Lokakuun Lapsoset Toukokuussa 2017 ♡

Mammatapaamisen paikkakunta?

  • Helsinki

  • Tampere

  • Turku

  • Pori

  • Vaasa

  • Vantaa

  • Espoo

  • Kesäkuussa

  • Heinäkuussa

  • Elokuussa?


Results are only viewable after voting.
Huh mikä viikko takana. Jos työt olis aina tätä niin saikulle jäisin. Ma normi tsto-päivä, ti-ke Espoossa, to töiden jälkeen olin teatterilla kahvittamassa ja eilen sit yli 20 000 askeleen työpäivä turvakengissä. Joten oon harvinaisen poikki. To ja pe taisi tulla harkkasuppareitakin. Nyt vaan vkl lepoa! Tai no, keksin vihdoin miten saan kesäkukat kivasti pihalle kun talon seinusta tullaan myllään salaojittamisen myötä. Onneksi toi keli on sellainen et tekee mieli olla ulkona :)

Milpin 16+5
@Milpin saako udella mitä töitä teet, kun kuulosti olleen sen verran vauhdikas työviikko sinulla..:)?

Minulla myös on tullu harkkasuppareita pitkin raskautta, alusta asti. Samoin tuli myös kahdessa aiemmassa raskaudessanikin, vaikka tuolloin olin 25v ja 27v, ei eroa raskauksissa tässä asiassa. Eli masu supistaa kivikovaksi palloksi, ei varsinaisesti satu mutta hankaloittaa elämää ja tekee olon tukalaksi. Lepo auttaa.

Minkälaisen idean keksit kesäkukkia ajatellen:)? Itse taistelen jättiputkea vastaan.. ihan mahdotonta. Mission impossible. Taidan turvautua pressuttamaan osan puutarhasta rikkaruohopeitteellä koko kesäksi, tukahdutan sen vihulaisen. Sitten täytyy kaivaa mullat pois ja laitta rikkaruohopressu alle ja uudet mullat päälle.. saapa nähdä toimiiko. Epäilen;). Huokaus.

T:Hiekkis&Norppis 21+2
 
Eipä ole vähään aikaan tullut tänne kirjoitettua, jonkin verran tuonne facen puolelle. Lukenut olet kyllä teidän tarinoita :)

Tänne kuuluu rauhallista eloa ja oloa, noin kuukausi sitten alkaneet rytmihäiriöt on jo helpottaneet (enää ei tunnu että henki lähtee vaikka välillä ikävästi muljauttelee) mutta uutena "vaivana" selkäkipu jonka vuoksi nyt saikulla toukokuun loppuun ja töihin tuskin tulee enää palattua.. :unsure: kuitenkin tehpan 8 paikkaisessa dementiayksikössä iltavuorot ja viikonloput yksin niin ei oikein onnistu :eek:

Pari viikkoa sitten käyty ru:saa, jossa molempien rakenteet ok :) ja poikalupaukset vaihtu tyttölupauksiksi :love: tiedä sitten mitä tulossa, täytyy melkein tiistaina polilla kysyä taas lääkäriltä miltä tällä kertaa näyttää :LOL: liikkeitä tuntuu päivittäin ja nytollutt oikein vilkasta sakkia pari päivää:love: varsinkin A:n liikkeet tuntuu alhaalla, B junttaa itseään ilmeisesti ylös, Ultrassa oli poikittain ja sydänäänet löytyy nyt noin 3cm navan yläpuolelta, joten hiukan on välillä ahdistava olo ja tyypillä ei kuitenkaan ole painoa vielä kuin se 400g o_O

Vaunut ja kaukalot on jo tosiaan tilauksessa ja viikolla bongasin torista edukkaan pinniksen niin pakkohan se oli hakea :)

Mutta nyt nauttimaan kauniista "kesä"päivästä tuli illalla käytyä puutarhalla ja tars istuttaa kukkaset (y)

Ebbas- & "Pekka ja Pätkä" 21+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milpin
@Hiekkasärkkä79 Treenaan suht tavoitteellisesti nuoremman koiran kanssa tokoa ja agilitya. Ei vielä kilpailla, mutta tulevaisuudessa sekään ei ole poissuljettua. Katsotaan nyt ensin miten vauva-arki muuttaa treenitahtia. Ja koitan pysyä treeneissä mukana niin pitkään kun jalat ja maha antaa myöden, vähintään pien treenitauko on kuitenkin luvassa syksymmällä. ;) Hevosten ja nyt myöhemmin koirien kanssa olen puuhannut lähes koko ikäni, joten eläimien toivon olevan vahvasti osana myös lapsemme arkea. :)

Marimekon kuoseissa on ihania vaihtoehtoja, pitääpä käydä tehtaanmyymälässä joku päivä tässä kesän korvalla. Kangaskauppaan koitan ehtiä ensi viikolla. (y)
 
Mulla on ollut aikaisemmissa raskauksissa supistelu jostain 20 viikon tienoilta lähtien aina synnytykseen asti. Se rajoittaa normaalia oloa ja eloa melkoisesti ja on erittäin tukalan tuntuista ja oletan niin olevan myös tässä kolmannessa raskaudessa, joten ei tämä mitään auvoa ole. Ajattelin alussa, kun pahoinvointi oli aika hurjaa, että raskaus ei todella sovi minulle ja pahin on vielä edessä. Edes perus kävelylenkki ei onnistu luultavasti enää muutaman viikon kuluttua. Koirakin piti lopettaa joku viikko sitten, joten ei ole edes ketään joka minua veisi lenkille :(
Huoltakin on nyt ollut vauvasta, koska mielestäni en tunne liikkeitä niin hyvin tässä raskaudessa näillä viikoilla, kuin kahdessa aikaisemmassa. Pitänee soitella neuvolaan ja pyytää päästä ultraan tarkistamaan tilanne (n)

Muuten ajatukset ovat aika rauhalliset, luottavaiset ja vain odottavaiset, johtunee ehkä siitä, että kolmaskierros menossa.
Toisaalta en osannut olla alussa niinkään innoissani kuten kahden aikaisemman kohdalla, koska tämä oli tavallaan vähän yllätysraskaus, tietoinen riski otettiin vaikka tarkoitus oli aloittaa yrittäminen vasta ensi vuoden alussa :whistle: Alku siis ollut aika ristiriitaista, ei niinkään minun osaltani ajatuksissa vaan miehen, joka ei ollut aluksi oikein mielissään yllätyksestä. Hän on meidän yhteisen työn ja tilanteen vuoksi aika huolissaan tulevasta, koska fyysisesti raskaan työmme vuoksi joudun todennäköisesti jäämään sairaslomalle jo ensikuun alussa juurikin supistelujen ja mahdollisten vaaratilanteiden ja repivien äkkiliikkeiden vuoksi.

Minäkin tykkään neulomisesta, mutta lapasia ja villasukkia on ihan riittämiin tyttöjen jäljiltä. Ja aika ei tahdo riittää, ja kärsivällisyys, tehdä mitään isompaa, mutta ajattelin että voisin jatkaa ja saattaa loppuun ne jo viisivuotta sitten aloittamani neulepeitot ja muut, kun tällä kertaa vauvakin syntyy kesän sijaan loppusyksystä ja peitolle olisi tarvetta :D

-pansku- 17+6
 
@-pansku- Toi koiraystäväst luopuminen on iha hirveetä, itekki jouduin luopumaa kuukaus sitte ja vieläki kova ikävä.. :cry: Se oli kummiski sellanen kaveri ja mukana joka päiväses elämäs, et kyllä siihen kiinty tosi paljon. Ei sit turhaa sanota, et on ihmisen paras ystävä, nii oli mullekki :love:

Muuten kuulumisiin, vointi pysyny ennallaan eli hyvänä :) Jännityksel ootan jo ens kuuta ja ru:ta, siihenki on vielä aikaa. Toisaalta tekis mieli mennä yksityiselle, esim. perhe-arteen jossa on edulliset ultraukset. Kävin sillo alkuraskauden ultran siellä ja en voi muutakun kehua koko paikkaa ja henkilökuntaa. Muiltaki kuullu paljon kehuja siitä ja sanoneet, että ovat saaneet sieltä paljon kuvia yms mukaan :rolleyes: Joten saa nähä, josko sinne vielä tässä joku päivä paukkaanki, kun ei malta odottaa :sneaky::whistle:

Pupsukka 17+3
 
@Pupsukka toi perhearte kuulosti hyvältä, itse menisin ja heti jos omaam ru aikaan ei ois enää kahta viikkoa :whistle: niin paljon ootan tietoa kumpi pikkuinen olisi matkalla :giggle:

Lisäksi tietty tahtoo nähdä oman pienen rakkaan :love: kuulla että kaikki on hyvin ja saada lupaus ainakin terveestä vauvasta :love:
 
Moi !

Kiitos kun saan kuulua porukkaanne. Tässä muutama perustieto.

1.11. Innukka/ 39/ 7 lapsi/ synnytyssairaalassa vielä päättämättä

ru aika on vasta juhannusviikolla, joten sitä saa vielä kiitettävästi malttaa odotella. Parvorokon takia ylimääräisten ultrien ketju alkaa kuitenkin jo paljon aiemmin. Hermostuttaa kun ei yhtään tiedä kuinka tässä käy. Vauvan liikkeitä en pysty tuntemaan vieläkään istukan sijainnin takia, joten mitään tietoa siitä onko vauva hengissä vai ei, ei ole. Huoli on tietenkin suuri, mutta sehän nyt ei auta asiaa, ainoastaan lisää stressin myötä vauvan riskejä.......
 
@Innukka toivottavasti sulla kaikki hyvin. ootko ajatellut hommata doppleria kotiin?sais kuunneltua sydänäänet ja ainakin se huoli ois sitten pois :) omaa mielenrauhaa on ainakin helpottanut se laite hirveesti.

@-pansku- mullakin kolmas raskaus menossa ja tuntuu etten niin hyvin tunne liikkeitä. Alkaako sulla ihan kivuliaat supistukset vai miten?Aukaseeko ne jo paikkoja ja mitä sulle on annettu ohjeeks?
Itellä on ruvennu tulee harjotus supistuksia ja eilen päikkäreillä ihan heräsin siihen puristavaan tunteeseen,inhottava tunne.
Toisessa raskaudessa supisteli viimeset 2kk ja pelkäsin jokayö synnyttäväni,ne oli tosi tukalia ja selkä oli yöt tulessa mutta ei ne paikkoja aukassu ja raskauskin meni yliajalle.
 
@Innukka toivottavasti sulla kaikki hyvin. ootko ajatellut hommata doppleria kotiin?sais kuunneltua sydänäänet ja ainakin se huoli ois sitten pois :) omaa mielenrauhaa on ainakin helpottanut se laite hirveesti.

@-pansku- mullakin kolmas raskaus menossa ja tuntuu etten niin hyvin tunne liikkeitä. Alkaako sulla ihan kivuliaat supistukset vai miten?Aukaseeko ne jo paikkoja ja mitä sulle on annettu ohjeeks?
Itellä on ruvennu tulee harjotus supistuksia ja eilen päikkäreillä ihan heräsin siihen puristavaan tunteeseen,inhottava tunne.
Toisessa raskaudessa supisteli viimeset 2kk ja pelkäsin jokayö synnyttäväni,ne oli tosi tukalia ja selkä oli yöt tulessa mutta ei ne paikkoja aukassu ja raskauskin meni yliajalle.
@sitruunasuola Ei oo sillai kivuliaita, niin ko synnytyssupistukset, mutta todella epämukavan tuntuisia ja joskus pistää kipeästi ja näin. Ei oo tähän mennessä mitään kypsymistä koskaan aiheuttanut, viimeksi oli just jatkuvia supisteluja ja kipuja alamahalla, joittenka takia kävin säännöllisesti tarkistuksella mutta mitään vikaa ei löytynyt tai huolta ollut noin muuten.

Kärsin jatkuvista emätintulehduksista tai jostain sellaisesta, mikä ei kuitenkaan näy missään viljelytesteissä, liekö limakalvojenkuivuuttakin, josta voisi kipu johtua. Nyt lääkärin kanssa jo suunniteltiin, että tämän synnytyksen jälkeen aloitetaan estrogeenikuuri paikallishoitona, se auttaa limakalvoja palautumaan ja saattaa siten ehkäistä näiden normaali arjessakin vaivana olevien oireiden ehkäisyssä. Näiden lisäksi olen kahden aikaisemman synnytyksen jälkeen joutunut syömään antibioottikuurin kohtutulehduksen vuoksi :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki ihanaiset! :)

Paikkakuntaäänestys sulkeutuu huomenna puoli viideltä, teen uuden kyselyn sitten.

Vielä ehtii antamaan mielipiteen!

Jotta uusille odottajillekin selkeytyisi, homman nimi on siis että halukkaat voivat osallistua kesälomien saumaan järjestettävään mammatapaamiseen :love:

Eli seuraavan kyselyn siis koskee kesälomien ajankohtia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Itse en hirveästi vieläkään tunne liikkeitä, mutta istukka onkin jälleen edessä vaimentaen liikkeitä. Niitä kuitenkin tuntuu, silloin kuin malttaa pysähtyä :D

Työkaveri kysyi eilen, että kuinka kauan aion jaksaa töissä? Öööö..äitiysloman alkuun? :rolleyes: Olen molemmat raskaudet ja nyt ainakin toistaiseksi ollut ilman erityisiä vaivoja ja jaksan kyllä muiden mukana, kunhan jätän painavat hommat muille. Paino ei vielä ole hirveästi noussut ja toivottavasti ei nousekkaan kun on vielä noita entisiäkin raskauskiloja jäljellä.


Popsis 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Poppis

Sama homma ton istukan kanssa. Liikkeitä en kertakaikkiaan tunne, vaikka aiemmin raskauksissa tuntunut jo aikoja sitten... Mulla istukka suoraan kohdunsuun päällä joten pohdituttaa meneekö tämä synnytys keisarinleikkauspuolelle. Sanottiinko sulle millä todennäköisyydellä istukka nousee pois kohdunsuulta?
 
@Hiekkasärkkä79 Sä taisit kysyä mun töistä. Mä teen tällä hetkellä projektia jossa lanseerataan uusi järjestelmä käyttöön ja tää liittyy ruokaan ja sen sisältöön. Viime viikolla olin pari päivää kouluttamassa sen tulevaa käyttäjää. Lisäksi pe autoin omaa taloa ja päivystin illan. Eli kiertelin tavaratalossa katsomassa et kaikki on hyvin. Ens viikolla sit osittainen paluu omiin vanhoihin töihin. Jossa sit taas vastaan kestävästä kehityksestä ja teen myös hallinnollisia hommia. Noista päivystyksistä on nyt pakko luopua heinäkuusta alkaen, kesäkuun alussa teen vielä yhden vkl:n niitä.

Mä en tajua mistä tää tajuton väsymys on iskenyt. Nytkin jo yöpaidassa ja ihan valmis nukkuun. Ja eilen menin nukkuyn ennen klo 22 eli takana ihan hyvät yöunet. Kai tämä tästä...

Milpin 17+0
 
@Innukka ja @sitruunasuola pidetään peukkuja että istukat siirtyisivät ns edestä pois ajoissa, yleensä ilmeisesti niin onneksi käy!

@Milpin kiva kun valaisit vähän että mitä teet työksesi:)!

Ja sama homma täällä, nyt Rv 21 + 5 ja tajuton väsymys..zzz.
Aloitin raudan syömisen omatoimisesti, veikkaan nimittäin että tämä on sitä keskiraskauden hemoglobiinin laskua. Eräällä ystävällä huiteli keskirasakudessa ihan 90 kieppeilllä asti HB, sai onneksi rauta infuusion (suonen sisäisesti siis).
Itselläni on seuraava neuvolla vasta joskus kesäkuun puolivälin kieppeillä, joten siellä sitten seuraava HB mittaus. Omatoimisella raudansyönnillä luultavasti aika hyvin korjaantuu tämä asia:).

Aurinkoista tiistaita kaikille, kuulumisiin!

PS: Norpanpoikanen on intoutunut jumppailemaan alkuyöstä, ja senhän arvaa että minun uneni siinä sitten häiriintyvät...:phohhoijaa.

T: Hiekkis&Norppis RV 21 + 5:barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Meillä pieni rakas ei liiku :cry:

Ei liikkunut eilenkään vaikka juttelin hänelle ja veulasin mahaa :( sunnuntaina kyllä doplerilla sain äänet kuulumaan :(

On pakko pyytää ylimääräistä ultraa, nyt kolmatta päivää kova huoli :cry:
 
Me käytii tänää perhe-artella, koska en malttanu oottaa :whistle::rolleyes: Tyttölupaus saatii ja se tietyst varmistuu ens kuussa paremmin, mut kyl se sitä mieltä oli, et tyttö tulee :love: Ihanaa :giggle:

@Hyppymassu voiei, kauhee huoli varmasti :cry::unsure: toivotaan et kaikki on kummiskin hyvin <3

Pupsukka 17+6
 
Satumainen tuuri, sain ajan heti huomiselle kun nyt lävitse pääsin :cry:

Ja tietty mun tuuria olis että pikkuinen ilmoittaisi olemassaolostaan illalla vakiaikaansa :cautious:

Menen silti, en mä siinä menetä mitään.. siis jos pieni ilmoittaa itsestään.. Varaudutaan silti pahimpaan..
 
Lisäsin kyselyyn vielä kohdat kesä- , heinä- vai elokuussa, jokainen voi siis valita kaksi vaihtoehtoa :)

Kun klikkaa tuosta change your vote - nappulasta niin saat muutettua äänesi, muistakaahan klikata myös kaupunkivaihtoehtoa ;)

Jatkan vielä tuota surulinjaa, jos nyt aamulla saadaan huonoja uutisia niin meillä olis sitten valkkausvaraa vaatteissa, en pysty säilyttämään mitään noista jos kuullaan että pieni on poissa :cry:
 

Yhteistyössä