¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Pieni pelko iski eilen.
Suppareita tuli, ja meni. Aika mojovan tuntusia..
Ja vessassa ravasin, ja nälkää ei näkynyt. :whistle:
Mä oisin täysin valmis synnyttää, mutta eilen tuli paniikki. :D
"Ei se nyt viä voi tulla, mun tarttee mennä huomenna kauppaan, neuvolaan, loppuviikosta on markkinat...plaaplaaplaa.."

Rv 36.
 
FPI
Huomenta!

Onnea matkaan Emilyn!! :heart:

Kuorsaamisesta, mä kanssa oon loppuraskaudesta ruvennut kuorsaamaan, vaikka normaalisti en kuorsaa, heräsin viime yönä pariin otteeseen omaan kuorsaukseeni... :whistle:

Mulla vaihteelee ajatukset paniikista toiveeseen, että syntyis jo...nyt taas tuntuu, että syntyispä just ja yöllä taas kauhistelin, että miten mä siitä synnytyksestä selviän... :x

Tuntemuksia ei juurikaan synnytyksen käynnistymisen suhteen ole...ainoo on, että rinnoista tihkuu maitoa...onkohan muilla tuo tihkuminen voinut ennakoida lähestyvää synnytystä??

Aurinkoista tiistaita!! :wave: Huomenna on lokakuu!

FPI+pepe rv 40+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja satunen89:
muuten, onko nää kuukautiset?? Mulla jälkivuoto loppui pari päivää sitten. Sain kulkea 2 päivää ilman rättiä ja nyt o jotain hailakan väristä vuotoa? Vähän juilii tuolla jossain alavatsalla. Siis ihan mini tuntemuksia, mutta ei mitään muuta.. nii aattelin kysyä jos joku kokeneempi tietäs?


Mä luulen että se on sitä loppuvuotoa. Kohtu supistuu, ja pumppaa viimeset pois.
 
Heippa!

Satunen Luultavimmin on vielä jälkivuodon rippeitä, sitä kun voi tulla pitkäänkin ns. tihkuen.

Onnea tosiaan kaikille, jotka ovat jo nyyttinsä saaneet tai lähteneet sitä hakemaan. :heart:

Omaan napaan ei erityistä. Viimeinen neuvolalääkäri oli viime torstaina, siinä kaikki hyvin. Kohdunsuu pehmeä (tavallista uudelleensynnyttäjällä, oli pehmeä jo ekalla lääkärikäynnillä) ja kaulaa jäljellä 2,5cm. Vauva on raivotarjonnassa, mutta ei todellakaan laskeutunut eikä kiinnittynyt. Tämän lääkäri totesi pahoitellen ja oli todella hämmästynyt, kun totesin ettei haittaa kun ei tässä ole vielä mihinkään kiire. Ei ollut ihan tavallinen vastaus. :kieh: Painoarvionkin teki, kun hänellä oli kannettava ultra mukana. Ei siis mitään tavallista meilläpäin, ultran saa yleensä vain äitipolilla. Eli nyt painaisi 2,5kg +/- 300g, syntymäpaino menee luultavasti samoihin kuin esikoisella eli 3,3-3,5kg, esikoinen oli tasan 3300g.

Muutenkaan ei erikoista, kotona kovasti touhuillaan esikoisen kanssa. Miehellä alkoi kolmen viikon kesäloma, jonka viettänee tiiviisti raksalla. Toki ehtii nyt vähän paremmin olla kotona, kun ei tarvitse enää ansiotöissä olla raksan päälle. Nyt on kaikki vauvahommat tehty (paitsi neuletakki pitäisi vielä ommella kokoon, muuten on valmis). Muuten sitten riittäisikin puuhaa. Mutta nyt pitää kiirehtää, täytyy lähteä kaupungille asioille (pankkiin, rakennusmestarin luo, vesilaitokselle ja ostamaan taloon ikkunat...) :wave:

Voimia ja jaksamisia kaikille! :flower: MiHLa ja Mökö, rv 37 tasan.
 
