Lokakuun lapsoset

27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10


Ehkä jo pikkuhiljaa uskaltaa liittyä tänne teitin joukkoon. Elikkäs ensimmäinen raskaus itsellä, eikä niin tavanomainen tilanne noin muutenkaan.. saanut siis alkunsa pillereistä huolimatta, lasten isä pitää asiaa maailmanloppuna ja vaatii aborttia. No olin kaikesta huolimatta päättänyt jatkaa raskautta ja selvitä sitten ilman isän apua ja tukea, kunnes perjantaina alkuraskaudenultrassa paljastui että masussa köllöttelee kaksi pientä. Laittoi ajatukset uuteen uskoon (ei siis muuttanut mielipidettä lasten pitämisestä) ja on viime päivät mennyt shokista toipumiseen..

Mitä oireisiin tulee niin onneksi Oon päässyt vähällä, tähän asti. Eilen oli myönnettävä oma kuolevaisuutensa ja jäätävän pahoinvoinnin takia saikulle :unsure:

Tulipas Tästä nyt aika sekavan oloinen sepustus :confused::ROFLMAO:

Ebbas- 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: nnipsu!
Huomenta aamuteen äärestä:)
@tokoliina , @Marttta ja @Hyppymassu tervetuloa porukkaan odottelemaan yhdessä(y)onnea plussauutisista:barefoot:!

@totoro- otan osaa pahoinvointiin, kuulostaa tosi ikävältä. Ja jokuhan täällä oli käväissyt tiputuksessakin samasta syystä, huhhuh. Toivon että pahoinvoinnit pian loppuisivat ja alkaisi kaikilla se "raskauden hehku"-osuus:rolleyes:!

Kysyttiin lapsettomuushoidoista, me emme mieheni kanssa itseasiassa edes ehtineet aloittaa yritystä, jonka piti alkaa kesällä 2017. Plussa ilmestyi tikkuun yllättäen mutta pieni iltatähtemme on kovasti odotettu kaikesta huolimatta:love:elämää ei voi aina suunnitella. Itselläni oli epäilyksiä miten raskaaksi tuleminen onnistuu kun ikää olisi ollut kesällä 2017 jo 38v, mutta nytpä 37v olenkin tukevasti raskaana ja näillä mennään:D!

Jollakulla oli nenän tukkoisuutta ja nuhaa, minulla on ollut myös ihan raskauden alusta asti, oletan että on raskausoire, sillä en kuitenkaan ole kipeä/flunssassa varsinaisesti.

Olo on hyvä, paitsi että väsymys iskee jokapäivä yllättäen ja olo on kuin olisi pöhnässä, ajatus kangertelee ja voisin tuolloin nukahtaa vaikka seisaalleen. Asettaa siis omat haasteensa työssäjaksamiselle..o_O. Mammahousut ovat jo käytössä sillä normaalifarkut eivät mene kunnolla kiinni ja painavat. Voi olla että kun minulla kolmas raskaus kyseessä, niin masu ehkä pullahtaa aiempaa aikaisemmin esille.

Nyt töihin mars, tsemppiä kaikille uuteen viikkoon, toivotaan aurinkoisia päiviä:)!

T: Hiekkis 9 + 0
KORJAUS: onkin vasta torstai eli 8+3 tänään.
Tätä juuri tarkoitin kun kirjoitin että pää on pöhnöinen, ajatus kangertelee.
T:Hiekkis 8 + 3
 
Hei!

Uusi täällä! Viikko plussauksesta nyt ja ihmeen hitaasti aika menee yhtäkkiä. Olot on vielä ok. Millä viikolla teillä pahoinvoinnit alkoi? En yhtään muista ekasta, että koska etominen tuli kuvioihin..

Liityn FB ryhmään mielelläni muutaman viikon päästä myös, kunhan ensin pääsen turvallisemmille vesille tässä. Käytiin ensimmäisestä varhaisultrassa, mutta toistaiseksi ainakin tuntuu siltä, että jaksan odottaa NT-ultraan.

Lisäisikö joku minut listalle?

25.10.: Cleffa/32/toinen/Tays

t. Cleffa 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Kiva, kun mukaan tulee uusia! Tervetuloa vaan. :)

Mua kirjaimellisesti oksettaa huominen neuvola ja etenkin se ultra. Eli siis pahoinvointia on edelleen, bussimatkat sen eniten provosoi esille ja tulee herkästi ykä. Samoin aamuisin suihkun jälkeen, kun kuivaan itseäni pyyhkeellä. :ROFLMAO:

Se verinen vuoto alkoi ja loppui aika lailla heti. Vähän tuli pyyhkiessä paperiin, mutta sitten se heti laantui. Nyt on vaan ollut oikein tummanruskeaa tuhrua, sen verran sitä tulee mitä valkovuotoa. Ihan levollisin mielin en siis osaa olla, ja tosiaan ultra jännittää, että onko mitään elämää sisuksissa. :unsure: Mutta onneksi se vuoto tosiaan loppui kuitenkin, niin vielä on toivoa. Ja oireet (paha olo, väsymys) ovat säilyneet yhä mukana.

T. ajatuksissa, 7+1
 
Jännä päivä takana. Aamulla tosiaan oli neuvola. Meidän terkkari on aivan ihana. Tosi kannustava ja ymmärtävä, ei yhtään mikään "saarnaaja". Tosi kiva puolentoista tunnin käynti, hyvä mieli jäi sekä mulle että miehelle. Hänellä on myös oma ultra, ja lupasi jo parin viikon päästä ultrata ekan kerran, kun on viikkoja sen verran, että vatsan päältä ultraamalla jotain näkyy. Mukavaa päästä välillä katsomaan, missä mennään, kun se nt-ultra on vasta pitkän ajan päästä.

Kävin myös siellä yksityisellä varhaisultrassa, ja kaikki hyvin! Yhden pienen toukan sydän sytkytti ja alkio oli oikeassa paikassa. Vuodolle/tuhrulle ei syytä löytynyt, mutta kuulemma tähän hetkeen kaikki on kuitenkin hyvin. Hintakaan ei ollut paha, kun vuotojen takia sain kelakorvaukset.

Kyllä tää asia nyt konkretisoitui aika tavalla. Vaikka vieläkin on keskenmenon riski suuri, oli tosi huojentavaa nähdä syke ja saada varmuus, että tällä hetkellä kaikki on ok. Nyt uskaltaa ihan eri tavalla jo ajatella myös tulevaa. Tähän asti koko vauva on vielä aika voimakkaasti työnnetty taka-alalle, ettei pettymys kasva liian suureksi jos kaikki onkin pielessä. Vaikka kaikki voi edelleen mennä pieleen, voi nyt miettiä tulevaisuutta jo eri tavalla. :)

ajatuksissa, 7+2
 
Hei kaikille!
Olen seurannut keskustelua sivusta, mutta en ole uskaltanut liittyä keskustelun. Olin aiemmin elokuisissa, josta putosin pois keskenmenon vuoksi. Lupasin että vielä palaan, ja nyt palasin :) Plussasin siis toisesta kierrosta.

Kävin tänään varhaisultrassa, jossa syke näkyi ja kuului, kaikki hyvin :) Siispä nyt kaikki tuntuu konkreettiselta ja mahdolliselta. Jännittäviä aikoja on ollut, ja oireita joita ekassa yrityksessä ei kerennyt olemaan. Muunmuassa on ollut kova väsymys ja vessassa saa rampata. Pahoinvoinnilta olen välttynyt, vaikkakin joku banaani maistuu joskus aika öklöltä :D

Minut saa myös lisätä listoille:
11.10. / Tyttti / 27v / ensimmäinen / EKKS

Tänään siis 7+2, vaikkakin taidetaan ultrauksen mukaan mennä 6+6, mutta eletään tuon kierrosta lasketun la:n mukaan täällä.
 
Viimeksi muokattu:
En ole ilmeisesti kovin ahkera kirjoittelija, mutta nyt taas on sellainen olo että tekee mieli avautua...
Ensin pahoittelut niille, joita on suru kohdannut :(

Sitten omanapaisuutta..
-väsyttää koko ajan, ei huvita tehdä mitään
-jatkuva ällötys, ei suoranaista oksetusoloa mutta etoo 24h
- turvotus, tuntuu kuin olisi nielaissut ilmapallon
-ärsytys 24h
-huippaa vähän väliä (niskat myös jumissa johtuen jatkuvasta peiton alla löhöämisestä)

Tämä viikko ollut lomaa, saa nähdä miten työnteko onnistuu ensi viikolla.. ensi viikolla myös ensimmäinen neuvolakäynti. Näin myös unta, että sain kolmannen pojan :ROFLMAO:


Popsis 8+3
 
Onkos kukaan joutunu vielä raskauden aikana käyttämään ummetuslääkkeitä? Itsellä ei meinaa vatsa lainkaan toimia ja mietinkin, että mitäs sitä pitäisi apteekista hakea avuksi (n) Ettei vaan käy niin et on sit seuraavaks peräpukamatkin seurana :(

Rv 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
@KatjaMarika mulla vaivaa vatsa ja kun olin tuossa tiputuksessa sairaalassa pari päivää niin jo siellä sanoivat et pitää antaa jotain mikä pistää mahan toimimaan ja kehotti käydä apteekista hakemassa itselleen et 2-3 krt viikossa ottaa jos ei toimi. Tuli vain ongelma et apteekkari ei suositellut mitään niistä niin soitan äitiyspolille vielä ja varmistan mitkä merkit on turvallista käyttää
 
Omaa napaa: tänään oksennettu 3 kertaa joista eka oli salilla...Jouduin kesken jumpan lähtee oksentamaan vessaan, noloa :whistle: ekaa raskaudessa ei ollut pahoinvointia ollenkaan joten tää on ihan uutta ja voin sanoa että ei kivaa ja vie voimat :unsure: viikon verran on jo välillä etonut mut tänään tosiaan tuli pönttöön asti...saa nähdä mitä lähipäivät tuo...Tälläkin hetkellä vatsaa kiertää :confused:
 
Onkos kukaan joutunu vielä raskauden aikana käyttämään ummetuslääkkeitä? Itsellä ei meinaa vatsa lainkaan toimia ja mietinkin, että mitäs sitä pitäisi apteekista hakea avuksi (n) Ettei vaan käy niin et on sit seuraavaks peräpukamatkin seurana :(

Rv 6+3
@KatjaMarika Minulla myös ummetusta, tosi ikävää ummetusta, aaargh. Normaalisti vatsani toimii kerran tai jopa kaksi kertaa vuorokaudessa. Nyt voi mennä miltei viikko ilman että vatsa toimii, tuntuu tosi ikävältä ja olen asiasta ärsyyntynyt. Aloin käyttää perjantaina Levolac-valmistetta, otan illalla "kulauksen" ja nyt sunnuntaiaamuna vihdoin vatsa toimi kunnolla. Varmaankin yritän selvitä ottamalla jokatoinen päivä tai jopa joka kolmas päivä Levolacia, mutta haluan että vatsani toimisi mieluusti jokapäivä, muuten tulee huono olo.
Tarkistin että Levolacia saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana.
T: Hiekkis 8+6
 
@Cleffa ja @Tyttti tervetuloa pinoon :) onnea plussaamisesta(y)!

@ajatuksissa kiva kuulla että eka neuvolakäynti sujui hyvin:). Meillä ei neuvolantäti suostunut ultraamaan minua, mukava lukea teidän muiden neuvolakertomuksia kun tädit ultraavat usein ilmeisen mielellään:).

@elokuuvauva09 otan osaa pahoinvointiin:sick:kuulostaa tosi kurjalta! Itselläni ei aiemista raskauksista ollut pahoinvointia, olivat poikia molemmat, eikä ole nytkään, joten olisiko taas poika kyseessä:love:?!

Onko muilla kokemuksia: onko pahoinvointia enemmän tyttö- vai poikaraskauksissa..?

Näin muuten unta että synnytin komannen poikavauvan:love:
:barefoot:! Joku muukin oli nähnyt kuulemma samanlaista unta.

Sain ekan UÄ-ajan, 17.3.-17 aamulle, eli sitä odottellaan nyt sitten:D!
Lokoisaa sunnuntaita kaikille ;)
T: Hiekkis 8 + 6
 
Kivaa sunnuntai-iltaa kaikille ja ihanaa saada uusia mukaan! :) ..Nuo pahoinvoinnit kera oksennuksen on kyllä jotain sellaista, että toivoisin että kukaan meistä ei joutuisi kärsimään sellaisen olon kanssa pitkään. Tsemppiä! <3 (samalla pidän sormia ristissä että parin viikon päästä en itse kirjoittele halaavani pönttöä jatkuvasti)
Itsellä pyörähti tänään kuudes viikko käyntiin ja rinnat ovat jo niin turvonneet että pakko mennä ensi viikolla liiviostoksille! ..Pissalla saa ravata myös ahkerasti ja alavatsalla koko ajan etenkin istuessa sellainen arka kohta ja housujen vyötärö tuntuu painavan ikävästi juuri siihen. Onko muilla alavatsalla jo tuntemuksia?
@ajatuksissa ihana kuulla että jäi hyvä mieli ekasta neuvolakäynnistä!
Meillä on @Hiekkasärkkä79 :n kanssa samana päivänä eka ultra, joten jännätään yhdessä! Miten sitä onkin nyt niin malttamaton olo! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10

Muutamaan otteeseen ketjua luettuani uskalsin laittaa puumerkkini listaan. Facebook-ryhmä kiinnostaa myös kovasti, mutta uskallan liittyä joukkoon vasta varmemmilla vesillä. Nyt itsellä meneillään 5+2. Kyseessä on ensimmäinen raskaus, joten kaikki on uutta ja ihmeellistä sekä pelottavaa.
 
Heippa kaikki todella pitkästä aikaa!

En ole teitä unohtanut, mutta olen voinut niin huonosti etten ole kerta kaikkiaan jaksanut tänne tulla. :(
Tosiaan pahoinvointi ollut aika rankkaa, ja töistä olen joutunut olemaan paljon pois.
Nyt hieman helpottanut näillä pastilleilla mitä imeskelen joka aamu ennenkun nousen sängystä.
Kuvotusta myös päivisin ja olen myös todella väsynyt.

Ihania viikkoja siellä hiekkasärkällä jo, neuvolassakin olet käynyt?
Onnea kaikki uudet tasapuolisesti.

Tietääkö kukaan kuunnellaanko ensimmäisellä neuvolakäynnillä sydänääniä?

Mulla huomenna eka neuvola ja mietityttää..

Mutta oikein ihanaa viikkoa teille kaikille.

Pahoinvoivat testatkaas näitä pastilleja, mua auttavat...tosin saattaa se oksennus silti tulla.

Itse heräsin pissalle, kun pissihätä kokoajan...niin eikun netti auki ja tänne kirjoittelemaan kun ei nyt väsytä yhtään :)

Mua saa lisäillä kanssa tänne Enisa laskettuaika 14.10.2017 ja viides lapsi (uusi mies)

Terkuin. Enisa rv 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Heippa kaikki! Ilmoittaudun mukaan! :) Meille olisi näillä näkymin tulossa lokakuun lapsonen pikkusisarukseksi 04/2015 syntyneelle reippaalle rämäpäätytölle. :D Viikkoja on nyt vasta 5+2 eli loppukuulle ajoittunee laskettuaika. Nyt tosin neuvolan mielestä la olisi 14.10., mutta ovis oli niin myöhäinen, että uskoisin noin parilla viikolla siirtyvän eli sinne 28.10. tienoille. :) Tätä kakkosta ehdimme hetken toivomaan ja yrittämään ja vauhtia piti ottaa clomeilla, että saatiin ovikset käyntiin. Kaksi kiertoa niitä popsin ja sitten taukokierrosta saatiin plussa. Nyt odottelen ensimmäistä neuvolakäyntiä 21.3. jolloin myös ultrataan ja tarkistetaan, onko siellä varmasti kyytiläinen mukana. :) Tuntuu, että sinne olisi vielä hurjan pitkä aika, mutta viikot menee toivottavasti nopeasti. Oireita ei mitenkään hurjasti ole ollut, mitä nyt pientä ja suurempaa huonovointisuutta ilman oksentelua (ainakin toistaiseksi ilman).

Niin paljon olette ehtineet täällä jutella, etten millään jaksanut koko ketjua lukea läpi, mutta onnea jokaiselle lokakuista odottavalle!

FB-ryhmään tulisin mielelläni ja laitoinkin sinne jo pyyntöä. Voisiko joku siellä jo mukana oleva vinkata, että minut käytäisiin lisäämässä? ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
Tifa/30/toinen/Saksa

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10


Moikka! Lisäsin nyt itseni tonne listaan. Mulla oli tänään viimeinkin se lääkäri ja viikkoja on nyt 8+4 ja laskettu aika 5.10. :) Katottiin pikkuista ultralla ja siellä se näkyi hienosti ja sydämen sykkeenkin näki <3.

Lääkäri sanoi mun mielestä jotain aika outoa. Se sanoi että mie en saisi ollenkaan koskea meidän kissoihin. (?) Jos ne hyppää vaikka syliin niin pitäisi kuulemma heti laittaa lattialle ja pestä kädet. Onkohan tää vähän yliliioiteltua? Voi olla aika vaikeaa olla koskematta kissoihin seuraavat seitsemän kuukautta...
 
27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
Tifa/30/toinen/Saksa

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.
Lallastiina/35/ensimmäinen/???

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10


Moikka! Lisäsin nyt itseni tonne listaan. Mulla oli tänään viimeinkin se lääkäri ja viikkoja on nyt 8+4 ja laskettu aika 5.10. :) Katottiin pikkuista ultralla ja siellä se näkyi hienosti ja sydämen sykkeenkin näki <3.

Lääkäri sanoi mun mielestä jotain aika outoa. Se sanoi että mie en saisi ollenkaan koskea meidän kissoihin. (?) Jos ne hyppää vaikka syliin niin pitäisi kuulemma heti laittaa lattialle ja pestä kädet. Onkohan tää vähän yliliioiteltua? Voi olla aika vaikeaa olla koskematta kissoihin seuraavat seitsemän kuukautta...
Meille neuvolan lääkäri sanoi vain etten saisi tyhjätä laatikkoa mahdollisten toksiineiden vuoksi, mutta ei kieltänyt kisun käsittelyä :confused:
 
@Tifa en kyllä usko että kissojen koskeminen olisi vaarallista jos olet sitä tehnyt aikaisemmin ennen raskautta niin olet ns.immuuni mutta toki peset kädet kun kissoja olet käsitellyt (kuulostaa ihan järkevältä) Meillä kaksi kissaa jota olen kyllä paijannut paljon varsinkin nyt kun raskaana (olisiko äidillinen vaisto) mutta en kuitenkaan hiekkalaatikkoon koske tai ole samassa tilassa kun kissat ovat laatikolla koska pöyhivät ja hiekka pöllyää.

Totoro- 9+5
 
:)@tokoliina mukavaa kun jännätään sitä ekaa ultraa samaan tahtiin:)! Ihmettelen miten saan aviomieheni hereille klo7:30 että ehdimme 8:15 polille... mutta se on sen ajan murhe:D.

@nööse ja @Tifa tervetuloa pinoon mukaan odottelemaan :) onnea plussista molemmille!

Kissanhiekkaa olen itse edellenkin välillä putsaillut, minulla on vuosia ollut kissoja, olen myös pyörinyt lampaiden hevosten kanojen lehmien jne kanssa pienestä asti, joten on ihme jos en ole jo toksoplasmoosia sairastanut ja näin ollenhan olisin sille jo kehittänyt vasta-aineita.
7.3. Labroissa tsekataan toksoplasmoosi vasta-aineet.

Onko muilla vatsaongelmia? Ummetusta?
Itselläni on, levolacilla saan jokatoinen tai kolmas päivä toimimaan:rolleyes: turvonnut ja "tukkoinen" ikävä olo kun suoli ei toimi normaaliin tahtiin.
Muuten olotila on hyvä, väsymyskään ei ole enää niin valtavaa:).

Mukavaa viikonjatkoa kaikille lokakuisille:giggle:!

T:Hiekkis 9 + 1
 

Yhteistyössä