Lokakuun lapsoset

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja totoro-, 25.01.2017.

1. ajatuksissa

ajatuksissa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    27
    Lokakuisten lista:

27.9.
    totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
    Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS

3.10.
    emilllia/24v/2./K-SKS

4.10.

5.10.

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
    nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
    ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
    Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.

13.10.

14.10.

15.10.

16.10.

17.10.

18.10.

19.10.

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10.

29.10.

30.10.

31.10.

Jos jokainen lisää aina omat tiedot ni ei tarvii yhden ottaa vastuuta listan päivityskestä. Laitoin omat tiedot la alle eli nimimerkin, iän, kuinka mones lapsi, synnytyssairaala.

Lisäsin myös itseni listaan. Laskettu aika tulee luultavasti vielä elämään, mutta laitoin nyt itseni tuonne @nnipsu! n ja @Toteemi85 n väliin, kun se on aika lähellä totuutta. :) Synnytyssairaalaa en vielä mainitse, lisään sen myöhemmin mukaan, jos raskaus etenee toivotusti.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  2. idipu

idipu Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.01.2017
    Saadut tykkäykset:
    10
    Jaksamista Edith87 <3

Itsellä myös niukkaa ruskeaa vuotoa.. olen toki lueskellut että voi olla ihan normaalia tai sitten ei.. pelottaa/jännittää, mutta eipä tässä ole vaihtoehtoja kuin odotella ja yrittää olla stressaamatta..

Kaikille uusille tervetuloa! Minäkin jatkan ennemmin vielä keskustelua täällä kuin omilla kasvoillani.

3. Fritang

Fritang Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Saadut tykkäykset:
    85
    Lokakuisten lista:

27.9.
    totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.

3.10.
    emilllia/24v/2./K-SKS

4.10.

5.10.

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
    nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.

11.10.

12.10.

13.10.
    Fritang/24/toinen/TYKS

14.10.

15.10.

16.10.

17.10.

18.10.

19.10.

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10.

29.10.

30.10.

31.10.

Täällä (ilmeisesti) myös yksi uusi odottaja :) 4+2 menossa, menkkojen olisi pitänyt alkaa tänään (tai huomenna). Plussasin keskiviikkona enkä malta pysyä täältä enää poissa :ROFLMAO: Esikoinen on meillä syntynyt 8/14.

Oireina on nyt ollut lähinnä vaimeaa menkkakipua, väsymystä, pahoinvointia bussissa. Ja NÄLKÄ.

Minäkään en vielä uskalla liittyä fb-ryhmään, riesanani on rakenteellinen poikkeavuus, jonka vuoksi keskenmenon todennäköisyys on todella korkea :unsure: Katsellaan sitten niskapoimu-ultran jälkeen! Pääsen kyllä (tai pitäisi päästä, en ole vielä mihinkään soitellut) kunnalliselle varhaisultraan tuon poikkeavuuden takia, mutta en kyllä senkään jälkeen usko vielä fb-yhmään halajavani :D

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  4. ajatuksissa

Rekisteröitynyt:
    27.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    27
    Onko teillä muilla menkkajomotuksia? Mulla on tosiaan n. rv 4+4 ja pari päivää on ollut lähes jatkuvaa jomottelua sekä vatsalla että alaselässä. Mitään vuotoja ei ole eikä kipu ole kovin voimakasta, mutta kuitenkin sellaista että sen usein huomaa. Tietysti pelottaa heti, että enteileekö tämä jotain, vai onko ihan vaaratonta jomottelua.

5. nnipsu!

nnipsu! Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    69
    Ajatuksissa, mulla on myös ollu tuon kaltaisia jomotuksia ja vihlontoja kanssa, oon aatellu että on iha normaaleja ko ei oo vuoto alkanut ja viivat näyttää hyviltä...yritän ajatella positiivisesti että tää raskaus tulee jatkumaan sinne lokakuulle ja jos ei ni sit se oli vaa tarkoitettu nii..

Tervetuloa uudet ja
    pahoittelut ketkä ovat joutuneet ryhmästä poistumaan.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  6. Fritang

Fritang Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Saadut tykkäykset:
    85
    On kipuja. Esikoisesta oli oikein kunnon kivut, en tolpillani pysynyt, itkin vain lattialla. Nyt on paljon lievemmät (vielä... :D). Ihan normaaliksi olen siis ajatellut.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  7. ajatuksissa

Rekisteröitynyt:
    27.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    27
    Kiitos huojentavista vastauksista. :)

Meinasitteko käydä ar-ultrassa omaan piikkiin? Mä olen omasta kaupungistani etsinyt kohtuullisen edullista paikkaa, mutta ei sellaista taida ollakaan. Haluaisin kuitenkin varmistaa n. rv7 paikkeilla, että elämää on ja oikeassa paikassa. Omalla gynelläni mehiläisessä ultra on noin 200€. En haluaisi niin paljoa maksaa.