Onnea pw :flower:
emilynille tsemppiä synnytykseen tai voipi olla jo vauva kainalossa sielläkin
satunen mä veikkaan kanssa että olis jälkivuodon loppuja vielä ainakin itsellä tuo vuoto on ollut aina sellaista että välillä loppuu ja sitten on ihan vaan sellaista hailakkaa ja pärjää ihan pikkuhousun suojaala välissä siis voinut olla jo päiviä ettei ole tullut mitään. Kuukautiset alkaa kovin yksilölliseti toisilla toki jo melkein heti jälkivuodon jälkeen itsellä yleensä alkanut vasta jotain puolivuotta synnytyksen jälkeen.

Tuosta vauvan pyykistä joku kyseli että kuinka paljon tulee. Meillä tulee paljon. Poika on kova puklailemaan ja melkein joka vaipan vaihdon yhteydessä menee body pyykkiin, On yksin kertaisesti niin märkä kauluksesta ettei voi olla kiva päällä. Lisäksi meidän poika on erikoistunut pissaamaan hoitopöydällä just silloin kun vaipat on otettu pois ja monta kertaa on sitten kastellut päällä olevat vaatteensa ja pari kertaa minunkin vaatteet. Kun tuntuu että se pissa lentää joka paikkaan. Tyttö vauvat on tuossa suhteessa helpompia

Meillä arki on alkanut pyöriä kivasti ainakin nyt kun mies on isyyslomalla ja on käyttänyt tuota 2,5 vuotiasta metsäretkellä ym.. ohjelmaa järjestänyt hänelle voi olla että mustasukkaisuus iskee sitten kun isi palaa töihin ja oikeesti huomaa ettei äiti ole kokoajan käytettävissä.
Vauvakin on ainakin tähän asti ollut helppo tapaus ja nyt mietinkin että missäs vaiheessa viimeksi alkoi se koliikki itku. Vai säästytäänkö siltä tällä kertaa. Yötkin menee yhdellä syönnillä. Ei meillä minun muistin mukaan näin helppoa vauvaa ole ollutkaan. Mutta vielähän tässä kerkeää poika todellisen luonteensa näyttää monenn kertaan ;)

pumppernikkeli ja niilo 6 vrk
 
Hei

Meillä oli eilen miehen kummitädin 50 vuotisjuhlat ja kyllä meinasi mennä hermot. Siellä kun oli paikalla suvusta oikein useampi hoitohenkilökuntaan kuuluva ihminen joka on toiminut neuvolantätinä... Kyllä sitä kysymysten määrää ja kaikkea oli hieman vaikea kestää. Sitten ärsyttää kun tuntemattomatkin ihmiset tuli kyseleen että voitpas sinä paksusti, miten jaksat?? Teki mieli kirkua välillä etten oikein jaksakaan :kieh: Nyt saa kyllä sukuloiminen riittää ennenkuin vauva on tullut. Sittenkinsaavat tulla meille ja pienillä porukoilla.

kiitos ideoista tuohon isyyspakettiin pitää etsiä vielä netistä myös matskua. Tollaisen voisi järjestää miehelle, kuulostaa kivalta. Mä olenkin jo sanonut että hommaan sille omat varatissit kun nää menee vauvan käyttöön, niin ei enää jaksa et se olis vielä niissä kiinni :LOL:
Mut päivän jatkoja!
 
Huomenta

Kiitti hyvistä imetys vinkeistä. En muistanut viimeksi mainita... Vaikka kolmas onkin tulossa niin aiemmin ei ole ollut tietoa näin hyvin saatavilla.

Ihme olo tänään. Laitoin lapset kouluun ja aloin järjestelemään vaatekaapin sisältöä innokkaana. Yllättäen iski vetämätön olo ja käsistäkin tuntuu voima kadonneen. Nyt on ollut toista tuntia tosi väsynyt ja huono olo vaikka olenkin levännyt koko ajan mutten nukkunut. Samanlainen olo oli ennen tytön syntymää... Pitää laittaa kaappi kuntoon ja lähteä nukkumaan. Mökki on kuin pommin jäljiltä muttei jaksa...

Salsai, samoja fiiliksiä minullakin. Toivon ja odotan että alkaisi syntymään mutta sitten taas välillä että älä vielä kun on ois vielä sitä sun tätä jne.. Hassua :D

Tytön (kohta 8v) kanssa ollaan otettu yhteen ihan kunnolla viikon ajan. Neiti tekee kaikkensa että saisi minut hermostumaan. Tähän asti on ollut niin isoa tyttöä ja nyt oikein näkee kun pirun sarvet nousee pystyyn. Tyttö on todella vauhdikas, tempperamenttinen ja itsepäinen yksilö. Epäilen että sitä jännittää vauvan syntymä kun tietää että se voi syntyä milloin vaan. Ja ehken myös se että kaiken huomion vie tämä odotus kaikkine supistuksineen ja kolotuksineen. Huomio on saatava takaisin keinolla millä hyvänsä... =) Itselläkin ei ole hermoja yhtään. Tekisi mieli mennä johonkin ihan yksin ja "hautoa" rauhassa :LOL: Onneksi tämä vaihe on pian ohi ja sitten tulee uudet haasteet.

Hyi kun oksettaa... Nyt huilaamaan :wave:

rv 36+3
 
Joku tässä loppuponnistelussa ottaa päähän ; 4 v. poika "kiusaa" mua ja vähän pääsee oma aikuisuus lipsumaan. Missä lienee pitkäjänteisyys ja johdonmukaisuus ? En enää tosin oo ihan varma onko mulla niitä taitoja ollutkaan ! Hirvittää ihan itseäänkin, kun havahtuu, että rääkyy naama punaisena ... Ja ne hillittömät oman tunnon tuskat, kun en saa pidettyä itseäni ruodussa. Ja kaikkia pitäis saada tehtyä ... vai pitäiskö ?
Kun ei tiedä mikä olisi hyvä - toisaalta olisi mukava saada nyytti kotiin, mutta toisaalta ...
Mulla poika on tarhassa - joten omaa aikaakin on. Ei saisi valittaa ...
kakille tseppiä joka tilanteeseen !
Olen tilanteesa 39+2 niin jä synnytyspaikka Hki -Naistenklinikka
 
parfyymi Älä välitä, täällä kanssa menee hermot muiden lasten kanssa joka ikinen päivä. Miusta on tullut sellainen huutava tiukkapipo. :D Ihana äiti varmaan oikein.
Meillä on siis 9 ja 8 vuotiaat pojat ja sitten 1v 5 kk tyttö. Poikien kanssa on ollut jo pitempään yhtä taistelua, mikään mitä mie sanon ei mene jakeluun ja oikeesti tahallaan ärsyttävät sitten vielä. Miulla ehkä sen puoleen menee helposti hermot, että yritän pitää tätä huushollia kuosissa ja muut vaan sotkee. Olis kuitenkin kivempi tulla sairaalasta kotiin kun on siistiä, eikä minkään kaaoksen keskelle.
Tytöllä taas on joku äitikausi menossa ja haluaisi koko ajan olla sylissä, kitisee ja sit kun itse ei jaksa niin touhuta niin taas menee hermot. Toivottavasti lapsiparoille ei suurempia traumoja tästä loppuraskaudesta jää. :D

Emilyn on varmaan saanut jo pikkuisen syliinsä. Onpa kiva juttu. :)

AngelEyes ja masukki 38+0
 
Tiihu Hih, koskaan ei ole hyvä. :D
Mä peukutan että lähtis yöllä tulemaa, tai illalla. Ku ei ole mitään häppeninkii. Ja mieluiten sitten tän viikon jälkeen. Koko vko buukattu täyteen.
Mulla oli kans eilen ihan tajuton pesäntouhuumisvimma heti aamusta päällä. Yleensä mä en edes saa itteeni ylös aamusin sängystä.. :whistle:

parfyymi

Mä tiedän tonkin tunteen. Meillä kaksi lasta, molemmat alle 5vee. Ja mun käpy palaa todella sukkelaan. Mä ärisen ja purisen ihan pienistäki kitinöistä. :|
Pinnaa ei ole ollenkaan. Ja jokaisen |O jälkeen mietin että mistä toikin nyt tuli, eikö muka voi niellä ja sanoa rauhallisesti. :ashamed:

Saas nähä kuin käy, kun tää Touho on ulos tullut..
 
Heippa!

Eipä nuo hermot itelläkään niin rautaset ole,verronkin kun esikoinen on ollut nyt kipeenä jo toista vkoa niin alkaa ahdistaa tää neljän seinän sisällä oleminenkin.
olisi kiva jo päästä taas normi arkeen kiinni.

Alkaahan tuo olla pitkä aika tytölläkin ja kun kaverit käy hakemassa ulos niin aina pitää vaan sanoa ettei pääse kun on vielä kipeenä.. :(
Lääkkeen oton kans on ruvettu myöskin taistelemaan,mutta olen muistuttanut ettei parane jos ei reippaasti ota.
Eikä myöskään pääse ulos eikä eskariin..

Illalla ajattelin käydä kaupasta ostamassa uusia villalankoja niin voisi ruveta itelle ja miehelle tekemään villasukkia =)

Tuosta esimaidon tihkumisesta-Mulla sitä on tullut varmaan jo 3 kuukauden ajan että ei ainakaan synnytystä täällä enteile :D

Öisin ei meinaa uni tulla vaikka olen rättiväsynyt.
Alkanut synnytys pelottaa entistä enemmän.. :|
Ensi vkon pe on kontrolli ja jos vaan mahdollista niin jään sinne käynnistykseen.

Aurinkoista tiistaita kaikille :wave:
 
Kävin tänään siellä polilla tarkemmassa synnytystapa arvioinnissa. Vauvalla oli kaikki hyvin ja painoakin jo 3100 g!! Reilu viikko sitten nla lääkäri mittaili tulokseksi n. 2500 g... No arvio on arvio... Syntymäpainoksi arveli n. 3500 g, mutta musta tuntuu että on isompi kun tässä on aikaakin vielä vaikka kuinka.

Normaalia alatiesynnytystä meinasi vaikka tämän hetken mittausten mukaan aika kireetä tekee mahtuuko. Lääkärin (pieni) nyrkki oli kuulemma just ja just mahtunut luiden väliin. Ja muistaakseni vauvan pään ympärys oli ihan hiukan isompi kuin mun luiden väli tai suurin piirtein sama, en muista ihan tarkasti. Mulla tulee kuulemma hänen mukaansa paikat joustamaan, ja aina yritetään ensi sijaisesti alakautta. En kyllä tiedä yhtään mitä tästä oikein ajattelisi. Jotenkin ottaa vaan päähän kun kuuli, että se on siinä ja siinä tällä hetkellä. Enkä kyllä millään haluasi kokea kumpaakin tapaa jos se siihen menee ja. Ja toi oli just se "vastaus" mitä en halunnut kuulla. AARRGGHHH! mä oon ihan valivali-tuulella vaikka kaikki on hyvin, mutta silti!

Kohdunkaula oli sormelle avoinna ja kanavaa oli vaikka millä mitalla jäljellä (n. 3 cm) Sen tutkiminen sattui muuten ihan helvetisti!!
Ai niin kysyin siltä sitä vauvan sukupuolta kun mielestäni näin "kilkuttimet" silloin rakenneultrassa. Ja kyllä ne siellä oli! Mä olin kyllä aika varma asiasta =) Se siitä itsensä piinaamisesta sitten!!
Ei auta muuta kuin odotella miten käy...

Siellä oli muuten lääkärin lisäksi 1 kandi joka myös tutki mua ja sitten 3 muuta jotka vaan seurasi tapahtumia. Ei ollut yhtään niin paha homma kuin kuvittelin.
Gibbon ei ollut 4d ultraa siinä huoneessa, mutta näinpäs kuitenkin vauvelin kasvot ihan kivasti ja tietysti ne pojan välineet...

En muista tuliko siinä kaikki mitä piti kirjoitella, mutta palailen myöhemmin ja luen mitä ootte tänään kirjoitelleet kun nyt en ehdi.

meela 36+3
 
tulipas iloinen mieli huitshapelin tuuletuksista :D ite on muka niin maassa kun ei synnytystä näy ei kuulu ja laskettuaika ylihuomenna :/ Joka aamu kun sängystä nousee niin sitä päättää että tänään ei synnytystä odotella ja ajatellaan ihan muita asioita. Pyh. Ensimmäisenä mielessä kun sängystä nousee ja viimeisenä mielessä kun sinne taas menee. :whistle:

vali valia... taas ;)
 
FPI
Huitshapelilla kivat tuuletukset, piristi :LOL:

Meillä TAAS asunnonnäyttö tänään eli eikun siivoomaan, pitäkäähän peukkuja, et saatais tää pian kaupaksi, kun uusi koti jo odottaa Joensuussa! ;)

Ehkä siivoominen vois vauhdittaa vauvan syntymääkin! ;)
 
Meille syntyi perjantaina 26.9 klo: 23.40 pikkunen poika :heart:
Painoa 3860g, pituus 49cm ja pipo 37,5cm.
Kotiin päästiin vasta eilen. Yhden vuorokauden poika joutui olemaan lastenosastolla tipassa alhaisen verensokerin takia. Mutta nyt onneksi kaikki hyvin :)
Synnytys oli hirveä kahteen edelliseen verrattuna, mutta siitä tarkemmin sitten joskus myöhemmin, kun kerkeää enemmän taas koneelle.
Nyt tuo pikkumies vie hyvin tehokkaasti äidin ajan ja voimat. Mutta on se ihana :heart: Kuva löytyy profiilista.
 
zizilisko! Onnee!

Neuvolaa;

Rv 36.
Painoa ei yhtään lisää (yht. 8kg). Ei gramman grammaa.
Turvotusta edelleen hieman.
Verenpaine 116/60, samaa rataa siinki mennää.
Pisussa pikku plussa.
Hemohessu oli noussut 111, viime kerralla 104. =)
Kohdunpohjankorkeus laskenut sentin, nyt 32. (parhaimmillaan ollut muinoin tokassa raskaudessa 39)
Raivossa on. Ja 140 näytti syränäänet.

Eli tyyppi on laskenut alas. Ja kateltiin sitten vertauksellisesti mun kahta aiempaa raskautta, ja kaksi viikkoa meni kun vauvat oli syntyneet laskeutumisen jälkeen. Saas nyn nährä kuin ämmän käy. :D
Mä en vaan sitte voi käsittää sitä että jos tää tulee ennen laskettua aikaa, kun kaksi ekaa on tullut vkoilla 41+5 ja 41+3.. Siin on sitte ihmettelemistä mulla. :whistle:
 
Ihanaa... lisää vauvauutisia!

ONNEA ZIZILISKO!!! :flower:

Tosta maidonherumisesta kanssa että täälläkin on jo toista kuukautta tullut hieman sitä ternimaitoa, ja rinnat on aina välillä kauhean aratkin. Joten ei ainakaan itsellä ole vaikuttanut synnytyksen käynnistymiseen toi :/

Ai niin ja eilen kun kävin neuvolassa niin sain loistavan neuvon käsien turvotukseen! Eli yöksi rullaluistelu-rannesuojat käteen ja nukkumaan! Auttoi tosi paljon, ei yöllä koskenut käsiin ollenkaan, ja sai tosi hyvin nukuttua. Aamullakaan ei ollut kipuja hieman oli turvotusta mutta kaikki hyvin. Nyt rupee vähän koskemaan käsiin kun otin suojat tietty heti herättyäni pois ja olen touhunnut tässä ruokaa pakastimeen koko päivän...
Mutta kokeilemisen arvoista, jos jollakin muullakin oli kyseistä vaivaa :wave:
vähän hassun näköistähän se oli illalla mutta tarkoitus pyhittää keinot!!! :p
 
Onnea kaikille jo vauvan pykänneille!!

Itsellä sellainen olo, ettei meille kait mitään vauvaa ikinä tulekaan. Joka päivä odotellaan, että josko nyt, kun on noita supisteluja ja kivistyksiä ja kovettumisia ym, ym, ym... Vaan ei! Ei merkkiäkään ees mistään limatulpasta. Alkuraskaudessa kyllä oli vuotoja, mutta nyt, ei pienintäkään veri viirua. |O Ensin pelkää keskenmenoa ja nyt sitä, ettei se ikinä synnykään....

Minulla ei ole ollut sormia kuukauteen. Tavarat tippuu käsistä, eikä huvita tehdä mitään. Mitenkähän nopeasti tuo tunto palautuu synnytyksen jälkeen? Onko kellään hajuakaan? Ensimmäistä odotellessa loppuaika meni pieniä töppösiä kutoessa mukavasti, mutta nyt ei voi edes kattoo sukkapuikkoja, kun rupee jo tikkuilemaan käsiä! Argggh!

Hermot siis kireällä täällä suunnassa.

Tonnikala 39 tasan
 

Yhteistyössä