Lokakuun lapsoset

BJG
Jospa minäkin uskaltaudun joukkoon :) hieman epäuskoinen fiilis vielä koko asiasta. La näillä näkymin 16.10 ensimmäinen kyseessä.
Oireina ollut oikeastaan vain menkkamaiset juilinnat, mitkä varmasti on huomannut :D
On tämä jännää, pohdin ja ensi viikolla soittoa neuvolan suuntaan.
Rv 5+6
 
Tervetuloa uusille :)
Täällä kyseltiin töistä ym. ni mä ajan jakeluautoja (kuorma- ja pakettiautoja) eli työn fyysisyys tulee jossain kohtaa vastaan...joka päivä on kuitenkin myös niitä painavampia paketteja tietysti käsiteltävänä...
Turussa asutaan ja ei oo tällä hetkellä lemmikkejä :)

Fb-ryhmä jo kutkuttaa muakin mut päätin että tiistain varhaisultran jälkeen vasta liityn jos kaikki on masussa ok :giggle: jännittää ihan hirveesti se tiistai...ja tää superjännitys ja skeptisyys johtuu takuulla siitä kun vasta 13.yrityskierrolla tärppäs :confused:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille kaikesta huolimatta :):)

Rv6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Minä myös toivotan tervetulleeksi uudet lokakuiset! :)

Samaa suunnittelin kuin @elokuuvauva09 että perjantain varhaisultran jälkeen kenties uskallan liittyä myös sinne fb-ryhmään, jos kaikki on ok. Todellakin jännittää.

Mulla alkaa pahoinvointi taas pahentua. Viikonloppu meni melko hyvin, mutta nyt tänä aamuna piti lähteä pönttöä halailemaan ekaa kertaa. :sick: Vähän helpotti aamupalan jälkeen, mutta kun oikein ei meinaa ruoka maistua. Te, joilla on pahoinvointia, niin mitä te saatte parhaiten syötyä? Minulle uppoaa lähinnä mustikkakeitto ja vaalea leipä. Ruisleipää en voi syödä närästyksen ja vatsavaivojen vuoksi. :unsure:

Mukavaa viikkoa kaikille!

T. ajatuksissa, 6+5
 
Viimeksi muokattu:
@ajatuksissa mulla ihan karmea pahoinvointi joka päivä ja luulisi että syöminen ees auttais mut tulee vaa pahempi olo. Ei oo oikee tiettyä mitä vaa söisin kun yritän kokeilla kaikkea mutta mitään ei tee mieli tai ainakaan enää toista kertaa kun sitä on syönyt. Saa väkisin syödä kera pahan olon ja yökkimisen. :(
Totoro- 8+5
 
@BJG ja @Hp83 Tervetuloa Lokakuisiin ja onnittelut plussista :)!
Saako tiedustella, oletteko ensiodottajia vai onko teillä jo ennestään lapsia?

Ja mukavaa jos täällä kaksplus-palstalla tämä keskustelu jatkuisi vireänä, itse en esimerkiksi ajatellut fb-ryhmiin liittyä.

@ajatuksissa ja @Totoro otan osaa pahoinvointeihin, kuulostaa ankealta:sick:. Toivottavasti rv 12 jälkeen helpottaisi, ainakin usein kuulemma siitä eteenpäin oireet helpottavat.

Minulla ja työnimi "Norppiksella"=Norpanpoikasella alkoi tänään RV 8+0:love:. Kaikki hyvin. Aivastaessa vihlaisee ikävästi kohdun sivuilta/alavatsasta. Aamukahvi maistuu kohtalaisesti. Häpyliitosta jomottaa edelleen ja tissit ovat tosi arat joten kuljen edelleen yötä päivää urheiluliiveissä. Hyvä ku suihkun ajaksi raaskin liivit riisua!

Ulkona näyttäisi satavan lunta, kohta koirat lenkille mars:) iloista maanantaita kaikille Lokakuisille&masuvauvoille!

