Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Voi TYPYLIINI :hug: Mikä helkkarin nega-aalto täällä nyt oikein on?

HILLEVI: On meillä kaksi alkiota pakkasessa vielä.

RONYAH: Kyllä olen sitä siittiöhommeliakin mietinyt, mut olen vain ajatellut, että klinikalla tietävät mitä tekevät....

Pidetään nyt taas taukoa näissä hoidoissa parin kierron verran, kun laskin, että muuten sen viimeisen hoidon vast. tulis jouluna enkä halua lähteä suremaan mahd. totaalilapsettomuutta jouluna, kun kerrankin mulla on joulu lomaakin. Yleensä aina joulut on mulla töitä, mutta nyt sain loman siihen.

Toivottavasto nyt joku plussaisikin, että ei mene turhan negatiiviseksi tää homma :|

Bartsu
 
Bardolino ja Typyliini!Ethän Typyliini vielä lopeta lääkkeitä, koska sinulla veritesti? Niinkuin Ronyah sanoi voi se vika myös miehessä olla. Minunkin miehellä siittiöt heikonlaisia ja hitaasti liikkuvia,vaikka onkin tänne maailmaan lapsia saattanut.
Jotenkin menee usko noihin luovutettuihinki...toivottavasta Ronyah ja Hillevi plussaavat...omaan onnistumiseen en usko.
Mutta...eilen hain kisuvauvan,12vk. Täälä nyt pisumarkkinat ja minun parfyymini vaihtunut väkevämpään eli pyykkiä riittää. Eetu-kisu ei ymmärrä hiekkalaatikon päälle paljoa eikä ehdi istuskella ko on nii paljo muuta mielenkiintosta. Hain kisun löytöelinkodista.
Miten Hillevillä Zumelääkitys alkanut ja onko sinulla kortisoni myös. Ite aloitan kortisonin huomenna. Elimistökin alkaa jo tottua superannokseen estrogeeniä, 10pv nautittu :) .
Gerpera
 
:flower: =)

Mä en aio mennä veritestiin. En vaan nyt jaksa. Käytän vielä lääkkeitä ja testaan varmaan huomenna aamupissasta ja jos sekin on nega( no tietty on) niin itten lopetan lääkkeet. Mulla on näkynyt kahdessa viime raskaudessa tosi hyvin pissatestissä pienetkin hcg määrät joten nyt ei kyllä toivoa ole. Testi on kaikenlisäksi clearblue, joten luotettavakin se on.

Jännä sinänsä sillä mulla ON oireita: kuvotus, tissit arat, sekä vilutus. Mutta eipä niihinkään ei näköjään yhtään luottaa. Jatkoja ollaan mietitty jo valmiiksi, sillä olihan koko hoito melkoinen jännitysnäytelmä. Ovumiaan pääsisi mutta hinta on kova. Ovat nostaneet hintoja siitä kun ilmoittauduin jonoon. Toki sinne menisimme, mutta ei ole varaa. Prkl kun tarvitsee olla niin kovia hintoja. En varmaan saa edes enää kela-korvausta koska 3 x hoito jo tehty. Tosin 2x alkanut raskaus, pystyisiköhän perustelemaan sillä että hoitojen jatkaminen kannattavaa???

Typyliini
 
TYPYLIINI: Voi että sentään, pahoittelut :'( Ettekö te enää lahja-alkioilla halua yrittää?Meinasin tuota hintapuolta. Tarton klinikkaa voin ainakin suositella. Ja siellähän voi jakaakin munikset, jolloin hinta ilmeisesti aika lähellä väestöliiton hintaa luullakseni.

HILLEVI: Kovasti onnea hoitoon!!! Teillä alkaa olemaan jännät paikat.

GERPERA: Miten voi joku olla noin suloinen kun tuo teidän kisu...Oletko jo saanut tietää alkioista? Oletko varma että siirrätät vain yhden? uskon, että yrittävät saada sun pään kääntymään siellä klinikalla kun olisivat meillekin 3 suostuneet laittamaan ;)

pp7 ja ei oireen oiretta. Pelottaa niin kovasti se tyhjä tikku.
 
Tuo kisu ei ole omani mutta onnistumsen iloa tuli kun sain kopioitua sen tänne :) . Eetu ruske-musta-keltainen, tosi jänniä viiruja selässä, hoitaja ehdotti heti näyttelyyn viemistä, en oikeen ole mikään näyttelyharrastaja.
Niin sinähän sen ite paremmin tiedätmiten on käynyt. Muistan että minulta hävis pregnylin oireet 8 pv:n kuluttua pistämisestä ja haamu oli vielä 9. pv. Luget aiheuttaa ainakin minulla oireita mutta ei koskaan kuvotusta! Pikemminkin koko ajan mielitekoja ja ainainen nälkä. Eikös sinulle jäänyt pakkaseen kaksi alkiota? Niinpä, hinnat ovat tavallisen palkansaajan rahoissa melkoisia. Yritäpä väsyttää ne vielä yhteen hoitoon, saattaisi onnistuakin.
 
Niin se taisi ollakin. Ite en osaa sanoa noista luov.munasolun hinnoista. Poistin Kristinan lähettämät tiedot kun hoito vaihtui.
Ronyah:Olen ajatellut ite kork. kahta. Perj. menen ultraan ja perrj.illal alan pommittaa Andreita ja kysellä alkioista ym. Näin olemme sopineet että otan yhteyttä ultran jälkeen.
 
No voi harmi, Typyliinin nega. Lämmin lohtuhalaus sinullekin :hug:
Kyllä tuo 2x alkanut raskaus sinun kohdallasi voisi kelan kukkaronnyörejä höllätä ja lisäksi ikäsi on ihan toista luokkaa kuin meillä 40v ylittäneillä. Ja nuo oireesi ovat kyllä hyvän kuuloiset. Kunpa saisitkin huomenna plussan!

Tarto lienee lähialueen ulkomaisista halvin klinikka, ainakin Avoihin verrattuna (Pietari ja Riika). Mitähän muuten Köpiksessä hoidot maksaisivat...

Ihana, että Gerpera saitte kissavauvan. Meilläkin mies (ja minä myös) kovasti toivoisi edes karvaista paapottavaa, mutta se joutuisi olamaan niin pitkät päivät yksin (kunnes lapseton saa kissavauvan hoitoon vanhempainvapaan :p ), että en uskalla ottaa. Kissanomistajakaverit sanovat, että ottakaa kaksi samalla kertaa kavereiksi toisilleen...

Ronyahille paljon piinispinnaa ja plussapuhureita.

Hassua, että oma hoito ei nyt ollenkaan jännitä. Ei millään lailla. Ja lisäksi tuntuu, että vähän syysmasennusta pukkaa päälle. Minulla Zumenonit eivät ole aiheuttaneet mitään sivuoireita, mutta rytmityslääke teki pahan ripulin ja valvottivat... Ostin jo Luget (200 mg oli taas saatavilla) ja kortisonin, joka alkaa viikko ennen siirtoa. Hyytymistekijätestin tulokset eivät ole vielä tulleet ja huomenna on limisultra. Luovuttajan ekassa ultrassa oli 15 keltarauhasta alkanut kasvaa. Vähän alkioiden määrästä riippuen, olen ajatellut, että yksi siirrettäisiin. Tekisi tiukkaa valvoa kahden vauvan kanssa, jos tuplajackpot sattuisi osumaan kohdalle. KIITOS kaikille tsemppaajille!

Tunnelmallisia kynttiläiltoja ja muuta mukavaa kaikkien syksyyn! :heart:
Hilde
 
TYPYLIINI: Mulla on aih.luget kerran kovaa kuvotusta, silloin tuoresiirron jälkeen. Oli ihan hillitöntä. Ja rinnat on joka kerta tosi kipeät, mysö viime kierrossa milloin oli se kemiallinen. Nytkin noi tissit o kun melonit ja kipeet kun mitkä ja maha kuin potkupallo. Vielä enemmän noi oireet ottaa pannuun, kun tietää mikä on lopputulos.

Bartsu
 
Viime kerralla tiesin oireista olevani raskaana, nyt smat oireet tuottivat pettymyksen. Myös tänä iltana testi oli nega, testaan viä huomisaamuna ja se oli sit siinä.

Halusin kysyä sellaista, onko muilla samanlaisia tuntemuksia:
- lahja-alkioilla hoidot oli jotenkin helpompi kestää, siis ne pettymykset. Juuri kerroin miehellekin että kun käytämme hänen simppojaan minusta tuntuu joka negan jälkeen siltä että petin hänet. Kun en pystynyt raskautumaan hänen soluistaan niin ikäänkuin tuottaisin pettymyksen. Tiedän ettei mieheni ajattele niin, tämä on minun päässäni. Myös naisellisuus saa aina kovan koetuksen, hirveän vaikea olla nainen ja tuntea itsensä naiseksi kun ei pysty raskautumaan. Luulisi että 9 vuotta hoitoja olisivat jo totuttaneet tähän, mutta aina tulee uusia..ja vanhoja tunteita pintaan.

Ronyah: Minkähintainen Sinun hoidostasi tuli? Vastaa please vaikka yksärinä jos et halua tänne palstalle kertoa. Nyt täytyy todella miettiä mitä seuraavaksi, sillä tämänkertainen hoito oli kaikenkaikkiaan iso pettymys.

Hillevillä alkaa olla jo h-hetki lähellä. Hyvin on tulossa valinnanvaraa ainaskin! Peukkuja!

Typyliini
 
Jos mitään apua niin kopsasin tuon sulle saamastani postista Kristinalta. Eli lisäksi ultra/ultrat ja lääkkeet.

III Fee Schedule - embryo adoption program
For recipient prepared in home country. Include frozen embryo transfer (embryos left after successful treatment of infertile couples)
Total: 1600 EUR
 
Voi rähmä, mikä huono onni Typyliini ja Bardolino. Se henkinen pettymys ja suru on melkoinen, varsinkin kun tietää, että aina saa odottaa seuraavaa hoitokertaa pitkään. Ja kaikki maksaa hunajaa. Itse laitoin Riikan Avan hoitoihin n. 6.000 euroa+lääkkeet+ultrat ja testit Suomessa+lennot+hotelli.

[/b]Ronyah, sinulle plussa-ajatuksia. Kun itse raskauduin nyt kesällä, ei minulla ollut minkäänlaisia raskaustuntemuksia, mutta tikku näytti kuin näyttikin kahta viivaa. Se oli todellinen yllätys. Ensimmäisessä raskaudessani oli aivan selvät merkit ja tiesin olevani raskaana. Joten ei ne raskausmerkit ole aina pakollisia, vaihtelua voi olla samallakin ihmisellä. Kyllä tälle pinolle taas plussaa kaivattaisiin.

Hillevi[/b] onnea hoitoihin. Perästä tullaan kokeilemaan Ovumiaan, josko se siitä sitten aukeaisi. Minua on kovasti hymyilyttänyt se Ovumian "odotushuone", kun muissa käymissäni klinikoissa se on ollut yleensä prameilevampi.

Aliisalle lämpimät onnittelut raskauden jatkumisesta. Nyt syykin verenvuotoon selvisi, ilmeisesti uskallat jo vähän huohahtaa.

Jaksamista kaikille muillekin pimeydestä huolimatta.

t. Juuni
 
Juuni, tervetuloa vaan perässä ja kiitos onnentoivotuksesta. Kiitos Typyliinillekin, pitkän tien olette tekin jo kulkeneet. Odotushuoneen lisäksi on hymyilyttänyt vähän muukin - kun ei olla ekaa kertaa hoidossa, siinä tapauksessa olis saattanut epävarmuus iskeä...

Minulla myös ainoassa raskaudessani (tuulimuna) oli ihan selkeät raskaustuntemukset, joita hoitoyrityksissä ei ole kertaakaan tullut Lugeista huolimatta.

hyviä unia kaikille - tuuli vinkuu kivasti :wave:
Hilde
 
Täällä taas ollaan geimeissä mukana ja asiaakin olisi niin paljon, että ei oikein tiedä mistä aloittaisi.

Ensinnäkin, kiitos HILLEVI uuden ketjun aloittamisesta. Vanhaa todellakin haikeana muistaen :ashamed: Tuskin koskaan WATROSSIN kanssa unohdetaan noita alkuajan tapahtumia ja neliapilaamme. IPUSTA ja MAIJASTA toivoisin joskus vielä palstalla kuulevani :attn:

RONYAH; petipuuhat ei todellakaan haittaa, joten ihan levollista odotusta. Olivatko nuo alkiot pakastealkioita, jotka sinulle siirrettiin?? Ja oliko hinta tuon 1600??
Noista alkioiden luokituksista sen verran, että minulle siirrettiin myös top alkioita ja luokitus papereissa oli näin, 2(1-2);2(2B). Ota tosta nyt selvää!!

TYPYLIINILLE ja BARTSULLE :hug: jaksamista ja voimia uusiin yrityksiin. Samassa veneessä ollaan, sellaisia nämä hoidot ovat!!!

HILLEVI, paljon onnea tulevaan, täällä ollaan täysillä mukana :hug: . Kertoisitko mitä tuolla hyytymistekijätestillä katsotaan ja osaisitko kertoa jotain kudosvasta- aineista?? Minkä nimisiä testit ovat??

GERPERA, siirretäänkö teille pakaste vai tuore alkio??

Nyt toivotan kaikille mukavaa päivää ja palaan illalla kertomaan missä täällä mennään.

- VEKARA -
 
EIkös tuo luokitus ole niin että esim. Sinulle siirrettiin 2-soluiset alkiot, joista toinen oli luokkaa 1-2 ja toinen lk 2.

Käsittääkseni 1. on top (Suomessa ainaskin) ja 2. hyvä. 3. luokkaa siirtävät tuoreeltaan VL:ssä, mutta eivät pakasta. Ja 4. luokka on huono ei siirretä. Näin olen ymmärtänyt....?

Typyliini: palaan jatkosuunnitelmistamme myöhemmin.
 
TYPYLIINI: Saitkin jo vastauksen eli 1600 e per siirto, ultrat, verikokeet ja lääkkeet tietty päälle. Verikokeet voimassa 6kk.

VEKARA: Joo, toivottavasti ei haittaa. Mulla luki luokitus ihan samalla tavalla 8(1-2);8(1-2) =)
Pakastealkioita olivat, ed.päivänä sulatettuja.

Niinpä niin...menin sitten tänään jo testaamaan :ashamed: Testasin Analyz exact nimisellä testillä, jonka pitäisi näyttää jo 20IU:ta. 5min kuluttua oli näkyvissä hyvin vaalea viiva, odotin vielä toiset viis niinku käskettii ja vaalea viiva siinä jökötti. Mutta siis viiva hyvin vaalea!!!En tiedä mitä ajatella kun testasin aikoinaan tytöstä pp10 jo aika tumman viivan ja nyt siis tosi hailakka. Nyt siis pp8, mutta alkiot oli 8-soluisia siirrettäessä, tyttö 4-soluinen eli periaatteessa tänään olis jo pp9. Sitten mietin sitäkin, että eikös sen hcg:n pitäisi olla jo enemmän kuin tuon 20IU:ta (paljoa enempää ei voi olla kun viiva niin vaalea), niin tuleepa mieleen, että on ehkä raapaissut kohdun seinämää ja se siitä. Onko kokemuksia tällaisesta?

Ronya ja pp8
 
Kyllä se kuule plussa on jos pp8 jo tulee haamu. Onnittelut!. Mulle tuli 2005 alkaneessa raskaudessa pp8 myös haamu ja pp12 veritesti 280. Älä niihin testien viivoihin tuijota, haamu tai vahvempi, raskaana olet. =) :flower:
 
Onnea Ronyah, hienoa että hailakka viiva tuli. Toivotaan oikein kovasti, että se vahvistuu. Aina nuo pisutestit ei ihan yksiselitteisiä ole, mutta oikeaan suuntaan menossa. :heart: :heart:

Vekara, upeaa että olet taas uudella innolla mukana.
Hyytymistekijätesti, mikä minulta otetiin on Tromboositaipumuselvittely B, jolla tutkitaan veritulppariskiä. Se kun voi vaikuttaa kohdun virtauksiin hiussuonissa. Sinullahan nämä taidettiin tutkia Tartossa? Kudosvasta-aineista en tiedä, verikokeella sekin kai tutkitaan. Suositeltiinko sinulle sellaista tutkimusta, kun ei tärpännyt tartossa? Minäkin olen jostain lukenut, että tuo voidaan tutkia, jos on useita epäonnistumisia/ keskenmenoja. Meidän kuuden alkion epäonniset siirrot eivät olleet tarpeeksi, että tätä olisi tutkittu.

muoks. Limis oli 5,3 mm, pitää suurentaa Zumen annosta...

Hillevi
 
...mullahan tuli myos tosi tosi haalea viiva 8pp just sellasella 20IU-testilla ja alkio oli 8-soluinen. 10 pp verikoe naytti 88 HCG ja nyt ollaan tiukasti 28+5 viikkoa raskaana. Kylla se kuule nyt silta nayttaa, etta olet raskaana - onnea, onnea!!

ONapaa sen verran, etta mulla oli tanaan joka kuukautinen laakarin tapaaminen ja kaikki on hyvin. Vauva painaa 1.3 kg ja on kuulemma viikkoa etuajassa kehityksessa (perjantaina pyorahtaa 30. raskausvko kayntiin). Muistakaa naiset, etta me kaikki kaymme lapi epatoivon syvat syoverit ja menetamme uskomme ja vaikka mita MUTTA sitten kun laiva on purjehtinut satamaan niin palkkio on moninkertainen - sanoo Watrossi kokemuksen syvalla rintaaanella. Ma todellakin muistan tunteen kun sain toisen keskenmenon ja makasin verisissa lakanoissa yksin hotellissa Italiassa ja mietin, etta tasta en enaan jaksa nousta. Ja kuitenkin nousin ja kuinka aurinko alkoi kuin alkoikin paistamaan risukasaan...

Haleja teille kaikille
Watrossi

 

Yhteistyössä