Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

mimosa, jollakin toisella palstalla on varmaan enemmän niitä, jotka ovat kerrasta plussanneet. Silloin kun itse aloittelin hoitoja tämän palstan plussat olivat tosi tiukassa varmaan yhden vuoden ajan. Onneksi monet silloisista palstalaisista ovat lopulta plussanneet.

Jokainen reagoi epäonnistumisiin omalla tavallaan, mutta minun mielestäni epäonnistumsen mahdollisuus kuuluu näihin hoitoihin, sillä jokaisella on omat lääketieteelliset syynsä miksi lasta ei ole saatu luonnollisesti.

Itse olen alusta asti ollut todella realistinen ja lähes kieltänyt itseltäni onnistumisen mahdollisuuden, varmaan osaltaan suojatakseni itseäni. Jos olisin asunut Suomessa, voi olla, että meitä olisi onnistanut jo kolme vuotta sitten. Joskus surkuttelin sitä, että pääsen yrittämään vain kerran vuodessa, enkä koskaan seuraavaan kiertoon. Tällä kerralla minusta tuntui, että sukulaiset olivat jo antaneet periksi, mutta minä olin sitä mieltä, että ei voi onnistua jos ei yritä.

Burma, olen niin iloinen sinun puolestasi ja kuulostaa kamalalta kuulla, että ystävät ovat jättäneet sinut. Minä ainakin pidän sinua omana klinikkasiskonani! Minulla melkein kaikki ystävät ovat jääneet ulkomaille muuton ja varhaisen perheen perustamisenkin myötä. Koita jaksaa! Odotan aina kuulumisisasi. Ensimmäinen onnistumisesi antoi melle paljon toivoa, ja nyt on tosi hauskaa, että ollaan samaan aikaan odottamassa.

pikkukintsu 17+1
 
Viimeksi muokattu:
Minusta ei ainakaan vielä tähän mennessä ole ollut raskasta käydä hoidoissa, mieluiten kävisin paljon useammin. Kun sain lopulta nelisen vuotta sitten varattua ajan ensikäynnille, niin monta vuotta rinnan päällä ollut lyijypaino väistyi. Mutta joka kerta kun hoito peruuntuu tai viivästyy esimerkiksi rahan takia, niin ahdistus palaa, ja sitähän on tapahtunut aina vähän väliä. Työläältä tuntuu myös miettiä alvariinsa, että miten selviäisi hiukan halvemmalla, jotta voisi yrittää useampia kertoja.

Negatestien teko tuntuu joka kerralla kylläkin ikävämmältä, kun ikää tulee ja velka kasvaa.

Olen miettinyt, että pariskunnat jostain syystä tuntuvat usein ottavan hoidot raskaammin kuin me sinkut. Johtuuko se sitten siitä, mihin vertaa omaa elämäntilannettaan tai mitkä ovat omat odotukset? Minullahan on paljon lapsettomia tuttuja, joten en ole ainoa tuntemani tässä elämäntilanteessa. Toisaalta en odota elämältä enää oikein mitään muuta kuin vanhenemista ja kuolemaa. :LOL: Kamalasti sanottu, mutta se on ihan totta. Joskus nuorena ajattelin, että joskus minulla olisi perhe, mutta en enää usko siihen. Kuitenkaan ei minulla mene kovin huonosti, sillä olen terve ja minulla on koti ja ruokaa ja jopa muutama ystävä. Elämä menee näinkin, on jopa nautittavaa, mutta en ehkä kuitenkaan haluaisi elää kovin vanhaksi, sillä en usko että vanhana, sairaana, sekä lapsettomana että lapsenlapsettomana olisin onnellinen. Vaikka eihän sitä tiedä ennen kuin näkee. Jonkinlaista masennusta tunnen siis siitä, millä tolalla elämä on, mutta pystyn jotenkin aina laittamaan sen syrjään arjessa.

Joissain tilanteissa elämässä, kun omaisia on kuollut tai sairastunut kuolettavasti on tuntunut pahemmalta kuin nyt. Olen tosi iloinen, että minulta ei ole kuollut lasta, sillä se olisi minulle luultavasti paljon kamalampi kuin nykyinen tilanne.

Pariskunnat varmaan keskustelevat enemmän lapsettomuusjutuista kuin sinkut. Minusta tuntuu hyvältä välillä unohtaa koko asia ja keskittyä ihan muuhun. Kun en joudu puhumaan näistä kellekään, niin saan ikään kuin lomaa hoidoista ja oikeastaan koko elämästäni. :)

Jos minulla olisi ennestään lapsia, niin silloin en ehkä jaksaisi enkä motivoituisi yrittämään uudelleen hoidoissa kovin pitkään. Tai näin ajattelen nyt.
 
Omaan napaan tuijottamista.
Aaiat etenee tänään selvisi luovuttajan punktiopäivä, joka on 10.6. eli perjantaina. Ja 13.6. on sitten siirtopäivä. Varovaisessa arviossa follikkeleita oli 10-15. Saas nähdä miten käy...

Nyt alkaa jo vähän jännittämään, mutta yritän ottaa rennosti. Tosin tää jäätävä flunssa vähän verottaa oloa tällä hetkellä

Voi burma ❤
 
Huomenta.
Perjantaina luovuttajalta saatiin 12 munasolua, joista 11 kypsää ja tänään 8 hyvin voivaa alkiota möllöttelee kasvamassa maanantain siirtoon. (y)

Ja iiks kohta alkaa piinaviikot o_O

Olikos muilla mikä tilanne?
 
elinas, toivottavasti siirto meni hyvin!! Luulen, etta kaikilla meilla talla palstalla kirjoittavilla on oma raskas historiamme lapsettomuuden kanssa. Toiset kestaa sen paremmin ja toiset huonommin. Arkeen se vaikuttaa varmasti. Omaa napaa: tanaan oli ensimmainen ultra ja kylla siella oli syke ja pieni. En oikein usko, mutta ilmeisesti olen ollut aarimmaisen onnekas. Tosin viikot on niin alussa, etta mita tahansa voi viela tapahtua. Keskenmenojen jalkeen ei oikein jaksa uskoa tahan ihmeeseen. Mutta keskenmenot oli omilla soluilla, eli ehka tama lahjasolu jaksaa matkassa paremmin. Tsemppia elinas ja Solakka Silakka lahiviikoille ja tietysti kaikille muille!!
 

Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa
Peikkoeukko
(40+) 1. lasta yksin yrittävä
oivikki, 2. lapsi toiveissa
Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
Jumprahuitti,
2. lapsi
Taika-Toive.
Odottava73
, 2.lapsi.
elinas 2 lapsi. 13.6 -16 siirto
Toivokkaat
Mimossa2013
SofiaH,
plastex (36)
: 2. lapsi,
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, kevät-kesällä. Gdansk
Lilla86 (28) keväällä tulossa PAS
esemila siirto elokuun lopulla -16. Reprofiti
Hassutassu (40+), 2 lapsi toiveissa
Ramiina (30)
Solakka Silakka (45+) ainokaista toivotaan edelleen, hoidot jatkuu kesäkuussa 2016
Aliisa08 (26) 2 lapsi. Hoito tulossa keväällä 16
Karvanautti (32) tulossa 2. pas pääsiäisen jälkeen

Piinailijat


Plussanneet

Armiina
(30)1. ja 2 lapsi, la 26.10.2015
Lumona (28) 2 lapsi, la ?
Katheriina (31) 2 lapsi, la 9.12.15
Mummotauti, 2 lapsi, la 27.1.2015
La bambina, (41) 1 lapsi LA 1.3.2016
bessonnitsa, 1 ja 2 kaksoset
Piper86, (29) 1.lapsi, la 27.6
RouvaK 33 (36) 1 lahjasolulapsi
Fibbis (40+) 1. lapsi
Jonnuli 77 (37) 1. lapsi LA 28.8.16
Pikkukintsu (39), 1. lapsi LA 12.11.16
Pinkki Myy LA
Burma 2.lapsi LA
Maria73 2.lapsi LA

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka
(46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014
Rudy: aiemmin lahjasolu kaksoset, 24.11.2014 tyttö
Tauku (40+), poika 10.12.2014
Ulpunen: poika 1/2015
Sussuanna: poika 18.2.2015
Paulanna(40+) kaksoset, tyttö ja poika 3/2015
Persika (38), Esikoinen Tyttö 7.5.2015
Burma (39), Esikois poika 4.7.2015
Fanni tyttö 9/2015
Weeru, identtiset kaksostytöt, 27.9.2015
Tia-Tuu, poika, 10/2015
Lempiviola, tyttö, 10/2015
Aniraz_, poika, 10/2015
Iitu78. 2.lapsi, tyttö, 12/2015
Nat (41) poika 1.1.2016
Tytsy75,(39) 1.lapsi, tyttö 16.1.2016
Saiga tyttö 1/2016

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (37), adoptiolapsi saapunut 6/15
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
Calcifer
 
Onnea Maria73 ❤
Iida-Karoliina
kiitos ☺

Huuh. Kaksi huipputyyppiä siirretty maanantaina. Yksi hyvä yksilö saatiin maanantaina pakkaseen. Loput 5 jäi odottelemaan loppuviikkoa ja ilmeisesti blastovaihetta. Saas nähdä miten niiden on käynyt. Olis kyllä hurjan kurjaa jos pakkaseen jäisi vain yksi kaveri tästä viimeisestä hoidosta. Mut yksikin riittää ja sen ei edes tarvi olla mikään huippu yksilö jatkaakseen lapseksi asti. Meillä siirrettiin synnytykseen johtaneesta siirrosta kolmi ja nelisoluiset. Lähtötilanne sulatuksen alussa oli 9 ja 8 soluiset. Eli ei se laatu oo aina ratkaseva tekijä. Kertoivst et puolien solujen pitäisi säästyä sulatuksesta, että olisivat siirtokelpoisia. Nämä kaverit oli tosi rajoilla. Onneksi siirsivät ja toinen niistä puhuu juuri unissaan. ❤

Mut saa siis tuupata piinailijoihin. En ees tiä mones päivä on kun en oo laskenut. Lääkäri kirjotti paperiin "kun raskaustesti on positiivinen lugesteron ja zumenon jatkuvat h10 asti eli 5.8.16" Naurahdin huvittuneesti sen luettuani.

Jotenkin uskon niin vahvasti uskomatta kuitenkaan. Luotan ja toivon. Pelkään ja iloitsen. Itken ja nauran. Huudan ja vaikenen. Nautin ja tuskailen. En kuitenkaan sitä tuskaa, mitä ennen, mutta nyt ymmärrän niitä, joita en ennen ymmärtänyt. Sekundaarinenkin lapsettomuus on tuskaa.

Torstaina eli tänään pitäis piikittää viä itteensä. Ja perjantaihin kortisoonia isolla annoksella ja sit helpottaa lääkkeiden napsiminen.

Ei mennyt siirtopäivä samalle päivämäärälle, kun esikoisesta, mutta eipä tuo haittaa. Maalisvauvaa pukkais tai helmikuun lopoua. Enhän mä enää osaa ees laskea laskettua aikaa näiden hoitokaavioiden kanssa

Nyt on poikkeuksellinen hoito, kun luget ei aiheuta mitään oireita. Yleensä tissit kasvaa heti ja on pinkeet sekä kipeet. Keskiviikkoiltana, kun laitoin luget niin juuri mitään ei valunu pois tai si en oo vaan huomannut.

Erittäin oireettomina siis mennään. No juhannuksen jälkeen viisaampia. Sain heti kaksi lähetettä verikokeisiin. En kyllä aatellut niistä maksaa, vaan soitan neuvolaan, niin ne antaa sieltä lähetteen, kun tietää taustat.

Ja sori tää valtava avautuminen. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Maria73
Yhden pakkasessa köllöttelevän huurunenän kaveriksi ei saapunut kuin yksi alkio. Muut neljä olivat lopettaneet jakautumisen.

Hyvänä asiana voi pitää sitä, että molemmat ovat oikein hyvälaatuisia. Eli kaikki neljä ovat hyvälaatuisia (y)

Kaksi niistä lämpöisessä kohdussa ja toivon, että ne tarraavat kiinni :)
Mies on nyt jotenkin innoissaan asiasta, yleensä sellanen pessimisti..:D

Oireita ei oo viäkään. Ainoastaan kauhee makeen himo tuli tänään, mitä ei oo ollu pitkään aikaan. Koko ajan nälkä ja yhtäkkiä tuli jäätävä jano, mikä ei meinaa millään mennä ohi. Suu on kuiva ku beduiinin sandaali

Plussasiirrosta en muista oireen oiretta. Ei mitään hajua. Harmi kun en oo kirjotellu ylös...:cautious: Siinä pessimistisyyden tilassa en tehnyt muuta, kun iltaisin sormillani sydämen kohtuni päälle ❤
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kyytiläisistä Elinas! Toivotaan että pysyy matkassa!(y)
Hienoa että saitte myös pakkaseen hyviä alkioita.

Mullakaan ei oo ollu mitään oireita lugeista tässä raskaudessa, mikä on ollu outoa. No en kyllä oireita kaipaa, oksettava olo koko päivän riittää kyllä mulle.

Maria73 onnittelut pienestä ja sykkeestä.
Solakka Silakka onnea siirtoon se on jo lähellä!
Ida-Karoliina mitenkäs sulla nyt hoidot tulossa?

Itse tässä jännitän ensi viikon ultraa...

Burma 11+2
 
Onnea elinas kyytiläisistä, varmasti tunteet menee laidasta laitaan, mutta koita kestää ;) Toivotaan parasta! Täällä on käyty klinikalla ja huomenna saamme tietää munasolujen määrän ja meillä tulee suoraan blasto-viljely, eli keskiviikkona siirto jos siirrettävää tulee
Tammikuussahan emme päässeet edes siirtoon, kun Suomen hoidossa pakkasalkiot ei selvinneet. Silloin oli tyhjä olo, kun oli valmisteltu, eikä tullut edes jännitettävää. Nyt toivon, että edes siirto saadaan. Muuten menee hyvin. Täällä on ihanan lämmintä ja upea lomarentous. :)
 
Huikeeta, kun on kaksi kyydissä. Oliko sulla burma blastot vai minkä ikäiset alkiot?

Mulla tänään tuntunu muutamaan kertaan jotain nippailuja, mutta muuten aika mitään sanomatonta oloa.

Lääkkeet valuu jne. Laskukin tuli tänään ja oli tonnin enemmän mitä annettiin ymmärtää :mad:

Solakka silakka pidän peukkuja, että tulee paljon kypsiä munasoluja ja paljon hyviä alkioita (y)
 
Juu blastot on ollu näissä viimeisissä hoidoissa.

Mä tiesin heti et on tärpännyt kun yritän laittaa lugee niin se ei meinaa pysyä sisällä vaan pullahtaa aina pihalle. Näin on siis käynyt joka kerta... Jotenkin turpoo heti paikat tai jotain.

Solakka Silakka toivotaan että muhkea saalis!
 
Juu blastot on ollu näissä viimeisissä hoidoissa.

Mä tiesin heti et on tärpännyt kun yritän laittaa lugee niin se ei meinaa pysyä sisällä vaan pullahtaa aina pihalle. Näin on siis käynyt joka kerta... Jotenkin turpoo heti paikat tai jotain.

Solakka Silakka toivotaan että muhkea saalis!
Nyt tuli hämärä fiilis et mullakin oli aika turpeena paikat, kun laitoin lugeja, mutta vasta sit lähellä pp 14. Nyt on ruvennut tuntuun painon tunnetra alamahalla ja ihan hirvee jano ja koko ajan pissattaa o_O

Ompa hassua, kun yhtäkkiä tuleekin sit kaikenmaailman pieniä juttuja :LOL: Yrittäkää viä kestää reilu viikko mun piinistelypäivityksiä.

Olikos sulla burma ennestään lapsia?
 
Näinkö unta, mutta mun mielestä täällä oli joku uusi ihminen? Meinasin nyt viimein tulla jotakin kommentoimaan, mutta eipä täällä enää ole sitä viestiä. Hän varmaan sitten poisti viestin, kun kukaan ei vastannut... :( Anteeksi.
 
Ei jäänyt. Sillä mä vähän ne molemmat otin kyytiin kun en enään jaksais näitä hoitoja. Ja ajattelin että aina on kuitenkin kaksi siirretty ja yhden kerran onnistunut yksi pysymään loppuun asti.
Että nää on sit viimeiset meille ja onhan näissä!:D
 
Elinas todella kurjaa, kun hoidon hinta on jotain muuta mitä odottaa. Mikähän siinä on että eivät voi suoraan sanoa vaikka kalliimpaa hintaa, että se kattaisi kaikki kulut. Voihan se loppusumma olla tarvittaessa pienempikin. Meillä oli myös Suomen hoito todella kallis, sitten vielä kuukauden päästä laittoivat laskua luovuttajan lisäkuluista ja matkoista mitä korvanneet. Se yllätti.
Mutta toistaiseksi Tsekeissä ollaan maksettu vaan mitä hinnastossa lukenut.

Tänään saatiin tieto, että luovuttajalta saatu 10 solua, niistä 8 kypsiä, 6 lähtenyt jakautumaan, 2 siis hidastelee.. Nyt tuntuu, että keskiviikkoon on todella pitkä aika.
 
Elinas todella kurjaa, kun hoidon hinta on jotain muuta mitä odottaa. Mikähän siinä on että eivät voi suoraan sanoa vaikka kalliimpaa hintaa, että se kattaisi kaikki kulut. Voihan se loppusumma olla tarvittaessa pienempikin. Meillä oli myös Suomen hoito todella kallis, sitten vielä kuukauden päästä laittoivat laskua luovuttajan lisäkuluista ja matkoista mitä korvanneet. Se yllätti.
Mutta toistaiseksi Tsekeissä ollaan maksettu vaan mitä hinnastossa lukenut.

Tänään saatiin tieto, että luovuttajalta saatu 10 solua, niistä 8 kypsiä, 6 lähtenyt jakautumaan, 2 siis hidastelee.. Nyt tuntuu, että keskiviikkoon on todella pitkä aika.
Saako udella mikä suomen klinikka kyseessä?

No elämä on :rolleyes:
Ehkä myös omaa tyhmyyttäni etten tajunnut et mulle tehtävät hoidot ei kuulu siihen luovutettu munasoluhoito-hintaan. No näillä mennään.

Milloin saat kuulla lisää alkioiden tilanteesta? Blastojako siirretään? Kyllä se keskiviikko pian tulee ☺

Oks kukaan käyny hakeen lugeja esim. virosta? Tai onko tietoa minkä hintaisia ovat siellä?
 

Yhteistyössä