Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos @kirsillevauva, @Chiarina46 @Samppa40 ja mahdolliset muutkin muistamisesta. ❤ Tyttäreni leikattiin heinäkuun loppupuolella parin varaslähdõn eli leikkauksen siirtymisen jälkeen. Kaikki meni oikein hyvin. Sairaalassa vierähti kaksi viikkoa, ja päästiin sitten kotiin toipumaan. Syyskuun alusta saa ns. elää normaalisti, tavata ihmisiä jne. - ja heti kävinkin sitten ilmoittamassa hänet musiikkileikkikouluun. ❤ Saattaa olla, ettei enää tarvita mitään leikkauksia tai edes lääkkeitä, mutta aika sitten tämän kaiken näyttää. Kaikki kuitenkin meni oikein hyvin.

Olemme perin väsyneitä noin vuoden kestäneen, vauvan terveyteen liittyneen jännittämisen jälkeen, mutta onnellisia siitä, että kaikki vaikuttaisi nyt kääntyvän parempaan päin. ❤Isänikin voi nyt paremmin, vaikka yhä sairaalassa onkin. ❤
 
Viimeksi muokattu:
@Rusakkonen ihanaa kun jaksat kysellä, vaikka teillä ollut niin haastavia aikoja. Kuulostaa tosi hyvältä, ettei leikkauksia tai lääkitystä tarvittaisi ja musiikkileikkikoulu kuulostaa niin ihanan "tavalliselta".

Täällä on tulossa 30.8. PAS, jos kaikki menee suunnitellusti. Alkukesä oli henkisesti raskas ja sen jälkeen olen nauttinut kesästä täysillä, niin nyt pitää taas katsoa enemmän, että mitä syö, jne,

Nyt siirretään tosiaan sitten lahja-alkio eli siltä puolelta pitäisi onnistumisen todennäköisyys olla suuri. Nyt uutena strategiana oli se, että viimeiset kolme kuukautta on menty sellaisella pistoshoidolla, joka sammuttaa oman "systeemin" ja vastaa vaihdevuositilaa. Minulla on niitä myoomia kohdussa, niin tämä lääke on sitten pienentänyt niitä vähän ja niiden pitäisi olla passiivisia. Lisäksi lisätään vähän estrogeenin määrää.

Olen tässä nyt sitten yksin, mutta positiivisesti katson eteenpäin. Ulkomainen klinikka yrittää kaupata minulle 3:n lahja-alkion pakettia, mutta, jos ekalla onnistuu, niin sitten se raha on mennyttä. 3 siirtoa tuntuu tässä vaiheessa paljolta, kun niissä aina eri sukusolut.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Kiitos @kirsillevauva, @Chiarina46 @Samppa40 ja mahdolliset muutkin muistamisesta. Tyttäreni leikattiin heinäkuun loppupuolella parin varaslähdõn eli leikkauksen siirtymisen jälkeen. Kaikki meni oikein hyvin. Sairaalassa vierähti kaksi viikkoa, ja päästiin sitten kotiin toipumaan. Syyskuun alusta saa ns. elää normaalisti, tavata ihmisiä jne. - ja heti kävinkin sitten ilmoittamassa hänet musiikkileikkikouluun. Saattaa olla, ettei enää tarvita mitään leikkauksia tai edes lääkkeitä, mutta aika sitten tämän kaiken näyttää. Kaikki kuitenkin meni oikein hyvin.

Olemme perin väsyneitä noin vuoden kestäneen, vauvan terveyteen liittyneen jännittämisen jälkeen, mutta onnellisia siitä, että kaikki vaikuttaisi nyt kääntyvän parempaan päin. Isänikin voi nyt paremmin, vaikka yhä sairaalassa onkin.
Kiitos, kun jaksoit käydä kertomassa kuulumiset. Ihana kuulla, että voitte hyvin ja voitte kohta elää normaalia elämää.
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen ihanaa kun jaksat kysellä, vaikka teillä ollut niin haastavia aikoja. Kuulostaa tosi hyvältä, ettei leikkauksia tai lääkitystä tarvittaisi ja musiikkileikkikoulu kuulostaa niin ihanan "tavalliselta".

