Lokakuun lapsoset

Olen itse juuri plussannut ja viikoilla 4+0 . Haluaisin jutella samassa tilanteessa olevien tulevien äitien kanssa. Itse en halua kertoa läheisilleni (miesystävä tietää) ainakaan ennen rv12. Kaikki on uutta minulle koska ensimmäinen raskaus ja olisi todella mukavaa jos saisi tukea ja juttelu seuraa. Kiitos jo etukäteen. :)
 
Miusta löytää seuraa. Mulla on toinen, mutta ihan samat fiilikset on kuin ensimmäisen kanssa. Lueskelin just 6-7 vuoden takaisia vanhoja tekstejäni. Mulla on vasta 5+5, eli tosi alussa. Haluaisin nauttia raskaudesta, mutta kun ei uskalla vielä (n)
 
Täällä on myös yksi uusi odottaja. Laskettu aika on arviolta 1.10, mutta koska kierto on sekaisin niin heittoa saattaa tulla vielä suuntaan tai toiseen.
Mitään oireita ei ole, joten aika epäuskoinen olo vielä. Onneksi taapero pitää kiireisenä, joten ei ehdi kuulostella ja murehtia niitä puuttuvia oireita.
Pitäisikö laittaa pystyyn lokakuisille oma ketju jos joukkoon eksyisi muitakin?
 
Heippa kaikille :)!
Varovaisesti hivuttaudun tänne kokeeksi, testaan viikonloppuna mutta kaksi raskautta kokeneena fiilis on kyllä plussa..:barefoot::)en vain halua tuuletella ennen sitä.
Ja lokakuun ekoihin päiviin LA sitten osuisi.

Mitä oireita teillä muilla on.. vai onko?
Mitkä fiilikset teillä muilla on tästä raskaudesta..?
Minkä ikäisiä olette:)?

Itselläni: tissejä juilii ajoittainja alavatsaa samoin, iltaa kohti alavatsa turvottelee,autossa löysään turvavyötä kun ti tuu painavan vatsaa. Ruoka ei oikein maistu, ei ojasta mutta ei vain maistu. Karkit ja suklaa eivät mene alas ollenkaan.
Väsyttää, haukotuttaa, mutta ei uupumusta.
Vatsa vähän kovalla.
Yöt katkonaisia, näen paljon unia.

Ennestään kaksi omaa lasta -05 ja -06 ja perheessämme lisäksi miehen lapsi -04.
Olen 37v ja ensi lokakuussa 38v :) iltatähti kyseessä:love:

Kuulumisiin:)
 
Täällä on myös yksi uusi odottaja. Laskettu aika on arviolta 1.10, mutta koska kierto on sekaisin niin heittoa saattaa tulla vielä suuntaan tai toiseen.
Mitään oireita ei ole, joten aika epäuskoinen olo vielä. Onneksi taapero pitää kiireisenä, joten ei ehdi kuulostella ja murehtia niitä puuttuvia oireita.
Pitäisikö laittaa pystyyn lokakuisille oma ketju jos joukkoon eksyisi muitakin?[/QU
Kiva että liityit Audrey joukkoomme. Mullakin oli epätasainen kierto jota yritin sitten keltarauhashormonilla tasoittaa mutta tärppäsi jo tokasta kierrosta joten en oikein tiedä kuinka pitkä mun kierto silloin sitten oli. Selvästi näkyi testissä jo 3+4 vaikka tein toisen testin heti ekan perään eli join kauheasti vettä että pissaa tulisi ja silti näytti erotettavaa punaista viivaa. Mutta sittenhän se selviää viimeistään ultrassa onko tärpännyt jo aikaisemmin mitä luuli. :)
 
Heippa kaikille :)!
Varovaisesti hivuttaudun tänne kokeeksi, testaan viikonloppuna mutta kaksi raskautta kokeneena fiilis on kyllä plussa..:barefoot::)en vain halua tuuletella ennen sitä.
Ja lokakuun ekoihin päiviin LA sitten osuisi.

Mitä oireita teillä muilla on.. vai onko?
Mitkä fiilikset teillä muilla on tästä raskaudesta..?
Minkä ikäisiä olette:)?

Itselläni: tissejä juilii ajoittainja alavatsaa samoin, iltaa kohti alavatsa turvottelee,autossa löysään turvavyötä kun ti tuu painavan vatsaa. Ruoka ei oikein maistu, ei ojasta mutta ei vain maistu. Karkit ja suklaa eivät mene alas ollenkaan.
Väsyttää, haukotuttaa, mutta ei uupumusta.
Vatsa vähän kovalla.
Yöt katkonaisia, näen paljon unia.

Ennestään kaksi omaa lasta -05 ja -06 ja perheessämme lisäksi miehen lapsi -04.
Olen 37v ja ensi lokakuussa 38v :) iltatähti kyseessä:love:

Kuulumisiin:)
Hei. Tervetuloa vain Hiekkasärkkä79.
Toivotaan sinullekkin plussatuulia <3
Minulla nyt menossa 4+1,Eli laskettu aika olisi lokakuun alussa, ollut niin epäsäännöllinen kierto että voisi ollakkin jo syyskuun lopussa, sen näkee sitten ultrassa. täytän 24 tänä vuonna ja tämä ensimäinen lapsi. :) Oireena jo todella arat ja turvonneet rinnat, kauhea väsymys ja nyt alkanut iltapahoinvointi mutta kauhea nälkä ihan koko ajan....myös mahaa nippailee kovasti ja menkkamaista kipua ajoittain enemmän ja välillä taas vähemmän. Mulla myös ennen kun plussasin lähti ääni kokonaan ja kurkku tuli kipeäksi ja kuumeilua mutta onneksi meni ohi. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Moikka Totoro ja muut lokakuiset:)
Palaan tänne sunnuntain/maanantain puolella kun olemme miehen kanssa testailleet tilanteen(y)!

Mukavaa kun tämä ryhmä on perustettu:)meistä voisi ehkä tehdä listan? Jossain vaiheessa.

Iloista aurinkoista viikonloppua kaikille:barefoot:!
T:Hiekkis​
 
Minä liityn kanssa tänne koska plussasin tänään ja viikkoja noin 4+2 :) Ikää minulla 29 ja esikoinen kyseessä. Muuten aivan täydellisesti samat oireet kuin sulla @totoro- :) Pahoinvointia tosin on ihan aamusta iltaan ja vatsa jäänyt "menkkapömpölle" mikä yleensä laskee aina ekan menkkapäivän jälkeen.

Ehkäisy meillä jätettiin pois jo 2015 tammikuussa ja päästiin syksyllä 2016 lapsettomuuspoliklinikalle tutkimuksiin, joissa todettiin, että terveitä ollaan kumpikin eikä mitään lääketieteellistä estettä raskaudelle ole. Tän kuun alussa tehtiin vielä varmuudeksi PCOS epäilyn takia aivan järjettömän kivulias aukiolotutkimus, jossa keittosuolaa ja ilmaa ruiskutettin munanjohtimiin. Taju lähti ja oksennus oli lähellä - tutkimus laukaisi kuulemma kehoni puolustusreaktion ja tästä syystä oli normaalia voimakkaammat oireet tutkimuksen aikana ja sen jälkeen. Kipu oli niin kamala,että mietin jopa puoli tosissani voinko edes ajatella synnyttämistä (koska täytyyhän sen kivun olla paljon kovempi) - niin kova pelko siitä jäi.

Kuitenkin heti meneillään olevasta kierrosta ja aukiolotutkimuksen jälkeisestä oviksesta, BAM ja RASKAANA! o_O Olen varma, että vaikka aukiolotutkimuksessa ei mitään löytynyt niin suolaliuos ja ilmakuplat on jotenkin silti "putsanneet" munanjohtimet xD

Koska meillä on takana 2 vuotta lapsettomuutta, niin päästään varhaisultraan naistenklinikalle jo 2-2,5 viikon päästä ^_^

LA 3.10
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
[QUOTizette, post: 31524405, member: 138705"]Minä liityn kanssa tänne koska plussasin tänään ja viikkoja noin 4+2 :) Ikää minulla 29 ja esikoinen kyseessä. Muuten aivan samanlisesti samat oireet kuin sulla @totoro- :) Pahoinvointia tosin on ihan aamusta iltaan ja vatsa jäänyt "menkkapömpölle" mikä yleensä laskee aina ekan menkkapäivän jälkeen.

Ehkäisy meillä jätettiin pois jo 2015 tammikuussa ja päästiin syksyllä 2016 lapsettomuuspoliklinikalle tutkimuksiin, joissa todettiin, että terveitä ollaan kumpikin eikä mitään lääketieteellistä estettä raskaudelle ole. Tän kuun alussa tehtiin vielä varmuudeksi PCOS epäilyn takia aivan järjettömän kivulias aukiolotutkimus, jossa keittosuolaa ja ilmaa ruiskutettin munanjohtimiin. Taju lähti ja oksennus oli lähellä - tutkimus laukaisi kuulemma kehoni puolustusreaktion ja tästä syystä oli normaalia voimakkaammat oireet tutkimuksen aikana ja sen jälkeen. Kipu oli niin kamala,että mietin jopa puoli tosissani voinko edes ajatella synnyttämistä (koska täytyyhän sen kivun olla paljon kovempi) - niin kova pelko siitä jäi.

Kuitenkin heti meneillään olevasta kierrosta ja aukiolotutkimuksen jälkeisestä oviksesta, BAM ja RASKAANA! o_O Olen varma, että vaikka aukiolotutkimuksessa ei mitään löytynyt niin suolaliuos ja ilmakuplat on jotenkin silti "putsanneet" munanjohtimet xD

Koska meillä on takana 2 vuotta lapsettomuutta, niin päästään varhaisultraan naistenklinikalle jo 1,5 viikon päästä ^_^[/QUOTE]

Gizette
Olen todella iloinen että olet viimein saanut plussan ja toivotaan parasta sinulle <3 Itse ei voi edes kuvitella kuinka paljon olet tuon kahdenvuoden aikana käynyt läpi. Tuo tutkimus kuulostaa aika hurjalta :eek:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Gizette
Huomenta kaikille:)!

Mitäpä jos kaikki päivitettäisiin viikon alkajaisiksi, mikä RV meneillään kelläkin?

Itselläni alkoi RV5 tänään.

Oireita:tissien ja nännien kipuilu on lisääntynyt, häpyliitosta jomottaa, nenä on tukossa, finnejä pukkaa kaikkialle, pissattaa tosi usein ja yöt nukun levottomasti mutta sikeästi, aviomieheni kärsii huitomisistani, joten tulin täksi yöksi tarkoituksella eri sänkyyn (y). Ja lisäksi olen oudon aamuvirkku.

Milloinkohan neuvolaan kannattaisi soittaa.. oletteko muut jo soittaneet?

Iloista maanantaita teille kaikille kohtalotovereille ja pikku masuasukeille:)
 
Lisään vielä omaa taustaani:

Olen 37v ( täytän pian 38v) ja mieheni on 38v.
Kyseessä on meidän ensimmäinen yhteinen lapsemme ja samalla perheemme iltatähti:love:ennestään perheessämme temmeltävät kolme esiteiniä, minun kaksi poikaani ja miehen tytär. Laumaamme kuuluvat myös kaksi koiraamme sekä kissa, joten vilinää riittää:).

Ensimmäiset lapseni sain -05 ja -06 joten tämä uusi raskaus tuntuu ihmeelliseltä ja ihan uudelta asialta, kehoni ikäänkuin heräsi uudelleen "toimimaan".
Kuulostelen itseäni ihmeissäni ja huomaan olevani hieman varovaisempi kuin aiemmin, lisäksi pohdin vaikuttaako ikäni raskauden sujumiseen tai synnytykseen..
uskon ja toivon että tämä sujuu hyvin :) elämä on ihmeellistä.
Ja ihanaa(y)!

-Hiekkis
 
Huomenta kaikille:)!

Mitäpä jos kaikki päivitettäisiin viikon alkajaisiksi, mikä RV meneillään kelläkin?

Itselläni alkoi RV5 tänään.

Oireita:tissien ja nännien kipuilu on lisääntynyt, häpyliitosta jomottaa, nenä on tukossa, finnejä pukkaa kaikkialle, pissattaa tosi usein ja yöt nukun levottomasti mutta sikeästi, aviomieheni kärsii huitomisistani, joten tulin täksi yöksi tarkoituksella eri sänkyyn (y). Ja lisäksi olen oudon aamuvirkku.

Milloinkohan neuvolaan kannattaisi soittaa.. oletteko muut jo soittaneet?

Iloista maanantaita teille kaikille kohtalotovereille ja pikku masuasukeille:)
Minä soittelin tänään neuvolaan arpomisen jälkeen, että kannattaako vielä.. siellä olivat sitä mieltä, että ihan hyvä, kun pitkät ajat menevät nopeasti.. toisaalta käyn myös töissä toisella paikkakunnalla, joten ei viitsisi kesken päivää edes takaisin ajella. Lopulta löytyi yksi oikeasti hyvin sopiva aika :)

Minusta on tuntunut ettei oikein mitään oireita ole paitsi rinnat tuntuu oudolta, mutta nyt kun lueskelin teidän oireita niin ehkäpä myös tuo ettei mikään oikein maistu, kauppareissulla pullat ja karkit olivat lähinnä yök, vaikka yleensä herkkuhiiri olenkin. Toivottavasti tämä herkkuhaluttomuus pysyisi poissa pitkään.
 
Moikka kaikille ja onnea kaikille plussista! <3

Mie en tiedä vielä tarkkaan laskettua aikaa tai raskausviikkoja, sillä kierto ei ole edelleenkään tasoittunut edellisen raskauden jälkeen vaikka esikko on jo 1v5kk. Lisäksi imetän edelleen, joten sekin varmasti vaikuttanee. Todennäköisesti nyt on 5+1-3, mutta np-ultrassa sitten selviää tarkemmin. Odotetaan siis toista lasta tulevaksi. Itse olen 28v ja mies 27v.

Hillitöntä väsymystä lukuunottamatta täältä puuttuvat kokonaan kaikki raskausoireet ja jos testi ei olisi näyttänyt plussaa niin en kyllä arvaisi olevani raskaana. Esikoista odottaessa oli sama juttu, mutta silti sitä miettii, että näinköhän tuolla mahassa sittenkään on ketään. Tää alkuraskaus on pelkkää piinaavaa odottelua, ensimmäinen neuvolakin on vasta 15.2.

Pahoittelut, meni ihan omanapailuksi. Luin kyllä kaikkien muiden viestit ja ensi kerralla lupaan jotain kommentoidakin. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Moi ja onnea kaikille! Uusi tänään plussannut ilmoittautuu. Mitään oireita ei ole paitsi menkat puuttuu ja The tunne vaivannut muutamia päiviä. Kolmas ja viimeinen olisi tulossa ja lokakuun 7. laskettu aika, tosin kierrot heitelly mutta suurinpiirtein tuohon osuu. Jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin mulla on alle viikko aikaa kun jäätävä väsymys kaataa mut sohvan nurkkaan kahdeksi kuukaudeksi, pahoinvoinnilta olen säästynyt aikaisemmin mutta väsymys on ollut jotain käsittämätöntä. Jännittynein fiiliksin eteenpäin. Huomenna soittoa neuvolaan jos rohkenen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Täällä kolmatta odotellaan ja laskettu aika noin 3.10. Pari kertaa öklöttänyt ja vatsa välillä sekaisin, mutta ei vielä sen enempää oireita. Tässä raskaudessa on nyt alussa noussut usein mieleen pelko siitä, että mitä jos tuleekin km..aikaisemmissa ei niinkään edes miettinyt sitä vaihtoehtoa. Ehkä johtuu siitä, että ensimmäiset tärppäsi heti ja tätä raskautumista odoteltiin vähän kauemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Hei kaikki ja kiitos kun olette tulleet ryhmään! :) mä söin kaksi kiertoa Terolut keltarauhas hormonia kierron tasaamiseksi. Eka kierto 35 ja toisesta plussa joten en ihan varma kuinka pitkä tämä kierto oli mutta pongasin oviksen tikuilla 5päivä ja jos oikein laskin olisin nyt kumminkin jo 5+5 enkä viikkoa perässä niinkuin luulin aluksi.(sen näkee sitten viimeistään ultrassa)Tänään ollut vähän pahenpi päivä...väkisin joutuu syömään vaikka oksettaa ja nyt illalla pyysin miestä hakemaan pizzaa, no ei mennyt kuin 15min tuli ihan kauhea olo että ei pystynyt nousta istumaan tai juoda vettä :( pizza saa nyt jäädä, harmi. Minä soitin heti plussauksen jälkeen neuvolaan ja sieltä varasivat minulle ajan 15.2, sitä odotellessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Kuume jatkuu ja flunssa iski samaan syssyyn. Soitin neuvolaankin, että onko oikeasti ihan normaalia, että jo ennen plussaa alkoi näin järkyttävä pahoinvointi ja väsymys. Rinnat kipeytyivät kans jo viikkoa ennen menkkojen poisjääntiä ja ovat kasvaneet neljännen raskausviikon aikana kokonaisen kuppikoon. Jouduin käydä ostamassa uudet rintsikat jo nyt vaikka vanhat on olleet aina jopa ehkä aavistuksen suuret.

Väsymys on niin kokonaisvaltaista, että nukahdin kymmenen minuutin kahvitauolla töissä kahvikuppi kädessä. Pelkkä alas istuminen riittää ja samantien zZzzz.

Pahoinvointi taas kestää aamusta ihan sinne ilta seitsemään asti ja tuntuu kuin olisin koko tuon ajan merisairaana. Syöminen ei auta - lisää vaan bensaa liekkeihin. Olen harkinnut sellasta pahoinvointiranneketta - onko kellään kokemuksia?

Mielitekojakin on jo tullut nimittäin tulinen ruoka. Kun paha olo hellittää voisin vetää tulisinta salsaa suoraan purkista. Kaikki makea puolestaan ällöttää. Hullu jano ollut myös jo paria päivää ennen plussaa ja jatkuu edelleen, pissillä tietysti pitää ravata sen mukaan :p Alavatsa on silminnähden pömpöllä, mutta ei sellainen pehmeä vaan kova ja kiinteä.

Mulla alkaa huomenna viides viikko. Varhaisultra varattu nyt 17.2 ja ensimmäinen neuvola 22.2. Puhelimessa kysyttiin jo mikä synnytyssairaala olisi toiveissa, mikä tuli vähän puun takaa kun näin alussa vasta ollaan :p

Mites teidän oireet? Onko tullut uusia oireita?
 
Viimeksi muokattu:
Uusi odottaja ilmoittautuu varovaisin mielin :giggle: Ensimmäinen lapsi toivottavasti tuloillaan. Ikää 30v. Takana yksi kohdunulkoinen raskaus. Perjantaina ja tänään apteekin testit näyttäneet hailakkaa viivaa ja ClearBluen digitaalinen raskaana 1-2 viikkoa :love: Joten kai se on vain uskottava.

Soitin äsken neuvolaan kun haluaisin saada jonkun varmistuksen asialle, kun mieli ei usko noita pissatestejä :giggle: mutta verikokeeseen ei kuulemma ole mahdollisuutta.

Sain aika aikaiselle neuvolan 13.2. Mietinkin, että jos sen jälkeen varaisin yksityiselle ajan varhaisultraan, jos en sieltä saa sitä vinguttua.

Nyt olisi siis rv 4+5 ja koko ajan mielessä on pelko keskenmenosta, tuulimunasta tai ulkoisesta tai vääristä testituloksista :oops:

Olen jotenkin ihan ulalla tästä kaikesta enkä oikein halua keneltäkään lähipiiristä kysellä, kun en halua asiaa ihan vielä julkisuuteen. Nyt tuntuu vain tyhmältä mennä jotenkin niin aikaisin neuvolaan vai onko se muka aikaisin tai en minä tiedä :confused::ROFLMAO:

Nimimerkillä esikoisen odottaja tuuliajolla

Niin ja oireita ei ole pahemmin. Tissit on arat ja hieman välillä on veto poissa, mutta eipä muuta. Jos testissä ei olisi lukenut selkeällä suomenkielellä en uskoisi ollenkaan olevani raskaana.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä