Lokakuun lapsoset

27.9.
totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS

3.10.
emilllia/24v/2./K-SKS

4.10.

5.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.
Fritang/24/toinen/TYKS
Ladygreen/25/ensimmäinen

14.10.

15.10.

16.10.

17.10.

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10.

29.10.

30.10.

31.10.

Heippa kaikille!
Lisäsin itseni 12.10 kohdalle jonka oletan olevan laskettuaikani.:)

Miehen kanssa lapsi ollut haaveena jonkun aikaa, hiukan yllättäen kuitenkin kaikki tapahtui todella nopeasti ja kaksi viivaa piirtyi viime lauantaina (silloin rv4+1) raskaustestiin. Olemme niiiin onnellisia mutta samalla pelätään kovasti meneekö kaikki hyvin. Oireita ei ollut ennen positiivista testiä lainkaan, nyt on ollut hiukan huonoaoloa ja rintojen arkuutta. Eipä muuta. Kertokaa tekin teidän oireista. :)

Kivaa lukea täältä miten muilla menee, jotka on samassa odotuskuplassa..tsemppiä ja valtavasti onnea kaikille! <3

-Saasnähdä rv 4+6
 
@totoro- Selitin edellisellä sivulla, mutta laitetaan uudestaan: minulla on siis kaksi kohtua, joista toinen ei kestä raskautta. Täytyy varmistaa, että alkio on siinä toimivassa yksilössä :D Ihan kunnalliselle pääsen.

Seulat on niitä missä seulotaan rakennepoikkeavuudet, downin syndrooma ja trisomia-18. Eli nämä perinteiset ultrat rv12 ja rv20 sekä verikokeet rv10. :)

Tervetuloa @Saasnähdä :)
 
Mä meen kans aika pitkälti maalaisjärjellä. Viime lauantaina plussan jälkeen kävimme syömässä sushia, kai sitten viimeistä kertaa useampaan kuukauteen, jos kaikki menee hyvin. :D Mulla on ruokavalio muutenkin vähän poikkeava virallisista ravitsemussuosituksista (en käytä tällä hetkellä maitotuotteita ollenkaan, normaalistikin varsin vähän), enkä syö suositusten mukaista määrää viljatuotteita - kasviksia toki sitten enemmänkin. Myös D-vitamiinia menee suosituksia enemmän. Vältettävien listaa toki ajattelin parhaani mukaan noudattaa, mutta en mä siitä kyllä stressinaihetta jaksa repiä.
 
@SunSweat28 Toivottavasti ovat vaarattomia! Kurjaa kyllä tuollainen :( Oletko joutunut ihan särkylääkettä ottamaan?

Täälläkin samoja ajatuksia ruokarajoitusten suhteen :) Parhaani mukaan noudatan, mutta hysteeriksi en rupea. Vegaanina saa vähän helpotusta, kun suurin osa rajoituksista ei minua koske :D Salmiakin välttäminen kirpaisee eniten. Söin sitä esikoisen raskaudessa pahoinvointiin pieniä määriä, mutta nyt suosituksia on tiukennettu, niin ei vissiin parane käyttää lainkaan.
 
@SunSweat28 Toivottavasti ovat vaarattomia! Kurjaa kyllä tuollainen :( Oletko joutunut ihan särkylääkettä ottamaan?

Täälläkin samoja ajatuksia ruokarajoitusten suhteen :) Parhaani mukaan noudatan, mutta hysteeriksi en rupea. Vegaanina saa vähän helpotusta, kun suurin osa rajoituksista ei minua koske :D Salmiakin välttäminen kirpaisee eniten. Söin sitä esikoisen raskaudessa pahoinvointiin pieniä määriä, mutta nyt suosituksia on tiukennettu, niin ei vissiin parane käyttää lainkaan.
@Fritang en ole ottanut särkylääkettä vaikka mieli teki. Päivällä kun kipuilin kovasti ni nukahdin sen pelkän kivun takia sohvalle tuosta vain. Vuotoja ei vain näy mikä on todella hyvä tietenkin.

Osaako joku sanoa että olisiko tällä ryhmää endometrioosia sairastavia jotka on tullut raskaaksi? Olen yrittänyt etsiä mutta en joko osaa löytää tai sellaista ei vain ole.

