Luomusti ja suht "vaivatta" raskaaksi 40+...?

Viestiketju alueella 'Äidit 40+' , aloittaja cherrybomb, 15.01.2009.

1. välikausihaalari

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täällä myös luomu plussa :D ja iihan tuore sellanen. Ikää on 41v ja huh olo on tällanen :p :/ :xmas: :eek: :heart: :D :D :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  2. Äippä vm-66

Äippä vm-66 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.03.2009
    Saadut tykkäykset:
    0
    Melkein sama tarina kuin syystyttösellä, exän kanssa mullakin kaksi tyttöä ja ilman ehkäisyä oltiin vuosia ilman tulosta. Nykyisen miehen kanssa päätettiin alkaa yrittämään marraskuussa 08 ( hormonikierukka veke) ja testi plussaa maaliskuun alussa. =)
    Ikää mulla nyt 42 vee ja laskettu aika marraskuussa.
    Joten jos vaan tuntuu, että vauvakuume vaivaa niin yrittänyttä ei laiteta...eikös se oo sellanen sanonta! ;)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  3. Zera

Zera Jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.04.2009
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen 41-vuotias. Mulla on aikaisemmin kaksi lasta 19 sekä 16 vuotiaat. Erosin heidän isästään kun lapset olivat pieniä ja olen kasvattanut heidät yksinhuoltajana...enkä päivääkään antaisi pois. Nyt olen raskaana 11+5 ja olen todella onnellinen vaikka yksin tätä pientä odottelen. Olisin nuorempana halunnut lisää lapsia, jos miehen kanssa olisi mennyt hyvin tai jos olisin hyvän uuden miehen löytänyt. Muutamia vuosia sitten tein jo surutyön, että mun kohdalta lapset on tehty. Tälläinen ihana vahinko nyt sitten kuitenkin sattui kohdalleni. Ensin olin shokissa, mutta vajaan vuorokauden asiaa mietittyäni päätin tämän murun pitää. Odottelen innolla ja rakkaudella pientä syntyväksi.

4. maria-s

maria-s Jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Saadut tykkäykset:
    0
    Maaliskuussa -08 tein plussatestin.Olin silloin 42-v.Yritystä takana vajaat 10 kk,jätin minipillerit pois edellisenä keväänä ja mutama kuukausi meni kierron tasaantumiseen.Mulla ei ollut kuukautisia lainkaan pillerien aikana.Minulla aina ollut kierto säännöllinen.Täytettyäni 40 kiertoni lyheni kahdella päivällä siihen 26 pvään.Silti tulivat edelleen niin säännöllisesti,et olisin voinut kellon siitä tarkistaa.No mä siis raskauduin ihan ilman mitään ovistikkuja,kalenterista ja mielialoista :D koitettiin sitä ovulaatiota pongailla.Mutta ikävä kyllä tää raskaus meni kesken vkolla 11.Mulla yritettiin 2 vrk lääkkeellistä tyhjennystä,mut kohdunkaulassa oli koko ajan "tavaraa"joten sit ku olin ollut jo 3 vrk syömättä ja juomatta mulle vihdoin tehtiin kaavinta.Kivut oli kauheat,eli en toivo tollaista kokemusta kellekään :eek:

No uuteen yritykseen saimme luvan yksien kuukautisten jälkeen ja joulukuussa -08 tein taas plussatestin.Huvittava yksityiskohta tässä oli se,että tilaamani ovistikut olivat just pari päivää sitten tulleet postissa :LOL: No nyt olen vkolla 32 ja pikkuinen poika ois tulossa.Minulle ensimmäinen raskaus,joka on näin pitkälle edennyt.Miehellä on 18-v. poika ed.liitosta.

Ihanalta tämä tuntuu enkä tästä päivääkään vaihtaisi pois,vaikka kaikkia kremppoja onkin tullut tähän loppuraskauteen (raskausdiabetes,väsymyskohtaukset,kivuttomat supistelut,ym)Onnea yritykseen teille kaikille,jotka vielä vauvaa toivotte,vaikka ikää oiski jo 40+.Mä en ole kokenut mitään ikärasismia,missään koko aikana!

5. Tikruemo

Tikruemo Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.07.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen 40 v. ja odotan viidettä lasta. Tämä sai alkunsa heti yhdestä kerrasta...ei oikeastaan edes yritetty, joten ihan hedelmällisiä voimme olla mekin 40 vuotiaat :) Viikkoja nyt 28+4.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  6. Uudi

Uudi Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.03.2009
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onnea Tikruemolle. :hug:

Mitäs kuuluu maria-s:lle ???

7. jipsis

jipsis Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.03.2010
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onpas ihana ketju, nostetaas ja kannetaan oma korsi kekoon! Itse tulin äidiksi 41-vuotiaana, täysin luomusti. Onnistunutta raskautta edelsi 3 km:eek:a vuoden sisään, mutta tuo maaliin asti saatu raskaus sujui hyvin helposti, samoin synnytys. :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
    Viimeksi muokattu: 04.03.2012
  8. saramamma

saramamma Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.03.2012
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tällaisia ketjuja tarvitaan ettei kukaan vain luule että toivo on mennyt kun on 40 täyttänyt. Sehän on vain numero ja hedelmällisyys on yksilöllistä (ja perinnöllistä).

Itse tulin ensimmäistä kertaa elämässäni raskaaksi 38-vuotiaana. Yritimme n.6 kk ilman tulosta kunnes marssin luontaistuotekauppaan ja pyysin vinkkejä, sain mukaani purkin Apirforcea. 3 kk: kuurin jälkeen sain kiertoni lyhyemmäksi ja tulin raskaaksi. Seuraavan kerran alettiin yrittämään sisarta kun olin 41 v, pari kuukautta Apiforcea ja taas tuli plus. Ilman komplikaatioita menivät molemmat raskaudet, olin elämäni kunnosssa.

Olen nyt juuri 46 täyttänyt ja vieläkin säännölliset kuukautiset, olen testannut että ovuloin joka kuukausi. Nyt otetaan jo vähän kuin lottoarvonta, jos tulen raskaaksi niin hurraa mutta ei siihen elämä kaadu jos en tule. Keskenmenoriskikin on tosi suuri, vaikka raskaaksi tulisinkin. Mutta hedelmällinen olen vielä. Ongelma tässä iässä on munasolujen laadun heikkous. Sitä ei edes luontaistuotteilla voi parantaa koska uusia soluja ei synny. Täytyy vain toivoa että siellä joku "kultamuna" vielä odottaa..

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  9. Tikruliini68

Tikruliini68 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.12.2011
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä tulin saman tien raskaaksi ja ihan luomusti kun otatin hormoonikierukan pois viime lokakuussa, nyt rv. 20 menossa :) ikää on 43, ja edelinen synnytys oli 1995, että näin. En olisi ikinä uskonut kyllä ja lähdin homaan tyyliin "katotaan nyt tuleeks tästä mitään enää...", nytkin vielä välillä uskomaton olo, eikä osaa kunnolla rentoutua, nytkin odotan vielä rakenneultraa pelonsekaisin tuntein (vasta rv. 22 tehdään...) jos siinä kaikki hyvin, josko sit uskaltais huoahtaa ja nauttia täysillä loppuajan :) On tää kyllä niin erilaista kuin silloin parikymppisenä, asioista ajattelee aivan eri tavalla.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  10. Ruma Elsa

Ruma Elsa Jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2010
    Saadut tykkäykset:
    0
    Neljäs ja viides lapsi olivat täysin suunnittelemattomia; kumpikin raskaus sai alkunsa, kun yhden kerran lipsuimme ehkäisystä! Olin niillä kerroilla 39 ja 42.

11. silkkiperhonen

silkkiperhonen Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.06.2012
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkohan tämä viestiketju vielä voimassa :)
    Minulla raskaus alkoi ihan luomusti , yritystä takana jonkin aikaa mutta nyt plussattu (vko 5) ja toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa mukana. Edellinen synnytys oli 1995 ja aikas lailla jännittää, mutta päivä kerrallaan etiäpäin :)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  12. LilaA

LilaA Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.06.2012
    Saadut tykkäykset:
    0
    41 -vuotiaana yrittämättä ja yllättäen 'tärppäsi'. Nyt olen 6 kuukautisen tytön äiti ;) Vieläköhän toinen onnistuisi? Jos tulisin nyt raskaaksi niin olisin jo 43 v synnyttäjä.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  13. ebbaleeni

ebbaleeni Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.04.2012
    Saadut tykkäykset:
    0
    43-v ja raskaana viikolla 22,kaikki mennyt hyvin tähän asti,en huomaa olossa eroja aikaisempiin raskauksiin nuorempana=)vaikka mummo jo olenkin!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  14. AnnaPauliina

AnnaPauliina Jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.04.2009
    Saadut tykkäykset:
    0
    Meillä on kolme lasta, syntyneet ollessani 38v, 40v ja 41 v. Kaikki luomusti alkunsa saaneita ja raskaudet ja synnytykset ovat sujuneet ilman ongelmia. Viimeiseen tosin liittyi viikko synnytyksen jälkeen massiivinen viiden litran verenvuoto, kun istukan osa oli jäänyt kohtuun. Jouduin kiireelliseen toimenpiteeseen, mm. kolme kaavintaa samana päivänä.Iällä ei tämän kanssa kuitenkaan ole tekemistä. Olen toipunut ja toivomme vielä neljättä lasta, yritys vasta alussa :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. Watti

Watti Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.01.2011
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pahoittelut Metsäkissalle saamastasi epäasiallisesta kohtelusta. Gynekologini äitiyspkl:lta sanoi heillä ajateltavan, että niin kauan kuin nainen tulee luonnostaan raskaaksi, on iän puolesta ihan ok olla raskaana/synnyttää. Se lohdutti minua paljon, kun pelkäsin jotain menevän iän vuoksi pieleen. Raskaus siis alkoi ollessani 44v ja lapsen syntyessä olin 45. Kaikki meni hyvin, eikä lapsellakaan ole mitään äidin ikään liittyviä pulmia.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  16. j8mdvqr

j8mdvqr Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.11.2011
    Saadut tykkäykset:
    0
    Littlest designs are goods that are minor in size. They are things, household papers, department supplies, equipments, additions and other of use things. These downsize goods can be inured to at accommodations, rat on and office. The standing of these products is that they call for less period but they are as functioning as their big counterparts.Take your leather recliner and fitted for how much span it is eating in goedkope moncler jassen your living room. At the present time take a downsize leather sofa set and find how much blank could you deliver during replacing your burly leather recliner with downsize sofa. Good dingus is that both the sofas would rather just the same seating capacity. Downsize goods are fitting in because they accord an conceptual substitute exchange for cumbersome items. <a href="http://www.moncler-nederland.nl/">goedkope moncler jassen</a>
    cheap coach bags
    sac pas cher boutique
    moncler jacket sale uk
    Fake Handbags
    Longchamp Sale
    Longchamp outlet
    Knockoff Louis Vuitton
    Moncler Outlet
    Discount Mulberry
    Doudoune Moncler
    Doudoune Moncler pas cher
    Smallest designs fitments and other moncler jassen household items are impartial cultivate championing every home. With these items, you could save array and in this way induce your digs look bigger. Another extensive crap about these items is that they are lightweight and they be short of itty-bitty maintenance. You can provoke a downsize dining table of contents from undivided corner to another with not many helping hands and without breaking edges and corners of the walls in your home.Homeowners goedkope moncler jassen across the orb are using downsize items to preserve step down off more intermission in their homes. These items are inexpensive and this is another urge for their popularity. Downsize goods process kindly to studio apartments, condos and flats where there is no arrange instead of extending the homes. People living in sprawling bungalows could also be effective drop of these goods and get more lapse without renovating their homes.

17. Siri-Anna

Siri-Anna Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Saadut tykkäykset:
    0
    Luomusti onnistui ja vieläpä "vahingossa"- ei tosiaankaan ollut tarkoitus... Tässä on tosiaankin sulattelemista. Ikää 45 ja vauva tulossa kesällä. Oli aikamoinen järkytys. Haluaisin kovasti kuulla miten synnytykset ja vauvan hoito ja jaksaminen ovat muilla yli 40 äideillä menneet?

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  18. AnnaPauliina

AnnaPauliina Jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.04.2009
    Saadut tykkäykset:
    0
    Siri-Anna, olethan huomannut, että odotusaika-puolella on "yli35 v odottajat"-ryhmä.Sieltä meitä muitakin löytää..

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  19. joahanne

joahanne Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.02.2013
    Saadut tykkäykset:
    0
    heippa
    sain 41-vuotiaana ainokaiseni ja hän on nyt eskarilainen. raskaus sujui aikoinaan hyvin ei pahoinvointia olleenkaan, ei verenpainetta. ikä ei ole este raskaudelle.
    on suorastaan rikkaus että maailmassa on eri-ikäisiä odottajia ja lapsen saaneita.
    minusta ainakin on kiva vaihtaa ajatuksia ikään katsomatta eri äitien kanssa-

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  20. mariko69

mariko69 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.02.2013
    Saadut tykkäykset:
    1
    Hienoa että tämä palsta vielä voimissaan :). Minulla ikää kohta 44, ja nyt poika 8kk :heart:. Vanhempia lapsia on 22v ja15v. Mies vain vaihtui välissä :). Olemme hoidoissa käyneet, mutta luomuvauva on tämä poika kuitenkin. Odotus oli rankkaa henkisesti, mutta sektio ja siitä toipuminen meni hienosti. Nautin ihan eri tavalla lapsestani ja lapseni kanssa, kuin silloin 22 ja 15 vuotta sitten. Yritystä olisi vieläkin, vaikka "reserveissä" vajetta jo onkin :(. Clomeja eka kierto syöty ja nyt ns. piinapäivät.. Ihana parisuhde ja vauva-aika, enpä olisi uskonut 7 vuotta sitten että saisin vielä tämänkin kokea :)

Yritystä kaikille yrittäjille ja onnea odottajille :heart:

• Tykkään Tykkään x 4
    • List
  21. hupiaelämään

Rekisteröitynyt:
    19.02.2013
    Saadut tykkäykset:
    0
    41 synnytin viimoisemme tai siis tähän mennessä viimoinen. Kaksi kertaa olen ollut hänen jälkeen raskaana, mutta päätynyt keskenmenoon.

Piti käydä lisäämässä, kun tein plussatestin. Edellisestä keskenmenosta siis sen verran, että yhdet menkat kerkesi välissä olla ennen kuin aloimme uudestaan yrittämään. Eli ekan yritys kuukauden jälkeen testi näytti voimakasta plussaa. Kun pitäisi olla onnessaan, ei uskalla.

Viimeksi muokattu: 22.02.2013
  22. hauva

hauva Vieras

39v aloin odottaa ja 40v sain ja sain sairaalassa kuulla olevani vanha. Olen kuitenkin .nyt onnellinen puolivuotiaan äiti

23. auraleo

auraleo Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.03.2013
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itselleni kävi varsinainen yllätysraskaus. Olen 44 v ja tulin raskaaksi e-pillereiden käytöstä huolimatta. Tämä on todellinen ihme, sillä aiemmat lapseni (20 ja 19 v) ovat molemmat saaneet alkunsa hormoniavusteisesti.

Päädyin jo kertaalleen aborttiratkaisuun, kun ajattelin olevani liian vanha. Mutta viime metreillä en sitten pystynyt siihen ja päätin, että vauva saa tulla jos on terve. Nyt sitten jännittyneenä odottelen lapsivesitutkimuksen tuloksia ensi viikolla. Ultrassa kaikki liki 16 viikkoisella vauvanalulla näytti lääkärin mukaan olevan paikallaan. Ja oli aivan käsittämättömän hieno kokemus katsella sellaista 4D kuvaa, jossa se pieni olento heilutti käsiään ja jalkojaan ja puski päätään istukkaa vasten.

Voin kyllä myös sanoa, että uutisen kertominen oli ja on vieläkin todella vaikeaa. Suhteeni on toisella puolella maailmaa ja sen kestävyyteen ei kukaan usko ja itse olen aina vannonut, etten ikinä enää tee lapsia. Varsinkin jännitin 20 v tyttärelle kertomista, sillä tällaiset jutut yleensä pitäisi tapahtua äidin ja tyttären välillä toisin päin :). No joka tapauksesa aikuiset lapseni ottivat asian hienosti, kuten myös läheiset ystäväni. Silti edelleen joka hetki ihmettelen itseäni ja tätä pientä ihmettä vatsassani, joka pyöristää sitä jotenkin hellyttävästi. Minä matkusteleva, urasuuntautunut, kylmänkovana pidetty jääräpää olen aivan myyty ajatuksesta alkaa taas äidiksi ja kasvattaa maailmaan pieni ihmisenalku.

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  24. *mur-mur*

*mur-mur* Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2011
    Saadut tykkäykset:
    1
    auraleo..voi miten ihuna kuulla tuollaisesta pylläristä - Onnea kovasti!:flower:
    ..siulla on kallis ja sitkeä lahja siellä kohtupesäisessä:heart:

Elämä osaa yllättää..eikö vain?:)

Oikein hyvää raskautta siulle toivottelen![​IMG]

Ps. minä, joka JO 47v..vielä hurahdin näin auringon hankia lämmittäessä kuumeilemaan(sitä takana olikin 3v 5kk, 8/12 päättyi)
    ..ja nyt ihan uskomattoman kovasti toivonhin, ettei menkat tiistaille alkaisikaan..

25. auraleo

auraleo Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.03.2013
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kiitos mur-mur! Toivottavasti sinulla myös tärppi käynyt.

Sain lapsivesitutkimuksen tulokset ja terve tyttövauveli sitten tuloillaan. Vielä saa vähän rakenneultraa jännittää, mutta uskoisin että nuo kromosomit oli se isoin riski vanhemmalla iällä. Ja ainakaan lapsivesitutkimuksen tehnyt lääkäri ei mitään ihmeellistä rakenteesta nähnyt.

Että odotus jatkuu edelleen onnellisesti mutta toki välillä näitä paniikki-ajatuksia riittää, kun ei tähän ollut varautunut... :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi