain toimii niin. Esikoisesta raskauskiloja ei myöskään tullut paljoa ja kaikki jäi sairaalaan synnytyksessä. Järkytys oli suuri vain valitessani ristiäisiin itselleni mekkoa, kun mikään ei sopinut tissien kohdalta..Voin sanoa, että hieman ärsytti:LOL:

Neuvolassa pienen sykkeen olivat 156 ja mies oli jo "ihan varma", että se on poika. Vähän alkaa jännittää, että pettyykö mies jos rakenneultrassa näkyykin tyttö.

Mama_Red 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: Enisa82 ja Tyttti
Minulla muodostui noin pari viikkoa sitten pieni pötsi, joka on hiljalleen kasvanut :) Ilmeisen tunnistettava pötsi kuitenkin, koska yksi tuttu oli epäillyt asiaa jo pari viikkoa sitten, kun vatsa vilahti paidan liepeiden takaa :D

Menin eilen katsomaan Instagramista #lokakuiset2017, ja voi miten isoja vatsoja siellä näkyi, tuli jo olo että miten minulla on näin pieni. Lohduttavaa siis kuulla, ettei kaikilla muillakaan ole niin isoa vatsaa vielä :) Minullakin on kyllä kohtu taaksepäin kallellaan, sitä gynikset on aina sanonut käynneillä eli ehkäpä se varsinainen vatsa odottaa siellä sisuksissa.

Pieniä liikkeitä tuntuu nyt päivittäin. :love: Ja nyt todella uskon, että ne on liikkeitä, koska ei se suoli voi noin kovasti koko ajan elämöidä :ROFLMAO:

Neuvolassa oli taannoin puhetta tuosta selällään nukkumisesta. Jos selälleen olosta tulisi jotain haittaa, ennen sitä tulee niin paha olo, että siihen herää syvästäkin unesta. Eli kyllä kroppa pakottaa kääntymään ennen kuin mitään pahaa pääsisi tapahtumaan.

Tyttti ja Papunen 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: ajatuksissa
Tervetuloa Instaan! :LOL:
Niin on, tosi isoja! Ihan iski eilen pieni masis, kun itsellä on niin pieni - mutta onneksi täältä sai tänään asiaan vertaistukea :)

Ja ehkäpä siellä esittelee vatsoja ne, joilla todella on komeat vatsat näytettävänä. Me pienempi massuset ei kehdata näyttääkkään :ROFLMAO: ja oon kyllä vielä somessa ja ihan muutenkin aika pitkälti "vauvakaapissa" :D
 

Yhteistyössä