Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Elinas ei ole enään fertinovaa Tampereella. Ovat ovumian alla kaikki.

Enkä mene enään perusgynelle, kun kerran kysy multa ihan pokalle kun olin siirtoon menossa ja piti ultrata, että mitäköhän täältä nyt sitten pitää katsoa.
Ja kyllä mä mielummin menen gynelle joka on erikoistunut lapsettomuushoitoihin, tietävät mikä on homman nimi ja saa itsekin apua jos tarvii. Niitä on kuitenkin kaikilla lääkäriasemilla mutta nihkeesti aikoja.
 
Mimosa
me ollaan tahkottu toista lasta luovutetuilla (alkioadoptio)nyt jo 5x yhteensä 7 alkiolla. Ensimmäinen lapsi sai alkunsa luovutetuilla toisesta siirrosta.
Mitää vikaa ei ole minusta myöskään löytynyt.
Eilen tosin sain Reprofotista viestin lääkäriltä, että syy pitäisi etsiä minusta koska heidän alkionsa on huippuluokkaa ja niissä ei vikaa ole.
Nyt pitäisi mennä hysteroskopiaa ennen siirtoa vaikka viimeeksi sanottiin, että suolaliuostutkimus riittää kun siinä ei mitään näkynyt niin hysteroskopia on turha. Masentavaa ku julkiselle puolelle ei mahdollista päästä ja yksityisellä se on kallis.
 
Kuulumisia. Taalla tuli plussa digi testiin eilen. Olin paattanyt olla testaamatta ennen verikoetta, mutta en voinut, kun oireet, jotka alkoivat lauantaina katosivat keskiviikkona. Eli vaikka positiivinen tuli, niin tama taitaa olla tassa. Kahden keskenmenon jalkeen oireet oli samat. Ensin on kuvotusta, sitten se katoaa ja vaikka muut oireet jaavat, niin itsella tuo kuvotus on merkki hcg:n noususta/tai siita ettei se enaa nouse. Pessimisti ei pety. Veritesti huomenna. Uuteen kiertoon heti kun mahdollista. Asutaan Jenkkilassa ja ollaan maksettu 6 hoitokiertoa. Taalla annetaan takuu. Jos et onnistu, niin rahat takaisin. Kallista lystia, mutta tuntui, etta tarvitaan "vakuutus". Laakkeet paalle tulee kylla maksamaan ihan tarpeeksi, vaikka vakuutus jotain korvaakin.
 
Hei ihmiset ja onnea kaikille plussanneille!

Eipä tarttunut mulle neljäskään alkio. Klinikalta ehdotettiin hysteroskopiaa, mutta siinähän olen kerran jo ollut, että tuskin uudesta olisi hyötyä. Kyselin nyt sitten ERA-tutkimuksesta. Siinä tutkitaan, mikä on kohdun limakalvon kannalta ,otollinen päivä alkionsiirrolle (siinä kun on kuulemma yksilöllistä vaihtelua). Kuulostaa ihan järkevältä touhulta; helkatin kallista, mutta niinhän ovat turhat siirrotkin.

Suomessa noita tekevät ainakin Dextra ja Fertinova, näytteet lähetetään ulkomaille analysoitaviksi (ilmeisesti molemmista samaan paikkaan). Fertinovalle kun soitin, niin kätsy sanoi, että kannattaako nyt vielä sellaista tutkia, kun sinä et ole ollut läheskään niin monessa siirrossa kuin moni muu, ja kuka lääkäri sellaista on sinulle suositellut. No, löysin sen tutkimuksen googlettamalla Dextran blogista, että ei sitä kukaan minulle ehdottanutkaan. Taas Dextrasta sanottiin, että heidän mielestään kannattaisi tutkia. Itse olen samaa mieltä, kun muutakaan vikaa ei ole tiedossa, ja jokin siirroissa mättää. Ainakin saa varmuuden, että siirtopäivä on oikea.

