¤¤LOKAMASSUT -08 Heinäkuussa¤¤

Moi

onpa ulkona kylmä ilma, ihan syksyinen ,tekee mieli kietotua vilttiin vaan...

Satunen mä en oo koskaan vanupukua pitänyt toppiksen alla ,olen pitänyt sitä syksyllä, keväällä kun toppista ei enää tarvi, talvella joskus jos on kunnon pakkaset niin sitten villasta toppiksen alle...en tiedä miten kovia pakkasia siellä pohjoisessa on mut täällä etelämpänä vauva kyllä läkähtyis jos ton vanupuvun laittais alle....

Mulla vuoti su yhtäkkiä kans verta nenästä, oiskohan limakalvot vaan niin kuivat..???

Tiihu mulla varmaan samantyylisiä tuntemuksia kun vauva puskee, työntää jalkaa, kättä en tiedä mitä tonne alas ja ihan sellainen tunne et kohta jotain on ulkona..ei kiva tunne yhtään

Neuvolassa kävin ja kaikki ok ....yritti selvittää miten päin vauva on ja ei selkeästi saanut selvää..vauva makailee ihan toisella puolella ja on jotenkin ihan oudossa asennossa ja terkka epäili oisko muuttamassa asentoa...laittoin rt ? mut mietin kun tulee niin kovia potkuja alas et voiko käsi saada niin kovaa tumausta aikaa,kun ylempää tuntuu paljon hentoisempaa ja se vois käsi..no eihän sillä väliä kun pieni leikataan mut kuitenkin

nyt jatkossa on neuvola kahden viikon välein eli yksi neuvola ja sit seuraavana onkin jo aika lääkärille kesk.sairaalaan sopimaan leikkauspvä...hei tää aika hupenee ihan liian nopsaan =)

mut nyt menee moi..
pw 30+4
 
Moro!

Kiitos kaikille onnitteluista =) Tänään se arki sit alko ku mies meni taas töihin ja painaa jonkun aikaa 13-tuntista päivää et juuri ees nähä ku nukkumassa :/ Ja oikein uuteen nimeenkään pääse totutteleen ku pitää pari viikkoo ootella et päivittävät sen väestörekisterin kautta ja vasta sitten saa alkaa hakeen ajokorttia, pankkikortteja yms. Mut ihanaa olla rouva :heart:

Meillä neuvola on nytten 3 viikon välein, viimes kävin siis viikko sit ja seuraava 12.8, mut luulis et siitä tihenee aika joutuin kun sillon on jo rv 32. Ja muutenki ku seuraavat tätä mun kohdun kasvua, jospa siellä ny kaikki ois ok. Ainaskin jos liikkeistä jotain voi päätellä niin kaikki on mainiosti ja tulee tosi vikkelä kaveri :D

Nimet on meilläkin ollu jo kauan valmiina, pojan nimi oli valmiina jo tyttöö oottaes ja tytön nimikin ainaskin vuoden ja niillä mennään melko varmasti ellei ihan näytä erinäköseltä. Toisia nimiä ei vielä oo suuremmin ees mietitty, mut tytölle tulee 3 nimeä ku esikoisellakin on ja pojalle varmaan 2, niin mies haluaa ja miksipä ei.

Minäkin kävin suru-uutisen lukemas heinäkuisis ja tosi pahalta kyllä tuntuu. Miettimään laitto kyllä miten tuollaista nykyaikana vielä voi tapahtua ja onnellinen saa olla jos kaikki menee hyvin, niin ennelta arvaamatonta elämä kuitenkin on.

Onnea Nanna myös rouvautumisesta :flower: Toivottavasti onnittelut osu oikeaan, niin muistelen lukeneeni.. =)

Mut nyt kotihommiin, kaunista päivää kaikille =)

Hipsuli ja nappula 30+0 (POKS!!)
 
Heippistä!!
Täällä ollaan edelleen kesälomalla. Onpa kiva, kun on nyt ollut aurinkoista jo monta päivää.

Hipsulille onnentoivotukset avioitumisesta!

satunen, ei pyöräily varmastikaan pahasta ole, kunhan ei liian kauaa liian kovasti polje. Ohje taitaa olla, ettei saisi ainakaan pitkään yli 150 olla syke raskaana ollessa. Mutta itsekin olen yrittänyt pyörälenkkejä tehdä, jotta tulis jotain liikuntaa. Ylämäessä mulla vaan alkaa aina vähän kiristellä alavatsaa, ja joutuu aika varovasti siksi polkemaan ne. Tasanen maasto sopii paremmin. Ja tuo nenäverenvuoto taitaa tosiaan olla aika tavallista sekin. Limakalvot on jotenkin herkemmät raskausaikana, ja saattaa siksi nenä ja ikenet vuodella tavallista helpommin.

Odottelen jo kovasti, että tulis syysvaatteita kauppoihin. saisi vauvalle sitten ruveta jotain hankkimaan. Nyt on vielä niin kovin huono valikoima, tai lähinnä kesävaatteita aletarjonnassa. Toivottavasti jaksaa sitten äitiysloman alettua syventyä tarpeellisiin hankintoihin.

