Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Voi kurjuuksien kurjuus Aallotar, otan osaa negasta. :( Olisi niin toivonut toisenlaista tulosta.

Rusakkonen, nyt on sormet ja varpaat pystyssä teille! <3 Kuulostaa tosi lupaavalta! Kirjoitit, että ensimmäistä kertaa ei sattunut siirto - onko se siis yleensä ollut muillakin kivuliasta..?

Nyuulla hyvä saalis - aivan mahtavaa! :)

Kirsillevauva: On varmasti hyvä, että mitataan se ferritiini. Omastakin mittauksesta on aikaa jo paljon enkä edes muista mikä tulos oli. Väsyttää ainakin siihen malliin, että vois olla hyvä tsekata itseltäkin. Olen kyllä nyt alkanut syödä rautaa oma-aloitteisesti... :)

Täällä on tapahtut paljon nopeassa ajassa. Luovuttaja on löytynyt ja siirtoa suunnitellaan toukokuun lopulle! <3 Tosi jännää ja ihanaa! Olen NIIN kiitollinen sille ihanalle ihmiselle, joka on halunnut lähteä tähän. <3 Ultrassa katottiin, että limakalvo oli 10 mm ja määrättiin nyt sit Primolut-kuuri alkuun ja ens viikolla sitten Procren estämään munasolun kehitystä. Sit oli vielä paria eri lääkettä jatkoa varten (Lugeja ja Zumeon)... :D Oon vielä ihan pihalla kaikesta- mutta nyt pitää lueskella. Tuleekohan noista kovat oireet..? Lompakko ainakin keveni kummasti. :D

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
No niin naiset, tämä otti tipan konjamiinia ja alkanut asennoitua tulevaisuuteen. Olemme onneksi donor-jonossa aika kärkipäässä ja toivottavasti päästään eteenpäin lähiaikoina. Onko kukaan ollut tai on hoidossa Ovumiassa Helsingissä? Siellä me jonotellaan, tähän mennessä ollaan oltu Felicitaksessa.
Kyllä se elämä kantaa, vaikka nyt tulikin turpaan.
 
Meillä on lahjasoluhoito vasta suunnitelmissa (ensi viikolla varmaan varailen aikaa ensikäynnille toukokuulle), mutta sanokaa nyt mitä se oikein maksaa? Kun niissä hinnastoissa luetellaan miljoona asiaa enkä mä tajua niistä puoliakaan. Jos siellä lukee, että ”hedelmöityshoito luovutetuilla munasoluilla”, niin tarkoittaako se pelkkien solujen hintaa? Pääseekö kymppitonnilla edes alkuun?

Ai niin ja se hormonihoito ennen siirtoa, onko ne pillereitä vai joutuuko piikittämään jotain?

Mäkin oon @Aallotar19 varaamassa aikaa just Ovumiaan. Luulisin, että täältä Päijät-Hämeestä olisi helpointa kulkea Helsingin suuntaan kun olen ajokortittomana julkisten varassa. Jonotusaika kuulemma 2-4kk, kuulosti ihanan lyhyelle! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Mina olen Ovumiassa Helsingissa. Juuri siis vingutin siella luottokorttia vahan yli 8600 euron arvosta, tosin siina oli mukana myos parinsadan arvoisia veritesteja, joita ei ehka kaikille tarvita, seka alkioliima, jota eivat kaikki kai halua, arvoltaan jotain 400-500. Taman lisaksi laakkeet (muutama sata euroa arviolta) ja ultra-aani (minulta maksoi 200 puntaa, ei varmaan taalla joudu niin paljon pulittamaan). Meillahan tuli myos kahden ihmisen lentomatkat ja bussit ja taksit yhteensa yli 700 puntaa! Psykologikaynnin hintaa en muista, se oli edellisessa kierrossa.
 
Viimeksi muokattu:
Oli mulla sitten aika realistinen käsitys siitä millaisista rahasummista puhutaan. Jos nyt katsoisi sen ensikäynnin ennen kuin marssii lakki kourassa pankkiin. :D Mietityttää mun endometrioosi, olin 4-5 vuotta sitten laparoskopiassa ja kohdusta poistettiin joku mollukka (paremman nimityksen puutteessa...). Sen jälkeen en ole käynyt gynekologilla, mistä sitä tietää mitä sinne on ehtinyt kasvaa. Eikä kohdun limakalvokaan ilmeisesti välttämättä toimi normaalisti jos on endo. Mulla on jo piiitkä lista asioita, joita pitää siellä käynnillä kysyä - ja koko ajan keksin lisää. Ja vaikka päätin jo, että nyt alan pitämään itsestäni huolta, lepään ja liikun ja yritän syödä hyvin, niin täällä mä vaan roikun netissä jotenkin tähän hoitohommaan liittyviä asioita googlailemassa. Nytkin pitäisi jo olla koirien kanssa iltalenkillä!
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Oli mulla sitten aika realistinen käsitys siitä millaisista rahasummista puhutaan. Jos nyt katsoisi sen ensikäynnin ennen kuin marssii lakki kourassa pankkiin. :D Mietityttää mun endometrioosi, olin 4-5 vuotta sitten laparoskopiassa ja kohdusta poistettiin joku mollukka (paremman nimityksen puutteessa...). Sen jälkeen en ole käynyt gynekologilla, mistä sitä tietää mitä sinne on ehtinyt kasvaa. Eikä kohdun limakalvokaan ilmeisesti välttämättä toimi normaalisti jos on endo. Mulla on jo piiitkä lista asioita, joita pitää siellä käynnillä kysyä - ja koko ajan keksin lisää. Ja vaikka päätin jo, että nyt alan pitämään itsestäni huolta, lepään ja liikun ja yritän syödä hyvin, niin täällä mä vaan roikun netissä jotenkin tähän hoitohommaan liittyviä asioita googlailemassa. Nytkin pitäisi jo olla koirien kanssa iltalenkillä!
IVF/ICSI (siis niiden lahjasolujen kanssa varsinkin tietty) on kasittaakseni hyva asia endometrioosinkin yhteydessa. Varmaan sita leikatakin voi, jos on kovin paha.
 
@Aallotar19 Olen kovin pahoillani! Toivotavasti jono menee nopeasti ja pääsette pian uuteen yritykseen.

@Rusakkonen peukut pystyssä! Hyvä saalis- samoin @nyuu Teille! Helpottavaa kun on alkiota hyvä määrä pakkasessa!

ON:Mun viikko on ollut aikamoista pyörremyrskyä. Maanantaina alkoi hentoinen rosa valkovuoto...Tiistaina taas alkoi jumalaton päänsärky; palelsi ja aloin voimaan pahoin niin että lopuksi lensi oksennus. Ajattelin, että onpas erikoinen raskauspahoinvointi, kun alkaa voimakkaana ja illalla. Kätilön kanssa tultiin siihen tulokseen, että oli migreenikohtaus ja vuodosta lohdutteli, että isompikin vuoto voi olla vielä normaalia. Rauhoituin.... kunnes torstaina töissä alkoi kunnon kirkkaan punainen vuoto ja sitä tuli päivän aikana paljon, hyytymiä myös...olin ihan paniikissa ja itkien soitin klinikalle...Sain ajan ultraan alkuillalle...Olin ihan 100varma, että kesken menee...ja taas lähtee kaikki alusta. Ehdin jo maalata kaikki xx seinille. Mutta kuinkas ollakaan, ultrassa sitten näkyi pikkuinen oikeassa paikassa, vastasi viikkoja 5+4, huoh. Verihyytymiä oli kohdun kaulakanavassa ja vuoto tulee sieltä. Sain verenvuotoon lääkkeitä, joita sitten ei ollut yhdessäkään apteekissa, oli tukusta loppu-tulee vasta kesäkuussa. Great! Onneksi eräs ystävällinen farmaseutti opasti vastaavan lääkkeen ja sain vielä lääkärin illalla kiinni kirjoittamaan siitä uuden reseptin.Tänään kontrolliultrasssa kaikki hyvin alkiolla ja kasvanutkin oli hyvin. Vuotoa kuulemma saattaa vielä tulla- kun kanavassa sitä näkyi. Maanantaina seuraava tsekkaus, silloin pitäisi nähdä syke:love: En olisi uskonut, että sellainenkin vuoto voi alkuraskaudessa olla normaalia...Mutta so far so good, tässä mennään kanan askelin eteenpäin- ei voi vielä aikoihin huokaista... Olen niin kiitollinen ihanasta lääkäristämme ja klinikasta. Palvelu on erinomaista ja ihmisen hätään vastataan empaattisesti ja ammattitaitoisesti!
 
@Aallotar19 Olen kovin pahoillani! Toivotavasti jono menee nopeasti ja pääsette pian uuteen yritykseen.

@Rusakkonen peukut pystyssä! Hyvä saalis- samoin @nyuu Teille! Helpottavaa kun on alkiota hyvä määrä pakkasessa!

ON:Mun viikko on ollut aikamoista pyörremyrskyä. Maanantaina alkoi hentoinen rosa valkovuoto...Tiistaina taas alkoi jumalaton päänsärky; palelsi ja aloin voimaan pahoin niin että lopuksi lensi oksennus. Ajattelin, että onpas erikoinen raskauspahoinvointi, kun alkaa voimakkaana ja illalla. Kätilön kanssa tultiin siihen tulokseen, että oli migreenikohtaus ja vuodosta lohdutteli, että isompikin vuoto voi olla vielä normaalia. Rauhoituin.... kunnes torstaina töissä alkoi kunnon kirkkaan punainen vuoto ja sitä tuli päivän aikana paljon, hyytymiä myös...olin ihan paniikissa ja itkien soitin klinikalle...Sain ajan ultraan alkuillalle...Olin ihan 100varma, että kesken menee...ja taas lähtee kaikki alusta. Ehdin jo maalata kaikki xx seinille. Mutta kuinkas ollakaan, ultrassa sitten näkyi pikkuinen oikeassa paikassa, vastasi viikkoja 5+4, huoh. Verihyytymiä oli kohdun kaulakanavassa ja vuoto tulee sieltä. Sain verenvuotoon lääkkeitä, joita sitten ei ollut yhdessäkään apteekissa, oli tukusta loppu-tulee vasta kesäkuussa. Great! Onneksi eräs ystävällinen farmaseutti opasti vastaavan lääkkeen ja sain vielä lääkärin illalla kiinni kirjoittamaan siitä uuden reseptin.Tänään kontrolliultrasssa kaikki hyvin alkiolla ja kasvanutkin oli hyvin. Vuotoa kuulemma saattaa vielä tulla- kun kanavassa sitä näkyi. Maanantaina seuraava tsekkaus, silloin pitäisi nähdä syke:love: En olisi uskonut, että sellainenkin vuoto voi alkuraskaudessa olla normaalia...Mutta so far so good, tässä mennään kanan askelin eteenpäin- ei voi vielä aikoihin huokaista... Olen niin kiitollinen ihanasta lääkäristämme ja klinikasta. Palvelu on erinomaista ja ihmisen hätään vastataan empaattisesti ja ammattitaitoisesti!
@Plusyks aikamoista jännitysnäytelmää teillä! Onneksi kaikki on hyvin ja pikkuinen on matkassa. Mitä klinikkaa käytät?
 
Onpas täällä paljon tapahtumia!

@Aallotar19, olen kovin pahoillani. Olin niin odotuksessa mukana, ja arvelin plussaa tulevan, kun ei vuotoa ollut! Onneksi on jatko selvillä :)

@Iid@, onpas teillä edennyt jono nopeaa!!! Sinä ja @nyuu jännäätte sit vähän mun jälkeen :)

@Silmu75, minä en saanut pankista lainaa 10 000 euroa, vaan otin Resurs Pankilta, monesti klinikoilla on yhteistyökumppaneita. Olen nyt kyllä aika pulassa luottokorttien ja lainojen kanssa, joten ymmärrän pankin kannan, mutta jotenkin on selvitty.

@Plusyks, kauhea kokemus! Olisin kans ollut ihan paniikissa. Itsellähän vuoto tarkoitti keskenmenoa, onneksi sinulla ei ollut niin :)

@Rusakkonen, montako alkiota saitte pakkaseen?
 
Onpas täällä paljon tapahtumia!

@Aallotar19, olen kovin pahoillani. Olin niin odotuksessa mukana, ja arvelin plussaa tulevan, kun ei vuotoa ollut! Onneksi on jatko selvillä :)

@Iid@, onpas teillä edennyt jono nopeaa!!! Sinä ja @nyuu jännäätte sit vähän mun jälkeen :)

@Silmu75, minä en saanut pankista lainaa 10 000 euroa, vaan otin Resurs Pankilta, monesti klinikoilla on yhteistyökumppaneita. Olen nyt kyllä aika pulassa luottokorttien ja lainojen kanssa, joten ymmärrän pankin kannan, mutta jotenkin on selvitty.

