Lokakuun lapsoset

@SunSweat28 en tänään oo soittanut, kun niin huonot soittoajat. Nyt onneks niukentunut ruskea tuhruaminen. Yritän sinnitellä nyt perjantain ultraan, ei tässä muukaan auta (n)

@Fritang todella paljon voima halauksia ja jaksamisia! Toivon todella että peli ei vielä olisi menetetty sinun osaltasi. Tule kertomaan kuulumisia kunhan vaan jaksat.
 
Soitin terveyskeskukseen, mutta siellä kanta oli että niin kauan kun pärjää kotona, ei ruveta tutkimaan. Pitäisi siis kestää vielä viikko ultraan. Kiitos, säästö-Turku. Yksityinen ultra tuntuu todella suurelta lohkaisulta opintotuesta, mutta täytyy sitäkin ruveta miettimään, viikkohan on ikuisuus.
 
Voi Fritang :cry: toivotaan että olis silti vielä kaikki hyvin, eihän noista alkuvuodoista aina tiiä...mut raastavaa että joudut vielä viikon odottaa ultraa :eek::mad:

Pakko kommentoida toi Spoken vatsa, aika hauska :whistle::giggle: aikamoinen turvotuskumpu on kyllä...itellä turvottaa nyt kanssa mut toivotaan ettei lähtis ihan vielä paisumaan liikoja :ROFLMAO:
 
Soitin terveyskeskukseen, mutta siellä kanta oli että niin kauan kun pärjää kotona, ei ruveta tutkimaan. Pitäisi siis kestää vielä viikko ultraan. Kiitos, säästö-Turku. Yksityinen ultra tuntuu todella suurelta lohkaisulta opintotuesta, mutta täytyy sitäkin ruveta miettimään, viikkohan on ikuisuus.
@Fritang, toivon kovasti että sinulla raskaus vielä kuitenkin jatkuisi:unsure: ultra varmasti antaisi tietoja, ja viimeistään sitten viikon päästä selviää lisää. Pidän peukkuja ja varpaita että kaikki menisi kuitenkin hyvin!
Voimia, lepäile jos mahdollista.
T: Hiekkis
 
@SunSweat28 en tänään oo soittanut, kun niin huonot soittoajat. Nyt onneks niukentunut ruskea tuhruaminen. Yritän sinnitellä nyt perjantain ultraan, ei tässä muukaan auta (n)
@ladygreen niukka ruskea tuhru ei kuulosta vaaralliselta, minun mielestäni, uskon että luultavasti vain alkuraskauden "tiputtelua" jota ymmärtääkseni monilla tulee. Tsemppiä perjantain odotteluun, onneksi tänään on jo keskiviikko:)!
T:Hiekkis
 
Alavatsa kyllä jo niin pömpöttää vaikka viikkoja pitäisi olla vasta 5+1, neuvola-ajan sain vasta 3.3. Oireita ei kyllä ole kuin palelu, maidontuotannon vähentyminen ja tuo pömpötys ja sen mukana tullut housujen ahdistaminen sekä pienet muljahtelut mahassa..
@spoke ihana tuo sinun "pömppömasu"-kuva(y)! Itselläni näyttää samankaltaiselta.. toki kaksi raskautta minulla jo takana ja sitä ikää jo komeat 37v, vaikka olo ei 37-vuotiaalta tunnukkaan jostain syystä;). Itselläni varmaankin herkemmin masu pullahtaa esille, nyt on sellainen oo että alkuraskauden turvotus on hellittänyt. Onneksi:D.
T:Hiekkis 7 +2
 
@Fritang inhottavaa koska meillä on täysin samat päivät ja laskettu aika, mutta tänä aamuna mulla tuli myös veristä vuotoa ja pönttöön asti. Itsellä sellainen ajatus että se oli tässä ja haluun että tää piina olisi jo ohi. Mä käyn perjantaina varhaisultrassa tarkistaa asian että on kohtu tyhjentynyt kokonaan. Tulen silloin tekemään päivityksen ja poistamaan itseni listoilta. Parempaa tuuria sinulle ja kaikille muille! Itse on jotenkin niin turta tämän asian kanssa.
Voi ei ladygreen :cry: paljon jaksamista myös sulle...henkisesti varmaan ihan superraastavaa :(
 
Voi ei Toivottavasti pikkuiset siellä @ladygreen ja @Fritang kuitenkin sinnittelevät eikä vuoto johdu km:stä! Tsemppihalit ❤

Pikkuisen hankala varmaan salata raskaus kohta enään minulla kun tämä masuturvotus vaan kasvaa.. Epäuskoinen olo itsellä vielä kyllä koko raskauden suhteen, eikä tietoa koska sitä ultraan edes pääsisi, talous ei kestä omakustanteisesti aikaisemmin käydä. Tekisi mieli ostaa käytettynä kotidoppleri. Onko kokemuksia millä viikoilla semmoisella voisi saada sydänääniä kuulumaan?
 
Kävin äsken ultrassa. Ruskuaispussi näkyi, vastasi kuitenkin 5+0 - 5+2 (ovulaation mukaan pitäisi olla 5+5). Liikaa toivoa lääkäri ei antanut, viikon päästä sitten näkee onko kasvanut.
@Fritang voimia sinulle ja toivotaan että pikkuinen pysyisi masussa <3
Minulla ihan kauheat pahoinvoinnit ettäjoutuu vväkisin syömään ja ei haluaisi nousta sohvalta. ..helpottaa vain kun nukun mutta alkaa taas kun herään.:(
 
Heippa..
Täällä ilmoittautuu uusi odottaja kanssa..Hiukan vielä sekavin tuntein..Pitkä lapsettomuus edellisestä liitosta takana ja nyt piti mennä tutkimuksiin uuden miehen kanssa kunnes juuri ennen sitä sain positiivisen testin, joten suhtautuminen raskauteen on vielä lähinnä hämmästystä ja pelkoa..
Onnea kaikille jotka plussan ovat saaneet❤
Mulla laskettuaika olis alustavasti 14.10..Enpäs osaa itteni tonne la listoille lisätä..
 
Vielä paljon voimia, @ladygreen ja @Fritang. Toivon todella teille vielä hyviä uutisia kurjuuden tilalle.

Epävarmoissa tunnelmissa minäkin. Edelleen sitä ruskeaa valkovuotoa tulee ja nyt on taas alaselkäsärkyä ja menkkajomotteluja. Hyvin lieviä kummatkin, mutta tokihan ne huolettavat. Minusta tuo ruskea valkovuotokin on vähän tummentunut. Mietin jo, että menenkö vielä pe ultraan, mutta taidan nyt vaan yrittää odottaa ensi viikon perjantaihin, kun olisi se 7+2 täynnä. Jos ei vuoto ala ennen sitä...

ajatuksissa, 6+0
 
@totoro- Kiitos vastauksestasi. Tiedän toki tuon, mutta sitten kun jotain menee googleen laittamaan, niin huoli kasvaa entisestään. Vaikka olen luonteeltani muutenkin murehtija, nyt tää on jotenkin ihan uusissa sfääreissä. Kai se johtuu siitäkin, kun raskautuminen ei ollut ihan helppoa, niin nyt entistä enemmän toivoo kaiken menevän hyvin. Liekö kuitenkin hormonit sekoittaneet päätä, kun huoli tuntuu niin suurelta ja olen normaalia alavireisemmällä päällä muutenkin. Myös itku tulee entistä herkemmin. Tuntuu myös, että oireet ovat hävinneet, esim rinnat eivät taas ole yhtään kipeät. Mutta kai nämäkin oireet tulevat ja menevät. Huokaus. Yritän taas rauhoittua. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Hei. Menkkajomotukset ihan normaalia noin aikaisessa raskaudessa ja valkovuodon lisääntyminen vaikka olisikin ruskehtavaa. Turhaa huolehdit ainakaan noista oireista jos ei veri vuotoa ole tullut. :)
@totoro- Kiitos vastauksestasi. Tiedän toki tuon, mutta sitten kun jotain menee googleen laittamaan, niin huoli kasvaa entisestään. Vaikka olen luonteeltani muutenkin murehtija, nyt tää on jotenkin ihan uusissa sfääreissä. Kai se johtuu siitäkin, kun raskautuminen ei ollut ihan helppoa, niin nyt entistä enemmän toivoo kaiken menevän hyvin. Liekö kuitenkin hormonit sekoittaneet päätä, kun huoli tuntuu niin suurelta ja olen normaalia alavireisemmällä päällä muutenkin. Myös itku tulee entistä herkemmin. Tuntuu myös, että oireet ovat hävinneet, esim rinnat eivät taas ole yhtään kipeät. Mutta kai nämäkin oireet tulevat ja menevät. Huokaus. Yritän taas rauhoittua. :D
@ajatuksissa
Neuvolassa sanottiin ettei saisi netistä lukea paljoa näistä asioista ja varsinkaan näistä keskustelu sivustoilta että mielummin soitat neuvolaan kuin luet netistä ja myös hysteria kasvaa kun paljon ihmisiä joten älä usko kaikkea mitä luet. :) Yritä kumminkin rauhoittua koska et voi kumminkaan tehdä asialle paljoa mitään ja kaikki tressi/hermoilu vaikuttaa lapseen siellä kohdussa. Mun on pitänyt opetella ainakin tässä ottaa rauhallisesti ja ajattelemaan että tämmöisiin asioihin ei vaan voi vaikuttaa mitenkään niin miksi ei ottaisi rennosti kuin murehtisi koko ajan. Ja tämä minunkin ensimmäinen raskaus ja olen lasta kauan halunnut joten aluksi minäkin pelkäsin, mutta helpommin se siellä pysyy kun otat rauhassa ja annat luonnon tehdä oman tehtävänsä. :) tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Vauvaunelmia29
Heipparallaa!

Fritang pahoitteluni vuodosta, mutta lohdutukseksi voin sanoa että keskimmäistä lasta odottaessa aloin vuotamaan verta samoilla viikoilla kun sä, pelästyttiin ihan hirveästi ja noilla viikoilla ei voinut vielä sydänääniä kuulla mutta kohdunsuu oli napakasti kiinni ja kaikki hyvin ja verta vuoti sen 3 pv aina välillä tuli ja terveen tytön sain. ❤

Totoro menkkajomot on ärsyttäviä mutta kuuluvat asiaan. Itselläni aina olleet ja todella vahvoja mutta vähenevät raskauden edetessä. Myös tuo rusehtava vuoto on normaalia. yritä vaan olla stressaamatta, tosin helpommin sanottu kun tehty.

Omaa napailua:
Pahoinvointi täällä alkanut nyt, aamuisin oksettaa ja pelkkä jääkaapin aukaisu tekee nyt huonoa. Päivällä olo aika normaali. Myös iltaisin on tökkö olo. Mutta ihanaa että on oireita, tiedän että kaikki on hyvin.

Katselin jo sydänäänilaitetta, varmaankin tilaan...nuo sydänäänet olen löytänyt viime raskauksissa jo rv 10. Nyt taidan olla yhtä malttamaton :0

Ensimmäiseen neuvolaan vielä aikaa..no aika matelee ja odottavan aika se on piiiiiitkä.

Ihanaa loppuviikkoa :)

Terkuin. Enisa rv 5+5
 
@enusaUOTE="Enisa82, post: 31539077, member: 142097"]Heipparallaa!

Fritang pahoitteluni vuodosta, mutta lohdutukseksi voin sanoa että keskimmäistä lasta odottaessa aloin vuotamaan verta samoilla viikoilla kun sä, pelästyttiin ihan hirveästi ja noilla viikoilla ei voinut vielä sydänääniä kuulla mutta kohdunsuu oli napakasti kiinni ja kaikki hyvin ja verta vuoti sen 3 pv aina välillä tuli ja terveen tytön sain. ❤

Totoro menkkajomot on ärsyttäviä mutta kuuluvat asiaan. Itselläni aina olleet ja todella vahvoja mutta vähenevät raskauden edetessä. Myös tuo rusehtava vuoto on normaalia. yritä vaan olla stressaamatta, tosin helpommin sanottu kun tehty.

Omaa napailua:
Pahoinvointi täällä alkanut nyt, aamuisin oksettaa ja pelkkä jääkaapin aukaisu tekee nyt huonoa. Päivällä olo aika normaali. Myös iltaisin on tökkö olo. Mutta ihanaa että on oireita, tiedän että kaikki on hyvin.

Katselin jo sydänäänilaitetta, varmaankin tilaan...nuo sydänäänet olen löytänyt viime raskauksissa jo rv 10. Nyt taidan olla yhtä malttamaton :0

Ensimmäiseen neuvolaan vielä aikaa..no aika matelee ja odottavan aika se on piiiiiitkä.

Ihanaa loppuviikkoa :)

Terkuin. Enisa rv 5+5[/QUOTE]
@enisa sitäähän sanoin ajatuksissani:lle enkä itse ole mistään hermoillut vaan yritin vain toista auttaa. Aika oudon johtopäätöksen sait tuosta minun viestistäni tai stten et sitä lukenut kunnolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Huomenta kamut:)!

@ladygreen ja @Fritang tsemppiä kovasti molemmille että pienet pysyvät matkassa mukana, voimia ja kirjoitelkaa kun tiedätte enemmän.

@Tiha tervetuloa lokakuisten pinoon ja paljon onnea plussasta:barefoot::) samoin sinulle @Tantara(y)tervetuloa ja onnea matkaan!

Mukavaa kun meillä on tämä pino jonne kirjoitella ja jakaa kuulumisia. Vertaistuki on vertaansa vailla niin sanotusti.

Minulla ja "norppiksella" on tänään eka neuvola, en ole saanut sähköisiä kaavakkeita täytettyä joten siellä voi hetki hurahtaa.. toivottavasti on mukava neuvolantäti:X3:.
Toivon kovasti että sydänäänet kuuluisivat jo, ja toivottavasti en pety jos eivät kuulu!

Vointi alkaa olla nyt ihan hyvä, palautunut lähelle normaalia. Häpyliitosta jomottelee ja pissattaa aika usein, lisäksi hengästyn helposti.
Mutta aamukahvikupillinen maistuu taas jo miltei joka aamu, ruokahalua on, tosin hedelmät menevät parhaiten tällä hetkellä.
Maistuuko teille muille kahvi tällä hetkellä?
Kerron lisää kuulumisia kunhan neuvola on alta pois, ja kun koneelle kerkiän:).

Kivaa torstaita kaikille teille lokakuisille ja masuvauvoille:barefoot:
:love:!

T: Hiekkis & norppis 7 + 3
 
Moikka, en puhelimella saa jostain syystä poistettua itseäni listalta. Elikkä kerro nyt sitten tarkemmin jos jotakuta helpottaa tieto minun kokemuksestani.

Sunnuntaina tuli ensimmäisen kerran pientä vaaleanpunaista pyyhkiessä. Tämä tosin johtui varmaankin siitä että oltiin juuri puuhattu miehen kanssa. tiistaina mulla tuli ruskeaa tuhrua koko päivän. Keskiviikkona aamulla tulikin sitten rehellisesti verta. Vuoto jatkui tämän jälkeen hyvin runsaana ja voisin kuvailla että kuin minulla olisi runsaammat menkat menossa. Hyytymiä tulee paljon. Eilen illalla vatsa alkoi kramppaamaan todella kipeästi. En särkylääkettä ottanut, mutta mieli olisi tehnyt (harvoin muutenkaan syön Buranaa). Yön sain nukuttua kuitenkin hyvin ja tänään ei ole kipuja ollut, mutta menkat jatkuvat.

Näin tapahtui minun keskenmenoni rv 5+5. Pidän ensi kierron väliä vaikka lääkäri sanoi ettei sille olisi tarvetta. Haluan kuitenkin puhtaan alun ja vähän nuoleskella haavoja ennen uuteen sotaan ryhtymistä.

Tänään lohdutan itseäni juomalla paljon kahvia ja syömällä sushia. Viikonlopuksi olen sopinut viinitreffit parhaan ystäväni kanssa. Ehkä kerron asiasta hänelle, ehkä en. Joka tapauksessa paljon parempaa tuuria teille joka ikiselle. Ehkäpä pääsen osallistumaan ryhmään jossa laskettu aika on tammikuussa. Toivotaan ainakin:)

Kiitos, oli mukavaa olla hetken aikaa raskaana teidän kanssa ja teiltä tuli arvokasta vertaistukea! <3
 
Alkuperäinen kirjoittaja ladygreen:
Moikka, en puhelimella saa jostain syystä poistettua itseäni listalta. Elikkä kerro nyt sitten tarkemmin jos jotakuta helpottaa tieto minun kokemuksestani.

Sunnuntaina tuli ensimmäisen kerran pientä vaaleanpunaista pyyhkiessä. Tämä tosin johtui varmaankin siitä että oltiin juuri puuhattu miehen kanssa. tiistaina mulla tuli ruskeaa tuhrua koko päivän. Keskiviikkona aamulla tulikin sitten rehellisesti verta. Vuoto jatkui tämän jälkeen hyvin runsaana ja voisin kuvailla että kuin minulla olisi runsaammat menkat menossa. Hyytymiä tulee paljon. Eilen illalla vatsa alkoi kramppaamaan todella kipeästi. En särkylääkettä ottanut, mutta mieli olisi tehnyt (harvoin muutenkaan syön Buranaa). Yön sain nukuttua kuitenkin hyvin ja tänään ei ole kipuja ollut, mutta menkat jatkuvat.

Näin tapahtui minun keskenmenoni rv 5+5. Pidän ensi kierron väliä vaikka lääkäri sanoi ettei sille olisi tarvetta. Haluan kuitenkin puhtaan alun ja vähän nuoleskella haavoja ennen uuteen sotaan ryhtymistä.

Tänään lohdutan itseäni juomalla paljon kahvia ja syömällä sushia. Viikonlopuksi olen sopinut viinitreffit parhaan ystäväni kanssa. Ehkä kerron asiasta hänelle, ehkä en. Joka tapauksessa paljon parempaa tuuria teille joka ikiselle. Ehkäpä pääsen osallistumaan ryhmään jossa laskettu aika on tammikuussa. Toivotaan ainakin:)

Kiitos, oli mukavaa olla hetken aikaa raskaana teidän kanssa ja teiltä tuli arvokasta vertaistukea! <3
K

@ladygreen olen todella pahoillani että jouduit tuon kokemaan.:( todella paljon voimia ja haleja ja muista hemmotella nyt itseäsi <3
 

Yhteistyössä