8. Vauvaunelmia29

Vauvaunelmia29 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.01.2017
    Saadut tykkäykset:
    3
    En kuulu lokakuisten joukkoonne, mutta vinkkinä, että kuulemma helsingissä ja lahdessa perhe-artella alkuraskauden ultra noin 70e, kun sen tekee kätilö.

9. nnipsu!

nnipsu! Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    69
    Meillä ainaki esikoisen aikaan kuulu nlalääkäri siinä n.rv10 tienoilla ja ultraa, toki kivikautiset laitteet mutta näkee ainaki että oikeessa paikassa ja sydän sykkii..että sinne asti kokeilllaan kärvistellä, ei oikein oo varaa noihi omakustanteisiin ultriin vaikka kiva olis aikasemminki jo varmistella.

10. Hiekkasärkkä79

Hiekkasärkkä79 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Saadut tykkäykset:
    137
    @ajatuksissa minulla myös oli vielä viikko sitten ajoittain kovaakin menkkajomottelua ja vihlontaa, lisäksi häpyliitosta jomotti kivuliaasti.
    Nyt huomenna alkaa luultavasti RV6+0 ja kivut tuntuisivat vähentyneen, jopa miltei loppuneen.
    Uskon että sinullakin vaaraton jomottelu kyseessä:).
    Oireista: Minua ei myöskään okseta, väsyttää iltapäivisin kyllä mutta ruoka aamupalaa lukuunottamatta maistuu ihan hyvin. Tissejä jomottaa ja otin äitiys-stretchfarkut käyttöön alavatsaturvottelun takia.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  11. Hiekkasärkkä79

Hiekkasärkkä79 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Saadut tykkäykset:
    137
    Ajattelin odotella 16.2. olevaa neuvolaa jolloin ultraillaan sykettä, ja ilmeisesti sitten RV11-13 olisi se eka ultra sairaalalla missä nähdään pieni ruudulla:love:. Se riittää meille.

Haluatteko muut tietää sukupuolen..? Me juuri juttelimme että odotamme synnytykseen asti, sitten selvitköön, saa pieni yllättää meidät;):LOL::barefoot:!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  12. nnipsu!

nnipsu! Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    69
    Me ollaa miehen kanssa päätetty jo esikoisen odotusaikana että pidetään kaikkien lasten sukupuoli yllätyksenä :D veikkaan kyllä että tämäkin on poika, oon aatellu aina että saan vaan poikia vaikka tyttökin on erittäin tervetullut kuhan nyt saadaan vaan lapsi terveenä syliin asti.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  13. ajatuksissa

Rekisteröitynyt:
    27.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    27
    Mulla ei kans oikeastaan ole oireita, paitsi nämä jomottelut. Samanlaista kuin @Hiekkasärkkä79 llä.

Meillä ei pääse ultraan ilmeisimmin vielä 10-viikon tuntumassa, eli siksi sitä varhaisultraa kovasti havittelen. On vain tosissaan ihan älyttömän kallista lystiä. Jos tämä ei olisi eka raskaus, ehkä malttaisin odotella, mutta kun kaikki on niin uutta ja jännää. :)

Me myös keskustelimme tuosta sukupuoliasiasta. Mies haluaisi tietää etukäteen, itse olen vielä kahden vaiheilla. Luultavasti siis selvitämme asian etukäteen. Muille sitä tuskin kuitenkaan kerromme ennen syntymää, olkoot mm. Isovanhemmille sitten yllätys. Mulla on myös ihan sellainen olo, että meille tulee poika. :D Lähipiiri on saanut tyttöjä viime aikoina hurjasti, mutta jostain syystä itselläni on ihan poika-fiilis, vaikka eihän sitä oikeasti todellakaan voi tietää. Mutta ihan samaa just ajattelin, että ei sillä ole väliä, kumpi sieltä mahtaisi tulla.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  14. totoro-

totoro- Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.01.2017
    Saadut tykkäykset:
    15
    Hei kaikki uudet ja myöskin vanhat kirjoittelijat. :) Mä olin aluksi kanssa sitä mieltä että ar ultraan haluaisin tietäen että mahassa elämää mutta nyt mun mieli muuttunut. Kyllä me varmaa odotetaan sinne ekaan ultraan ihan kiltisti kun se mitää loppujen lopuksi auta vaikka kävisikin sielä aikaisemmin ja jos käy ja masussa elämää niin uskon että panikoisin vaan loppu ajan yhtä kauheammin(kun vielä keskenmenon riski korkea rv12saakka) Me halutaan kyllä tietää sukupuoli koska ensimmäinen ja oon muutenkin kauhean huono odottamaan js saa ainakin ostettua sit muutaki vaatteita yms kun ei kaikkien tarvitse olla neutraalia. Käytiin miehen kanssa jo nyt fiilistelemässä vauvanvaatteita ja lähti bodeja ja housuja mukaan. :) kaikille hyvää alkavaa viikkoa:) ja pahoittelut jotka joutuneet lähteä täältä; /

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. ladygreen

ladygreen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.06.2015
    Saadut tykkäykset:
    18
    Lokakuisten lista:

27.9.
    totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.

3.10.
    emilllia/24v/2./K-SKS

4.10.

5.10.

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
    nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.

11.10.

12.10.

13.10.
    Fritang/24/toinen/TYKS
    Ladygreen/25/ensimmäinen

14.10.

15.10.

16.10.

17.10.

18.10.

19.10.

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10.

29.10.

30.10.

31.10.

Täällä ilmoittautuu myös eilen digiin "raskaana 1-2" saanut ensi odottaja. Tunnelmat ovat jännittyneet ja on tosi vaikea ajatella, että siellä vatsassa joku oikeasti kasvaisi :love: Voi kunpa vain tämä pysyisi matkassa <3 Viikkoja olisi nyt 4+3 ja tänään menossa HcG verikokeisiin, jotta saisin edes pientä mielenrauhaa asian suhteen.

Oireita ei ole oikeastaan muuta kuin yöllä vessaan herääminen ja menkkojen pois jäänti. Pientä tissien arkuutta havaittavissa :cautious:

Aluksi ajattelin, että liittyisin fb-ryhmään, ja kerkesin yksityisviestiä asiasta jo laittaa. Mutta tulin nopeasti siihen tulokseen, että ajatus tuntuu vielä tässä vaiheessa hieman ahdistavalta. Että odotellaan nyt vielä rauhaksiin ja häiriköidään täällä palstalla :rolleyes:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
    Viimeksi muokattu: 06.02.2017
  16. ladygreen

ladygreen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.06.2015
    Saadut tykkäykset:
    18
    Tuohon sukupuoli asiaan on pakko kommentoida, että ootteko katsoneet kiinalaista syntymäkalenteria, että kumpi olisi tulossa? Mä oon tarkistanut siitä kaikkien sukulaisten/kavereiden vauvojen ennusteet ja tähän asti kaikki pitäneet paikkansa. Tuo on ihan uskomaton.

Linkki:http://www.vau.fi/raskaus/Poika-vai-tytto/Kiinalainen-syntymakalenteri/

Viihteellähän tuohon kannattaa suhtautua, mutta tuon mukaan meille olisi tulossa tyttö :) Mitenkäs muilla?

17. ajatuksissa

Rekisteröitynyt:
    27.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    27
    Hehe, mun etiäinen ja kalenteri puhuvat ristiin. Tuon mukaan olisi tyttö tulossa. :D

18. Fritang

Fritang Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Saadut tykkäykset:
    85
    Meille tulisi tuon mukaan poika :D Halutaan kyllä tietää sukupuoli sitten ultrassa. Jos nyt ikinä päästään sinne asti. Tuntuu niin kaukaiselta vielä. :) Jätetään muille sitten kuitenkin arvoitukseksi.

Minä sain jo keskiviikoksi ajan neuvolaan, onpa jännää! Silloin 4+5. Saan samalla ajan varhaisultraan. :love:

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  19. nnipsu!

nnipsu! Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    69
    Esikoisessa tuo vau.fin kiinalainen kalenteri piti paikkansa ja nytki lupailis poikaa. Tykkään kaikesta tollasesta hömpänpömpän testeistä ja arvuutteluista sukupuolen suhteen, mutta leikkimielessä vaan kun tosiaan toisilla sivustoilla on mm.eri kiinalaisia syntymäkalenteita ja näyttää eri sukupuolta :D

Onko muut soitellu nlaan? Ite aattelin soittaa ens viikon alussa..kiva kun fritang pääsee jo pian kurkkaamaan ultralla!

20. ajatuksissa

Rekisteröitynyt:
    27.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    27
    Mä yritin tänään soittaa neuvolaan, mutten päässyt läpi. Meidän soittoaika on vain 12-13 ja olen sillain töissä, että siinä on just mahdotonta pahemmin puhelimessa jonotella. Täytyy yrittää tällä viikolla kuitenkin saada yhteys, niin saisi ekan ajan. :)

Mulla on kans keskittyminen kaikkeen normaaliin vähän huonoa. Lainasin kirjastosta monta raskaus- ja vauvakirjaa ja niitä olen lueskellut ahkerasti.

Tänään on tullut myös enemmän huonoa oloa, ja myös nyt iltapäivästä vaivaa ihan hirveä väsymys. En toki tiedä, onko väsymys nyt vain ihan tavallista huonon yön jälkeen, vai alkaako se alkuraskauden kammottava väsymys, mistä kaikki puhuvat, nyt jo. Mutta tänään ei ole toistaiseksi vatsassa jomotellut, se on kiva juttu.

21. nnipsu!

nnipsu! Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    69
    No meillä tuo touhukas taapero pitää ajatukset aikalailla poissa raskaudesta, täytyy myöntää että välillä en muista koko raskautta, esikoista odottaessa ei mikää muu taas pyörinykkää mielessä..

22. Toteemi85

Toteemi85 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    3
    Täällä myös pitää senverran kiirus ettei kerkeä paljon miettiä, iltaisin sitten hetken surffaillut netissä lukemassa kaikkea raskaushömpänpömppää ja käynyt "ikkunaostostelee" kaikkea ihanaa vauvatavaraa nettikauppoissa. Sukupuoliasiaa, tahdotaan kyllä tietää sukupuoli jos vaan näkyy sitten rakenneultrassa. Meillä nyt kaikki vaatteet yms lähinnä tyttöjen kun 2 viimeisintä on tyttöjä joten jos poika on tulossa kuten kiinalainen kalenteri povaa, voi vähän valmistautua kun tietää sukupuolen etukäteen

23. popsis

popsis Jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.11.2010
    Saadut tykkäykset:
    50
    Sain ensimmäisen neuvola-ajan 1.3, eli viikolla 9. Ihan kuin näistä kahdesta ensimmäisestä olisin käynyt aikaisemmin.. eipä sillä kuitenkaan sen suurempaa väliä kun asiat on jo tuttuja. Tuon Kiinalaisen kalenterin mukaan ensimmäinen piti paikkaansa, mutta toinen ei ollutkaan tyttö, kuten kalenteri lupaili. Nyt näyttäisi myös tyttöä, mutta katsellaan.. kovasti mies on sitä mieltä, että kolmas poika sieltä tulee :whistle:

Oletteko kertoneet raskaudesta miten laajalti? Miehen lisäksi meillä tietää minun lähin esimies :) sehän se patisti testiäkin tekemään :LOL:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  24. KatjaMarika

KatjaMarika Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.01.2017
    Saadut tykkäykset:
    5
    27.9.
    totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.

3.10.
    emilllia/24v/2./K-SKS

4.10.

5.10.

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
    nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.

11.10.

12.10.

13.10.
    Fritang/24/toinen/TYKS
    Ladygreen/25/ensimmäinen

14.10.

15.10.

16.10.

17.10.

18.10.
    KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10.

29.10.

30.10.

31.10.

Täällä ilmoittautuu mukaan eilen ekan plussan testannut. Kyl on tosi epäuskonen olo vielä, et oonko muka ihan oikeesti raskaana. Muutama testi täs nyt on eilen ja tänään tullu tehtyy ja kaikkiin plussat :ROFLMAO: Keskiviikkona olis tarkotus mennä verikokeille, jotta saan työpaikalle todistuksen ja toivottavasti itselle hieman mielenrauhaa :D Kaapissa viel yks digi testi odottelee, josko sen huomen aamul viel tekis :whistle: Nyt menossa rv 3+5 :love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  25. nnipsu!

nnipsu! Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    69
    Tervetuloa uudet :) kiva ettei kaikki mee heti fb puolelle.

Meillä miehen lisäks tietää vaan mun ystävä ja tämän mies. Yritetään muilta pitää salassa nt asti, katsotaan miten onnistutaan.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi