Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Niin, eihän sitä tiedä, mutta kun tässä iässä tuntuu että on kamala kiire. :( Jotenkin toivon, että miehellekin tulisi kamala vauvakuume kun kuukauden kuluttua mennään siskon vauvan nimiäisiin. :love:
Voihan se mies tosiaan muuttaa mielensa pikaisestikin. :) Ja kunhan vain nyt pian aloitatte hoidot, niin aikaa teilla kylla sitten on. Mutta aloitus on tarkeata. :)
 
Saako kysyä vielä yhden tyhmän kysymyksen? Jos siirto ei jostain syystä toteudu - siis munasolut ei lähde kehittymään tai mun kohdun limakalvo ei ole tarpeeksi paksu tai mitä nyt voi tullakin - niin joutuuko silti maksamaan? Vai sitten vasta jos oikeasti saadaan jotain siirrettyä?
 
Saako kysyä vielä yhden tyhmän kysymyksen? Jos siirto ei jostain syystä toteudu - siis munasolut ei lähde kehittymään tai mun kohdun limakalvo ei ole tarpeeksi paksu tai mitä nyt voi tullakin - niin joutuuko silti maksamaan? Vai sitten vasta jos oikeasti saadaan jotain siirrettyä?
Meille kävi ekassa lahjahoidossa niin ettei saatu kuin yksi alkio, josta keskenmeno, kun klinikka oli onnistunut pilaamaan solut :( saatiin hoito puoleen hintaan ja sen lisäksi seuraava hoito ilmaiseksi (solut, hedelmöitys, pakastus ja eka siirto). Nyt saatiin ihana saalis ja kaikki blastot pakkaseen :love:

Jos limis ei kasvakaan ettekä pääse siirtoon niin soluista silti joutuu maksamaan, koska kuitenkinhan jossain vaiheessa siirtoon oletettavasti pääsette. Alkiot vaan siirtyvät sit pakkaseen :)

Mut jos soluja ei saada/blastoja, niin sit suurimmalla osalla klinikoista saa alennusta. Felicitakses vissiin joutuu aina maksamaan, ovumialla ja dextrassa on se minimimäärä kaksi blastoa, yks puoleen hintaan ja sit nolla ois ”ilmainen”.
 
Kiitos @nyuu tämä selvensi asiaa! Ovumiaan ollaan menossa, niiden linjaus kuulostaskin hyvältä. Toki kyselen ja varmistelen näitä sitten ensikäynnillä, mutta se saattaa venyä kesäkuulle kun yritetään saada lauantaiaika. Menee niitä työpäiviä kuitenkin sitten kaikkiin muihin käynteihin...
 
  • Tykkää
Reactions: nyuu
Äh, eihän siellä Ovumiassa tietenkään ole kesäkuukausina lauantaiaikoja. :( Varasin nyt torstain 16.5. mutten tiedä saadaanko kumpikaan sitä töistä vapaaksi. Kysyttiin halutaanko samalla sinne lahjasoluneuvontaan ja sanoin ei, mutta nyt mietin pitäiskö kuitenkin yrittää saada kaikki mahdollinen samalla kertaa. Ja sitten taas jos kohtu onkin täynnä endometrioosia tai jotain, niin noilla muilla ei ole ainakaan kiire ja ne olisivat tässä vaiheessa turhaa rahanmenoa. Mieluummin lykkäisin, mutta sitten pitäisi taas heti perään olla pyytämässä seuraavaa vapaapäivää...

Jos ensikäynti on toukokuussa, niin voiko se neuvonta olla vasta elokuussa (jolloin luultavasti oltais molemmat lomalla) vai pääseekö ennen sitä jonoon? Ovumiasta ne sanoi, että jonotusaika ”alkaa yleensä ensikäynnistä”.
 
Me päästiin Dextralla jonoon onnen psykologin käyntiä, mutta ehkä käytänöt vaihtelee?

Ferritiini oli 20.2, alhaisin kuin ikinä. Rautatiputus reilun viikon päästä!

Mukavaa lomaa kaikille, me lähdetään perhelomalle urheilukeskukseen :) En varmaan kirjoittele, kun puhelimella hankalaa, mutta lukemassa käyn.

@Rusakkonen, olen odotuksen osotuksessa mukana :)
 
Maanantain ultrassa alkio oli kasvanut hyvin, mutta ei näkynyt sykettä. :cry:. Lääkärin mukaan pitäisi tuon kokoisessa jo hyvinkin näkyä. Ihan järkyttävä pettymys. Toivo ehti herätä sen viime viikkoisen vuotoepisodin jälkeen. Olen ihan maissa, pelottaa enää kaksi alkiota jäljellä. Menen huomenna klinikalle ja luultavasti edessä tyhjennyslääkkeet, jos ei ihme tapahdu. Lääkäri ei juuri toivoa antanut :cry:
 
Sitä mäkin mietin et jos et oo viel rv7:lla, niin eihän syke vielä normaalistikaan näy. Joillain harvoilla jo rv6+ jotain saattaa alkaa syke näkymään, vkolla 7 jo varmasti. Et omituinen lääkäri jos sua tolleen pelottelee. Et eiköhän kaikki oo kuule ok.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Plusyks Älä suostu ottamaan mitään tyhjennyslääkkeitä vielä. Pyydä ultra ensi viikoksi. Just lehdessä oli juttu jossa annettiin tyhjennyslääkkeet, mutta alkio ei tullut ulos ja ultrattiin, se olikin elossa! Se jää muuten kaivelemaan mieltä aina.. Itselläni muutama vuosi (10v.) sitten rv 9+ ultrassa alkiolla ei ollut enää sykettä, silloin sanottiin että pitää ottaa ne lääkkeet, sanoin että voidaanko viikon päästä ultrata vielä, mun oman mielenrauhan takia, vaikka tiesin vauvan kuolleen jo. He suostuivat ja sitten viikon päästä ultran jlk otin tyhjennyslääkkeet. Suosittelen toimimaan näin, oman itsesi takia.
 
Hei Ihanaiset ja ISO kiitos tsempeistä ja lohdutuksen sanoista- arvostan kovasti <3

Kävin ultrassa päivällä; ei sikiökaikua, lääkärin mukaan jo 5mm:ssa tulisi näkyä ja tämä pikkuinen oli 8mm. Toiseksi sanoi ettei ole normaali näkymä- sikiö ja ruskuaispussi molemmat jotenkin sameita, vaikka pussin pitäisi olla kirkas. Sovimme kuitenkin niin, että katsotaan ultra ensi tiistaina vielä ja jatkan tukilääkitystä normaalisti eikä aloiteta tyhjennystä ennenkuin on kontrolloitu.

MUTTA...voitteko kuvitella... hetki siitä kun olin tullut klinikalta kotiin, alkoi kohdun kramppikivut ja kirkas vuoto. Ja sitä on tullut "raskausmateriaali klönttejä" aika lailla. Joten spontaani keskenmeno on päällä.:cry: Mies haki just kipulääkkeitä lisää.

Lääkäri kertoi, että jos mun ikäisellä naisella pgs-tutkittu alkio kiinnittyy, on mahdollisuudet normaaliin raskauteen 95%. WTF! Niin onnetonta kuin se on, mulle sattui sitten just tuo :poop: 5%.

Ja vähän vielä puukkoa haavaan; pääsiäisenä miehen veljen esikoisen ristiäiset, jonne tulee myös juuri facessa raskautensa julistanut serkku. Et silleen.

Sori mun marinat, muuhun en pysty.:oops:
 
Hei Ihanaiset ja ISO kiitos tsempeistä ja lohdutuksen sanoista- arvostan kovasti <3

Kävin ultrassa päivällä; ei sikiökaikua, lääkärin mukaan jo 5mm:ssa tulisi näkyä ja tämä pikkuinen oli 8mm. Toiseksi sanoi ettei ole normaali näkymä- sikiö ja ruskuaispussi molemmat jotenkin sameita, vaikka pussin pitäisi olla kirkas. Sovimme kuitenkin niin, että katsotaan ultra ensi tiistaina vielä ja jatkan tukilääkitystä normaalisti eikä aloiteta tyhjennystä ennenkuin on kontrolloitu.

MUTTA...voitteko kuvitella... hetki siitä kun olin tullut klinikalta kotiin, alkoi kohdun kramppikivut ja kirkas vuoto. Ja sitä on tullut "raskausmateriaali klönttejä" aika lailla. Joten spontaani keskenmeno on päällä.:cry: Mies haki just kipulääkkeitä lisää.

Lääkäri kertoi, että jos mun ikäisellä naisella pgs-tutkittu alkio kiinnittyy, on mahdollisuudet normaaliin raskauteen 95%. WTF! Niin onnetonta kuin se on, mulle sattui sitten just tuo :poop: 5%.

Ja vähän vielä puukkoa haavaan; pääsiäisenä miehen veljen esikoisen ristiäiset, jonne tulee myös juuri facessa raskautensa julistanut serkku. Et silleen.

Sori mun marinat, muuhun en pysty.:oops:
@Plusyks pystyisitkö skippaamaan ristiäiset? Tilanne on monella tapaa rankka sinulle niin henkisesti kuin fyysisesti. Tee kuten sinusta parhaimmalta tuntuu, älä mieti muiden tunteita juuri nyt. Toi on niin kamala tilanne ja niin väärin! Kovasti halauksia sinne!
 
Voimia Sinulle @Plusyks!

Ei tietenkaan voi verrata, mutta kuitenkin... Sen jalkeen, kun tammikuinen siirto ei onnistunut, olin yhtena viikonloppuna toissa, enka onneksi kotona. Mies sitten soitteli minulle toiden jalkeen, etta hanen pikkuveljensa ja taman tyttoystava olivat sina paivana soittaneet videopuhelun, jossa olivat (sukulaisten lasnaollessa) julistaneet, etta heidan pikkuisestaan olisi tulossa isoveli (relevantti T-paita oli ostettu yms.). He olivat kovasti kyselleet minuakin siihen puhelimeen! Mutta en ollut kotona. Vasyneena tyopaivan jalkeen menin kaiken taman kuullessani sitten aivan rikki ja vain ulvoin siina aukiolla tyopaikan ulkopuolella, miehen ollessa puhelimen toisessa paassa (han jotenkin paatti kertoa sen minulle puhelimitse - ilmeisesti koska oli itsekin tietyssa maarin tolaltaan, ja toisaalta koska veli ja tyttoystava niin halusivat julkaista uutisen Facebookissa, ja mieheni pyysi, etta he odottaisivat sita, etta han saisi ensin kertoa asian minulle itse, etten nakisi asiaa valmistelematta Facebookissa). Myohemmin mieheni ainakin aidilleen kertoi hienoisesta pettymyksestaan koskien sita, ettei veli kertonut meille sita hiukan hillitymmin (muistaakseni aiti ei ensin ymmartanyt, miksi niin).

Eli vaikeita asioita. Nyt, kun on paa seljennyt, niin pystyy suhtautumaan asiaan ilman emootiota, mutta kylla silloin oli vaikeaa. Eihan heille toisen lapsen syntyminen ole mitenkaan minulta tai meillta pois! Ei lasten lukumaaraa tahan maailmaan ole silla tavoin rajoitettu! Mutta vaikeaahan se oli juuri silla hetkella, varsinkin kun olin lahiaikoina jutellut hoidoista tuolle sukulaiselle ja sitten tajusin myohemmin, etta hanhan oli tuolloin raskaana.

Eli jos jaksat, mene toki ristiaisiin, silla ristiaiset ovat toki muun asian juhla. Sinullekin varmasti viela se vauva tulee, ja heidan elamansa on ihan erillinen Sinun elamastasi. Mutta jos et jaksa, niin se on ymmarrettavaa, kukaan ei Sinua siita voi syyttaa; minultakin meni viikkoja asiasta toipumiseen, eika minulla ollut keskenmenoa (‘ainoastaan’ 8. epaonnistunut siirto taistelussa kelloa vastaan).

Kuuntele itseasi ja jaksamistasi - ja viela kerran, voimia!!!
 

Yhteistyössä