@Plusyks, kauhea kokemus! Olisin kans ollut ihan paniikissa. Itsellähän vuoto tarkoitti keskenmenoa, onneksi sinulla ei ollut niin :)

@Rusakkonen, montako alkiota saitte pakkaseen?
Meille on mennyt ainakin kaksi hyvanlaatuista (ah onnea, hyvanlaatuista!) morulaa pakkaseen silloin torstaina. Yhta viela seurataan tanaan, etta voisiko sen pakastaa, etta tassa lahetan sille(kin) pikkuiselle sinnittelyvoimia!

Otin eilen hyvin rauhallisesti, tanaan tulee hiukan enemman liiketta. Minimivitamiinit (raskausajan monivitamiini ja elavamuotoinen Foliren-folaatti lisaksi) plus laakkeet (tyroksiini 50 mikrog, metformiini 3 x 500mg, 2 x 2 x Progynova, 3 x 1 x Terolut, ja tanaan alkaa myos Lutinus ennen nukkumaanmenoa). Myos paivittain pari parapahkinaa ja pari palaa Lidlin tummaa suklaata, jossa ei ole soijalesitiinia.:)

@Aallotar19 - pahoittelut. Onnea ensi kertaan!

@Iid@ - hienoa, etta homma lahtee hyvin kayntiin!

Toivottavasti paasette pian alkuun, @Silmu! Tsemppia!

Tsemppia myos @nyuu, nyt vaikuttaa hyvalta!

Hienoa @Plusyks, etta kuitenkin asiat hyvin! Antaa meille muille toivoa, etta jos jotain tuollaista sattuisi, niin voisi silti olla vaaratonta. Huomaan muuten nyt, etta jos minulla nyt onnellisesti raskaus alkaa, niin en ole muuten yhtaan selvittanyt, miten saan Englannissa apua. Taytyy aloittaa menemalla laakarille (GP), joka kasittaakseni voi sitten laittaa lahetteen sairaalaan. Kuulemma minun tulisi saada sairaalasta consultant, kun on tuota ikaa ja luovutettu munasolu. Olisi hyva, jos saisi jonkun mukavan ja jarkevan laakarin, jota voisi joskus nahdakin. Tietenkin voi yrittaa myos sita yksityista lontoolaista fertility-klinikkaa, jos siella saisi jotain apua raskaanakin tarvittaessa. Olen ihan tietamaton Englannin systeemeista yha.

Tsemppia @kirsillevauva ensi kertaan, sekin on jo pian! Toivottavasti saat ferritiinin pian mitattua, ja jos se vaikka olisikin OK. Jos tarvitsee lisata, niin hyva tehda se hyvissa ajoin ennen alkionsiirtoa.
 
Viimeksi muokattu:
@Aallotar19 Dextra on meidän Suomen klinikka. Pietarissa kävin siirrossa, kun donor on sieltä.

@Rusakkonen Juuri niin, siksi halusin kertoa tuon. Ei kannata heti luovuttaa, jos vuotaa verta (ja minähän vuosin ihan kunnolla kirkasta verta hyytymineen) - sillon vaan heti ultraan, jossa nähdään mikä tilanne. Toivotaan tietty, että kaikki menee ilman ylimääräistä draamaa kun raskaudut- ja tietty kaikilla muillakin- kun kaikkihan raskautuu :)! Jos verenvuoto tulee muualta kuin kohtuontelosta, sikiö on turvassa ja vuotoa voidaan hidastaa lääkkeellä. Nyt en ole enää vuotanut niin paljon.

@Iid@ ja @Silmu75 Tsemppiä teille aloitukseen(y)
 
@Aallotar19 Dextra on meidän Suomen klinikka. Pietarissa kävin siirrossa, kun donor on sieltä.

@Rusakkonen Juuri niin, siksi halusin kertoa tuon. Ei kannata heti luovuttaa, jos vuotaa verta (ja minähän vuosin ihan kunnolla kirkasta verta hyytymineen) - sillon vaan heti ultraan, jossa nähdään mikä tilanne. Toivotaan tietty, että kaikki menee ilman ylimääräistä draamaa kun raskaudut- ja tietty kaikilla muillakin- kun kaikkihan raskautuu :)! Jos verenvuoto tulee muualta kuin kohtuontelosta, sikiö on turvassa ja vuotoa voidaan hidastaa lääkkeellä. Nyt en ole enää vuotanut niin paljon.

@Iid@ ja @Silmu75 Tsemppiä teille aloitukseen(y)
Mita laaketta muuten kaytetaan vuodon hidastamiseen? Kun tuli vaan mieleen, etta saisikohan sita jotenkin varoiksi... Sita ei ehka saa ainakaan helpolla Briteista...?!
 
@Silmu75, Turun seudulla on jonkinverran halvempaa hoidot kuin Hesassa, siinä 6000€ päälle. Mutta Tampereen suunnalta taitaa sinne olla hankalammat julkiset yhteydet. Onnea jokatapauksessa hoitotaipaleelle!

@Plusyks, onpa ollut sulla hurja tilanne. Onneksi kaikki oli hyvin!:)

Me lähdetään huomenna matkaan, maanantaina siis limakalvoultra ja toivottavasti samalla matkalla viikonpäästä alkio kyytiin. En varmaan pääse palstailemaan matkan päältä, kerron sitten tullessa kahden viikon päästä, että millainen reissu oli. :)
 
@Silmu75, Turun seudulla on jonkinverran halvempaa hoidot kuin Hesassa, siinä 6000€ päälle. Mutta Tampereen suunnalta taitaa sinne olla hankalammat julkiset yhteydet. Onnea jokatapauksessa hoitotaipaleelle!

@Plusyks, onpa ollut sulla hurja tilanne. Onneksi kaikki oli hyvin!:)

Me lähdetään huomenna matkaan, maanantaina siis limakalvoultra ja toivottavasti samalla matkalla viikonpäästä alkio kyytiin. En varmaan pääse palstailemaan matkan päältä, kerron sitten tullessa kahden viikon päästä, että millainen reissu oli. :)
Mikahan mahtaa Turussa olla ikaraja?
 
@Rusakkonen Se on traneksaamihappo 500mg, Suomesta on toistaiseksi loppunut (tulee vasta viikkolla 23) kauppanimeltään Cyklokapron, mutta vastaavaa Caprilonia oli. Tetty lääkärin määräyksellä, kun on ensin ultrattu. Toivottavasti ei tule tarpeeseen, mutta on hyvä tietää in case of...

@Piikkinen Onnea matkaan! Tule takaisin elinvoimaisen salamatkustajan kanssa!

@Silmu75 Kyllä se on niin- kohtu ei vanhene, joten mahdollsuudet iästä riippumatta ovat oikein hyvät :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Mieheni täyttää kohta 51v, mietin pitäisikö suosiolla käyttää lahjasiittiöitäkin, että onnistumisen mahdollisuudet paranisivat. Ja että yrittäisikö sen sperma-analyysin saada jo ensikäynnin yhteyteen vai vasta neuvontakerralle. Niin paljon mietittävää ja organisoitavaa!
 
Mieheni täyttää kohta 51v, mietin pitäisikö suosiolla käyttää lahjasiittiöitäkin, että onnistumisen mahdollisuudet paranisivat. Ja että yrittäisikö sen sperma-analyysin saada jo ensikäynnin yhteyteen vai vasta neuvontakerralle. Niin paljon mietittävää ja organisoitavaa!
Jos oikeasti haluat spermasta tietaa, niin motiliteettitestin lisaksi on siittioiden oksidaatio- ja defragmentaatiotestit. Meillakin tavallinen motiliteettitesti nayttaa hienoja, kahdessa jalkimmaisessa haikkaa. Miehen kylla naissa ikaluokissa varsinkin kannattaa syoda Sermatropia, Inomania, monivitamiinia yms. ainakin kolme kuukautta ennen hoitoja ja sitten pienentaa vitamiineja juuri ennen hoitoja. Meiltahan loytyi isannalta myos tuo alhainen hemoglobiini ja alhainen punasolumaara, viittaa keliakiaan, naiden hoitojen yhteydessa, ja mies siirtyi gluteenittomalle dieetille, vaikka ei saatukaan keliakiasta satavarmuutta. Onko nailla asioilla yhteytta, anybody’s guess, omat ajatukseni minulla on. Analyysit minusta kannattaa ottaa mahdollisimman aikaisin.

