Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos Piper, varovasti uskon ja toivon että kaikki menee hyvin, koska ei ole omat munasolut. Valitsin luovuttajan jolla on jo 3 lasta, ja on itse 24 vuotias. Kuulosti hedelmälliseltä :D Toisaalta kymmenen vuoden keskenmenojen jälkeen ei uskalla edes toivoa :unsure:

Toivottavasti pääsen teidän plussanneiden puolelle höpisemään vielä pian :love:
 
Onpa ihania kuulumisia täällä! Lämpimiä onnitteluja Piperille np-ultrasta ja plussanneille myös!

Olenkin miettinyt, että 'tilastollisesti' plussia pitäisi alkaa täällä näkymään, koska odottajien puolelle ei ole vähään aikaan tullut ketään uusia - ja yleensä meitä siellä kuitenkin muutamia on.

Fibbis, mä mietin vauvamahan suhteen ihan samaa - halusin piilotella huonojen kokemusten jälkeen. Itse huomasin sen selvästi viikolla 16-18, kun jouduin ostamaan äitiysvaatteita. Ensimmäinen 'tietämätön' huomasi vauvan kuitenkin vasta viikolla 25, siihen saakka sain tosi hyvin piiloteltua mahaa löysillä puseroilla + pitämällä pitkää huivia tms. liehuvaa siinä vatsan päällä. Olen melko hoikka, mutta siitä huolimatta onnistuin.

Vasta nyt parin viime viikon aikana (viikolta 27 eteenpäin) vatsa on alkaanut näkyä päivänselvästi kaikille.

Pidän täysillä peukkuja teille, että kaikki menee hyvin tästä eteenpäinkin. Piper on jo pitkällä ja muidenkin tilanne kuulostaa hyvältä.

La Bambina 29+3 (ja tavan mukaan uneton aamulla aikaisin, kun vatsassa käynnissä vilkkaan pikkuvauvan aamujumppa)
 
Voi Fibbis, mulla sama tänään :cry:
Oon levännyt siitä asti kun vuosin, nyt ei vuoda, eikä maatessa satu. Mutta kun nousen niin alkaa hiukan sattua. Ei tullut kirkasta verta, vaan ensin vaaleanpunaista pyyhkiessä ja lopulta rusehtavaa pyyhkiessä. Nyt ei mitään, Luojan kiitos. Mutta olen ihan varma että tää on taas tässä.. Maanantaina sen sitten näkee, tai tiistaina saan varmaan tuloksen..

Onko sulla tullut Fibbis kirkasta verta? Entä onko kipuja? *hali*
 
Voi ei, Ramiina, kyllä tämä on piinaavaa. Minulla tuli ensin kirkasta verta ja nyt iltaa kohti on vähän vähentynyt ja muuttunut rusehtavaksi. Kipuja ei muuten ole, mutta eilen ja tänään tuntunut ihan vähän alaselässä sellaista menkkamaista juilintaa. Oireet ovat olleet edelleen ihan olemattomat, vähän rinnoissa arkuutta mikä voi olla lugeistakin johtuvaa.

Meilläkin oli 24v. luovuttaja, jolla omia lapsia joten usko hoidon onnistumiseen on ollut aika korkealla. Maanantaina on ultra, joten siellä viimeistään selviää mikä tilanne. Mutta kieltämättä vähän pelottaa sinne meno. Klinikan ohje oli hieman lisätä lääkkeiden annostuksia, joten katsotaan onko siitä apua.

Tsemppiä sinullekin Ramiina ja toivotaan, että meillä molemmilla olisi kuitenkin kaikki hyvin. Palstoilla on kuitenkin ollut useita tarinoita alkuraskauden vuodoista, jotka ovat osoittautuneet ihan vaarattomiksi.
 
Vuodoista : mullakin oli vuotoa joskus vko 6 yksi päivä, ihan vähän, mutta kirkasta joka wc-reisulla, ihan paniikissahan sitä oli. Sain myös ohjeeksi lisätä lääkkeitä silloin ja lepäsin koko päivän.
Toivottavasti teilläkin vuodot selittämättömiä ja raskaudet jatkuisi
Raskaat viikonloput tulossa, lepoa ja muuta ajateltavaa ( helppo sanoa ).
 
Onneksi sulla Fibbis on maanantaina se ultra, toivon todella että kaikki on hyvin. Yritän tuudittautua ajatuksella että kaikki on hyvin ja monella on tullut alkuraskaudessa jos jonkin näköistä vuotoa. Ajattelen että koska aikaisemmissa raskauksissa mulla ei tullut kiinnittymisvuotoa, eikä vuotoa muutoin kun keskenmennessä, ja koska tällä kertaa tuli kiinnittymisvuotoa niin ehkä nyt voi tulla muutoinkin jotain vuotoa, vaikka kaikki olisi hyvin. Kuulostaa sekavalta, mutta toivottavasti joku ymmärsi.

Jep, raskas on viikonloppu.. Teen aamulla taas testin, pakko nähdä haaleneeko viiva. Tai ehkä yöllä alkaa kivut ja kunnon vuoto. Miksei koskaan voi raskaus mennä niinkuin leffoissa :(
 
Voi kun tympeää, vuodot on kyllä niin kurjia. Itsekkin pelästyin niin paljon kun 7+ jotain tuli reilusti kirkasta verta jonka jälkeen noin 3 päivää ruskeaa tuhrua. Ja epätoivosta ja surusta huolimatta pikkuinen jatkoi mukana.

Toivon todella Ramiina ja fibbis että selviätte molemmat säikähdyksellä ja pikkuiset pysyvät kyydissä.

La banbina: kiitos onnitteluista! Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. sullakin ihanasti viikot kasvaa. :love:

Piper 12+5
 
Ajattelin tulla antamaan väliaikatietoja ja tietenkin kysymään miten Fibbis voi?

Mulla tulee sellasta vaaleanruskeaa "sisältä", eli välillä paperiin pyyhkiessä, välillä "tungen" paperin sisälle jotta näen että vieläkö siellä on sitä. Olen maannut sohvalla koko viikonlopun, toivon että siitä on apua. Ei Luojan kiitos ole kipuja tai veristä vuotoa. Testikin vahvistuu koko ajan, nyt tuli jo heti punainen viiva, ei vielä sama tietenkään kuin kontrolliviiva, mutta ihan kunnon punainen viiva. Huomenna verikoe, huh.. Tosin vastaus varmaan vasta tiistaina:cautious: Mulla on edellisestä raskaudesta elokuusta jäänyt yksi digitesti, ajattelin tehdä sen huomenna, ja toivon että siinä lukisi 2-3, ei 1-2.

Hyvää sunnuntaita kanssasisaret! Ollaan me vaan sitkeitä ja vahvoja pakkauksia! :)
 
Ramiina hienoa kuulla, että viiva vahvistuu. Toivotaan että sieltä vuotaa vaikka toinen siirretyistä pois. Tuo tuhruttaminen on niin ärsyttävää, toivotaan että sekin loppuisi. Pidän peukkuja hyvälle verikoetulokselle. (y):love:
 
Kiitos Piper :love:

Hiukan kyllä jännittää huominen. Enköhän tule aamulla taas viiden aikaan tänne päivittämään mun digitestin tulosta :D Olen herännyt tämän viikon joka aamu (tai yö) jo 4-5 aikaan, enkä saa unta sen jälkeen! Kamala närästys koko ajan, mutta en valita vaan nautin joka kivusta ja särystä :love:
 
Kiitos kysymästä, täällä onneksi vuoto on loppunut. Sitä kesti oikeastaan aika vähän aikaa perjantaina iltapäivällä/illalla ja pikkuhiljaa sitten muuttui rusehtavaksi ja hiipui sitten kokonaan. Toivotaan tosiaan, että olisi jotain vaaratonta. Itse miellän tuon rusehtavan (vanhan veren) vähän vaarattomammaksi kuin, että vuotaisi koko ajan ihan kirkasta verta. Ainakin mitä olen googlaillut asiaa niin on ihan mahdollista, että olisi joko ihan hormonaalista esim. silloin kun kuukautisten normaalisti pitäisi alkaa (käsittääkseni limakalvoihin liittyvää) tai sitten esim. kohdunsuulla kasvava istukka voi myös aihettaa vuotoa.

Ramiina, uskon kyllä, että tuo testiviivan vahvistuminen on sinulla hyvä merkki. Toivon kovasti hyviä arvoja huomiseen testiin. Nyt vain hyviä hermoja meille molemmille :)

Kiitos kaikille muillekin tsemppauksista <3
 
Onpa inhottavaa jos vuodatte molemmat hieman! Toivotaan että kaikki hyvin ja saat onneksi tiistaina varmistuksen Ramiina! :love:
Mä ajattelisin myös Fibbis että jos on kirkasta vuotoa niin sitä voi tulla enemmän kun taas ruskea on jo matkalla kuivunut. Äh, vaikea selittää mutta punainen ei näytä kivalta.

Mulla olisi tiistaina testipäivä, olen taas varma ettei mitään ole tapahtunut. Torstaina pp6 alkoi pientä pinkkiä vuotoa, sitä on tullut joka päivä niin että sen näkee pikkuhousunsuojassa mutta ei tosiaan paljoa ole. Pyyhkiessä ei näe taas mitään. Eilen ja tänään oli menkkaolojakin, tänään pp9. En aio testata ennen tiistaita ettei tule vääriä negojakaan:( mulla on aiemmin pysynyt tiputtelutkin poissa, nyt kroppa on ihan sekaisin...
 
Ihana kuulla Fibbis että sulla loppui vuoto! :) Joo, punainen veri saisi paniikin aikaan, mutta ruskeasta tuhrusta ei onneksi ihan niin panikoidu. Tottakai sitä säikähtää myös, ei sitä raskaana haluaisi mitään vuotaa.

Voi Jonnuli, toivon että silti olisi tarttunut kiinni ja saat positiivisen yllätyksen *hali*

Tein sen digitestin kaapista kuumottamasta, ei vissiin ois kannattanut. Siihen tuli raskaana 1-2, siis onhan joo hedelmöityksestä tänään tasan 2 viikkoa, mutta oisin niin halunnut nähdä 2-3, jotta näkisi että siellä jatketaan kasvua. Sehän voisi näyttää sen 1-2 vaikka olisi alkio kuollutkin, mutta hormonia olisi vielä kehossa. No mutta, tänään veritestiin ja kaupasta hakemaan lisää testejä :D Miehellä menee hermot kun ostan lisää testejä, mutta se rauhoittaa mieltä kun näkee viivan tummuvan. Hänen mielestään riittää että olen tehnyt jo monta positiivista testiä, ja jos se verikoe on yli 50, niin sitten ei tarvitse tehdä uusia testejä. Mutta, mä haluan kyllä vielä pari varmuudeksi, jos ostan yhden paketin jossa on kaksi liuskaa, toisen teen tänään illalla (että näen onko tummunut eilisestä) ja toisen huomenna aamulla ja sitten saankin jo hcg vastauksen ;) Toistuvien keskenmenojen takia olen näin seko näiden testien kanssa, olisi ihanaa vain nauttia raskaudesta.
 
Ramiina: ymmärrän niin sun tunteet. Se on niin kamalaa kun siinäkin kohtaa kun saa plussatestin on varma että jokin menee vikaan, eikä tuo veren tulo ainakaan tilannetta helpota. Yritä kuitenkin hieman luottaa, että tulos on hyvä ja toivotaan että pikkuinen on tiukasti ottanut kiinni ja kasvaa siellä. Ajatteke et nyt on eri hoito ja perkule nyt me onnistutaan. Mä itse oon paras puhumaan kun keskenmenojen takia pelkään edelleen. (n) Mutta en ehkä ihan niin paljoa kuin ennen.

Jonnulille pidän peukkuja plussan puolesta. Mä olin myös varma ettei plussaa tule ja testasin vasta virallisena päivänä ja haalean haalea viiva siihen piirtyi,toivon että testi yllättää sinutkin.

Fibbis: tule sitten kertomaan ultra kuulumiset. <3
 
Niinpä Piper, olen sanonutkin jo vuosia että kun toiset tekee positiivisen raskaustestin, niin ne odottaa vauvaa, mä odotan keskenmenoa. Lupaan että jos hcg on korkea, niin mä en odota keskenmenoa vaan vauvaa.

Onneksi ei ole ollut veristä se vuoto kertaakaan, vaan ruskeaa tuhrua. Jos olisi ollut verta, niin olisin jo heittänyt hanskat tiskiin!

Voi Piper, koita jo rentoutua ja miettiä että saat tämän pienokaisen :love:
 
Täältä tausta piinailija ilmoittautuu...

Mutta ensinnäkin onnea plussanneille ja toivon todellakin että nuo verenvuodot loppuu...niiiin kurjia ja pelottavia...

Me käytiin 10.12 Reprofitissä jossa minulle siirrettiin 2 blastoa. Oireita ei ole tässä ollut juurikaan mitään ja olinkin varma ettei tästä mitään tuu taaskaan. Nyt olen miettinyt vaan siirrosta saakka että enempää en voisi tehdä asian eteen. Olen laihduttanut muutaman kilon, ollut erittäin positiivinen kaiken suhteen ja sain vielä kaiken mahdollisen lääkityksen. Testin saan tehdä jouluaattona. Tänään kuitenkin huomasin että minulta on loppumassa Clexane injektiot joten ajattelin tehdä raskaustestin jotta tarvitseeko lähteä kyselemään enää reseptin perään...tein testin ja siihen pärähti kaksi selkeää viivaa vieritysten...
Menin ja olen edelleen ihan paniikissa...minä...raskaana?!??? Meillä on niiiiiiin lukematon määrä turhia, mitättömiä siirtoja takana...yksi keskenmeno, yksi kemiallinen...

Voi apua...miten saan mieleni rauhoitettua...heti alkaa kaikki uhkakuvat pyöriä päässä...
 
Onnea Hassutassu ja toivon että kaikki menee hyvin ja raskaus päättyy onnellisesti terveen pienokaisen syntymään :love:

Sain tuloksen labrasta: 33. Joten ylihuomenna uudestaan.. Voi tsiisas tätä jännittämistä! No mut mieskään ei motkottanut kun ostin uusia testejä kotimatkalla(y) Pelkään kuitenkin pahinta :(:( Toki luin menestystarinoita tosi alhaisista hcg arvoista, joten vielä on toivoa..
 
Onnea Hassutassu plussasta! Kyllä se nyt niin on, että raskaana olet :) Ymmärrän kyllä niin hyvin nuo pelot ja uhkakuvat, tuntuu, että pienessä paniikissa täällä itsekin mennään jatkuvasti. Mutta plussa testissä on jo ensimmäinen askel oikeaan suuntaan :)

Ramiina, pidän täällä sormet ja varpaat ristissä sen puolesta, että hcg arvosi lähtee vielä nousuun. Minä olen myös lukenut tarinoita hitaista hcg nousuista, joten toivotaan, että tämä olisi yksi niistä. Jonnulille toivon myös positiivista yllätystä.

Meillä oli tänään varhaisultra 6+5 ja ihan täysin viikkoja vastaava tyyppi sieltä löytyi ja se syke :love: Ensimmäinen kerta omalta osaltani kun raskaus on päässyt näin pitkälle, että monitorista näkyi pienenpieni jumputus :) Toinenkin sikiöpussi siellä oli, mutta se oli tyhjä (kaksi blastoa siirrettiin) eli pieni kiinnittymisyritys siellä on toisellakin ollut.

Toivotaan, että tämä yksi pikkuinen nyt pitää lujasti kiinni loppuun saakka.
 
Voi että miten ihania ja hyviä uutisia täällä on! Onnea plussanneille ja ultrassa käyneille ja piinailuun myös!
Vuodoista..ne on niin pelottavia. Mulla vuosi kans, mutta keskenmenossa oli ihan kirkasta ja kipujen kera. Ruskeat, vaaleanpunaiset on yleensä harmittomia, niitä oli mullakin 6 viikolla ja sit kirkasta verta reippaasti rv 15 ja syynä oli istukka kohdunsuulla.

Mutta täällä on nyt homma maalissa! Viime torstaina 17.12 syntyi iki-ihana tyttömme, niin mahdottoman kaunis ja suurisilmäinen! Isänsä näköinen kovasti mutta ihanat amorinkaaret huulissa ovat joltain ihanalta ihmiseltä! tyttö oli 49cm ja 3345g. Synnytys meni hyvin.
Onnen kukkuloilla täällä harjoitellaan vauva-arkea ja koitetaan joulu saada kasaan kans.
 
  • Tykkää
Reactions: Piper86
Oi ihanaa iitu, sydämelliset onnittelut prinsessasta! :love:

Fibbis ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin!! :love:

Hassutassu: voi kuinka ihanaa, onnea! Se on niin kamalaa kun epäonnistumiset vievät valtavasti tilaa ajatuksissa kun alkaa heti pelkäämään kun saa plussan, mutta toivotaan että nyt olisi todella teidän vuoro. Onko teillä ollut puhetta kuinka pitkään klexanea pistät? Meillä ei ole tarkkaan päätetty mutta todennäköisesti raskauden loppu puoleen asti.

Ramiina: täällä myös sormet ja varpaat ristissä että kaikki menisi hyvin. (y):love:
 
Onnea kauniista ja rakkaasta tyttövauvasta Iitu:love:

Ramiinalle testitsempit, toivotaan että arvot vahvistuu kun ne tikut ainakin näyttää selkeää plussaa! Jännään ja pidän peukkuja puolestasi:)

Fibbikselle onnea ultrakuulumisista, hieno juttu(y)

Ja hassutassun plussalle isot onnittelut, ihana joululahja:love:

Minulla kävi nyt samanlainen ylläri enkä meinaa uskoa tätä. Meinasin lopettaa luget kun oli taas tullut enemmän vuotoa ja olin ihan varma että menkat alkaa. Ajattelin testata ensin ja alkuun ei näkynyt mitään mutta sitten alkoi piirtymään toinen viiva! Testasin apteekin testillä, en tiedä miten herkkä se on mutta lopulta hieman vaalemmaksi se kontrolliviiva jäi. Mitä tästä nyt voi sanoa, pientä vuotoa joka päivä pp6 jälkeen tullut ja mieskin on epäileväinen plussasta. Mulle tämä on elämän ensimmäinen plussaviiva että vaikka menisi kesken niin on uskomatonta jo saada toinen viiva:) jotain voi siis tapahtua. Miten vahva viiva teillä on 5pv alkion siirtosta pp10 ollut?
 

Yhteistyössä