Täällä on tulossa 30.8. PAS, jos kaikki menee suunnitellusti. Alkukesä oli henkisesti raskas ja sen jälkeen olen nauttinut kesästä täysillä, niin nyt pitää taas katsoa enemmän, että mitä syö, jne,

Nyt siirretään tosiaan sitten lahja-alkio eli siltä puolelta pitäisi onnistumisen todennäköisyys olla suuri. Nyt uutena strategiana oli se, että viimeiset kolme kuukautta on menty sellaisella pistoshoidolla, joka sammuttaa oman "systeemin" ja vastaa vaihdevuositilaa. Minulla on niitä myoomia kohdussa, niin tämä lääke on sitten pienentänyt niitä vähän ja niiden pitäisi olla passiivisia. Lisäksi lisätään vähän estrogeenin määrää.

Olen tässä nyt sitten yksin, mutta positiivisesti katson eteenpäin. Ulkomainen klinikka yrittää kaupata minulle 3:n lahja-alkion pakettia, mutta, jos ekalla onnistuu, niin sitten se raha on mennyttä. 3 siirtoa tuntuu tässä vaiheessa paljolta, kun niissä aina eri sukusolut.
Ottaisin varmaan sen paketin... Mitä, jos haluaisitkin yrittää sitten vielä toista? :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Chiarina46
@kirsillevauva Ihana kuulla susta Käyn lueskelemassa juttuja ja haaveilen vielä liittyväni seuraan. Olen tehnyt päätöksen monta kertaa; yritetään, ei yritetä, yritetään, ei yritetä.. Olisihan se ihana yrittää pikkusisarusta, saisi vielä saman luovuttajan munasolujakin. Mutta se on aikalailla rahakysymys, pitäisi säästää. Ja meillä on uudet tuulet, olemme käyneet priden, ja odottelemme sijaislapsia perheeseemme. Toivottavasti pian saisimme jonkun pienen käärön meille nuuhkuteltavaksi, jospa se vauvakuume menisi sillä ohi. Tai ehkäpä pahentaisi Mitä teille kuuluu, onko kaikki mennyt hyvin?

-Ramiina ja prinsessa kohta 4v.
Hei!
Täällä samoja ajatuksia. En osaa päättää haluanko vielä toista vai en. Mieheni ei enää haluaisi. Meillä siis neljä vuotias poika lahjoitetulla munasolulla. Pakkasessa olisi vielä kaksi alkiota, mutta tämä oma ikä...
 
Heippa! Täällä uutena kirjoittelemassa. Taustaa sen verran, että olen 32 vuotias nainen ja olemme puolisoni kanssa yrittäneet esikoista 2 vuoden ajan ilman tärpin tärppiä. Syyksi lapsettomuudelle on nyt löytynyt huonot ja vähäiset munasolut. Meillä on vielä ivf-kokeilu jäljellä, mutta olen aloittanut jo ajatustyön lahjasolujen käytöstä. Olen ajatukselle täysin avoin, sillä emmehän me itsekään voi päättää mitä biologiset lapset meistä perii. Lisäksi lapset oppivat ilmeet, eleet ja arvot juuri heiltä kenen kanssaan he elävät.

Vaikka lapsen ulkonäkö on täysin toissijaista, haluaisin kuulla kokemuksia siitä oletteko kokeneet lapsenne näyttävän teiltä. Olen pohtinut sitä että eihän lapsi kokisi ulkopuolisuuden tunnetta sen takia, että hän ei omaisi piirteitä minusta.
 
Heipä hei!

Löytyykö täältä ketään, kuka olisi tällähetkellä lahjasoluhoidossa?

Täällä ollaan menossa parin päivän päästä viimeiseen huurupalleron siirtoon. Toivoa ei hirveästi ole, koska 2 aiempaakaan siirtoa ei tuonut tulosta. Siirretään tämä viimeinen nyt kumminkin, koska ei sitä voi olla käyttämättä... ja kuka tietää, jospa tämä viimeinen olisi se meidän tuleva lapsukainen ❤
 
Moikka,
@Samppa40 Ja kiva kun kyselit.

Mulla oli pakastealkion siirto elokuun lopussa, mutta negatiivinen testitulos oli. Olin sen jälkeen niin vihainen ja turhautunut, kun noilla lääkemäärillä, yms toivoin jo tulosta. Mulla on samoja haasteita mitä nuoremmillakin: limis ei paksuunnu ja sitten, kun avustetaan lääkkeillä, niin ei tuu sitä kolmikerroksisuutta. Kelasin läpi mun vanhat hoitoraportit Suomesta ja niissä limis oli tyyliin just 5 mm lääkkeellisessä kierrossa, mutta näkyi kolmekerroksisuus. Nyt se on ollut avustetuilla lisälääkityksillä 7 mm kp 11, mutta liian tiivis eli ei näy tota kolmekerroksisuutta.

Mähän olen hoidoissa tuolla pahamaineisessa itänaapurissa. Otin yhteyttä AVA Rigaan ja lähetin mun tiedot sinne, mutta eivät sitten vastanneet kun kysyin, että onko heillä jonkinlaisia ratkaisuja siihen, että limakalvo ei paksune, jne.

Turhauduin itänaapurissa siihen, kun koin, että ei tehty tarpeeksi muutoksia, vaikka yritykset epäonnistuivat.

Klinikan seuraava ehdotus oli, että tulen sinne viikoksi ja otetaan kohdun limakalvosta näyte (biopsia) ja tehdään sellainen intra-uterine lääkitys. Olen lukenut, että tämä on auttanut muilla. Mulla tällä hetkellä töissä niin kaoottinen tilanne, että en voinut ajatellakaan, että viikoksi lähtisin jonnekin, eikä siirtoa tehdä samalla reissulla.

No nyt sitten Suomen kautta ei pääsekään sinne helmikuun puoliväliin asti. Viron kautta pääsis, mutta tulee kyllä pitempi matka. Nyt olen toipunut kiukustani ja ajattelen, että, jos haluan vielä yrittää, niin kyllä sen sitten teen siellä samalla klinikalla. Nostivat yläikärajan 53 vuoteen - tuntuu tosi vanhalta se, mutta nyt mulla on siihen vielä monta vuotta aikaa.

Miten se teidän toinen siirto meni?Kiinnittyikö alkio?Se on hyvä merkki kuitenkin siitä, että oikea siirto ajankohta tai oliko sulle tehty ERA-testi?
 
Moikka,
@Samppa40 Ja kiva kun kyselit.

Mulla oli pakastealkion siirto elokuun lopussa, mutta negatiivinen testitulos oli. Olin sen jälkeen niin vihainen ja turhautunut, kun noilla lääkemäärillä, yms toivoin jo tulosta. Mulla on samoja haasteita mitä nuoremmillakin: limis ei paksuunnu ja sitten, kun avustetaan lääkkeillä, niin ei tuu sitä kolmikerroksisuutta. Kelasin läpi mun vanhat hoitoraportit Suomesta ja niissä limis oli tyyliin just 5 mm lääkkeellisessä kierrossa, mutta näkyi kolmekerroksisuus. Nyt se on ollut avustetuilla lisälääkityksillä 7 mm kp 11, mutta liian tiivis eli ei näy tota kolmekerroksisuutta.

Mähän olen hoidoissa tuolla pahamaineisessa itänaapurissa. Otin yhteyttä AVA Rigaan ja lähetin mun tiedot sinne, mutta eivät sitten vastanneet kun kysyin, että onko heillä jonkinlaisia ratkaisuja siihen, että limakalvo ei paksune, jne.

Turhauduin itänaapurissa siihen, kun koin, että ei tehty tarpeeksi muutoksia, vaikka yritykset epäonnistuivat.

Klinikan seuraava ehdotus oli, että tulen sinne viikoksi ja otetaan kohdun limakalvosta näyte (biopsia) ja tehdään sellainen intra-uterine lääkitys. Olen lukenut, että tämä on auttanut muilla. Mulla tällä hetkellä töissä niin kaoottinen tilanne, että en voinut ajatellakaan, että viikoksi lähtisin jonnekin, eikä siirtoa tehdä samalla reissulla.

No nyt sitten Suomen kautta ei pääsekään sinne helmikuun puoliväliin asti. Viron kautta pääsis, mutta tulee kyllä pitempi matka. Nyt olen toipunut kiukustani ja ajattelen, että, jos haluan vielä yrittää, niin kyllä sen sitten teen siellä samalla klinikalla. Nostivat yläikärajan 53 vuoteen - tuntuu tosi vanhalta se, mutta nyt mulla on siihen vielä monta vuotta aikaa.

Miten se teidän toinen siirto meni?Kiinnittyikö alkio?Se on hyvä merkki kuitenkin siitä, että oikea siirto ajankohta tai oliko sulle tehty ERA-testi?
Olipa kiva kuulla sinusta ❤ Olen pahoillani että ei tärpännyt 😪💕 sullahan oli nyt se lahja-alkion siirto tuo?

Tsemppiä kovasti jatkoon ja todella suosittelen tekemään kaikkensa (kaikki maholliset tutkimukset) että saisi toiveen toteutumaan eli sen oman lapsukaisen ❤ En nyt muista sun historiaa tarkemmin, mutta oliko sulla yhtään alkaneita raskauksia aiemmin jne.?

Meillä heinäkuun siirrosta tuli kyllä pos.testi mutta jäi kemialliseksi. Jospa tämä kolmas kerta olisi nyt se tärppikierros, koska meidän hoitopolku loppuu sitten tähän.
 
Joo, lahjamunasolut ja myös lahjasiittiöt, kun ex. lähti kuviosta. Ei ole alkaneita raskauksia - helpottaisi kyllä. Mutta kaveri on tosiaan 49-v ja synnyttää keväällä ja muitakin ihmisiä tunnen/tiedän eli toivoa on :). Vaikea vaan uskoa siihen, että, jos joku kohdun limakalvoon tehtävä hoito tehdään, että sitten onkin mahdollista.

Tsemppiä siirtoon - aina yhtä suuri mahdollisuus onnistua.
 
  • Rakkaus
Reactions: Samppa40
vierailija
Kirsillevauva kirjoittaa, tunnukset jo hävinneet.

Täällä ei ole paljon kirjoituksia. Onko raskausuutisia? Mitä vauvansaaneille palstalaisille kuuluu?

Meidän neiti kohta 4-v ja on hauska ja rauhallinen tapaus.
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Täällä taas uusia suunnitelmia. Viime yritys oli elokuussa ja sen jälkeen tuli ensin turhautuminen, vaikeat ajat töissä ja nyt sunnuntaina jouduin luopumaan 16,5-v koirasta.

Elämä on nyt niin tyhjää, että tiedän taas paremmin, mitä haluan.

Minulla/meillä oli tosiaan 3 yritystä Pietarin OLGA-klinikalla. Sielläkin sitten tehtiin loppupeleissä kaikki yritykset samalla tavalla. Muutama viikko sitten eivät olleet ainakaan heti tarjoamassa uusia ratkaisuja. Ja ei nyt tällä hetkellä tee mieli mennä sinne, eikä ole helppoakaan.

Otin nyt yhteyttä kahteen klinikkaan Virossa ja AVA Rigaan. Latviasta vastailivat nyt, että he käyttävät prp-hoitoa kohdun limakalvon kanssa. Tästä olin lukenutkin 3 vuotta sitten..OLGAkin puhui tästä, mutta sanoivat, että heillä vasta kokeiluvaiheessa.

Riikassa on kyllä se, että viljelevät alkioita pääosin vain 3 päiväiseksi ja hinnoittelu menee 3 päivän tilanteen mukaan.

Millaisia kokemuksia teillä onkaan täällä 3 päiväisistä alkioista?tuolla siirtävät kyllä 2 kerralla, jos toivoo, että se kyllä kuulostaa hyvältä.

Tuo PRP- hoito kiinnostaa. Mulla ei oo ollenkaan näkynyt 3-kerroksisuutta limakalvossa nyt, kun on käytetty Nivestimiä limakalvon paksuuntumiseksi.

Vanhoissa Ovumian raporteissa mulla näytti, että vaikka limakalvo oli 5 mm, niin 3 kerrosta näkyi.

Tiedä sitten näistä..

Mites muilla täällä?
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Moi!!!!!

Mullahan on ainoastaan kolmipäiväiset morulat tarttuneet. Aika hyvin: 100 prosentin onnistuminen kahdesti 3-päiväisillä moruloilla. Siirrot numero 9 ja 16, enkelipoika 36. rv ja maanpäällinen tyttö. Meidän tyttöhän on nyt hiukan yli vuoden. ❤

Ehdottomasti suosittelen siis kolmipäiväisiä. Kiinnostaa kuulla, miten Sulla menee Rigassa. Siellä on kai aika korkea ikäraja?

Voi, kun toivon, että nyt onnistut! Mullakin kesti polku sellaiset yli 6 vuotta...

Täällä taas uusia suunnitelmia. Viime yritys oli elokuussa ja sen jälkeen tuli ensin turhautuminen, vaikeat ajat töissä ja nyt sunnuntaina jouduin luopumaan 16,5-v koirasta.

Elämä on nyt niin tyhjää, että tiedän taas paremmin, mitä haluan.

Minulla/meillä oli tosiaan 3 yritystä Pietarin OLGA-klinikalla. Sielläkin sitten tehtiin loppupeleissä kaikki yritykset samalla tavalla. Muutama viikko sitten eivät olleet ainakaan heti tarjoamassa uusia ratkaisuja. Ja ei nyt tällä hetkellä tee mieli mennä sinne, eikä ole helppoakaan.

Otin nyt yhteyttä kahteen klinikkaan Virossa ja AVA Rigaan. Latviasta vastailivat nyt, että he käyttävät prp-hoitoa kohdun limakalvon kanssa. Tästä olin lukenutkin 3 vuotta sitten..OLGAkin puhui tästä, mutta sanoivat, että heillä vasta kokeiluvaiheessa.

Riikassa on kyllä se, että viljelevät alkioita pääosin vain 3 päiväiseksi ja hinnoittelu menee 3 päivän tilanteen mukaan.

Millaisia kokemuksia teillä onkaan täällä 3 päiväisistä alkioista?tuolla siirtävät kyllä 2 kerralla, jos toivoo, että se kyllä kuulostaa hyvältä.

Tuo PRP- hoito kiinnostaa. Mulla ei oo ollenkaan näkynyt 3-kerroksisuutta limakalvossa nyt, kun on käytetty Nivestimiä limakalvon paksuuntumiseksi.

Vanhoissa Ovumian raporteissa mulla näytti, että vaikka limakalvo oli 5 mm, niin 3 kerrosta näkyi.

Tiedä sitten näistä..

Mites muilla täällä?
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kuulla Sinusta!

Meillä on siis pikkuneiti nyt 1 v vanha. Sydänleikkaushan oli kesällä ja onnistui erinomaisesti. Meillä on vielä tartuntavälttely meneillään, ei siis menty musiikkileikkikouluun vielä syksyllä. Tyttö on pysynyt terveenä. Hän on oikein iloinen ja tykkãä ihmisistä, kasvaa ja kehittyy omassa tahdissaan ja omalla kasvukäyrällãän. Temperamenttia löytyy. 😃 Rakkaampaa ei voisi olla. ❤

Kirsillevauva kirjoittaa, tunnukset jo hävinneet.

Täällä ei ole paljon kirjoituksia. Onko raskausuutisia? Mitä vauvansaaneille palstalaisille kuuluu?

Meidän neiti kohta 4-v ja on hauska ja rauhallinen tapaus.
 
Kirsillevauva kirjoittaa, tunnukset jo hävinneet.

Täällä ei ole paljon kirjoituksia. Onko raskausuutisia? Mitä vauvansaaneille palstalaisille kuuluu?

Meidän neiti kohta 4-v ja on hauska ja rauhallinen tapaus.
Voi harmi, kun tunnukset hävinneet. Jos joskus haluat pitää enemmän yhteyttä, laita vaikka viesti ja pidetään yhteyttä vaikka Facebookissa!
 
Moi!!!!!

Mullahan on ainoastaan kolmipäiväiset morulat tarttuneet. Aika hyvin: 100 prosentin onnistuminen kahdesti 3-päiväisillä moruloilla. Siirrot numero 9 ja 16, enkelipoika 36. rv ja maanpäällinen tyttö. Meidän tyttöhän on nyt hiukan yli vuoden.

Ehdottomasti suosittelen siis kolmipäiväisiä. Kiinnostaa kuulla, miten Sulla menee Rigassa. Siellä on kai aika korkea ikäraja?

Voi, kun toivon, että nyt onnistut! Mullakin kesti polku sellaiset yli 6 vuotta...

Moikka,
Riikassa on yläikäraja muistaakseni 51 vuotta - mulla on vielä 1,5 vuotta aikaa siis....

Nyt olen ollut Riikaan ja Viroon juttusilla. Virolla ei ollut tarjota mitään poppaskonsteja limakalvon ohuuteen. Sanoivat, että Riikassa käytetään PRP-terapiaa, mutta ei ole tilastoja hoidon vaikutuksesta onnistuneeseen raskauteen. Latviassa taas sanoivat ja netistäkin löysin, että olisi vaikutusta. Viro käyttää tujumpia lääkkeitä kuin Latvia. Mutta menin Pietarissa todella kovalla lääkearsenaalilla hoidot läpi ja kohdun limakalvoa lääkittiin myös, eikä auttanut. Okei - olen haastava tapaus, mutta olisin ajatellut, että tuolla arsenaalilla olisi ollut jotain onnistumisen mahdollisuuksia - edes kiinnittymisyrityksiä.

Nyt pyysin Riikasta, että haluaisin käyttää myös sellaista Dipheriline depot -nimistä pistosta, joka rauhoittaa adenomyoosia ja stoppaa oman kierron (jos sellaista siis on - oma katosi Pietarin hoitojen vaikutuksesta/aikana).

Ja sitten tosiaan on se PRP-hoito ja kohdun HCG-huuhtelu heidän stimulointimenetelmiään. Saattavat siirtää kaksi alkiota kerralla ja tosiaan yleensä 3 päiväisiä. Siirto tehdään tuoresiirtona (tosin minä, jos joku tiedän, että tällöin stimuloinnin on pitänyt mennä kohdilleen). Mietin kyllä, että mieluusti kokeilen tämänkin vaihtoehdon ja sitten mietin, että mitä teen.

Lääkitys tosiaan on Riikassa miedompi. Mun 49,5-v ikätoveri synnytti 22.2. terveen tytön. Hän tuli heti ekasta yrittämästä raskaaksi Portugalissa tuplalahjoituksella. Raskaus meni hyvin, mutta synnytys oli kuulemma vaikea ja nyt ei sitten imetys onnistu. Mietin, että kuinkakohan yleistä se on, että imetys ei onnistu ja johtuukohan iästä? Kaverilla ei ollut mitään pistoksia: Progynovalla ja Lugesteronilla muistaakseni meni. Mutta hänellä ei ollutkaan näitä haasteita, mitä mulla on.

Nyt ajattelen, että ois kiva päästä siirtoon toukokuussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Jollain niistä Rigan klinikoista oli kai ylempikin ikäraja; jokin uusi klinikka kait. Sitten on vielä Kreikka, Kypros ym. Euroopassa.

Mulla tosiaan oli myõs onnistuneissa raskauksissa minimilääkitys siinä mielessä, että oli vain se estrogeeri ja progesteroni. Tosin niiden annokset olivat isot.

Se on urbaani legenda, ettei imetys onnistuisi jostain iästä lähtien. Imetys ei onnistu monesta eri syystä kaiken ikäisillä.

Onnea siirtoon!

Rusakkonen

Moikka,
Riikassa on yläikäraja muistaakseni 51 vuotta - mulla on vielä 1,5 vuotta aikaa siis....

Nyt olen ollut Riikaan ja Viroon juttusilla. Virolla ei ollut tarjota mitään poppaskonsteja limakalvon ohuuteen. Sanoivat, että Riikassa käytetään PRP-terapiaa, mutta ei ole tilastoja hoidon vaikutuksesta onnistuneeseen raskauteen. Latviassa taas sanoivat ja netistäkin löysin, että olisi vaikutusta. Viro käyttää tujumpia lääkkeitä kuin Latvia. Mutta menin Pietarissa todella kovalla lääkearsenaalilla hoidot läpi ja kohdun limakalvoa lääkittiin myös, eikä auttanut. Okei - olen haastava tapaus, mutta olisin ajatellut, että tuolla arsenaalilla olisi ollut jotain onnistumisen mahdollisuuksia - edes kiinnittymisyrityksiä.

Nyt pyysin Riikasta, että haluaisin käyttää myös sellaista Dipheriline depot -nimistä pistosta, joka rauhoittaa adenomyoosia ja stoppaa oman kierron (jos sellaista siis on - oma katosi Pietarin hoitojen vaikutuksesta/aikana).

Ja sitten tosiaan on se PRP-hoito ja kohdun HCG-huuhtelu heidän stimulointimenetelmiään. Saattavat siirtää kaksi alkiota kerralla ja tosiaan yleensä 3 päiväisiä. Siirto tehdään tuoresiirtona (tosin minä, jos joku tiedän, että tällöin stimuloinnin on pitänyt mennä kohdilleen). Mietin kyllä, että mieluusti kokeilen tämänkin vaihtoehdon ja sitten mietin, että mitä teen.

Lääkitys tosiaan on Riikassa miedompi. Mun 49,5-v ikätoveri synnytti 22.2. terveen tytön. Hän tuli heti ekasta yrittämästä raskaaksi Portugalissa tuplalahjoituksella. Raskaus meni hyvin, mutta synnytys oli kuulemma vaikea ja nyt ei sitten imetys onnistu. Mietin, että kuinkakohan yleistä se on, että imetys ei onnistu ja johtuukohan iästä? Kaverilla ei ollut mitään pistoksia: Progynovalla ja Lugesteronilla muistaakseni meni. Mutta hänellä ei ollutkaan näitä haasteita, mitä mulla on.

Nyt ajattelen, että ois kiva päästä siirtoon toukokuussa.
 

Yhteistyössä