Novelle 29+2
 
Satunen jos normaalisti et ole nenäverenvuodosta kärsinyt, niin siihen voi altistaa esim. matala hemoglobiini ja toki esim. se jos olet nukkunut huonosti ja syönyt heikosti (heikko yleiskunto)..tai jos limakalvot on kovilla esim. heinänuhan vuoksi.
Niin, ja olkaahan tarkkoja kalanmaksaöljyn kanssa - se kun saataa altistaa nenäverenvuodolle (siksi itse lopetin aktiivisen syönnin, meinaan ystävältä lääkäri oli oikein kysyny että syökö kalanmaksaöljyä kun oli ihmetelly nenäverenvuoroa..ja mulla siis alkoi sama vaiva ja loppui kun lopetin nuo kalaöljykapselit).


Sairauslomaa nakkasvat mammaloman alkuun, eli eipä muuta vaivaa kun unettomia öitä, selkäkipua ja paniikki - että kun ei itse saa imuroitua kaksikerrosta kotia ja mies ei sitä tee oma-aloitteisesta ja hamittaa kun pitää pyytää sitä tekemään ja kun pyytää niin suuttuu ja sitten ei tapahdu sitä imurointia silti ja..ja..ja kaikki on kesken (pllaan muutettu hyvän aikaa sitten) ja levällään ja vauvaa olisi tulossa ja kämppä näyttää tältä ja ja ja.. - kellään muulla tullut tällästä paniikki-fiilistä? Luulen, että varmaan aika normi fiilis, mutta nyt tarvisi jonkun sanomaan että "älä hätäile, kyllä pärjätään, minä autan ja teen, älä stressaa.." mutta sen tilalle saakin vaan sitten jonkimoisen hermostuksen toiselle ja siitä sitten itkua itselle... Taisi vasta nyt tulla meikäläiselle ne hormonit pintaan ;) ??

jep, huomenna paukahtaa viikko 31 täyteen.

 
Eka- Nuo sinun paniikkisi kuullostavat tutuilta. Meillä ollaan tehty remppaa jo pidemmän aikaa, eikä vain loppua tunnu näkyvän. Turhaa isommin siivoillakaan, kun hetken päästä on remonttipölyä kuitenkin joka paikassa. Alkaa tulemaan itsellekin paniikki, kun kämppä on mullin mallin ja remontti vielä kesken, että tännekö läävään vauva pitäisi syntyä. Miehellä onneksi nyt loma, joten ahkerasti yritetään remppahommia saada valmiiksi, että pääsisi viimeisistä raskausviikoista sitten nauttimaan ilman huolta remontista.

Satunen Kyllähän sitä vanupukua toki voi toppapuvun allakin pitää, jos on oikein kylmät kelit, mutta meillä sitä lähinnä esikoisella käytettiin syksyllä ja keväällä, sekä pidemmillä automatkoilla. Täällä ei niin kylmiä pakkaskelejä ole, että tarvisi noin paksua pukua toppapuvun alle.
Itselläkin välillä normaalista poiketen vuotaa nenästä verta, johtunee kai kuivista limakalvoista, josta olen koko raskausajan kärsinyt. Samaa oli esikoista odottaessakin, mutta loppui pian synnytyksen jälkeen.
Ei pyöräilystä pitäisi mitään haittaa vauvalle olla. Kyllähän raskausaikana saa urheilla ja liikkua niinkuin ennen raskauttakin.

Tänään kävin taas vaihteeksi kelaan viemässä lisäselvityksiä miehen tuloista. Vähän väliä sinne niitäkin tarvii kiikuttaa milloin mitäkin tukia varten. Samalla tajusin, että voi tulla aika ankea syyskuu, kun en saa kuin muutamalta viikolta esikoisesta kotihoidontukea äitiysloman alkamisen takia, eikä äitiyspäivärahoja makseta kuitenkaan kuin vasta lokakuun puolen välin jälkeen. Tarvii alkaa elämään vieläkin säästeliäämmin.. Syyskuussa kun kaiken lisäksi alkaa minulla napapiikkien pistäminenkin, ja se ei ihan ilmaista olekaan. Onneksi mies sentään saa ihan hyvää palkkaa, ettei sentään ihan puille paljaille olla jäämässä.

Kai hilpaisen tästä ruoan laittoon ennen kuin poika herää päikkäreiltään.

gibbon ja mytty 27+5
 
kiitos immeisille jotka osas neuvoa mun kysymyksissäni!

:p se varmaan johtuu siitä alhasesta hemoglobiinista? Oon nyt syöny rautaa jokapäivä kun pakkohan sitä on syyä että vauvaki saa tarvitsemansa osan.. Mulla saattaapi olla Hb laskenu jo alle sadan. uskosin.. pelkään vaan että mitä seuraamuksia siitä on ku hb on toosi alhanen???!! Se ei vaan nouse vaikka söisinki rautaa! Pakko vissii vääntää noi obsidan fe++ loppuun ko vielä levy jäljellä, oli melko hintavia ja vaikka välillä tuntuuki että sonta lentää ni vissii pakko syyä ne loppuun... :eek:
Vaihan kyllä tuon levyn jälkeen HETI merkkiä! mitä rautapillereitä suosittelette? mulle yritettiin neuvolassa tyrkyttää nestemäistä! YÖKS!! en tod, aio syyä nestemäistä, sitä samaa söin pienenä ja hyi etana mille se maistui..

:LOL: tuli tuosta etanasta mieleen, että tuota kannattaa kattoa kaikkien tarkoin nuo salaatin lehdet yms kaupoissa!!! kävin tänään prismassa pyörällä, olin ostamassa salaatteja, ja otin jo kiinankaalipaketin (kirkkaassa muovipussissa valmiiksi pakattu) koriin kunnes huomasin että lehden päällä köllötti etana kotilossaan. Ja tarkastelin pakettia tarkemmin niin lehtien välissä oli lisää pikku pikku etanoita. Olis saattanu pian tulla syötyä jauhettua etanaa ku meinasin nakata kiinankaalen sellaseen salaatin pilkkomis koneeseen :LOL: Yöks..hyi..

Vauva on ihmeen rauhallinen.. hm.. ihan pientä liikettä tuntu äsken..tosin se voi johtua siitä että se nukkuupi ku oon ite touhunnu koko päivän, siivonnu jne jne... Jos se ottaa silleki jotenki voimille?
:whistle:

mutta nyt pullan leivonnan pariin :)
 
satunen jos sinulla tosiaan se Hb on alhaalla niin verenvuoto johtuu siitä. itselläni oli tuos rv 20 kanssa sitä että verta alko tulee ihan yhtäkkiä ja sitä tuli paljon, ei meinannut loppua. Kerroin siitä neuvolassa ja sain ohjeeksi hakea A-vita tippoja joita sitten käytin muutamana päivänä (en ees joka päivä) ja se auttoi. Limakalvot ovat niin kuivia ja siihen noi tipat auttoi. nyt ei ole enää tarvinnut vuodoista kärsiä. :) Nii ja ei pyöräily pahasta ole. itsekkin eilen innostuin pitkästä aikaa polkemaan niin että olin kunnolla hengästynyt kun kotiin pääsin. mahtava fiilis. Ja itsekkin ole huomannut että vaavi on aina sillon hiljaisella päällä kun itse touhuaa paljon. lomalla meni joskus päivä pari ettei paljoo kuulunu mitään kun itse oli koko ajan liikkeellä.

Ei pitäisi raskaana ollessa kattella mitään serranon perhettä. olen ihan koukussa siihen sarjaan ja kauhean vesiputouksen sain tänään aikaan kun katsoin jakson kun se lucia kuoli. ja syntyi samassa jaksossa myös vauva ja sitäkin piti itkeä. jestas nää hormoonit. :LOL:

neuvola käynneistä. meillä täällä on ainakin niin että viikosta 30 alkaen alkaa 2viikon välein ja sitten jostain 36 viikosta joka viikko muistaakseen. Mulla on ensi viikolla neuvola niin sittenhän sen näkee että meneekö se aina noin.

koskaan en osaa kirjoittaa mitään lyhyesti. :D

rv 29+1
 
:wave:

Täällä on ollut kamala päivä |O Minä aivokääpiö kaadoin perunan keitinvedet suoraan mahalle |O :'( Jumankekka sitä tuskan määrää!!! Nyt on puolet mahasta ihan palanu ja vesikelloilla ja polttaa niin perkeleesti |O Kävin äsken apteekissa hakemassa rasvalappuja ja panadolia,nuo laput tuntu auttavan edes vähän.Oli siinä ihmisillä taas kattomista kun meikä pitää litimärkää pyyhettä mahalla ja paita ylhäällä :D Meinas varmaan että mulla joku ase siellä piilossa :LOL: Soitin synnärille varmuudeks että mitäs vauva mahtaa tuumata niin sanoivat että ei siitä haittaa ole kuin itelle.On kyllä tullu aikamoisen äkäsiä suppareita nyt illan mittaan :/

Neuvolasta Mulla on kans nyt kahen viikon välein,samaten ultra.Ja viikon välein sydänäänikäyrä laitoksella.Ravaamista riittää :D Esikoiseta aloin 30vkon jälkeen käymään sydänäänikäyrässä joka toinen päivä.Luultavasti nyt käy samoin kun vauveli on niin iso.Eipähän käy aika tylsäks.

Muuten omaan napaan kuuluu hyvää.Vilkas veijari on.Pissalla käyn 15min välein.Vauva on pää alaspäin kun hikka tuntuu aina tuossa häpyluun kohalla ja kipeitä potkuja tulee ylävatsaan.Se sattuu niin paljon kun vauva on oikein asettanut pepun tohon tissien alapuolelle että kipu tuntuu selässä asti :kieh: Mutta eipä tässä enää kauaa ole.En malttais millään odottaa :heart:
Miehen kanssa on taas ollut aika tulehtuneet välit.Hän kun haluis viettää lomansa kaikkialla muualla paitsi kotona :/ Joka ilta pelaamassa tai muuten vaan jossain ja sitten nukkuu kaikki päivät |O Tuntuu välillä että se tahallaan kiusaa.Tänään sitten sanoin ettei tarvii tulla takas ennenkun seura alkaa kiinnostaa.Mä en todellakaan jaksa enää katella moista eikä mun tarviikkaan.Synnytys on muutenkin tuloillaan niin en todellakaan tarvitse miehen käytöksen aiheuttamaan lisäpotkua hommaan.Aika aikaansa kutakin :/

Onnittelut kaikille rouviutuneille :D :flower:
Tuo heinäkuisten juttu on kamala :'( Ei pitäs lukea näin viimesillään tuollasia.Ei voi mitenkään kuvitella miltä heistä tuntuu :'(

Nyt sohvalle hetkeks parantelemaan,esikoinen on mumminsa kanssa Ikeassa.

-Karrelle palanut Laura ja Jättis 30+5-
 
Naurukohtaus

Ai kamala miten sulle on käynyt , voin vaan kuvitella sitä tuskan määrää.
Nyt oikein pikaista paranemista :hug:

täällä kaikki ok, nenäveren vuotoa myös täällä välillä, hb olikin laskenut viimeksi.

huh pilkkosin äsken kassillisen raparperia ja laitoin pakkaseen.
meinasin että huomenna teen piirakan. :p
 
:eek: herraisä sentäs, sinua naurukohtaus.. Toivottavasti paraneepi nahka pian!! :flower:

huh.eli en oo ainoa jolla o nokasta veri valunu.. huh.. :$

muistaako kukaan, oliko serranon perheessä joskus vuosia vuosia sitten sellane mustatukkanen poika joka yritti hommata oliko se nyt jolleki enolleen/sedälleen treffi seuraa sellasella punasella kengän muotosella puhelimella? ja siinä niiden perheessä oli sillo sellane mustatukkane kodinhoitaja/ mikä lie joka teki aina essupäällä ruokaa ja siivosi. tuli mieleen, että joskos se olis tuo serranon perhe ku minun mielestä se oli :D

Mulla alakaa A-I-N-A närästämään kun juopi appelsiini mehua :ashamed: ja minäku tykkään siittä nii pirusti.. Haah.. Ukolle teen pikkujäynän.. se o vielä töissä, ja ostin kaupasta pakastepullia pussin ja aattelin laittaa uuniin ja kattoa luuleeko se oma tekemiksi! ;) siis sellasia ihan tavallisia pyöreitä pullia.
Tuolla aiemin kirjotin että olin menossa leipomaan, mutten sitten jaksanutkaan..
Äkkiä nuo pullat uuniin.. se on kohta kotona..

mutta öitä kaikille ja onnea rouville
:flower:


PS, JUST SATTU UUTISET SILMÄÄN, LAPSILISÄT NOUSEE 10E KOLMANNESTA LAPSESTA JA JOKU KOTIHOIDO TUKI PIENITULOISILLE 160?. MIKÄLI OIKEIN KATOIN. TARKISTAKAA JOKU VIELÄ JOSTAKI ETTEN PUHU PALTURIA.
 
satunen

oliko siinä perheessä monta lasta, tulee mielen perhelääkäri se on myös espanjalainen sarja.
niillä oli äiti kuollu ja isä on lääkäri, sit se taps uuden naisen, niillä ainakin oli mustatukkanen kodinhoitaja =)

siitä tykkäsin kovasti... niinku monesta muustakin espanjalaisesta sarjasta.

mä näin ton lucian kuolema pätkän viime kesänä ku youtubesta etin pätkiä serranon perheestä, utelias kun olen ja halusin tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu kun se jäi silloin tauolle.
 
naurukohtaus :eek: Auts. Toivottavasti paranee pian.

nenäverenvuodosta johtunee tosiaan hb:stä. Mullaki on alhanen kasvisruokavalion takia ollu aina, mut syön nokkostabletteja ja rautatabletteja, ja otan ne aina appelsiinimehuna kanssa. Sama homma joka kerta ku syön ruisleipää(aina siis). C-vitamiini edistää raudan imeytymistä :) Kuiviin sieraimiin laitoin yhessä välissä aina iltasin bebantheniä,ja se autto. Nyt vaivaa hieman nuo ikenet, veri maistuu aina suussa ku hampaita pesen :(

nimistä Mie olin niin varma aluksi et tulee tyttö ja keksin hyviä tytön nimiä. Sit ku alkoki tuntuun et tulee poika ja sopeuduin siihen ajatukseen ja keksittiin tosi kiva pojan nimi, niin kaikki tytön nimet kuulostaa nyt ihan tyhmältä :/ Saas sitte nähä kuhan tulee vaavi syliin, oli se sitte tyttö tai poika niin varmaksi ei voi nimeä päättäää ennen ku nähdään onko se sen näkönen.

Eka- Mulla on kans nuita hetkellisiä paniikkifiiliksiä. Mies ei oo juuri ollu kotona nyt viimeseen 2viikkoon, ku se oli isossa duunissa tuon Oulussa just olleen Qstock-festariin liittyen, lähinnä se käy kotona nukkumassa. Sit ku ite oon täällä päivät pitkät yksikseni niin alan kerään paniikkia ihan tyhmistä asioista kuten sängyn pettaamisesta :LOL:
Megapaniikki fiilis iskee vaan sillon tällön ku tajuan et pitäs ostaa viel vaikka mitä ja ommella vaik kuinka monta vaippaa ja lakanaa ja vaatetta ja ja ja ja ja... Apuva.
Mut onnenksi kesä loppuu kohta ja seki on sit enempi kotona =)

neuvola-ajat alkaa meilläki kohta 2viikon välein. Perjantaina on taas kontrollikäynti äitiyspolilla ja sit neuvola parin viikon päästä siitä. Pitänee siel viel kysellä enempi et miten tihein ne seuraa. Tuntuu hassulta ku siel edellises neuvolas oltiin niin kiinnostuneita kaikesta ja musta ylipäätään ja seurattiin mua aika tarkkaan, niin nyt tääl uudessa paikassa oon käyny vaan kahesti viim.2kuukauden aikana ja eri ihmisellä eri kerroilla :(

liikkeistä Nyt mullaki on alkanu tuntumaan vaavin likkeet navan yläpuolla ja se on niiiin outoa :) Välillä ryskää niin et läpi meinaa tulla, maha kumpuilee ja on ihan omituisen mallinen, välillä nousee sellasia teräviä patteja(kantapää?) joita sit rapsuttelen, ja seuraan miten se reagoi :LOL:
En kans oo ihan varma asennosta, sano viimeksi et on raivotarjonnassa ja todennäkösesti pysyyki siinä, mut on kyl niin ihmeen tuntusta tuol masussa välillä meno etten sitte tiiä. Ja tuo virtsarakkoon potkeminen/päällä pyöritteleminen EI oo kyl kivaa...

suppareita tulee mullaki päivittäin, mut ei vieläkään kauheen kipeitä. Aamusin tosin on maha aina tosi kipeä ja sekasin ja siihen tulee sellasia viiltäviä kipuja hetkittäin, en oikeen tiiä mitä ne on, ku kuitenkaan maha ei mee kovaksi niitten aikana...

Muuten menee ihan kivasti. Oulussa on ihan liian kuuma ollu nyt. Olin viikonloppuna itekki siel festareilla ja meinasin läkähtyä totaalisesti siihen paahteeseen. Muuten jaksoin yllättävän hyvin, tosin harmitti NIIIIIIIIIIIIIN suunnattomasti etten voinu tanssia. Jalkaa ois vipattanu ihan vimmatusti ja rytmi sulautu mun mieleen mut painovoima masussa estää tanssimisen joten piti tyytyä vaan kattomaan ja nauttimaan visuaaleista ja ihmisistä.
Sanoinki miehelle et sit et sit kuhan vaavi on syntyny ja uskallan sen jättää sun hoitoon, ni äiti lähtee reiveihin :D Aiko päästää.

äitiyspakkauski tuli mut en voi sitä purkaa viel mihinkään. Olihan siel vaikka mitä mut ei mulle tullu siitä ollenkaan sellanen fiilis mitä kaikki lapsen saaneet/odottavat on kertoneet siitä saaneensa.... Mistä lie johtuu se sitte. paitsi siitä naisten kortsusta mie sain naurukohtauksen. Avattiin se ja ihmeteltiin ja naurettiin ja heitettiin sit pois. Ihme kapistus....

Olipa taas kommentoitavaa ja asiaa...

poppari ja beibe 30+5 tai 31+2
 
Moi

auh Naurukohtaus aivan kauhean tuskallista varmaan ..itse sain muutaman pisaran kuumaa vettä käsille yhtenä päivänä ja sekin oli musta kauheaa..ihan tosi kurjaa, toivottavasti saat apua särkylääkkeistä jne...

Pöppiäinen no on sulla vähän tullu, en osaa sanoa miten paljon on normaalia ,mut niihän se on et kaikille ei tule kiloja paljon mitään...ja jollekin enemmän..mulla lähtöpaino oli tosi alhainen ja kyllä mulle on tullu n. n. 8 kg ...ja ihan tervetullutta ollu kun tuo paino oli niin alhainen..mitä ne on sulle neuvolassa sanonut ?..en kyllä osaa auttaa tohon et onko "liian" vähän

pw
 
Heippa kaikille!

Ja onnitteluita kaikille tasapuolisesti, kenelle mistäkin. :flower:

Tuli hiukan pitkä nettitauko, on pitänyt aivan liian kiirettä koko kesän. Aika on mennyt lähinnä ulkona heiluessa, sekä pihalla että raksalla. Suunnitelmia piisaa. Ystävien kanssa myöskin ollaan vietetty paljon aikaa, kun mun kaikki kolme parasta ystävääni ovat muuttaneet takaisin kotiseudulle ja ollaan aika samanlaisissa elämäntilanteissa. Ihanaa! =) Nettiin olen ehtinyt tasan maksamaan laskut, mutta jos tämä nyt tästä rauhoittuisi, kun alkaa raksalla pikkuhiljaa tuo sisätyövaihe ja täytyy oikeasti suunnitella ja lyödä lukkoon monia asioita.

Omaan napaan ei erikoista, kaikki hyvin. Vauva kasvaa ja liikkuu. Hb oli mullakin laskenut, joten rautakuurilla ollaan. Mullakaan ei paino ole juurikaan noussut, 3kg lähtöpainosta. Normaalipainoinen siis olin ennen raskautta, mutta ei se esikoisenkaan odotusaikana noussut kuin 6 kg ja ihan normaalikokoinen vauva silloinkin syntyi. Onpahan sitten helpompi päästä takaisin omaan painoon, esikon kanssa jäi kaikki synnytyslaitokselle.

Täällä on alkanut kunnon pesänrakennusvietti ja vielä siihen riittää energiaa. Oon siivonnut kaappeja ja komeroita ihan hullun lailla ja tosiaan tehnyt kaikenlaisia suunnitelmia tonne raksalle. Lisäksi käsityöt on taas lisääntyneet x 100. Teen siis muutenkin käsitöitä, mutta nyt into on aivan valtava, aika vaan loppuu vuorokaudesta kesken. Sama juttu oli esikoista odottaessa, tosin silloin se oli osittain sitä, kun oli pakko olla supistusten takia levossa.

Jaahas, pakko kai lähteä pikkuhiljaa nukkumaan, tai jos sitä vielä ihan vähän puuhastelisi jotakin... Torstaina onkin lääkärineuvola, sitä odotellessa. MiHLa ja Mökö, rv 28+0.
 
suklaahirmu kyllä se sittenkin taisi olla se sarja!!! tässä linkki siitä porukasta : http://imgserv.ya.com/galerias2.ya.com/img/9/98333045131ca74i3.jpg TIEDÄTKÖ MYYDÄÄNKÖ SITÄ DVDNÄ MISSÄÄN`?? muistelin ku ala-asteella kattelin tota sarjaa..

kiitti ku informoit..Oon eläny siinä uskossa että se muka oli serranon perhe :whistle:

Kuka tykkää poliisiopistoista? Mulla on kaverilta kaikki dvdt lainassa. Kakkosen laitoin äsken pyöriin ja tässä sivusilmällä sitä katon, koska muistan koko jakson melkein ulkoa niin passaa tässä kirjotella.
Yöllä joku hemmetin juoppoporukka huusi tuossa tiellä ja paukutti jotaki lautaa johonki lyhtypylvääseen, arvatkaas ottikohermoon? Meinasin just poliisit soittaa ku joku oli ehtiny jo soittaa.
Ja jollaki oli bileet ylimmässä kerroksessa, kuului tasaista tuminaa kun bassot huusi lujaa.
:D muuten mua ei häiritte jos joku kuuntelee musaa, muttei sitä tarvi keskellä yötä huudattaa bassot täysillä!!!
voi kiesus, voin vaan kuvitella kuinka en saa unta siellä synnyttäjien äitien huoneessa sitten.. :ashamed: oon niin hemmetin herkkä uninen että pieniki rasahdus ja meikä ponnahtaa pystöön.
Saakohan siellä mitään uni tabuja nukahtamiseen? tekis varmaan poikaa sellanen pilleri ainaki aluksi kun muutenki oon sellane jännittäjä ja koheltaja ettäku jotaki siistiä ja uutta on tapahtunu ni saatan kelailla sitä koko yön ja yks kaks huomaanki "jaa, meikä ei ookaan nukkunu olleskaan".
Voi KAKKA! se auto tuleeki huollosta vasta 2 viikonpäästä, siihen oli pitäny tilata joku osa jostaki ranskasta ja siksi kestää. KIVA hoitaa asioita pyörällä veivaten, ei siinä mitään muttako täältä kaupunkii o yhtä alamäkeä ja tuossa mun romussa ei oo ku kämänen käsijarru joka on loppuunkulunu niin pelottaa lähtiä sillä veivaamaan.. Takasin tulo on sitte tuskaa, täältä ei mee alamäkeen kaupunkii ko 10-15 min, muttako tuut takasi ni menee se tunti :LOL:

Mulla jomotti hammasta viime yön..Ja vieläki vähän..oikein mielessäni näin ku valvoin että miten ihanaa
oliskaa päästä hammaslääkärin luo ja kuinka se porais ja vaikka mitä. Niin ei ois hammaskipiä.
Mutta en sinne tod! mene raskaana ollessani, alan varmaan siellä synnyttään koska pelkään hammaslääkäriä NIIN paljon.. :'( meinasin napata panadolin naamariin mutta mulla se alkaa vaikuttamaan vasta 2-3 tunnin päästä että ei palio auta.
Ukkoki unissaan pyöri ja potki minun koivet mustelmille. Sillä oli vissiin töissä ollu tapahtuma rikas päivä eilen ku aina välistä ulisi jostaki jotakin. :LOL:

Tähän väliin pieni gallup: mitä miehesi/avopuolisosi/poikaystäväsi tekee työkseen/mikä hänen ammattinsa on?

minun ukon ammatti on: Kirvesmies/Talonrakentaja, ja on töissä rakennustyömaalla :whistle:

mulle tuli herätessä tuossa 6 aikaan, kun makasin vielä sängyssä sellanen dejavu että
se vauva on syntyny ja on pimiä makuuhuone ja oon kohta alkamassa imettään sitä?!?
oon vissiin sekoamassa jotenkin.. :LOL:

meillä asuu 2 kärpästä.ne ei kuole millään, eikä lähe täältä millään. Ne surraa vähäsen vaan, ne o jotaki ihme kärpäsiä.. ne viettää yleensä hiljais eloa ja saattaa puolipäivää nököttää yhessä kohtaa.
Yks oli eilen illalla mun kanssa suihkussa. :LOL:
:eek: ohoh..mulla on nuha, ja vähäsen kurkkukipiä..mitäköhä tähänki osais ottaa etten tulis pahemmin kipiäksi??

HEI KOHTA VAIHTUU kuukausi!! :D sitte varmaa tän pinon vai mikä tän nimi on, nii nimeksi tulee vissiin lokamassut-08 elokuussa? TAi jotn..ja sitte onki syyskuussa, ja sitte viimisiä viiän lokakuussa ja täällä kaikki jännää kuka on synnyttämässä. ;) apua.. mulleki iskee kohta paniikki..enää 2 kuukautta kohta ja mulla on hankkimatta vaikka ja mitä vielä..voi perä.

mutta tämä mamma alkaa nyt aamu unille tunniksi/pariksi..
:wave:
 
Huomenta.

Masu on jo huisin paljon parempi,nuo rasvalaput oli todellinen apu.Tänään on neuvola 11.00 ja huomenna se KTG-käyrä laitoksella.Tunnin verran pitää siellä maata.Mikäs siinä kun vauvelia saa kuunnella :heart:

Mulla tuli eilen ihan sikakipeitä suppareita ja paineentunne supistuksen aikana oli niin valtava ettei pystyny liikkuu :eek: Pari kertaa ihan ponnistutti :eek: Kauhiaa.Tuo synnytys alkaa olla niin täyttä totta että paniikkia alkaa olla täälläkin.Meillä on kyllä jo kaikki vauvalle valmiina mutta tänne asuntoon ei vaan mahdu :/ Eli paniikki tulee tästä kämpästä että keretäänkö saamaan uusi ennen vauvaa.Toivossa eletään...

Esikoinen lähtee tänään isänsä kanssa loman viettoon ja tulee vasta viikon päästä takasin.Ihanata :D Me lähetään miehen kanssa mökille perjantaina rentoutumaan.Tiistaina on mun synttärit ja torstaina taas ultra.Toivottavasti kykenen saunomaan tän masun kanssa mökillä,josko vesikellot olis jo laskeneet.Kauheeta jos ei voi saunoa :eek:

Mun mies on ammatiltaan postityöntekijä.Oikeasti hän on viittä vaille valmis sähköasentaja mutta jätti koulun viimetingassa kun tuli lähtö armeijaan.Meinas kyllä käydä loppuun asti jossain välissä.Tuo postiduuni on kivaa,siis meidän perheen kannalta.Työt alkaa 7.30 ja sitten pääsee kotiin kun työt on tehty.Talvisin miehen työpäivä on n.7.30-15 ja kesäisin 7.30-13.Ja viikonloput vapaana.Ja palkkakaan ei ole hassumpi ;)

Mutta nyt siivoilemaan :wave:

-Laura ja Jättis 30+6-
 
hei paljonko noissa postihommissa suunnilleen tienaa? oon joskus itte miettiny posti hommia ihan mielenkiintonen ala. Mutta minusta ei olis siihen hommaan että polkupyörällä veivaan ympäri kyliä.

[/b]naurukohtaus miksun pitää mennä sinne KTG käyrään ja mitä siellä tapahtuu ja mikä se on?? |O

ihanaa kun parvekkeen ovi on auki ja saa kuunnella lintujen viserrystä. Pian sekin loppuu kun tulee talvi
:ashamed: mutta eniten vuoden ajoista, rakastan syksyä. Sitä kun maa on huurassa ja ihan vähän lunta tiellä ja se lumi narisee/rapisee kenkien alla ja lehdet on vielä puissa oransseina ja keltaisina jne
ja hengitys hieman höyryää, on kirpsakka pikku pikku pakkanen ja taivaanranta on punainen ja on aamu ja nenä ja korvat alkaa punottamaan pikkupakkasesta..Ihana ilma.. aah.. olispa jo! :whistle:

TÄMÄ KONE TAAS SEKOAA SE EI ANNA MUN PAINAA TUOTA PAKSUA TEKSTIÄ POIJES

:headwall:
 
Satunen: Mies ajaa autoa ja tienaa bruttona n.1900e kuussa.On ollut melkein kaksi vuotta alalla,toki alussa palkka on pienempi.

Ja menen tuohon KTG-käyrään eli siis sydänäänikäyrään koska lapseni on niin iso joten sydän kuormittuu helposti.Ja siellä laitetaan sellanen anturi mahalle mikä havaitsee lapsen sydämensykkeen ja sitten sellaseen koneeseen piirtyy sellasta käyrää.Tällee nopsasti selitettynä :D

Nyt neuvolaan.
-Laura ja Jättis 30+6-
 
Mä haluun nukkumaan |O Zzzzzz :ashamed: Väsy siis... ei kai 6-7h yössä voikaan olla pidemmän päälle raskaana olevalle tarpeellinen määrä. :whistle: Tänään TAAS tulee asennusmies, tällä kertaa laitetaan liukuovia paikoilleen. Aamulla heräsin jo kuuden jälkeen, että ehdin pestä pyykkiä ennenkö lähdetään ysin maissa miehen kanssa töihin. Ehdinpäs vaan. Kävi kyllä mielessä, että en lähde töihin ollenkaan, en jaksa, mutta pakko oli taas raahautua tänne. Onneksi ensi viikolla jo muu henkilökunta palaa lomiltaan niin tämä huopatossutehdas meininki saa loppua :D

Mun mies on ammatiltaan atk-alan yrittäjä. Hällä on siis oma firma ja sen ehdoilla mennään. Jossain aikaisemmassa ketjussa siitä taisinkin jo rutista, kun huolettaa miten mies saa pidettyä isyyslomaa, mutta on nyt kääntynyt sille kannalle että pitää kaksi viikkoa siitä kun vauvan kanssa kotiudutaan. Ja siitä olen enemmän kuin onnellinen ja kiitollinen :heart:

Eilen sain Kelalta päätöksen vanhempainpäivärahan maksamisesta ja ihan sopivasti sieltä tulee. Onneksi sain tämän duunin niin saan korotettua päivärahaa, muuten oliskin mennyt opiskelijatukitulojen mukaan :whistle: Ja mies kun tienaa vielä suht hyvin niin eiköhän tässä pärjäillä, kunhan ei turhiin rahoja laiteta :)

Mulla on seuraavan kerran vissiin neuvolalääkäri vasta joskus viikolla 36 ja edellinen lääkäri on ollut silloin viikolla 21 et onko tää nyt normaalia?? :/ Haluaisin kyllä mennä käymään et tietäis edes minkäkokoinen pakkaus on tulossa ja muutenkin tuota alapään tilannetta... Uudessa neuvolassa sanoivat, että jos kaikki mennyt hyvin niin seuraava lääkäri on sit 36 viikon tienoilla. Musta outoa... :|

Mainitsinkos eilen ollenkaan, että perhe-/synnytysvalmennus meillä alkaa 20.8. ja mies on innolla tulossa mukaan! Onko muiden miehet lähdössä mukaan valmennuksiin?

Adette & Allu 31+0 *poks poks* :D
 
Eilen oli ultra ja kaikki ihan ok, painoarvio keskikokoinen 1,5kg.. Minäkin muuten yllätyin ja hämmästyin, kun ottivat aluksi sydänkäyrää, luulin että pelkkä ultra vain.. mutta katsovat näillä viikoilla kuulemma vauvan käyrät.

Aamulla supisteli sängyssä ollessa jokusen tunnin ajan, tosi hassun tuntuista kun esikoisesta ei ollut etukäteen mitään säännöllisiä supistuksia. Supparit lakkasivat sitten kun nousin ylös, tai ainakin lieventyivät.. särkee kyllä alaselkää vielä välillä, menkkakipujen tyylisesti erona vain se, että kipu tulee hetkeksi ja lakkaa, eli kuten esikoisen supparitkin.. ilmeisesti samantyyliset tuntemukset tulossa tästäkin.

Minun mies on puuseppä mutta töissä duunarina tehtaalla. Kolmivuorotyössä käytännössä, mutta nyt sen "kesä"lomaa ennen ainakin poikkeuksellisesti ollut päivävuorossakin ja vuorot vaihtelee siltikin, paikkailee muitten poissaoloja ja lomia.. Yleensä on 2 aamua, 2 iltaa ja 2 yötä. Nyt on ollut outoa, kun mies on ollut töissä pari viikkoa ma-pe päivät, heh.

Tässä vielä tuore rv30 masu :)

 
Heips..
jospa sitä itsekin saisi kirjotettua kuulumisia välillä :) Mulla on koko heinäkuu mennyt vähän omituiessa mielentilassa, kun vaari meni ja kuoli heinäkuun alussa, perjantaina olis sitten hautajaiset. Neuvolassakin kävin viime viikolla, itse asiassa myös neuvolanlääkärillä. Eipä siellä erikoista, hemoglobiini ei ollut noussut. Satunen tuossa kyselikin, että mitäs jos se ei ollenkaan nouse.. Mulle sanoivat että sitten ne tekee jonkin näköstä "verenvaihtoa" eli siis laittaa sitä jotain sitten suoneen. Mitä lie punasoluja tai mikä se nyt oli :D
Tosi selkeesti selitetty. Empä itekkään oikeen tajunnu mitä se täti meinas, mutta säikähin sen verran että aloin oikeesti syömään rautaa..
Huomenna olis ohjelmassa verikokeita, purkkiin pissaamista ja äippäpolilla ultraa.

Nyt rannalle.. Jenksu 27+6
 

Yhteistyössä