Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Tervetuloa uusille Onnenmurusia odottaville :heart: :flower:

Laara85:
Mulla oli ennen plussaamista ihan mahottomasti ilmavaivoja.
Ihmettelin, että joko mulle on laktoosi-intoleranssi puhjennu.
Yksi ilta mies lueskeli Juoppohullun päiväkirjaa - Raskausarpia ja minä valittelin samalla sille, että on jo kummaa hommaa, mistä maha voi tämmöseksi mennä. Se tuumasi, että jospas olet raskaana. :D (Kirjassa siis Juhan vaimoke oli raskaana ja hänellä oli ilmavaivoja)


Nurmo: Samaa minäkin olen mietiskellyt, kuinka pitkälle uskaltaa nostella painavia asioita/ihmisiä.
Itsekkin olen hoitoalalla töissä. Mutta ei kait se auta, kun kuunnella omaa kroppaa. Ja toista mitä olen miettinyt; yövuorojen teko. Mietin, että nyt kun mulla on iiihan tolkuton väsymys alkanut ilmaantumaan, miten jaksan tehdä yövuoroja. Viimeeksi yövuorossa alkoi silmät luppasemaan jo puolenyön aikaan, oli tosi tuskallista odottaa, että kello olisi jo lähellä 7... :(

Harrastusgallup:
Asustelen paikkakunnalla, jossa minulle kiinnostavia harrastusmahdollisuuksia
on aika vähän. Itse tykkäisin harrastaa pallopelejä, kuten lentopalloa, koripalloa, sählyä, sulkapalloa yms. Täällä ei ole pelaajia, että saisi oman porukan kasaan... Mutta eikös ne raskaana ollessa ole suositeltava pitää pannassa?
Kuntosali-ihminen en todellakaan ole, ei ole mun juttu se. Oikeastaan ainoa mitä harrastan on lenkkeily säännöllisen epäsäännöllisesti. Ehdottomasti kunnosta kannattaisi pitää huolta, olisihan se raskauden/synnytyksenkin kannalta varmaan pelkästään positiivinen juttu. Jospas sitä sitten ulos pääsisi, kun nuo pirskarin pakkaset lauhtuisi!

).( Nyt on alkanut oikeastaan pikkuhiljaa oireita ilmaantumaan. Yököttävä oloa ilmaantuu, suurimmaksi osaksi silloin, kun vatsa alkaa olla tyhjä. Heti helpottaa, kun jotain saa suuhunsa.
Väsymystä on myös, päiväunientarve on todellakin ja yöunet nyt kuitenkin melkein kellonympäri.
Vatsaan on ilmaantunut turvotusta. Vatsa ja selkäkipuakin tuntuu olevan. Mietin, jo että kunhan ei ole VTI, minulla on niin äkkiä se munuaisissa :( Olen syönyt VTI-estolääkettä, mutta vaihoin merkkiä, kun edellisistä tuli oksettava olo. Ja nyt mitä minulla on, ei saa raskaana ollessa syödä... No Talvikelillä kunnon ja asian mukainen pukeutuminen, ettei pääse kylmä alaselkään...
Itselläni tuo kylmän pääseminen on aika suuri aih. tulehduksen.

Tuntuu piinaavalta odotella ensimmäistä neuvola aikaa, vielä on reilu 2 viikkoa...

Saanen minäkin Galluppia heittää kehiin!
Koskas te olette kertoneet tai aiotte kertoa raskaudestanne perheelle/sukulaisille, ystäville ja työnantajalle?
 
Jee, mä sain ekan neuvola-ajan 2.3. perjantaille :) Miten sitä jaksaa odottaa vielä reilu 3 viikkoa?

