Lokakuun lapsoset

Kolmanneskysymys (n)

Kun puhutaan raskausviikoista ja lasketaan noita viikko + päivä yhdistelmiä, tarkoittaako se silloin, että kun alkaa rv 12, ensimmäinen kolmannes on ohi, vai tarkoittaako, että ensimmäinen kolmannes on ohi kun on 12+6 eli rv 13? :ROFLMAO:

Kysymys vaivannut pikkuista pääkoppaani jo jokusen viikon :whistle:
 
@Ebbas- Kiva että täällä on toinenkin kaksosodottaja. Mutta harvinaisen kurja tilanne sulla miehen kanssa. Vaikuttaa sille ettei se järkiinsä tule, vaikka sitä kovasti toivonkin! Näyttäis olevan meillä sama alue (synnäri) missä odotellaaan.

Oma olo ollut alkuviikon sellainen et huomenna työterveyteen. Nyt ei vaan jaksa :( Viime viikko meni töissä kevyesti ja tää taas pelkkää tervanjuontia. Onneksi työni on itsenäistä ja olen voinut pitää pieniä breikkejä työn lomassa. Onneksi sentään ruoka maistuu jotenkin kun 2,5 viikkoa meni huonolla syömisellä. Onneksi on keitetty peruna olemassa :D
 
@Ebbas-
Täälläkään mies ei vielä ole hyväksynyt raskautta,ja en tiedä tuleeko hyväksymään..pystytään olee suht normaalisti mutta kun puhe tulee raskaudesta niin tulee helosti riita,hänellä ei oo aikasemmin yhtään lasta,eikä ole muutenkaan lapsi ihmisiä..pelkää ettei voi tuntea lasta kohtaan mitään. saa nähdä miten käy.
mikä teijän suhde tilanne on tarkemmin,jos saa kysyä ,tai onko aikasempia lapsia ?

mulla aamupäivisin yhäkin huono olo, ajoittain meinaa oksu lentää.
Suurin väsymys on väistynyt mutta hengästyminen on aivan älytöntä...saatan hengästyä jopa sängyssä selälleen maaten jos innostun enemmän puhumaan..outoa (n)
Turvotus on lähtenyt ja tuntuu että olen jopa laihempi kuin ennen raskautta,selälleen maaten on ihan pienenpieni kohouma masussa,seisaalteen ei näy mitään.
hormoonit hyrrää,mistä mieskin innoissaan(sentään jostain) :sneaky:...itken paljon ilosta ja surusta,mietin paljon kun olen yksin,tunnen myös olevani tosi yksinäinen(kaverit kummasti hävis kun ilmotin raskaudesta),tullut kuoleman pelkoa ja muita ahdistavia ajatuksia,pelkään myös välillä tulevani hulluksi ajatuksieni kanssa:unsure:.nyt ei ole ollut töitäkään niin pää meinaa hajota kotona olemiseen,jotain ois pakko keksiä.
eksyn netissä lukemaan kaikkea raskauden kauhutarinoita ja sit taas panikoin lisää

kuullostaapas mun elämä suorastaan paskalta tällähetkellä ja tän kirjotuksen jälkeen :sick::(

on mulla myös paljon hyvää :love: ja olen todella kiitollinen niistä ..mutta kumpa vaan osaisin olla murehtimatta tulevaisuutta ja ottaa rennommin

rv 9+6
 
@sitruunasuola Tämä suhde kuvio meillä on muutenkin ollut vähän avoin. Miehellä tuore avioero (elokuussa voimaan asstunut) eikä ole halunnut mitään "vakavaa parisuhdetta" eli muuten ollaan oltu ja eletty yhdess, sovittu ettei kuvioon kuulu muita yms. Raja on vedetty siihen ettei ole ns.kotiin viety näytille. Onpas taas oikein selkeästi kirjoitettu , mutta toivottavasti saat kiinni (n):LOL: lapsia ei kummallakaan ole ennestään.. tällä hetkellä ollaan edelleen tekemisissä keskenämme, eli onneksi jonkinlainen keskusteluyhteys löytyy :confused:
 
Jos joku viitsi lisätä jossain vaiheessa minug listaan, niin laskettu aika on 4.10 :) Puhelimella on niin hankalaa jotenkin.. :D

Täällä tuntuu, että maha tuli esiin ihan yhtäkkiä... saas nähdä milloin joku töissä huomaa. Onkohan taas jättivauva tulossa...ultrassa kätilö puhui siitä, että tätä raskautta ei lasketa yliajalle koska pojat on olleet niin isoja syntyessään (55cm, 3900g & 53cm, 4690g) toinen jäi myös hartioista jumiin, joten siinä kuulemma vielä toinenkin syy kokotarkkailuun. Nuoremmassa aikoinaan kokoarviokin heitti ihan reippasti, kun piti olla selvästi alle neljäkiloinen...

Popsis 13+1
 
Yhteisiä huolia ja jännitteitä näin raskauden aikana on kyllä ollut huojentavaa lukea vaikka toivoisi, että me kaikki voitaisiin myös iloita odotuksesta. :barefoot:

Itsellä on vatsa kasvanut selkeästi parin viime viikon aikana, mutta kiloja ei ole tullut kuin puolitoista ja sekin jo ihan alkuvaiheessa. Tainnut rasva muualta sijoittua tuohon mahan seudulle o_O

Töissä ei ole kukaan vielä kehdannut kysyä vaikka saattavat jo arvata. Yleensä ovat kärkkäästi kommentoimassa... :cautious: En kyllä kerro ennenkuin avaavat suunsa, esimies kylläkin tietää jo... :LOL:

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 13+3:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Neuvola takana :)

Pikkuinen on kasvanut järjetöntä vauhtia :eek: kohtu on nyt jo 2.5 senttiä korkeammalla kuin mitä pitäisi :ROFLMAO:

Pieni sydän löi yli 160 minuuttiin, vekara voi hyvin :) isoksi alettu hiljalleen povaamaan, viikkovastaus tulee 4.4 ultrassa :love: pitäisi silloin vastata 12+5 mutta taitaa olla jotain muuta :ROFLMAO:

Hyppymassu ja Sammakko 12+1 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Oon kuullu että jos ultraaja on ollut lääkäri ni on saattanut sanoa veikkauksen sukupuolesta jo nt-uä mutta painottanut että vasta veikkaus, kuitenki sukuelimet saattaa näyttää melko samalta vielä tässä vaiheessa ultralla..
Meillä oli erikoislääkäri riskiraskauden takia, mutta pysyi vaiti tästä aiheesta. Toki lääkäreissä voi olla eroja. :barefoot:
 
Muutto tehty vihdoin, nyt tavarat vielä hieman sekaisin. Tänään kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin, pieni siellä liikuskeli:) Minulle ei ainakaan sanonut sukupuolesta mitään. La olisi nyt siis 8.10. Ekassa ultrassa on koko kuitenkin vielä niin pieni. Onhan niitä tapauksia ollut, missä myös rakenneultran sukupuoliveikkaus on ollut väärä. Esikoisestakin sanottiin nimenomaan, että hän veikkaa tyttöä, että mitään ei sanottu varmaksi. Tämä piti kyllä paikkansa. Jotenkin huojentuneempi mieli, kun pääsin jo ultraan ja sain nähdä, että kaikki on hyvin.

Minulla suurin ongelma on taas kerran jännityspaineet. Eli verenpaine oli jo viime raskaudessa aina korkea vastaanotoilla ja jouduin siksi seurailemaan sitä kotona. Loppu raskaudessa jouduin syömään verenpainelääkkeitäkin, koska lääkäri oli sitä mieltä, että vaihtelut paineissa eivät ole hyviä. Toivoisin vain, ettei tarvitsisi käydä niin usein lääkärissä kuin viimeksi.

Mama_Red 12+4
 
Oon tässä pohtinut, kun tämän ketjun alkupuolella (tai sitten oli eri ketju) joku linkitti kiinalaiseen syntymäkalenteriin, missä oli lähestulkoon 100% mahdollisuus selvittää etukäteen, saako tytön vai pojan.

Noh. Se mikä mieltä painaa, on, että pyydettiin oma ikä + hedelmöittymiskuukausi.

Itse olen syntynyt Tammikuussa, ja hedelmöitys on tammikuulta. Katsonko siis 22 vai 23 ikävuoden mukaan? :ROFLMAO:

Lisäksi jotta homma olisi vaikea, syntymäpäivä on lähestulkoon kuun puolessa välissä :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Hyppymassu, ennen ainakin vaun kiinalaisessa kalenterissa oli että se hedelmöitysikä pitäisi laskea kiinalaisen kalenterin iän mukaan, googlettamalla löytyy ohjeet siihen :D itellä tuo kalenteri piti esikoisesta paikkansa, mutta esim.muutamalla kaverilla sitten taas ei!

Ja tassuttelija, tosiaan harva lääkärikään suostuu vielä näin aikasessa vaiheessa antamaan ees veikkauksia mutta toisessa keskustelussa pisti silmään kun joku oli saanu jo nt veikkauksen. Siispä hyvin yksilöllistä, ite en kyllä ainakaa haluis ees kuulla vielä mitää veikkauksia ettei jotain a lkaisi harmittamaan jos tulisikin vastakkaista sukupuolta mitä odotti. Eipä me muutenkaa haluta selvittää, sitte synnytyksessä vasta selviää, kumpi vaan tervetulleita:)
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
@mama_Red minullakin nyt tokan neuvolan jälkeen paineiden kotiseuranta. Nousee herkästi lääkärissä mitatessa. Aiemmin ei paineiden kanssa ole ollut ongelmia, mutta taitaa olla sukuvika kun äidillänikin nousi paineet raskauksien aikana ja oli seurannassa + synnytys käynnistettiin, ettei menisi yliaikaa. (n) Toivottavasti pysyisi aisoissa ettei tarvitse lääkitystä. :(

@nnipsu! ja @Hyppymassu tuo kiinalainen oli jännä, mutta en myöskään osannut sitä laskea kun en tajunnut tuota kiinalaissyntymäaikaa verrata. :ROFLMAO:

Me halutaan tietää vaikkei sukupuolella ole väliä :love:

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 13+4 <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Hyvää perjantaiaamua kaikille:)

Ihanaa lukea teidän hyviä uutisia ja kuulumisia, ja verenpaineseurantaa muutamalla kuulemma, toivottavasti lukemat pysyvät hyvinä(y)

@mama_Red oonea uuteen kotiin! muutitteko siis isompaan asuntoon vai minkähänlainen kuvio teillä oli..?

@Tassuttelija minäkään en ole vielä kertonut töissä, en edes esimiehelle siis. Odottelen sitä tokaa neuvolaa, joka on ensi viikon tiistaina klo:9. Siellä kun labrat on käyty läpi ja syke kuunneltu, niin sitten ajattelin soittaa pomolle ja kertoa;).

Eilen kävin kuntosalilla, teki hyvää ja sujui mukavasti:). Nyt tuntuu että energiataso on palannut, alkuraskauden väsymys
/uupumus ihanasti hellittää. Masu kyllä on aika pömpöllään ja tuntuu kasvavan kovaa vauhtia.. trikoista täytyy kääriä vyötärö tosi alas ettei paina.

Nyt täytyy rientää töihin! Ulkona näyttäisi satavan lunta, mutta siitä huolimatta iloista viikonloppua kaikille:)!

T:Hiekkis&Norppis 14 + 1
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Täällä taistellaan alhaista verenpainetta vastaan (y)

Sain omalta äidiltäni hänen neuvolakorttinsa ajalta kun minua odotti :geek:

Hauskaa verrata noita tietoja keskenään :LOL:

Musta oli aikanaan tehty poikalupaus :ROFLMAO: noh, toivottavasti ei ollut pettymys kun tyttö ponkaisi pihalle :ROFLMAO:

Mutta tosiaan, ajateltiin kuitenkin, että ehkä haluttaisi kuulla / nähdä että kumpi on tulossa, toivon niin paljon tyttöä :ROFLMAO: haluaisin niin pukea sen pienen ihmeen kaiken maailman prinsessahörhelöihin :love: hiuspantoja, mekkoja.. :love::love:

Hyppymassu ja Sammakko 12+1
 
oon kuullu kanssa että joillekkin on sanottu 12 viikon ultrassa sukupuoli "veikkaus" ja on osunut oikeaan :)

itellekkin tyttö kuullostais jotenkin "helpommalta"..mulla on yksi poika ja yksi tyttö jo ennestään ja tunnen olevani varmempi tytön kasvattajana. Poika on siis jotenkin pelottavampi mutta tietenkin tervetulleita molemmat :love:. Mulla tää poikapelko voi myös johtua siitä että tyttöni on ainakin tähänasti ollut paljon helpompi ja rauhallisempi tapaus..jaksamistani pelkään jos tulee megavilli lapsi.

Sen takia myös ajattelen että raskausajan stressillä on iso vaikutus lapseen,ja pitäisin sitä tärkeenä että pystyis elämään mahdollisimman tasapainoisesti koko raskausajan..siis myös mielellisesti,ei mitään suuria nousuja tai laskuja,mahdollisimman tasasta vaan :)

itse olen tosi tunneihminen ja varmaan erityisherkkäkin joten mulla toi ei oo ainakaan vielä onnistunut :whistle:

rv 10+1
 
@Hiekkasärkkä79 Paineet on kotimittauksessa pysyneet ihan normaaleina, lääkärissä tuppaa nousemaan, mutta toivotaan ettei rupea kipuamaan loppua kohden. :)

@sitruunasuola Täytynee myöntää, etten ole ehkä antanut itseni haaveilla tytöstä. Ettei sitten tulisi mitään "pettymystä" jos olen antanut itseni ajatella pikkuisen olevan tyttö ja poika tulisikin. Lapsi on ollut haaveissa ja "työn alla" (tämä siis ensimmäinen) jo pidempään, joten onnellisena koitetaan vain odotella. :D:love:


Tuo mieliala/stressi on asia jota tulee pähkittyä päivittäin, kun olen myös ymmärtänyt sen vaikuttavan myös tulevaan lapseen. Olenkin koittanut karsia velvollisuuksia (muita kuin töitä) ja rauhoittaa siten arkea, vaikka harrastuksia koitankin jatkaa niin pitkälle kuin mahdollista. Välillä liiankin vastuullisena ihmisenä kerroin töissäkin esimiehelle melko alussa, ettei tulisi tilanteita joissa ahdistuisin liiasta paineesta tai suurista projekteista ja tiukoista aikatauluista. Koitankin mennä päivä kerrallaan ja jos saan itseni kiinni murehtimisesta, niin koitan vaan rauhoittua ja ajatella positiivisia asioita, sekä keskittää ajatuksia asioihin joihin voin vaikuttaa. (y)

Ihana kun on ryhmä, jossa keskustella näistä ja ihana lukea teidän kaikkien ajatuksia ja kuulumisia :)

Tassuttelija ja Pikkutyyppi 13+4:love:
 
@Tassuttelija minullakin eka raskaus käynnistettiin, koska pelättiin raskausmyrkytystä, vaikka ainoa oire oli tuo korkea verenpaine ja verikokeissa ei siis näkynyt myrkytystä. Itseäkin ärsytti paljon verenpainelääkkeet ja koska minulla oli vain jännityspainetta, niin lääkitys sai aikaan huimausta kotona. Eli kotipaineet menivät tosi alhaisiksi. Minulla tosin vaihteli joka kontrolliultrassa lääkäri ja se aiheutti aika paljon sekoilua. Yritin myös kysyä, kun lääkkeet määrättiin, että miten ne vaikuttavat lapseen, mutta lääkärin vastaus oli tyly: "hyödyt ovat suuremmat kuin haitat", eikä mitään muuta. Sain tietää vasta synnytyksen jälkeen, että verenpainelääkityksen takia vauvan verensokereita tarkkaillaan kaksi päivää. Toivotaan siis, että saataisiin olla molemmat ilman lääkkeitä(y)

@Hiekkasärkkä79 me asuttiin rivari kolmiossa vuokralla pikku kylällä ja ostettiin nyt omakotitalo kaupungista. Tykkään kyllä tosi paljon tästä uudesta kodista ja se on suuri plussa, että tästä kävelee helposti moniin paikkoihin. Ei tarvii enää autoa. Esikoinen ei oikein autossa viihdy, joten en kovin pitkälle halua autolla lähteä kaksin lapsen kanssa.

Onko täällä muita kantamisesta kiinnostuneita? Me innostuttiin esikoisen kanssa kantoreppuilusta, kun tyttö ei tykännyt vaunuista ja repun kanssa pääsi helpommin esimerkiksi metsään; meillä kun on kaksi koiraakin. Nyt oon miettinyt, että olisikohan trikooliina hyvä tämän seuraavan kanssa, kun ei varmaan voi samalla tavalla pesiä rauhassa sohvalla kuten esikoisen vauva-aikaan. Rengasliina ja yksi kudottu lyhäri löytyy myös, mutta ne on olleet vähän vähemmällä käytöllä. Jotenkin trikooliina ainakin vaikuttaisi kätevälle kotiliinalle, että pystyisi samalla touhuilemaan tytön kanssa.

Mama_Red 12 + 5
 
Meillä mies ja moni lähisukulainen toivoisi tyttöä, kun esikoinen poika ja monelle syntynyt lähipiiriin poikia. Olisihan se kiva kasvattaa sekä poika että tyttö mutta oireet ja olot ihan samat ko esikoisesta joten olen lähes varma että toinen poika tulossa, ehkä meille vielä myöhemmin yksi tyttö suotaisiin. Toisaalta oisi kyllä helppoa kaksi melko samanikäistä poikaa ko tavarat saa kierrätettyä seuraavalle eikä tarvitse paljoa uutta ostaa! Ikäeroa lapsille tulossa siis 1v11kk.

Kolme yötä ultraan, kerranki vkl sais mennä vauhdikkaasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
J_S
Hei, uskaltaudun viimein taustalta kirjoittamaan. Meillä on hedelmöityshoitoalkuinen raskaus nyt viikoilla 12+5 ja eilisessä nt-ultrassa oli kaikki hyvin :) Tulossa on ensimmäinen lapsi, viime vuonna keskeytynyt keskenmeno vkolla 9+. Kovasti on siis pelottanut viikkojen varrella ja kyllä jännittää edelleen.

Voiko siihen Facebook-ryhmään vielä liittyä?
 

Yhteistyössä