http://www.dextralapsettomuusklinikka.fi/blogi/2016/02/17/miksi-kohtuun-siirretty-hyvä-alkio-ei-kiinnity/

http://www.igenomix.com/tests/endometrial-receptivity-test-era/
 
Taalla ensimmainen hcg oli hyva. 247 9 paivaa jalkeen 5 paivaisen alkion siirron. Siita huolimatta tunnen, ettei se enaa nouse. Laakari yritti rauhoitella, mutta olen 95% varma, etta tama raskaus on ohi. Siis ennenkuin se on alkanutkaan. Minulla hcg nousee aina nopeasti. Ollaan viikonloppu reissussa ja sitten tiistai-aamuna taas verikokeeseen. En ole nukkunut kolmeen yohon. Kahden keskenmenon jalkeen lahjasoluilla keskenmeno on aika rankkaa, kun on odottanut, etta niilla onnistuu. Nyt hiipii mieleen, etta voiko minun kroppa jotenkin hylkia naita alkioita, seka omilla munasoluilla hedelmoittyneita, etta lahja. Onko kenellakaan tietoa, voiko sita tapahtua?? Ihailen kaikkia teita, jotka olette kayneet lapi monia hoitoja. Fyysisesti tama ei minusta ollut kovin raskasta, mutta henkisesti kylla.
 
Hei, Maria! Älä nyt vielä vaivu synkkyyteen, ehkä se kumminkin kiinnittyy?

Meitä on nyt näköjään monta täällä, jotka mietimme tätä kiinnittymishommaa. Minulla tosiaan neljä lahjasiirtoa takana, ja tuntuu että jotain tarttis tehdä, kun eivät ne penteleet tarraa kiinni... Ja alkioissa ei pitäisi olla vikaa, joten sen on pakko olla joko kohdussa tai ajoituksessa.

Lukaise tuo minun edellisessä viestissäni oleva linkki. Siinä ainakin väitetään, että varsinaista hylkimistä ei olisi. Itsekin olen sitä miettinyt. Olen myös ajatellut, että ehkä minulla on limakalvossa jokin vika, joka ei näy ultrassa tai missään.
 
Esemila, niin kun teillähän on tosiaan jo yksi lapsi luovutetuilla. Oliko teillä silloin ihan sama lääkitys ja aikataulu ja saman ikäiset alkiot kuin nyt? Tuntuu hassulta kyllä, että miksi sitten toinen ei onnistu. Mysteeri.

Minä yritän ensimmäistä vasta, ja meinaan tuon ERAn ottaa ennen seuraavaa siirtoa. Mulle oli myös uutta tietoa lekurilta, että alkioillakin voi olla oma aikataulu joka poikkeaa keskiarvosta sen suhteen, että milloin ne rupeavat blastokysteiksi. Mulle on siirretty yleensä nuorempia kuin blastokystejä, enkä ole osannut ajatella että siitä olisi haittaa. Nyt sitten kuulen, että ne on voineetkin salaa kysteillä ihan väärään aikaan! o_O

Onko kukaan ollut ERAssa?
 
Hei, haluan teitä rohkaista meille tehty useampi nega siirto. Minulla luomulapsia ennestään ilman mitään hoitoja ja kun siirtoja alettiin tehdä, aluksi siirrettiin 3-päiväisiä ja miehen omilla simpoilla ( mitään vikaa ei löydetty, vähäinen määrä, mutta aina siirtoon päästiin ). Vasta siirto no 7 toi plussan ja siirto no 8 tuplat meille. Erona miinuksiin näissä oli klinikan vaihto ja blastoihin siirto ja alkioadoptioon siirto. Minullekin ehdotettiin jos mitä tutkimuksia ulkomailta, mutta eipä suomen lääkäri niihin nähnyt aihetta, koska noita lapsia oli luomusti kiinnittynyt. Kyllä suomen lääkäri ja samoin tsekin oli koko ajan sitä mieltä, että kun on hyvät blastot niin ei estettä raskautua ja niin sitten kävikin. Siirtopäivät vähän vaihteli. Onnistuneissa lääkitys oli vähäisempi kuin monissa yrityksissä, kortisoni oli kuitenkin mukana :) Söin myös omasta aloitteesta Efamolia, join etikkacoctailin joka aamu, liikuin ja pudotin muutaman kilon pois.
Onnea kaikille matkaan !
T. Paulanna ja tuplat ( täystuhot )
 
Sehän tässä vähän risoo, kun siirtolääkäri ei ehdottanut oikein mitään, paitsi hysteroskopiaa, joka on kerran jo tehty. Kyselin kortisonista jo aikoja sitten, mutta ei sitä ole kuulemma tapana antaa ilman hyvää syytä ja tutkimuksia. Embryo gluekin on heillä mahdollista, mutta ei minulle semmoisista kukaan ole puhunut, vaan löysin senkin googlesta kuten ERAn. On kyllä mainittu heidän kotisivuilla kohdassa "Hinnasto". Ja tuo että kannattaa viljellä blastoiksi oli uutta tietoa myös. No meinaan kokeilla niitä kaikkia paitsi ei kai sitten kortisonia, kun ei siihen ole mitään aihetta tiedossa. Kovin kurjaa on laittaa alkioita vessasta alas, eikä se ihan halvaksikaan tule, että mieluummin sitten vaikka kokeilee kaikki poppakonstit.

Alkioissa ei pitäisi olla vikaa, mutta onhan se mahdollista että on joka kerta silti sattunut olemaan semmoinen, että ei ole jaksanut kehittyä. Voittaahan joku aina Lotossakin.

Kiitos tsemppauksista! Tämä että miten tässä käy aika lailla ratkaisee millainen loppuelämästä tulee, joten hiukan tulee stressattua asiasta. Nyt kuitenkin taas tuntuu paremmalta, kun sain tuolta toiselta lekurilta hiukan vinkkejä, joista tuli vielä lievästi toiveikas olo.
 
Esemila, niin kun teillähän on tosiaan jo yksi lapsi luovutetuilla. Oliko teillä silloin ihan sama lääkitys ja aikataulu ja saman ikäiset alkiot kuin nyt? Tuntuu hassulta kyllä, että miksi sitten toinen ei onnistu. Mysteeri.

Minä yritän ensimmäistä vasta, ja meinaan tuon ERAn ottaa ennen seuraavaa siirtoa. Mulle oli myös uutta tietoa lekurilta, että alkioillakin voi olla oma aikataulu joka poikkeaa keskiarvosta sen suhteen, että milloin ne rupeavat blastokysteiksi. Mulle on siirretty yleensä nuorempia kuin blastokystejä, enkä ole osannut ajatella että siitä olisi haittaa. Nyt sitten kuulen, että ne on voineetkin salaa kysteillä ihan väärään aikaan! o_O

Onko kukaan ollut ERAssa?
Onnistuneessa siirrossa alkiot oli kolme päiväisiä molemmat, kaksi siis siirrettiin. Luget aloitettiin jo 5 päivää aikaisemmin (kun ekassa ei onnistuneessa alkoi 4 päivää aikaisemmin)niin, että siirtopäivä oli se viides. Siirto oli kp 18

Nyt siirretty vain blastoja ja lugen aloitus 6 päivää aikaisemmin niin, että 6. päivä oli siirtopäivä. Siirrot tehty kp 19-22

Meillä ei myöskään ulkomailta lääkäri ole ehdottanut mitään muuta kuin hysteroskopiaa. Lääkitys on pidetty samana kokoajan, ei ole mitään syytä kuulemma muuttaa sitä. Suomenlääkäri taas ehdotti, että lugeaikaa lyhentäminen kolmeen. Sitä kokeilin sit viimeisellä kerralla, mut ei auttanut.
Suomenlääkäri oli sitä mieltä, että tuo kp 18 pitäisi pitää nyt siirtopäivänä koska aikaikkunallisesti se on se oikea päivä. Koska edellinenkin onnistunut juuri silloin.
No aika mysteeri on minustakin tää, mut nyt kokeillaan niin et menen siirtoon kp 18 ja luget aloitan 7 päivää aikaisemmin. Jos ei onnaa niin sit toinen alkio, mut sitä ennen ERA

Nyt odotan vaan klinikalta vastausta. Ei oo nyt kuulunu mitää 5 päivää vaik aina yleensä sieltä tulee seuraavana päivänä viesti.
 
Sitä on ihan sen varassa mitä lääkärit sanovat, kun itse ei tiedä mistään mitään. Sama kuin aina potilaana. Vähän nämä jutut on kai mystisiä lääketieteellekin vielä. Eihän maailman ekasta koeputkivauvastakaan ole niin kauan aikaa.

Jotenkin sain sen käsityksen tuosta ERA-hommelista, että lugeaika suhteessa alkioiden kehitysvaiheeseen on se mikä on ihan tosi merkityksellinen kiinnittymiselle. Kiertopäivä on varmaan sitten tärkeä, jos siirto tehdään omaan kiertoon. Minulla siis lääkkeellinen siirto, ei metsästetä omaa ovista. Mutta en ole varma, että voiko oma kierto silti sotkea siirron, jos kiertopäivä väärä. Lääkärit eivät ainakaan tunnu kovin sitä kiertopäivää murehtivan noin yleisesti ottaen.

Yritin hahmottaa sun viestistä noita alkioiden ikiä ja keltarauhaspäiviä, mutta pää meni ihan sekaisin! :DTäytyy ehkä kokeilla uudestaan ruutupaperi apuna. Enpäs olisi nuorena pystynyt kuvittelemaan, että joskus miettisin tällaisia juttuja.:alien:

Onnea sulle yritykseen! (y) Meille muille ja.
 
Paulanna, kiitos rohkaisusta. Olette te olleet karsivallisia, taytyy ottaa opiksi. Omaa napaa. Minulla tehtiin tama ensimmainen siirto kp 21, vaikka oman kierron mukaan se olisi ehka pari paivaa aikaisemmin. Itsella otettiin toinen hcg tana aamuna ja se oli noussut. En muista tarkkoja lukemia, mutta laakarin mukaan numerot oli hyvat ja nyt odotetaan ultraa. Turhauttavaa, kun tunnen, etta tama on ehka "tuulimuna". Niita kun on ollut pari aikaisemmin, tosin omilla, eli munasolujen laatu oli varmasti kyseenalainen. Sitten tietysti hiipii mieleen, etta jospa kuitenkin, mutta nyt ainakin tuntuu silta, etta laakkeita menee ihan turhaan. No, lohduttavaa lienee se, etta jonkunlainen kiinnittyminen on tapahtunut, koska jotain siella on. Mutta, kuten totesitte alkioiden laatu on loppupelissa se maaraava tekija. Taalla siirretaan vain 5 paivaisia. Annetaanko muuten Suomessa antibiootteja ennen siirtoa?? Taalla annettiin parin paivan kuuri + jotain steroidia, en muista nimea. Kuulemma auttaa elimistoa "valmistautumaan".
 
maria73 tsemppiä ultran odotteluun.

Puolassa määrätään joku tulehdusta estävä lääke siirtopäivän aamuna, muistaakseni nimi oli Flamexin. Ekalla kerralla otin sen, mutta toisella kerralla olin tuntia ennen siirtoa vastaanotolla ja lääkäri kysyi olenko ottanut lääkkeen. Sanoin että en vielä, jolloin hän sanoi, että ei tarvitse sitten ottaakaan. Siellä määrätään myös rauhoittavia siirtoa ennen ja muutamia päiviä siirron jälkeen. Otin ennen siirtoa, mutta menin siitä ihan juovuksiin, jolloin lääkäri sanoi, että niitäkään ei tarvitse ottaa enempää,

peikkoeukko minulla on POF, jolloin lääkkeet on vain aloitettu vuodon jälkeen, eikä mitään jarrupiikkiä ole koskaan edes ehdotettu.Kerran kävi kuitenkin niin, että limakalvo ei ollut kasvanut tarpeeksi ja veriarvot olivat jo siirron aikaisissa lukemissa, vaikka lääkkeitä oli mennyt vasta 10 päivää. Lääkäri sanoi tuolloin, että oma hormonitoimintani oli sekoittanut hoitokierroksen.Sen jälkeen en ole uskaltanut juoda mitään soijamaitoja tai syödä muita hormoneja stimuloivia juttuja.

Uskon että kolmepäiväisetkin tarttuvat, mutta jotenkin tuntuu, että viisipäiväiset ovat vahvempia ja nappaavat heti kiinni. Omat limakalvot ovat aina olleet juuri ja juuri minimirajoilla, joten minusta on tuntunut, että kolmepäiväiset eivät jaksa elää sisälläni siihen asti, että kiinnittyisivät. Tästä satsista on nyt siirretty kerran kolmipäiväset ja kerran blastot ja blastoilla tärppäsi heti. Minulla on vakaa luottamus blastojen laatuun, ja luulenkin, että onnistuinen on omasta limakalvosta kiinni.

Pikkukintsu 15+4
 

Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa
Peikkoeukko
(40+) 1. lasta yksin yrittävä
oivikki, 2. lapsi toiveissa
Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Jumprahuitti,
2. lapsi
Taika-Toive.
Odottava73
, 2.lapsi.
elinas 2 lapsi. 13.6 -16 siirto
Toivokkaat
Mimossa2013
SofiaH,
plastex (36)
: 2. lapsi,
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, kevät-kesällä. Gdansk
Lilla86 (28) keväällä tulossa PAS
esemila siirto elokuun lopulla -16. Reprofiti
Hassutassu (40+), 2 lapsi toiveissa
Ramiina (30)
Solakka Silakka (45+) ainokaista toivotaan edelleen, hoidot jatkuu kesäkuussa 2016
Aliisa08 (26) 2 lapsi. Hoito tulossa keväällä 16
Karvanautti (32) tulossa 2. pas pääsiäisen jälkeen

Piinailijat


Plussanneet

Armiina
(30)1. ja 2 lapsi, la 26.10.2015
Lumona (28) 2 lapsi, la ?
Katheriina (31) 2 lapsi, la 9.12.15
Mummotauti, 2 lapsi, la 27.1.2015
La bambina, (41) 1 lapsi LA 1.3.2016
bessonnitsa, 1 ja 2 kaksoset
Piper86, (29) 1.lapsi, la 27.6
RouvaK 33 (36) 1 lahjasolulapsi
Fibbis (40+) 1. lapsi
Jonnuli 77 (37) 1. lapsi LA 28.8.16
Pikkukintsu (39), 1. lapsi LA 12.11.16
Pinkki Myy LA
Burma 2.lapsi LA
Maria73 2.lapsi LA

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka
(46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014
Rudy: aiemmin lahjasolu kaksoset, 24.11.2014 tyttö
Tauku (40+), poika 10.12.2014
Ulpunen: poika 1/2015
Sussuanna: poika 18.2.2015
Paulanna(40+) kaksoset, tyttö ja poika 3/2015
Persika (38), Esikoinen Tyttö 7.5.2015
Burma (39), Esikois poika 4.7.2015
Fanni tyttö 9/2015
Weeru, identtiset kaksostytöt, 27.9.2015
Tia-Tuu, poika, 10/2015
Lempiviola, tyttö, 10/2015
Aniraz_, poika, 10/2015
Iitu78. 2.lapsi, tyttö, 12/2015
Nat (41) poika 1.1.2016
Tytsy75,(39) 1.lapsi, tyttö 16.1.2016
Saiga tyttö 1/2016

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (37), adoptiolapsi saapunut 6/15
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
Calcifer
 
Viimeksi muokattu:
Maria76 laitoin sinut plussaneisiin listalle. Jospa tämä raskaus jatkuisi hyvin loppuun asti..

Meillä tehty ihan lukemattomia siirtoja niin 3 päiväisillä kuin plastoillakin. siirretty yhtä ja kahta solua/alkiota. Omilla kokeiltu myös. tuloksena yksi kesken meno koko hoito rumman aikana.
Limakalvo ollut joka kerran hyvä ja parempi ei olisi voinut olla. Mitään vikaa ei ole löytynyt. nyt sanoivat Puolassa käynnillä että ovat hitaan puoleisia miehen simpat, mutta ei kuulemma haittaa..
 
Kiitos kaikille tsempeista. Viela toivon sydammessani, etta tasta kierrosta tulisi elava vauva, mutta sehan ei lahjasoluillakaan tosiaan ole taattua, etta onnistuisi. Varasin ultran vasta kolmen viikon paahan. Syyna on se, etta en kesta yhtaan sita "jos seuraavassa nakyisi jotain". Siina vaiheessa pitaisi olla 8vk ja syke nakya. Jos ei, niin peli on aika selva. Sitten Iida-Karoliina saa siirtaa minut takaisin odottaa hoitoa alle.
Taalla annetaan tosiaan 4 paivan antibiootti kuuri ennen siirtoa. Se lopetetaan 2 paivaa ennen siirtoa. Sen lisaksi annetaan 5 pv jotain steroidia, en nyt muista ollenkaan, minka nimista. Ja sama mita Pikkukintsu sanoi, rauhoittavaa = diapam siirtoa ennen. Se oli kylla ehka ihan tarpeen, olin tosi relax. Alkioista sen verran, meille on sanottu, etta 5 paivaisilla on paljon paremmat mahdollisuudet kiinnittya ja "tulla" vauvoiksi, kun 3 paivaisilla. Positiivista viikonloppua kaikille!!
 
Onnea Maria73!
Pitkästä aikaa tulin tänne lueskelemaan kun tuo pikkuneiti 5kk meni aamupäivän unille jo. Niin ihana tyttö ja antaa voimaa jokaiseen päivään hirmuisesti.
Siirroista, meille siirrettiin kans yhteensä 8 hyvää blastoa josta tämä yksi vauveliini. Ihmettelen muuten että klinikalta ei ole tullut mitään kyselyä meidän lopuista kolmesta alkiosta, eikä myöskään laskua niiden säilytyksestä, kun mun mielestä niissä on vuosimaksu. Hyvä niin, en haluaisi yhtään miettiä alkioiden kohtaloa, ne kun tuntuu vauvamme sisaruksilta ja tiedän millä tuskalla ne alkiot on viimein saatu..olisi kamala laittaa ne pois! Me kun ei enää hoitoihin päästä, mies sairastui erittäin vakavasti lähes heti vauvan syntymän jälkeen ja on edelleen sairaalassa, hän on ollut kolme viikkoa yhteensä kotona viiden kuukauden aikana. Tuli vähän erilainen tästä kauan odotetusta äitiyslomasta.
Tsemppiä kaikille tänne. Ihanaa että I-K pääsee vihdoin hoitoihin!
Iitu ja pikkuneiti 5kk
 
  • Tykkää
Reactions: peikkoeukko
Ihmettelen muuten että klinikalta ei ole tullut mitään kyselyä meidän lopuista kolmesta alkiosta, eikä myöskään laskua niiden säilytyksestä, kun mun mielestä niissä on vuosimaksu.
Noissa on varmaan eri systeemit eri paikoissa. Esim. tuolla Tartossa kuuluu yhden vuoden pakastus siirron hintaan. Jos ei ilmoita vuoden päästä, että haluaa säilyttää edelleen ja maksa säilytyksestä, niin sitten alkiot menettää. Ja kun kysyin asiasta, niin kuulemma he eivät ota yhteyttä, vaan se on asiakkaan vastuulla. Tietysti noissa on sitten vastuukysymyksiä, että jos vaikka klinikka olisi erikseen luvannut ilmoittaa ja sitten asiakasta ei tavoitettaisikaan jostain ulkomailta millään tai osoite olisi muuttunut. Niin pitäisikö silloin klinikan säilyttää soluja ilman lupaa ja karhuta rahoja asiakkaalta vai pitäisikö myydä eteenpäin ilman lupaa? Klinikan kannalta ainakin selkeämpi laittaa vastuu asiakkaalle.

Voisin kuvitella, että Suomessa yrittävät ottaa yhteyttä ennen alkioiden tuhoamista. Ja eteenpäin antamiseen kai tarvitaan täällä eri lupa.

Suomessahan taas ei saa luovutetuilla tehtyjä alkioita antaa eteenpäin ollenkaan, ne on pakko käyttää itse tai tuhota, mikä on kyllä ihan hullu systeemi.

Helpottavaa kuulla Iitu78, että onnistuitte noinkin monen siirron jälkeen vielä. Kurja tilanne teillä nyt. Hyvä kuitenkin, että sinulla on pikkuinen lohtuna.:barefoot:

join etikkacoctailin joka aamu
Mikäs tämä etikkahommeli oli? :)

Siellä määrätään myös rauhoittavia siirtoa ennen ja muutamia päiviä siirron jälkeen. Otin ennen siirtoa, mutta menin siitä ihan juovuksiin, jolloin lääkäri sanoi, että niitäkään ei tarvitse ottaa enempää
Ymmärrän jotenkin että ennen siirtoa, mutta miksi ihmeen kummassa siirron jälkeen?!

Kun lukee noita hoitojuttuja, että mitä lääkkeitä kelläkin ja mitä kellekin lääkärit sanoneet, niin tuntuu väähän kuin osallistuisi johonkin woodoo-rituaaliin! :p Ei sillä, kyllä minä mielellään pirskottelisin kanan verta ja maalaisin punamullalla kirkkoveveen otsaan, jos se auttaisi raskaaksi tulemisessa. ;) Kaipa nämä on vielä vähän mysteerejä lääketieteellekin.
 
Meillä onnistui toinen kahden alkion siirto luovutetulla munasolulla. Olikohan 7 vai 8 hoito (iui, ifv, icsi & luovutettu munasolu) kun tuli plussa ja vauva. Mielestäni luovutetuilla tuli vaan 4 tai 5 alkiota.

Viime syksynä eka siirto, kun sisarta yritellään. Nyt uusi luovuttaja, kun vanha ei enää voinut luovuttaa. Tänään tuli tietoa klinikalta, että n. 10 pikkusta follikkelia näkyy luovuttajalla, mutta mitään varmaa ei voi viä sanoo suuntaan eikä toiseen. Maanantaina luovuttajalla uusi ultra ja silloin varmistuu punktiopäivä. Siirto tulee olemaan 13.6 alkavalla viikolla, eli juhannus jännäilläänkin nollaamisen sijasta. Muuten kaikki menny kivasti, limakalvo oli viime viikolla jo 10mm, kasvanut todella nopeasti ja siirron olisi voinut tehdä heti.

Ainoo mitä ihmettelen on se, että lääkärikäynti laskutetaan erikseen vaikka ymmärsin munkin ultrien kuuluvan hintaan. No kai näitä 200€ seyeleitä voi heitellä vaikka talon lämmikkeeksi, koska tää on muutenkin ihan riistohintaista perkele!

Mimosa. Kannattaa käydä terapiassa, ettei parisuhde ajaudu karille tai oma kroppa rupee pettään kesken prosessin. Psyykkinen kuormitus tekee kropalle paljon haittaa Kannattaa hoitaa itseään mukavilla asioilla.

Iitu78, ihan kamalaa kuulla noin ikäviä uutisia. Isosti voimia sinulle ja läheisille. ❤
 
Anteeksi. Tarkoitukseni ei ollut loukata. Ymmärrän,että kaikki muutkin täällä kirjoittavat ovat kokeneet kovia. Osalla varmasti huomattavasti kovempi tie kuin itselläni.
Vuosia jatkuvien hoitojen vaikutus elämään,työhön,parisuhteeseen on ollut lamaannuttava. Jäin tänään sairaslomalle, kun tuntuu,ettei mistään tule mitään. Samalla ei pysty lopettamaan ja luopumaan toivosta.
Ei, et missään nimessä loukannut ainakaan minua.
Kaikkien taustoja ei voi tietää eikä muistaa. Paha olohan meillä kaikilla on tämän asian takia. Uskallan sen sanoa. Helppoa tämä ei ole koskaan. Toisilla menee vähän helpommin ja toiset sukeltaa todella suvälle eikä pääse koskaan pinnalle.
 
Ehkä hiukan loukkaannuin. Mutta tämä aihe on niin arka itselle vieläkin.

Tähän viimeiseen hoitoon lähdin jotenkin varmana että tämä ei voi onnistua. Matemaattinen todennäköisyys onnistua tulla hoidoista raskaaksi on liki mahdotonta. Mutta kuinkas kävikään.
Itselle tulee väkisinkin sellainen olo kun tästä raskaudesta tulee kertomaan että heti sitten ajatellaan "ettei se sitten niin vaikeata ollutkaan" tai jotain muuta vastaavaa...
Ihan niinkuin nämä raskaudet pyyhkäisivät pois kaiken paskan, surun ja stressin mitä on tullut koettua seitsemän vuoden aikana.

Itselläni ainoastaan meidän parisuhde on vaan vahvistunut hoitojen ja vuosien aikana. Ystäviä minulla ei enään ole juurikaan. Kaverit sai lapsia kymmenen vuotta sitten ja jatkoivat mielummin elämäänsä ilman minua.
Toisen työpaikan joudun hankkimaan maksaakseni hoidoista, tekemään töitä 7 päivää viikossa uhraten myös samalla oman kroppaani kun ei jaksanut enään töiden jälkeen muuta kun kaatua sohvalle.

Mutta toivon kuitenkin että joku saa toivoa minunkin matkasta... Että kaikkien niiden epäonnistumisien jälkeen voi myös onnistua ja jopa kaksi kertaa peräkkäin.

Ihanaa kesän alkua kaikille teille kaikille!

Burma 9+4
 

Yhteistyössä