Huom.: toki kannattaa miettia, haluaako ottaa oksid & defrag testeja, koska ne ovat kalliita ja kuitenkin vanhatkin miehet onnistuvat saamaan lapsia tassa maailmassa. Mutta minua ja meita nuo testit kylla auttoivat mielestani paljon. Plus etta kun uusi laakari alkoi kiinnittaa mieheenkin huomiota. Vitamiineilla, Sermatropilla yms. ei varmaan kuitenkaan voi menna vikaan, jos nyt ei ruhtinaallisesti yliannostele. Ainakaan meilla miehelle olisi aivan hirvittava askel kayttaa lahjasiittioita, niin nailla tassa vaiheessa mennaan.
 
@Rusakkonen En tiedä mitä mies tuumaisi lahjasiittiöistä, mutta melko varmasti ei kyllä lähtisi muuttamaan elintapojaan tai ruokavaliotaan lapsen saamiseksi. Sanoi eilen, että vauva olisi bonus meidän suhteessa kun taas mulle se on paljon oleellisempi asia. Tämä nyt ei varmaankaan ole parisuhteissa mitenkään harvinainen asetelma. Kyllä se periaatteessa isäksi haluaisi, muttei sillä tavalla lähes epätoivoisesti kuin minä äidiksi. Siksi luulen, että tässä voi aika nopeasti tulla raja vastaan siinä miten paljon aikaa, rahaa ja uhrauksia pystytään tähän yrittämiseen laittamaan. Itse ajattelen tässä vaiheessa, että kolme yritystä tai max 20000€ (kumpi raja tuleekaan ensin vastaan) olisi se miten pitkälle olisin valmis menemään. Käytännössä varmaan haluaisi kuitenkin aina yrittää vielä kerran...
 
@Rusakkonen En tiedä mitä mies tuumaisi lahjasiittiöistä, mutta melko varmasti ei kyllä lähtisi muuttamaan elintapojaan tai ruokavaliotaan lapsen saamiseksi. Sanoi eilen, että vauva olisi bonus meidän suhteessa kun taas mulle se on paljon oleellisempi asia. Tämä nyt ei varmaankaan ole parisuhteissa mitenkään harvinainen asetelma. Kyllä se periaatteessa isäksi haluaisi, muttei sillä tavalla lähes epätoivoisesti kuin minä äidiksi. Siksi luulen, että tässä voi aika nopeasti tulla raja vastaan siinä miten paljon aikaa, rahaa ja uhrauksia pystytään tähän yrittämiseen laittamaan. Itse ajattelen tässä vaiheessa, että kolme yritystä tai max 20000€ (kumpi raja tuleekaan ensin vastaan) olisi se miten pitkälle olisin valmis menemään. Käytännössä varmaan haluaisi kuitenkin aina yrittää vielä
Miehet voi kylla muuttaa mieltansa. Ei meillakaan mies ensin halunnut lahjasoluja saati sitten ottaa vitamiineja, mutta ajan kanssa muutti mielensa. Ehka, jos mies tietaa voivansa parantaa siittioidensa laatua vitamiineilla, han myos sen haluaa tehda... Teillakin saattaa miehen ajatusmaailma muuttua ajan kanssa, ei kannata huolehtia etukateen. :) Itse en ole myoskaan rahoja enaa suunnitellut sen tarkemmin, Herran huomaan vaan. Siis ei minulla mitaan säästöja ole. Mutta liika miettiminen lisaa stressia, mita minulla ainakin olisi jo töista ja rahoista ihan tarpeeksi, jos antaa tunteelle vallan.
 
Viimeksi muokattu:
Miehet voi kylla muuttaa mieltansa. Ei meillakaan mies ensin halunnut lahjasoluja saati sitten ottaa vitamiineja, mutta ajan kanssa muutti mielensa. Ehka, jos mies tietaa voivansa parantaa siittioidensa laatua vitamiineilla, han myos sen haluaa tehda... Teillakin saattaa miehen ajatusmaailma muuttua ajan kanssa, ei kannata huolehtia etukateen. :) Itse en ole myoskaan rahoja enaa suunnitellut sen tarkemmin, Herran huomaan vaan. Siis ei minulla mitaan säästöja ole. Mutta liika miettiminen lisaa stressia, mita minulla ainakin olisi jo töista ja rahoista ihan tarpeeksi, jos antaa tunteelle vallan.
Niin, eihän sitä tiedä, mutta kun tässä iässä tuntuu että on kamala kiire. :( Jotenkin toivon, että miehellekin tulisi kamala vauvakuume kun kuukauden kuluttua mennään siskon vauvan nimiäisiin. :love:
 

Yhteistyössä