Lokakuun lapsoset

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja totoro-, 25.01.2017.

1. SunSweat28

SunSweat28 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    7
    Kiitos Hiekkis :love:

Täälläki minä teen liuska testejä ehkä joka toinen päivä muka itselleni mielen rauhaa tuoden mut eihän ne mitään todista että olisi kaiki kuitenkin hyvin. Tänään taas en testannut niin katsotaan malttaako huomenna olla tekemättä cb digi testin :ROFLMAO:
    Olisi kyllä mielenkiintonen nähdä mitä viikkoja antaisi. Onko tosi et näyttää eri viikkoja päivä ja aamu pissasta? Tämmösen väitöksen kuulin.

Mulla oireet on ollu lähinnä todella kipeät ja suurentuneet rinnat, lievät flunssa oireet ja hiki aallot vuoron perään. Lämmönki mittailin huvikseen vaikka oli palelu oireita niin näytti 37,1 :) alavatsalla vihlasuja ja menkkamaisia jomotuksia sillontällöin.

Nyt olis eka ultra saatu 20.2 kunnallisen kautta mutta en tiedä maltanko odotella sinne asti :confused::ROFLMAO: jos kuitenki varaisin ensiviikolle ajan yksityiseltä ja maksaisin itseni kipeäksi :D ja mies kiittää :cautious::p

Sunny 4+4

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  2. Lallastiina

Lallastiina Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.11.2015
    Saadut tykkäykset:
    119
    Tervehdys! Täällä varovaisesti ilmoittautuu 35-v. ekaa kertaa elämässään plussannut. Eilen tuli apteekin testiin haamujen haamu, ja tänään dpo 13 / kp 26 näkyi jo parjatussa One Stepissäkin selvä vaikka haalea viiva http://aijaa.com/C324Ys :) (alempi One Step, ylempi joku kiinalainen apteekin testi). Aiempien16 yrityskerran aikana ei ole tullut edes haamun kumminkaimaa tai viivanpaikkaa. Ehdittiin miehen kanssa jo käydä tutkittavana ja miettiä hoitojen aloittamista. Nyt kun vaan kaikki etenisi hyvin! Laskurin mukaan laskettu aika olis 20.-22. lokakuuta (kierron pituus on vähän heitellyt).

Oireita ei vielä ole niin minkäänlaisia, ellei mulle tavallisen menkkoja edeltävän tiputtelun puuttumista lasketa. Jos en olisi hätähousutestannut, en arvaisi mitään :D!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
    Viimeksi muokattu: 08.02.2017
  3. Fritang

Fritang Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Saadut tykkäykset:
    118
    @ladygreen Paljon tsemppiä! Hassua ettei annetu loppuviikoksi jo kontrollia... Tai siis kyllähän se HCG jo muutamassa päivässä tuplaantuu? Toivotaan että teillä olisi myöhäinen kiinnittyjä kyydissä! Ainakin nettitaulukoiden perusteella arvosi olisi noille päiville vielä ok!

Tervetuloa @Lallastiina :) Toivotaan vahvistuvia viivoja! Minulla oli samalla testillä aivan identtinen viiva noilla päivillä.

Minulla oli tänään se neuvola. Olipa outoa olla neuvolassa näillä viikoilla, en voi muuta sanoa :eek: En minä osaa vielä ajatella mitään vauvaa tai raskautta ylipäätään, niin oli vähän ahdistavaa jutella seuloista sun muusta n. tuhannen viikon päästä tapahtuvasta :rolleyes: Tämähän voi hyvin mennä vielä keskenkin.

No, käynti oli pääasiassa lappujen täyttelyä, uudelleensynnyttäjälle ei mitään uutta. Kierron pituus laskettiin hassusti siitä, mitä minulla oli ehkäisylaastarin kanssa?! :D Siis käytin niitä lääkärin ohjeesta niin monta putkeen kun pystyin (yleensä 5), niin kierron pituudeksi laitettiin sitten 35. Vaikka kellontarkka kiertoni on aina ollut 26 päivää. Raskausviikot laskettiin tämän mukaan 4+2, oviksen mukaan on 4+5. Menen omien laskujeni mukaan vielä :) Varhaisultra on nyt sitten tasan kahden viikon päästä, 22.2. Silloin pitäisi syke näkyä. :love:

Fritang 4+5

• Tykkään Tykkään x 3
    • List
  4. totoro-

totoro- Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.01.2017
    Saadut tykkäykset:
    15
    [QUOTEitang, post: 31533594, member: 128952"]genegreen Paljon tsemppiä! Hassua ettei annetu loppuviikoksi jo kontrollia... Tai siis kyllähän se HCG jo muutamassa päivässä tuplaantuu? Toivotaan että teillä olisi myöhäinen kiinnittyjä kyydissä! Ainakin nettitaulukoiden perusteella arvosi olisi noille päiville vielä ok!

Tervetuloa @Lallastiina :) Toivotaan vahvistuvia viivoja! Minulla oli samalla testillä aivan identtinen viiva noilla päivillä.

Minulla oli tänään se neuvola. Olipa outoa olla neuvolassa näillä viikoilla, en voi muuta sanoa :eek: En minä osaa vielä ajatella mitään vauvaa tai raskautta ylipäätään, niin oli vähän ahdistavaa jutella seuloista sun muusta n. tuhannen viikon päästä tapahtuvasta :rolleyes: Tämähän voi hyvin mennä vielä keskenkin.

No, käynti oli pääasiassa lappujen täyttelyä, uudelleensynnyttäjälle ei mitään uutta. Kierron pituus laskettiin hassusti siitä, mitä minulla oli ehkäisylaastarin kanssa?! :D Siis käytin niitä lääkärin ohjeesta niin monta putkeen kun pystyin (yleensä 5), niin kierron pituudeksi laitettiin sitten 35. Vaikka kellontarkka kiertoni on aina ollut 26 päivää. Raskausviikot laskettiin tämän mukaan 4+2, oviksen mukaan on 4+5. Menen omien laskujeni mukaan vielä :) Varhaisultra on nyt sitten tasan kahden viikon päästä, 22.2. Silloin pitäisi syke näkyä. :love:

Fritang
    Hei. Mksi sulla jo noin aikaisin neuvola? Ja mistä seuloista olet sielä jutellut mitä se tarkoittaa? :D Itsellä 7+1 ja ensimmäinen neuvola vasta ensiviikolla Ja menetkö yksityiselle ultraan vai miten näin aikaisin sinulla se?

5. Saasnähdä

Saasnähdä Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.01.2017
    Saadut tykkäykset:
    0
    27.9.
    totoro-/23/ensimmäinen/

1.10.

2.10.
    Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS

3.10.
    emilllia/24v/2./K-SKS

4.10.

5.10.
    idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS
    6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
    nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.
    ajatuksissa/27/ensimmäinen/?

11.10.
    Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
    Saasnähdä/24/ensimmäinen

13.10.
    Fritang/24/toinen/TYKS
    Ladygreen/25/ensimmäinen

14.10.

15.10.

16.10.

17.10.

18.10.
    KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10.

29.10.

30.10.

31.10.

Heippa kaikille!
    Lisäsin itseni 12.10 kohdalle jonka oletan olevan laskettuaikani.:)

Miehen kanssa lapsi ollut haaveena jonkun aikaa, hiukan yllättäen kuitenkin kaikki tapahtui todella nopeasti ja kaksi viivaa piirtyi viime lauantaina (silloin rv4+1) raskaustestiin. Olemme niiiin onnellisia mutta samalla pelätään kovasti meneekö kaikki hyvin. Oireita ei ollut ennen positiivista testiä lainkaan, nyt on ollut hiukan huonoaoloa ja rintojen arkuutta. Eipä muuta. Kertokaa tekin teidän oireista. :)

Kivaa lukea täältä miten muilla menee, jotka on samassa odotuskuplassa..tsemppiä ja valtavasti onnea kaikille! <3

-Saasnähdä rv 4+6

6. Fritang

Fritang Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Saadut tykkäykset:
    118
    @totoro- Selitin edellisellä sivulla, mutta laitetaan uudestaan: minulla on siis kaksi kohtua, joista toinen ei kestä raskautta. Täytyy varmistaa, että alkio on siinä toimivassa yksilössä :D Ihan kunnalliselle pääsen.

Seulat on niitä missä seulotaan rakennepoikkeavuudet, downin syndrooma ja trisomia-18. Eli nämä perinteiset ultrat rv12 ja rv20 sekä verikokeet rv10. :)

Tervetuloa @Saasnähdä :)

7. SunSweat28

SunSweat28 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    7
    Tervetuloa @Saasnähdä :)

Kamalia kipuja ollu nyt kahtena päivänä alavatsalla ja soitinki neuvolaan mutta kun ei vuotoa näy niin vielä seuraillaan. Lääkäri arveli että kun sairastan endometrioosia niin se voisi aiheuttaa kivut. Toivotaan niin (n)

8. nnipsu!

nnipsu! Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    69
    Mites muuten, kuin tarkkaan noudatatte noita ruokarajoituksia? Mä meen maalaisjärjellä ja aika paljolti myös esikoisen aikaisilla rajoituksilla..

9. nnipsu!

nnipsu! Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    69
    Ja tosiaan tervetuloa kaikille keille en oo vielä muistanu toivottaa!

10. ajatuksissa

ajatuksissa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    27
    Mä meen kans aika pitkälti maalaisjärjellä. Viime lauantaina plussan jälkeen kävimme syömässä sushia, kai sitten viimeistä kertaa useampaan kuukauteen, jos kaikki menee hyvin. :D Mulla on ruokavalio muutenkin vähän poikkeava virallisista ravitsemussuosituksista (en käytä tällä hetkellä maitotuotteita ollenkaan, normaalistikin varsin vähän), enkä syö suositusten mukaista määrää viljatuotteita - kasviksia toki sitten enemmänkin. Myös D-vitamiinia menee suosituksia enemmän. Vältettävien listaa toki ajattelin parhaani mukaan noudattaa, mutta en mä siitä kyllä stressinaihetta jaksa repiä.

11. Fritang

Fritang Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Saadut tykkäykset:
    118
    @SunSweat28 Toivottavasti ovat vaarattomia! Kurjaa kyllä tuollainen :( Oletko joutunut ihan särkylääkettä ottamaan?

Täälläkin samoja ajatuksia ruokarajoitusten suhteen :) Parhaani mukaan noudatan, mutta hysteeriksi en rupea. Vegaanina saa vähän helpotusta, kun suurin osa rajoituksista ei minua koske :D Salmiakin välttäminen kirpaisee eniten. Söin sitä esikoisen raskaudessa pahoinvointiin pieniä määriä, mutta nyt suosituksia on tiukennettu, niin ei vissiin parane käyttää lainkaan.

12. SunSweat28

SunSweat28 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    7
    @Fritang en ole ottanut särkylääkettä vaikka mieli teki. Päivällä kun kipuilin kovasti ni nukahdin sen pelkän kivun takia sohvalle tuosta vain. Vuotoja ei vain näy mikä on todella hyvä tietenkin.

Osaako joku sanoa että olisiko tällä ryhmää endometrioosia sairastavia jotka on tullut raskaaksi? Olen yrittänyt etsiä mutta en joko osaa löytää tai sellaista ei vain ole.

Ruokavaliosta niin en edes tiedä nykypäivän suosituksia mutta menen toistaseksi samalla kaavalla ku tyttäreni kans aikanaan. Saa nähdä et minkälainen lista on kerennyt kertyä tässä 8 vuoden aikana kielletyille :eek::ROFLMAO:

13. SunSweat28

SunSweat28 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    7
    Miten muuten siihen face ryhmään pääsi mukaan? Ehkä uskallan sinne liittyä näin alussakin.

14. ajatuksissa

Rekisteröitynyt:
    27.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    27
    @SunSweat28, tuolla pari sivua taaksepäin oli kaksi henkilöä, joille voi laittaa täältä yksityisviestillä oman nimen, niin he lisäävät ryhmään. :) En ole itse vielä liittynyt.

Mä siirsin oman varhaisraskauden ultran samalle päivälle kuin on ensimmäinen neuvola, eli 24.2. Jännittää jo nyt ihan hirveästi, ja koko ajan on olo, että onko oikeasti kaikki ok, kun niin vähän tosiaan on mitään oireita. Sitten tuo jatkuva googlettelu ei ainakaan tuo mielenrauhaa, kun sieltä törmää vain näihin "oireeton alkuraskaus = keskenmeno" -keskusteluihin. :cautious: Mutta ei auta kuin vain luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Ja jos ei mene, niin sillekään en itse mitään voi. Tää ihan alun odottelu on vain niin piinaavaa, kun ei vaan tiedä yhtään, missä mennään.

15. ladygreen

ladygreen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.06.2015
    Saadut tykkäykset:
    23
    Huh hei,kiitos tsempeistä ja pahoittelen pientä hiljaisuutta, mutta sellainen shokki oli se maanantaina HCG tulos, että ei kauheasti tehnyt mieli enää koko raskautta ajatella. Itkua tuhersin ja kävin kaikki kirjastosta lainaamani raskauskirjat palauttamassa, poistin raskaus sovelluksen ja muutenkin hyvin dramaattisesti meni koko ilta. Sallitaan ehkä tuossa tilanteessa :whistle:

En malttanut odottaa maanantaille asti uusia verikokeita vaan sainkin sitten lähetteen jo torstaille. Äsken sain uudet tulokset (206 U/l) ja kätilö sanoi, että arvo nousee todella hyvin ja lukemat viittaisi täysin normaaliin raskauteen. :love: Onneksi! Kyllä tässä niin paljon kerkesin jo pelkäämään kohdunulkoista, tuulimunaa yms. Eikä tietenkään vieläkään mikään noista ole pois suljettu, mutta ennakkoon ei saisi mitään pelätä. HCG arvoistani ei sitä ainakaan pysty ennustamaan. :)

Sain varhaisultran 27.2 ja ensimmäinen neuvola käynti on 7.3. Nyt aijon vaan rentoutua. :rolleyes:

Ruokavalioon sen verran, että kiellettyjen listalla ei oikeastaan ollut muuta kuin sushi ja kahvi, jotka minulle tekevät tiukkaa. Pientä omatunnon pistosta nyt koenkin, että tällä viikolla tuli juotua kahvia ihan liikaa.. :unsure:

Foolihaposta kyselen sen verran, että itse syön suoraan purkista (400 mg) ja tämän lisäksi otan Multivitaa, jossa myös erikseen foolihappoa. Voiko liika foolihappo olla vaarallista? Kysyin neuvolatädiltä, mutta oli jotenkin epämääräinen vastaus, että syö erillisestä purkista ja vaihda sitten myöhemmin pelkkään multivitaan. En tajunnut kysyä, että pitäisikö multivita jättää nyt sitten pois? :coffee:

Mitenkä meinaatte viettää viikonloppua? :)

Ladygreen 5+0

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  16. ladygreen

ladygreen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    11.06.2015
    Saadut tykkäykset:
    23
    @ajatuksissa mä niin tiedän ton googlettelun tuskan, sieltä tuntuu löytyvän pelkkää murhetta ja tuskaa. Silti sitä ei voi olla googlettelematta. :(

17. ajatuksissa

Rekisteröitynyt:
    27.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    27
    Ihanaa, @ladygreen! Hienoja uutisia! :love: Onko sulla vielä oireita mitään? En enää muista, kirjoititko niistä aiemmin. Ja kyllä, todellakin tuo google on välillä mukava vertaistuki, mutta välillä sitten pahin vihollinen.

ajatuksissa, 5+2

18. ajatuksissa

Rekisteröitynyt:
    27.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    27
    Tuo on ihan totta, että ikinä ei tiedä, mikä on "oikea" oire ja mikä on mielikuvituksen tuotetta. :D Kyllä mä uskon, et mäkin alan tässä kohta rauhoittua, etenkin kun nyt sai nuo konkreettiset päivät (nla+ultra) sovittua tasan kahden viikon päähän. En tiedä, olisinko mä muuten näin huolissani, mutta omalla äidilläni on ollut useita keskenmenoja ja siskolla vaikea lapsettomuus, jonka tuloksena on vain muutama keskenmeno, niin sen takia tämä kaikki huolettaa. Yritän nyt kuitenkin tosiaan olla rauhallisin mielin, kun mitään tämä murehtiminen ja miettiminen ei ainakaan hyödytä.

Mä myös juoksen jatkuvasti vessassa, mutta sama juttu on täälläkin, että muutenkin on vessahätä ollut tosi usein (pyrin juomaan melko paljon vettä, jotta vältän päänsäryt). Öisin ei kuitenkaan ole tarvinnut kovin usein vessaan herätä, se on kiva juttu.

19. SunSweat28

SunSweat28 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    7
    Ihan mahtava uutinen @ladygreen :love: voi sitä helpotuksen määrää mikä varmasti ollut.

Foolihaposta niin itse kävin hakeen luontaistuotekaupasta multi pregnant monivitamiineja jossa on 500mikrogrammaa foolihappoa ja syön vielä erillisestä purkista 800mikrogrammaa foolihappoa päälle eli yhteensä 1300mikrogrammaa. Foolihappo on vesiliukoinen vitamiini ja ylinmääräinen kulkeutuu virtsan mukana pois kehosta niin yliannostuksen riskiä ei pitäisi olla. Syön muutenkin vitamiineja isommalla annostuksella mitä nämä nykysuositukset on kun pidä itse niitä suosituksia liian alhaisina.:rolleyes:

20. emilllia

emilllia Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.03.2015
    Saadut tykkäykset:
    6
    Mulla on endometrioosi, ollut onneks esikoisen (10/15) raskaudesta lähtien kurissa kun ensin olin raskaana ja sit imetin tähän uuteen raskauteen saakka. Tai siis vieläkin :Den oo hirveesti siitä huudellut täällä, kerennyt melkeen jo unohtaa sen olemassaolon :rolleyes:

Mulle voi laittaa viestiä myös fb-ryhmästä :)

21. Fritang

Fritang Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Saadut tykkäykset:
    118
    @ladygreen Mahtava juttu! :) Onneksi oli väärä hälytys.

Minua ahdistaa, kun raskaustestit antaa edelleen melkoisen haaleita tuloksia ja kaikki oireet on kadonneet. Rfsu:n testi näytti tällaista äsken http://i.imgur.com/txf5Y1n.jpg :unsure: Tänään on kuitenkin jo 5+0...

22. KatjaMarika

KatjaMarika Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.01.2017
    Saadut tykkäykset:
    5
    ladygreen Kiva kuulla, että oli arvot lähteny kivasti nousuun (y) Meillä onkin näköjään samat ultra ja neuvolapäivät;)

Fritang Ootko tehny testin aamupissasta vai päivällä joskus? Jos olis vaan ollu vähän laimeeta?

Itsellä ei juurikasn vielä oireita ole, paitsi rinnat on kyllä melkoisen kipeet. Aamuisin on ollut olevinaan hieman huono olo, mutta en tiedä johtuuko raskaudesta vai kuvittelenko vain :whistle: Kahdessa ekassa raskaudessa olo melkein puoleen väliin saakka koko päivä pahoinvointia, mutten yhtään muista koska mshtoi alkaa :rolleyes:

Ja tervetuloa kaikille uusille :love:

Rv 4+2

23. nnipsu!

nnipsu! Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.07.2016
    Saadut tykkäykset:
    69
    Fritang oon kuullut että moni ei saa edes rfsun testeillä tasavahvoja viivoja, kannattaa kokeilla jonkun muun merkin testiä vielä!

Ja olipa ihania uutisia ladygreenillä.

Varasimpa nlan tänää, oli onneksi mukavan olon terkka! Muutaman viikon päähän sain ajan.

24. ajatuksissa

Rekisteröitynyt:
    27.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    27
    @Fritang, Mä myös suosittelisin jotain muuta testiä. Olen kuullut ihan samaa kuin nnipsu!, että eivät välttämättä näytä kunnollisia viivoja.

25. Fritang

Fritang Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Saadut tykkäykset:
    118
    Olen tehnyt myös OneStepin testejä, mutta nekin tuntuu näyttävän aika huonoja viivoja. Cb:n digi kyllä näytti keskiviikkona 2-3 viikkoa, ostin nyt toisen, jonka teen ensi keskiviikkona. Silloin pitäisi kaiken järjen mukaan näkyä 3+. Osaisipa vähän rauhoittua :rolleyes:

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi