Lokakuun lapsoset

Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon @Edith_87 ! :)

Kirjottelinkin tonne edelliselle sivuille kauhean oire avautumisen ja nyt sitten vielä tämä...ensimmäinen lapsi kyseessä ja oma äitini sanoi, ettei mahani näytä hänen mielestä ihan normaalilta viikkoihin nähden. Pitäiskö tässä huolestua? En saa enää farkkujakaan kiinni :(

vko4 vasemmalla ja juuri alkanut vko5 oikealla. Alavatsa on kova ja pinkeä, eli ei sellainen löysä ja pehmeä.4vk vs 5vk 600px.png
 
Moikka kaikille ja onnea kaikille plussista! <3

Mie en tiedä vielä tarkkaan laskettua aikaa tai raskausviikkoja, sillä kierto ei ole edelleenkään tasoittunut edellisen raskauden jälkeen vaikka esikko on jo 1v5kk. Lisäksi imetän edelleen, joten sekin varmasti vaikuttanee. Todennäköisesti nyt on 5+1-3, mutta np-ultrassa sitten selviää tarkemmin. Odotetaan siis toista lasta tulevaksi. Itse olen 28v ja mies 27v.

Hillitöntä väsymystä lukuunottamatta täältä puuttuvat kokonaan kaikki raskausoireet ja jos testi ei olisi näyttänyt plussaa niin en kyllä arvaisi olevani raskaana. Esikoista odottaessa oli sama juttu, mutta silti sitä miettii, että näinköhän tuolla mahassa sittenkään on ketään. Tää alkuraskaus on pelkkää piinaavaa odottelua, ensimmäinen neuvolakin on vasta 15.2.

Pahoittelut, meni ihan omanapailuksi. Luin kyllä kaikkien muiden viestit ja ensi kerralla lupaan jotain kommentoidakin. :D
@Audrey moikka:) kiitti onnitteluista! Samoin sinullekkin plussasta onnittelut!

Minä myös varasin neuvolan, se on 16.2. Ja nyt tällä hetkellä RV 5+1 ellei neuvolassa toisin todeta;).

Oireista tällä hetkellä vahvimpana illalla käynnistyvä häpyliitoksen kipuilu, ja myös tissit ovat arat. Muutoin pärjään mainiosti(y).

Katselin tänään parhaan ystäväni kanssa vauvanvaunuja ja rattaita netistä..:whistle::)

Kuulumisiin:)
T:Hiekkis
 
Hei kaikki ja kiitos kun olette tulleet ryhmään! :) mä söin kaksi kiertoa Terolut keltarauhas hormonia kierron tasaamiseksi. Eka kierto 35 ja toisesta plussa joten en ihan varma kuinka pitkä tämä kierto oli mutta pongasin oviksen tikuilla 5päivä ja jos oikein laskin olisin nyt kumminkin jo 5+5 enkä viikkoa perässä niinkuin luulin aluksi.(sen näkee sitten viimeistään ultrassa)Tänään ollut vähän pahenpi päivä...väkisin joutuu syömään vaikka oksettaa ja nyt illalla pyysin miestä hakemaan pizzaa, no ei mennyt kuin 15min tuli ihan kauhea olo että ei pystynyt nousta istumaan tai juoda vettä :( pizza saa nyt jäädä, harmi. Minä soitin heti plussauksen jälkeen neuvolaan ja sieltä varasivat minulle ajan 15.2, sitä odotellessa :)
@totoro- täällä myös neuvola-aika varattu, 16.2. Ja kuulemma pari tuntia kestää. Pissan pidättelyä ennen sitä, niin saan näytteen annettua. Aviomies haluttiin mukaan ja hänkin kuulemma haluaa osallistua, joten yhdessä mennään:).

Harmillista kun et pizzaa pysty syömään,pöh.toivottavasti muut ruuat menisivät alas kuitenkin suht normaalisti.
Itselläni ei ole ruokien suhteen mitään oireilua toistaiseksi, aika näyttää tuleeko edes:).

Kuulumisiin!
 
Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon @Edith_87 ! :)

Kirjottelinkin tonne edelliselle sivuille kauhean oire avautumisen ja nyt sitten vielä tämä...ensimmäinen lapsi kyseessä ja oma äitini sanoi, ettei mahani näytä hänen mielestä ihan normaalilta viikkoihin nähden. Pitäiskö tässä huolestua? En saa enää farkkujakaan kiinni :(

vko4 vasemmalla ja juuri alkanut vko5 oikealla. Alavatsa on kova ja pinkeä, eli ei sellainen löysä ja pehmeä.katso liitettä 1552
@Gizette moikka!
Usein ns pienivatsaisella kaikki turvotuksen sun muut näkyvät herkemmin ulospäin, uskon että johtuu ihan vain siitä (y) .
Ja jos sinulla on tarve niin käy lääkärissä "tarkistuksessa" niin saat mielenrauhan:).

Itsekkin (nyt RV5+1) en saa farkkujen nappia kiinni, ja kuljen lökäpöksyissä ;) kävin jo äitiysvaatteitakin katselemassa netistä, jos tämä massu kovin aikaisin alkaa pullahtaa esille.

T:Hiekkis
 
Onko sulla Gizette mitään kipuja tai esim. virtsaamisvaivoja? Hyvä että soittelet neuvolaan huomenna, osaavat ohjata eteenpäin jos tarve :)

Ja hei vaan muillekin, näillä näkymin myös minulla la olisi joskus lokakuussa. Menetyksiä taustalla ja erittäin varovaisin ja epäuskoisinkin mielin. Salainen fb-ryhmä kiinnostaa, jos sellainen jossain vaiheessa perustetaan :)
 
Mäkin kurkin tänne. Sunnuntaina plussannut, viiva ihan kivasti siitä lähteny ainakin omaan silmään vahvistumaan. Esikoinen synt.11/15 ja tämän toisen la.osuu 9-12.10. paikkeille, nlassa laskevat varmaan 28pv kierron mukaan tuon 9pv, itse laskisin nt-ultraan asti 12.10. oviksen mukaan.
Oireina ollu hieman väsymystä, palelua, ilmavaivoja, tarkentunutta hajuaistia, lisääntynyttä ruokahalua, nälätunne tulee helpommin ja rintoja turvottaa..mitää isompaa siis ei ja esikoisen raskaudessa oli alussa samaa, lopussa lähes oireetonta, mitä nyt istukka eessä vaimensi paljon liikkeitä ja aiheutti siten huolta.
Nii ja täytetään ennen lokakuuta 25 ja 28.
Toivottavasti tää pikkunen pysyy kyydissä ja saadaan esikoiselle veli tai sisko lokakuussa :)
 
@truudy Ei onneksi kumpaakaan ^^ Pahoinvointi on tosin kovaa eikä hellitä ennen ilta seitsemää :( Illalla pysyy sentään kiinteetkin sisällä, päivällä ei :/ Ihanaa, onnea sulle plussasta, toivotaan, että pikkuinen pysyy matkassa mukana <3
 
Iltaa! Tänään digillä vahvistettu: raskaana 1-2 :) on se vaan uskomatonta olla taas raskaana, mieli tekis kertoo kaikille läheisille mutta toisaalta on niin ihanaa kun on suuri salaisuus vain mulla ja miehellä <3
Parin viikon päästä menen alkuraskauden ultraan niin sen jälkeen ajattelin kertoa muutamalle läheiselle. Se tulee olemaan aika yllätys sillä ollaan koko ajan puhuttu meidän lapsiluvun olevan täynnä :D
Mitenkäs te muut, milloin kerrotte uutiset?

Salainen fb ryhmä kiinnostaa myös minua!

Tänään 4+2tai3 :love:
 
Mä olen niin vainoharhainen tän raskauden suhteen, että haluan kertoa perheelle vasta lähempänä rv 12 ja kavereille vasta sen jälkeen. Mulla on ihan liian vilkas mielikuvitus ja ihan liikaa draamantajua, että oon kehitellyt mielessäni jo kaikki kauhuskenaariot :ninja: ja kun tää on täysin uusi tilanne niin tunteet lyö järjen edelle vaikka yleensä toimin aina ihan toisin :LOL:

Varhaisulta on kans varattu reippaan kahden viikon päähän. Nyt pitäisi lopettaa lukemasta keskusteluketjuja ja ottaa päivä kerrallaan :ROFLMAO:

@Gizette mulla on ainakin maha turpea eikä alavatsaa saa vedettyä sisään. Oon siirtynyt jo pari viikkoa sitten äityishuosuihin kun maha ei kestä mitään painetta eli tavallisten huosujen pitäminen on ihan tuskaa. Tosin mulla nyt on muutenkin yksi ylimääräinen uimarengas vatsalla :LOL:
 
Onpas tänne tullut paljon uusia :love:
Mun tekis mieli kertoa jo koko maailmalle! :D mutta odotellaan vielä. Esikoisen raskaudesta kerrottiin jo 8.viikon tietämillä, oltiin hieman malttamattomia :whistle:

Mä toivoisin saavani ekalla neuvolakäynnillä varhaisultran, täällä se kuulemma on mahdollista. En millään malttais odottaa sinne 12viikoille asti, että pääsee näkemään onko masussa elämää. Mua pelottaa hirveästi, että tää menee kesken. Voiko käydä jo toisen kerran niin hyvin, että kaikki on kunnossa?!? Maha ja selkä kipuilee ja ravaan vessassa vähän väliä tarkistamassa onko vuotanut verta tms.. En oo varannut neuvolaa vielä, kun unohdin soittaa sinne tänään soittoajalla. Huomiselle on laitettu oikein muistutus puhelimeen :ROFLMAO:
Mua kans kiinnostaa salainen fb-ryhmä :)
@emilllia minun myös tekisi mieli kertoa jo kaikille:LOL:
:barefoot:! Jotenkin sitä on niin iloinen ja onnellinen tästä raskaudesta:)!
Mutta olen kertonut vain neljälle parhaimmalle ystävälle ja serkulleni, mies puolestaan ei aio vielä kertoa kenellekkään. Odottelemme että saadaan pienen sydämmen syke kuuluviin ensin, ehkäpä jo neuvolakäynnillä 16.2. toivottavasti. Voi tosin olla että odotamme vielä myös ekan ultran, nähdäksemme että pienellä on todella kaikki kunnossa, ennen uutisen "paljastamista". Nyt RV5+2 joten siihen on vielä matkaa.

Ja kun sanot että voiko kaikki mennä toisen kerran hyvin, niin vastaus on että voi:) sillä olen saanut jo kaksi ihanaa tervettä lasta aiemmin:love: nyt siis toivon että kolmannenkin kerran kaikki voi mennä hyvin.
Vauvan sukupuolella ei minulle oikeastaan ole merkitystä, vain sillä että tulokas on terve.

Oireista: minulle on ilmaantunut ihan jäätävä ilmavaivaongelma, ja siis todellakin tarkoitan että aivan jäätävä. Järkyttävän hajuisia hiljaisia ilmapäästöjä..:X3: huhhuh. Kiva mennä tänään töihin:LOL:!

Iloista keskiviikkoa teille kaikille muillekkin, tsemppiä oireiden kanssa painiville:)

T: Hiekkis 5+2
 
Hiekkasärkkä79, post: 31527235, member:@totoro- täällä myös neuvola-aika varattu, 16.2. Ja kuulemma pari tuntia kestää. Pissan pidättelyä ennen sitä, niin saan näytteen annettua. Aviomies haluttiin mukaan ja hänkin kuulemma haluaa osallistua, joten yhdessä mennään:).

Harmillista kun et pizzaa pysty syömään,pöh.toivottavasti muut ruuat menisivät alas kuitenkin suht normaalisti.
Itselläni ei ole ruokien suhteen mitään oireilua toistaiseksi, aika näyttää tuleeko edes:).

Kuulumisiin![/QUOTE]
Meillöin

Meilläkin mies tulee neuvolaan mukaan
muutkin ruuat etoo aika paljon ja joka
päivä meinaa tulla yrjö :/ Hyvä että
sinulla ei vielä ongemia syömisessä
 
UOTE="truudy, post: 31527276, member: 134408"]Onko sulla Gizette mitään kipuja tai esim. virtsaamisvaivoja? Hyvä että soittelet neuvolaan huomenna, osaavat ohjata eteenpäin jos tarve :)

Ja hei vaan muillekin, näillä näkymin myös minulla la olisi joskus lokakuussa. Menetyksiä taustalla ja erittäin varovaisin ja epäuskoisinkin mielin. Salainen fb-ryhmä kiinnostaa, jos sellainen jossain vaiheessa perustetaan :)[/QUOTE]
sta

Musta olisi hyvä tehdä semmoinen ryhmä vasta myöhemmin vaikka kun kaikki ois noin rv12
 
Mulla kanssa ihan kauheet ilmavaivat ja maha nii turvoksissa että voisi luulla että näkyy jo jos ei tiedä että noin vähän viikkoja. Meidän tietokone hajosi joten joudun kännykällä tänne kirjottaa mikä vaikeampaa. Perustetaan se salattu fb ryhmä vähän myöhemmin kun päästään ekaan ultraan yms. Mullakin tekee kauheasti mieli kertoa kaikille jo mutta toisaalta taas ei. Äidilleaajattelin kertoa aprillipäivänä niin saa arvailla onko totta vai ei :D olen joskus aikaisemminkin huijannut häntä kyseisenä päivänä. Siskolle ajattelin kertoa koska haluan jollekin pystyä tästä puhumaan muuten kuin miesystävälle. :)
 
Mulla tietää jo moni ystävä ja läheinen, oikeastaan kaikki ketkä ovat olleet suurena tukena tässä reilun parin vuoden aikana tässä "pikkukakkos-projektissa". Ja ovat varmasti tukena tässäkin, kävi sitten hyvin tai huonosti.

Mutta minä pääosin taustalla odottelen fb-ryhmää :) Kirjoittelen itse henk.koht. mieluummin salatuissa ryhmissä enkä näin julkisesti.

Tsemppiä kaikille alkumetreille!
 
Ihanaa kun meitä on jo melko monta ja se muutamaan kertaan mainittu salainen FB ryhmäkin kuulostaa oikein hyvälle!

@Edith_87 No juuri tuollainen tuntemus tulee niistä normaaleista housuista! Pitääpä lähteä tässä itsekin shoppailemaan uusia housuja :p Meillä taitaa olla varhaisultra melko samoihin aikoihin! Ihana saada varmistus sille, että kaikki on ainakin toistaiseksi hyvin.
 
@Gizette suosittelen äityishuosuja. Nää on niin mukavat, että pelkään kohta jumahtavani vakikäyttäjäksi vaikka raskaana ei olisikaan :LOL:

Varasin yksityiseltä varhaisultran viikolle 7+1 ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. En oikein vieläkään usko olevani raskaana, kun oireet on aika vähäiset ja ne vähäisetkin luulen vain kuvittelevani :LOL: koko ajan mielessä jyllää pelko tuulimunasta jne.

Ällövaroitus: Välillä tulee ruskeaa hyvin vähäistä tuhrua. Ikään kuin ruskeaksi värjäytynyttä valkkaria o_O olen sen sitten päätellyt olevan vanhaa verta joka valuu nyt valkkarin mukana pois tai ne menkat mitkä olisi tullut nyt. Ja mielenkiintoisinta, että vuoto tuntuu ajoittuvan hetkiin kun suolistossa jyllää pahiten (ja ovulaatiosta lähtien on jyllännyt):poop: :p

Toistaiseksi kun mihinkään ei satu ja vuoto ei ole kirkasta niin olen päättänyt olla stressaamatta (vaikeaa!). Elävästi on edelleen mielessä edellisen keskenmenon kivut, joten niin kauan kun ollaan kaukana niistä niin kaikki jees (y)
 
Jos voisimme tehdä salatun fb ryhmän ja pitää ryhmän nimeä kumminkin vielä jonakin muuna mikä ei liity vauvoihin. .. En paljoa tuohon naamakirjaan luota niin en halua että kaverit ja sukulaiset saisivat tietää /arvata fb ryhmän nähneenä että oon paksun? Mutta väliäkö sillä ryhmän nimelllä on jos voimme sen myöhemmin vaihtaa ja sAamme keskustella siellä paremmin j yksityisesti. Mitä mieltä olette tästä:)?
 
Heips
Täällä yks tänään plussannut haluu mukaan :) nyt ois siis komiat 3+5 :LOL:
Toinen lapsi ja todella toivon et pysyy matkassa mukana loppuun asti :love:
La olis 13.10 (y)

Nyt on pakko joutuu nukkumaan mut palaan paremmalla ajalla ja muakin se fb ryhmä kiinnostaa :)
 
:geek: Tein meille nyt face-ryhmän. :geek:

Kaikki jotka haluaa mukaan niin laittakaa mulle yksityisviestillä _täällä kaksplussalla_ oma nimi, niin lisään teidät kaveriksi facessa ja sen jälkeen ryhmään. Ryhmään lisäämisen jälkeen kaveruuden voi poistaa. Ryhmä on salainen ja ainut mikä teillä saattaa näkyä julkisena on se kaveripyyntö/vahvistus. Ja hei laittakaa yv:hen myös tuntomerkit profiilikuvasta jos facessa useampi samanniminen etten lisäile ryhmään ketä sattuu :)
Ryhmän nimeksi tuli nyt aika kuvaava koska sitä ei pysty myöhemmin muuttamaan mutta tosiaan täysin salainen!
Toivottavasti mu ei tarvii pitkään yksin siellä hengata!
 
Toivottavasti täältä ei keskustelu kuitenkaan tyrehtyisi :unsure: Itse haluaisin pitää anonyymiteetin ainakin siihen asti kun raskaus on turvallisimmalla vesillä enkä haluaisi vielä omalla naamallani keskustella aiheesta :ninja:
 
Laitoin yv liila, tai ainakin yritin.. :) Jospa tuli perille.
Ja vielä rautalangasta, ryhmä on siis salainen ja suljettu- kukaan fb:ssa ei näe, että siinä olen ja ei löydy haulla tms?
Ryhmä on salainen. Sitä ei voi löytää haulla eikä kukaan nähdä ketä siinä on :) ja siksi sinne pystyy lisäämään vain omia kavereitaan.

Mulle tai Emilllia lle täällä kaksplussalla viestiä laittamaan kaikki jotka mukaan haluavat :)
 
  • Tykkää
Reactions: truudy

Yhteistyössä