Loukkaannuinko turhaan?

Halusin puhua miehen kanssa minulle tärkestä asiasta. Kerroin asiani hänelle viestitse yöllä. Hän ei vastannut. Seuraavana päivänä vastasi ettei halunnut yöllä puida asiaa ja nyt hän on kiireinen. Ok, tämän ymmärrän kyllä. Alkuillasta sanoin, etten halua riitaa mutta olisi kiva, jos voitaisiin asiani käydä läpi. Hän vastasi ettei halua myöskään riidellä. Illalla viestittelin että onko ollut kiireinen päivä. Olisin jo tähän mennessä kuvitellut että asia olisi voitu käydä läpi. Yöllä hän vastaa, että hän katsoo nyt tv-ohjelmaa, jotenka soitellaan hetken päästä kunhan ohjelma loppuu. Tästä vedin jo kilarit. Kerroin, että minua loukkaa se että tv-ohjelmakon on omaa asiaani tärkeämpi. Että hänen kantansa on tullut selväksi, antaa olla.
 
Halusin puhua miehen kanssa minulle tärkestä asiasta. Kerroin asiani hänelle viestitse yöllä. Hän ei vastannut. Seuraavana päivänä vastasi ettei halunnut yöllä puida asiaa ja nyt hän on kiireinen. Ok, tämän ymmärrän kyllä. Alkuillasta sanoin, etten halua riitaa mutta olisi kiva, jos voitaisiin asiani käydä läpi. Hän vastasi ettei halua myöskään riidellä. Illalla viestittelin että onko ollut kiireinen päivä. Olisin jo tähän mennessä kuvitellut että asia olisi voitu käydä läpi. Yöllä hän vastaa, että hän katsoo nyt tv-ohjelmaa, jotenka soitellaan hetken päästä kunhan ohjelma loppuu. Tästä vedin jo kilarit. Kerroin, että minua loukkaa se että tv-ohjelmakon on omaa asiaani tärkeämpi. Että hänen kantansa on tullut selväksi, antaa olla.
No riippuu tietenkin hieman asiastakin, mutta lähtökohtaisesti asiat on hyvä selvittää mahdollisimman pian ja jättää telkut toiseen kertaan. Vaikuttaisi joko välinpitämättömältä tai haluttomalta käsittelemään koko asiaa, ja se kumpaa se lienee, määrittelee kenties sitoutumisen tason...
 
Riippuu todella asiasta. Jos asia tuntui sinusta tärkeältä, mutta mies ei tajunnut sen olevan niin tärkeä. Voi olla kyse väärinymmärryksestä. Esimerkkinä vaikka uuden sohvapöydän ostaminen voi olla itselle tosi tärkeä juttu, mutta miehen mielestä sitä ehtii puida hyvin myöhemminkin. Jos kyse on oikeasti tärkeästä asiasta, jonka mieskin käsittää tärkeäksi, hän joko välttelee aihetta (jos se on epämieluisa ja koskee esim hänen käytöstään) tai hän on välinpitämätön.

Mielestäni oli ymmärrettävää, että suutuit. Kannattaa käydä asia läpi ja antaa miehen selittää. Onko teillä kaukosuhde? Kuulostaa erikoiselta, että viestittelette ettekä juttele kasvotusten tärkeistä asioista.
 

Yhteistyössä