Lokakuun lapsoset

Mukavaa viikonloppua myös sinulle, @Hiekkasärkkä79 ! :) Mä aloitin viikonloppuni jo eilisellä vapaapäivällä, huomenna menen illaksi töihin, ja siitä alkaa sitten tiukka kuuden päivän työputki. Eipähän jää liikaa aikaa tunnustella olotiloja. :D Ja väsymys on kyllä iltaisin taattu, aamuherätykset koittavat klo 4.45 aamuvuoropäivinä, joita suurimmaksi osaksi teen.

Kuten pitkin viikkoa olen marmattanut, niin mulla ei juuri oireita ole vieläkään ilmaantunut. Väsymystä ja ruokahaluttomuutta, nyt on ehkä aavistuksen rinnat arat - mutta eivät missään nimessä kipeät. Eli aika epätodelliselta koko raskaus edelleen tuntuu. Mieltä kyllä helpotti tosiaan tuo aamun digitesti, vaikka tiedän ettei se vielä mitään varsinaisesti takaa. Tosiaan ei auta kuin odotella nyt vain kaikessa rauhassa, vaikka mieliala on kaikkea muuta kuin rauhallinen.

Mä edelleen ihmettelen, miten sain neuvolan jo parin viikon päähän, rv 7+2. Toisaalta on kiva mennä jo heti kohta, mutta toisaalta se tuntuu hurjalta ja pelottavalta, kun ei ole mitään tietoa, miten tämä raskaus etenee. Kai nämäkin tunteet silti kuuluvat asiaan?

Meillä mies ihan vähän surffaili jo vaunuja, vaikka sovimme ettemme mitään hankintaa konkreettisesti tee ennen rv 12. Vaunuja tuskin vielä silloinkaan ostamme, mutta sitten sitä asiaa voi paremmalla mielellä alkaa kuitenkin jo miettiä. Emmaljungia mies myös minulle esitteli. Meillä on kriteereinä varsinkin suuret pyörät, sillä tykkään liikkua maastossa, ja haluaisin syksyllä ennen latujen tuloa lenkittää vaunuja ja koiria pururadalla jatkuvan asfalttilenkkeilyn sijasta. Muita kriteereitä ei vielä oikein ole, kun emme tiedä, mitä oikein tarvitsisimme. Luultavasti yritämme etsiä vaunut käytettyinä, jos löydämme jostain hyväkuntoiset. Tosiaan nuo ovat hurjan kalliita vempeleitä!

Myös vakuutusasia tulee meillä ajankohtaiseksi, kuten teillä, Hiekkis. En ole niitäkään vielä yhtään vertaillut, mutta OP:lta varmaan ensimmäisenä sitä tulee katsottua, kun siellä meillä muutkin vakuutukset edelleen makaavat, vaikka niitä on jo vuosia pitänyt kilpailuttaa.

Pikaista paranemista, Hiekkis! Toivottavasti flunssa helpottaa nopeasti. Ja olen kanssasi samaa mieltä, että on kyllä mukavaa, kun on tällainen palsta, missä voi kysellä ja avata mietteitään. Kun oikein ei vielä miehen lisäksi muille halua asioita vatvoa.
 
Täälläkin saatu 3+ digii joten testailut saa nyt jäädä.

Op tais saada loppuvuoteen mennessä otettuun syntymättömän lapsen vakuutuksen vuodeksi ilmaiseksi? Otetaan kuitenki sieltä kun muutki vakuutukset ovat siellä ja esikoiselle otettiin kans vakuutus jo raskausaikana.

Meillä on emmaljungan vaunut ollu esikoilla ja oon tykänny. Jätetään ne varmaa päikkärivaunuiks ja metsästetään jotku hyvänhintaset tuplat, liikun arkena oikeastaan vain jalan ni tulee tarpeeseen ja usein esikoinen vielä nukkuu rattaissa matkoilla ni ei tuo pelkkä seisomalauta riitä.

Oireetonta, oireetonta täälläkin. Väsy ehkä vähä enemmä, ärtyneisyyttä, useammi vessahätä, ruokahalu normaalia isompi ja syötävä säännöllisesti..siinäpä ne.
 
  • Tykkää
Reactions: ajatuksissa
Heip eiliseltä.
Päivystyksessä käytiin ja ihana 5 tunnin jonotuksen jälkeen päästiin jollekkin aivan urpolle naislääkärille joka oli tyyliin joka kysymykseeni et "en kyllä nyt muista tähän hätään", ei sanonut mihinkään selvää vastausta ja gynekologinen tutkimus vain riittää. Joo en ollut juuri siinä hetkellä kipeä mutta helvetin väsynyt. Verikokeissa ei mitään hälyyttävää ja hcg arvo oli 3681. Tuostakin kysyin et vastaako tuo arvo mun viikkoja ni "en kyllä nyt muista" ..... pikkasenku palo käpy! :mad::mad::mad:
Sain maanantaille lähetteen naistenpolille mut muuten aivan turhareissu.

Tänään kipuja ollut vaihtelevasti ja mikä ihme siinä on et kun istun normi penkillä selkä suorassa ni silloin alkaa aivan vatsan alapuolelle jomottaan, tulee kuukautisten omaisia kipuja ja hanakala olo. Eihän tämän kokonen pitäis vielä mihinkään painaa. o_O
Vielä jäin arvuuttelu puun oksalle istumaan ja katsomaan et miten tässä käy :barefoot::cautious:
 
@SunSweat28 Just (n) Miksi ei voinut siellä ultrata? Ärsyttävää. HCG-arvo kuulostaa kyllä minusta tosi hyvältä. Onneksi sait jo maanantaille poliajan. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Vaunuista, me oltiin jo ostamassa yksiä :ROFLMAO: Meillä on siis esikoiselta tallessa Brion Happyt, sellaiset mukavat taisteluvaunut :rolleyes: Kaupungissa asuvana ja bussilla liikkuvana kaipaisin kääntyviä etupyöriä ja muutenkin vähän ketterämpää laitosta. No, bongasin halvalla Hartan Topline S:t, mutta myyjästä ei ole nyt kuulunut mitään, joten saapa nähdä. Taidan joka tapauksessa panostaa enemmän matkarattaisiin, vaunut meillä oli esikoisella käytössä vain sen 6kk. Mulla on jo sellainen suunnitelma, että luovuttaisin maitoa ja ostaisin niillä rahoilla sitten hyvät matkikset esikoisen kärsineiden tilalle :ROFLMAO: Miten niin vähän liian pitkälle suunniteltu...

Noita tupliakin pitää vähän miettiä, esikoinen on kuitenkin vauvan syntyessä jo päälle kolme, mutta toisaalta se olisi niin paljon helpompaa esim. jossain isossa kaupassa pitää molemmat rattaissa...

Vakuutusta ei oteta. Olen ollut ihan tyytyväinen kunnallisiin palveluihin. :) Eikä opiskelijalla mihinkään vakuutuksiin ole varaa :ROFLMAO:

Huh mikä väsymys iski tänään. Olen plussasta asti kärsinyt unettomuudesta, mutta eilen rankan viikon jälkeen menin sänkyyn ennen kymmentä, heräsin kahdeksalta (eli myöhään :LOL:), menin kahdeltatoista päikkäreille ja heräsin taas vähän ennen kahta. Mitenköhän sitä loppukevään mahtaakaan jaksaa... Mutta ihanaa kyllä, kun on jotain oireitakin välillä :love:

Fritang 5+1

Edit // Ai niin, pitipä vielä sanoa - nyt on ollut melkein jo viikon verran ruskeaa niukkaa vuotoa. Googlettelu antoi onneksi ihan rauhoittavia tuloksia. Oliko jollain muulla vielä vuotoa?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Fritang, mulla on ajoittain (nyt ollut mielestäni kahdesti) ihan hetkellisesti sellaista vaaleanpunaista/kermakahvin väristä (sori ällötyksiä) valkovuotoa. Mennyt nopeasti ohi onneksi. Yritän luottaa siihen, että kuuluu asiaan. Itse kun olen vain vähän tällainen hermoilija, ja oon ollut sitä mieltä että mulla ei välttämättä keltarauhanen pidä kunnolla kierron lopussa (tiputtelua useampi päivä ennen menkkojen alkua), niin vähän aina mietityttää että johtuuko tämä samasta asiasta.

Edit: Nyt on taas väriä valkovuodossa. Saas nähdä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Hiekkasärkkä79 vautsi, sulla ei ole enää pitkä aika ensimmäiseen neuvolaan. Kuunnellaanko jo ensimmäisessä neuvolassa sydänäänet? Ja ehdottomasti samaan mieltä siitä, että tää foorumi on täydellinen paikka purkaa omia ajatuksia ja kuulla muiden samalla tilanteessa olevien kuulumisia :)

@SunSweat28 no olipa turhauttava käynti päivystyksessä. Onneksi sitten huomenna selviää toivottavasti enemmän. Edelleen pidetään peukkuja. (y)

Mä en ole vielä uskaltanut vaunuja tai oikeastaan mitään muutakaan katsella. Viime viikon säikähdys sai ottamaan todella paljon takapakkia innostuksen kanssa. Olen ajatellut, että varhaisultran jälkeen (jos siellä kaikki kunnossa), uskallan ehkä hieman alkaa intoilemaan. Toisella kolmanneksella alan vasta ostoksia tekemään

Tänään aamulla kun heräsin, tuntui kun olisi ollut pahempikin krapula. Oksetti, paha olo ja kylmä hiki päällä. Palasin takaisin sänkyyn nukkumaan ja onneksi olo oli poissa toisella kerralla noustessa. Tätä ei pystynyt enää mielikuvituksenkaan piikkiin laittamaan

Leppoisaa sunnuntaita kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@ladygreen Mulla oli ihan samanlainen olo! Ihme heikotus ja huono olo, mutta ei kuitenkaan niin voimakas, että olisin oksentanut. Kyllä se sitten helpotti vähitellen, mutta oli kyllä varsinainen krapula. Sanoinkin miehelle, että en tiedä onko se nyt raskauspahoinvoinnin esiaste vai eilisen kanapitaleivän syytä oleva "krapula". :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
täällä yksi uusi plussaaja ilmoittautuu!
Vähän pelokkain mielin; esikoista 10,5kk(ki 8,5kk) imetän vielä, häntä odottaessa kovotussupistuksia alku raskaudesta asti. Toisen lapsen keskosuus todennäköisempää. Mietityttää imetyksen jatkaminen, toisaalta ei haluttaisi kun korvikkeita ei ole ikinä käytetty ja kun ei toistaiseksi oo vielä kovotellutkaan..

Rv:t hieman epäselvänä itselle kun ei kierron pituus ollu ihan sama kuin ennen ensimmäistä raskautta. Jos joku halukas kertomaan sen niin tässä kaikki raskauden jälkeisten menkkojen alkamispäivät: 6.11., 7.12., ja 7.1.
Neuvolaan taidan huomenna yrittää päästä läpi soittoajalla..
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Eilen poksahti 4+0 ja illalla sain digitestiin "raskaana 1-2" :love:.
Huomenna pitäis soittaa lääkäriin (täällä ei oo neuvolaa). Dpo7 otetuissa verikokeissa oli eosinofiilit koholla, en sitten tiedä pitäiskö siitä huolestua.

Oireita ei oikein vieläkään, ihan muutama satunnainen vihlaisu ja menkkajomotus ollut ja rinnat ehkä aavistuksen aremmat ja täyteläisemmät.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Hellurei :)
Päätin etten tänne kirjota ennen ultraa, mutta näköjään puoli päivää maltoin :LOL:.
Olemattomilla viikoilla ollaan, dpo 11 vasta, pari päivää jo plussaa uumoillu ja tänään se tuli. Kolmas lapsi olisi, takana kolme km 1,5v aikana, joten maltilla mennään. La olisi 24./27.10. Tunti kerrallaan... Onnea kaikille plussanneille!
 
Heippa kaikki!

Joko uskaltautuisin tänne kirjoittelemaan.
Eli viidettä lasta tässä nyt odotellaan ja uusi mies ikää hänellä 29v Mä jo konkari ja 34v ja hänelle siis ensimmäinen lapsi.
Itselläni on jo neljä edellisestä liitosta.
Plussa pamahti ensimmäisestä yrityskierrosta ja nyt mennään rv 5+1. Laskettuaika 14.10 ja eka neuvola 28.2
Viime torstaina tein digin ja siihen todellakin tuli +3, jotenkin tykkään varmistella vielä tuolla digillä.

Oireina: älytön palelu, aamuisin öklöttää jotkut hajut tekee pahaa. En ole oksentanut. Rinnat vielä sivuilta arat.

Joitakin tuttuja nimiä bongailin, ainakin hiekkasärkkä :)

Mukavaa sunnuntai iltaa kaikille

Terkuin. Enisa
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Uskaltaisko liittyä...dpo21 olis menossa ja oon plussaillut jo dpo8 alkaen. Miksi oon vieläkin näin epävarma niin siksi kun meillä on yritystä takana pitkät 13kk :unsure: nyt kun se eka plussa pärähti niin oon tosi pelokas että pysyykö pieni matkassa mukana. Varhaisultrankin varasin ja se on 21.2 niin sitten selviää paljon lisää...
Taustaa sen verran että meillä on ennestään 7v poika joka tärppäsi heti ekasta yrityksestä :giggle:
Oon myös todella himotestaaja ja oon myös yhessä facebook-ryhmässä ja jos tätä kautta pääsis vielä johonkin lokakuisten salaiseen fb-ryhmään niin saattaisin olla kiinnostunut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Tulipa taas kamala tunne. Tänään puuhailtiin miehen kanssa ja äsken vessassa käydessä tuli pyyhkiessä vaaleanpunaista :unsure: kunpa kaikki olisi hyvin eikä olisi mikään ennen tulevasta km:sta...
@ladygreen sama juttu täällä tänään, kun pupuiltiin ja kävin vessassa niin paperiin tuli aavistus vaaleanpunaista, mutta enempää ei ole tullut. Ilmeisesti limakalvojen verekkyys lisääntyy ja pieni punertava väri puuhastelujen jälkeen voisi johtua siitä..? Tavallaan mukava että sinulla sama kokemus kuin minulla;) vahvistaa tätä "teoriaani".
T:Hiekkis 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: ladygreen
Tervetuloa @Viviancharlotta ja @KolmasKerta3 ja @Enisa82 (kiva kun tulit mukaan porukkaan onnea plussasta!) ja @elokuuvauva09 :)! Toivottavasti sain teidät kaikki tuohon tervetulotoivotukseen, jos joku unohtui niin onnittelut hänellekin;) uusia lokakuulaisia onkin ilmestynyt paljon!

@spoke ja @Lallastiina tervetuloa :)!

@SunSweat28 kummallista kun eivät ultranneet tms.. kirjoittele mikä on vointisi kun kerkiät!

@nnipsu! minulla oli -05 ja -06 kahden vuoden ikäerolla syntyneillä lapsillani ekan puoli vuotta tuolarattaat, emme muutoin olisi kolmistaan oikein päässeet liikkeelle lähikauppaan jne. Suosittelen siihen alkuun niitä :)
(y)

T:Hiekkis 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: nnipsu!
Heissan! Olen 27-vuotias ja meille eka lapsi. Luen tässä näitä vielä läpi mutta halusin jo huutaa itseni mukaan :) eli meillä tehtiin positiivinen testi (tai no kaksikin) 6.2 ja clearblue näytti 5+ viikkoja. Tarkkaa laskettua aikaa ei ole tiedossa koska raskauduin Terolut kuurilla kun yritettiin saada kierto kuntoon. Sitä vuotoa ei sitten kuulunutkaan ja plussa napsahti Meillä menee varmaan syys-lokakuun vaihteeseen. Torstaina meillä on varhaisultra ja lähete on sairaalalle pistetty raskausviikkojen selvittämiseen seulontoja varten
 
Onpas tänään tullut monta uutta lokakuista mukaan! Tervetuloa kaikille myös minun puolestani! :)

Mulla on alkanut rinnat aristaa viime yön aikana. Vaikkei se niin kivaa ole, niin ilolla otan nuo tunteet vastaan. Lieventää mukavasti epävarmuutta. :D

T. ajatuksissa, 5+4
 
Täälläkin tänään plussattu! :) Hämmentynyt olo, nimittäin ensimmäisestä kierrosta tärppäsi! Ehkä huomenna joutuu vielä uuden testin tekemään varmuuden vuoksi. Laskujen mukaan la olisi 16.10. Ensimmäistä siis odotellaan ja oon 29v & mies 30v. Facebookryhmä kiinnostaisi, oliko sellainen jo olemassa?
 
:confused::DTervetuloa uusille, hienoa saada lisää porukkaa mukaan ja onneksi olkoon plussista! (y):)
Toivotaan hirmusti kaikille vauvaliimaa ja tarrasukkia jotta pysyisivät kyydissä loppuun asti.

Huh näitä oloja.. Rinnat ihan tajuttoman kipeät ja turvonneet. Piti käydä hakeen tänään urheiluliivin tapaisia liivejä jotta voi nukkuakkin näiden kans ja vähän tukevat. On muutenkin tähän pieneen kroppaan peritty liian suuret rinnat :confused::D
Välillä hirveä hiki ja välillä viluttaa.
Älytön kahvi himo koko ajan. Eikö sen just Pitäis kuvottaa? :eek:
Kipuja ollu tosi vaihtelevasti koko alavatsalla kohdun kohdalla ja välillä molemmin puolin munasarjoissa. Pupuiltiin miehen kans aamusella ni sen jälkeen alkoi kovemmat kivut ja aivan ku olisi kouristellut kohtua. Saikin jäädä ne hommat nyt vähäksi aikaa. Muistelen että myös tytärtäni odottaessani silloin olin myös supistus herkkä. Mitään vuotoja ei ole näkynyt mikä tietenkin positiivista.
Huomenna olisi paljon odotettu aika lähetteen kans naistenpolille. Jännittää kovasti. En odota vielä sydänääniä kuuluvan mutta toivon vain että kaveri on oikeassa paikassa.
Tulen huomenna joko kyynelten tai pienen ilon kans kertomaan mitä saatiin ruudulle.:barefoot:
 
Lokakuisten lista:

1.10.

2.10.

3.10.

4.10.

5.10.

6.10.

7.10.

8.10.

9.10.
nnipsu!/25/toinen/KHKS

10.10.

11.10.

12.10.

13.10.

14.10.

15.10. Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS

16.10.

17.10.

18.10.

19.10.

20.10.

21.10.

22.10.

23.10.

24.10.

25.10.

26.10.

27.10.

28.10.

29.10.

30.10.

31.10.


Jos jokainen lisää aina omat tiedot ni ei tarvii yhden ottaa vastuuta listan päivityskestä. Laitoin omat tiedot la alle eli nimimerkin, iän, kuinka mones lapsi, synnytyssairaala.
 
Päivitin omat tiedot tohon listaan :) tosiaan omien laskujen mukaan la olis ehkä 15.10 mutta reilun viikon päästä ultrassa se sitten tarkentuu toivon mukaan!
Ja mä aattelin kanssa et vasta sen ultran jälkeen vois tohon fb-ryhmään liittyä ehkä...ennen en uskalla :unsure:

Nii mulla tänään tosiaan 5+2 ja ei kovin paljon oireita, pientä nippailua mahassa välillä ja jumpassa tuli kerran huono olo mitä ei oo ikinä ennen samalla tavalla tullut! Eiköhän ne oireet sieltä ehdi tulla aikanaan :giggle: nyt vaan kaikki ajatukset on siinä ultrassa että mitä jos tää onkin kohdunulkoinen tai tuulimuna...en oikein osaa täysillä nauttia vieläkään tästä vaikka r-testit vaan vahvistuu...ja kyllä, edelleen dpo21 oon testannut :whistle::whistle: se on tää ku 13kk yritettiin ni nyt ku vihdoin tärppäs ni en usko tätä todeksi.....:unsure:(n)
 
Päivitin omat tiedot tohon listaan :) tosiaan omien laskujen mukaan la olis ehkä 15.10 mutta reilun viikon päästä ultrassa se sitten tarkentuu toivon mukaan!
Ja mä aattelin kanssa et vasta sen ultran jälkeen vois tohon fb-ryhmään liittyä ehkä...ennen en uskalla :unsure:

Nii mulla tänään tosiaan 5+2 ja ei kovin paljon oireita, pientä nippailua mahassa välillä ja jumpassa tuli kerran huono olo mitä ei oo ikinä ennen samalla tavalla tullut! Eiköhän ne oireet sieltä ehdi tulla aikanaan :giggle: nyt vaan kaikki ajatukset on siinä ultrassa että mitä jos tää onkin kohdunulkoinen tai tuulimuna...en oikein osaa täysillä nauttia vieläkään tästä vaikka r-testit vaan vahvistuu...ja kyllä, edelleen dpo21 oon testannut :whistle::whistle: se on tää ku 13kk yritettiin ni nyt ku vihdoin tärppäs ni en usko tätä todeksi.....:unsure:(n)
heh.. Mä yhdyn tähän testailuun myös.:giggle: Vaikka verikokeet vastaa viikkoja hyvin ja päivä pissakin antaa hienosti kirkuvan punasia viivoja ni edelleen tulee tehtyä niitä tikkuja. Kait siitä jonkun mielenrauhan saa vaikka ei kerro heti jos mennytkin kesken tai jotain muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: elokuuvauva09

Yhteistyössä