T:Hiekkis 8+0
 
Täällä iski joku flunssanpoikanen vissiin, kurkku ärtynyt ja nyt pukkaa nuhaa. Raskausoireita ei edelleenkään liiemmin, lähinnä rinnoista voi jotain päätellä, ja jotain ihan satunnaisia, hetkellisiä jomotteluja on alavatsassa muutaman kerran päivässä. Nyt ollaan jo kuudennen viikon puolella! Aika kyllä kuluu hitaasti... Miten musta tuntuu että toistan itseäni :D

@ajatuksissa Tsemppiä, toivotaan ettei tarkottais mitään!

Lallastiina 5+2(?)
 
Toivottavasti ajatuksissa olisi harmitonta vuotoa, tsempit!

Mä kans vierastan vielä ajatusta liittyä fb-ryhmään. Haluisin eka vähä tutustua ihmiseen ennenko ihan vieraiden kaa alan omia asioita omalla naamalla ja nimellä puhua :D

Täällä alko rv8 eli 7+0
 
BJG
@Hiekkasärkkä79
Esikoista odotellaan, uutta ja jännää kummallekin. Juteltiinkin tuossa, että vaikea vielä jotenkin uskoa todeksi. ☺
@elokuuvauva09 hauska huomata "kollegoja" työn puolesta.
Itse ajan kuorma-autoa, tosin maansiirtopuolella, raskaita päiviä välillä fyysisesti myös. Pohdin ja näin ennakkoon kuinka pitkälle pystyy tekemään. :rolleyes:
 
@Hiekkasärkkä79
Esikoista odotellaan, uutta ja jännää kummallekin. Juteltiinkin tuossa, että vaikea vielä jotenkin uskoa todeksi. ☺
@elokuuvauva09 hauska huomata "kollegoja" työn puolesta.
Itse ajan kuorma-autoa, tosin maansiirtopuolella, raskaita päiviä välillä fyysisesti myös. Pohdin ja näin ennakkoon kuinka pitkälle pystyy tekemään. :rolleyes:
Hei kiva et on joku vähän samalla alalla :) samaa oon miettinyt että kuinka kauan pystyy olee töissä kun kuitenkin on koko ajan jotain fyysistä ja enemmän tai vähemmän painavaa puuhaa...no, aika näyttää (y)
 
27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS

3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10

29.10

30.10

31.10

Päivitin tietojani listaan...la on meinaan nyt virallisesti 14.10. Tänään oli se varhaisraskauden ultra...kyllä muuten jännitti ja pelotti!! Mutta kaikki meni paremmin kuin hyvin: kaikki oli kunnossa ja pieni oli 5,7mm kokoinen ja nähtiin jopa siitä ruudulta kuinka hänen pieni sydän hakkasi :love: nyt on niin helpottunut olo ja voin alkaa kunnolla nauttia tästä raskaudesta!! :giggle:

Rv 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: nnipsu!
Mulla pyörähti 8+1 nyt viikkoihin ja vietinkin maanantain ja tiistain äitiyspolilla nesteytyksessä liiallisen pahoinvoinnin takia. Te jotka voitte pahoin niin sain hyviä neuvoja ja opeteltiin mulle sopiva ruokavalio joka tällä hetkellä koostuu kaikesta mahdollisimman kuivasta ruuasta. Mulla oli suolat alhaalla niin nyt syödään sit pähkinöitä, sipsejä, suolakeksejä yms. Tosin kaikkea kohtuudella, mutta kahden päivän tipassa olonkin jälkeen oli suolat minimissä, joten huolehtikaa niistä!

Nestettä saan menemään alas mehujäinä ja jääpaloina sekä sokerittomana mehuna. Mun rakkaus: maustetut kivennäisvedet, pitää jättää pois kun ne lisää närästystä joka mulla johtaa oksennukseen :(
Sanottiin suoraan että mun kannattaa jättää kaikki lämmin ruoka pois koska se yleensä pistää pahan olon ja näin jälkikäteen mietittynä jokainen lämmin ateria on tullut ylös ja saanut huonon olon. Nyt siis kaikkea kylmää, hedelmiä ja suolaista. Lohduttivat myös että vauva ottaa kaiken minkä tarvitsee ettei kannata huolehtia Toivottavasti joku saa vinkkejä tästä :)

Kamalasta viikon kestävästä oksentamisesta huolimatta meidän pikkunen on kuudessa päivässä kasvanut ihan HUIMASTI. Yläkuvassa 7+0 ja alakuvassa sairaalaan kirjautumispäivältä kuva eli 7+6
 

Attachments

27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS

3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10

Varovaisesti hiivin myös mukaan joukkoonne. Yritystä takana lähemmäs kaksi vuotta ja nyt toisella kierrolla letrotsolien kera tuli selkeä plussa <3 Kyseessä ihka ensimmäinen plussa meille ja olen ihan pakahtua onnesta! Mies 31v. Minä 30v. Luin koko ketjun läpi ja sainkin paljon infoa, kiitos siis kaikille :) Itselläni menossa tällähetkellä 4+4, joten aivan alussa mennään, laskettu aika olisi noin 28.10.2017. Rinnat ovat olleet arkana ja pientä menkkamaista jomotusta on ollut useamman päivän. Toivon sydämeni pohjasta että me kaikki saisimme pitää meidän vauvat mukanamme! Aivan sydän särkyy näiden muutaman ryhmäläisen puolesta! :( Pidetään kaikki itsestämme nyt erityisen hyvää huolta, eiks nii? :)
 
  • Tykkää
Reactions: elokuuvauva09
27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS

3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10

Minä näemmä olin tippunut listalta jossain vaiheessa joten lisäsin itseni uusiksi :)
Nyt on pahoinvointi ja väsymys rantautuneet tännekin, ei tahdo jaksaa kohta 11kk pojan touhuissa mukana ja lähes joka päikkäreiden ajan äitinki on pakko torkkua. Toivottavasti olot helpottais edes vähän ennen töihinpaluuta noin kuukauden päästä..
Vähän on huonoa omatuntoa imetyksestä, keskosuudesta huolimatta ei pojalle tarvinnut antaa korviketta ollenkaan ja imetyshetket oli niin tärkeitä meille. Nyt maitoa ei tuu kuin ihan muutama tippa enään ja korvike on ollut pakko ottaa mukaan ja ne lyhyetkin imetyshetket nyt on pelkoa että saa hampaista kun meinaa poikaa hermostuttaa kun ei mammaa tulekaan..
Mutta pitää koittaa itselleen muistutella että hienosti imetystä kesti 10,5kk ja nyt minun keho keskittyy uuden pikkuisen tarpeisiin ensisijaisesti ❤

Spoke 6+2
 
Hei kaikki uudet ja vanhat! :) Mulla ollut niin huonot olot etten kauheesti täällä pysty kirjottelee...Kaksi viikkoa jo kestänyt pahaa oloa syödessä ja ilman syömistä ja tänään jouduin lähtemään töistä kun niin huono olo ja kun kotiin pääsin niin oksensin ja kävin nukkumaan. Ruoka ei maistu enää ollenkaan mutta vieläkin yritän vain väkisin jtn syödä. Mä niin toivon että tää helpottais nopee koska oon ihan voimaton koko ajan ja töistä ei viitsisi kumminkaan paljoa olla pois. Pahoinvointiranneke autto samaksi päiväksi kun ostin mutta siihen se jäi, en sitten tiedä olisiko vielä huonompi olo jos näitä en käyttäisi. Mulla ei myöskään oo ollut kohdun kasvukipuja viikkoo kahteen mikä vähän ihmetyttää. Väsymys ihan lamaannuttavaa tän pahoinvoinnin kanssa.
Tortoro- 9+0
 
@totoro- toivottavasti pian sinulla helpottaa olo, kokeile noita swipper merkkisiä mehujäitä! Niitä ite oon mussuttanut kun mitään ei tekisi syödä ja kaikki iljettää. Tiskikoneen tyhjennyskin tuntuu sankariteolta tällä hetkellä
Tuossa just kirosin kun meillä ei oikein ymmärretä että voimia ei ole ja koiran ulkoilutuskin tuntuu ajatuksena mount everestin kiipeämiseltä..
 
Voi ei @Totoro, toivotaan että sun olo paranee pikimmiten! Paheneeko se aina syödessä vai onko tasaisen huono vain koko ajan?
Kiva @Marttta kun tulit myös mukaan, lokakuun lopun listaus näyttääkin vielä suht tilavalta :)
Onko moni täällä muuten saanut plussauutiset lapsettomuushoitojen kautta? :)
 
Tervetuloa @Marttta ! @totoro- pahoinvointi kuulostaa kurjalta, toivottavasti jäisi lyhyeksi!

@tokoliina Me ei ihan ehditty hoitoihin asti, tutkimuksiin vain, kun tulikin plussa yk 17. Kävin just plussakierrolla mittauttamassa dpo 7 progesteronitason ja yllättäen se olikin normaalia korkeampi (oliskohan ollut ensimmäinen odoitus tärpistä?) vaikka odotin alhaisempaa, koska olen alusta asti kärsinyt menkkoja edeltävästä tiputtelusta. Plussakierrossa tiputtelua ei näkynyt, minkä takia tein testin jo ennen menkkojen poisjääntiä.

Tänään käytiin gynellä, ja se ultrasikin vaikka sanoi ettei vielä voida odottaa että mitään näkyisi. Joku senttimetrin "kupla" siellä kumminkin oli oikeassa paikassa :). Kolmen viikon päästä uusiksi, sitä ennen ottamaan tavanomaiset kokeet. Oirerintamalla ei mitään uutta... Flunssa on kai vähän parempi, vaikka aivastelenkin edelleen koko ajan ja nokka on tukossa enkä saa nukuttua...
 
Minäkin ilmoittaudun (y)

Jos viikot lasketaan viimeisten vuotojen ensimmäisestä päivästä, LA olisi 8.10 :love:

Tosin toivoisin äidilleni syntymäpäivälahjaa ja syntymää 3.10 :rolleyes:

Eli 7+3 :X3: välissä lääkärin toteama km mutten vuotanut verta koskaan missään mitenkään :confused: ja ei olla miehen kanssa hommailtu tuon km jälkeen kertaakaan ja plussasin 19.2 :love: eli ei ole liihotellut taivaalle, 23.2 eka neuvola, huomenna siis, jjaiks! :love:
 
Huomenta aamuteen äärestä:)
@tokoliina , @Marttta ja @Hyppymassu tervetuloa porukkaan odottelemaan yhdessä(y)onnea plussauutisista:barefoot:!

@totoro- otan osaa pahoinvointiin, kuulostaa tosi ikävältä. Ja jokuhan täällä oli käväissyt tiputuksessakin samasta syystä, huhhuh. Toivon että pahoinvoinnit pian loppuisivat ja alkaisi kaikilla se "raskauden hehku"-osuus:rolleyes:!

Kysyttiin lapsettomuushoidoista, me emme mieheni kanssa itseasiassa edes ehtineet aloittaa yritystä, jonka piti alkaa kesällä 2017. Plussa ilmestyi tikkuun yllättäen mutta pieni iltatähtemme on kovasti odotettu kaikesta huolimatta:love:elämää ei voi aina suunnitella. Itselläni oli epäilyksiä miten raskaaksi tuleminen onnistuu kun ikää olisi ollut kesällä 2017 jo 38v, mutta nytpä 37v olenkin tukevasti raskaana ja näillä mennään:D!

Jollakulla oli nenän tukkoisuutta ja nuhaa, minulla on ollut myös ihan raskauden alusta asti, oletan että on raskausoire, sillä en kuitenkaan ole kipeä/flunssassa varsinaisesti.

Olo on hyvä, paitsi että väsymys iskee jokapäivä yllättäen ja olo on kuin olisi pöhnässä, ajatus kangertelee ja voisin tuolloin nukahtaa vaikka seisaalleen. Asettaa siis omat haasteensa työssäjaksamiselle..o_O. Mammahousut ovat jo käytössä sillä normaalifarkut eivät mene kunnolla kiinni ja painavat. Voi olla että kun minulla kolmas raskaus kyseessä, niin masu ehkä pullahtaa aiempaa aikaisemmin esille.

Nyt töihin mars, tsemppiä kaikille uuteen viikkoon, toivotaan aurinkoisia päiviä:)!

T: Hiekkis 9 + 0
 

Yhteistyössä