¤¤LOKAMASSUT -08 Heinäkuussa¤¤

Huomenta! Kauhea ku tänne on tullu tekstiä :eek: en millään muista mitä kaikkea piti kommentoida, luin kyllä kertaalleen läpi nuo sivut..
Ainaki valmennuksesta oli ollu puhetta..Meillä se alakaa ens tiistaina,ootan innolla!
Mies lähtee mukaan, ja sen lisäksi isännille on vielä oma ryhmä (isäryhmä) joka kokoontuu muistaakseni 6 kertaa..Ja synnärille haluan ehottomasti käyä tutustumassa!

Lisäilin gallerian kaverilistalle (näkyy masukuvat) nuo ketkä oli omia nikkejä laittanu :)

Omaa napaa..(joka on pullahtanu pihalle :LOL: ) Touho oli eilen vähä väsyny,ihan niinku minäki ku tultiin kotiin!! Viikko oltiin reissun päällä..Tänään on neuvola (lääkäri ) pitää sitte tulla kertoo mitä siellä tapahtu :)

Maarit ja Touho 30+0
 
:whistle: sorruin taas jätskiin! :) ohoh.. huomasin että oon unohtanu rautapillerin tälle päivää..
mun maha o jotenki omituinen..vattanahka o löystyny ja baby näyttää majoittuvan oikealle puolen vatsaa??!! onko se siis kääntyny jo? Kun eilen vielä oli vattanahka TOSI tiukilla ja nyt saapi navan seudulta jo nahasta sormin pidettyä. IHmeellistä.. mitä mulle tapahtuu? :eek:
pakko mennä syömään.. tuun taas poriseen jossain vaiheessa.
 
täällä o hirveä ukkonen..ukko töissä, kämppä pilkkopimeä ja meikä pelkää :x
äkkiä peiton alle ja unta pallloon.. yölläkään ei saanu nukkua kun oli ukkonen joskus 3 aikaan ja aivan sika pimeää.. :eek:
 
Ite oon jo poistanut tuon irc tunnuksen - alkoi tuntumaan siltä että oon kasvanut yli siitä ajasta, mutta ukolta tunnari vielä löytyy yhden yhteisen kuvan kera viime kesältä :D Tässä linkki sinne http://irc-galleria.net/view.php?nick=Nemuz&image_id=65449648

Tuon naamakirjan olen ottanut nyt enemmän käyttööni, vaikka aika laiskasti sitäkin päivittelen :whistle:

Tänne ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Taas väsyttää :LOL: Mitään muuta mulle ei varmaan kuulukaan ;)

Painonnoususta oli puhetta... Mulle on tullut nyt vajaa kymmenen kiloa lisää, tarkalleen ottaen 9,8kg. Ihmettelen suuresti että edellisestä neuvolakäynnistä kiloja oli tullut lisää vain 100g!! Eli 25g/vko :eek: Ei uskoisi kyllä, kai olen sitten syönyt huomaamattani vähemmän, sillä remontti on tosiaan vienyt kaiken ajan. Vauva silti tuntuu voivan hyvin ja kasvavan eikä neuvolassakaan painoon tartuttu, joten en ole huolissani. Päätin kyllä, että 5kg enempää en kyllä enää kiloja itselleni ota. Eli se 15kg on kyllä maximi :kieh: Juupajuu, katsotaan miten rouvan käy :whistle: :D

Plaah, tunti töitä takana ja meikä on jo ihan naatti :( Mitenköhän sitä jaksais koko loppupäivän :/

Adette & Allu 31+1
 
mimmali En mä itestäni ole puhunu sanallakaan vaan tästä vauvasta :LOL: Se kun on niin isokokoinen niin sitähän mä täällä olen päivitelly :D Mutta kiitos kovasti kohteliaisuudesta.

Itelläni tullu nyt 9kg lisää,eilen neuvolassa melkein 2kg kahdessa viikossa :/ Esikoisesta tuli muistaakseni 18kg,luulen että nyt päästään vähän vähemmällä.

