Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*


(la, nimimerkki, ikä, mones, synnytyssairaala)

30.9
Bamboo81 ~ 31v. ~ kolmas ~ KOS
Sachie ~ 20v. ~ eka ~ LKS
_Sunflower ~ 27v. ~ eka ~ KOS

1.10
Laa_ ~ 23v. ~ kolmas ~ SeKs
Jo ~ 30v. ~ eka ~ ulkomailla
_Lumi_ ~ 30v. ~ toka ~ Jorvi

2.10
Mrs.Muddy ~ 24v. ~ kolmas ~ TAYS
LumiLinnea ~ 34v. ~ toka ~ EKKS
Ikiäiti ~ 39v. ~ seitsemäs ~ SAtKs
Joshua87 ~ 25v. ~ kolmas ~ SeKS

3.10

4.10
Tanyaz ~ 27v. ~ toka ~ KOS
Vimme ~ 29v. ~ kolmas ~ K-HKS
Fantteli ~ 35v. ~ kolmas ~ LKS

5.10
Tittirii ~ 31v. ~ toka ~ OYS
Espera ~ 35v. ~ eka ~ ?

6.10
valoa ~ 28v. ~ eka ~ OYS
_Janzku_ ~ 21v. ~ eka ~ TAYS
nurmo ~ 27v. ~ eka ~ KS-KS
Tiinu* ~ 23v. ~ eka ~ KSKS

7.10
Taatu ~ 28v. ~ toka ~ TAYS
Laara85 ~ 26v. ~ eka ~
MiNalo ~ 27v. ~ toka ~ OYS
nellinu ~ 23v. ~ toka ~ KOKS
Lirppu81 ~ 31v. ~ kolmas ~

8.10
ttty ~ 26v. ~ eka ~ TAYS
Lykke ~ 39v. ~ toka ~ PS

9.10
Daalis ~ 35v. ~ toka ~ KOS

10.10
Murmeli88 ~ 23v. ~ eka ~ PHKS
memmiina ~ 20v. ~ eka ~ OYS
onnellinen84 ~ 27v. ~ eka ~ KOS

11.10
Hömpi ~ 23v. ~ toka ~ K-HKS
Karsu87 ~ 24v. ~ eka ~ TAYS/VAS
LittlePrecious ~ 23v. ~ eka ~ PKKS
Apina25 ~ 25v. ~ eka ~ ?

12.10
Sannuli79 ~ 32v. ~ toka ~ SATKS/VAS
Pinusti ~ 28v. ~ toka ~ TAYS/VAS
Lilyanna ~ 33v. ~ toka ~ KYS

13.10
Vadelma82 ~ 29v. ~ toka ~ OYS
Piiti_* ~ 27v. ~ eka ~ ?

14.10
Sakuliini ~ 29v. ~ toka ~ PKKS
Unelma kolme ~ 35v. ~ kolmas ~ NKL
Anime ~ 30v. ~ eka ~ OAS

15.10
saraheinä ~ 28v. ~ toka ~ OYS
IMN ~ 19v. ~ toka ~ OYS
Sike ~ 32v. ~ toka ~ LKS
Timotei ~ 31v. ~ toka ~ ?

17.10
Suandra ~ 25v. ~ eka ~ K-HKS
kiyoko ~ 30v. ~ eka ~ OYS

18.10
ruuvih ~ 32v. ~ kolmas ~ KYS

19.10
Sabrinafair ~ 27v. ~ eka ~ OYS
Ann-ie ~ 23v. ~ eka ~ K-SKS
naapuri ~ 29v. ~ eka ~ NKL

20.10
MeaMansikka ~ 24v. ~ toka ~ TAYS
Tiimarinvihko ~ 25v. ~ kolmas ~ TYKS
Jiiii ~ 26v. ~ eka ~ OYS

21.10
Rockabella@ ~ 25v. ~ toka ~ TAYS
Neiti-81 ~ ? ~ neljäs ~ ?
lllllaura ~ 19 ~ eka ~ ?

22.10
ail ~ 36v. ~ viides ~ NKL
kardemumma ~ 31v. ~ toka ~ TYKS
Pakkastyttö :) ~ 36v. ~ toka ~ SATKS

23.10
Crocus76 ~ 36v. ~ viides ~ OAS

24.10
aloe_vera ~ ? ~ toka ~ OYS

26.10
DsariaL ~ ? ~ toka ~ PKKS

30.10
hentunliisa ~ 28v. ~ toka ~ OYS

LA ei vielä tiedossa
Minki ~ 22v. ~ toka ~ KYS
neulanen ~ 30v. ~ toka ~ K-HKS
piipero86 ~ ? ~ ? ~ ?
Milk ~ 33v. ~ toka ~ TYKS
Sussu-72 ~ 39v. ~ eka ~ ?
~~~


Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

~~~

Suuren surun kohdanneet:
mamiko :heart:
mimianna :heart:
Hellun martta :heart:
Iippari :heart:

~~~
Edelliset keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-2012-vauvoja/


Päivityspyynnöt mielellään punaisella, kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille! Pitäisköhän minunkin nyt liittyä kasvavaan joukkoonne? Vaikkakin tuntuu etten vieläkään usko olevani oikeasti raskaana! :D Vaikka testit ovat sen jo moneen kertaan todistaneet. Minulla on takana keskeytynyt km viime vuoden kesäkuussa..ehkä sen takia en osaa iloita tästä niin paljoa.
Nellinu ainakin on "tuttu" tuolta plussatestikuvista. Onnea sinullekin vielä kerran! Ja kaikille muille tietysti myös! Kyllä me ollaan niiiiiin onnekkaita!! :heart:

Minun tiedot siis: la 7.10., ikää 27 vuotta, tokaa odotellaan ja synnytyssairaalana OYS
 
  • Tykkää
Reactions: nellinu
Tervetuloa ja onnea kaikille uusille plussanneille!

Oireita ei ole vieläkään ilmaantunut ja äsken kipaisinkin apteekista vielä yhden digitaalisen testin (apteekin tätiä varmaan jo huvittaa, kun viikon sisällä oon käynyt jo ainakin kolme kertaa ostoksilla :D) ja ilokseni sain tuloksen raskaana 3+!
Kyllä se on pakko uskoa että kerttuperttu on tuloillaan, vaikka oireet on vielä toistaiseksi kadoksissa. :)

Neuvolaan sain myös aikaiseksi soittaa ja sain 24.helmikuuta ensimmäisen ajan ja kaiken lisäksi vielä tutulle hoitajalle joka on ollut tukena ja turvana jo kahden raskauden ajan.

Mutta nyt täytyy jo kiirehtiä lapsosten luo, ettei saa pahojansa tehtyä tällä välin kun äiti palstailee :D


Mrs. Muddy & Kerttuperttu 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: nellinu
pistäkääpäs sinne listan alkuun myös tuo ensimmäisen ketjun linkki, huomasin että jossain muualla oli näin ja ajattelin että myöhemmin voi olla kiva käydä kurkkimassa vanhoja kirjoituksia :)

Tässä ois se: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2089934-lokakuun-2012-vauvoja/

Joku oli tuon edellisen lopussa kysellyt varhaisultrasta, milläs viikoilla se oikein ois ja tietääkö joku jo, mitä maksaisi? Ja koska se ensimmäinen oikea ultra tulee? t. nimim tietämätön :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta nellinu :)

Hei, jos laittais tuohon listaan vielä nuo synnytyssairaaloiden lyhenteet? Varmaan voi käydä kopioimassa jostain muusta pinosta? :)

Osallistutteko sikiöseulontoihin? Minä osallistuin viimeksi ja niin taidan tälläkin kertaa :)

Eka "oikea" ultra taitaa olla joskus rv10-13? Jos en ihan väärin muista... Viimeksi taisin olla ekassa ultrassa (eli nt/np-ultrassa) rv 12+6. Katotaan pääsenkö tuohon varhaisultraan nlan kautta, kun raskauduin suoraan km:n jälkeen ja raskauden kesto on vähän epäselvä..

-Minki ja ylläri 4+6(?)-
 
Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa!

nellinu - Kiitos uudesta pinosta!

ttty Tarkoititko ensimmäisellä oikealla ultralla niskapoimu-ultraa? Se on rv 10+0 - 13+6.

Täällä ei edelleenkään ihmeempiä oireita. Kylmä on koko ajan, mutta niin on tämä meidän asuntokin ja väsyttää, mutta siihen on syynä ehkä se, että olen herännyt aamulla ennen viittä. Jos tuo pikkumies kohta vaikka rauhoittuisi, niin pääsisi itsekin nukkumaan. :)
 
Kiitos kauheesti kun kerrotte mitä kannattaa laittaa tohon listaan! :) En oo tosiaan ikinä tehny, nii vähän hakusessa vielä ;)

Minki Käympäs kopsasemassa jostakin ne lyhenteet kohta! :) Meinaan osallistua kaikkee mahdolliseen! :D Ei sillä että esim. mahdollinen vamma muuttaisi mielipidettä pitää lapsi, mutta minusta olisi kiva jos saisi senkin tietää etukäteen, ei olis välttämättä sit niin iso shokki. Ja muutenkin, tuohan se varmuutta. Meilläpäin nt-ultra on siinä rv12. Kaikki ketkä tunnen on käynyt 11+ jotakin siellä :)

ttty tais tossa mun Minkin vastauksessakin olla osa sun kysymyksiä, mutta ehkä ne sieltä löydät myös ;) Toi varhaisultra riippuu vissiin taas aikamonesta seikasta ja yleensä se on sitte yksityisellä tai ei ollenkaan. Mut toki on poikkeuksia (esim. hoidoista raskautuneet yms.). Ekassa raskaudessa kävin varhaisultrassa rv10+ jotain, kun aiemmin ei kesälomista johtuen saanut, seuraavalla viikolla sitten olikin jo nt-ultra :D Tokassa raskaudessa pääsin neuvolan kautta kun pelkäsin niin kauheesti km:n takia ja vielä kun verta tuli. Ne tais olla rv 8+2 ja 9+3, ekalla ultrauksella ei näkyny ku ruskuaispussi ja tokassa sit sykeki, siks oli kaks. Ja meidän neuvolan ultralaite oli niiiiiiiiiiiiin antiikkinen ettette usko! Musta 8+ pitäis jo sykekin näkyä :) Nyt varasin ultran niin et se on rv 7+6. Sieltä sanottiin et lääkärit suosittelee et n. rv9 olis se. Mulla tolloin kuitenki jo melkein 8+0 ja sehän on sit puhekieles jo 9 ;) Mut luulisin et tolloin näkyy jotaa jos on näkyäksee. Ja noista tän raskauden viikoistakaan en varma oo kun kierto epäsäännöllinen. Nyt en osaa hintaa sanoa, mutta viimeks (vuonna 09) tais olla n.60e. Mut toisaalta hinnat on kyllä varmasti noussu älyttömästi. Ja kävinhän tossa munasarjojen ultrassa joulukuussa ja se koko lääkärireissu oli sen 120e. Mut kyllähän siinä sit muutakin oli kun vaan ultra. Mut varmaan jotain tolta väliltä täälläpäin suomea :D Vaihtelee kyllä varmasti suurestikin maan sisällä!

).( En tajuu! Oon alkanu juomaan kahvia! Enkä edes tykkää siitä! :D Tossa syksyllä mulle tuli kans sellanen kausi (kesti ehkä 2pv :D ), nyt jo ehkä viitenä päivänä oon keittäny! Niin outoa!

nellinu & pikku-sirri 4+2 (vaihoin itelle la:ks 7.10 ku sen oon saannu useimmist laskureista)
 
Iltaa kaikille plussanneille! :)

Pyydän lupaa saada liittyä teidän pinoonne.
Olen seuraillut koko keskustelupalstaa kahden kuukauden ajan, mutta vuoden takaisen keskenmenon jälkeen jätin palstan ja yritin työntää mielestäni stressin ja kaiken.
Yli puolen vuoden vauvatauon jälkeen, yrityskerta kahden jälkeen, pärähti plussa testiin. Totesin, että joku pieni haittavaikutus taisi olla tällakin koukuttavalla vauvakuumekeskustelulla. :D

Olen 23 vuotias (pian 24)LA 10.10.2012 PHKS Nellinu on kyllä löytänyt mielettömän suloisen kuvan kansikuvaksi :)

Oireita on ollut mieletön vilu. Lämmöt koholla koko ajan 36,8-37,2.. Pahoinvointia ja mieletön himo parsakaaliin (voisiko olla foolihapon puute, vihreissä kasviksissa on luontaista foolihappoa)! :D
Tänään iski hirveä väsymys töissä, ei olisi millään jaksanut pysyä hereillä ja välillä jomottelee alavatsaa.. Niin ja tissit on kipeät!!!

Ei ole oikeastaan mitään hajua milloin ovis on ollut, mutta viikolla 4 mennään ainakin. :)

Keksin työnimenkin nyt sitten LA:n perusteella.

Murmeli & Ella tai aleksi 4?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nellinu
Nellinu kiitos ihanasta uudesta pinosta :heart:

Täällä varattu neuvola-aika 24.2..tosi monella täällä sama päivä :) Sain ajan samalle neuvolantädille joka oli esikoisen aikaan ja se on kyllä niin ihana symppistäti että oon nii onnellinen.

Tosiaan ultra on 13.2 ja olisko sillon ns. rv 7 kun haluavat mut taysiin ( inssillä raskautunut). Muistaakseni esikoisesta kävin rv 6+4 ja jos sillon saatiin kuva ja syke näkyi. Meillä se ultra on lähinnä sen vuoksi että katsotaan onko pieni oikeassa paikassa kun hoidoissa riski kohdunulkopuoliseen,tuulimunaan yms yms.. Mutta toivotaan että hippunen on siellä missä pitääkin!!!

Me on uskallettu kertoa vaan ihan läheisille, niille jotka hoidoissa on tukena ollut ja joille luultavasti itken jos jotain käy....

Pelottaa vähän tämä oireettomuus, esikoisesta oli paljon kaikenmoisia kipuiluja alusta saakka jo mutta nyt ei juurikaan kipuile..palelee,nälättää,pissattaa ja ne tissit!!

Viime raskaudessa jouduin jäämään töistä pois rv27 supistusten vuoksi mutta sitten herra päättikin olla loppuun asti. Työ on aika raskasta, nostelua yms. hoitoalalla.

Saas nähdä mitä töissä sanovat kun vasta sinne tämän vuoden alussa palasin :D Noo..ei näillä lapsenteko suunnitelmilla paljon venytä kun koskaan ei voi tietää kuinka kauan taas joutuu hoitoja tahkomaan...mutta hyvä näin ettei nyt sentään vuosia taas mennyt.

Voikaa hyvin ja TERVETULOA siis sydämeni pohjasta jälleen kaikki uudet lokakuiset onnenmurunat!!!!

Taatu&Hippunen 4+2 :heart:
 
Oi kiitos teille viisaammille tiedoista :)

Mäkin yritin tänään soitella neuvolaan (eli tässä pikkukylässä sille ainukaiselle äitiys- ym neuvola-asioita hoitavalle terv.hoitajalle), mutta en koko päivänä saanut langan päähän.. Huomenna oon töissä, niin saa nähdä, kerkiääkö soitella. Sinänsä vähän noloa, kun mut palkattiin just äitiysloman sijaiseksi, ja kesken kaiken meinaankin sitten itse jäädä samasta syystä lomailemaan ;)

Vähän houkuttelis tietty toi aikanen ultra, saas nähä mitä mies on mieltä...
 
Mäkin tulen tänne jo vähän kurkkimaan... :) LA:sta ei mtn tietoa, kun kierrot on ihan sekaisin, olin laskenut nyt olevan kp19.. :D Sain haaleat viivat tikkuun eilen ja tänään niin varovasti mennään vasta eteenpäin.. Pari kuukautta sitten positiivinen haalea testi ei tarkoittanut kohdallani mtn.. :( Onneksi esikoisella on neuvola niin pääsen siellä juttelemaan ja ehkä testaamaankin vielä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Iippari
Tervetuloa mukaan Murmeli88 ja onnea plussasta!

Mulla on nyt alkuraskauden ultra varattuna menkoista laskettuna rv7+0. Menin viime raskaudessa syksyllä jo rv6+2, jolloin sikiö näkyi vain vaivoin ja jotain pientä sykkeen tapaistakin, mutta heti tuli olo, ettei kaikki ole hyvin. Silloin gyne sanoi, että näillä viikoilla muutamankin päivän heitto ovulaatiossa voi aiheuttaa sen, ettei sikiötä vielä näy. Vietin ihan järjettömän piinaavan viikon seuraavaa ultraa odotellen ja siellä sitten selviskin, ettei mitään sikiötä enää ollut. :( Gyne neuvoi seuraavassa raskaudessa tulemaan aikaisintaan rv7+0. Silloin tiedetään varmasti, onko kaikki hyvin eikä tarvitse elää epätietoisuudessa. Se oli kyllä ehkä elämäni pisin viikko... Pointti tässä sepustuksessa on siis se, että ar-ultra kannattaa ottaa vasta rv7+, että saa heti varmuuden onko asiat kunnossa vai ei. Sykehän näkyy jo aikaisemminkin, mutta hedelmöittymisen tarkka päivä on harvoin tiedossa ja liian aikainen ar-ultra voi sitten aiheuttaa turhaa pahaa mieltä ja stressiä, jos ovulaatio ollutkin muutaman päivän myöhemmin tms. Mutta siis jos ajoitus tiedossa, niin kyllähän sykkeen pitäisi kai näkyä jo rv 6+. :) Ja toivotaan, että tässä pinossa tulis ar- ja muista ultrista pelkästään hyviä uutisia! :)

Ja noista ultrien hinnoista, ne taitaa olla ihan lääkärikohtaisia. Eli yksityisellä lääkäri itse määrittelee hintansa. Mulla on samassa Mehiläisen toimipisteessä (peräkkäisillä viikoilla) maksanut ultra yhdellä gynellä 110€ ja toisella 150€. Kallista lystiä, mutta mielestäni kyllä sen arvoista. :)

Taatu Ehdithän sä ihan hyvin olemaan töissä ennen pienen syntymää vaikka vasta palasitkin. :) Oon samaa mieltä, ettei lastentekoa voi suunnitella töiden mukaan, kun harvoin asiat kuitenkaan menee ihan suunnitelmien mukaan. Perhe on kuitenkin ykkösprioriteetti ja töissä ehtii olemaan vielä vuosikymmeniä sen jälkeen kun lapset on tehty! Aloitin itsekin syksyllä uudessa työssä ja jos nyt kaikki menee hyvin tässä raskaudessa, ehdin olemaan melkolailla tasan vuoden ennen äippälomaa. En kanna tästä huonoa omatuntoa lainkaan. :)

Mrs. Muddy Onnea 3+ -tuloksesta. :D Ehkäpä niitä oireita meillekin ilmaantuu vielä liiankin kanssa.

Täällä siis jatkuu tosiaan suht oireeton olo. Rinnat saattaa hyvällä mielikuvituksella on aavistuksen arat, hieman etoo ajoittain ja palelen hillittömästi. Mutta siinäpäs kaikki. Epäuskoiset fiilikset senkun jatkuu.

*muoks*
Hömpi :wave: Onnea ja toivotaan viivojen vahvistumista tällä kertaa! :)
 
Viimeksi muokattu:
Olipa kiva lukea, etten ole ainoa, jolle maistuu kahvi. Siis kahvia olen aina juonut, mutta kohtuudella, aamulla ja päivällä, mutta nyt voisin juoda sitä ihan janojuomaksi. Kamala himo. Toinen on toi coca cola, jota en normaalisti
juo ollenkaan, niin nyt se pyörii haaveissa koko ajan. Mikä on tämä kofeiinin himo???
Tulin sitten varanneeksi sen varhaisultran viikon päähän 8.2...

Tsemppiä kaikille toivottelee ANNA123 ja "voitto" 5+4 (syyskuisista) LA 29.9
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa ja onnea uudet :heart:

Me oltiin eilen päivällisellä miehen vanhempien luona ja tietysti nyt justiin siellä tarjottiin viiniä ruuan kanssa. Sanoin etten juo tippaakaan, kun ajan autoa. Vähän muikeana anoppi kyllä katsoi mua, mutta uskoi sitten sen olevan syy, kai? Ihan vielä ei kuitenkaan ollut tarkoitus heillekään kertoa. Tämä on siis miehelle ensimmäinen lapsi ja samalla appivanhemmille oikea ensimmäinen lapsenlapsi. Mulla on ennestään tytöt 4/05 ja 4/08, joilla on eri isä. Miehen vanhemmat kyllä pitää mun tyttöjä ihan omina lapsenlapsinaan kuitenkin. Oon ollu siis 16, kun mun esikoinen syntyi. :)

Täällä palelee ja väsyttää. Voisin vaan makoilla peittojen alla koko päivän. Toivon, ettei niitä hirveitä pahoinvointeja tarvis kestää tässä raskaudessa... Oon tyttöjen aikana joutunut olla sairaslomalla monta viikkoa, kun ei tullu työnteosta mitäään. Oksetti jos en makoillu :-D

Vessakäynneillä pitää joka kerta jännittää että eihän ole mitään vuotoja, ja ekana se silmä osuu niihin pikkareihin. :-D

Nauttikaa kanssasisaret, kesällä ollaan hehkeitä isomahaisia :heart:

Laa ja möykky 5+2 :heart:
 
Kahvi maistuu mullekin vielä! Saas nähdä alkaako tökkimään jossain vaiheessa. Ja tääläl myös kauhee Pepsi Maxin himo. Mistä ihmeestä se tulee? En viitsis päivittäin kitata kun ei ole mitään superterveellistä litkua...
 
Onpa meitä täällä jo paljon :)

Oireista: Täällä on ilmaantunut lisää oireita menkkamaisten juilimisten lisäksi, nimittäin limakalvot alkaa taas oireilla. Nenä on tukkoinen koko ajan ja otsasta on tullut "lämpöherkkä". Ensimmäisessä raskaudessa oli sama homma, en pysty käymään saunassa koska aina löylynheiton jälkeen alkaa koskea otsaan :| Alkaa näiden oireiden myötä konkretisoitua tämä asia, joten jospa tässä saisi jo aikaiseksi soitella aikaa neuvolaankin :)

Täällä Oulussa on yksityinen neuvola joka veloittaa tuosta ar- ultrasta vain 50 euroa. Vielä ei olla päätetty käydäänkö siellä vai ootellaanko sinne np-ultraan asti.

Mulla on kans töiden suhteen mielenkiintoinen tilanne. Olen vielä pari viikkoa äitiyslomalla ja siihen päälle pidän kesäloman. Ja kun menen takaisin töihin saankin mahdollisesti ilmoitella melkein heti jääväni uudestaan äitiyslomalle tämän vuoden puolella :)

Tittirii ja Murunen 4+6
 
Niin sitä alkaa porukkaa hilautua mukaan. Loppukuusta meitä on varmasti jo aika iso sakki koolla! Tykkäsin tästä sivustosta aiemman odotukseni aikanakin ja Maaliskuun mussukoista (3/10) hioitui hauska porukka, joka jatkaa edelleen FB:n puolella yksityisessä ryhmässä kuulumisten vaihtoa päivittäin. Vertaistuki on paras tuki, myös vauvojen syntymän jälkeen. Kiva on seurata lapsosten kehitysvaiheita ja huomata, että samaa rataa ne menee kaikki. Osa ennemmin, osa myöhemmin :heart:

_Lumi_: Hauskasti sattui varhaisultra samalle päivälle, toivottavasti molemmat saadaan hyviä uutisia :)

Varhaisultran hinta on varaamassani paikassa noin 150 euroa josta vähennetään sitten Kela-korvaus. Ainakin toivottavasti, lueskelin että siinäkin on ollut paikkakohtaisia eroja. Joissain on korvauksen saanut ainoastaan lääkäripalkkiosta ja jossain taas sekä tutkimuksesta, että palkkiosta. Taitaa riippua miten lääkäri sen lausuntoonsa kirjoittaa.

Tittirii; Hauska tilanne sinullakin töiden suhteen. Luojan kiitos enää ei ole sitä tilannetta, että äitiysrahat "nollaantuu" ja piti käydä tekemässä väh. 6 kk töitä ennen seuraavaa lomaa niin kuin joskus hamassa menneisyydessä.

Itsekin palasin hoitovapaalta töihin vasta syyskuun alusta, joten ei tässä ehtinyt vielä leipääntyä :D Koko syksy on mennyt lisäksi sairastaessa pikkuneidin aloitettua tarhassa. Harvase viikko ollaan oltu kotosalla ja takana 8 korvatulehdusta ja putkitusaika tämän kuun lopussa.

Varmaan siitä syystä nyt on fiilis, että tällä kertaa en välttämättä ole kotona enää yhtä pitkään kun viimeeksi (1,5 vuotta). Voin hyvinkin palata takaisin töihin melko pian äitiysloman päätyttyä. Esikoinen viihtyy niin loistavasti päiväkodissa ja huomasin itsekin jaksavani arkirumbaa paremmin töihin paluun jälkeen. Onko muut vielä ehtineet ajatella näin pitkälle? Meillä asia on tietysti ollut tapetilla koko syksyn, joten luonnollisesti tulee jo mietittyä että miten tällä kertaa haluaisi toimia.

Palelu on täälläkin ihan mahdotonta. Illalla värjöttelin kahden peiton alla. Töissä on vedettynä kaikki mahdolliset lämmikkeet päälle. Eilen ostin kaupasta kattavan valikoiman pientä purtavaa töihin pahoinvoinnin varalle. Valikoimasta löytyy mm. minisuolakurkkuja, tonnikalaa, sekahedelmiä ja välipalapatukoita :LOL: Aiemmalla kierroksella pelkkä hedelmä ei riittänyt viemään pahoinvointia pois, vaan piti olla jotain "jämäkämpää" kahden tunnin välein.

Eilen kävin pikapikaa neuvolassa hakemassa myös influenssarokotteen. Jos se säästää yhdeltä taudilta niin olen tyytyväinen.

LumiLinnea ja pikkukakkonen 5+1
 
Murmeli tervetuloa joukkomme kasvavaan :) Toivotaan ettei jouduta luopumaan kenestäkään :)

Taatu meilläpäin neuvolan tädit on jaettu paikkakuntakohtaisesti, periaatteessa siis aina jos asuu samassa kunnassa niin on myös sama neuvolan täti :) Mulla vaan kävi huono tuuri kun oma jäi just vuorotteluvapaalle ja sen tilalle tuli yks kenestä oon kuullu pelkkää huonoa :/ Vähän siis surettaa.
Mekin ollaan kerrottu, itseasiassa minä oon kertonu mun siskolle, äidille ja muutamalle parhaalle kaverille. Eli siis lähes kaikille niille jotka tiesivät yrityksestä ja siinä olleista ongelmista. Ja tosiaan näille myös varmasti itken jos kesken menee.
Mua stressaa myös tää oireettomuus. Sulla on sentäs ees noi tissit! Se on ainut mihin oon luottanu, mut mulla ei oo ku nälkä,vilu ja pissahätä :( Jotenkin tuntuu et jos tää onkii vaikka tuulimuna tms.

Hömpi toivottavasti pääset pian meidän joukkoon :)

_Lumi_ sama,sama,sama! Tokassa raskaudessa kun mullekin tehtiin aika aikaisilla viikoilla ultrat ja älyhuonolla koneella. Ekalla viikolla ei näkynyt kun ruskuaispussi ja se viikko tosiaan oli piinaava! Meillä kyllä sitten kävi hyvin ja raskaus jatkui aina viikolle 39+4 :heart:

ANNA123 Minua oikeesti kiinnostaisi tietää mistä tuo kofeiinin "himo" oikein johtuu. Se kun ei taida edes kovin terveellistä olla, että tuskin mitään puutostilaakaan vois olla? Ja vielä kun minä en ole edes koskaan tykännyt siitä! En sano että nytkään kahvia rakastan, mutta on vaan pakko juoda :D Niin outoa! Onneks ilmottauduit etten oo sit ainut hullu :D :D Ja Lumi myös! :)

Tittirii teillä ei ainakaan ar-ultra oo hinnalla pilattu! :)

LumiLinnea Me ollaan mietitty sen verran, että jos tää kaveri kyydissä pysyy niin vähintään siihen kun pikkunen on 2-vee niin oon kotona. Ja nytkin esikoisesta olin hoitovapaata hakenut siihen asti, ja jos tärppi ei olisi käynyt niin olisin kyllä vielä vuoden siihen lisää ottanut. Jotenkin tuntuu vielä niin vieraalta ajatukselta laittaa lasta hoitoon. Ja nyt kun rahallisesti ei ole pakko, niin nautin tästä :) ..Toisaalta olen kyllä ollut muutaman kuukauden töissä tässä välissä ja mies oli kotona silloin lapsen kanssa.

Onko teillä muilla sellasta että illalla nukkumaan mennessä alkaa pyörryttämään ja tekemään vähän pahaa? Voi olla että noi mun olotkin johtuu pitkälle väsymyksestä, mutta mitens teillä? :)

nellinu & sirriäinen 4+3
 
Viimeksi muokattu:
ps. saas nähdä miten tän raskauden kanssa käy, tuleeko pahoinvointia vai ei. Aiemmin ei ole ollut kertaakaan :)

Ja se piti vielä kysyä että pelkäättekö te joka kerta kun menette vessaan, että tuleekin verta? Joku tais kirjottaa jotaan sinnepäin, ja mulla tää pelko on aika kova. Käyn joskus ihan pelkästään tarkastuksen vuoksi siellä vessassa :/
 
nellinu mulla on ihan sama pelko kun sulla ja välillä käyn just tarkastamassa etteihän oo tullu verta. Välillä vielä oikeen tuntuu että nyt varmasti on verta, että menempä vessaan. :-D

Tuosta iltaisesta huikomisesta, niin mulla on nyt parina yönä tullu semmonen vähän höntti olo, jos olen vaikka käyny vessassa. Pakko vetää naamaan joku jogurtti tai ees joku karkki, että tulee vähän parempi olo.

Mulla ei kahviin ole mitään himoa, en muutenkaan juo kovin usein kahvia. Toisen lapsen alkuodotusaikana, olin työharjottelussa ja kyllä teki aina kahvihuoneessa pahaa se kahvin haju. Vielä tosin ei onneksi ole etovaa oloa, mutta molemmissa edellisissä raskauksissa se paha olo on alkanut joskus 7 viikolta. Viime raskaudessa hommasin pahoinvointirannekkeet ja se vähän autto, tiedä sitten auttoko oikeasti, vai oliko vaan mun pään sisäinen apu! :-D

Laa ja möykky :heart:
 
Hei vaan :)

Liityn kans mukaan höpisemään teidän joukkoon.

Laskettuaika 10.10.2012, olen 20 vuotias, ensimmäinen lapsi ja synnytyssairaala on näillä näkymin OYS, ellei muuteta.

Mulla on joku pieni vauvakuume ollu aina ja aina olen toivonut että musta tulis nuorena jo äiti. Ollaan seurusteltu vasta vuoden verran, mutta alusta asti on molemmille ollu selvää että lapsia halutaan. Ehkäsy jäi pois joulukuun alussa ja ei siis kauaa menny että se plussa tuli. :)

Neuvolaan soitin täpinöissäni tänään ja ajan sain 1.3. Miten maltankaan odottaa kuukauden että sinne pääsee. :p

Oireita ei oo vielä ollu ainakaan, mitä nyt vähän viluttanu mutta oon muutenkin semmonen vilukissa. :p

Mun mies on vielä intissä ja kesällä pääsee pois, joten aika paljon joudun olemaan yksin nyt vielä. onneks kuitenkin kotona ehtii olee muutaman kuukauden ennen vauvan tuloa :)

Tekis jo mieli mennä ostelemaan kaikkea mahdollista. Vuosien aikana onkin jo jotain pieniä vaatteita tarttunu kaappiin siltä varalta että jos joskus vauvan saan. :)

:heart: Memmiina & papu 4+0 :heart:
 

Yhteistyössä