¤¤LOKAMASSUT -08 Heinäkuussa¤¤

Moi

jenksu :hug: jaksamisia sulle hautajaisiin...


Adett e mulla on seuraava lääkäri kans noilla viikoilla, en mee samalle mille yleensä vaan meen keskusairaalaan jo sopimaan vauvan syntymäpäivää :heart: eli täällä lääkärit yhtä harvoin..terkka sanoi kyllä eilen kun mua niin supistelee et herkästi pääsee välissäkin käymään jos tarvetta..

Pöppiäinen tuo sun painon nousu tai voiko sitä nousuksi edes sanoa =) niin sehän on vaan hyvä juttu, ei tuu ongelmaa et miten saa kilot karistettua synnytyksen jälkeen :)

ai niin mun mies on keittiösuunnittelija ,ollut viime syksystä asti...tekee päiväduunia ja työaika on 10-18 ,talvella myös la töissä joskus...

en oo vieläkään varma miten perin tää vauva on täällä mut epäilen nyt itsekin et oisko rt kun hikks tuntui tänään ihan tuolta alhaalta :heart:

pw 30+4
 
|O herraisä säikähin ko luin tota jenksun tekstiä että VAAVI kuoli..Sitten luin tarkemmin niin vaari.
Olin saada sydärin. Osan ottoni siltikin vaarisi pois menosta. :hug:

minun ukko lähtis toki innoissaan valmennuksiin mutta sen työajat on aika peestä.. maanantaisin 07.00-18.00, tiistai,keskiviikko 07.00-20.00 ja torstai 7.00-14.00 tekevät perjantaipäivän sisään..
ja valmennukset o tietenki eri aikoihin. :kieh:

en oo enää varma oonko ittekään menossa..En ehkä haluakaan tietää ihan kaikkea. Jännitän sitten enempi vaan synnytystä. Nyt en jännitä olleskaan, enempi mua jännittää ja pelottaa se paikkojen repeytyminen/palautuminen. :D

Oli niin kuuma että piti käyvä ostaan jätski kaupasta. auringosa jotain liki 30 astetta, varjossa 25.

Onko kukaa seurannu näitä yle tv2 kanavan mustavalkosia vanhoja elokuvia? ite oon.. ne alkaa aina 15 yli yksi. Nyt on joku pieni luutatyttö vai mikä lie. Nää on ihania..Ja vielä suomalaisia :heart:
Jännä kattoa minkä näkönen, esim: helsinki on ollut noihin aikoihin ja minkä laisia vaatteita ja tavaroita on ollu ja elämä yleensäkin. Aika jännää..

tekis mieli lähteä uimaan, uimarannalle on tästä meiltä joku 3,5km.. mutta kukaan ei oo lähdössä mun kanssa. Kaverit on viettelemässä lomia jossain muualla ja siskoa ei huvittanu..

iteki oon alkanu vetämään väkipakolla sitä rautaa vaikka kuin sonta lentäis. Pakko mikä pakko.
Olokin on ollut pirteämpi, oon huomannu :D

aloin jo suunnitella ens kesää.. Ukon kans ollaan puhuttu että otettas sen vanhempien asunto auto (onneksi melko uus 07-vm. on siis kaikki tarvittavat varusteet) ja lähettäs kierteleen eteläänpäin..otettas sisko ja sen ukkoki matkaan ja käytäs muksun ja koko porukan kanssa linnanmäellä, särkänniemesä,korkeasaaressa, suomenlinnassa, jne. Olis kyllä mahtavaa..niin ja serenassa..jos muksu syntyy lokakuussa nii sehän olis sitten ens vuoden heinäkuussa: 9kk. Ollaan jo puhuttu että molemmat ottais rannekkeen ja toinen vahtis vuoronperää muksua sillo ku toine on laitteessa. Ja serenassa muksukin sais polskia, mutta välillä sen kans pitäis kuivatella jossain altaiden reunoilla tms. Olis kyllä mahtavaa.. suoraan sanottuna ihanaa! B)
pitäis vaan alkaa säästämään rahaa..

aloin tuossa pohtimaan tätä elokuvaa katsoessa, että onkohan ennen vanhaan ollu mitään kainalo dödöjä olemassakaan? :D on mullaki mietteet..

nyt jätskin pariin.
 
Pikaset neuvolaterveiset:

Pissa puhdas
Hemoglobiini 109
Sf-mitta 33cm
Verenpaine oli hyvä,en nyt muista mikä.

Nyt vaan rautaa naamariin,tässä taas ollut muutaman viikon tauko.
Huomenna sinne KTG:hen :wave:

-Laura ja Jättis 30+6-
 
Tänne ei mitään uutta tai erikoista kuulu.
Vointi edelleen erinomainen mitä nyt nuo joka iltaiset supistelut vähän inhottaa. Päivisin niitä ei ole tai sitten en huomaa niitä. Sekin kyllä täysin mahdollista. Eilen käytiin vanhempieni luona ja äiti sanoi heti ovella minut nähtyään että maha on selvästi laskeutunut. Itse en kyllä ole tuota huomannut mutta nyt kun asiasta mainittiin alkoi itsestäkin tuntua että niimpäs onkin. Ilmankos painaa tuonne alas kävellessä. Itseasiassa tätä nykyä on kivempi edetä pyörällä kuin kävelen jos vähänkin pitemmästä matkasta on kyse. Minulla on kyllä ollut ennenkin tapana tuon mahan laskeutua hyvissä ajoin. Edellisessä raskaudessa muistaakseni jo viikolla 28 ja laskettuun aikaan asti sekin meni

Tänään oli tuo sokerirasitus ja ei kyllä ollut oikeastaan mikään erikoinen vaikka kaikki sillä aina pelottelee. Mitä itse olen noista raja arvoista vähän ottanut selvää niin ei tuossa sokeriasiassa pitäis mitään häikkää olla. Vaikka labrassa sanoivatkin etteivät ota mitään kantaa että neuvolassa sitten sanovat. No huvikseni googletin nuo raja arvot niin selkeesti alle oli kaikki. Eli tulos on just se mitä odotinkin mutta pakkohan se oli käydä tuokin kokemassa. Eli ei sitten ole tietoa mistä tuo lapsiveden runsas määrä johtuu ja ultran lääkäri sanoikin ettei siihen välttämättä mitään syytä löydy.

pumppernikkeli ja niilo 31+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
en oo enää varma oonko ittekään menossa..En ehkä haluakaan tietää ihan kaikkea. Jännitän sitten enempi vaan synnytystä. Nyt en jännitä olleskaan, enempi mua jännittää ja pelottaa se paikkojen repeytyminen/palautuminen. :D
Täälläpäin tuota synnytysvalmennusta kutsutaan jo perhevalmennukseksi senkin vuoksi, että siellä ei ilmeisestikään harjoitella koko ajan ja aina vaan jotain hengitystekniikoita vaan käsitellään perheasioita. Miten lapsen kanssa eletään synnytyksen jälkeen, miten elämänrytmi muuttuu, miten parisuhde muuttuu, miten parisuhteesta tulee huolehtia, rentoutusharjoituksia jne. Eli aika vähän loppujen lopuksi itse synnytysvalmennusta. Tietysti käydään läpi niitä asioita miten synnytykseen voi valmistatua (juuri nämä rentoutusharjoitukset ym.) mutta ei ilmeisesti "synnytetä" joka kerta :D Jos tiedätte mitä tarkoitan ;)

Joten suosittelen osallistumaan! :wave:
 
Heips kaikille pallomahoille...
Nyt alkaa ittellä olemaan turhautumisvaihe meneillään... Tuntuu että vatsa olis kokoajan tiellä ja sitten ei oikein pysty tekemään kaikkea ja työkaveritkin sanoo kokoajan ettethän sää voi tota tehä jne... ÄÄärrrrrrhhh!!
Perjantaina olis sitten neuvola käynti... Ja huomenna pojan kanssa pitäisi lähteä laivalle, onneksi anoppi lähtee mukaan.
Joku kyseli puolison ammattia, mun äijän käppänä on laivakoneenasentaja/portsari; toisin sanoen todella paljon reissuhommissa, mutta kuitenkin suurimmaksi osaksi kotimaassa ja sitten viikonloppuisin baarin ovella hommissa, joten eiköähän me tulla toimeen, kun itsellä on vielä opiskelu kesken ja se jää vielä hieman nyt syksyllä kesken, mutta ens kesänä olen sitten valmis lähihoitaja...
Nyt täytyy mennä jatkamaan töitä...


melena+kirppu 26+5
 
Tervehdys.

Mäkin nyt olen ekaa kertaa käynyt lääkärillä neuvolassa. Kyllä oli kauhea tuo alatutkimus....paljon pahemmalta tuntui kuin se normaali alatutkimus. Tuntui kuin sinne olisi työnnetty käsi käsivartta myöten! Kertoi, että lantio vaikuttaa melko ahtaalta alasynnytykseen....kuulemma vasta vko 36 voi tehdä rtg-kuvauksen. Kiva, kun varsinkin samalla meille on 4d:n koon mukaan tulossa yli nelikiloinen vauva. Mitä teille muille on kommentoitu? Apua, oikein pelottaa, jos joutuu sektioon, mutta toisaalta molemmat vaihtoehdot ovat yhtä pelottavia - oli sitten alatiesynnytys tai sektio.
Painoa on nyt tullut se 16 kiloa ja onneksi viikkovauhti hieman alaspäin 450 g/vko viimeiset 4 viikkoa...
 
Elämänperhonen, me käytiin viikko sitten ultrassa rv:lla 29 ja saatiin kokoarvioksi 1414 gr, kuulemma noin viikolla 35 tienoilla lekuri pystyy arvioimaan meillä tarkemmin minkäkokoinen vauveli on syntymässä ja mikä on synnytystapa. Tällähetkellä eletään alatiesynnytysvaihtoehdon mukaan. Mua on alkanut hermostuttamaan tuo lähenevä synnytys ja varsinkin kun tuossa heinäkuun odottajien pinossa oli tuo kaamea tapaus kun vauva menehtyi synnystyskomplikaatioiden takia :snotty:

Seuraava neuvola onkin ensiviikolla ja ajattelin ottaa puheeksi tämän sektiovaihtoehdon, pelkään kyllä yhtäpaljon sitäkin ja melkeinpä enemmän, Tayssissa kun kaiketi riehuu edelleen se sairaalabakteeri, joka on pahajuttu jos pääsee iskemään leikkaushaavaan...

Miten te muutte käytte näistä synnytysjuttuja mielessänne lävitse?

Aurinkoista kesäiltaa kaikille lokamassuille! :wave:

Kaneli-07 ja mussukka rv 30+2
 
satunen

Ei ole tietoa saako dvd nä, voi olla et jossain onkin. =)
Onkohan ylellä itellä jotian nettishoppia, jos sieltä löytyis,
huh pakko mennä jatkaa, keittiön siivous jäi kesken, kuumaki olis, sit saa huilata kun on se valmis.
 
minun mieheni on logistiikkatyöntekijä (tai joku sellainen) eli ihan tavallinen varastomies hienolla nimellä. :LOL: Tekee vielä keräilyhommia mutta siirtyy trukkikuskiksi elokuun puolessa välissä vaihtelun vuoksi. työajat on mukavat viikko aamua (6-14 ja perjantai 6-17.30) ja viikko iltaa (klo 14-23, perjantai vapaa).

Itsellänikin on nyt silloin tällöin tullu sellaista pientä menkkamaista kipua alavatsalla, tuskin huomaa jos ei juuri keskity siihen "kipuun". ja välillä supistaa niin että maha on ihan kova. silloin ei satu mutta se tuntuu epämiellyttävältä. Joskus on vaikea erottaa että koska supistaa ja koska vauva kääntyy niin että selkä on vatsanahkaa vasten.

voi teitä onnellisia joille tuota painoa ei tule. eräs ystäväni on nyt viikolla 24+ ja sille on tullu 3kg. itselleni se 3kg tuli jo ekaan neuvolaan viikolla 8. viime neuvolaan oli tullut 10kg alkupainoon ja nyt varmaan kilo-kaksi taas lisää. olen yrittänyt nyt vähän miettiä mitä suuhunsa laittaa ettei nyt aivan menisi sinne yli 20kg lisää odotuksen aikana. :ashamed:

masukuva päivityksenkin otin maanantaina rv 29+0. hiukan näyttää paisuneelta, olen tainnut syödä ennen tuota kuvan ottoa. ja muutenkin on ruoka maistunut.. :D


rv29+2
 
Emilyn

ihania eläimiä teillä :heart:
meiltä löytyy 2 kisua :heart:

kuuma on edelleen, hirveen hiostava ilma täällä kaarinassa, millasta muualla?
sais välillä sataakin, nyt ollut taas monta päivä hellettä ni kaipaa vähän vettä välillä, ei tarvii hiekkalaatikolla kaivaa kiinaan asti et löytyy märkää hiekkaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Mäkin lisään masukavalkaadia tähän http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Naurukohtaus&image_id=86699187&album_id=2248161
:D :heart:
Voi että sun kans..Mulle on sun juttujen perusteella tullu semmonen olo että oot isokokonen..Joopa joo.. :headwall: :LOL:
Sähän oot ihan mallin mitoissa.Sekotankohan mä nyt kaks nickiä vai luuletko sä vaan itte olevas isokokonen ja puhut siihen malliin. :whistle:
 
jeee!! Me tehtiin tänään kaupat... nyt ollaan sitten tilanomistajia... Jännitetäänkin nyt sitten sitä että kumpi tulee eka, muutto vai baby....

Voi Emilyn oot ite vissiin tehny noi kakut ja muut? Tosi hyvännäköisiä, arvaa tuliko nälkä?

toiveikasodottaja Oot kyllä mun mielestä tosi hoikassa kunnossa jos oot nyt 10 kiloa saanu raskauskiloja... Mä en kehtaa ees näyttää teille omaa kuvaani.. Alussa meikäläisen paino putos, sitten se alko hiljalleen nousemaan ja nyt on tullut 900 grammaa viikossa. Hmmm.. Kyllä mulla tulee se 15 kiloa varmaan mitä ekassakin. Tahti näyttää samalta. inhottaa kattoa itteesä.

Ja jesh, kävinpä töissä tänään paperiasioita hoitamassa, niin pomoni josta olen varmaan ennenkin valittanut... (poikamies, mua muutaman vuoden nuorempi ja asuu viiden kundin kimppakämpässä ja vetää viinaa ja sitä rataa) totesi suureen ääneen "hehee, läski tuli käymään" Olenko vain herkkä, vai onko tuo teijän mielestä kohtuutonta?? Kuitenkin se on mun esimies... eikä olla missään tekemisissä töitten ulkopuolella...

Lopputyön sain eilen valmiiksi eli jos se nyt ei tuu bumerangina takasin niin kahden viikon päästä valmistun. Jee.

Ainiin, meikäläisen ukko on lentskarihommissa.

huomenna alkaa jo 32. viikko. Jestamandeera

:eek:
 
Moi

suklaahirmu meillä ollu täällä kaakonkulmilla pari päivää tosi viileätä ja on olllu ihan kivaa, nyt huomiseksi lupaili kyllä taas lämmintä tännekin..satanut kyllä ei ole...

Kaneli kyseli synnytysvaihtoehdoista ja mulla kokemusta vain sektioista ja tää tulevakin siis on ja voin sanoa et mua se ei pelota, koen sen tavallaan helppona vaihtoehtona, olen toipunut aina tosi nopeasti jne..leikkaushaava on tietty kipee jonkun aikaa mut särkylääkkeet on olemassa onneksi...ja sit tietty ne nostelut kielletty pitkäksi aikaa....yhden kerran synnytys ihan alateiste on ollu lähellä ja siihen verrattuna en osaa sanoa olisiko se helpompaa..molemmissa varmaan omat hyvät ja helpot puolet....alatiesynnytyksen jälkeen on varmasti kyllä helpompi olla sillä onhan kyseessä iso leikkaus...

pw
 
Katiapatia Juu itse tehtyjä kakkuja, aloittelijan väsäyksiä.. tällä viikolla tuleekin pari kakkukuvaa lisää kun on kivasti synttäreitä putkeen lähipiirissä ja omatkin lauantaina :)

Synnytys on luonnollinen tapahtuma joten ei kannata stressata - tosin tämä ei varmaan yhtään auta niitä jotka stressaa tai jännittää etukäteen..


Painoa on mulle tullut nyt 8kg lisää, esikoisesta tuli 10kg.. eli näillä näkymin saattaa ehkä keretä mennä himpun yli 10kg mutta tuskin paljoa. Mietinkin kun esikoinen oli alle 3kg syntyessään että mahtaisko nyt olla poika tulossa, kun on vähän esikoisesta isompi ainakin tällä hetkellä eli tod.näk sen yli 3kg menee, riippuen toki siitäkin millä viikolla syntyy ja ennen la tätäkin odottelen tulevaksi.

rv30+ jotain
 
ihanaa! minäpäs pääsinkin tänään rannalle. Olin vissiin viistuntia siellä paahtumassa.en ruskettunu YHTÄÄN?! mulla oli aurinkorasvaa suojakerroin 30. paksusti nahassa joten voi johtua siittä?
Kävin pulahtamassakin kylmässä Kemijoessa.. Jotka on rovaniemeltä nii varmaa tietää ton valdemarin rannan? Ekaa kertaa siinä pulikoin ja kyllä yllätyin että niinki hyvä uima paikka niin lapsille kuin aikuisillekin.Pikkutaaperoita ja sylivauvoja oli paljon. ootan jo ens kesää innolla kun omaa muksua siellä vilvottelen ;) Löysin uuden ihanan jäätelömaun itselleni jätski kiskasta! Mansikka sitrus. ihanan makusta.
Yleensä oon vetäny mangomelonia aina. Pienestä saakka..
kuka muistaa sellasen jäätelön jätski kiskoissa kuin Hedelmäsorbetti?[/u]
se oli tooosi hyvää..sitä myytiin vaa sillo ku olin pieni. :kieh:

oon vetäny kohta levyn suklaata :eek: se o vaa nii hyvää..

Mulla alko supisteleen tossa ku pyöräiltiin kotiin ukon kanssa.. Jösses! Ja suihkussa ku olin niin tuntu että alavatta repiää sisältä liitoksistaan ku oikein kiviseksi veti massun kun supisti.

Mutta nyt nukkuun, oon ihan puhki.

kannattaa käydä h&m kattomassa mama uimapuvut oli 5?, norm 17?.. ainaki täällä rovaniemellä
 
Iltaa!

Mäkin olen tuonne galleriaan muutaman esittelykelpoisen kuvan vielä jättänyt. Mutta kyllä mä alan olla jo vähän liian vanha sinne, kun tuo tytärkin jo siellä luuhaa :xmas: :LOL:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=zizilisko

Mun mies tekee myyjän hommia, eli vuorotyötä.

Minä olen nuo molemmat synnytykset kokenut oikein mukavina tapahtumina, jos nyt niin voi sanoa :D Ekalla kerralla ei oikein osannut edes jännittää, kun ei tiennyt mitä on tulossa. Toivottavasti tämä kolmaskin kerta nyt menisi hyvin.

Ihanaa, enää 2 viikkoa niin alkaa äippäloma :) Mä aloitan vähän aikasemmin, kun en kertakaikkiaan jaksa enää tehdä noita hommia. Yhtään ihmettele, että tuota turvotusta on niin paljon, kun joutuu niin paljon seisomaan. Tyttö just nauroi mun jalkoja, että ne näyttää ihan joltain hobitin tms jaloilta :D Mulle itellekin tulee mieleen sellaiset peikonjalka tossut, joita aina joulun aikaan on myynnissä.

rv 31+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Iltaa!

Mäkin olen tuonne galleriaan muutaman esittelykelpoisen kuvan vielä jättänyt. Mutta kyllä mä alan olla jo vähän liian vanha sinne, kun tuo tytärkin jo siellä luuhaa :xmas: :LOL:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=zizilisko


rv 31+0
TÄH.. :eek:
Onks täällä nyt sitten kaks nickiä kaksplussalla jotka on samanlaisia/melkein samanlaisia..Täällä on joku toinenkin sisilisko tms ja oon luullu sua siks koko ajan..Mut ei sulla oo punasia hiuksia ja hän on sua vanhempikin.. :whistle:
Nyt on mulla ihan pää sekasin hetken aikaa..Eipä oo eka kerta. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Iltaa!

Mäkin olen tuonne galleriaan muutaman esittelykelpoisen kuvan vielä jättänyt. Mutta kyllä mä alan olla jo vähän liian vanha sinne, kun tuo tytärkin jo siellä luuhaa :xmas: :LOL:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=zizilisko


rv 31+0
TÄH.. :eek:
Onks täällä nyt sitten kaks nickiä kaksplussalla jotka on samanlaisia/melkein samanlaisia..Täällä on joku toinenkin sisilisko tms ja oon luullu sua siks koko ajan..Mut ei sulla oo punasia hiuksia ja hän on sua vanhempikin.. :whistle:
Nyt on mulla ihan pää sekasin hetken aikaa..Eipä oo eka kerta. :D
Onhan se mahdollista, että muutkin lajitoverit on palstalle eksyneet :D Mä olen tällä nikillä plussalla palstaillut jo ainakin muutaman vuoden.
 

Yhteistyössä