Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos Netty79 kauniista ja lämminhenkisestä kirjoituksestasi. Itse olen jo kolmen ison lapsen äiti ja tulen olemaan äiti myös tälle lahjasoluvauvalle (joka ei tosin ole vielä edes kohdussani). Kaikki ihmiset ovat erillisiä olentoja ja minä olen vastuussa siitä, että rakastan ja kunnioitan lastani omana lapsenani. Hän ei kuitenkaan ole omaisuuttani ja hänellä on oiekus omaan tunteeseen ja elämäänsä, omaan erillisyyteensä.

Tarkoitan tällä sitä, jos lahjasoluasia on lapselle iso asia, tuen häntä siinä, mutta hän on minusta erillinen henkilö ja hänellä on oikeus omiin tunteisiinsa, joita minun ei tarvitse pelätä <3. Kuten viisas ajattelija sanoi, lapset ovat sinulla vain lainassa ja he ovat elämän lapsia :)
 
Heissan ihanaiset naiset! Mites kaikki jakselee?
Rusakkonen, etkö ole yhtään kotitestiä tehnyt? Mä olen sellanen hätähousu ja "pakko tietää", että teen aina monta testiä ennen verikoetta.
Mua vähän ärsyttää, mun virolaisen lääkärin piti soittaa tänään kaikkien testien tulokset, ei soittanut! Ollaan Turkissa lomalla muutama viikko ja oltiin tänään kotona koko päivä, että pystyn keskittymään lääkärin puheluun, ja sitten se ei soittanut! Argh.. Laitoin sähköpostia että hänen piti soittaa, mutta puhelimeni ei ole soinut ja että voi kyllä laittaa vastaukset sähköpostiinkin.. Noh, katsotaan josko huomenna soittaa tai vastaa mailiin.
 
Eilen lääkäri soitti. Oli vähän huono linja, mutta se sanoi jotain että mulla on vitamiinien puutosta (vaikka syön raskausvitamiinia), nyt pitää alkaa syömään foolihappoa 400 mg × 3/pv, D-vitamiinia 100 mcg, sekä Neuromaxia 1/pv (googletin sen olevan B-vitamiinin puutostilaan). Lisäksi jotain immunologista ongelmaa. Eli seuraavaan siirtoon aloitetaan intralipid infusion. Viikko ennen siirtoa tiputetaan, siirron aikana, viikko siirron jälkeen ja joka viikko aina rv 13 asti. Toivottavasti auttaa :love: Se lääkäri sekoili jotain. Kysyin voidaanko siirtää nyt marraskuun lopulla, kun menkkojen pitäisi alkaa nyt viikon aikana, ei kuulema voi, koska ei riitä aika lääkitykselle tjn. Hän lähetti mulle mailiin mitä tulee tehdä ja mitä lääkkeitä jne. Siinä luki että pitää valita luovuttaja jne.. Öööö.. Meillä on alkioita pakastimessa heillä..! Ihmettelin että miksei muka voi siirtää kun on PAS. Vastasin sille että mulla on PAS, että eikö muka voi siirtää nyt jo.. Ei ole vastannut vielä. Mua niin ärsyttää jos pitää vielä kuukausi odottaa! :mad::cry:
 
Ramiina, hyvä että lääkäri soitti. Onko teillä siis kuinka mones siirto nyt? Ja hyvä, että vitamiinipuutos selvitettiin :) Odottavan aika on pitkä. Itse olen odottaanut luovuttajaa kesäkuusta asti ja kuolen jos siirto ei ole joulukuussa, kuten alustavasti on luvattu.

Nyt hoidin laina-asiat kuntoon. Rahoitus on nyt useampaan siirtoon, jos en ekalla plussaa :) Käytän yhden luovuttajan kaikki solut. Toiseen luovuttajaan ei ole varaa ja henkistä voimavaraakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Ramiina, hyvä että lääkäri soitti. Onko teillä siis kuinka mones siirto nyt? Ja hyvä, että vitamiinipuutos selvitettiin :) Odottavan aika on pitkä. Itse olen odottaanut luovuttajaa kesäkuusta asti ja kuolen jos siirto ei ole joulukuussa, kuten alustavasti on luvattu.

Nyt hoidin laina-asiat kuntoon. Rahoitus on nyt useampaan siirtoon, jos en ekalla plussaa :) Käytän yhden luovuttajan kaikki solut. Toiseen luovuttajaan ei ole varaa ja henkistä voimavaraakaan.
Meillä on lahjamuniksilla toinen siirto. Omilla muniksilla raskaudun helposti, mutta menee aina kesken.

Toivottavasti saat siirron ensi kuussa Ja odottavan aika on tosiaankin pitkä! Olitpa viisas kun otit heti lainaa useampaa siirtoa varten, ei tarvitse stressata rahoitusta jos ei heti tärppääkään. Ja jos tärppää niin on rahaa joko maksaa lainaa pois, tai shoppailla vauvalle kaikkea kivaa
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Heissan ihanaiset naiset! Mites kaikki jakselee?
Rusakkonen, etkö ole yhtään kotitestiä tehnyt? Mä olen sellanen hätähousu ja "pakko tietää", että teen aina monta testiä ennen verikoetta.
Mua vähän ärsyttää, mun virolaisen lääkärin piti soittaa tänään kaikkien testien tulokset, ei soittanut! Ollaan Turkissa lomalla muutama viikko ja oltiin tänään kotona koko päivä, että pystyn keskittymään lääkärin puheluun, ja sitten se ei soittanut! Argh.. Laitoin sähköpostia että hänen piti soittaa, mutta puhelimeni ei ole soinut ja että voi kyllä laittaa vastaukset sähköpostiinkin.. Noh, katsotaan josko huomenna soittaa tai vastaa mailiin.
En ole tehnyt yhtaan testia, kun en oikein luota kotitesteihin! :) Lauantaina pitaisi saada tietaa. Silloin on myos anopin 70-vuotispaivat - ja syon sitten ihan mita vaan jos kurja nega tulee!! Mutta tulisi nyt vaan se positiivinen!!! :)
 
En ole tehnyt yhtaan testia, kun en oikein luota kotitesteihin! :) Lauantaina pitaisi saada tietaa. Silloin on myos anopin 70-vuotispaivat - ja syon sitten ihan mita vaan jos kurja nega tulee!! Mutta tulisi nyt vaan se positiivinen!!! :)
No sä olet kärsivällinen! (y) Pidän peukut pystyssä että on hcg koholla, ja suurin lukemin:love: Tule heti kertomaan kun ehdit.

Mun lääkäri vastasi, pitää syödä se 4-5 vkoa lääkkeitä ja sitten siirto, eli joulukuun loppuun menee siirto. Noh, kaikella on tarkoituksensa, kai myös tällä. Ja hän tajusi myös että on PAS kyseessä. Nyt vaan odotellaan menkkoja, kerrankin odotan niitä innolla :D
 
@Rusakkonen, oletko jo saanut testitulokset?

@kirsillevauva mahtavaa, että olet saanut raha-asia järjetymään!

Ulkomailla hoidoissa olijoilta haluaisin kysyä, että miksi ulkomailla? Onko hinta alempi, vai onko syynä luovuttajan anonyymius, lyhyemmät jonot vai mikä? Kiitos jos jaksatte kertoa! Itseäni motivoi lähinnä tuo hinta-asia, jotenkin tuntuu reissaaminen tuntuu jo ajatuksena ahdistavalta...
 
Rusakkoisen kuulumisia minäkin täällä käyn kurkkimassa <3

Oma olo niin jäätävän huono että 24/7 kauhee olo:confused:
Eka neuvola takana ja kylläpä on homma muuttunut 8vuodesss:eek:
Ihan omatoimi hommaa koko touhu,itse mitataan hb/tulostetaan kuitti samoin pissa näytteet tehdään ite ja tulostetaan vastaukset samoin verenpaine mitataan itse sekä punnitus,hoitajan luona oikeestaan käydään vaan pyörähtämässä no toivotaan että synnytys salissa ois joku auttamassa:eek:

Np ultra on 29.11 ja rakenne 24.1.2019 ja synnytystapa aikakin annettiin jo:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Zumenon ja luget loppuu nyt maanantaina sekin jännittää:oops:

Oliko täällä muita odottajia? Millä fiiliksiin ?

Vielä on niin huono olo kokoajan joten en ole kyennyt edes miettimään tätä raskautta "lahjasolu"asiaa... Noh on tässä monta kk aikaa:sneaky:

Hyvää viikonloppua:love:
 
Rusakkonen, mihin katosit, täällä jännityksellä odotetaan tietoa <3

Pimpula76, onpa tosiaan oudoksi muuttunut neuvola! Kuulostaa tosi erikoiselta, vähän kuin itsepalvelukassa neuvolan muodossa :LOL: Mikä rv sulla on nyt?

Saamerin menkkojen piti alkaa tänään, eipä tietenkään alkanut, eikä edes yhtään menkkafiilis, huoh.. Mulla on koko ajan vähän kuin perhosia mahanpohjassa, niin intsinä tulevasta siirrosta ja uusista lääkkeistä keskenmenoja vastaan :love:
 
Rusakkonen, mihin katosit, täällä jännityksellä odotetaan tietoa <3

Pimpula76, onpa tosiaan oudoksi muuttunut neuvola! Kuulostaa tosi erikoiselta, vähän kuin itsepalvelukassa neuvolan muodossa :LOL: Mikä rv sulla on nyt?

Saamerin menkkojen piti alkaa tänään, eipä tietenkään alkanut, eikä edes yhtään menkkafiilis, huoh.. Mulla on koko ajan vähän kuin perhosia mahanpohjassa, niin intsinä tulevasta siirrosta ja uusista lääkkeistä keskenmenoja vastaan :love:
Joo oli ihan kujalla kun se esitteli miten laitteet toimii ja mistä nappulasta pitää painaa milloinkin o_O toki ne oppii ja on suht helppoja mutta kuitenkin tosi hazardi hommaa:eek: tänään 9+6 huomenna paukkuu viikot 10+0 joten alku taipaleella vasta ollaan.... Kovasti tsemppiä tulevaan siirtoon sinulle:love:(y)
 
Joo oli ihan kujalla kun se esitteli miten laitteet toimii ja mistä nappulasta pitää painaa milloinkin o_O toki ne oppii ja on suht helppoja mutta kuitenkin tosi hazardi hommaa:eek: tänään 9+6 huomenna paukkuu viikot 10+0 joten alku taipaleella vasta ollaan.... Kovasti tsemppiä tulevaan siirtoon sinulle:love:(y)
Kiitos :love:

Ei enää kauaa kun sulla on rv 12 (y) Toivon että kaikki menee hyvin loppuun asti :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Pimpula76
Hei, no ei onnistunut tama yrityskierto. Uudet suunnitelmat kehitteilla laakarin kanssa. Nyt odotan kuukautisten alkamista, sitten tehdaan tassa kierrossa luultavimmin kohdun rapsutus ja tammikuun alussa sitten istutettaisiin se kolmas lahjamunasolusta muodostettu alkio. Oli aika raskasta, mutta pitaa vain yrittaa uudestaan. Tassahan kierrossa onnistumisprosentti oli taas pieni, mutta kaikkea pitaa kokeilla. Ensi kerralla todennakoisyysluvut ovat suuremmat. :)
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
@Rusakkonen Halaus! Hyvä kun teillä on niin pian jo uusi yritys niin ei tarvitse jäädä paikalleen liikaa murehtimaan :) ❤
Lahjasoluilla tosiaan pitäisi olla ainakin hyvät mahdollisuudet!

@Piikkinen samaa minuakin kiinnostaisi tietää, onko paljonkin edullisempaa vai onko enemmän onnistumisia? En tiedä käykö kukaan täältä nyt ulkomailla..

@kirsillevauva Mahtavaa jos saitte rahoituksen kuntoon, raha-asiat on niin stressaavia tässä. Nyt voi keskittyä olennaiseen eli raskautumiseen :)

Mun vika omasoluhoito ajoittuu nyt just ennen joulua, kiva olla jouluna hormoonihuuruissa ja kipeenä punktiosta. Meinaavat vielä antaa maksimimäärän kaikkia hormoneja :unsure: Ja kun uskoa ei enää meinaa hoitoihin omilla soluilla olla niin odotan jo ensi vuotta ja lahjasoluhoitojen alkamista..
Mutta jostain se ois usko tietysti tähänkin hoitoon kaivettava, ei kai sitä muuten taas jaksa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Rusakkonen, voi ei, olen pahoillani ettei onnistanut. Onneksi pian pääsette yrittämään uudestaan, lahjamuniksilla.

Netty79, mä käyn, tai siis me käydään Virossa hoidoissa. Valitsimme Viron koska ei ollut jonoa, sai valita luovuttajan aika tiukillakin kriteereillä (tosin me katsoimme vaan suunnilleen mun pituisen, samanväriset silmät/hiukset, sekä sama veriryhmä kuin mulla), hinta oli toki vähän halvempi, mutta ennen kaikkea anonyymi luovuttaja oli meillä se ratkaiseva tekijä. Toki tämä reissaaminen edes takas on työlästä. Mutta onnistuessa kaiken sen arvoista <3
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen, pahoittelut, ettei tärpännyt. Mutta ihan mahtavaa, kun sulla tuntuu olevan niin selvät sävelet jatkoon. (y)

@Ramiina, kiitos tiedosta! Pystytkö suunnilleen arvioimaan, että kuinka paljon säästit Virossa käydessä?

Myös muiden kokemukset / syyt ulkomailla käymisestä kiinnostaisi?

Myös se kiinnostaisi, että onko joku saanut Suomesta pakastettuja soluja? Jotenkin tuntuisi turvallisemmalta, kun heti tietäisi että montako solua on tarjolla, ettei periaatteessa voisi käydä niin, ettei tulekaan yhtään solua luovuttajalta...
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Ramiina, montako alkiota teillä on pakkasessa?

Puhuin Dextrassa hoitajan kanssa pakastetuista munasoluista. Niitä saa kuulermma yleensä 6-7 ja jonkin verran voi olla tuhoutumista sulamisvaiheessa, ja hinta silti suht sama kuin "tavallisessa" luovutuksessa, jossa solut hedelmöitetään heti tuoreeltaan. Ei siis kuulostanut kovin houkuttelevalta.

Mulla on ihan järkyt menkat, eilen jouduin leimaan itseni sairaaksi, kun yöside tuli puolessa tunnissa läpi siteen ja vaatteiden tuolille. Kotiin päästyäni otin vuotoa hillitsevää lääkättä ja onneksi auttoi! Ihan järkytäviä hyytymiä tullut, kuin keskenmenossa :(. Nyt on vesirokkorokotus otettu ja en saa raskautua kuukauteen. Luovuttajaa odottaen <3 Viisi on kuulemma ennen meitä jonossa, varmaan viimeistään tammikuussa löytyy luovuttaja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Joo oli ihan kujalla kun se esitteli miten laitteet toimii ja mistä nappulasta pitää painaa milloinkin o_O toki ne oppii ja on suht helppoja mutta kuitenkin tosi hazardi hommaa:eek: tänään 9+6 huomenna paukkuu viikot 10+0 joten alku taipaleella vasta ollaan.... Kovasti tsemppiä tulevaan siirtoon sinulle:love:(y)
Minulla kans alkoi raskaus v. 2015 ja ehdin kauhistella neuvolan meininkiä! Oli kuitenkin tuulimunaraskaus ja jöi yhteen käyntiin :(

MOnennellako siirrolla sinulla alkoi raskaus? Ja onnea, jos en ole vielä onnitellut (en muista...)!
 
Minulla kans alkoi raskaus v. 2015 ja ehdin kauhistella neuvolan meininkiä! Oli kuitenkin tuulimunaraskaus ja jöi yhteen käyntiin :(

MOnennellako siirrolla sinulla alkoi raskaus? Ja onnea, jos en ole vielä onnitellut (en muista...)!
Kiitos kiitos:love:

Kolmas siirto toi plussan jos ei lasketa lahaja alkio siirtoa mukaan
Eli ekasta luovuttajasta ei onnistunut mutta toisen luovuttajan muniksista onnistu ekalla ja pakkaseen jäi vielä 4 alkiota:rolleyes:

Meillä on käytössä siis pakastemunasolut ekalla kerralla saatiin 6kpl ja hintaa pudotettiin n1500€ 4selvisi sulatuksesta

Tokalla kerralla saatiin 8kpl täyshinta ja kaikki selvisi sulatuksesta
 
Piikkinen, ei tainnut olla kuin n. tonni, tosin nyt PAS on kalliimpi kuin muualla, 1900€.

Kirsillevauva, meillä on 5 alkiota pakkasessa. Alunperin oli 7 alkiota, kaksi siirrettiin ja meni kesken. Nyt taas 2 siirretään. Mua vaan pelottaa kun lääkäri haluaa viljellä alkiot blastoiksi, on nyt 2-3 päivän ikäisiä, että mitä jos ne ei jaksa kasvaa sinne asti ja kaikki "kuolee" pois. Ois just niin mun tuuria.. Jos ei ihan blastoiksi, vaikka vaan yhden päivän :D Noh, turha sitä on stressata etukäteen.
 
Netty79, nostin 10 000 euroa lainaa, toivottavasti suunnilleen riittää :) Oli kallista vakuudetonta lainaa, kun vakuuksia ei ollut, mutta en nyt jaksa rahan perään itkeä, toivon vain että raskaus alkaa ja saamme sen oman lapsen <3
Täällä on kanssa osamaksu vauva tulossa:LOL::whistle:
Meillä miehen kanssa aika hurja huumorintaju ja näin ollen ollaan välillä hihitetty kuin kova kilo hinta tulee:eek::LOL:....
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen

Yhteistyössä