Ruokavaliosta niin en edes tiedä nykypäivän suosituksia mutta menen toistaseksi samalla kaavalla ku tyttäreni kans aikanaan. Saa nähdä et minkälainen lista on kerennyt kertyä tässä 8 vuoden aikana kielletyille :eek::ROFLMAO:
 
@SunSweat28, tuolla pari sivua taaksepäin oli kaksi henkilöä, joille voi laittaa täältä yksityisviestillä oman nimen, niin he lisäävät ryhmään. :) En ole itse vielä liittynyt.

Mä siirsin oman varhaisraskauden ultran samalle päivälle kuin on ensimmäinen neuvola, eli 24.2. Jännittää jo nyt ihan hirveästi, ja koko ajan on olo, että onko oikeasti kaikki ok, kun niin vähän tosiaan on mitään oireita. Sitten tuo jatkuva googlettelu ei ainakaan tuo mielenrauhaa, kun sieltä törmää vain näihin "oireeton alkuraskaus = keskenmeno" -keskusteluihin. :cautious: Mutta ei auta kuin vain luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Ja jos ei mene, niin sillekään en itse mitään voi. Tää ihan alun odottelu on vain niin piinaavaa, kun ei vaan tiedä yhtään, missä mennään.
 
Huh hei,kiitos tsempeistä ja pahoittelen pientä hiljaisuutta, mutta sellainen shokki oli se maanantaina HCG tulos, että ei kauheasti tehnyt mieli enää koko raskautta ajatella. Itkua tuhersin ja kävin kaikki kirjastosta lainaamani raskauskirjat palauttamassa, poistin raskaus sovelluksen ja muutenkin hyvin dramaattisesti meni koko ilta. Sallitaan ehkä tuossa tilanteessa :whistle:

En malttanut odottaa maanantaille asti uusia verikokeita vaan sainkin sitten lähetteen jo torstaille. Äsken sain uudet tulokset (206 U/l) ja kätilö sanoi, että arvo nousee todella hyvin ja lukemat viittaisi täysin normaaliin raskauteen. :love: Onneksi! Kyllä tässä niin paljon kerkesin jo pelkäämään kohdunulkoista, tuulimunaa yms. Eikä tietenkään vieläkään mikään noista ole pois suljettu, mutta ennakkoon ei saisi mitään pelätä. HCG arvoistani ei sitä ainakaan pysty ennustamaan. :)

Sain varhaisultran 27.2 ja ensimmäinen neuvola käynti on 7.3. Nyt aijon vaan rentoutua. :rolleyes:

Ruokavalioon sen verran, että kiellettyjen listalla ei oikeastaan ollut muuta kuin sushi ja kahvi, jotka minulle tekevät tiukkaa. Pientä omatunnon pistosta nyt koenkin, että tällä viikolla tuli juotua kahvia ihan liikaa.. :unsure:

Foolihaposta kyselen sen verran, että itse syön suoraan purkista (400 mg) ja tämän lisäksi otan Multivitaa, jossa myös erikseen foolihappoa. Voiko liika foolihappo olla vaarallista? Kysyin neuvolatädiltä, mutta oli jotenkin epämääräinen vastaus, että syö erillisestä purkista ja vaihda sitten myöhemmin pelkkään multivitaan. En tajunnut kysyä, että pitäisikö multivita jättää nyt sitten pois? :coffee:

Mitenkä meinaatte viettää viikonloppua? :)

Ladygreen 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: nnipsu! ja Fritang
Tuo on ihan totta, että ikinä ei tiedä, mikä on "oikea" oire ja mikä on mielikuvituksen tuotetta. :D Kyllä mä uskon, et mäkin alan tässä kohta rauhoittua, etenkin kun nyt sai nuo konkreettiset päivät (nla+ultra) sovittua tasan kahden viikon päähän. En tiedä, olisinko mä muuten näin huolissani, mutta omalla äidilläni on ollut useita keskenmenoja ja siskolla vaikea lapsettomuus, jonka tuloksena on vain muutama keskenmeno, niin sen takia tämä kaikki huolettaa. Yritän nyt kuitenkin tosiaan olla rauhallisin mielin, kun mitään tämä murehtiminen ja miettiminen ei ainakaan hyödytä.

Mä myös juoksen jatkuvasti vessassa, mutta sama juttu on täälläkin, että muutenkin on vessahätä ollut tosi usein (pyrin juomaan melko paljon vettä, jotta vältän päänsäryt). Öisin ei kuitenkaan ole tarvinnut kovin usein vessaan herätä, se on kiva juttu.
 
Huh hei,kiitos tsempeistä ja pahoittelen pientä hiljaisuutta, mutta sellainen shokki oli se maanantaina HCG tulos, että ei kauheasti tehnyt mieli enää koko raskautta ajatella. Itkua tuhersin ja kävin kaikki kirjastosta lainaamani raskauskirjat palauttamassa, poistin raskaus sovelluksen ja muutenkin hyvin dramaattisesti meni koko ilta. Sallitaan ehkä tuossa tilanteessa :whistle:

En malttanut odottaa maanantaille asti uusia verikokeita vaan sainkin sitten lähetteen jo torstaille. Äsken sain uudet tulokset (206 U/l) ja kätilö sanoi, että arvo nousee todella hyvin ja lukemat viittaisi täysin normaaliin raskauteen. :love: Onneksi! Kyllä tässä niin paljon kerkesin jo pelkäämään kohdunulkoista, tuulimunaa yms. Eikä tietenkään vieläkään mikään noista ole pois suljettu, mutta ennakkoon ei saisi mitään pelätä. HCG arvoistani ei sitä ainakaan pysty ennustamaan. :)

Sain varhaisultran 27.2 ja ensimmäinen neuvola käynti on 7.3. Nyt aijon vaan rentoutua. :rolleyes:

Ruokavalioon sen verran, että kiellettyjen listalla ei oikeastaan ollut muuta kuin sushi ja kahvi, jotka minulle tekevät tiukkaa. Pientä omatunnon pistosta nyt koenkin, että tällä viikolla tuli juotua kahvia ihan liikaa.. :unsure:

Foolihaposta kyselen sen verran, että itse syön suoraan purkista (400 mg) ja tämän lisäksi otan Multivitaa, jossa myös erikseen foolihappoa. Voiko liika foolihappo olla vaarallista? Kysyin neuvolatädiltä, mutta oli jotenkin epämääräinen vastaus, että syö erillisestä purkista ja vaihda sitten myöhemmin pelkkään multivitaan. En tajunnut kysyä, että pitäisikö multivita jättää nyt sitten pois? :coffee:

Mitenkä meinaatte viettää viikonloppua? :)

Ladygreen 5+0
Ihan mahtava uutinen @ladygreen :love: voi sitä helpotuksen määrää mikä varmasti ollut.

Foolihaposta niin itse kävin hakeen luontaistuotekaupasta multi pregnant monivitamiineja jossa on 500mikrogrammaa foolihappoa ja syön vielä erillisestä purkista 800mikrogrammaa foolihappoa päälle eli yhteensä 1300mikrogrammaa. Foolihappo on vesiliukoinen vitamiini ja ylinmääräinen kulkeutuu virtsan mukana pois kehosta niin yliannostuksen riskiä ei pitäisi olla. Syön muutenkin vitamiineja isommalla annostuksella mitä nämä nykysuositukset on kun pidä itse niitä suosituksia liian alhaisina.:rolleyes:
 
ladygreen Kiva kuulla, että oli arvot lähteny kivasti nousuun (y) Meillä onkin näköjään samat ultra ja neuvolapäivät;)

Fritang Ootko tehny testin aamupissasta vai päivällä joskus? Jos olis vaan ollu vähän laimeeta?

Itsellä ei juurikasn vielä oireita ole, paitsi rinnat on kyllä melkoisen kipeet. Aamuisin on ollut olevinaan hieman huono olo, mutta en tiedä johtuuko raskaudesta vai kuvittelenko vain :whistle: Kahdessa ekassa raskaudessa olo melkein puoleen väliin saakka koko päivä pahoinvointia, mutten yhtään muista koska mshtoi alkaa :rolleyes:

Ja tervetuloa kaikille uusille :love:

Rv 4+2
 
Fritang oon kuullut että moni ei saa edes rfsun testeillä tasavahvoja viivoja, kannattaa kokeilla jonkun muun merkin testiä vielä!

Ja olipa ihania uutisia ladygreenillä.

Varasimpa nlan tänää, oli onneksi mukavan olon terkka! Muutaman viikon päähän sain ajan.
 
Olen tehnyt myös OneStepin testejä, mutta nekin tuntuu näyttävän aika huonoja viivoja. Cb:n digi kyllä näytti keskiviikkona 2-3 viikkoa, ostin nyt toisen, jonka teen ensi keskiviikkona. Silloin pitäisi kaiken järjen mukaan näkyä 3+. Osaisipa vähän rauhoittua :rolleyes:
 
Sori taaas omanapa.. :unsure: soitin tänään naistenpolille kovista kivuista mitä ollut nyt parinpäivän aikana ja ottivat heti kohdunulkopuolisen raskaus -kortin esille ja olisi hyvä että kävisin polilla ultrassa hyvinki herkästi kipujen takia. Hieman mieli romahti ja heti kun pääsen niin lähden päivystykseen jonotteleen ja toivon parasta. Aloin jo pelkäämään että alkio on voinut kiinnittyä jopa munasarja johtimeen ja se saattaisi revetä.
Tein pc testin päivä pissasta ja se anto yhtä vahvan viivan ku kontrolliviivakin. Onko täällä joku joutunut kokemaan kohdunulkoisen?
 
Hyvää lauantaita kaikille Lokakuisille&masuvauvoille :love:!

Täällä meillä mies lähti viettämään ystävänsä yllätysjuhlia(?) äijäporukalla hiihtokeskukseen. Siksi (?) koska ukot eivät tienneet mitä menevät juhlimaan, tai miksi...:geek: hohhoijakkaa. Ei kuulemma ole tullut puheeksi mutta matkaan mars. No, etsin kaappien kätköistä kuoharipullon ja onnittelukortin, kyhäsin pienen "lahjan"heille vietäväksi, laittoivat kiitollisina nimensä korttiin ennen lähtöään;). Miehet.

Oma oloni on hiukan flunssainen, kuumaa teetä täällä hörpin, ja puoli kuppia kaffettakin meni aamulla. Lisäksi ruokahalua on, mutta tulee sellainen outo olo että en ole ihan varma mitä haluan/pystyn syömään. appelsiini ja banaani, näkkäri ja hunajatee ovat varmimmat eväät tällä hetkellä, vaikka ei oksetakkaan.

Ensi viikolla sitten 16.2.to se eka neuvola:giggle::barefoot: olisipa ihana kuulla pienen sydänäänet, ja itkuhan siellä sitten varmasti tulee jos ne pääsen kuulemaan.

Mielialat minulla ovat aika herkässä, säpsähtelen ja säikyn ihan vaikka vain yskäisystä.. ja lisäksi tempperamenttini kuohahtaa nanosekunnissa, nyt juuri ei kannata ihmisten asettua kanssani poikkiteloin:mad:. Oikein hämmästyn itsekkin reaktioitanio_O, olen perusluonteeltani aika suurpiirteinen ja joustava, tulen kaikkien kanssa toimeen pääsääntöisesti. Huhhuh, taidan laittaa raskaushormoonien piikkiin nämä mielialan oudot ailahtelut.

Vaunuja ja rattaita olen katsellut, mies puoltaa sellaisia joihin saa vauvan autokopan kiinni. Itse mietin josko Emmaljungan perinteiset yhdistelmävaunut ja lisäksi terassille käytetyt nukuttamisvaunut talveksi. Vaunut ovat nykyään aika suolaisen hintaisia..!
Olen kaksi aiempaa lastani nukuttanut talven ajan ulkona päiväunilla aamupäivisin ja illalla ellen ole vaunulenkille lähtenyt tai ellemme ole nukkuneet yhdessä sisällä. Ja tämän meidän iltatähtemme kanssa toimin samoin:).

Oletteko muut vaunuja pohtineet..? Onko teidän miehillänne mielipiteitä asiaan?

Myös syntymättömän vauvan vakuutusta OP:sta mietin. Se voisi olla hyvä varmuuden vuoksi, menoeriä kun tulevaisuudessa meidän neljän lapsen perheessä tulee riittämään. Olisi mukava vauvan mahdolliset lääkärikäynnit hoitaa kätevästi yksityisellä vakuutuksen turvin.
Mitä te muut olette mieltä?

Ihanaa kun meillä on tämä palsta jossa voi purkaa ajatuksia ja tuntemuksia, ja on mukava lukea aina teidän kaikkien kuulumisia myös:).

Lokoisaa Lauantaita kaikille!

t: Aivasteleva Hiekkis 6+5
 

Yhteistyössä