Lokakuun lapsoset

Pelko persiissä.

Kyllä pienet rakkaat odaakin aiheuttaa niin suurta huolta :cry:

Tänään tuossa 19 maissa vessakäynnillä huomasin verenvuotoa, eikä päivystyksessä viitsitty asiaa tutkia tai ultrata.. turha reissu siis :notworthy:

Huomenna aamulla hetimiten neuvolaan, toivotaan että pieni rakas voi hyvin:cry::cry:

Hyppymassu ja toivonkipinä 11+0
 
@spoke , @Tassuttelija sekä @Nerinah kiitos ja rutistus kaikille!

Kävin neuvolassa, ja yritettiin, jos löytyisi jotakin. Kuultiin ensi kertaa oman rakkaan sydän, itkin onnesta :love:

Jumputus oli voimakas, sekä kuului huoneen ulkopuolelle :ROFLMAO: pieni rakas on täysin voimissaan:love::love:

Hyppymassu ja Sammakko, 11+1 :love:
Voi @Hyppymassu & Sammakko :love: ihania uutisia! Tuosta on hyvä jatkaa kevättä eteenpäin:) onneksi kaikki on hyvin.
 
Huh... Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja tutkivat nyt aamulla kunnolla siellä neuvolassa @Hyppymassu

Itsellä ensimmäinen uneton yö takana, kun kahden jälkeen ei vaan saanut unta, kaikenlaiset ajatukset pyöri päässä... :/
Minullakin oli aiemmin raskaudessa unettomia öitä, paniikinomaisia outoja ajatuksia ja yöllistä hätää. Oli karmeaa. Onneksi meni jo ohi ja toivottavasti ei uusiudu, sinulle toivon samaa!
Nyt RV 13+1 yöt on rauhoittuneet ja yöllistä vessakäyntiä lukuunottamatta nukun mainiosti taas:).
 
ihanaa että @Hyppymassu lla kaikki hyvin.

mullakin tulee jotain verensekaista vuotoa välillä, yleensä seksin jälkeen..nyt tullut jo paripäivää.mulla on toi kotidoppleri, niin testaan heti sydänäänet sillä jos tulee joku paniikki. Tiedän ettei se välttämättä tarkota että kaikki hyvin mutta mieltä ainakin hetkellisesti rauhottaa.
oon muutenkin kova panikoimaan tätä raskautta,pelottaa että jo pelkästään tämä jatkuva miettiminen/panikointi/stressi aiheuttaa jotain ongelmia...kumpa vaan osais ottaa rennommin ja ymmärtää ettei asioiden kulkuun voi vaikuttaa :unsure:

oon kanssa nukkunu yöt tosihuonosti,herännyt miettimään ja panikoimaan...toivottavasti menis itelläkin yöt rauhallisemmaks.

tuntuu että mun mieli pyörii nyt vaan tän raskauden ympärillä ja etten saa mitään järkevää aikaseks.
oisko teillä jotain hyviä rentoutumis vinkkejä?
rv 9+1
 
@Hyppymassu onneksi kaikki oli hyvin. Kyllä moiset säikäyttää.

Olen näköjään tippunut listoilta pois, mutta lisään seuraavan kerran, kun menen läppärille :)

Hassua miten erilailla seuloista ohjeistetaan eri sairaaloissa. Meidän seudulla niskaturvotus-ultra tehdään viikolla 11+0 - 11+6 ja heti sen jälkeen jäädään ottamaan myös veriseula ja muut verikokeet. Meillä tuo aika on ensi maanantaina eli neuvolan laskemassa tilanteessa 11+6, kun aikoja ei meinannut saada aiemmin. Mutta meidän Papunen on varhaisulrassa todettu muutamaa päivää nuoremmaksi, joten ihan otollinen hetki siis.

Täällä on myös yöt olleet tosi outoja. Koska tulee herättyä vessaan useamman kerran yössä, niin muistaa myös hyvin kaikki unet. Ja ne on todella hämmentäviä ja pelottaviakin. Ei meinaa aina saada unta uudelleen. Oireina on edelleen aikanoinen väsymys, etenkin illalla. Normaalisti olen iltavirkku, mutta nyt petiin on mentävä aikaisin. Pahoinvoinnista en ole liiemmin kärsinyt, muutamia pikkupukluja on tullut kuitenkin heitettyä.

Nyt viikot tuntuu menevän todella nopeasti, kun alussa aika jotenkin mateli ja tuli oltua niin pelokas aiemmasta keskenmenosta johtuen, joka tapahtui 5+ viikolla. Nyt on jo enemmän luottoa ja toivottavasti maanantaina ultrassa kaikki on Papusella hyvin. <3 Sitä toivoen ja odottaen :)
 
1.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
2.10.
Ebbas-/25/ensimmäinen(set)/TAYS
Tassuttelija/30/ensimmäinen/
3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS

4.10.

5.10.
Tifa/30/toinen/Saksa

6.10.

7.10.
Nerinah/33/toinen

8.10.
Isabella2015/36v/neljäs/KPKS

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen
Hyppymassu / 23 / ensimmäinen / Tays

13.10. Enisa82/34/viides lapsi/Tays

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS
15.10.

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks

29.10

30.10

31.10

Toistaiseksi 12.10, katsotaan jos tilanne muuttuu 4.4 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Mulla etova olo tulee enää jos liian pitkään syömättä. Väsymys iltaisin valtava ja vaunulenkeillä tuntuu, että pakko ois päästä lepäämään välillä.

Meillä sanottiin, ett verikoe rv 10 viimeistään 10+4. Ite kävin 10+4. Tänään tuli jo postia, ett seulonnan tulos normaali.

Ultran jälkeen tuli mieleen, ett missähän istukka, ku ei ne sanonu eikä ollut mitään kirjanneetkaan. Ilmeisesti ei huonossa paikkaa.

Nerinah 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Tuo doppler on tosiaan rauhoittanut omaa mieltä nyt kun liikkeet ei vielä tunnu ja etenkin ennen 1. seulan ultraa päässä pyöri kaikenlaiset epäilykset ja epävarmuudet. Normaalit tulokset helpottivat oloa ja mietteitä ainakin nyt toistaiseksi... :)

Itsellä työ ja harrastukset pitää kiireisinä, mutta pitäisi vielä osata ottaa aikaa myös lepäämiseen. Täälläkin huono olo valtaa hajujen ja kahvin lisäksi jos välipala jää välistä. :confused:

Rauhoittumiseen en ole paras neuvoja, mutta koitan muuttaa omaa ajatusmaailmaani epäilysten sijaan positiiviseen. Alkuun pääsy (raskautuminen) kesti meillä pitkään ja varhainen km koettu myös. Huolehtiminen ei varmasti vähene tulevina kuukausina tai vuosina, mutta parasta pitää toivoa :) Vielä kun vireen saisi takaisin ja yöt nukuttua... Mitä nyt vessassa ramppaamiselta pystyy... :sleep:
 
Täällä aika hyvin on jo oirehdinnat helpottanut :)

Eilisen koetuksen jälkeen alavatsaa hiukka juilinut, mutta aamuinen neuvolanhoitaja oli aivan ihana:cry:

Kertoi istukan sijaitsevan ihan vähän vasemmalle (!!!) Ja viistossa oikealta kuulu niin ihana diudiudiu :cry::love::love:

En unohda sitä ihmettä, naiset hei, meidän sisällä on ihan pienet ihmisen alut, joiden sydämet lyö ja keho rakentuu! Ihan mahtavaa! :love:

Kerrankin voin sanoa, mä oon ylpeä että oon just tämmöinen, ja että mun keholla on jotain mitä antaa pienelle ihmeelle :love::love:

Hormonit hyrryttää ja rakkautta jaellaan.
 
Nyt on kyllä..

Mieliteot ihan omaa luokkaansa :ROFLMAO:

Voisin vaan siivuttaa juustoa ja maustekurkkua, syödä niitä samaan aikaan, sekä imeskellä salmiakkia :unsure:

Lisäksi koko ajan tekee mieli juoda maitoa! :D normaalisti juon lasillisen ehkä joka toinen - kolmas päivä niin tahti on litra per päivä :eek:

Mikäs on teidän karmeimmat mieliteot?

Täällä hirvein mieliteko oli margarita-pitsaa + vanilijajäätelöä + maustekurkkua. :sick:
 
:LOL: täällä on vähän tylsempiä mielitekoja, mutta tuo juusto maistuu minullekin! Jokapäivä tulee syötyä tomaatteja kaikissa muodoissa pelkälleen ja ruuan seassa/leivän päällä jne. Lisäksi viikolla 8 oli järjetön puuron + appelsiinien himo. Normaalisti en syö säännöllisesti kumpaakaan. (n) Ja siis kasvikset/salaatit kuuluneet aina ruokavalioon, mutta nyt ne on maistuneet tavallistakin enemmän.

Onko muilla ollut tunneherkkyyttä? Yleensä en itkeskele musiikkia kuullessa, mutta nyt on jotkut kappaleet menneet ihon alle ja oon vetistellyt radiota kuunnellessa autossa ja kotona ja ja... :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Täälläki esiintynyt lisääntynyttä tunneherkyyttä, itken ilosta ja surusta helpommi ko normaalisti mm.tv ohjelmille tai biiseille :D

Ja enimmäkseen mieliitekoina pelkkiä herkkuja, jonkun hyvän jälkkärin näkeminen saattaa.johtaa siihen että sitä on pakko saada!

11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Terkut täältä autobaanalta kohti Münchenin lentokenttää...zzz nukuttaa tämä tasainen ajelu:sleep:.

Sveitsissä oli sateista ja suuntasimmekin yhden yön jälkeen kohti Itävaltaa, Stumm-nimiseen kylään, josta suuntasimme päivittäin aurinkoisille Kiipeilymestoille :D.
Iltaisin kokkailin pastaa eri muodoissaan, asuntomajoituksen kun valitsimme (booking.com) Kaupoista löytyi tosi hyviä alkoholittomia oluita minulle ruokajuomaksi, voi nam!

Mieliteoista puheenollen, alkuraskaudessa join tosi paljon maitoa, tosin juon kyllä päivittäin normaalistikkin. Banaania&appelsiinia kului myös runsaasti, samoin jugurttia ja näkkäriä.
Viili alkoi maistua jotenkin pahalle, rahka samoin.
Makeat herkut eivät enää oikein uppoa, syön toki silloin tällöin mutta erityistä mielitekonsa ei ole.
Nyt RV 13 + 3 maistuu vähän kaikki ruoka, ja vähän väliä mieluuusti kiitos:p!

Housut eivät mene kiinni sitten millään... kotona odottavat onneksi parit mammafarkut ja yhdet mammatrikoopöksyt. Kaapissa odottaa myös muutamat hihattomat sekä muutamat pitkähihaiset mammapaidat.

Oletteko muut shoppailleet mammavaatteita?
Oletteko joutuneet hankkimaan isompia rintsikoita? Itse ostin kahdet 75B liivit eli kuppikokoa isommat kuin normaalisti.

Kivaa sunnuntaita kaikille :) kuulumisiin!

T:Reissaava Hiekkis &norpanpoikanen 13+3
 
Täälläkin jouduttu jo ostamaan isompia liivejä sekä mammafarkkuja :notworthy:

Liiveissä tosin vaihtu ryminällä koko, ennen ihana 85D vaihtu hehkeään 90E kokoon :cautious: ja olin tuskissani jo tuosta D kupista :cool:

Onneks kun kesä tulla jolkottaa niin kelien lämmetessä saa heittää farkut kuuseen ja vaihtaa maksimekot käyttöön :love:

Hyppymassu ja Sammakko 11+3
 
Olen selaillut vaatteita netistä, mutta toistaiseksi pärjännyt vielä omilla. Valinnut vaan ne löysimmät paidat kaapista. Housut hiukan ahdistaa, mutta koitan sinnitellä vielä ainakin viikon näin ;)

Onko kokeneemmilla vinkkiä mistä kannattaa kuikuilla ulkoilu/treenihousuja, jotka olis mammamallia? Ohuet trikoomalliset on tällaiselle vilukissalle ihan liian kevyet vielä vaikka päälle meneekin. :)

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 12+6 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79

Yhteistyössä