Tänään olin siellä KTG-käyrässä.Hyvin porskutti ja ens viikon torstaina sitten ultra.

Eilen pitkästä aikaa päästiin miehen kanssa lakanoiden väliin :p Mutta voi herranjee sitä kipua sen jälkeen :eek: Kävelin ku ankka koko illan ja aamullakin pissaaminen vielä sattu :kieh: Limakalvojen kuivuudesta ei pitäs olla kyse koska meikäläiseltä kyllä tulee ku tunturipurosta ihan omasta takaa :xmas: Tosi inhottavaa.

Nyt ei enää masukaan ole kipeä,nää ruvet vaan kutisee ihan sikana |O Pitäs laittaa jotain salvaa.Jes,huomenna mökille rentoutumaan.Tänään ajattelin mennä vähä shoppaamaan ja jos illalla lähtis leffaan =)

-Laura ja Jättis 31+0 *räkspokspum*
 
Adett e - oletpas kaunis..Kävin kurkkaamassa ton laittamasi kuvan. Kuin prinsessa. ;)
ite en ees viitti omia kuviani näytellä..

Tietääkö kukaa onko suomessa paljonki iskeny ihmisiin ukkosella salamat?
Mulla pelottaa ihan himona kauheat ukkoset.. Kun kämpässä pitää kyyhöttä pilkkopimeässä kynttilän valossa, se ei oo kivaa ja pelätä. - vielä yksin :ashamed:
mutta onneksi mulla on kaverina telkkarissa höpöttövä nainen :) en kyllä hiljaisuudessa ala täällä kököttään. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
Adett e - oletpas kaunis..Kävin kurkkaamassa ton laittamasi kuvan. Kuin prinsessa. ;)
ite en ees viitti omia kuviani näytellä..
Voi kiitoksia! Kai sitä voi edes kerran elämässään näyttää rinsessalta ja tuo päivä oli juuri hyvä siihen ;) Arkilook ei ole ihan sama :LOL:
 
Satunen: Kohtalontoveri, yksin kyyhötän pimeässä :D . Onneks nyt näyttäis ilma hiukan kirkastuvan.

Minulla vielä tuola galleriassa on vanhoja kuvia, mutta kuten adetteki tuumas niin jotenki kasvanu yli siitä. Taitaa olla nuorempia suurin osa käyttäjistä. Naamakirjaa mieki nykyään käytän sen mitä käytän.

Nyt tulee sitte tyhmän esikoista odttavan kysymys! Missä asennossa te nukutte?? minä en oikeen millään tunnu enää löytävän hyvää asentoa ja ylimääräsiä tyynyjäki on jo 3 apuna tuolla. Lisäksi luin että joku kirjotti ettei saa nukkua selällään koska istukassa ei sitten veri kierrä niin hyvin? Pitääkö se paikkaansa? Ja jos pitää niin meinaako se sitte sitä että minun pitäis välttää vasemmalla kyljellä nukkumista ku istukka on vasemmalla?? Kaikesta sitä pitääki ihmisen huolta kantaa :D .

Eilen iski ensimmäinen aikaloppuueioovielämitäänkaikkionkesken-paniikki. Menee tää aika niin nopeeta (ja toisaalta niin hitaasti). Huone olis nyt muuten valmis mutta vielä tavarat sinne pitäis saada ja vaatteita pestyä. Lisäksi vaatekaappi jostain pitäis hankkia kun tuosta huoneesta semmonen puuttuu kokonaan. Vessaremontti vielä alkaa elo-syyskuussa. Sen jälkeen olis vauvaa varten kaikki valmiina.

Nanna + poju 31+1
 
Katiapatia kiitos sanoistasi. :) Itsestäni on alkanut aina tuntua peilin edessä että kauhea valas olen kun jo 11kg on tullut tähän mennessä. On totta että mulle ei mihinkään muualle ole tullut kuin mahaan ja tisseihin. :D takapuoli ei oo leventynyt eikä mikään muukaan paikka ja siksi onkin niin hankala hyväksyä uusi olo muoto kun painolukemat näyttävät tuollaista.

Nii ja oma nimimerkkini galleriassa on pale`_ itse kulutan ehkä enemmän aikaa galleriassa kyttäillen kuin naamakirjassa, mutta molempia päivittelen samaan aikaan. Kun ei muutakaan tekemistä ole näin lomalla. :D

Minulla on jo melkein ikävä tuota miehen kanssa vällyjen väliin pääsyä. :LOL: Aina kun muuten huvittaisi niin masuasukas alkaa pitää omaa jumppashowtaan ja siihen kariutuu viimeisetkin halut. Ja on noi halut muutenkin ollut kyllä vähän kateissa koko ajan mutta nyt kun kaveri vielä liikkuu niin paljon niin tuntuu jotenkin... en mä tiedä. kauhealta tehdä mitään. Mies parka, ja minä myös kun on tottunut säännölliseen elämään sillä saralla. Kai se tästä korjaantuu.. joskus. :D

rv 29+3
 
Joo kävin neuvolassa, tosin kovin hyvillä mielin en sieltä pois tullu!
No,painoa oli tullu edellisestä kerrasta (8.7) 1kg mikä oli aika lohduttavaa, painoa yhteensä tullu eka neuvolasta nyt 5kg, sanovatki ettei sen suhteen tarvi olla huolissaan!
Mutta, sokerirasitukseen pitää mennä ens maanantaina kun sf-mitta oli 31 niin epäilevät että ois aika iso lapsi ja ite oon tosi pikkunen (158 pitkä)..Eli näillä näkymin joudun käymään äippäpolilla tarkistuksessa vielä jossai välissä! Ensin hulluna pelottelivat minua sillä että joo sulla on varmasti raskausajan diabetes ja sitte sano että elä ressaa :ashamed: VOI ETTÄ TYMPÄSEE!! Terkkariki vaihtu,ei tuu olemaan enää ollenkaan se sama mikä oli tähän asti..tosin tämä vaikutti mukavemmalta!
Jotenki oon nyt NIIN väsyny kaikkeen..vituttaa vaan koko ajan!! eikä haluttas olla yksin :(
nojoo,toivottavasti teille kuuluu parempaa!

Maarit ja Touho 30+0
 
maatritti Jouduin käymään myös läpi tuon sokerirasitustestin, mutta ei minulle missään vaiheessa sanottu että sf-mitta olisi siihen osasyynä. Silloin neljä viikkoa sitten kun kävin neuvolassa oli mitta 30cm ja nyt, viikolla 30+5 kun kävin, oli sf 31cm. Onkohan sitä itsellekin tulossa iso vauva... :whistle: Mutta sinuna en huolestuisi tuosta raskausajan diapeteksellä pelottelusta, ei pelkkä sf-mitta voi sellaista kertoa! Kyllä kai siinä pitää jo verenpaineet heitellä ja olla turvotusta ja kilojakin tullut enemmän lisää! Ihme pelottelua neuvolalta! :kieh:

Otat rennosti nyt vaan - itse olen ainakin siinä uskossa, että vauva voi olla täysin normaalimitoissa, kohtu vaan kasvaa eteenpäin niin että sf-mitta on sitten hieman käyrien yläpuolella. Don't worry! :hug:
 
maatritti mulla oli kans se sf mitta tosi iso. 30cm oli jo viikoilla öh 26+3 ja painoakin on tullut enempi kuin sinulla. ja kahdesti olen nyt käyny siellä sokerirasituksessa kun mulla on kauhee sukurasite tähän raskausajan diapeteksen kun mun äidillä ollu joka raskaudessa. ja sitten toisen kerran kävin just tuon sf mitan vuoksi. ja tosi hyvät on ollu ne arvot silti. ja minulle ainakin sanottiin että vauva voi olla jotenkin sellaisessa asennossa niin ylhäällä tai sitten lapsivettä voi olla paljon ja siksi sf-mitta on noin iso. ja kuulemma myös jos on eri mittaaja eri kerroilla niin se voi vaikuttaa.

halusin vaan kertoa jos vähän helpottaisi edes stressia =) toivottavasti menee hyvin se sokerirasitustesti ja kaikki arvot on normaaleja :)
 
Maatritti: Onko sinulta otettu yhään sokerikoetta tuolla neuvolassa?
Minullahan tuo diabetes todettiin pari viikkoa sitten, ei minulla ole paino noussut, ei verenpaineissa mitään muutoksia, eikä sf-mitta kovin paljon yläkäyrillä yms. MUTTA pissassa oli sokerit plussalla sekä myös noissa tunnin sokeriarvoissa heittoja. Kummallista tosiaan jos diabeteksella aletaan heti ensinnä pelottelemaan...
Mutta ajattelehan että pääset mahdollisesti vielä pientä näkemään ylimääräsen reissun jos ne äippäpolille sinut lähettää =) .
 
Pitkästä aikaa... Kesälomaa vihdoin vietän ja tulin pällisteleen mitä teille kuuluu. Pitäisi kaappeja vähän siivota, saas näkee mitä löytyykään. Huhuiliko joku kestovaippoja vai tekeekö pääni tenän=)? Mulla vois tuolta jo ylimääräisiä sopuhintaan löytyä, lähestyypi rohkeasti yksityisviestillä jos olisi kiinnostusta.

Aurinkoista paivänjatkoa!
Jonna
 
Piti tuota sf-mittaa tulla itekin kommentoimaan, et nyt kun oli lääkärineuvola 29+2 oli mitta vain 24 cm ja monen monta kertaa tarkistelivat hoitajan kans ja edellisen kerran 26+6 se oli kummiskin 25,5cm ja sillonki kyl tarkisti et miten se nuin alas heittää? Ensin oli pelko et kun menee yläkäyrillä onko isoki vauva tulos ja nyt lääkäri aiko seurata sit tarkkaan miks se pienentyny on, tietty vauva varmastikin eri asennos mut silti ja pisti vähä huolettaan et kasvaako vuva sit kunnolla vai mikä. Ultrallaki katto eikä mitää sanonu et vialla ois ja kovasti liikkuu et jospa se näyttäs parin viikon päästä taas paremmalta. Mut pieneltä taas masukin siinä mieles tuntuu et aika allaalla on tuo kohdun reuna eikä se ny vielä laskeutunu oo. Ja edelleen istuksii vaan, oon jo ootellu et kääntys oikein päin, ei nimitäin ees pyöri että ku kääntys ni luultavasti jäiski jo raivotarjontaan.'
'
Mut joo, nyt siivoon :wave:
 
Kiitos teille,kylläpä lohdutti lukea etten oo yksin näitten asioitten kans!
Mulle ei oo puhuttu mitään muista vaihtoehdoista (esim. että lapsivettä ois paljon tms )
Heti vaan sanottiin joo varmasti diabetes! :( Kyllähän tuo nyt sitten pyörii mielessä koko ajan.. Ja kun annettiin ymmärtää että viikkoja ois oikeasti nyt jo enemmän, mutta ei kukaan silti tutki asiaa tarkemmin! Ois kiva tietää itellä missä mennään! Sanotaan vaan suunnilleen että lapsi voi syntyä minä hetkenä hyvänsä mutta älä oo huolissaan! :( Tosi tympeää!
 
Maatritti: Mistä ihmeestä ne päätteli että viikkoja olis yhtäkkiä enemmän? Etkös kuitenki käyny rakenneultrassa ja np-ultrassa?? On sulla kyllä ollu neuvolatäti hiukan sivuraiteilla sielä!
Mutta tosiaan saatpa ainaki tarkistettua sen diabetes asian sokerirasituskokeella, eikä sekään nyt loppuje lopuks mikään aivan hirveä kauhea ole jos se diabetes on. Työtähän tuo hiilareiden laskeminen teettää, mutta tuleepa syötyä terveellisesti.
 
Munkin tarttee laittaa tuo eilen saatu sf-mitta, eli mulla oli vain 21.5 cm ja painoa siis tullut jo se 16 kiloa ja omasta mielestäni se on vatsalla ja rinnoissa. Lääkäri vaan totesi, että ei tarvitse huolehtia vaikka onkin käyrien alapuolella kun mulla tuo vatsa leviää paljon sivuille.

JA YES...28 VIIKKOA ON TÄYNNÄ TÄNÄÄN :)
 
meikäläinenkin joutui tuon sf -mitan hurjien lukemien vuoksi automaattisesti sokerirasitukseen. Ja kun tulokset oli siellä normaalit, ei kertaakaan oo puhuttu tosta korkeesta mitasta, mullahan se on nyt yli 30cm. Viimeksi neuvolassa eli 30 + 1 oli silloin viikot, oli mitta 31,5cm.

Huvittavinta on just tuo, mullekin sanottiin suoraan että joo, raskausdiabeteksestä se johtuu. Mut nyt se on sit kuitenkin normaalia kun sokerirasitus oli ok.. Et tiijä sit..
 
nanna81 kävin molemmissa ultrissa, ja sillon sanottiin lapsen olevan oikean kokonen! Se tässä ihmetyttääki että mistähän niitä viikkoja ois nyt yhtä äkkiä kertyny sitte lisää!
Ärsyttävää ku heti aletaan "pelottelemaan" vaikka asialla on tosiaan monta puolta ja se voi olla ihan mitään..tai sitte ei yhtään mitään :D No,jospa se maanantaina sitte selviäis!
 
Iltaa.
Laitoksella oltiin tämä ilta,tosin vauvaan liittyen ei ollut mitään.Heräsin päikkäreiltä kolmen aikaan ja kauhea sydämentykytys oli päällä.Siihen perään heti hengenahdistusta niin että meinasin pyörtyy :eek: Neljä tuntia olin laitoksella erilaissa käyrissä ja sydämmessä havaittiin rytmihäiriöitä.Pääsin nyt kuitenkin yöks kotiin ja aamulla johonkin alaraajojen uä-tutkimukseen varmistukseksi ettei ole keuhkoveritulppaa :eek: Siis mitä??? Täytän tiistaina 22 ja mulle annettiin epäilys keuhkoveritulpasta :/ Meni taas elämänarvot ihan uusika tuon myötä.Nyt on olo vaan väsynyt ja heikko.

sf-mitasta Mulla se on alun alkaenkin ollut yläkäyrill johtuen tästä diabeteksesta.Eilen viimeksi mitattiin eli viikot 30+6 ja mitta oli 33cm :whistle: Ei tää tauti niin kauhee ole kuhan asennetta löytyy :wave:

Nyt käyn nukkumaan.

-Laura ja Jättis 31+0-
 
Huomenta!

Naurukohtaus: Jaksamista, sinulla tuntuu olevan nyt enemmän kuin tarpeeksi jaksamista yhdelle ihmiselle :hug:

Sokeriasioiden kanssa painiskeleville myös tsemppiä, oma terkkarikin on "hyperventiloinut" miun sokerien kanssa, mutta eipä vielä ole sitä raskausajan diabetesta puhjennut. Ja jos se tulee, niin kyllä senkin kanssa pärjää, ihan varmasti :) Itselläni on paljon sukulaisia joilla on ykköstyypin diabetes ja jos sillä selviää että muutaman kuukauden tarkkailee syömisiään, niin olen onnellinen.

Viikotkin poksahtaa tänään, 28 täynnä. Aika tuntuu oikein juoksevan. Nyt olen kehittänyt jostain oikein kunnon kesäflunssan, menisi äkkiä ohi, inhoan yskimistä ja nyt ei saa sitä yskänlääkettäkään ottaa. Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä yskän poistamiseen?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Taralee ja Pätkä 28+0
 

Yhteistyössä