Ihana kuulla teidän kokemuksia noista harrastuksista, etenkin tätä ratsastusta koskien, en siis vaivu epätoivoon vaan luotan siihen, ettei tauko mene joitain kuukausia pidemmäksi, jos vaan raskaus ja synnytys menee suht hyvin :) Kiitos teille, mieskin varmaan kiittää kun mulla on varmaan niitä kuuluisia mielialanvaihteluita tässä ollut kun olen kerkinyt jo masistelemaan aika montaa asiaa ja ne masikset on iskeneet ihan yllättäen ja niin että olen melkein ruvennut yhtäkkiä itkemään :D

Sachie, mitä vti-estolääkettä olet syönyt? Mulla on nyt noi Nitrofur-C:t, koska edellinen merkki ei toiminut, vaan tulehdukset tunki niistä huolimatta... Noista käsitin, että niitä voi syödä raskaudenkin aikana, mutta mulla on vähän samaa ongelmaa ollut, että tulee huono olo. Olen yrittänyt kuitenkin illalla nukkumaan mennessä niitä ottaa, ja jos en joudu heräämään alle 6 tunnin päästä niin sitten ei pahaa olo huomaa. Nyt en ole uskaltanut niitä ottaa plussan jälkeen, mutta täytyy kyllä ottaa, jos yhtään tulee sellainen fiilis, että tulehdusta pukkaa... Kai tuohon pakkausselosteeseen voi luottaa, en muistanut neuvolasta kysyä tuota ja sinne sai 2 päivää soitella että pääsi läpi niin en viitsisi heti uudelleen aloittaa mokomaa rumbaa :D

Galluppiin, mä olen kertonut parille parhaimmalle kaverille ja mun vanhemmille + siskoille. Miehen puolen suvulle ei olla kellekään vielä haluttu sanoa, koska yhdelle kun kertoo, niin sitte puoli kylää jo tietää asian kun ovat jättimäisen iso yhtenäinen porukka. Ajateltiin odotella muutama viikko, ja kertoa sitten kun ollaan vähän selvemmillä vesillä. Ikävää, jos menee kesken ja sitten täytyy kaikille asiaa selvittää. Nuo, joille on kerrottu, on sellaisia että heille varmaan itken asiaa joka tapauksessa jos jotain käy joten parempi että tietävät raskaudesta heti :)

Työnantajan yritän pitää pimennossa huhtikuun loppuun, eli viikolle 18 asti.. Saas nähdä kuin onnistuu. Mulla on tuonne asti koeaika... Työnantaja on luotettava (kunta), mutta silti, en uskalla ottaa riskiä siitä että keksivät sitten jonkun muun syyn heittää mut pihalle äitiysloman takia.

Muakin kyllä tuo työkunto mietityttää, kun olen maatalouslomittaja, ja työhön tietysti sisältyy aika paljon kaikkea fyysistä, kottikärryjen työntämistä, lapioimista, talikoimista, ämpärien ja heinäpaalien kantamista jnejne. Mutta koska sillä tilalla, jossa pääasiassa olen töissä (äitiysloman sijaisena...) emäntäkin pystyi olemaan töissä melkein äitiyslomaan asti niin olen toiveikas :D Mutta varaudun ainakin aloitamaan äitiyslomani varhennettuna heti kun vaan pystyy.
 
Viimeksi muokattu:
ttty
Mulla oli käytössä tuo Nitrofur-C silloin aiemmin. Alussa siitä ei tullut minkäänlaista pahanolon tunnetta, mutta n. 3-4 kk sitten ihmettelin aina iltaisin, estolääkkeen oton jälkeen, kun tuli tosi huono olo. :| No minä sitten sain Nitrofur-C:n tilalle Trimopanin. Kerittiin vaihtaa toi estolääke ennen plussaa siis.

Nitrofur-C:tä voi käyttää raskausaikana, mutta tosiaan raskauden lopussa (viikot 38–42) käyttöä kannattaa harkita. Se voi aiheuttaa vastasyntyneelle haittavaikutuksia.

Mutta mun mielestä Trimopania ei saa käyttää. En kyllä ihan muistin piikkiin laita. Mutta en ole kyllä nyt käyttänytkään sitä.
 
Ihanaista maanantaita! :)

Tervetuloa Laara85 ja Joshua87 :)

ttty; Kinkkinen tilanne siulla töiden suhteen. Elä kuitenkaan ala rehkimään jos tuntuu ettet jaksa. Sinun työssäsi varmasti pääsee varmaan varhennetulle äitiyslomalle, liekö jo ihan alkumetreillä jos vaan haluaa. Onhan siinä isot riskit varsinkin jos joutuu touhuamaan karjan kanssa. Kuntapuolella ollaan hyvin varovaisia noiden irtisanomisten suhteen, joten tuskin sinullakaan huolta siitä etteikö sinua vakinaistettaisi koejan jälkeen.

Itse huomasin eilisen tallipäivän jälkeen, että illalla mahaa koski aika kovasti kun oli tullut kannettua vesiä, heinäpaaleja ja kottikärryjä. Siihen vielä pienet ratsimiset päälle niin avot. Täytynee alkaa ottaa vähän kevyemmin.

Kertomisgalluppia; Ollaan kerrottu lähisuvulle, eli vanhemmille ja meidän sisaruksille, sekä joillekin ystäville. Ei ole pihtailtu tällä kertaa. Samalle kokoonpanolle kerrottaisiin joka tapauksessa vaikka menisi keskenkin. Työpaikallakin olen kertonut kaikille työkavereille, mutta pomo on sairaslomalla joten häntä en ole vielä informoinut. Sen ehtii vielä..edellisellä kerralla infosin alkuraskauden ultran jälkeen, nyt menee samaan tapaan.

Iltaturvotuksesta on ollut puhetta, sitä on alkanut löytyä täältäkin. Olen tosi hoikka, joten iltakumpu on silminnähtävä. Muutoinkin jännittää miten nopsaan maha tulee esiin nyt kakkoskierroksella. Tänä aamuna alkoi varovasti etomaan kun en syönyt aamupalaa riittävän ajoissa. En ikinä ehdi sitä kotona syömään vaan olen syönyt työpaikalla 9 kahvitunnilla, nyt täytynee hiukan aikaistaa sitä. Muutoin on kyllä tosi oireetonta. Ei tunnu juurikaan missään. Pientä nippailua mahassa välillä, mutta jos ei tietäisi mistä johtuu niin kuittaisi normisti olankohautuksella tällaiset nipistelyt.

Miesgalluppia, miten teillä miehet on uutiseen reagoineet? Meillä mies on nyt silminnähden innoissaan, vaikka yrittääkin sitä peitellä:LOL: Edelliskerralla oli pitkään epäuskoinen voiko raskaus olla tottakaan vaikka testit näyttivät positiivista. Nyt lähti heti mukaan ihan eri tavalla. Eilen hehkutti pikkuneidille Sydänäänien uusintaa katsellessa, että tuollainen vauva meillekin tulee, toivottavasti. Totesi vielä että ainakin hänen siittiö on jo hedelmöityksen tehnyt :LOL: Lauantaina ehdotti että lähdettäisiin kirppikselle katsomaan löytyisikö mitään vauvatavaroita. Tää on suorastaan uskomatonta, ei olla IKINÄ käyty yhdessä kirpputorilla..meiltä kun löytyy kuitenkin kaikki vauvatavarat joten ei ole tarve niillekään, mutta käytiin kuitenkin. Äitiysfarkut tarttuivat matkaan mukaan. Työkaveri informoi, että töissäkin viheltelee käytävillä kulkiessaan ja on into pinkeenä koko ajan. Oli kysellyt toiselta työkaveriltaan meinaavatko vielä tehdä toista lasta ym..Eilen sanoin että pitäisiköhän ottaa klipsit tämän synnytyksen jälkeen johon totesi, että oonko nyt ihan varma, haittaisiko jos nyt kolmas tulisikin. Olin kyllä ajatellut että kyllä nämä kaksi riittää :)

Neuvola ei sinällään jännitä kun siellä on tullut ravattua vähän väliä muutoinkin pikkuneidinkin kanssa, mutta alkuraskauden ultraa ei malttaisi odotella. Onneksi miulla on aamuaika ettei tarvitse työpäivää kärvistellä. Vielä viikko pitäis odotella..

LumiLinnea ja pikkukakkonen 5+6
 
Meillä tästä uudesta raskaudesta tietää ainoastaan mun sisko, joka on myös raskaana ja jolle kerroin kesken menneestäkin raskaudesta ensimmäisenä, lisäksi tietää esikoisen kummi/ meidän tosi hyvä ystävä. Yhdelle ystävälle varmaan kerrotaan vielä, kun tulee meille miehen synttäreiden aikaan pariksi päiväksi.. Onneksi näiden kohdalla ei ole huolta että eteenpäin kertoisivat vielä :)

Muille eli siis mummoille jne kerrotaan sen rv 10 jälkeen.. Tuntui niin pahalta kertoa keskenmenosta hetikohta sen jälkeen kun oli saanut plussa-uutisen kerrottua..

Ihanaa, kun pakkaset on vähän hellittäneet, uskaltaa vihdoin mennä ulos! :D

-Minki ja ylläri 5+5-
 
ttty Vaikea tilanne sulla tuon työn suhteen. Itselläni oli sama tilanne syksyllä kun olin kk aikaisemmin aloittanut uudet työt ja tulin raskaaksi (meni siis silloin kesken). Itse ajattelin niin päin, että kerron esimiehelle heti asiasta, ettei käy niin, että esimies huomaisi raskauden ja sitten irtisanoisi koeajalla ja väittäisi, ettei tiennyt raskaudesta. Lain mukaanhan koeajalla ei irtisanomiseen tarvita syytä, mutta syy ei saa olla asiaton. Eli raskauden takia ei saa irtisanoa koeajallakaan. En usko, että työnantajat kovin helpolla uskaltaa lähteä raskaana olevaa irtisanomaan muillakaan perusteilla, koska helposti tulkitaan johtuvaksi raskaudesta. Kauhee selitys, toivottavasti tästä sai jotain selkoa. :) Mutta toisaalta, aika helposti raskauden voi varmaan peittääkin sinne rv18 asti, telttoja vaan päälle. :)

Raskaudesta tietää tällä hetkellä muutama hyvä ystävä. Perheille kerrotaan joskus aikaisintaan ar-ultran jälkeen jos kaikki ok. Mielellään vasta np-ultran jälkeen. Esikoisesta kerrottiin perheillekin heti, mutta tuo km sai varovaiseksi.

Pakko palata työn pariin... Plaah.

Lumi & muru 5+6 (tai 6+2, kuinka vaan tykkää laskea ;) )
 
Viimeksi muokattu:
Minut saa poistella listalta :'( La-su yönä alkoi mielettömät vuodot, ja edelleen vuotaa paljon ja maha on mielettömän kipeä...

Tsemppiä teille muille, toivotaan että hyvin menee loppuun asti :heart:

Mimianna
 
nurmo Sanon samaa mitä muutkin täällä :) Itellä tuli kans täst esikoisesta ja kyllä se aika kovasti pelästytti mut kuulemma aika yleistä ku limakalvot niin herkillä. Nyt tässä raskaudessa ollaan päätetty että sänkyyn ei ees mennä ennen kun riski viikot täynnä. Pelkään niin kauheesti :( Aika kestämist tää tulee olemaa, mut mitä sit ei pienen etee tekis :)

_Lumi_ Mulla ei oo oikeestaa koskaa ollu finnejä, ei ees teininä. Mut nyt noissa kahessa edellisessä raskaudessa niit etenki alussa pukkas tosi paljo :( Täs ei viel oo tullu, saa nähä tuleeko edes. Jotkut sanonu et jos tulee finnejä ja hiukset rasvottuu helpommin nii tulee tyttö, mut onhan noita uskomuksia vaikka muille jakaa :) Mulla on illalla ihan kaamee iltapömppö! Eilen huomasin että herran jestas, näyttää että oisin rv20 :D :D Mieskin katto ihan silmät suurina että eihän sulla normaalisti tollasta mahaa oo :D :D

Joshua87 laiton sut jo 25-vuotiaaksi jos et pahastu :) ..niin ja tervetuloa :)

Galluppeihin : Tästä raskaudesta tietää nyt mun äiti ja sisko. Lisäks kolme parhainta kaveria ja muille ei kerrota ennen sitä ultraa ja silloinki vaa sit varmaa vaa perheille. Muille tuskin sit ees kerrotaa, huomatkoo ite sitte joskus tai on huomaamatta :D Saas nähä miten tää maha lähtee kasvamaa. Esikoinen yritettii pitää salassa rakenneultraan asti, mut eihän se onnistunu ku tuntemattomatki huomas jo mahan. Kaksosistakin yritettiin olla hissukseen, mutta sen mahanhan vasta alussa huomas :D
Mies on ollu nyt tosi varovainen. Se pelkää kauheesti että menee kesken kun vuosin siinä alussa kuitenkin. Mutta muuten ihan samalla tavalla huomioi mahan kun aikasemmissakin raskauksissa :heart: Ja uutisesta en oikein voi ees puhua kun tää oli niin hartaasti toivottu ja yritetty, ihan yhessä ollaan menty kaikki ylä- ja alamäet testien tekemisineen :) Mutta pelonsekasin tuntein täällä mennään edelleen.

mimianna Eiiii! :( Paljon jaksamisia :hug: :'(

nellinu & pikku-sirri 5+1 :heart:
 
:wave: UUsi odottaja ilmottautuu.
Helllunmartta 31 v, neljäs tulossa, LA 18.10.2012, LKS

Täällä pääsekaisin onnesta. Testi näytti selvää positiivista vk 3+4. Nuorin täytti juuri 7 kk ja yritystä tuli 2,5 kk. Jännitystä ilmassa.
Palailen kunhan saan ajatukset edes hieman kasattua.

Hellunmartta ja salaisuus 3+4
 
Heippa! Mä tulin tänne jo vähän kurkkimaan, en tiedä onko liian aikasta. Tein parina päivänä ihan ihan haaleat plussat ja tänään jo ihan selvät kolmella testillä. Apua, en ihan odottanut että ekasta kierrosta tärppää vaikka esikoinenki sai alkunsa toisesta kierrosta. Kuukautisista laskettuna nyt ois 4+1, ihan alkumetreillä siis mennään. Esikoinen täyttää pian 1v eli 1v8kk tulis ikäeroa jos pikkumatkalainen pysyttelis mukana.
Oon kertonut siskolle joka odottaa puolivälissä esikoisiaan (kaksosia) mutta muille ajattelin kertoa vasta kun huomaavat eli katsotaan missä vaiheessa joku huomaa.
 
Galluppeihin Meillä tietää muutama mun paras ystävä,valmenataja sekä oma isä ja miehen puolelta vanhemmat ja veli.Muulle lähisuvulle kerrotaan varmaan ku käydään eka siellä varhaisultrassa ens ma!Nyt on tullu vaan jännästi sellanen fiilis et en halua kertoa kellekkään!Siis sillai ku ihmiset urkki ihan hitosti meidän häsitä ja kyseli ja vahtas ja sit oli niin vit*polleena ku olivat jostain saaneet selville että millonka meidän hääpäivä on ni tullu sellanen olo et mitä pirua se teille muille kuuluu oonko vai enkö oo!!!Vaikka aluks en meinannu pysyä nahoissani ku oisin halunnu kaikille kertoo ni nyt on sillai et ei,en halua että kukaan ylimääräinen tietää yhtään aikasempaan ku on pakko!Siis tarkottaen jopa omaa veljeä ja hänen vaimoaan!Voi jee,mennään nyt nää häät eka ni katotaan jos tää ressi-erkki laantuu täältä:)

Miehen reagoimisesta..Meillä mies oli alkujaanki enemmän innokkaampi ja tohkeissaan tyypistä,ite oon ollu vähän "eisitäkoskaantiedäjossemeneekesken"-fiiliksellä koko ajan vaikka oon tuntenu tyypin ihan sen alkumatkasta asti. Jotenkin on kuitenki epävarma olo,siis tarkoitan että en luota siihen että se pysyy siellä ja siksi en anna itseni alkaa kikkuloimaan ku jos käy mitä eniten pelkään ni siinä on oma rojektinsa saada mut jaloilleen. Kai joku hiton itsenä suojevaisto juttu,mut kuten sanottu ens ma varhaisultra tulee antamaan sen tarvittaman,varman tiedon(maybe)jotta psytyn oikeesti alkaa elämään ajatusta vauvasta.Selitys on rikkoinainen ku mikä,tyyppi on siis ollu useamman vuoden toive,eli kyse ei oo siitä ettenkö sitä haluaisikaan vaan se että pelkään menettäväni sen mitä eniten ollaan haluttu toistemme lisäksi!

mimianna Voi ei...En edes osaa muuta sano kuin että jaksamisia teille molemmille!


Ps.Sori kirjotusvirheet,piti nopsaan naputtaa koko ajatuksien sisältö:)

Nurmo+tyyppi 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei, Mimianna, paljon voimia teille!!!

Galluppiin Ei olla kerrottu raskaudesta. Tai itse oon yhelle kaverille, joka on täysin erillään muista tutuista, ettei oo pelkoa että puhuis eteenpäin. Syksyn keskenmeno pitää varpaillaan, enkä halua joutua uudelleen samaan tilanteeseen. Silloin olin jo monille kertonut ja siitä keskenmenosta kertominen ei sitten ollutkaan niin mukavaa. Mä en oikeesti kestä ottaa vastaan pahoitteluja ja surkutteluja, alan vaan itkee aina uudelleen ja uudelleen. :(

Ainakin np-ultraan asti odotellaan ennenku enempi puhutaan. Jos ar-ultrassa kaikki hyvin, saatan äitille kertoa - ehkä!

Huomenna neuvola, jee! :)

Tanyaz & Mini 5+4
 
Hei ja tervetuloa uusille :)
Mä oon kertonu parille parhaalle ystävälle joille voin myös itkeä suruni jos tämäkin menee taas kesken jamun vanhemmat tietäämyös koska tarvin kuitenkin lastenhoitajaa ku meen ar-ultraan..... Muille en kerroenne kuin jotain "näkyy", jos sinne asti päästään.
Joku kyseli finneistä? Täällä yks kenelläon uus puberteetti ikä ilmeisesti :D Viime viikonlopulla alko naama kukkimaan javauhti tuntuu vaan kiihtyvä, iho-ongelmia mulla ei yleensä ole.Ekasta tais aikoinaan olla finnejä, muista ei oo ollu. Toivottavasti olis hyvä merkki et on oireita jos jonkinlaisia :whistle:
Tällä hetkellä oireina väsymys, viluttaa ja yht´äkkiä on hirveen kuuma, lämmöt koholla, varsinkin "kunnon" ruoan hajut oksettaa (tänäänkin kokkasin jälkikasvulle hengoittäen visusti suun kautta et jauheliha kastike ei haisis nokkaan), välillä syömisen jälkeen etovaa oloa (ylös ei kuitenkaan tule) janyt sit nää finnit! Niin ja maha on ku oisainakin 4 kuulla raskaana.....
Viikko vielä ni kuulee onkoi vatsassa taas eloton pieni vai olisko onni tällä kertaa myöden jasiellä ois pieni jolla on sykkivä sydän....

Tarasukkia ja jaksuja kaikille!

Ikiäiti ja masukki 5+6
 
Mimianna paljon voimia!!

Tuohon miesgalluppiin vielä; meillä isäntä oli innoissaan kun plussatestin sille näytin, sanoi että piristi kivasti! :D Muuten ei nyt vielä ainakaan kauheesti asiasta puhu tai huolehdi.. Mies onkin sanonut että tahtoo 5-7 lasta, mulle riittää ehkä vähempikin :D Kylläpä tuon silti mieli tekisi kertoa kaikille, mutta on luvannut pysyä hiljaa siihen asti että annan luvan kertoa.. :)

Ja tervetuloa joukkoon uudet :)
 
Moikka!
Pahoittelut ikävistä uutisista Mimiannalle!

Täällä ei kerrota raskaudesta kenellekään ennen kuin on ihan pakko. En vaan jaksa selitellä, jos jokin menee pieleen. Yhdelle työkaverille oli pakko kertoa, kun tehtiin sellasta hommaa, mitä raskaana ei saa tehdä, mutta sekin ottaa päähän...

Neuvolaan ajattelin soitella ehkä ens viikolla. Parin viikon päähän sitten koitan saada varhaisultran. Jos siellä on asiat kunnossa, niin kerron ehkä työnantajalle. Meillä raskaana olevia siirrellään tarvittaessa nimittäin muihin hommiin.

Aika kuluu kyllä ihan liian hitaasti! Päästäis nyt edes vähän varmemmille viikoille, niin ei tarvis koko ajan stressata. Kohta aletaan onneksi saamaan ultrakuulumisia tähän pinoon :).

Vimme 6+ tällä viikolla kai...

muoks. ilmoittelen tietojani punaisella sitten, kun mulla on jotain tietoja antaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei kuinka surullisia uutisia...hiljaiseksi vetää!! Pahoittelut ja lohtuhalit murujen menetyksestä, kyyneleet valui silmistä lukiessa viestinne :'( epäreilua!!

Oma oireettomuus pelottaaa...ei pysty nyt nauttimaan eikä pysty nyt muuta kommentoimaankaan..

oireeton Taatu ja hippunen 5+...
 
Hellou!

Oon tässä vajaan viikon verran seuraillu keskustelujanne ja voisin varovaisesti liittyä mukaan. Ollaan molemmat miehen kanssa 25v. ja menossa olisi menkkojen mukaan laskettuna rv 6+0 ja esikoista odotellaan. Ens viikon perjantaina on varhaisultra ja siitä viikon päästä 24.2. eka neuvolakäynti. Se tuntuu olevan suosittu pvm neuvolalle tällä palstalla ;)

Oireita ei ole muuta ku viluttaa aika paljon ja nännit on tosi arat. Minkäänlaista hajuherkkyyttä tai etomista ei ainakaan toistaiseksi oo.. Meillä on mies tosi innoissaan kans asiasta ja molemmat nyt toivotaan kovasti, että raskaus olisi oikeassa paikassa ja siellä olisi kaikki hyvin. Mies on tällä hetkellä armeijassa ja pääsee heinäkuussa kotiin. Aika rankkaa voi tulla ku yksin täällä sit pitää oireita vahdata viikolla, mut onneksi mies pääsee viikonloppuisin kotiin =)

Todella isot pahoittelut keskenmenosta sen kokeneille! :hug: Paljon voimia! :heart:

Apina25 ja tiitti 6+0
 
mamiko :'( Jaksamisia sinne. Toivon teille pikaista uutta tärppiä sitten kun sen aika on. :hug:

Apina25 Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta! Onneksi sun mies pääsee armeijasta kesällä, niin saa lähietäisyydeltä osallistua loppuraskauteen. :)
 
saraheinä ilmota sitte jos/kun tahdot listoille :) Paljon tsempityksiä sinne :)

mamiko Voi ei :( Ei tälläisiä uutisia! Ei enää keneltäkään :( Paljon voimahaleja sinne :heart: Aika pieneksi taas tuntee itsensä...

Apina25 En oo varma et laskinko väärin, mut laitoin nyt sun la:ks 2.10, korjaa jos meni vikaan ;) Tervetuloa sullekin ja onnea :) Jos saa kysyä niin miksi sun mies on vasta nyt armeijassa? Siis noinkin vanhana? :) Mut tosiaan onneks kuitenkin jo kesällä ohi, niin loppuraskauden on sit sun luona :)

).( Onkohan mulla ees mitään on:nää? :D ööööö..... No 2,5 vk ultraan! Sitä ootan ku kuuta nousevaa, neuvolaa en niinkään kun siellä ei kuitenkaan mitään sit vauvan osalta selviä, tuskin sydänäänetkään kuuluu sillä vanhalla rämällä mikä siellä on, vaikka viikkojen puolesta voiskin. Ei mulla aikasemmin oo ainakaan ekalla käynnillä kuulunu. Onneks tää viikko niin kiireinen et tuskin kovasti ehtii ees aatella. Ens viikolla on esikoisen 1,5-vee neuvola, ihanaa sit kun näkee taas paljo on tullu pituutta :)

nellinu & sirrikkä

*muoks! Älkää kukaan sit pahastuko, jos oon unohtanu merkata listaan teidät tai jotkut tiedot menneet väärin. Huikatkaa sit punasella nii ei jää toivottavast huomioimatta! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä