Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Onnea plussasta Ronyah, hieno homma! :heart:

Paljon kaikenlaista viestiä täällä, mutta nyt on kiirus.. täytyy lukea ajan kanssa ja kommentoida.. Ihania kisun kuvia :heart: Torstai on toivoa täynnä! :wave: t.saaga
 
Suzyanne
Ihan hillittömästi onnea plussasta Ronyahille minunkin puolestani! :flower: :flower:

Minäkin palailen paremmalla ajalla, nyt on riennettävä sorvin ääreen!

Suzyanne rv 16+1
 
Omaa napaa: Soittelin tänään klinikalle ja puhuttiin jatkosuunnitelmista. Mieheltä otetaan kromosomi verikoe, josta selviää onko kuitenkin jotain "piilevää" miksi tulee aina nega tai km.
Me jatketaan vielä hoitoja, mutta toistaiseksi jäämme hoitotauolle. Lomailemme näistä kuvioista puoli vuotta tai vuoden ( ja keräämme rahaa) uuteen yritykseen. Myös Tarton alkioadoptio on harkinnassa, mutta mies ei oikein syty sille ajatukselle. Hän ei luota ulkomaisiin klinikoihin. Pelkää että tuliaisena on hiv tai vastaava. No en minäkään kyllä ihan varauksettomasti ulkom. klinikoihin suhtaudu, mutta täältä olen kullut paljon hyvää ja siksi sinnekin kyllä uskaltaisin mennä. No mietimme jokatapauksessa mihin seuraavaksi. Kelan korvauksista lääkäri oli sitä mieltä että luultavasti saisimme 4.hoitoon kelakorvauksen koska kuitenkin 2 raskautta alkanut ja minun ikä oli toinen kriteeri. Mutta tällaisin mietinnöin.

Typyliini

p.s päivittäisikö joku minun osuuden eli takaisin vanhaan paikkaan kun en onnistunut siinä
 
ONNEA RONYAH! Ottihan joku sen plussankin :D

Itsellä on koko pikku maailma ollut muutaman päivän sekaisin ja olo koetuksella. Julmetut menkkakivut on taas olleet ja hirveä vuoto. Naiseus hukassa. Millainen nainen sitä onkaan, kun ei edes hoidoilla raskaaksi tule. Tuntuu, että kaikki tuijottaa säälien (vaikka varmaan näin ei olekaan). Olen siis töissäkin puhunut meidän hoidoista, kun ei häitten jälkeen enää jaksanut vastailla tyhmiin mahankasvatuskyselyihin.
Mutta eihän tässä ole kuin yksi suunta ja se on ylöspäin.
Bartsu
 
Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa


Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Hillevi (44) ... Ovumia marraskuu ........ haaveissa eka lapsi,
aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)

Gerbera(47) 1. lahja-alkioh.(ja viimeinen),Tarto, yht. iltatähti*


Vekara (44) 7 passia, 4. lahjasolu 10/08, tarto elite, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme; 11v ja tuplat 15v.

Bardolino(30) 3xIUI,3xIVF omilla soluilla, 1xtuoresiirto luovutetuilla muniksilla + 2xPAS. AVA-Tampere. Haaveena 1-2 lasta.

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen.... jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.



Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa


Ronyah 2.hoito donor alkioilla menossa, siirto 11.11 Tartossa. 1. donor-alkiohoidosta lapsi, nyt toinen haaveissa ja sitten lapsiluku täynnä.



Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, LA 6.2.09, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL.... L.A. 28.1.09 ... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...LA 26.5.09 .....haaveissa 2.

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3
(Toiv pysyis tällä puolella!)

Saaga (39) 1 x iui, 3 x hoitoyritystä omilla soluilla (icsi) ei yhtään alkiota eli ei koskaan siirtoon asti. Luomuraskaus kesällä/2006, josta km viikolla 12 ja risat. 1. lahjamunasoluhoito Suomessa ja 1. siirto oli pe 24.10.


Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008

Bea, tyttö 10/2008


 
Moi!

Onpas ihanaa, että Ronyah sai plussan! :flower: :flower:

Ikävää, että teillä Typyliini raskaus ei onnistunutkaan. :hug: Voimia taukoiluun. Toivottavasti piipahdat aina välillä täälläkin.

Todella ikävää myös, että Vekara ei saanut plussaa! Sinulle oisin sen kyllä suonut! Itse muistan, kun vuosi sitten aloin lukemaan tätä ketjua ja siinä vähitellen sain uskoa siihen, että uskaltais lähteä ulkomaille hoitoihin. Paljolti Vekaran kirjoitusten ja kannustusten johdosta. Toivotaan, että alkava vuosi tuo teillekin Vekara vielä pysyvän plussan!!!!!!! :hug:

Omaa napaa: täällä pahoinvointi alkaa hellittämään, joten välillä on taas sellainen olo, että onko sitä raskaana ollenkaan, kun ei vielä näy eikä tunnu. ;)

Mukavaa joulukuun odotusta kaikille!

Piri rv 13+3
 
Eli kiitos kaikille onnitteluista! En sillon toissapäivänä todellakaan ajatellut mitään onnitteluja vielä ottaa vastaan, mutta te naiset taisitte olla mua varmempia, että plussa se on. Tein äsken Apteekin oman testin ja nyt tuli jo kaksi aivan selvää viivaa =) Ma tai ti menen mittauttamaan hcg:n, jännät paikat. Eli eivät ne siellä Tartossa tainneet ihan vain vettä siirtää...

BARDOLINO: Kovasti jaksamista sinulle ja miehellesi! Oletko ihan varma ettei hoitoja teille enää PAS:in jälkeen tule? Olen vaan kuullut, että joillain naisilla ei välttämättä ole hyviä munasoluja IVF-hoidoissa, vaikka muuten olisikin. Tarkoitan, että mitäs jos ne teidän luovuttajan solut eivät ole olleetkaan mitään huippuja ja uusi luovuttaja voisi tuoda tullessaan plussan?

TYPYLIINI: Ei se meidänkään isäntä aluksi innostunut hoidoista ulkomailla ja minuakin kauhistutti, mutta kokemus tuolta tarton klinikalta oli kyllä todella positiivinen, eikä siellä ollessa yhtään epäilyttänyt. Erittäin siistiä ja hygieenisen oloista!

Ronyah ja pp10 (+)
 
Bartsulle lohtuhalaus! Tiedän tuon tunteen, kun kokee ettei nainen olekaan vaan "viallinen hieho, joka joutaisi Poutun autoon". Surusta ja pettymyksestä selvittyään sitä kuitenkin on jotenkin vahvempi. Voimia sinulle ja miehellesi. Toivottavasti elämä pian kirkastuu! :hug:

Ronyah ihan päinvastaisissa tunnelmissa. Onnistumiset tuovat meille muillekin toivoa siitä, että ehkä se plussa joskus omaankin testiin ilmestyy. Voihan paksusti ja hyvää hcg-lukemaa toivotan! Siirrettiinkö sinulle yksi vai kaksi alkiota?

Typyliini, minäkin mietin ennen Pietarin hoitoja veritartuntataudin tai huijauksen mahdollisuuksia. Mutta hiv ja ilmeisesti hepatiittiviruskaan ei ole munasoluissa, vaikka naisella se olisi. Sen osalta ei tarvitse huolta kantaa. Ja huijauskaan ei kai ole mahdollista, kun klinikoiden toimintaa seurataan hyvin tarkkaan valtion taholta, ainakin Pietarin tapauksessa. Nauttikaa miehesi kanssa toistenne seurasta ja hellikää toisianne tauon aikana, se tekee niin hyvää tämän stressin keskellä. Toivottavasti neljäs hoitokerta sitten toisi onnistumisen!

Minulla alkionhakumatka ensi viikon perjantaina Tampereelle.

Nautitaan kauniista pakkasviikonlopusta!
Hillevi
 
Ihanaa kun Ronyah noin hienosti jo näytti plussaa :heart: Onnea! :flower:
Kyllä Bartsu on tuttuja tunteita nuo, kun ei edes hoidoilla raskaudu, kun ei tule munasoluja, niin silloin mietin, että mitähän pahaa sitä on tullut tehtyä, että näin on.. :( Jaksamista sinulle!!!
Hilleville onnea matkaan!
Tuosta hoidon hinnasta täytyy sanoa, että kyllä tämä kirpaisee ja kovaa meitäkin kun saimme sen 2 alkiota ja hintaa 7000 euroa. Siinä meinasi hymy hyytyä ja itkut tuli. Ja harmittikin. Itse olen katsonut, että Ovumian hinnasto on vielä suht "kohtuullinen", kun siellä icsi oli muistaakseni 5 tuhatta.
Mäkin aloin tätä palstaa lukemaan jo silloin kun ekat kirjoitukset tuli Vekaran ja kumppaneiden toimesta, vaikka itsellä ei ollut silloin tietoakaan, että tullaan menemään luovutettuihin soluihin saakka näissä hoidoissa. Ehkä se oli aavistus tai enne. Muistan siis Vekaran positiiviset jutut ja tsemppaamiset ja tietysti kaikkien ihanat ja ikävät kokemukset. Tästä on pinosta on ollut apua jo tosi kauan, kiitos siitä kaikille! :flower:

Omaa napaa taas: kamala huoli vaivaa, koska kaikki vähäisetkin tissivihlaisut on loppunut ja rinnat mun mielestä "lötkähtänyt" jotenkin. Samoin menkkamaiset mahakivut loppui muutamaksi päiväksi kokonaan ja nyt on sellainen tunne, että alkaa oikeasti vuoto. Vasta viikon päästä ma olisi eka ultra. Mitään vuotoa ei ole yhtään tullut, mutta jotenkin tuntuu että kaikki ei ole kohdallaan, kun kaikki vähäisetkin oireet loppunut kuin seinään pari päivää sitten.. :( Ahistaa ja niin maan pirusti. Mitään pahoinvointeja tmv. ei mulla ole, mutta alussa oli sellaista huimausta, jonka pistin tähän piikkiin. Nyt ei sitäkään enää. Miten ihmeessä tässä pysyy selväpäisenä vielä yli viikon ja entäs sen jälkeen?.. ANTEEKSI, kun tällä tavalla omanapaisesti voivottelen, mutta pelottaa aika lailla..

No, onneksi on perjantai! Aion maanantaina joka tapauksessa soittaa klinikalle ja kysyä pääsisinkö vähän aiemmin ultraan, ma pitäisi olla 6+5. Kyllä tämä on niiiin tätä, että hulluksi meinaa tulla.

Kaikille kuitenkin Rentouttavaa viikonloppua! :wave: t. saaga
 
Moi kaikki! Kiva oli huomata että Vekara muistat vielä vanhan kovanonnen Maijan. Kyllä minä olen koko ajan seurannut palstan tapahtumia. Kovasti olen tunteella elänyt varsinkin ne ajat kun joku on saanut ainoastaan yhden siirrettävän alkion. Tiedän sen tunteen kun olet kauan odottanut luovuttajaa, haalinut rahaa kasaan ja siten saat sen ainoan mahdollisuuden, eli yhden ainoan alkion. Meillehän toi tapahtui molemmissa hoidoissa. Pettymys ja tuska oli sanaton.

Meillä ovat hoidot taakse jäänyttä elämää. Mies ei usko niiden onnistumiseen, rahatkaan eivät millään riitä, ja lisäksi mahdollinen raskaus olisi minulle melko suuri terveysriski. Tämä minun terveyteni on ilmeisesti se suurin syy miksi mieheni ei ole niin kovin innolla ollut mukana. Hän kuulemma elää mieluummin minun kanssa kahden, kuin yksinhuoltajana. Tiedänpähän ainakin että hän on minun kanssa naimisissa rakkaudesta minun, eikä jostain muusta syystä. Meillä uusi projekti meneillään, eli olemme saaneet paperit vihdoin adoptiolupalautakunnan jonoon. Se vasta olikin kova taistelu. Eivät ensin meinanneet suositella meitä adoptiovanhemmiksi, minun sairauteni vuoksi, muttaminähän en ole tottunut antamaan periksi. Hankin siis lisää lääkärintodistuksia, ja nyt lupahakemus lähti puoltavana. Nyt olen pakahtua jännityksestä, miten lautakunta ratkaisee asia. Vaikka sossu sanoi että puoltavat hakemukset yleensä saavat luvan, en jotenkin voi uskoa että meillä voisi asia mennä niin onnellisesti, kun tämä lapsen saamine on ollut yhtä pettymysten sarjaa.

Kyllähän toi adoptiokin on tosi arvokasta, mutta jos lupa tulee, niin pankkiherran juttusille vaan ja lainaa pyytämään. Silloin voi olla jo niin varma siitä lapsesta, ettei koe pyytävänsä lainaa ihan vain taivaalle puhallettavaksi. Jos sitä lupaa ei tule, niin minä yritän saada ton miehen pään vielä riskeistä huolimatta kääntymään, ja kokeilemaan niillä lovutetuilla alkiolla. Eli aina täytyy olla suunnitelma B.

WATROSSILLE HURJAN PALJON ONNEA!!!!!

Älkää hyvät palstalaiset antako periksi, jatkakaa jos teillä vain on siihen taloudellisesti mahdollisuus. Sisulla ja hammasta purren mennään jokainen kohti sitä omaa pienokaista, ja kaikki keinot käydään läpi.

Iloista Joulun odotusta toivottelee sisupussi Maija
 
Anteeksi tämä omanapaisuuteni.
Nyt on sitten psykiatrilla käyty ja mukava käynti oli...siinä vierähti pari tuntia. Ihmetteli kovin Andrein viestiä, jonka olin kopioinut mukaan...että paniikkihäiriön takia tarvitsen tätä käyntiä ja lääkitys täytyy tarkistaa:| . Ei siitä koskaan Avalla mainittu, vaikka mainitsinkin vaivastani monta kertaa....No hän lähettää minulle eng. kielisen suosituksen jonka otan mukaan klinikalle. On Avan kanssa yhteistyössä ja itsekin saanut miehensä kanssa kaksoset hoidoilla.
Ultrassa kaikki ok mut oik. puolella nestekysta. On muuten ollut aina siellä.
Sain Andreilta s.postia, josta voin valita kahden pariskunnan välillä. Ensimmäistä linkkiä en vaan saa auki :ashamed: , minulla ei koneella oikein mitään ohjelmia.
Voisiko joku Teistä auttaa? Mitä tehdä? Tämä linkki on tälläinen.
MD-total-engl-samp08.xls :(
Please voisiko joku auttaa.
gerbera
 
Hei Gerpera,

tuo on excel-ohjelmalla avautuva tiedosto. Tuo ohjelma kuuluu windowsin perusohjelmiin, mutta jos teiltä ei sitä löydy - voin auttaa jos haluat. Laitatko yksityisviestillä vaikka sähköpostiosoiitteesi.

Hilde
 
Sain ihan omin päin just ladattua jonku ilmasen Open office-tiedoston :eek: ,siis minä :x ,tietotekniikan surkimus ja sillä sain avattua linkin, jossa oli munasolunluovuttajan tiedot.
Kiitos kuitenkin kun tarjoiduit auttamaan :flower: . Siitä vaan uupuu just se numerosarja minkä tohtori on mulle valinnut. No ensi torstaina on siirto ja kyselen sitten lisää. Sinulla päivää myöhemmin.
 
Ompa hiljaista...Miten Ronyahin raskaus edistyy, tsemppiä veritestiin! Kyllä sieltä hyvät lukemat pitäisi tulla ku noin aikasin tuli plussa =) . Typyliini ja Bardolino ilmeisesti pitävät taukoa, ymmärrän hyvin jos kierrätte kaukaa tän palstan vähäksi aikaa :hug: . Niin ja Vekara kai myös tauolla. Entä kaikki plussanneet? Kiva oisi lukea tuntemuksianne. Piinispinokin ihan tyhjä kunhan tuo Ronyah muistaa siirtyä tuonne alemmas ;) . Entäs Mate?Missä vaiheessa lääkitys? Hillevi: Aloititko zumet 1 tabl. päivässä vai miten? Minulle määrättiin 3/pv. Nyt mukana luget.
Torstaina pakastealkion siirto Tartossa. Matka tosin jännittää, hirmu kalliita noi kartatkin, jospa löytyisi netistä joku kopioitava.Miten Te Ronyah matkustitte sinne. Me ollaan menossa omalla autolla. Tallinnassa laiva 9.30 ja aika klinikalle 14.00.
gerpera ja Eetu-kissa,toisinaan täystuho
 
Hcg 285 (pp13). Eilen kävin otattamassa, tänään sain arvon.

GERPERA: Onnea matkaan!!! Etkö siis tiedä vielä mitään alkioista? Onko teidänkin alkioissa käytetty munasolun luovuttajan ja sperman luovuttajan soluja? Eli eivät ole itse hoidoissa käyneen pariskunnan lahjoittamia?Mentiin 7.30 lähtevällä laivalla ja bussilla Tartoon, siirto myös meillä 14.00. Oltiin yö Tallinnassa ja tultiin pois siis seur.päivänä. Ihan mukava reissu.

HILLEVI: Sinulle myös kovasti peukkuja!!!

SAAGA: Kävitkö ultrassa? Miltä näytti?

 
Onnea hyvistä lukemista! Eipä tarvi sinun enää ihmetellä noita testien viivoja. =)
Kiitos matkantoivotuksesta! Sain kahden pariskunnan tiedot eli neljältä. Muuta en tiedä kuin mitä siinä numerosarjan alla lukee, ja toisen pariskunnan naisen tiedot puuttuvat :| ,en jaksa enää sönkätä viestejä sanakirjan kanssa vaan kysyn paikanpäällä. Olemme varanneet tulkin. Kyllä ne ovat pariskunnalta ylijääneitä alkioita,näin ymmärsin.
Siis onko tämä paikka Kliniik Elite vai Eraak klinik? Olen yrittänyt etsiä ajo-ohjetta sinne. :headwall:
 
Paljon onnea Ronyah! :heart: Kiitos peukutuksesta!

Gerpera, minulla oli aluksi Zumenon x 2, ultran jälkeen nostettiin 4 tablettiin päivässä. Minulla myös Luget alkavat tänään. Kortisonia olen syönyt viime torstaista. Oikein hyvää matkaa teille ja toivotaan, että alkio(t) on virkeä!

Huomenna luovuttajan punktio ja alkiota menen perjantaina hakemaan :)

Hyviä talvipäiviä kaikille!
 
Kiitos Hillevi! Sinulle myös antoisaa pienenpienen nyytinhakumatkaa! Alkaa jo hymyilyttää tää oma sekoiluni eli kyl se taitaa Klinic Elite olla. Toi yks pikkutuholainen pitää pissaamalla mut aktiivisena.
 
HH75
Hei tytöt, mahtuuko mukaan?
Olen 33 vuotias ja minulle on tehty yli tusinan verran IVF hoitoja. Syynä hoitoihin on ollut ennen aikaisesti vanhentuneet munasarjat ja immuniteetti ongelmat (mielestäni ensimmäisen on aiheuttanut jälkimmäinen). Luovutussoluja koitettiin kahdesti vuonna 2006 ilman tulosta (silloin emme tienneet ärhäkästä immuniteetistani) ja molemmista nega. Nyt olemme taas lahjasolujonossa ja koitamme vielä herätellä nukkuvia munasarjojani viimeiseen (viimeisiin) IVF hoitoihin ennen lahjasolun saamista. Olin kesän hormonikorvaushoidolla joka nukutti munasarjani. Voi olla etteivät ne enää siitä herää, mutta koitamme ainakin.
 
Moi siskot !
Minäkin ilmottaudun mukaan. Ikää 35v., 4xIVF tuoresiirto, kaikista puhdas nega. Yhtään PASia ei ole tehty, koska mitään ei ole pakkaseen saatu. Hoitopaikkana Felicitas Hki. Nyt jonottelemme luovutettua munasolua helevetin pitkässä jonossa...
Kertokaapa lisää siitä Tarton klinikasta.
 
Kyllä täällä tilaa riittää jokaiselle, toivottavasti ei enää tarvi kauaa odotella pikkuista. Varjoinen:Itsellä ei kokemusta luovutetun munasolun hoidoista, mutta jos Tartoa ajattelet niin hinta halvempi ja jonotusaikakin paljon lyhyempi. HH75:Yli tusinan verran hoitoja! Huh! No ompa sinulla ollut kestämistä. Täälläkin taisi olla joku jolla toimimattomat munasarjat eli ei omaa hormonitoimintaa, mutta nyt en muista kuka.
 
RONYAH:ille onnea hyvistä lukemista!

GERPRA:llakin on jännät paikat!! Tsemiä tulevaan.

Itse olen taistellut edelleen oman jaksamisen ja naisena epäonnistumisfiilisten kanssa. Se on niin kumma vaan tuo mieli, kun tietää tavallaan, että mies rakastaa yhtä paljon kuin ennenkin ym. mutta kun sitä ei usko ja tuntuu nii kauhealta tuottaa toiselle pettymys.
Tänään tulee 45min. ohjelmassa narkkarien vieroitusoireista kärsivistä vauvoista. En tajua sitäkään, miksi heille suodaan lapsia tuosta vaan kidutettavaksi ja kärsimään ja meille, ketkä varmasti hyvin lapsen hoitaisivat niin ei sitten millään. Aina vaan kuolleita alkioita ja tyhjä syli.
Kun olis edes rahaa niin paljon, että vois yrittää vielä lisää, mutta kun ei. Ja Kelan idioottimainen laitoskaan ei enää korvaa kuin niistä kolmesta hoidosta.
Varmaan nää tunteet on koko ajan pinnalla senkin takia, kun työpaikalla tyypit sikiää kun kaniinit. Yks mammalomalla, toinen jää parin kuukauden päästä ja kolmas on just alkuvaiheessa. Yhdellä ainakin vauvakuume. Kai sekin kohta ilmoittaa ilouutisensa...Ja näsitä kaksi vielä vetää tupakkaa kun korsteenit. Ei yhtään hetkauta vauva siellä masussa.
Sori vuodatus, mutta oli pakko.

Bartsu
 

Yhteistyössä