Lokakuun Lapsoset Toukokuussa 2017 ♡

Mammatapaamisen paikkakunta?

  • Helsinki

  • Tampere

  • Turku

  • Pori

  • Vaasa

  • Vantaa

  • Espoo

  • Kesäkuussa

  • Heinäkuussa

  • Elokuussa?


Results are only viewable after voting.
Pitkästä aikaan aktivoidun. Täällä oli rakenneultra perjantaina ja mahdollista poikaa siellä epäiltiin. Pikkunen oli tiukassa mytyssä perätilassa niin ei saatu kunnon kurkistusta. Tänään meillä on neuvola 12:30 missä kirjotellaan se raskaustodistus työpaikkaa ja kelaa varten. Yritän pohtia onko nopeempaa viedä se kelalle ja tehdä hakemus vai sähköisesti. En tie onko eroja, mut ehkä jos sen pystyy sähköisesti tekee niin teen :)
 
Raskausviikko 22 korkattiin tänään, vielä pari kuukautta töissä ja sitten... <3 :barefoot:

Ihania ultrauutisia tullut ja tsemppiä kaikille, joilla ru on vielä edessä! :)

Viikonloppuna tuli tehtyä paljon pihahommia ja välillä joutui lepäilemään, kun tuli sen verran huono/kipeä olo. Lähinnä selkä väsyi huonoissa asennoissa rontatessa ja multasäkkejä nostellessa... En tiedä saisiko tuollaisia edes enää nostella, mutta kaipa saa kun ei kuitenkaan työkseen nostele. Kävelylenkit ja treenit edelleen ok, kun malttaa pitää vauhdin suht tasaisena.

Neuvolassa katsottiin kela-asiat ja perustiedot. Verenpaineet senkun laskee ja nlatäti nauroikin, että saadaan loppuraskaudessa jo ihan priimaa vastaanotollakin. :LOL: o_O Hb oli myös oletetusti laskenut, mutta edelleen hyvällä tasolla. Raskaustodistus on nyt taskussa ja meinasin laittaa hakemuksen sähköisesti eteenpäin, näkee juurikin sitten nuo vaiheet missä mennään hakemuksen suhteen. Hiukan pelottelivat, että jos ei kuukauteen Kelasta kuulu niin soittoa perään, keväällä osa on kuulemma joutunut odottamaan päätöstä kohtuuttoman pitkään Kelan jonojen takia. @Hiekkasärkkä79 taisi kuitenkin jo saada ilmoituksen, että oli käsitelty? (y)

Ensimmäinen sokerirasitus on nyt varattuna parin viikon päähän ja siihen sai uutuuttaan ruokavalionkin, eli 3vrk ennen rasitusta pitää syödä ohjeiden mukaan, jotta tulos olisi luotettava. Onko muilla ollut ruokaohjeita muuten kuin reilu 10h paaston suhteen? Radi-epäilyä ei siis ole, ellei nyt tuloksista jotain muuta ilmene. (n)

Lisäostoksia koitan malttaa tehdä seuraavan kerran vasta loppukesän puolella kun on ensin äpakkauksen ym. saanut kotiutettua, aika kivasti tuli jo isoimmat + vaatetta yhdessä viikonlopussa... :D

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Tassuttelija ja Pikkuinen 22+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
moikka kaikille :) ite täällä jännään rakenneultraa mihin on viel pariviikkoa aikaa, ei millään jaksas odottaa.Pelottaa ja mietityttää onko siellä kaikki hyvin.

mulla ottaa ihan hirveesti kunnonpäälle ulkoilu, eilen tein parintunnin reippaan kävelyn metsässä missä oli paljon ylä ja alamäkiä, tuntu että tukehdun, ihan kauhee puuskutus ja välillä piti ihan pysähtyä. Mistä ihmeestä tuo voi johtua?
Olen kuitenkin ollut ennen raskautta ihan ok kunnossa.

Mulla on välillä tosi huono olo,laatta meinannu taas lentää parina päivänä , :sleep: päikkäreitäkin tulee vedettyä jokapäivä parit tunnit.
mahassa näkyy jo selvä kumpu kun makaa selällään, mutta pienihän se on kun katsoo muitten samoillaviikoilla olevien kuvia.

onko joku ennen raskautta testannu tai onko kellään muuten tietoa mitä mahasta kuuluu dopplerilla jos ei ole raskaana, eli mitkä on ns.normaalit äänet siellä?
Kaverin mahaa kuunneltiin ja siellä kuulu viuh viuh äänet jotka oon itellä tulkinnu aina istukan ääneksi.outoa.

rv 18+4
 
onks teillä joku raskaus sovellus kännykässä?ja mikä, jos on?
Mulla on tuo vau.fi sovellus. Kiva seurata päiviä/viikkoja ja aiheeseen sopivaa asiallisen oloista tekstiä raskauden etenemisestä ainakin näin ensikertalaisen mielestä.

Liikunnasta ja puuskutuksesta, kyllä syke ja hengitys tihentyy minullakin nopeammin kuin ennen raskautta, mutta minun on annettu ymmärtää senkin kuuluvan asiaan. Toki jos ei meinaa happi kulkea tai tulee suppareita tms. niin pakkohan tahtia on rauhoittaa. Mulla on paikat kipeimmillään treenejä seuraavana päivänä, mutta niistä on vielä selvinnyt levolla (rauhallista kävelyä koirien kanssa kuitenkin joka päivä) + "venyttelyllä"... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Heissan! Se olis 18+0, jotenkin epätodellinen olo et näin pitkällä jo nyt :) 2 viikon päästä rakenneultra. Viime viikolla tosiaan pari huonompaa päivää ja olin saikulla. Vkl hyvä ja käytiin katsomassa vaunuja. Taidettiin tehdä päätöskin jo :) Eilen oli treenit joka taisi sekoittaa kroppaa kun yöllä tuli nukuttua vain nelisen tuntia. Sit aamulla töissä meinas lähtee taju, tais sokerit olla vähän alhaalla. Mut on mulla ihania työkamuja. Tuotiin juomista ja syömistä ja tsekattiin et oon kunnossa :love: Aamupalan jälkeen olo sit onneksi helpotti mut tää ilta menee lepäillessä.

Milpin 18+0
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
@Tassuttelija millaiset ne ruokavalio-ohjeet on? :eek: onko siinä kerrottu ihan kaikki ruuat mitä tarvii syödä? Esim. Määrät ja niin edelleen?:eek: kiva jos niikseen on mennyt, itse en pysty kovin laajaa skaalaa syömään kun vauva potkii ylös :cautious:

@sitruunasuola tunnistat vauvan/istukan sykkeen siitä, että syke on nopea :) normaaliääni ilman raskautta on oma sykkeesi mikä on enempi sellainen rauhallinen ja matala pumppaus :)

Mulla on "appina" millä pidän pelkästään ns. Viikkokirjaa (mikä rv menossa) toi unborn heart kotidoplerin sovellus :whistle: se on näppärä kun siellä näkyy viimeisimmän nauhoituksen kohdalla että rv sitäjatätä (en muista kun oon käyttänyt maksimissaan viidesti koko härpäkettä, turhake :LOL:)

Mullakin toi syke on kyl :poop:. Vähän helpotti kun osti ne ns. Markettitukisukat:cautious: en vaihtais pois! Näyttää häröiltä mut mulla ei oo ollut jalkojen kantokyvyssä moitittavaa kun alotin niitä käyttää :) suosittelen (y)

@Milpin tosi ihanat työkaverit :love:

Tänään tuli herkuteltua dipattavia kasviksia :love: olin hyvän kaverini luona pitkästä aikaa ja vaihdettiin kuulumisia herkkujen muodossa :love: ihanaa vaihtelua.

Sittenkun kotiin pääsi niin erehdyin kömpäisemään masukamun kanssa lempeään auringonpaisteeseen.. mitähän mahtoi tapahtua :sleep::sleep::sleep: :love:

Tää on niin uskomatonta.. :love:

Hyppymassu ja Sammakko 20+4 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Mulle selitettiin et kohtu painaa sen verran hengityselimiin ja hapen tarve muutenkin isompi että hengästymistä tapahtuu. Jännästi mulla kuitenkin PEF parantunut raskauden myötä kun oon aina taistellut alhaisten arvojen kanssa :D:ROFLMAO:

Mulla sovelluksia puhelimessa kaksi. Vau.fi sekä preglife :love:

@Tassuttelija meillä sama että laski verenpaine ja saatiin siitä kehuja sekä hemoglobiini laskenut..
 
Mulöako ronski asenne? :LOL:

Oon siis puhtaasti unohtanut mennä niihin alkuraskauden verikokeisiin - ja mies herätti mun tänäaamuna ; eiks sulla oo ne verikokeet kympiltä?

Huuuups... :LOL:

Oli tarkoitus mennä paikanpäälle jo siinä vartin vajaa 10 kun täälläpäin ovat yleensä edellä kerrotuista ajoista :whistle:
 
Huh ja hui, liitoskipuja :cautious:

Onko täällä muita jotka 'kärsii' sen luokan venymiskivuista että kävely sattuu? :unsure:

Ja itseasiassa kaikki muutkin asennot? :cautious:

Ei voi istua, ei seistä, ei kävellä, ei levätä.. kaikissa kipu on niin viiltävää.. ja pahimpana vasemmalla puolella :poop: kohta poksuu viikot!

Hyppsu ja Kurnu, 20+5
 
@Hyppymassu Täällä on kanssa nyt viime päivinä, erityisesti tänään ollut aikamoiset liitoskivut. Ei noin pahat kun sulla, mutta muistelisin ettei esikoisesta ollut ihan tälläistä.

Viikonloppuna sain omaa aikaa ystävien kanssa Keski-Suomessa. Oli kivaa. Syötiin, saunottii ja vaihdettiin kuulumisia pitkän kaavan mukaan. Yks ystävistä myös raskaana, hänellä laskettu 13.9. Vauva oli aktiivinen ja potkutteli paljon masussa.

Tuntuu, että oma maha ottanut jonku kasvuspurtin nyt. Pitää vaihtaa jo isompii mammavaatteisiin. Toisaalta ihana, kun on selkeä vauvamaha.

Mukavaa viikkoa
Nerinah ja vauva 21+3

Vauvalta terkut, hän juuri liikkui mahassa :love:
 
Minulla on myös vau.fi ja Preglife-sovellukset. Katson molemmista "viikon jutut", kun molemmista on tullut kullanarvoista tietoa, mitä toiselta on taas puuttunut.
Eli samaa mieltä, yhdistelmä olisi hyvä. Enemmän tykkään varmaan Preglifestä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
miltä ne liitoskivut tuntuu?
mulla on viime raskauksista yli 10 vuotta niin ei mitään muistikuvaa..

Tänään kävin sovittelee isompia rintsikoita, yhet ostin.
sovituskopissa jotenki tajusin että onhan tää mun maha jo aika iso,ihanku ois tänään pompsahtanu esille..melkein iski paniikki että niin,meille tosiaanki taitaa tulla vauva :love: on tää niin ihmeellistä :)
kokopäivän asioilla kävellessäni ja kotiin saavuttuani maha oli jotenki tosi raskas ja rupes sattuu vasemmalle puolelle ihan alas,nukuin päikkärit ja helpotti. Sit mulla oli tullu semmosta vähä punertavaa limasta vuotoo:unsure: tää on kyllä inhottavaa ja ressaavaa.
sit eile illalla tosta ihan edestä alhaalta viilteli.

rv 18+5
 
@sitruunasuola just ne on liitoskipuja (y)

Kova rasitus + kuukautisten 'ajankohta' voi aiheuttaa vähän veristä vuotoa.. huoli pois :)

Mä oon tässä jännäillyt että koska tarvii hakea suuremmat liivit :rolleyes: ei kyllä inspirois pätkääkään, suuremmat = kalliimmat :censored: ja rintakivut - ei Kurnu mua helpolla ainakaan päästä :p

Mitä vaan kunhan pieni tulee elävänä ja terveenä ulos :love:
 
Oijoi, taas pitkä aika siitä, kun on ehtinyt kirjoitella. Olen kuitenkin yrittänyt pysyä mukana teidän jutuissa ja käynyt lueskelemassa. Ihania uutisia monella:)

Minulla oli aiemmin se lääkäri ja se meni jotenkin tosi oudosti. Mieslääkäri oli ilmeisesti vasta vaihtanut neuvolanpuolelle. Oli todella hiljainen. Meinasin jo huolestua, kun sydänääniä ei meinannut löytyä ja sitten tämä lääkäri tajusi sanoa, että Ainiin hän ei ole pitkään aikaan käyttänyt näitä laitteita, niin siksi ei oikein suju:cautious: Sain myös radi diagnoosin ja tuntui siltä, että tässä raskaudessa on kaikki ikävät vaivat. Joudun nyt siis seurailemaan verenpaineiden lisäksi myös verensokereita. Molemmat ovat kyllä kotimittauksissa olleet hyviä, että ehkä tämä tästä kuitenkin vielä iloksi muuttuu.

Tänään oli rakenneultra ja lääkäri antoi veikkauksen pojasta. Mies oli innoissaan, kun kuuli asiasta. Kaikki oli muutenkin ultrassa hyvin ja sain seuraavan ajan radin takia elokuun alkuun.

Mama_Red 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Heippa!

Moni onkin käynyt täällä rakenne ultrassa. Meillä oli tänään, kaikki oli hyvin ja tyttölupaus saatiin:love:
Istukka oli vielä aika alhaalla ja takaseinämässä siitä sain kontrolliajan rv 28.
Lääkäri sanoi ettei tarvitse olla huolissaan että nousee ylemmäs. Mutta aloin miettimään että jos tuleekin kohdun suulle niin estää alatie synnytyksen:unsure::cry: Mutta minkäs tälle huolelle nyt voi.
Mennään nyt päivä kerrallaan..:oops: piti ostaa joku ihana vaaleanpunainen potkupuku mutta sitten sekin unohtui tuon istukan takia.

13.6 neuvola.
Huomenna kerron töissä, eipä tätä enää salatakaan voi, mitähän ajattelevat kun mull on jo 4 Lasta.

Mukavat viikonjatkot

Terkuin. Enisa ja piiperö 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
@Enisa82 onnea tyttölupauksesta :)
Sinulla on siis sama homma, kun mitä minulla todettiin maanantaina rakenneultrassa. Minulla on myös istukka takaseinässä, mutta vähän liian alhaalla. Kamala huolihan siitä tuli, mutta meille myös sanottiin, ettei tarvitsisi huolehtia, että kyllä se siitä luultavammin nousee. Kontrolli siis rv 32.

Maanantai meni minullakin hyvien uutisten onnen huumassa, mutta samalla silti istukka huoletti. Nyt olen päässyt paremmalle mielelle, että kyllä se nousee. Ja jos ei, niin sektio sitten, hyvissä käsissä sitä ollaan silloinkin. Pidetään peukkuja, että nousevat kuitenkin eikä tule mitään vaivoja asian tiimoilta (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Enisa82

Yhteistyössä