Lopullinen hinta

  • Viestiketjun aloittaja Jenny-75
  • Ensimmäinen viesti
Jenny-75
Hei !

Meille on tulossa ensi keväänä Kastellin Nostalgia-mallistosta muunneltu (reilusti) versio, mutta haluaisin kysyä teidän kokemuksia paljonko kauppahintaa täytyy "kertoa" että päästään lopullisiin kustannuksiin, ilman tonttia siis. 2-2.5 vai jopa kolmella.
Paljonko teillä on rakennusvalvojan taksa ? Saimme tarjouksen 2000e, joka sisältää 8 +6+6 sovittua käyntiä, muut´palvelut erillisellä taksalla.
Onko kallis vai halpa ?
Myös kaikkia muita vinkkejä / kokemuksia otetaan kiitollisina vastaan.
Voi meilata myös suoraan ; minnaelina1@luukku.com
 
jostain oon kuullut, että asunnon neliön hinnaksi kun laskee 1100-1400? niin siitä saa vähän suuntaa ja tontti siihen päälle. Neliöhinta riippuu varmaan eniten siitä tekeekö miten paljon itse ja mitkä materiaalit. Kaverille rakennettiin kivitalo, ja teki todella paljon itse, neliöhinnaksi tuli 1000?, mutta tämä taitaa olla vähän turhan pieni summa, itse kertoisin tuolla vähän isommalla summalla
 
Sarita-80
Tuttu teki kastellin kotikartanon ja sanoi että hinta kannattaa kertoa vähintään kolmella, mieluummin neljällä niin ei ainakaan tule yllätyksiä, joihin ei olisi varauduttu. Jos kertoo vain kahdella jää talo 'raakaversioksi'.
 
Meillä hiljattain valmistunut kivitalo pk-seudulla, neliöhinta ilman tonttia n. 1700 euroa. Lähes kaikki sisätyöt tehtiin itse ja materiaaleista tingittiin tosi paljon. Eli kyllä se budjetti aina ylittyy. Jos olis lopullinen hinta tiedetty ennen projektia, olis päätös rakentamisen aloittamisesta saattanut olla toinen... Tosin mitään pahvitaloa en silti olisi valinnut.

Rakennusvalvojan hinta kuulostaa tosi halvalta, mutta satsatkaa siihen kunnolla. Mieluiten sellainen joka käy työmaalla lähes päivittäin eikä ole pelkkä kumileimasin. Harmittaa kun jälkeenpäin on vaikea paikkailla mokia kun kukaan ei ole katsonut kunnolla urakoitsijoiden perään. Eli ne eurot kyllä tulevat moninkertaisina takaisin.

Onnea vaan projektille!
 
Sidney
Tuttumme rakensi talon tässä hetki sitten ja se ainakin puhui että talon hinta kertaa 3 niin tulee lopullinen hinta...
Mutta en sitten varmax tiiä niin niillä kuulemma tuli...Ja me ollaan kanssa laskeneet omamme tuolla 3
 
Meillekin puhuttiin että talon hinta x 3.
Meillä ei ole mitään budjettia... tai no se minkä pankki lupas rahaa on rajana, mutta mennään sen alle reilusti. Kiva tehdä kun ei oo mitenkään tarkkaa budjettia, saa vähän törsäillä. :) Ollaan ostettukin just niitä materiaaleja mitä ollaan haluttu, hinta selviää sitten kun ollaan kassalla maksamassa.
 

Yhteistyössä